quote:Kunstolifant gemolesteerd in centrum Rotterdam
ROTTERDAM - Een van de ruim dertig kunstolifanten die in het centrum van Rotterdam prijken, is in de nacht van zondag op maandag flink toegetakeld. Onbekenden hebben de beschilderde olifant van zijn sokkel getrokken, waardoor de poten er half af zijn. Ook zitten er gaten in zijn lijf.
"Vermoedelijk hebben ze op de olifant staan dansen en springen", zei initiatiefnemer Mike Spits van het kunstproject maandag.
Postkantoor
Het twee meter hoge 'dier' stond bij het postkantoor aan de Coolsingel. De schade is flink. De initiatiefnemer bekijkt of het kunstwerk kan worden gerepareerd en wat dat gaat kosten. Het object is onderdeel van de Rotterdamse Elephant Parade, de openluchttentoonstelling die zaterdag is geopend.
"De kunstolifanten zijn niet verzekerd, dat kan ook niet. We willen zoveel mogelijk geld bijeenbrengen voor de bedreigde Aziatische olifant", aldus Spits. De opbrengst van de beelden, die op 17 november worden geveild, gaat naar het eerste olifantenziekenhuis ter wereld in Thailand en een olifantenproject van Diergaarde Blijdorp in India.
Steunbetuigingen
Spits ontvangt de hele dag al diverse steunbetuigingen. De ondernemers en bewoners in de stad hebben de olifanten omarmd, zei hij. Er zijn zelfs mensen die een soort 'burgerwacht voor de bedreigde olifant in Rotterdam' willen oprichten. Spits overweegt dit initiatief serieus in de praktijk te brengen.
Stom, die olifanten zijn echt hartstikke leuk. Deed me een beetje denken aan al die beschilderde beren in Berlijn. Zaterdagnacht fietste ik over de Coolsingel en toen viel het me al op dat het middelste olifantje weg was. Is dit dan nu al de tweede of klopt dat bericht gewoon niet helemaalquote:Kunstolifant gemolesteerd in centrum Rotterdam
ROTTERDAM - Een van de ruim dertig kunstolifanten die in het centrum van Rotterdam prijken, is in de nacht van zondag op maandag flink toegetakeld.
Vorige week maandag werden ze op de Westersingel gemonteerd.quote:Op maandag 3 september 2007 21:53 schreef Breuls het volgende:
Zijn ze er niet pas dit weekend neergezet?
Welk straat?quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:01 schreef Fugie het volgende:
morgen eerste bod doen op een appartementje in rotterdam noord
boven eudokiapassage,voorburgstraatquote:
Eudokiapassage is toch zo'n winkelcentrum? Lekker veel winkels naast de deur dan.quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:22 schreef Fugie het volgende:
[..]
boven eudokiapassage,voorburgstraat
Bij de Bambu?quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:22 schreef Fugie het volgende:
[..]
boven eudokiapassage,voorburgstraat
teilingerstraat staat ook wel veel te koop maar volgens mij is het daar niet helemaal tof meer
ja pcies, alles zit eronderquote:Op dinsdag 4 september 2007 21:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Eudokiapassage is toch zo'n winkelcentrum? Lekker veel winkels naast de deur dan.
Haha, ik zei dit weekend nog dat het geen goed idee was om die dingen daar neer te zetten, in verband met vandalisme.quote:Op maandag 3 september 2007 21:53 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Stom, die olifanten zijn echt hartstikke leuk. Deed me een beetje denken aan al die beschilderde beren in Berlijn. Zaterdagnacht fietste ik over de Coolsingel en toen viel het me al op dat het middelste olifantje weg was. Is dit dan nu al de tweede of klopt dat bericht gewoon niet helemaal
Ik werd wel een beetje sentimenteel toen ik hoorde dat ie werd gesloten..quote:Op maandag 3 september 2007 19:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Die 'nieuwe' stationshal is veel toffer dan de oude!
qft..quote:Op dinsdag 4 september 2007 22:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is een hele toffe coffeeshop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |