Gewoon muziek opzetten op volume 10 en dan verder zonnen. Of je zet oorwarmers op. Onze nieuwe buren zijn rustiger dan de vorige. Hoewel er altijd gesprekken te horen zijn wat me dan af en toe kan storen, soms wil ik complete rust om me heen maar dat is hier ook niet te krijgen. Rustige buurt maar alsnog verkeer en spelende kinderen en pratende mensen.
Ben zaken op een rijtje aan het zetten op dit moment, ben wederom erachter gekomen dat ik vaker iets moet doen zonder na te denken. Spontaan de deur uitgaan begint het mee, niet eerst denken aan hoe de situatie gaat eindigen of verlopen want dat weet je nooit.
Ben van plan om te gaan zwemmen in een binnenbad en dan is die nieuwe situatie al een drempel omdat ik niet weet hoe het gebouw eruit ziet en wat voor mensen daar komen om te zwemmen. Slaat compleet nergens op maar dat heb ik me aangeleerd door de tijd heen. Gedrags-therapie toepassen op mezelf moet gebeuren. Voel me ook vaker bekeken en dan kan ik maar beter zelf kijken zodat ik me niet bekeken voel. De focus op de ander leggen inplaats van mezelf laten befocussen als het ware ( bestaat befocussen???), maar als ik mezelf laat bekijken teveel dan word ik dus echt zenuwachtig, ik kan dan beter eens uit mijn eigen doppen kijken dan valt dat andere minder op. Extrovert en introvert. Introvert wilt hier zeggen dat ik naar mezelf kijk en dat anderen naar mij kijken, ga ik wat extroverter worden dan is het meteen anders en makkelijker.
Heb mezelf van alles aangeleerd, dat introverte was dan altijd aanwezig maar even naar buiten staren inplaats van naar binnen is toch zo gepiept of niet?
Staar ik uit het raam bijvoorbeeld, dan kan ik de mensen die buiten lopen bekijken of ik laat ze naar mij kijken, of je kijkt elkaar beiden aan. Nogmaals word ik stront nerveus als ik het gevoel heb dat ze alleen naar mij kijken zonder dat ik kijk
[ Bericht 8% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-08-2007 15:53:49 ]