Yup, da's nou toeval.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:29 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij bent nooit eens iemand tegen gekomen terwijl je net aan ze dacht?
Of dat je aan iemand dacht en op dat moment gaat de telefoon en belt precies die persoon je?
Of dat je droomde over iets wat net de dag daarna gebeurd?
Heb je echt nooit bij iets gedacht: "Zoo, dat is toevallig?!"
Tja, als ze niet raar waren had je ze nu niet meer geweten.quote:Ik heb ook echt wel eens dingen gehad die ik uiteindelijk maar onder toeval heb gegooit maar die wel heel erg raar waren hoor..
Jemig...
Kan snetverdesnetver dat artikel niet meer vinden, maar daar was een rationele verklaring voor te geven, zaken als de deurbel horen voor hij gaat, aan iemand denken en hé, daar is ie, etc etc etc.quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:35 schreef L.Denninger het volgende:
En ik ben ook wel eens stomtoevallig iemand tegen tekomen waar ik net voor het eerst in 2 jaar weer aan dacht. Maar dat noem ik dan 'stomtoevallig', en niet 'voorbestemd' of 'door god gezonden'.
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Yup, da's nou toeval.
[..]
Tja, als ze niet raar waren had je ze nu niet meer geweten.
Nu weet je ze wel, want het was toeval.
Ik ben ( toeval, lotsbeschikking?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:44 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zie alleen dat er in het dagelijks leven blijkbaar opzettelijk niks mee gedaan wordt aangezien er tot nu toe geen enkel dagelijks praktisch nut voor iedereen beschikbaar is, zoals dat met wetenschap wel het geval is.
Dat, of er zijn gewoon een hoop mensen die zichzelf en anderen met de beste intenties dingen aanpraten.
Heel makkelijk, want als ze echt zouden zijn zouden ze nut kunnen hebben !quote:Op woensdag 5 september 2007 10:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.
Misschien zijn juist ervaringen op het paranormale vlak wel heel erg persoonlijk en niet gericht op het grotere beeld?
Hoe kun je dan nog vragen naar het nut?
Tja, dat zou ik dan egoisme noemen.quote:Ik weet van een hoop paranormale ervaringen dat het in het leven van dat persoon een hele hoop doet/ heeft gedaan.
Misschien is het paranormale juist persoonlijker en minder op het grotere geheel gericht?
Ik ga ook even zoeken. ik ben wel benieuwdquote:Op woensdag 5 september 2007 10:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kan snetverdesnetver dat artikel niet meer vinden, maar daar was een rationele verklaring voor te geven, zaken als de deurbel horen voor hij gaat, aan iemand denken en hé, daar is ie, etc etc etc.
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:35 schreef senesta het volgende:
[..]
Tja, en daar zijn de meningen nou over verdeelt en ergens kan ik het me ook wel voorstellen.
Misschien zijn juist ervaringen op het paranormale vlak wel heel erg persoonlijk en niet gericht op het grotere beeld?
Hoe kun je dan nog vragen naar het nut?
Ik weet van een hoop paranormale ervaringen dat het in het leven van dat persoon een hele hoop doet/ heeft gedaan.
Misschien is het paranormale juist persoonlijker en minder op het grotere geheel gericht?
Onzin, het gaat over vastwe route's waar de dieren nooit moeilijk over doen, die ineens echt niet meer willen lopen op die route, gewoon hun kont in de krib gooien, dat is uitzonderlijk, vooral voor een wezen dat gewent is aan gehoorzamen en routine.quote:Op maandag 3 september 2007 15:32 schreef Rasing het volgende:
[..]
En de hond die moeilijk doet over de gewone wandelroute, waarna er helemaal niks gebeurt? Die verhalen vergeet je, want die zijn niet interessant. Dat is het punt.
Er zijn zo veel honden die vervelend doen, en er zijn zo veel ernstige gebeurtenissen, dat die wel eens tegelijkertijd voorkomen.
Jullie beiden lezen niet en jullie beiden ontwijken de kwestie van mijn post.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:25 schreef L.Denninger het volgende:
Wat hij zegt -^
Deze mevrouw trok altijd volle zalen : http://www.youtube.com/watch?v=NrJsAEvQFCI
Ja of werken met energie.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef yvonne het volgende:
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.
Gnosis is toch echt een aparte stroming of ook wel een "geloof"?quote:Op woensdag 5 september 2007 10:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Noem het dan Gnosis en niet paranormaal.
Ik bedoel specifiek afscheid nemen in een "droom" na de dood van iemand die lastig te verhapstukken is.quote:Op maandag 3 september 2007 15:32 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ook daarvoor geldt hetzelfde. Je hoort alleen over die keren dat iemand over een persoon droomt, die dan de volgende dag overlijdt. Je hoort nooit iets over die honderden keren dt diezelfde persoon over die ander heeft gedroomd en er geen drol gebeurde.
[..]
Ik heb vaak zat over mensen gedroomd, maar ik heb het nooit in relatie kunnen brengen met 'speciale' gebeurtenissen.
Zou leuk zijn met m'n droom een week of wat geleden over een nakende Kastanova en een boot in Thailand met aanvallende waterolifanten.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:02 schreef L.Denninger het volgende:
Tuurlijk, want in je dromen neem je veel gedachten en overpeinzingen uit het dagelijks leven mee.
Maar dat je droomt over dingen (of personen) die je bezighouden wil niet zeggen dat ze de toekomst voorspellen, of dat ze als MSN-service gebruikr worden door het 'hiernamaals'.
Als je maar niet op een uitleg gaat wachten nuquote:Op woensdag 5 september 2007 11:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zou leuk zijn met m'n droom een week of wat geleden over een nakende Kastanova en een boot in Thailand met aanvallende waterolifanten.
Weljaquote:Op woensdag 5 september 2007 11:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Als je maar niet op een uitleg gaat wachten nu![]()
![]()
Mag hij in mijn sig?![]()
Probleem is dat je niet weet waarom je hond (of een ander dier) ineens neit meer wil. Er kan een prima "logische" oorzaak voor zijn. Misschien ruikt hij iets waarvoor hij bang is? En daarmee bedoel ik een ander dier, geen entiteit o.i.d.quote:Op woensdag 5 september 2007 10:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin, het gaat over vastwe route's waar de dieren nooit moeilijk over doen, die ineens echt niet meer willen lopen op die route, gewoon hun kont in de krib gooien, dat is uitzonderlijk, vooral voor een wezen dat gewent is aan gehoorzamen en routine.
Hm, nu zijn er onderzoeken geweest die dus een energie meten bij mensen die aan reiki doen die zo'n 60 of 600 keer zo hoog uitslaan dan bij mensen die het niet doen. Ik zal als ik thuis ben even een boek erop naslaan waar een bron bij zit, helaas moet je dan wel betalen om het artikel te lezen aangezien het in zo'n wetenschappersnetwerk zit.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Energie is prima te meten.
Verzonnen energie niet daarentegen.
Hoe kom je erbij, in al die jaren dat ik met honden heb gewerkt(denk erom, veel meer als alleen mijn eigen honden) heb ik dat op die manier nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 3 september 2007 15:34 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Het komt sowieso vrij veel voor dat honden aan de riem trekken of een andere kant op willen.
Maar al die andere keren dat ie zoiets doet herinner je je niet, want daar hecht je geen waarde aan.
Tja, dus omdat je 600.000 keer mee kan doen met de lotto en niets wint bestaat het niet dat je wel kan winnen?quote:Lees mijn post hierboven nog maar even![]()
Vind dat je het nogal makkelijk wegschuift zonder er dieper op in te gaan, jij bent net zo als iemand die alles blind gelooft, alleen doe jij het andersom.quote:Tja, er zijn een hoop mensen op de wereld, en er gebeuren een hoop dingen.
Als er dan toevallig eens iets goed uitkomt wordt dat onthouden, en zou men het liefst zien alsof er een soort 'goddelijke bestemming' was - alsof er een hogere macht heeft ingegrepen.
(Onderbewust voelen ze zich daar ook belangrijk door - alsof er iets is dat ze in de gaten houdt en om ze geeft)
Of je ziet in dat veel dingen voorbij gaan aan toeval, dat sommige dingen nog niet goed te verklaren zijn en dus nog openstaan.quote:Mja, maar zoals je in mijn vorige post kunt lezen is dat ook niet zo verwonderlijk.
De kans dat je een paar keer 'toevallige gebeurtenissen die enorm goed uitkomen' meemaakt is redelijk groot.
Het ligt aan je eigen insteek of je daar weer gelijk 'iets hogers' achter wilt zoeken, of accepteert dat toeval gewoon betekent dat er uitzonderlijke dingen kunnen gebeuren.
En de wetenschap heeft geen financiele motieven???????????quote:Op woensdag 5 september 2007 10:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ben ( toeval, lotsbeschikking?) net een alleraardigst werkje over de Inquisitie aan het lezen en het mechanisme van het geloof door de eeuwen heen.
Dostjojevski ( zo gespeld?) had het ook door, als Jezus teruggekeert was ten tijde van de Inquisitie zou hij simpelweg geeindigd zijn op de brandstapel als ketter, het Geloof moest immers beschermd worden, de ontstane belangen waren te groot.
Er zijn zeer veel overeenkomsten met laten we het maar op één hoop gooien, de Believers, nu gaat het nog niet zo zeer om een wereldmacht, maar financiele motieven zeer zeker wel.
dit is dus wat ik echt haat, als het zou werken zou het ineens echt alles moeten kunnen doen, wake up, een wondermiddel bestaat niet!quote:Op woensdag 5 september 2007 10:43 schreef L.Denninger het volgende:
Handoplegging ? Fuck medicijnkosten als iemand je gewoon zo van kanker kan genezen !
Het is idd te meten, dat is het leuke, de handen van healers geven meer energie af da die van niet healers, zo'n 1000 keer sterker.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Een ongeluk dat gebeurt vlak daarna, daa gaat het meestal om, of de eigenaar die z ziek word dat medische hulp onmiddelijk noodzakelijk is.quote:Op woensdag 5 september 2007 11:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is dat je niet weet waarom je hond (of een ander dier) ineens neit meer wil. Er kan een prima "logische" oorzaak voor zijn. Misschien ruikt hij iets waarvoor hij bang is? En daarmee bedoel ik een ander dier, geen entiteit o.i.d.
je zegt het zelf er gaat miljarden in om , daar is dus altijd eigen gewin en belang en machtposities te verdedigen , de wereld stikt toch van die egoistische mensen ??quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:32 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies, dat bedoel ik juist, dat is een markt waar miljarden in om gaat - maar nog steeds is het niet en masse in gebruik genomen ?
Mensen vinden het blijkbaar fijn om voor telefoon te betalen ?
Sorry, dat geloof ik niet.
Hoe kan energie die word gebruikt en resultaten behaald verzonnen zijn ?quote:Op woensdag 5 september 2007 11:00 schreef L.Denninger het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |