abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:37:47 #226
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_52462135
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar heb wel geleerd hoe je moet vergaderen, en hoe je mensen die dat niet kunnen in een zakenmeeting op punten kan verslaan.
Het kan voordelen hebben. Al ken ik ook mensen met een achtergrond in de (lokale) politiek die juist niet efficiënt kunnen vergaderen en vooral goed zijn in dooremmeren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_52462228
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:52 schreef Ringo het volgende:
de morning-after pil van de sixties. Nee dankje.
.

Maarnee, de romantisering van de Verbeelding aan de Macht is duidelijk niet gerechtvaardigd. Mensen die dat nog doen, geloven in sprookjes en Sinterklaas.
The real is always way ahead of what we can imagine.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:01:20 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52462864
Op RTL Duitsland loopt de jaren 70 show, met de onvergetelijke muziek uit die tijd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52463021
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Op RTL Duitsland loopt de jaren 70 show, met de onvergetelijke muziek uit die tijd.
Op CC ook.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:09:56 #230
45206 Pietverdriet
pi_52463137
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Op CC ook.
Nee, daar loopt that seventies show, dat is een sitcom, op RTL is een showprogramma
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:18:24 #231
99433 Tup
Tupperwaar
pi_52463406
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:
provincie bestuur
We hebben het over politiek.
Wasserwunderland
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 22:23:33 #232
45206 Pietverdriet
pi_52463577
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:18 schreef Tup het volgende:

[..]

We hebben het over politiek.
Kijk dat ik om vrijdagavond om half elf thuis zit, tv kijk en internet surf is normaal, ik ben de 40 al jaren voorbij, maar wat is jouw excuus?
pi_52469240
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 22:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk dat ik om vrijdagavond om half elf thuis zit, tv kijk en internet surf is normaal, ik ben de 40 al jaren voorbij, maar wat is jouw excuus?
Wat een zielepoot ben jij zeg.
pi_52470771
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

WHAHAHHAHAHAHHAHAH
Ik zat op mijn 19e al in het provincie bestuur van een een politieke partij.
Maar goed, jij bent de 65 natuurlijk al voorbij..
Ik mag hopen niet van een linkse partij.
Zo ja, jammer van je tijd. Van jullie ideologie komt toch niets.
pi_52472137
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:39 schreef Tup het volgende:

[..]

Landgenoten,
De immer toenemende stroom van curry-etende gelukszoeker heeft tot gevolg dat een diarrhee van onveilig blik zich meester maakt van onze door Hollandse handen aangelegde wegen....

Muiswinkel als Janmaat
Hij zat wel een groot ziener en profeet te ridiculiseren hè.
I´m back.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:41:01 #236
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_52472195
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 02:41 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Ik mag hopen niet van een linkse partij.
Zo ja, jammer van je tijd. Van jullie ideologie komt toch niets.
Wat een zielige reactie...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_52472202
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat een zielige reactie...
Je moet je reacties anders inkleden Lord, zo haten ze je maar oppervlakkig.
I´m back.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 08:48:28 #238
66444 Lord_Vetinari
pi_52472219
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 08:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik wil Akkersloot niet van de troon stoten
pi_52472228
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 08:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik wil Akkersloot niet van de troon stoten
Akkersloot is een tragische clown.
I´m back.
pi_52472242
Voor de duidelijkheid: Akkersloot wordt dus niet gehaat, niet eens oppervlakkig.
I´m back.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:34:36 #241
45206 Pietverdriet
pi_52472503
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 08:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lord wordt niet gehaat, Lord haat anderen, maar eigenlijk zichzelf
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:37:12 #242
66444 Lord_Vetinari
pi_52472534
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Haat is mij, gelukkig, geheel vreemd. Zeker voor entiteiten op Internetfora....
pi_52472582
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, Lord wil gehaat worden door zijn counterparts, wellicht uit symmetrie, maar ik ben geen psycholoog, dat weet ik niet.
Door op de manier te reageren zoals hij tot nu toe gedaan heeft en doet op Fok! kan dat slechts leiden tot een vrij oppervlakkige soort van haat. Hij is er niet tevreden mee ook, denk ik. Derhalve mijn opmerking, probeer je posts iets anders in te kleden, en eigenlijk ook: ga niet op onbenullige users in, en probeer niet altijd je eigen morele voorkeur te laten doorklinken. Doe iets meer de onbenul spelen dus, beetje lullige kutvraagjes stellen en zo, en zet mensen zonder dat ze het zo gauw in de gaten hebben vast op de kern van wat hen beweegt en wat jij verafschuwt. Gegarandeerd dat ze je haten als een gek, ad hominem gaan, geband worden, kutkloontjes aanmaken en zo meer... .
I´m back.
pi_52472612
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Haat is mij, gelukkig, geheel vreemd. Zeker voor entiteiten op Internetfora....
Kom zeg, niets menselijks is jou toch vreemd zeker, het is toch mooi dat mensen die ideeën vertolken die diametraal staan tov jouw waarden je haten tot op het diepst van je ziel, dat ze gaan koken als ze je alleen maar gewaarworden? Dat is toch effect, dat wil je toch, waarom ben je anders al zolang bij de club?
I´m back.
pi_52472630
Het wordt alleen lullig als mensen die jou zo haten mod worden, kan ik je vertellen. .
I´m back.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:28:47 #246
45206 Pietverdriet
pi_52473024
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 09:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, Lord wil gehaat worden door zijn counterparts, wellicht uit symmetrie, maar ik ben geen psycholoog, dat weet ik niet.
Door op de manier te reageren zoals hij tot nu toe gedaan heeft en doet op Fok! kan dat slechts leiden tot een vrij oppervlakkige soort van haat. Hij is er niet tevreden mee ook, denk ik. Derhalve mijn opmerking, probeer je posts iets anders in te kleden, en eigenlijk ook: ga niet op onbenullige users in, en probeer niet altijd je eigen morele voorkeur te laten doorklinken. Doe iets meer de onbenul spelen dus, beetje lullige kutvraagjes stellen en zo, en zet mensen zonder dat ze het zo gauw in de gaten hebben vast op de kern van wat hen beweegt en wat jij verafschuwt. Gegarandeerd dat ze je haten als een gek, ad hominem gaan, geband worden, kutkloontjes aanmaken en zo meer... .
Ik zie een taak voor Kodo der Dritte
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:32:51 #247
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52473080
quote:
Personeelstekort sinds jaren 70 niet meer zo groot

De babyboomers bereiken de pensioengerechtigde leeftijd en het aanbod van jonge, goedgeschoolde werknemers neemt snel af. Hiermee nadert het personeelstekort het record van veertig jaar geleden.

Grote klap
Hoewel bedrijven al met de problemen kampen, moet de echt grote klap nog komen. Volgend jaar zijn er in Nederland 241.000 61-jarigen, tegen 174.000 dit jaar. Dat is in één jaar een toename van bijna 40 procent. Naast het feit dat Nederlanders gemiddeld op hun 61e met pensioen gaan, laat de economie na jaren van stagnatie weer een robuuste groei zien. Samen maakt dit dat de tekorten op de arbeidsmarkt een recordhoogte bereiken.

Record
Ondanks dat Nederland pas aan het begin van een economische opleving staat, is het grootste personeelstekort sinds 1970 nu al een feit. Vorig jaar steeg het aantal vacatures naar 219.000. Als dat aantal stijgt tot 254.000, wat nog dit jaar verwacht wordt, dan zal het personeelstekort het record uit de jaren 70 evenaren. Dit tekort is enerzijds het gevolg van het vertrek van de babyboomers. Toch kampen met name ook de zorg en ‘jonge’ sectoren als verzekeraars en de ICT met tekorten. Met het ouder worden van de babyboomers groeit de zorg sterk en daarmee de vraag naar zorgpersoneel.

Mismatch
De grootste krapte ontstaat in de vergrijsde sectoren waar de vraag naar personeel niet afneemt, maar zelfs groeit. Het onderwijs en de chemische industrie staan om die reden grote tekorten te wachten. Een belangrijke oorzaak van de tekorten in bepaalde beroepen is de ‘mismatch’. Een groot aantal mensen is op zoek naar werk, maar zij zijn niet altijd geschikt. Want hoewel de werkloosheid vorig jaar met 15 procent daalde, zijn veel van de bijna 250.000 werkzoekenden te oud, arbeidsongeschikt of verkeerd opgeleid. Dit vormt een probleem bij de werving van nieuw personeel.

Oplossing
Toch brengt de pensioengolf voor sommige sterk vergrijsde bedrijfstakken echter geen grote personeelsproblemen met zich mee. Voorbeelden zijn landbouw en visserij en de voedingsindustrie. Doordat de bedrijven in deze branches krimpen of efficiënter werken, zijn er minder werknemers nodig. De uitstroom van ouderen is dan zelfs een oplossing.
Bron

Dus qua personeel tekort zijn we al hard op weg richting de jaren 70 en de linkse aanhangers willen geen Polen en zo binnen laten.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 10:36:15 #248
45206 Pietverdriet
pi_52473137
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Dus qua personeel tekort zijn we al hard op weg richting de jaren 70 en de linkse aanhangers willen geen Polen en zo binnen laten.
Zelfs als we wel heel veel polen gaan toelaten, waar gaan die wonen?
Nederland zit vooral zichzelf in de weg
pi_52473168
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Omdat links dan later weer de schuld krijgt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52473175
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie een taak voor Kodo der Dritte
Ja, blaag, beantwoordt eerst maar eens mijn vraag over jouw beredenering waarmee je aannemelijk denkt te kunnen maken dat communisten in het goede geloven van mensen... Users gaan er luchtigjes mee in, maar ik wil je beredenering even zien. Het kan dat je gelijk hebt, maar bewijs het dan. En let wel sociaaldemocraten in Nederland in de jaren 70 waren geen communisten hè, vrind. Misschien dat ik dan over Drieklankdimensonen in kan gaan.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')