Komt door oliecrisis, niet door Den Uyl.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:41 schreef Martijn_77 het volgende:
Economisch ging het ook lekker in de jaren 70
Zie ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jaren_70
Ahhhquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij kan je internet veroorloven dankzij den Uijl ongeletterde huilebalk. Normaal gesproken had je kolen staan scheppen in een donkere limburgse mijn. Had me ook beter geleken eigenlijk.
Het begrotingstekort onder Den Uyl was het laagste van de afgelopen 4 decennia. Nauwelijks was rechts aan de macht of het tekort schoot sky-high.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ahhh
Dat internet dat door Al Gore is uitgevonden?
Serieus, het economisch beleid van Den Uyl was desastreus slecht, en dat Nederland eind jaren 70 niet net zo kapot was als de UK is alleen maar aan het aardgas te danken.
Het ging pas weer goed met Nederland toen men in den Haag besloot dat bedrijven niet op overheidsteun moesten rekenen, gedenivileerd werd, gederegulierd, geprivatiseerd. Toen verdween de massawerkeloosheid, de staatsschuld ging omlaag, de economie groeide harder als in de rest van europa en de tekorten liepen terug.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het begrotingstekort onder Den Uyl was het laagste van de afgelopen 4 decennia. Nauwelijks was rechts aan de macht of het tekort schoot sky-high.
Idd, de ellende die altijd aan Den Uyl wordt toegerekend moet vooral aan Van Agt worden toegerekend. Met antisemitische politici hebben we door de bank genomen ook geen positieve ervaringen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het begrotingstekort onder Den Uyl was het laagste van de afgelopen 4 decennia. Nauwelijks was rechts aan de macht of het tekort schoot sky-high.
Soit,quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:05 schreef Ulx het volgende:
Wil je weer terug naar de jaren 90, PV?
Dat is idd waar.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:47 schreef Visitor1982 het volgende:
De muziek was in ieder geval beter (ABBA, Electric Light Orchestra, Fleetwood Mac, Queen)!
quote:"De grootste verdienste van het kabinet vind ik dat het de autoriteit heeft gesloopt. Ik heb het afschaffen van de excellentietitel meegemaakt. Niemand accepteert nu meer dat een minister zegt: 'Ik ben minister en daarom doen we het zo.' Mensen kunnen het zich niet meer voorstellen, maar dat was toen de gewoonte."
Kortom, daar begon de hufterigheid van de Nederlandersquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:52 schreef Klopkoek het volgende:
Grappig aan dat boek wat ik aan het lezen ben zijn de antwoorden van de PvdA ministers op de vraag wat zij als hun grootste verdienste zien. Marcel van Dam zegt daarop:
[..]
Een 'echte' liberaal denkt daar anders over. Dat op DDR wijze ja en amen roepen (nu nog enkel te bewonderen in confessionele scholen), ja, daar mogen we blij mee zijn dat dat weg is.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, daar begon de hufterigheid van de Nederlanders
Er is nogal een verschil tussen ja en amen zeggen en een minister met excelentie aanspreken, niet?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een 'echte' liberaal denkt daar anders over. Dat op DDR wijze ja en amen roepen (nu nog enkel te bewonderen in confessionele scholen), ja, daar mogen we blij mee zijn dat dat weg is.
Itt jou heb ik die periode dus niet meegemaakt maar dat Den Uyl een geleerder persoon was dan bijv. een Wouter Bos ziet elke flapdrol.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen ja en amen zeggen en een minister met excelentie aanspreken, niet?
Heb je wel eens kamerdebatten uit die tijd gezien? Inhoudelijk waren die stukken intressanter dan huidige, men beheerste nog de kunst van het debateren.
Kijk ik ben het volledig oneens met Den Uyl zijn economische politiek, maar het was wel een groot debater.
Net zoals de stukken uit de Eerste Kamer nu ook vaak interessanter zijn om terug te lezen dan die uit de Tweede Kamer. In de Eerste Kamer is het niveau een beetje gebleven.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen ja en amen zeggen en een minister met excelentie aanspreken, niet?
Heb je wel eens kamerdebatten uit die tijd gezien? Inhoudelijk waren die stukken intressanter dan huidige, men beheerste nog de kunst van het debateren.
Kijk ik ben het volledig oneens met Den Uyl zijn economische politiek, maar het was wel een groot debater.
Ga je dat nou echt serieus lezen? Ben je zowat een halve dag mee bezig man.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:46 schreef Pool het volgende:
[..]
Net zoals de stukken uit de Eerste Kamer nu ook vaak interessanter zijn om terug te lezen dan die uit de Tweede Kamer. In de Eerste Kamer is het niveau een beetje gebleven.
Het ligt volgens mij niet alleen aan de geleerdheid van de personen, maar vooral aan de sfeer en hectiek in de huidige politiek. Bos is cum laude afgestudeerd, in principe een goede debater en iemand die mooie stukken kan schrijven. Maar de huidige situatie met dagelijkse peilingen en snelle media vraagt om one-liners en simpel geformuleerde standpunten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Itt jou heb ik die periode dus niet meegemaakt maar dat Den Uyl een geleerder persoon was dan bijv. een Wouter Bos ziet elke flapdrol.
Hele debatten heb ik daarom niet gezien, maar wel stukjes daarvan (gelezen in boeken of gezien). Ik heb op internet nog gezocht of er een archief van is, maar helaas niet kunnen vinden.
overigens geloof ik niet dat er een verband bestaat tussen het verdwijnen van gezag en de intellectuele en retorische armoede van vandaag de dag
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |