abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 februari 2008 @ 10:35:06 #281
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_56598891
Oh das jammer, nouja, bedankt voor je snelle reactie iig...
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_56793634
Ik heb een vraag

iemand uit mijn klas die heeft besloten om te stoppen met de studie! Ze heeft ze niet uitgeschreven en OV ingeleverd?

Ik ben van mening dat het beste dan is om de OV in te leveren en dan zich uit te schrijven, maar zij is van mening dat gewoon ingeschreven staan het beste is en dan gewoon af en toe op school te komen.

ben ik gek of is zij gek>
pi_56800203
Als zij nog ingeschreven staat en ze haalt niet genoeg studiepunten dan kan ze een hoop terugbetalen. Dus naar mijn mening niet echt verstandig nee!
pi_56803367
quote:
Op zondag 17 februari 2008 21:00 schreef MvDrunen het volgende:
Als zij nog ingeschreven staat en ze haalt niet genoeg studiepunten dan kan ze een hoop terugbetalen. Dus naar mijn mening niet echt verstandig nee!
Mooi, dat k gelijk had!
  maandag 18 februari 2008 @ 19:33:33 #285
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_56820886
Studiepunten zijn geen meetmoment meer. Sinds 2000 is het meetmoment ´Binnen 10 jaar een diploma halen na je eerste maand prestatiebeurs´.
Studenten die voor 2000 al prestatiebeurs hebben gehad (en dus niet meer onder de tempobeurs regeling vallen). Hebben wel nog dat meetmoment van studiepunten, maar als ze wel binnen 10 jaar het einddiploma halen wordt het eerste jaar ook omgezet naar gift.

Als ze ingeschreven staat bij school maar niet meer gaat, kan ze beter alles stoppen en de OV kaart inleveren. Mocht ze ooit nog een studie beginnen dan kan ze deze maanden die ze nu opmaakt beter gebruiken. Want verbruikte maanden krijg je niet meer terug.
Misschien heeft ze zelfs nog kans dat ze een deel van haar collegegeld kan terugkrijgen.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_56835985
Ik heb me aangemeld voor mn studie, en moest bij vooropleiding mn (havo-)vakken invullen. Dat ging ik doen, maar ik snapte het niet helemaal: een aantal vakken hebben bij mij op school andere namen. Ik heb de vakken die ik wist gewoon maar ingevuld en het zo gelaten met de gedachte: ik ga later wel naar mijn decaan. Maar nu heb ik een brief van IB gekregen waar alles netjes op uitgeprint staat. Kan ik nu nog wel dingen aanpassen?

en:

Maatschappijleer 1 = gewoon maatschappijleer wat je 1 jaartje in de 4de hebt?
Ik krijg aparte cijfers voor literatuur engels en literatuur nederlands, weet iemand hoe dat zit? Want die staan niet in het keuzelijstje.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_56918167
Misschien niet direct gerelateerd aan de IBG maar ik dacht dat Studielink ook hierbij hoorde. Ik heb me dus ingeschreven voor aankomend studiejaar (2008-2009) voor Tandheelkunde. Dat is echter loting. Nu is mijn tweede keuze een vrije studiekeuze, echter wel met selectie aan de poort. Is het al mogelijk om deze keuze nu al in te vullen op de site, zonder dat mijn inschrijving voor de Tandheelkunde verloopt/vervangen wordt of op het 2e plan komt?

Alvast bedankt.
pi_57052488
Ik heb best wel een ingewikkelde vraag over bijverdienen, netto- en fiscaal loon, boete of terugbetalen stufi en de IB-groep.
Even een apart topic gezet: IB-groep, teveel verdienen, boete of stufi terug? maar lijkt mij een interessante vraag (vraag 1) voor de mensen hier
bye
pi_57059537
Even een vraagje.. ik ben nu 3e jaars HBO SJD. Maar wil hierna nog een master gaan halen met een verkort programma (vanwege mijn achtergrond met SJD). Ik denk aan een master Sociaal Recht (1.5 jaar) of een master Nederlands Recht (2.5 jaar).

Heeft iemand een idee of ik dan nog voor stufi in aanmerking kom? Zo ja, waarom? Zo nee, wat zijn dan nog de opties?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 13:53:41 #290
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_57060378
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:20 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Even een vraagje.. ik ben nu 3e jaars HBO SJD. Maar wil hierna nog een master gaan halen met een verkort programma (vanwege mijn achtergrond met SJD). Ik denk aan een master Sociaal Recht (1.5 jaar) of een master Nederlands Recht (2.5 jaar).

Heeft iemand een idee of ik dan nog voor stufi in aanmerking kom? Zo ja, waarom? Zo nee, wat zijn dan nog de opties?
Voor je HBO opleiding heb je recht op 4 jaar stufi.
Voor een eenjarige master krijg je niets extra's (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 1 jaar = 4 jaar, en die heb je al gehad)
Voor een tweejarige master kun je misschien een jaar meer krijgen (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 2 jaar = 5 jaar, waarvan je er pas 4 hebt gehad)

Een schakeljaar o.i.d telt trouwens niet als masterjaar. Het moet echt officieel een tweejarige master zijn, ook voor WO-ers...

Oudhuisgenootje kreeg dit dit jaar nog zo voor elkaar. Zij koos voor een tweede research master, waardoor ze extra stufi kreeg. Of het standaard is of afhankelijk is van eisen van de opleiding weet ik echter niet. Bel de IB-Groep ff dus zou ik zeggen!
pi_57106639
Misschien een dom vraagje hoor, maar ik heb toch pas recht op een OV-kaart als ik begin met studeren? Zit nu nog in de 6e VWO, en krijg wel tegemoetkoming scholieren omdat ik 18 ben. Die OV-kaart kan ik pas opeisen als ik stufi voor volgend jaar heb aangevraagd, en krijg ik dan begin september of zo denk ik?
  zondag 2 maart 2008 @ 17:24:42 #292
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57108158
Ja, dan krijg je een OV-studentenkaart in september als het collegejaar begint.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_57108290
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:24 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, dan krijg je een OV-studentenkaart in september als het collegejaar begint.
Zelfs dat niet. dat gaat per kwartaal. Vanaf 1 oktober is je OV-kaart geldig. Dat wordt een maandje reiskosten zelf betalen dus..
bye
  zondag 2 maart 2008 @ 17:44:17 #294
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_57108620
Als je al 18 bent als het collegejaar begint krijg je gewoon een OV per september toch. Ik destijds wel in iedergeval. Als je nog geen 18 bent in je eerste collegejaar krijg je pas later een OV.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 2 maart 2008 @ 17:48:03 #295
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_57108698
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:44 schreef Sjoewe het volgende:
Als je al 18 bent als het collegejaar begint krijg je gewoon een OV per september toch. Ik destijds wel in iedergeval. Als je nog geen 18 bent in je eerste collegejaar krijg je pas later een OV.
Idd, gewoon lezen wat er op de IB-groep site staat.
sig verwijderd door FA
pi_57108937
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:53 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Voor je HBO opleiding heb je recht op 4 jaar stufi.
Voor een eenjarige master krijg je niets extra's (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 1 jaar = 4 jaar, en die heb je al gehad)
Voor een tweejarige master kun je misschien een jaar meer krijgen (staat gelijk aan WO bachelor 3 jaar + WO master 2 jaar = 5 jaar, waarvan je er pas 4 hebt gehad)

Een schakeljaar o.i.d telt trouwens niet als masterjaar. Het moet echt officieel een tweejarige master zijn, ook voor WO-ers...

Oudhuisgenootje kreeg dit dit jaar nog zo voor elkaar. Zij koos voor een tweede research master, waardoor ze extra stufi kreeg. Of het standaard is of afhankelijk is van eisen van de opleiding weet ik echter niet. Bel de IB-Groep ff dus zou ik zeggen!
Iig bedankt voor de informatie Ga zeker nog even bellen, maar vroeg me gewoon af of er hier mensen waren die het wisten!
pi_57151692
Stel ik begin in februari 2009 met mijn opleiding (HBO) en in juli kies ik ervoor om er niet mee door te gaan, wordt dit dan ook omgezet in een gift?
Als je in augustus begint mag je stoppen in februari zonder iets te moeten betalen, maar ik kan nergens vinden of dit voor de andere helft van het schooljaar ook geld?
pi_57241542
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:31 schreef Petre het volgende:

[..]

Zelfs dat niet. dat gaat per kwartaal. Vanaf 1 oktober is je OV-kaart geldig. Dat wordt een maandje reiskosten zelf betalen dus..
Gaat die áltijd pas in op 1 Oktober ? Dan gaat September een dure maand worden voor mij ... dat wordt 4 weken lang, 5 dagen per week op en neer reizen naar Amsterdam ... 200 euro ongeveer. Kan je dat nog ergens terugvragen? Of je OV een kwartaal eerder activeren?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57241688
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Gaat die áltijd pas in op 1 Oktober ?
Als je nog geen 18 bent wel ja, anders kun je in september er ook gebruik van maken.

Volgens mij is dit in deze reeks ongeveer de 23e keer dat dit wordt gepost..
sig verwijderd door FA
pi_57242156
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 13:11 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als je nog geen 18 bent wel ja, anders kun je in september er ook gebruik van maken.

Volgens mij is dit in deze reeks ongeveer de 23e keer dat dit wordt gepost..
Sorry, heb wel een deel van de reeks (laatste pagina's van #2) gelezen, tot het over bijverdienen en grote bedragen ging, ik er niets meer van snapte, toen ben ik afgehaakt en heb het maar direct gevraagd .

Maar heel erg bedankt voor je (bijzonder snelle) antwoord . Ik ben nu al 18, dus voor mij geldt dat ie in september al gebruikt wordt.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_57249985
Ik zit nu in het 2e jaar studie en woon nog thuis, maar ik heb nu 3 jaar prestatiebeurs gebruikt. Ik wil graag 1 jaar bewaren als ik op kamers ga, ipv 90 euro 255 euro. Dat is wel iets beter . Maar is het mogelijk dit bedrag in mijn ib-groep op 0 euro te zetten en dan weer op volledig te zetten als je weer prestatiebeurs wilt.

Kan je dus je prestatiebeurs stilzetten voor een aantal maanden en wordt het dan bevroren, of ontvang je dan 0 euro en is die maand gebruikt?
Ik zet dan me lening op 1 euro vanwege mijn ov-studentenkaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')