Dan zit hem daar het misverstand in,quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 16:40 schreef Cyclonis het volgende:
als jij iets verder had gelezen in je eigen link dan zou je het volgende zien:
wat ik versta onder maatstaf is dat jij wilt zeggen dat de formatie van contrails niet afhangt van de hoogte. maar de formatie van contrails is afhankelijk van de temperatuur, en aangezien de temperatuur afhangt van de hoogte, is de formatie van contrails ook afhankelijk van de hoogte
THXquote:
Maar dat neveneffect kun je wel manipuleren:quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, in zekere zin wordt er wel waterdamp gsproeid natuurlijk. Maar dat is een neveneffect .
Ik kan de volgende vraag/opm al bijna voorspellen.quote:Since commercial jet planes were the lowest cost method to get the global warming shield into place, the long range plan, or "Generation 2" methods, was the idea of using the fuel itself and the jet engines design parameters to make water vapor in dense quantities. The goal of the Generation 2 methods required a decade to get into place because it involved changes in jet engine designs and the jet fuels. The dense water vapor seeded into the upper atmosphere would begin to fall and with these falls trigger rainfall in lower cloud systems, thus removing HF from the air. Normal cirrus clouds are formed by natural processes and tend to just sublime back into just vapor. Clouds seeded by chemtrail jet planes form the heavy particles that fall and don't perform as Cirrus clouds.
In the 90's, the EPA was forcing the oil refineries to button up leaks that were causing carcinogen health problems in the communities around them. These improvements resulted in process changes like total hydrogen management, which raised the hydrogen levels in jet fuels and the water vapor they created. Improvements even added hydrogen to jet fuels in the refinery process to lower the sulfur content and lower the jet fuels SOx release problems. Processes began to use more catalysts to make use of the heavies. The resultant modern jet fuels are kerosene based rather than the naptha base of years before. This wetting down of the fuels with hydrogen produces much more water vapor that shows up as clouds that tend to fall and seed rain or more low level clouds. These are the new JP-8 based jet fuels in use today.
The jet engines were redesigned into high by-pass designs like the GE-90 systems, which have high compression effects to produce large water particles. The redesigns also burn the fuel more efficiently leaving less unburned hydrocarbons that more easily get into the upper atmosphere from jets. The 90's were a period of much change for jets and oil companies and it was all about adapting to the discovery of how HF interacted with hydrocarbon releases.
With the implementation of Generation 2 methods using jets around the globe, the chemtrail methods of cloud making have begun to change the amount of global warming. They have also modified rainfall patterns making some places more wet and others drier. They have also rained down more of the poison HF and acid rain that liberate toxic metals from the soils and into the food and water chain. Jet methods also have taken much of the acid rain [Carbonic HCO3, Sulfuric H2SO4, Hydrochloric HCl, Hydrogen Fluoride HF] off the oceans and promoted more CO-2 absorption by the plankton, which is the largest CO-2 sink on the planet. All these efforts aim at GW reduction in several ways at once.
http://members.aol.com/doewatch/chemtrails.html
ok, dan kunnen we dat jammerlijke woordje even uit de weg schuivenquote:Op zondag 19 augustus 2007 13:46 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dan zit hem daar het misverstand in,
maatstaf: algemeen voorschrift
maatstaf: beslissend kenmerk
maatstaf: canon
maatstaf: criterium
maatstaf: datgene waarmee men iets beoordeelt
maatstaf: die afdeling valt binnen ons kader
maatstaf: duimstok
maatstaf: kenmerk
maatstaf: kenteken
maatstaf: leerspreuk
maatstaf: literair tijdschrift
maatstaf: maatstok
maatstaf: maatverhouding
maatstaf: modulus
maatstaf: norm Deze had ik voor ogen.
maatstaf: normering
maatstaf: peil
maatstaf: regel
maatstaf: richtlijn Jij deze?
maatstaf: richtsnoer
maatstaf: schaal
maatstaf: standaard
maatstaf: toetsst
maatstaf: toetssteen
maatstaf: voet
maatstaf: voorbeeld
Gemeen woordje, ik bied je hierbij mijn excuses aan, taal maakt meer kapot dan je lief is.
Waar het om gaat weten we allebei, het dauwpunt. En wat er daarna verder mee gebeurt, hoop koffiedik.
Heb er wel linkjes van..
Ik wil vnl zeggen dat " het weer " zeker in de onderste regionen in de praktijk verre van linear in elkaar zit. Hoe kun je dat nou weten ? Nou ik zie het toch. En jij toch ook.
[..]
THX
http://en.wikipedia.org/wiki/Nikola_Tesla
quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:02 schreef Cyclonis het volgende:
Het wel of niet ontstaan van trails hangt niet ALLEEN af van temperatuur en ook niet alleen van hoogte, maar i.h.a. is dit best 'n aardige MAATSTAF, dat zal ik zeker niet tegenspreken. En ook nogmaals, ik had het fout met de betekenis van dit woord.quote:aangezien contrail formatie afhangt van de temperatuur, is het hierdoor ook afhankelijk van de hoogte
Dank je, hier de extended version:quote:mocht je het (enigzins) wiskundig uitgelegd willen:
T = f(h) (temperatuur)
C = f(T) (contrailformatie)
-> C = f(h)
ok dus dan kunnen we dit aan de kant zetten en hiermee dus wel degelijk concluderen dat het niet vreemd is dat een vliegtuig op lage hoogte geen/minder contrails achterlaat, dan een vliegtuig wat op grote hoogte vliegt?quote:Op maandag 20 augustus 2007 01:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[..]
Het wel of niet ontstaan van trails hangt niet ALLEEN af van temperatuur en ook niet alleen van hoogte, maar i.h.a. is dit best 'n aardige MAATSTAF, dat zal ik zeker niet tegenspreken. En ook nogmaals, ik had het fout met de betekenis van dit woord.
[..]
Dank je, hier de extended version:
http://www.carnicom.com/model2.htm
Dit wiskundig model richt zich op de persistentie van trails:
http://www.carnicom.com/model1.htm
Zover was ik al, enige dat ik wil zeggen dat het niet altijd zo is en dat ook dat niet vreemd is, dit nav het geposte fimpje, dat was de context.quote:Op maandag 20 augustus 2007 03:07 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ok dus dan kunnen we dit aan de kant zetten en hiermee dus wel degelijk concluderen dat het niet vreemd is dat een vliegtuig op lage hoogte geen/minder contrails achterlaat, dan een vliegtuig wat op grote hoogte vliegt?
Kan zijn c.v. ff niet vinden, deze omschrijving wel. Maar zeg er meteen bij dat ik geen documenten van univ. oid heb. Ik zal hem 's mailen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 03:09 schreef Cyclonis het volgende:
overigens, niet dat ik er iets mee bedoel hoor, maar heeft die carnicom wat credentials? hoewel de structuur van zijn artikel goed is, vind ik het een beetje jammer dat hij geen plotjes heeft gemaakt van zijn model. dat is toch wel iets wat over het algemeen altijd wordt gedaan in dit soort dingen.
Volgens mij is hij vnl zelflerend dus.quote:Clifford Carnicom, who has been actively involved in bringing attention to the chemtrail phenomenon, has been a self-employed professional computer consultant for the past three years, and now resides in Santa Fe, NM with his wife Carol. He was previously a research scientist and federal employee for 15 years with three different agencies, including the United States Department of Defense, the Bureau of Land Management and the U.S. Forest Service. His technical background is extensive in the fields of geodetic science, advanced mathematics, computer science and the physical sciences
http://www.coasttocoastam.com/guests/569.html
Zoeken naar bio's en dan stuit ik op dit, gewoon ter info:quote:Give Carnicom some credit for his integrity in presenting this material.
http://www.carnicom.com/meeting.htm
http://www.rense.com/general39/finally.htm
een ding wat niet geheel klopt aan zijn stelling is dat hij zegt omdat het boven Amsterdam, Nieuw Zeeland en zo te zien valt dat USA gov uit te sluiten valt. Hij vergeet hier de airspace pact met Europa. Australia heeft toch 2005 ook dac pact getekend en prompt verschijnen daar ook de chemtrials?quote:Op maandag 20 augustus 2007 10:20 schreef Resonancer het volgende:
Zoeken naar bio's en dan stuit ik op dit, gewoon ter info:
N ex werknemer van Hughes Aircraft:
http://www.handpen.com/Bio/chemtrails.htm
Ik ga de vraag nog maar een keer herhalen dan. Hoe herken je een chemtrail en hoe onderscheid je ze van contrails?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
een ding wat niet geheel klopt aan zijn stelling is dat hij zegt omdat het boven Amsterdam, Nieuw Zeeland en zo te zien valt dat USA gov uit te sluiten valt. Hij vergeet hier de airspace pact met Europa. Australia heeft toch 2005 ook dac pact getekend en prompt verschijnen daar ook de chemtrials?
dat is waarschijnlijk al minstends 1000 keer beantwoord in de reeks.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik ga de vraag nog maar een keer herhalen dan. Hoe herken je een chemtrail en hoe onderscheid je ze van contrails?
Nope Bij de laatste poging kwam er na behoorlijk aandringen nog steeds geen antwoord uit. Vandaar dat ik nog maar een poging doe.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:50 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk al minstends 1000 keer beantwoord in de reeks.
Ik denk dat hij probeert te zeggen, dat het niet mogelijk is dat alleen de us govt. is die erbij betrokken is.Hij beweert zelfs dat overheden van niks weten. En let wel; dit gedeelte bevat slechts theorieen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:30 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
een ding wat niet geheel klopt aan zijn stelling is dat hij zegt omdat het boven Amsterdam, Nieuw Zeeland en zo te zien valt dat USA gov uit te sluiten valt. Hij vergeet hier de airspace pact met Europa. Australia heeft toch 2005 ook dac pact getekend en prompt verschijnen daar ook de chemtrials?
quote:A significant set of observations has taken place. On Mother's Day and the day following of 2007, another major aerosol operation was conducted over the skies of the Santa Fe, New Mexico region. A more detailed visual examination of some of these emissions has been made; mechanical, artificial and systematic introduction of the aerosols appears evident. There are two primary observed anomalies at this time: the first of these is the presence of what may be referred to as "core tracks" (ribbon-like; possibly filamentous in nature) and the second is the repeated presence of a characteristic "pulse" emission. The behavior and character of these anomalies is now being presented and an adequate basis for further examination exists with this article.
http://www.carnicom.com/corepulse.htm
Nee.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:24 schreef Resonancer het volgende:
Zien jullie dit ook regelmatig?
[afbeelding]
[..]
Deze uitleg is mij bekend, ( jammer dat je dit nu pas post want volgens 'n ander forumlid weet men precies wat er gebeurt maar dit terzijde) het opmerkelijke vind ik echter dat 1 vliegtuig verschillende soorten trails achterlaat. Bovenstaande foto (heb er veel meer met trails in allerlei vormen) zijn trails achtergelaten door 1 vliegtuig. Waarom wel wervelingen in de ene trail en niet in de andere? Waarom is n " vortex trail " niet aan bovenstaande verschijnselen onderhevig.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef wortels het volgende:
Dat zou pas opvallend zijn!
Klopt. Die verklaring is nogal speculatief.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:31 schreef Resonancer het volgende:
Bovenstaande " verklaring " van Wombat (pulse motoren) waar ik ook wel wat info over heb is ook pseudo wetenschappelijk te noemen?
Volgens mij heeft niemand dat gezegd, maar is er diverse malen gezegd dat het principe bekend is, maar dat er teveel factoren zijn om alles precies te kunnen voorspellen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:31 schreef Resonancer het volgende:
volgens 'n ander forumlid weet men precies wat er gebeurt maar dit terzijde
Dat ligt eraan hoe je bepaalde uitspraken interpreteerd,en nav welke reactie ze gemaakt zijn maar wil je best gelijk geven dat niemand dat excact zo gezegd heeft, heb er geen trek in deze discussie nog ' s over te doen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij heeft niemand dat gezegd, maar is er diverse malen gezegd dat het principe bekend is, maar dat er teveel factoren zijn om alles precies te kunnen voorspellen.
Ik weet nav eigen en andermans waarnemingen dat deze verklaring onjuist is.quote:Op zondag 26 augustus 2007 23:05 schreef Cyclonis het volgende:
ik heb daar wel een verklaring voor denk ik. alle contrails zien er volgens mij zo uit zoals in het plaatje wat je net plaatste. het verschil is echter dat het vrij duidelijk is dat dit plaatje van dichtbij genomen is en dus zie je meer details zoals de wervels. de meeste andere foto's die je ziet zijn van veraf genomen en dan lijkt het gewoon 1 lange witte streep.
welk deel van mijn verklaring is onjuist?quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:37 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik weet nav eigen en andermans waarnemingen dat deze verklaring onjuist is.
Dat alle trails er vanaf dezelfde afstand er hetzelfde uitzien.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:53 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
welk deel van mijn verklaring is onjuist?
ik bedoel natuurlijk niet 100%, maar door de wing vortices zou je wel een patroon mogen verwachten in de contrails. zwaardere vliegtuigen genereren sterkere vortices dus bij zwaardere vliegtuigen zou je misschien wat meer chaos krijgen in het patroon, maar hoe dichterbij je komt, hoe meer de contrails gaan lijken op het plaatje wat jij als laatste postte. althans, dat lijkt mij logisch, gezien de feiten die ik nu voor de hand heb.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:49 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat alle trails er vanaf dezelfde afstand er hetzelfde uitzien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |