abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2007 @ 09:44:53 #151
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52322484
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:20 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is waar, daarom noemde ik het ook (licht). Maar strikt genomen is het regime daar wel fascistisch, alleen niet in de vorm waarin wij het gewend zijn.
Het punt is dat mensen daar er uiteindelijk duidelijk beter van zijn geworden gedurende de bijna 50 jaar dat singapore onafhankelijk is. Omdat het land geen enkele natuurlijke bron heeft van inkomsten (ze hebben niet eens hun eigen water) kan het iig geen toeval zijn.

Wat iedereen zich daar nu afvraagt is of de jeugd het nog zal pikken. Deze hebben de slechte tijden niet meegemaakt en krijgen via internet te horen over het vrije westen. Zullen zij datzelfde gaan eisen (dat lijkt bijna zeker) en wat is het gevolg voor Singapore?
Ik denk het wel. Na WOII moest er in Nederland ook gewerkt worden. Kneuterigheid, vroeg naar bed en zuinig aan. Als reactie kreeg je de jaren 60-70, vrijheid, hippies en geitenwolle sokken. Vervolgens de kapitalistische hedonistische jaren 80, generation X jaren 90 en nu verrechtsing.

Singapore is toe aan een jaren 60 effect.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52329540
Waarschuwing: dit is géén topic met een historische inslag, maar met een profetische. Volgende posts die uitwijden over interbellum en WOII worden verwijderd.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_52341409
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:23 schreef sigme het volgende:
Waarschuwing: dit is géén topic met een historische inslag, maar met een profetische. Volgende posts die uitwijden over interbellum en WOII worden verwijderd.
Dat is wel een belangrijke vaststelling idd; echter ik denk dat dit topic, dwz een poging de discussie iets verder op te rekken dan onderling elkaar voor fascist/nazi uit te maken en vooral discussie te mijden, iets te veel gevraagd is. Okee, niet bij iedereen, maar toch. Het enige wat we, o.m. via de uitlatingen van dhr. Wilders en zijn aanhangers c.q. sympathisanten, kunnen concluderen is dat niet alleen links WO2-vergelijkingen maakt, ook rechts doet dat, met ongeveer hetzelfde doel. Omdat vervolgens het woord 'fascisme' alleen al uitnodigt tot al dan niet valide maar iig oeverloze pogingen tot interpretatie van de geschiedenis van deze pollitieke stroming in het interbellum en WO2, denk ik dat de discussie hier op POL bijv. (maar ook elders op inet) gedoemd is één grote jammerlijke farce te blijven.
I´m back.
pi_52341677
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 07:59 schreef Ippon het volgende:

[..]

Absoluut, alleen een college van Sterke Heren kan dit diep gezonken land nog redden.
Maar hoe vindt de overgang plaats naar het fascistische regime? Aanslag?
Hoe zal de politiek reageren: val van kabinet, roep om instelling van een zogenaamd zakenkabinet?
Beatrix nodigt Dick Berlijn uit om te informeren en later ook te formeren?
Is Dick Berlijn de aangewezen persoon om leiding te geven aan zo'n zakenkabinet na een aanslag, waarbij honderden Nederlanders om het leven komen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 13-08-2007 21:10:31 ]
I´m back.
pi_52344024
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 08:20 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

En wie geeft mij de garantie dat er uit het voorgestelde 'milde fascisme' geen extremisten opstaan die iedereen die niet op klompen loopt als afvallig gaat zien? Zodat ik op straat in elkaar geslagen word door de politie als ik een overhemd aan heb in plaats van een hollandse boerenkiel?
Tja, die garantie heb je op zich niet. Het is gewoonte bij de wat serieuzere extreemrechtse partijen en organisaties om naar buiten toe een wat mildere facade op te hangen dan als ze onder elkaar in werkelijkheid zijn. Als dat soort mensen de macht hebben, kan er alles gebeuren. Aan de andere kant zie ik de eventuele ontstaansgeschiedenis van een fascistisch regime in bijv. een aanslag waarbij vele honderden Nederlanders omkomen, enorme chaos, val van kabinet en vervolgens de roep om een zakenkabinet, die met volmachten gaat werken oid, vervolgens nieuwe verkiezingen en daarna, ja, weet ik ook niet, maar zo'n zakenkanbinet van Sterke Mannen, bij wijze van spreken, en dus niet van 1 extreemrechtse partij (PVV bijv.) dat hoeven geen extremisten of zelfs maar fascisten te zijn. Er kunnen ook heel wat burgelijke vrijheden overeind blijven, vermoed ik, hoewel als echt extreemrechtse ideologen kans krijgen dat wrs niet het geval zal zijn. Misschien dat er ook op de duur een milde variant kan ontstaan van uitsluiting van het politieke proces van linkse partijen. Voor extreemrechts is links eigenlijk nog een stuk gevaarlijker dan de Islam. Dat zijn de vijanden van binnen, zeg maar. Dus ja, ik weet het ook niet, alles kan eigenlijk. Het hoeft niet te gaan op de manier van Singapore.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 13-08-2007 22:17:51 ]
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')