abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52253456
quote:
DEN HAAG - De PvdA stelt zich niet achter het comité voor ex-moslims van partijgenoot Ehsan Jami. Partijleider Wouter Bos keurt het af dat het comité moslims en hun geloof beledigt. Dat heeft hij vrijdag in de Volkskrant gezegd.

De PvdA is de enige partij die ,,ondubbelzinnig stelling neemt voor het recht om uit het geloof te treden, ook als dat de islam is'', aldus Bos. ,,Maar de PvdA zal zich niet achter een comité stellen dat denkt dat de manier om dat doel te bereiken, bestaat uit het beledigen of kwetsen van mensen vanwege hun geloof.''

Bos vindt dat de PvdA godsdiensten niet moet beoordelen. Overigens heeft Jami voor de vice-premier wel ,,het volste recht'' om uitspraken te doen als 'Mohammed is een verschrikkelijke man'.

Extra beveiliging

Nadat hij vorig weekend is bedreigd en geslagen, kreeg Jami maandag extra beveiliging. Volgens het gemeenteraadslid in Leidschendam-Voorburg was het ,,chic en aardig'' geweest als de top van de PvdA medeleven zou hebben betuigd. Bos zegt dat het contact zijn partijgenoot via partijvoorzitter Ruud Koole en Tweede Kamerlid Aleid Wolfsen loopt.

Bos stelt bovendien dat ,,de gesprekken met Ehsan Jami de afgelopen maanden niet allemaal zonder rimpelingen zijn verlopen. Een aantal partijgenoten heeft geprobeerd contact met hem te leggen, dat is niet altijd goed bevallen''. De PvdA-leider vindt het ,,heel vervelend'' dat Jami vertrouwelijke gesprekken onjuist naar buiten heeft gebracht.

Één dag

,,Ik las gisteren in het NRC dat Jami zegt dat Afshin Ellian de beveiliging in één dag heeft geregeld, terwijl de partij dat in vier maanden niet voor elkaar kreeg. Ellian zelf heeft dat gecorrigeerd'',aldus Bos.

Door zijn onervarenheid neemt Bos Jami dat overigens niet kwalijk. De 22-jarige kan daarom gewoon bij de partij blijven.
bron

Is de Partij van de Allochtonen bang dat ze een gedeelte van haar achterban gaan verliezen als ze deze "afvallige" gaan steunen?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_52253698
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:08 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

bron

Is de Partij van de Allochtonen bang dat ze een gedeelte van haar achterban gaan verliezen als ze deze "afvallige" gaan steunen?
Tjsa, die linkse knuffelpartijen.............................
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_52253843
Goh, wat een verrassing zeg.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_52254463
Volgens mij moet Bos eens even opzoeken hoe de kritiek op het christendom enkele decennia geleden was en hoe de PvdA daar toen tegenover stond.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:45:42 #5
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_52254595
Een mooier bewijs dat de PvdA electoraal gegijzeld wordt door moslims is niet denkbaar.
Die Woutertje Boslim toch. Waar worden moslims dan beledigd door dat comitè?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_52254869
Ik vind niet dat de titel klopt. Ze staan achter de doelen van het comité maar niet achter de tactiek.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:55:25 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52254877
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:40 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij moet Bos eens even opzoeken hoe de kritiek op het christendom enkele decennia geleden was en hoe de PvdA daar toen tegenover stond.
Misschien moet je dan ook opzoeken hoeveel Islamitische partijen er zijn, of ze ook decennialang een meerderheid aan zetels hebben, hoeveel invloed de Islam op het beleid heeft, etc. Waarom wil je totaal verschillende situaties met elkaar vergelijken, en waarom moet Wouter Bos dat doen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52254879
Het zou mij trouwens niets verbazen als er toch wat kritiek op Woutertje komt, hij zijn mening weer wat gaat bijstellen
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:57:54 #9
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52254938
Het is overigens dezelfde kritiek als een van de oprichters van het comite, een VVD'ster, die daarom uit het comite is gestapt.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:00:20 #10
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52255006
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:55 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Misschien moet je dan ook opzoeken hoeveel Islamitische partijen er zijn, of ze ook decennialang een meerderheid aan zetels hebben, hoeveel invloed de Islam op het beleid heeft, etc. Waarom wil je totaal verschillende situaties met elkaar vergelijken, en waarom moet Wouter Bos dat doen?
Irrelevant, immers:
quote:
Bos vindt dat de PvdA godsdiensten niet moet beoordelen.
Kennelijk is er dus wel degelijk wat veranderd.
pi_52255165
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Irrelevant, immers:
[..]

Dit is inderdaad gewoon een electorale keuze.
pi_52255263
Ik lees net op Geenstijl dat volgens Wouter Bos, Eshan Jami kan dood vallen. Gister liet Mei Li Vos (wat een naïef huppeltutje is dat overigens) zich ook lekker makkelijk uit over de kwestie Eshan Jami. Een lekker groepsgevoel heerst daar binnen de PvdA.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_52255353
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:10 schreef JohnDope het volgende:
Ik lees net op Geenstijl dat volgens Wouter Bos, Eshan Jami kan dood vallen.
quote:
Wouter Bos: "Ehsan Jami kan doodvallen"

afsandoodieKijk eens aan! Wouter Bos kan praten! Na een dagenlange sereniteit rondom Eshan Jami komt de PvdA dan eindelijk met een eensluidende opvatting over de festiviteiten rondom de ex-moslim. Net als Ella Vogelaar en Guusje ter Dorst zat de minister van financiën op de camping zonder mobiel bereik. Vandaar dat een krachtige uitspraak even op zich liet wachten. Alleen Vogelaar had nog wat belmuntjes, maar gebruikte deze gisteren al voor het koranstandpunt van het kabinet. Kortgezegd hoeft Eshan Jami, zo lang hij nare dingen over Allah en zijn profeet blijft bezigen, niet op de steun van de PvdA te rekenen. Geloof afvallen is prima, maar zodra het allochtoonse electoraat zich beledigd en/of gekwetst voelt, moet Jami het zelf oplossen. Ofwel, praktizeer rustig je recht op provocatie. Maar doe het wel op fluistertoon. Extreem voorzichtig zijn met wat je zegt. Dan wordt dit land vanzelf leefbaarder, luidt de nieuwe PvdA slogan. Wat een vertoon van zwakke ballen. Vanaf vandaag is Eshan Jami officieel vogelvrij. De fatwa komt van links!
bron

vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:14:40 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52255415
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Irrelevant, immers:
[..]

1. Waar zijn de voorbeelden dat de PvdA deze regel heeft overschreden?
2. Partijen veranderen in de loop van de tijd van standpunten/beginselen, mede doordat bepaalde situateis onvergelijkbaar zijn.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:15:53 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52255445
Oh, de Geenstijlers komen binnen, nu wordt het echt lachen.
pi_52255468
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]
2. Partijen veranderen in de loop van de tijd van standpunten/beginselen, mede doordat bepaalde situateis onvergelijkbaar zijn.
Dat klopt, alleen de PvdA verandert net zo vaak van standpunt, als de wind verandert van windrichting.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:16:56 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52255486
tpv

(ik bedoel natuurlijk: tvp)

Ik snap het wel (PvdA) maar ik denk toch dat ik het er niet helemaal mee eens ben. Dit begint trouwens wel heel veel op een tweede Hirschi Ali-verhaal te lijken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52255647
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:10 schreef JohnDope het volgende:
Ik lees net op Geenstijl dat volgens Wouter Bos, Eshan Jami kan dood vallen.
Heeft hij dat letterlijk zo gezegd, of maakt GS dat ervan in dichterlijke vrijheid? Volgens mij drukt Wouter Bos zich zo nl. over het algemeen niet uit.
quote:
Gister liet Mei Li Vos (wat een naïef huppeltutje is dat overigens) zich ook lekker makkelijk uit over de kwestie Eshan Jami. Een lekker groepsgevoel heerst daar binnen de PvdA.
Hoe liet ze zich uit over Jami?
I´m back.
pi_52255697
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:55 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind niet dat de titel klopt. Ze staan achter de doelen van het comité maar niet achter de tactiek.
Strikt genomen klopt de titel wel, alleen de reden waarom PvdA niet achter het comité staat is geen inhoudelijke maar tactische kwestie idd.
I´m back.
pi_52255698
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft hij dat letterlijk zo gezegd, of maakt GS dat ervan in dichterlijke vrijheid? Volgens mij drukt Wouter Bos zich zo nl. over het algemeen niet uit.
[..]

Hoe liet ze zich uit over Jami?
Tuurlijk zou die politiek-correcte wouter het veel genuanceerder (op een nieuwspraak-achtige manier) gebracht hebben, maar dood vallen komt precies op hetzelfde neer.

Dan moet je 'wat nu' even kijken op uitzending gemist, daar deed ze die uitlating.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:26:59 #21
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52255779
quote:
Bos vindt dat de PvdA godsdiensten niet moet beoordelen. Overigens heeft Jami voor de vice-premier wel ,,het volste recht'' om uitspraken te doen als 'Mohammed is een verschrikkelijke man'.
Dit lijkt me gewoon heldere taal van Bos. En het verklaart precies waarom ze zich niet áchter het comité scharen, maar ook niet tegen het comité.
pi_52255802
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Dit lijkt me gewoon heldere taal van Bos. En het verklaart precies waarom ze zich niet áchter het comité scharen, maar ook niet tegen het comité.
Woutert eet zoals gewoonlijk weer van 2 walletjes. Alles voor het electoraat en wat er verder met de maatschappij gebeurt, interesseert hem helemaal niks.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:28:17 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52255827
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Woutert eet zoals gewoonlijk weer van 2 walletjes.
Hoezo twee walletjes? Wat is er niet eenduidig aan het standpunt dan?
pi_52255848
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Pool het volgende:

[..]

Hoezo twee walletjes? Wat is er niet eenduidig aan het standpunt dan?
quote:
En het verklaart precies waarom ze zich niet áchter het comité scharen, maar ook niet tegen het comité.
Als je niet voor en niet tegen bent, dan eet je van 2 walletjes.
pi_52255891
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tuurlijk zou die politiek-correcte wouter het veel genuanceerder (op een nieuwspraak-achtige manier) gebracht hebben, maar dood vallen komt precies op hetzelfde neer.
Dan mag je niet 'Wouter Bos, dubbele punt, haakjes open, Jami kan doodvallen, haakjes sluiten' zetten boven het artikel. Wouter heeft dat (wrs) in het geheel niet gezegd. Jij, als GS-redacteur of JD, kunnen wel vinden dat dat '(..) op hetzelfde neerkomt', ik bijv. lees alleen maar dat de PvdA zich niet kan vinden in een eventueel door het comité gehanteerde provocatieve tactiek van beledigen en kwetsen.
Overigens vraag ik me af of dat ook aangetoond kan worden, dat het comité alleen uit is op beledigen en kwetsen, of vooral uit is op beledigen en kwetsen...
quote:
Dan moet je 'wat nu' even kijken op uitzending gemist.
Je hebt niet paraat in een snedige oneliner het liefst wat deze mevrouw over Jami zei?
I´m back.
pi_52255894
Ik heb het al eerder geroepen: als Jami wat overkomt heeft de PvdA bloed aan hun handen.

Laat ze maar eerst hun eigen rotzooi opruimen, te beginnen met Zuid-Oost want dat is een regelrechte mafiabende daar.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52255992
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan mag je niet 'Wouter Bos, dubbele punt, haakjes open, Jami kan doodvallen, haakjes sluiten' zetten boven het artikel. Wouter heeft dat (wrs) in het geheel niet gezegd. Jij, als GS-redacteur of JD, kunnen wel vinden dat dat '(..) op hetzelfde neerkomt', ik bijv. lees alleen maar dat de PvdA zich niet kan vinden in een eventueel door het comité gehanteerde provocatieve tactiek van beledigen en kwetsen.
Overigens vraag ik me af of dat ook aangetoond kan worden, dat het comité alleen uit is op beledigen en kwetsen, of vooral uit is op beledigen en kwetsen...
[..]
Dat is nou het probleem met politici, zij noemen het beestje nooit bij de naam, ze ratelen 100den regels tekst, terwijl ze het gewoon beknopt in 1 regel kunnen samenvatten.
En als zij het niet in 1 regel samenvatten, dan moet iemand anders het doen.

Kijk zelf nou maar even en oordeel. Kijk eigenlijk maar die hele uitzending en let goed op wat dat Huppeltje allemaal uitkraamt daar, ik kan je op een briefje geven; dat wordt helemaal niks met haar binnen de PvdA.
overigens vond ik de enige goede actie van Mei Li die ik ooit bij wat nu heb gezien, is dat zij al die hypocriete pseudo-dierenrvienden aantafel bestookten
pi_52256032
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:30 schreef Klopkoek het volgende:
Ik heb het al eerder geroepen: als Jami wat overkomt heeft de PvdA bloed aan hun handen.
Dit is inderdaad een goedstandpunt. De PvdA komt er normaliter altijd mee weg, ze wringen zich in de meest intellectuele bochten, als ze zichzelf politiekgezien moeten redden, maar als Jami wat overkomt, dan komt de PvdA er echt niet mee weg.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:35:29 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52256041
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft hij dat letterlijk zo gezegd, of maakt GS dat ervan in dichterlijke vrijheid?
Wat denk je zelf.
quote:
‘Geloofsafval kan ook zonder te kwetsen’

Interview Volkskrant Van onze verslaggever Martin Sommer

PvdA-leider Wouter Bos heeft tot nu toe gezwegen nadat partijgenoot en gemeenteraadslid in
Leidschendam-Voorburg Ehsan Jami afgelopen weekeinde in elkaar werd geslagen. Jami,
leider van het comité van ex-moslims in oprichting, toonde zich ontevreden over het gebrek
aan medeleven van de partijtop. Bos, officieel nog met vakantie, reageert.

Hebt u Jami intussen gesproken?
‘Nee, ikzelf niet, omdat er afspraken zijn dat twee mensen het contact met hem onderhouden.
Dat zijn partijvoorzitter Ruud Koole en Aleid Wolfsen.’

Ook niet gedacht, kom ik moet die jongen toch eens bellen.
‘Nee, daar zijn duidelijke afspraken over.’

En u hebt nu niet de behoefte om te zeggen, ik ga eens langs.
‘Dat zal zeker gebeuren, al helemaal nu er sprake is van doodsbedreigingen. Maar de
gesprekken met Ehsan Jami zijn de afgelopen maanden niet allemaal zonder rimpelingen
verlopen. Een aantal partijgenoten heeft geprobeerd contact met hem te leggen, dat is niet
altijd goed bevallen.’

Waarom is dat niet altijd goed bevallen?
‘Er zijn vertrouwelijke gesprekken geweest die daarna in de openbaarheid kwamen. Dat is
heel vervelend. Ik las gisteren in de NRC dat Jami zegt dat Afshin Ellian de beveiliging in één
dag heeft geregeld, terwijl de partij dat in vier maanden niet voor elkaar kreeg. Ellian zelf
heeft dat gecorrigeerd. We hebben ook meegemaakt dat Jeroen Dijsselbloem heeft gepraat
met Ehsan over zijn beveiliging, en ook daarvan geeft Ehsan in de pers een andere versie. Dat
vind ik jammer.’

Verwijt u hem iets?
‘Nee. Hij is een jonge jongen met weinig politieke ervaring, die voor een belangrijke zaak
strijdt. Dat er af en toe wat misgaat, neem ik hem absoluut niet kwalijk.’

En die belangrijke zaak, hoe beoordeelt u die dan?
‘We zijn de enige partij die in beginsel- en verkiezingsprogramma ondubbelzinnig stelling
neemt voor het recht om uit het geloof te treden, ook als dat de islam is. Wij zijn de enige
partij met heel prominente moslimpolitici die stelling neemt voor een tolerante en liberale
islam. Dus er kan geen twijfel zijn waar de PvdA op dit punt staat.’

Vindt u dat Jami wild om zich heen slaat, bijvoorbeeld als hij Mohammed een
verschrikkelijke man noemt?
‘Hij heeft het volste recht om die uitspraken te doen. En als hij beveiliging nodig heeft, moet
hij die krijgen. Maar als de vraag is, moet je kwetsende uitspraken doen over Mohammed om
geloofsafval te bepleiten, dan zeg ik nee.’

Wilt u dat hij bij de partij blijft?
‘Ik zou het fijn vinden als hij bleef. Ik ben ook trots dat dit soort debatten juist in de PvdA
plaatsvinden. In de VVD of de SP heb je dit debat niet omdat het witte partijen zijn.
‘Wij zijn een partij met allochtone kiezers en bestuurders. Dat brengt kwetsbaarheid met zich
mee, bijvoorbeeld als het gaat over de Armeense genocide, dubbele nationaliteiten of
cliëntelisme. Maar het is ook een enorme kracht, omdat wij eerder dan andere partijen
draagvlak krijgen onder het moslimvolksdeel voor het aanpakken van problemen.’

De PvdA wil wel heel veel stromingen herbergen...
‘Maar wij herbergen geen stroming die pleit tegen het recht op geloofsafval. Ehsan Jami heeft
niet het alleenrecht op het debat over geloofsafval. Wij hebben veel mensen in de partij, ook
ex-moslims, die dezelfde dingen bepleiten als Ehsan.
‘Dus in die zin is hij niet bijzonder. En zij doen dat zonder de onrust te veroorzaken die hij
veroorzaakt.’

Hij is wel iemand die door zijn harde aanpak spanningen oproept.
‘Niet wat betreft het recht op geloofsafval. Maar op het moment dat hij of de mensen om hem
heen dat recht gelijkstellen aan het beledigen van moslims of hun geloof, heb ik geen enkele
behoefte om me daar als partij achter te stellen. Ik vind het niet de rol van een partij te
oordelen over een geloof.
‘De methoden van Aboutaleb, Marcouch, Albayrak en Arib, maar ook Asscher, Koole, Bos en
Terstall, om hetzelfde te bepleiten, zijn vele malen effectiever. Je hebt geen belediging nodig
om dat doel te bereiken. Je hoeft mij niet te vertellen dat er binnen de islamitische
gemeenschap mensen zijn die vinden dat er géén recht is op geloofsafval. Voor die mensen is
geen plaats in de partij.
‘De positie van de PvdA is duidelijk. Ehsan is meer dan welkom om daar aan mee te doen.
Maar de PvdA zal zich niet achter een comité stellen dat denkt dat de manier om dat doel te
bereiken, bestaat uit het beledigen of kwetsen van mensen vanwege hun geloof.’
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:37:01 #30
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52256098
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]

Wat een debiele Bush-achtige uitspraak. Bos heeft een duidelijk standpunt namens de PvdA. De PvdA kiest geen stelling voor of tegen een geloof en ook niet voor of tegen een groep anti-gelovigen. De PvdA kiest voor godsdienstvrijheid en de vrijheid om over en weer kritiek te hebben op elkaar.

"Beste PvdA, kiezen jullie voor appels of peren?"
-Wij kiezen ervoor dat iedereen eet wat hij lekker vindt.
"WTF, de PvdA eet van twee walletjes, schande!!111111"

vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:38:18 #31
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52256147
In welke bochten mensen zich wel niet wringen om kritiek te kunnen geven op de PvdA.
pi_52256168
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:37 schreef Pool het volgende:

[..]

Wat een debiele Bush-achtige uitspraak. Bos heeft een duidelijk standpunt namens de PvdA. De PvdA kiest geen stelling voor of tegen een geloof en ook niet voor of tegen een groep anti-gelovigen. De PvdA kiest voor godsdienstvrijheid en de vrijheid om over en weer kritiek te hebben op elkaar.

"Beste PvdA, kiezen jullie voor appels of peren?"
-Wij kiezen ervoor dat iedereen eet wat hij lekker vindt.
"WTF, de PvdA eet van twee walletjes, schande!!111111"

In de politiek is het gewoon de makkelijkste weg om te zeggen dat je er niet voor of tegen bent.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:39:52 #33
pi_52256211
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

[..]

Bush-isme: "If you are not FOR me, you're againste me."

Sorry hoor, maar in de echte wereld zijn er ook mensen met een genuanceerdere mening.

Overigens ben ik tegen religie en vind ik dat alle religieuze uitingen uit het openbare (en politieke) leven moeten worden gebannen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_52256222
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:35 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat denk je zelf.
[..]
Ja, wat ik al verwachtte.
Ik kan me overigens volledig verenigen met wat Bos zegt.
I´m back.
pi_52256324
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
tpv

(ik bedoel natuurlijk: tvp)

Ik snap het wel (PvdA) maar ik denk toch dat ik het er niet helemaal mee eens ben. Dit begint trouwens wel heel veel op een tweede Hirschi Ali-verhaal te lijken.
Je bedoelt dat er schimmige lieden in de coulissen klaar staan, die Jami weldra zullen begeleiden naar een ander politiek onderkomen? Idd ja, lijkt er op.
I´m back.
pi_52256406
Het klinkt erg cru, maar politiek gezien is de PvdA er bij gebaat dat mensen als Theo van Gogh en Jami het loodje leggen, want dit soort figuren maken het politieke klimaat voor de PvdA veel te onrustig.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:48:07 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52256469
Het klinkt erg cru, maar politiek gezien is Wilders er bij gebaat dat mensen als Theo van Gogh en Jami het loodje leggen, want zo krijgt hij meer stemmen vanwege de roep om harder optreden.
pi_52256503
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:48 schreef Sidekick het volgende:
Het klinkt erg cru, maar politiek gezien is Wilders er bij gebaat dat mensen als Theo van Gogh en Jami het loodje leggen, want zo krijgt hij meer stemmen vanwege de roep om harder optreden.
Nee Wilders is dus juist gebaat bij een 'onrustig' klimaat met meerdere anti-islam onruststokers. Want samen staat hij sterker.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:51:39 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52256558
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee Wilders is dus juist gebaat bij een 'onrustig' klimaat met meerdere anti-islam onruststokers. Samen staat hij sterker.
Offtopic. Ik laat dit PvdA-bashtopic niet ontsporen door Wilders erbij te gaan betrekken.
pi_52256623
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Offtopic. Ik laat dit PvdA-bashtopic niet ontsporen door Wilders erbij te gaan betrekken.
Volgens mij ben jij wel zo'n type die diep in zijn hart hoopt dat Wilders wordt vermoord (getuige jouw signature) en die dan vervolgens hard gaat roepen dat je het zo vreselijk vindt dat wilders kapot is en dat het een aanslag op de democratie is

Laten we nu inderdaad weer ontopic gaan.
pi_52256672
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee Wilders is dus juist gebaat bij een 'onrustig' klimaat met meerdere anti-islam onruststokers. Want samen staat hij sterker.
En die onrust zal exponentieel toenemen als (weer) één van die 'anti-islam onruststokers' voor zijn raap geschoten wordt natuurlijk. Ik denk eerlijk gezegd dat Sidekick dat bedoelt, en daar zit wel wat in, vind ik.
I´m back.
pi_52256708
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En die onrust zal exponentieel toenemen als (weer) één van die 'anti-islam onruststokers' voor zijn raap geschoten wordt natuurlijk. Ik denk eerlijk gezegd dat Sidekick dat bedoelt, en daar zit wel wat in, vind ik.
Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar ik zie persoonlijk liever levende medestanders (ook qua politieke strategie), dan dode medestanders.
Want als al je lotgenoten om je heen kapot worden gemaakt, dan kan je daar misschien tijdelijke electorale credits uit trekken, maar op de lange termijn heb je toch veel meer aan een levende medestander.
pi_52256782
quote:
Dat brengt kwetsbaarheid met zich mee, bijvoorbeeld als het gaat over de Armeense genocide
Trouwens ook walgelijk dit. Moet je opeens voorzichtig gaan zijn over de rol van de Japanners in WO II als je Japanners in je partij hebt? Ligt daar ook nogal gevoelig namelijk, het gros is er van overtuigd dat Japan slachtoffer is.
pi_52256788
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar ik zie liever persoonlijk levende medestanders, dan dode medestanders.
Dat is dezelfde wereld als waarin ik leef, geloof ik, God (als er een God bestaat natuurlijk) verhoede dat iets dergelijks andermaal geschiedt. Misschien dat in die context ook Bos' pleidooi voor een meer gematigde toonzetting in het debat (waaraan zoveel heethoofden immers deelnemen) dan ook gezien moet worden.
I´m back.
pi_52256870
Ik word eigenlijk een beetje moe van al die eentonige Wilders discussies, het is steeds hetzelfde, ondanks ik af en toe nog wel een extra dimensie aan een topic weet te geven, maar dat gaat onderhand ook wel een beetje vervelen (niet alleen dit soort topics overigens)....
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:04:56 #46
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_52256926
Er is eigenlijk maar een punt. Waarom is er behoefte aan zo'n comite? Het feit dat het bestaat is eigenlijk al erg genoeg.
pi_52256968
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:20 schreef Strolie75 het volgende:
Goh, wat een verrassing zeg.
Ja, ik ben ook al geslagen met domme verrassing vanwege het feit dat de PvdA een comité voor ex-moslims niet steunt.
pi_52257042
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Trouwens ook walgelijk dit. Moet je opeens voorzichtig gaan zijn over de rol van de Japanners in WO II als je Japanners in je partij hebt? Ligt daar ook nogal gevoelig namelijk, het gros is er van overtuigd dat Japan slachtoffer is.
Volgens mij beweert Bos dat een discussie over de Armeense genocide gevoelig ligt, als je allochtone (in dit geval Turkse) partijleden en -bestuurders hebt. Dat is toch zo?
Desondanks ziet hij op andere gebieden grote voordelen, omdat je makkelijker draagvlak creëert bij allochtonen voor oplossingen van problemen. Dit itt de situatie bij VVD en SP, die hij blanke mannen partijen noemt.
Hij doet geen uitspraak over de Armeense genocide in dit artikel.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:09:48 #49
pi_52257089
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:03 schreef JohnDope het volgende:
Ik word eigenlijk een beetje moe van al die eentonige Wilders discussies, het is steeds hetzelfde, ondanks ik af en toe nog wel een extra dimensie aan een topic weet te geven, maar dat gaat onderhand ook wel een beetje vervelen (niet alleen dit soort topics overigens)....
Er zijn ook topics over roken en relaties
pi_52257185
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er zijn ook topics over roken en relaties
Je zou ook met die tijd die je hier spendeert een hele nieuwe hobby kunnen starten
pi_52257338
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:46 schreef JohnDope het volgende:
Het klinkt erg cru, maar politiek gezien is de PvdA er bij gebaat dat mensen als Theo van Gogh en Jami het loodje leggen, want dit soort figuren maken het politieke klimaat voor de PvdA veel te onrustig.
Nee, dat zou de nagel aan de doodskist zijn voor de PvdA. Daarom hadden ze in het geval van Jami alerter moeten zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52257377
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij beweert Bos dat een discussie over de Armeense genocide gevoelig ligt, als je allochtone (in dit geval Turkse) partijleden en -bestuurders hebt. Dat is toch zo?
Dat zegt hij inderdaad, maar het wekt bij mij het gevoel op dat er heel voorzichtig mee omgegaan moet worden. Dat vind ik gewoon een schoffering van alle slachtoffers.
pi_52257419
Ik vraag me echt af wat er in de hoofden van die PvdA'ers aan de hand is dat ze dit soort bizarre standpunten innemen. Ze waren natuurlijk altijd al niet helemaal 100%, maar dit slaat echt alles.
pi_52257620
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zegt hij inderdaad, maar het wekt bij mij het gevoel op dat er heel voorzichtig mee omgegaan moet worden. Dat vind ik gewoon een schoffering van alle slachtoffers.
Nou nee, ik denk dat Bos impliceert dat de PvdA zich in wezen buiten die kwestie dient te houden. En daarin heeft hij gelijk, dan krijg je Turkse taferelen ahw. Geschiedenis behoort toe aan de historici en niet aan politieke partijen. Kritiekpunt zou wel kunnen zijn dat hij verzuimd heeft in het verleden dit krachtig duidelijk te maken aan zijn partij met al die Turkse leden en bestuurders.
I´m back.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:28:48 #55
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52257781
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:18 schreef Commensaal het volgende:
Ik vraag me echt af wat er in de hoofden van die PvdA'ers aan de hand is dat ze dit soort bizarre standpunten innemen. Ze waren natuurlijk altijd al niet helemaal 100%, maar dit slaat echt alles.
Bizarre standpunten? Ze verkondigen wat ze altijd al verkondigen: Iedereen heeft recht op geloofsafval, maar je hoeft dat niet te doen door gelovigen te beledigen en te kwetsen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:31:28 #56
3647 B.R.Oekhoest
pi_52257856
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:04 schreef marky het volgende:
Er is eigenlijk maar een punt. Waarom is er behoefte aan zo'n comite? Het feit dat het bestaat is eigenlijk al erg genoeg.
precies, laten we het dààr eens over hebben: het sektarische gehalte van de islambeleving.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:31:35 #57
pi_52257858
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat we (ze?) ondanks de nodige voorzichtigheid toch belangrijke zaken (grondwet, vrijheid) voorop moeten zetten (en dat ook heel duidelijk zeggen). Je kan je niet veroorloven dat een of andere gek achter voorzichtige woorden een excuus ziet om iemand vanwege een mening af te schieten.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:36:04 #58
3647 B.R.Oekhoest
pi_52257977
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:28 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bizarre standpunten? Ze verkondigen wat ze altijd al verkondigen: Iedereen heeft recht op geloofsafval, maar je hoeft dat niet te doen door gelovigen te beledigen en te kwetsen.
waar kwetst dit comité dan?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:40:12 #59
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52258129
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

waar kwetst dit comité dan?
Door Mohammed te vergelijken met Saddam Hoessein, Osama bin Laden, hem een verschrikkelijke crimineel noemen, het hebben over baardmannen, etc. Totaal onnodig wanneer je wilt opkomen voor ex-moslims.
pi_52258468
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Door Mohammed te vergelijken met Saddam Hoessein, Osama bin Laden, hem een verschrikkelijke crimineel noemen, het hebben over baardmannen, etc. Totaal onnodig wanneer je wilt opkomen voor ex-moslims.
Je (en de PvdA) verwar(t)ren de beleving van Jami, zoals hij dit zelf ervaart en heeft ervaren, met de doelstelling van het comité; de afvallige moslims helpen en de taboes in de moslimwereld over huiselijk geweld en schending van mensenrechten op de agenda zetten.
Van de PvdA is dit gewoonweg teleurstellend. Jou neem ik niets kwalijk. Jij wilt niet beter weten.

Voor het een en ander zou ik je graag verwijzen naar het interview met Eshan in Trouw van 23 juni.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:54:14 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52258589
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:57 schreef Sidekick het volgende:
Het is overigens dezelfde kritiek als een van de oprichters van het comite, een VVD'ster, die daarom uit het comite is gestapt.
quote:
Oprichtster stapt voorlopig uit comité

Door: Kustaw Bessems
Gepubliceerd: maandag 11 juni 2007 20:45
Update: dinsdag 12 juni 2007 08:58

Een oprichtster van het Comité voor ex-moslims is daar voorlopig uitgestapt. Zij vindt dat Ehsan Jami de islam te zeer ter discussie stelt.

Toen het Comité in mei werd opgericht, trad naast het PvdA-raadslid uit Leidschendam-Voorburg Jami ook Loubna Berrada naar buiten, een actief VVD-lid. Ze is Marokkaanse van afkomst en heeft de islam afgezworen. Maar inmiddels verbindt zij haar naam niet meer aan het comité. ‘Ik heb al vrij snel weer afstand genomen’, zegt Berrada. ’Ik vind het niet handig om de islam zelf ter discussie te stellen. Niet slim. Daar wil ik me niet in mengen. Houd het bij: je moet uit de islam kunnen stappen zonder te worden bedreigd. Punt.’

Jami heeft een comité opgericht dat steun moet bieden aan afvallige moslims, maar verzet zich ook tegen bijvoorbeeld de straf op homoseksualiteit en de rechtvaardiging voor vrouwenonderdrukking.

Ze kon zich niet vinden in een eerste concept van een beginselverklaring. ‘Die vond ik te simplistisch. Die leek te suggereren dat er honderdduizenden moslims in gevangenschap leefden. Er zijn zat moslims die wél vrijwillig in de islam zitten.’ Berrada sluit niet uit dat ze terugkeert. ‘Ik houd goed contact met Ehsan. Hij maakt nu een andere strategische keuze dan ik, maar ik wacht even af.’

Jami heeft inmiddels 250 steunbetuigingen van ex-moslims ontvangen. Hij verwacht dat er uiteindelijk vier à vijf met hem in de openbaarheid zullen treden.

http://www.depers.nl/binn(...)3%A9-ex-moslims.html
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:57:24 #62
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52258688
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:28 schreef Sidekick het volgende:
In de jaren 60 met christenen vondt de PvdA dat heel OK hoor. Dubbele standaard als het om "edele wilden" gaat?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_52258702
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je (en de PvdA) verwar(t)ren de beleving van Jami, zoals hij dit zelf ervaart en heeft ervaren, met de doelstelling van het comité; de afvallige moslims helpen en de taboes in de moslimwereld over huiselijk geweld en schending van mensenrechten op de agenda zetten.
Van de PvdA is dit gewoonweg teleurstellend. Jou neem ik niets kwalijk. Jij wilt niet beter weten.

Voor het een en ander zou ik je graag verwijzen naar het interview met Eshan in Trouw van 23 juni.
Allemaal leuk en aardig, maar hoe wil Jami die doelstelling bewerkstelligen met zijn door Sidkick gequote uitspraken? Je kan toch het huiselijk geweld en schending van mensenrechten op de agenda zetten zonder Mohammed een crimineel te noemen?
I've seen the future, baby: It is murder
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:58:27 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52258723
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik hecht meer waarde aan de ervaring van Loubna Berrada dan aan jouw arrogantie als je het niet erg vindt.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:58:43 #65
3647 B.R.Oekhoest
pi_52258736
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:40 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Door Mohammed te vergelijken met Saddam Hoessein, Osama bin Laden, hem een verschrikkelijke crimineel noemen,
Ik herhaal: waar kwetst hij dan? Dit is niets anders dan zijn eigen belevingswereld van de islam en dus gewoon zijn eigen mening.
Hij zegt er toch niet bij dat iedere moslim die het anders ziet een sukkel is?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:00:05 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52258779
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In de jaren 60 met christenen vondt de PvdA dat heel OK hoor. Dubbele standaard als het om "edele wilden" gaat?
Je mag mijn andere posts ook best lezen, hoor.
pi_52258974
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:57 schreef Penniewafel het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar hoe wil Jami die doelstelling bewerkstelligen met zijn door Sidkick gequote uitspraken? Je kan toch het huiselijk geweld en schending van mensenrechten op de agenda zetten zonder Mohammed een crimineel te noemen?
Het comité moet nog worden opgericht. De doelstelling van het comité heb ik zoeven beschreven.
Waar nu over gesproken wordt zijn uitlatingen van Eshan die hij in een interview heeft gemaakt. dat is volgens mij heel wat anders.
Hoe Eshan het een en ander gaat bewerkstelligen is niet bekend. Daar moet je maar in de omgeving van Eshan, of Eshan zelf, naar vragen.
Feit is dat het aantal steunbetuigingen vanaf het eerste moment aanzienlijk waren.
pi_52259120
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:58 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik hecht meer waarde aan de ervaring van Loubna Berrada dan aan jouw arrogantie als je het niet erg vindt.
Afgaande op een beginselverklaring waarvan je de precieze inhoud niet kent is dat wel een beetje dom.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:15:36 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52259270
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Afgaande op een beginselverklaring waarvan je de precieze inhoud niet kent is dat wel een beetje dom.
Dat zeg ik niet. Ik zeg, ach, waarom zou ik mezelf herhalen als je het toch niet leest.
pi_52261769
Er zijn behalve Loubna Berrada meer medestanders van Jami die aan hem twijfelen:
quote:
‘Ik zal de islam niet missen’
Michiel Hegener over het verbod op afvalligheid

Jammer, vindt Michiel Hegener van het ‘steuncomité ex-moslims’, dat het nu alleen nog maar over Ehsan Jami gaat. En niet meer om het verbod op geloofsafval.

Niet Ehsan Jami, maar journalist Michiel Hegener kwam afgelopen voorjaar met het idee dat er een comité voor ex-moslims zou moeten komen, net als bijvoorbeeld in Duitsland. Hegener, die ook voor deze krant schrijft, schreef in 2005 een boek over vrijheid van godsdienst. Hij wist dat er maar één religie was die afvalligheid verbood: de islam. Na een uitzending van het televisieprogramma Schepper & Co, waar hij en Jami te gast waren, praatte hij erover met Jami. „Zo’n comité ga ik oprichten”, zei Jami. „Dan ga ík in het comité van aanbeveling”, zei Hegener.

Jami werd afgelopen zaterdag op straat geslagen en getrapt door drie mannen die riepen dat hij „zat te lullen over de islam”. Kamerlid Geert Wilders (PVV) vindt nu dat de Koran verboden moet worden: in dat boek vonden de daders volgens hem een excuus voor het geweld tegen Jami.

--Wilders gaat met uw idee aan de haal. Van vrijheid van godsdienst gaat het nu over de Koran die geweld predikt tegen ongelovigen.

„In de Hadith, de overleveringen van Mohammed, staat dat afvalligen moeten worden gedood. In de Koran staan er tegenstrijdigheden over. Maar het is een zot idee om de Koran te verbieden. Verbied dan ook maar het handboek van de Hells Angels.”

--Het gaat nu ook alleen nog maar over Ehsan Jami.

„Dat is heel jammer. Het moet gaan over wat in de wet vastligt, maar wat door de islam wordt bestreden: dat je vrij bent om zelf te bepalen of je wel of niet gelooft. Ehsan is erin geslaagd om dat op de agenda te krijgen. Maar hij is een stormram, een wilde jongen. Door zijn felle kritiek op de islam is het alsof hij mensen oproept om de islam te verlaten. Als je het hebt over vrouwenrechten, zoals hij, kun je het ook hebben over Staphorst of het uithuwelijken van vrouwen door hindoes. Als je het hebt over het verbod op afvalligheid, kom je alléén uit bij de islam. Als je in die religie ook vrij zou zijn om niet te geloven, loopt het vanzelf leeg. Dan is het exit islam.”

--Tijdens een vergadering van het comité voor ex-moslims, afgelopen dinsdag, zei u dat de ‘dam’ tegen geloofsafval in de islam aan het breken is. Waarom denkt u dat?

„Ik zie het aan de comités van ex-moslims die de laatste weken in zoveel landen worden opgericht. Het wordt een golf. Als dit onderwerp in de schijnwerpers komt, gaat het vanzelf de goeie kant op, omdat onze wetgeving en de internationale mensenrechtenverdragen zo dwingend zijn.”

--Is dat een goed idee volgens u: exit islam?

„Ik zal de islam niet missen, maar dat geloof heeft ook wel goeie dingen. Er worden in elk geval vragen gesteld over wat moreel juist gedrag is. Als moslims vrij kunnen uittreden, wordt de islam een gewone religieuze stroming. En niet eens zo’n grote.”

--U vindt Jami wild. Is dat de reden dat uw comité van aanbeveling sinds afgelopen weekend ‘steuncomité ex-moslims’ heet?

„Je kunt niet zomaar aanbevelen wat Jami doet of wat hij gaat doen. We zijn niet verantwoordelijk voor elkaars daden, we moeten niet steeds hoeven zeggen: ‘Ehsan, doe dat nou niet’. Hij dacht heel lang dat alle mensen die de komende tijd onze steunverklaring gaan tekenen ook in het comité van aanbeveling gingen zitten. Dat is niet zo. Er komen twaalf mensen in het steuncomité [in elk geval Hegener zelf, hoogleraar Paul Cliteur en de belangrijkste adviseur van Jami: Afshin Ellian]. Er zullen tussen de vijftig en honderd mensen zijn, van enig gezag, die tekenen.”

--U bent uw grip op Jami kwijtgeraakt?

„Ik vind wel dat Ehsan uit de bocht gevlogen is, vooral in zijn interview in Trouw [daarin noemde hij de profeet Mohammed een ‘crimineel’ en een ‘verschrikkelijke man’].”

--Er was een probleem met Wilders: er waren leden in het comité van Jami die niet wilden dat Wilders de steunverklaring zou tekenen.

„Dat was een heet hangijzer. In ons steuncomité hebben we het er uren over gehad. Ellian zei: je moet bedenken wat er gebeurt als ándere ondertekenaars zien wie nog meer op de lijst staan. Stel je voor, Femke Halsema ziet dat Wilders heeft getekend en trekt zich terug. Dan krijg je een rel, en wij komen in de positie dat we Wilders moeten verdedigen. We hebben nu bedacht dat we álle fractievoorzitters vragen om te tekenen. Ook voor de leden van het comité voor ex-moslims is het nu opgelost.”

http://www.nrc.nl/binnenl(...)de_islam_niet_missen
Ik vind de stellingname van Bos niet vreemd, hooguit kun je de PvdA verwijten dat ze er wel erg lang over gedaan heeft om een standpunt over Ehsan Jami te formuleren. Maar je kan niet beweren dat Jami genegeerd wordt door zijn partij: hij heeft als jong raadslid toegang tot de top van de partij, hij wordt uitgenodigd voor discussies, er worden debatten georganiseerd tussen Jami en moslims binnen en buiten de partij.

Het standpunt van Bos is genuanceerd en er valt volgens mij nauwelijks een speld tussen te krijgen, tenzij je het niet wilt lezen of begrijpen zoals de paupers van Geenstijl. Het komt in het kort neer op het volgende: 'We ondersteunen het recht op geloofsafval en we ondersteunen het recht op vrijheid van meningsuiting van Ehsan Jami. Tegelijkertijd zetten we vraagtekens bij de wijze waarop Jami zijn 'strijd' voert, vandaar dat we als partij niet achter het comité staan.' Wie daarin leest dat de PvdA geweld of een moord op Jami goed zou keuren, is gek.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:58:13 #71
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52262217
quote:
Je kan toch het huiselijk geweld en schending van mensenrechten op de agenda zetten zonder Mohammed een crimineel te noemen?
Waarom zouden we Mohammed moeten sparen?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:00:46 #72
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52262285
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:43 schreef QBZZ het volgende:
Tegelijkertijd zetten we vraagtekens bij de wijze waarop Jami zijn 'strijd' voert, vandaar dat we als partij niet achter het comité staan.'
Dat is natuurlijk een smoes om rust te bewaren.
pi_52262625
quote:
Je kan toch het huiselijk geweld en schending van mensenrechten op de agenda zetten zonder Mohammed een crimineel te noemen?
Dat kan maar waarom zou je dat doen? Toch veel logischer om en passant ook even duidelijk te maken waardoor de islam zo verrot is? Namelijk omdat Mohammed gewoon een criminele pedofiel was, die daar geeneens doekjes om wond?

[ Bericht 1% gewijzigd door TomTancr3do op 10-08-2007 17:20:14 ]
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_52262733
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:43 schreef QBZZ het volgende:
Er zijn behalve Loubna Berrada meer medestanders van Jami die aan hem twijfelen:
[..]

Ik vind de stellingname van Bos niet vreemd, hooguit kun je de PvdA verwijten dat ze er wel erg lang over gedaan heeft om een standpunt over Ehsan Jami te formuleren. Maar je kan niet beweren dat Jami genegeerd wordt door zijn partij: hij heeft als jong raadslid toegang tot de top van de partij, hij wordt uitgenodigd voor discussies, er worden debatten georganiseerd tussen Jami en moslims binnen en buiten de partij.

Het standpunt van Bos is genuanceerd en er valt volgens mij nauwelijks een speld tussen te krijgen, tenzij je het niet wilt lezen of begrijpen zoals de paupers van Geenstijl. Het komt in het kort neer op het volgende: 'We ondersteunen het recht op geloofsafval en we ondersteunen het recht op vrijheid van meningsuiting van Ehsan Jami. Tegelijkertijd zetten we vraagtekens bij de wijze waarop Jami zijn 'strijd' voert, vandaar dat we als partij niet achter het comité staan.' Wie daarin leest dat de PvdA geweld of een moord op Jami goed zou keuren, is gek.
Inderdaad. Wat is de PvdA toch diep gezonken zeg. Ooit zo strijdbaar tegen religieuze onderdrukking, erop gebrand dat voor eens en voor altijd te vervangen door onderdrukking vanuit de eigen ideologie, het socialisme. En moet je nu eens kijken: het socialisme is dood en de islam, de meest onderdrukkende wereldreligie, springlevend. Allemaal met dank aan diezelfde PvdA.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:51:19 #75
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52263574
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 17:19 schreef TomTancr3do het volgende:

Ooit zo strijdbaar tegen religieuze onderdrukking
En nog steeds, maar kennelijk moet je in het wilde weg gaan beledigen voordat je strijdbaar mag worden genoemd.

Maar heeft iemand nou al voorbeelden van de beledigende strijd van de PvdA tegen christenen een paar decennia geleden? Iedereen roept het wel waardoor het een eigen leven gaat leiden, maar het blijft vooralsnog holle retoriek.
pi_52263868
De discussies in POL de laatste dagen over Jami en Wilders gaan echt nergens meer over. Islamcritici die al in een koude oorlog zijn met de moslims. Voortdurend maar zeiken over vrijheid van meningsuiting, maar het andere grondswetartikel vrijheid van godsdienst maar vergeten. Het is makkelijk om alles maar zwart-wit te zien. Maar echt constructief is het niet...
quote:
‘Geloofsafval kan ook zonder te kwetsen’
Interview Volkskrant Van onze verslaggever Martin Sommer

PvdA-leider Wouter Bos heeft tot nu toe gezwegen nadat partijgenoot en gemeenteraadslid in Leidschendam-Voorburg Ehsan Jami afgelopen weekeinde in elkaar werd geslagen. Jami, leider van het comité van ex-moslims in oprichting, toonde zich ontevreden over het gebrek aan medeleven van de partijtop. Bos, officieel nog met vakantie, reageert.

Hebt u Jami intussen gesproken?

‘Nee, ikzelf niet, omdat er afspraken zijn dat twee mensen het contact met hem onderhouden. Dat zijn partijvoorzitter Ruud Koole en Aleid Wolfsen.’

Ook niet gedacht, kom ik moet die jongen toch eens bellen.

‘Nee, daar zijn duidelijke afspraken over.’

En u hebt nu niet de behoefte om te zeggen, ik ga eens langs.

‘Dat zal zeker gebeuren, al helemaal nu er sprake is van doodsbedreigingen. Maar de gesprekken met Ehsan Jami zijn de afgelopen maanden niet allemaal zonder rimpelingen verlopen. Een aantal partijgenoten heeft geprobeerd contact met hem te leggen, dat is niet altijd goed bevallen.’

Waarom is dat niet altijd goed bevallen?

‘Er zijn vertrouwelijke gesprekken geweest die daarna in de openbaarheid kwamen. Dat is heel vervelend. Ik las gisteren in de NRC dat Jami zegt dat Afshin Ellian de beveiliging in één dag heeft geregeld, terwijl de partij dat in vier maanden niet voor elkaar kreeg. Ellian zelf heeft dat gecorrigeerd. We hebben ook meegemaakt dat Jeroen Dijsselbloem heeft gepraat met Ehsan over zijn beveiliging, en ook daarvan geeft Ehsan in de pers een andere versie. Dat vind ik jammer.’

Verwijt u hem iets?

‘Nee. Hij is een jonge jongen met weinig politieke ervaring, die voor een belangrijke zaak strijdt. Dat er af en toe wat misgaat, neem ik hem absoluut niet kwalijk.’

En die belangrijke zaak, hoe beoordeelt u die dan?

‘We zijn de enige partij die in beginsel- en verkiezingsprogramma ondubbelzinnig stelling neemt voor het recht om uit het geloof te treden, ook als dat de islam is. Wij zijn de enige partij met heel prominente moslimpolitici die stelling neemt voor een tolerante en liberale islam. Dus er kan geen twijfel zijn waar de PvdA op dit punt staat.’

Vindt u dat Jami wild om zich heen slaat, bijvoorbeeld als hij Mohammed een verschrikkelijke man noemt?

‘Hij heeft het volste recht om die uitspraken te doen. En als hij beveiliging nodig heeft, moet hij die krijgen. Maar als de vraag is, moet je kwetsende uitspraken doen over Mohammed om geloofsafval te bepleiten, dan zeg ik nee.’

Wilt u dat hij bij de partij blijft?

‘Ik zou het fijn vinden als hij bleef. Ik ben ook trots dat dit soort debatten juist in de PvdA plaatsvinden. In de VVD of de SP heb je dit debat niet omdat het witte partijen zijn.

‘Wij zijn een partij met allochtone kiezers en bestuurders. Dat brengt kwetsbaarheid met zich mee, bijvoorbeeld als het gaat over de Armeense genocide, dubbele nationaliteiten of cliëntelisme. Maar het is ook een enorme kracht, omdat wij eerder dan andere partijen draagvlak krijgen onder het moslimvolksdeel voor het aanpakken van problemen.’

De PvdA wil wel heel veel stromingen herbergen...

‘Maar wij herbergen geen stroming die pleit tegen het recht op geloofsafval. Ehsan Jami heeft niet het alleenrecht op het debat over geloofsafval. Wij hebben veel mensen in de partij, ook ex-moslims, die dezelfde dingen bepleiten als Ehsan.

‘Dus in die zin is hij niet bijzonder. En zij doen dat zonder de onrust te veroorzaken die hij veroorzaakt.’

Hij is wel iemand die door zijn harde aanpak spanningen oproept.

‘Niet wat betreft het recht op geloofsafval. Maar op het moment dat hij of de mensen om hem heen dat recht gelijkstellen aan het beledigen van moslims of hun geloof, heb ik geen enkele behoefte om me daar als partij achter te stellen. Ik vind het niet de rol van een partij te oordelen over een geloof.

‘De methoden van Aboutaleb, Marcouch, Albayrak en Arib, maar ook Asscher, Koole, Bos en Terstall, om hetzelfde te bepleiten, zijn vele malen effectiever. Je hebt geen belediging nodig om dat doel te bereiken. Je hoeft mij niet te vertellen dat er binnen de islamitische gemeenschap mensen zijn die vinden dat er géén recht is op geloofsafval. Voor die mensen is geen plaats in de partij.

‘De positie van de PvdA is duidelijk. Ehsan is meer dan welkom om daar aan mee te doen. Maar de PvdA zal zich niet achter een comité stellen dat denkt dat de manier om dat doel te bereiken, bestaat uit het beledigen of kwetsen van mensen vanwege hun geloof.’
Interview uit de Volkskrant ( http://www.pvda.nl/download.do/id/320138804/cd/true )
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:15:11 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_52264122
quote:
Bos: klassiek gevalletje 'blame the victim'

vrijdag 10 augustus 2007 16:35

In reacties op Ehsan Jami, en eerder Ayaan Hirsi Ali, spreken sommigen graag over de verkeerde toon. Zo ook PvdA-leider Wouter Bos, fris terug van vakantie. Hij gaat er gemakshalve aan voorbij dat er groepen mensen zijn in dit land die het hele liedje sowieso niet willen horen, welke toon ook wordt aangeslagen.

Dat is nog tot daaraan toe, maar sommigen onder hen denken dat het ze vrij staat om de boodschapper van dat liedje dan maar te bedreigen, te belagen en in elkaar te timmeren.

Links
De voorbeelden van Bos van mensen die het wél goed zouden aanpakken, deugen dan ook niet. Nebahat Albayrak is een voorbeeld bij uitstek van iemand die met twee monden spreekt, bijvoorbeeld over de Armeense genocide. Voor Turken draait ze een ander verhaal af dan voor autochtonen. Een verschijnsel dat je wel vaker ziet bij PvdA-politici, maar dat niet wenselijk is in een werkelijk vrij land.

Ahmed Aboutaleb durft wel kritische noten te kraken richting de eigen gemeenschap. Hij wordt dan ook bedreigd door leden van diezelfde gemeenschap en ‘geniet’ regelmatig bewaking. Dit feit laat Bos gemakshalve maar even links liggen. En toont aan dat niet alleen de toon sommigen teveel is, maar het liedje op zichzelf al.

Want wat was het liedje van Aboutaleb ook weer? Dat als je je niet aan kunt passen aan de regels van dit land, je dit land beter kunt verlaten.

Multiculti's
Maar het is juist voor een groot deel aan Bos en zijn partijgenoten te danken dat grote groepen mensen dit land zijn binnengekomen, die zich daarvoor nooit hebben afgevraagd waar dit land voor staat. Zij willen wel de economische vrijheid en vruchten, maar niet de bijbehorende geestelijke vrijheid waaraan die vruchten te danken zijn.

Zij benaderen de samenleving ten onrechte als een menu a la carte en zijn daar vervolgens nooit op aangesproken. Dat mocht immers niet van de multiculti’s: behoud van eigen taal en cultuur stonden voorop. De rekening wordt dan later gepresenteerd en valt hoger uit.

Een van die zaken waar dit land voor staat, is de vrijheid van godsdienst, en daarbij hoort ook het recht op geloofsafval en op niet geloven. Dat is geen onbelangrijk thema waar Jami terecht op hamert, al dan niet op de verkeerde toonhoogte.

Bos draait slachtoffers en daders echter om, zoals zo vaak in progressief Nederland. Zo vind ik het zelf idioot dat homo-ontmoetingsplaatsen gedoogd worden; ze huren maar een hotelkamer. Maar dat geeft mij niet het recht om homo’s in elkaar te timmeren. Ik wil dan ook dat lieden die dat wel doen, worden opgepakt. Niet toevallig zijn dat vaak weer onverdraagzame Marokkaanse schoffies.

Rode pijlen
In Amsterdam zijn ruim 1.400 jongeren die dreigen te radicaliseren en nauwelijks binding voelen met Nederland. Er zijn in dit land ook nog wat imams die oproepen tot geweld. Een fijne combinatie.

Klaarblijkelijk krijgen de jongeren thuis democratie en respect voor de rechten van andersdenkenden thuis niet met de paplepel ingegoten van hun ouders. Richt daar je rode pijlen eens op, Bos.

Ga daarom de scholen eens in met je rode vrienden en leer ze wat democratie werkelijk inhoudt. Kom eens met een plan om hun democratische gezindheid en weerbaarheid te versterken.

Bosje bloemen
En ga de moskeeën eens in - ditmaal niet alleen om stemmen te werven - en spreek voor de verandering eens met één tong. Kom eens met een plan om imams die blijven oproepen tot geweld, daadwerkelijk aan te pakken.

Pas daarna past het om contact op te nemen om meneer Jami te gaan kapittelen. Maar je mag hem natuurlijk ook eerder bellen, als je hem oprecht sterkte wil toewensen. En als je hem een bosje bloemen stuurt, liever geen rozen.
pi_52264444
En de schrijver van jouw stukje laat gemakshalve maar weg dat Bos ook wordt beveiligd of beveiligd is geweest.

Het gaat echt nergens over.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:34:07 #79
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_52264543
Ook Hirsi Magan laat weten dat Wouter Bos van geen kant deugt.

Hirsi Ali boos op Wouter Bos na kritiek op Jami
Uitgegeven op vrijdag 10 augustus 2007 om 15:46:56

(Novum) - Ayaan Hirsi Ali is geschokt over het lot van de voorzitter van het comité voor ex-moslims, Ehsan Jami. Ook is zij kritisch over de uitspraken van PvdA-voorman Wouter Bos, die vrijdag had gezegd dat geloofsafval ook kan zonder te kwetsen. Dat laat Hirsi Ali vanuit Washington weten via haar woordvoerder, die overigens ook het woord voert namens Jami.

De 22-jarige Jami, gemeenteraadslid voor de PvdA, werd zaterdag in zijn woonplaats Voorburg mishandeld door drie mannen, volgens hem vanwege zijn werk voor het comité voor ex-moslims in oprichting. Maandag besloot de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding hem extra te beveiligen. Donderdag maakte Jami bekend dat hij aangifte heeft gedaan van de tientallen doodsbedreigingen aan zijn adres.

Bos stelde vrijdag in de Volkskrant dat Jami het volste recht heeft uitspraken over het geloof te doen, maar dat het wel de vraag is of je, om geloofsafval te bepleiten, kwetsende uitspraken moet doen over de profeet Mohammed, zoals Jami had gedaan. Ook zei Bos dat de PvdA zich niet achter een comité wil stellen dat denkt dat de manier om het doel te bereiken bestaat uit het beledigen of kwetsen van mensen vanwege hun geloof.

Hirsi Ali, die als VVD-Kamerlid fel van leer trok tegen de uitwassen van de islam en vorig jaar naar de Verenigde Staten verhuisde, begrijpt niets van deze opmerkingen. Volgens haar lijkt het erop dat de PvdA solidair is met intolerante fundamentalisten. Jami is 'de stem van veel Nederlanders die zijn geboren binnen islamitische gezinnen en die snakken naar gewetensvrijheid'. "De PvdA laat hen in de steek", betoogt ze. Volgens Hirsi Ali is de Nederlandse regering nalatig geweest met het beveiligen van Jami.

Ook onderstreept Hirsi Ali haar steun voor Jami en haar afschuw 'voor de barbaren die hem hebben mishandeld'. De rechtsstaat is zo langzamerhand uitgehold als het al gevaarlijk wordt om boodschappen te doen in Voorburg, stelt Hirsi Ali. Ze vraagt zich af hoeveel mensen door radicale moslims moeten worden geterroriseerd voordat critici van de islam tijdig worden beschermd.

http://binnenland.nieuws.(...)s_na_kritiek_op_Jami

Zolang Nederland de beveiliging van Magan betaalt wat nu nog steeds gebeurt vind ik dat Magan niet het recht heeft om te bemoeien met lopende zaken in Nederland zeker niet als het om beveiliging gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Super7fighter op 10-08-2007 18:43:39 ]
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_52265611
quote:
De rechtsstaat is zo langzamerhand uitgehold als het al gevaarlijk wordt om boodschappen te doen in Voorburg, stelt Hirsi Ali.
Briljant. Veel meer hoeft ze eigenlijk niet eens te zeggen.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:58:30 #81
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52269932
quote:
In reacties op Ehsan Jami, en eerder Ayaan Hirsi Ali, spreken sommigen graag over de verkeerde toon. Zo ook PvdA-leider Wouter Bos, fris terug van vakantie. Hij gaat er gemakshalve aan voorbij dat er groepen mensen zijn in dit land die het hele liedje sowieso niet willen horen, welke toon ook wordt aangeslagen.
En Paul Lieben vergeet dat het niet alleen gaat om die radicale groep, maar ook om de groep waar de toon wel belangrijk is. Met een betere toon bereik je heel wat meer mensen, en daar gaat het om.
quote:
De voorbeelden van Bos van mensen die het wél goed zouden aanpakken, deugen dan ook niet. Nebahat Albayrak is een voorbeeld bij uitstek van iemand die met twee monden spreekt, bijvoorbeeld over de Armeense genocide. Voor Turken draait ze een ander verhaal af dan voor autochtonen.
Paul Lieben, parttime Nederlander en parttime Turk heeft beide verhalen gehoord ofzo?
Albayrak heeft een genaunceerde kijk op de zaak, te genuanceerd volgens sommigen. Hoezo deugt dat dan niet als je het hebt over een te harde toon? Integendeel, zou logica ons voorschrijven.
quote:
Ahmed Aboutaleb durft wel kritische noten te kraken richting de eigen gemeenschap. Hij wordt dan ook bedreigd door leden van diezelfde gemeenschap en ‘geniet’ regelmatig bewaking. Dit feit laat Bos gemakshalve maar even links liggen. En toont aan dat niet alleen de toon sommigen teveel is, maar het liedje op zichzelf al.
Zoals gezegd gaat het ook, vooral, om het bereiken van de rest. Aboutaleb is overigens niet iemand die de profeet Mohammed als een crimineel weg te zetten, of andere voorbeelden van onnodig geprovoceer. Hij uit kritiek op de concrete problemen zoals overlast, en net zoals Jami's missie voor geloofsafval wordt dat breed uitgedragen in de partij.
quote:
Maar het is juist voor een groot deel aan Bos en zijn partijgenoten te danken dat grote groepen mensen dit land zijn binnengekomen
Weer dat dogma, en om Bos persoonlijk hierop aan te spreken is ridicuul. Grootschalige immigratie werd gepropageerd door het rechtse kabinet Marijnen, die onder druk van de werkgevers goedkope arbeidskrachten wilden om de lonen laag te houden zodat de concurrentiepositie van Nederland niet onder druk kwam te staan. Dat het tijdelijke aspect nooit werd afgedwongen is een fout vandat kabinet, maar ook van de opvolgers. Daar heeft niet alleen de PvdA schuld aan.
quote:
Bos draait slachtoffers en daders echter om, zoals zo vaak in progressief Nederland. Zo vind ik het zelf idioot dat homo-ontmoetingsplaatsen gedoogd worden; ze huren maar een hotelkamer. Maar dat geeft mij niet het recht om homo’s in elkaar te timmeren. Ik wil dan ook dat lieden die dat wel doen, worden opgepakt. Niet toevallig zijn dat vaak weer onverdraagzame Marokkaanse schoffies.
En waar is nou het voorbeeld dat Bos slachtoffer en dader omdraait?
Geweld tegen homo's wordt niet getolereerd, en het laatste plan om dit geweld dubbel te bestraffen omdat het gaat om geweld én discriminatie is een teken dat de PvdA hier ook harder tegen wil optreden. Lieben lijkt te suggereren dat Bos niet wil dat de daders worden opgepakt, wat uiteraard weer ridicuul is.
quote:
Ga daarom de scholen eens in met je rode vrienden en leer ze wat democratie werkelijk inhoudt. Kom eens met een plan om hun democratische gezindheid en weerbaarheid te versterken.

Bosje bloemen
En ga de moskeeën eens in - ditmaal niet alleen om stemmen te werven - en spreek voor de verandering eens met één tong. Kom eens met een plan om imams die blijven oproepen tot geweld, daadwerkelijk aan te pakken.

Pas daarna past het om contact op te nemen om meneer Jami te gaan kapittelen.
Er bestaan al voldoende plannen voor integratie en tegen radicalisatie. Je kan niet verwachten dat je pas over andere issues mag praten omdat er nog grotere problemen zijn. Dat is te makkelijk omdat je dat vrijwel altijd kan zeggen (alleen bij het ene meest belangrijkste probleem niet).

Al met al een warrige column waar Lieben niet een punt kan maken.
pi_52271596
Eshan Jami is ook wat wild in zijn reacties, waarschijnlijk door de emoties en omdat hij het als homoseksueel moeilijk zal hebben gehad. Al dat gebash is volgens mij ook niet nodig, waar het om gaat is dat moslims de vrijheid krijgen om uit te treden. De Islam zou ineens een gewone godsdienst worden, dat zou heel wat druk van de ketel wegnemen. En het is natuurlijk komisch dat de PvdA haar socialistische idealen even opzij zet om anti-democratische sentimenten een podium te bieden, maar dat terzijde.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:54:07 #83
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_52271740
Lijkt me een religie zaak, en aangezien kerk en staat gescheiden zijn, dus een privé zaak.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_52272033
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Eshan Jami is ook wat wild in zijn reacties, waarschijnlijk door de emoties en omdat hij het als homoseksueel moeilijk zal hebben gehad. Al dat gebash is volgens mij ook niet nodig, waar het om gaat is dat moslims de vrijheid krijgen om uit te treden. De Islam zou ineens een gewone godsdienst worden, dat zou heel wat druk van de ketel wegnemen.
Tot zover ben ik volledig met je eens.
quote:
En het is natuurlijk komisch dat de PvdA haar socialistische idealen even opzij zet om anti-democratische sentimenten een podium te bieden, maar dat terzijde.
Waar doel je precies op?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:54:37 #85
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52280328
De PvdA vindt het kennelijk niet nodig harde uitspraken te doen over het gedrag van moslimextremisten. Jami - ex-moslim en islam-criticus - daarentegen wordt door voorman Bos ongenadig afgesabeld. Heeft ongetwijfeld te maken met electorale angst.

Wilders lacht weer in zijn vuistje om zoveel links onbenul.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:11:05 #86
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52285554
Ach het verbaast mij in zijn geheel niet dat de PvDA niet er achter staat. Bedoel die knuffelaars willen met iedereen vriendjes zijn en blijven en vooral het klimaat blijven vasthouden van " Zij...die rechtse en andersdenkende zijn juist een gevaar voor onze samenleving." En als er straks weer iemand wordt vermoord dan de vermoorde onschuld spelen en een of andere thee-drink sessie organiseren om ' mensen beter te begrijpen '
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
  Overall beste user 2022 zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:07:00 #87
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_52286602
Het zou natuurlijk pas echt arabisch zijn als er meerdere commissies voor ex-moslims komen. En die allemaal met elkaar op de vuist gaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_52286969
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 22:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
Eshan Jami is ook wat wild in zijn reacties, waarschijnlijk door de emoties en omdat hij het als homoseksueel moeilijk zal hebben gehad.
Homoseksueel??
quote:
„Er zijn drie dingen die mij volkomen gelukkig maken: mijn familie, mijn carrière – niet om rijk van te worden, maar een baan als volksvertegenwoordiger, dat is toch mooiste wat er is? – en de liefde. Een mooie vrouw. Een leuke vrouw. En als ik haar heb, zal ik monogaam zijn.

http://www.trouw.nl/deverdieping/dossiers/article735774.ece
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:34:54 #89
126836 Super7fighter
pi_52287119
Hij komt over als een homo. Dat geknip met zijn ogen, dat gekakel en wapperene handjes duiden daar wel op.

Hij moet nog uit de kast komen, denk ik.
Het is daarom niet zo vreemd dat hij naast afvalligheid, homoseksualiteit als speerpunt van zijn propaganda-comité heeft gemaakt.

Ik denk dus dat Nederland wel met een relnicht te maken heeft.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_52287437
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:34 schreef Super7fighter het volgende:
Hij komt over als een homo. Dat geknip met zijn ogen, dat gekakel en wapperene handjes duiden daar wel op.

Het is daarom niet zo vreemd dat hij naast afvalligheid, homoseksualiteit als speerpunt van zijn propaganda-comité heeft gemaakt.

Je hoeft geen homo te zijn om voor homorechten op te komen.

Ik ben het wel met Jami eens dat er hoognodig een discussie onder en met moslims op gang moet komen over de rechten van vrouwen, over homoseksualiteit en over afvalligen. Maar door je in de media op te stellen als felle islamcriticus, wordt de kans dat je comité een rol kan spelen in de discussie erg klein. Als ik een conflict heb met de buurman, dan ga ik ook niet eerst schreeuwen dat zijn vrouw een loopse en lelijke hoer is om vervolgens te verwachten dat ik vriendelijk op de koffie wordt uitgenodigd om zaken uit te spreken.

Verder vind ik dat Jami wel erg veel tegelijkertijd wil (voorzitter ex-moslim comité, boek schrijven, film maken, PvdA-voorzitter worden, Tweede Kamerlid worden, studie afmaken). Uit wat ik tot nu toe aan interviews met hem gezien heb en gelezen heb, twijfel ik of hij daar de kwaliteiten voor heeft. De kliek rond Ellian en Leon de Winter zou hem daarin wat moeten afremmen, maar ik heb bij die figuren vooral de indruk dat men Jami gebruikt, 'prostitueert', zoals men eerder Hirsi Ali gebruikte. Mensen als Berrada en Hegener komen wat dat betreft een stuk zinniger over, maar Jami luistert volgens mij alleen nog maar naar Ellian.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:19:26 #91
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_52287929
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:34 schreef Super7fighter het volgende:

Maar verder keur je elke vorm van geweld tegen deze persoon wel af, neem ik aan ?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:28:26 #92
126836 Super7fighter
pi_52288092
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:19 schreef PaRaR het volgende:

[..]

Maar verder keur je elke vorm van geweld tegen deze persoon wel af, neem ik aan ?
Het is mij ter ore gekomen dat deze Ehsan Jami helemaal niet is mishandeld of dat de mishandeling sterk overdreven is.( geen verwonding, discrepanties in zijn verhaal, conflicterende versies).
Steeds meer mensen beginnen ook te twijfelen aan het verhaal, nu Elian het verhaal dat Ehsan tot bloedens toe op de grond is aangeval terug getrokken heeft.
Geweld is nooit goed te keuren, maar we moeten eerst meer feiten omtrent deze "mishandeling" weten, wil je deze mishandeling veroordelen. Ik heb daartoe nog geen bewijs van gezien. Ook de politie zwijgt in alle toonaarden.
Het lijkt er sterk op dat Elian een sensationeel verhaal de wereld in geslingerd heeft om zijn eigen geheime politieke agenda door te drukken, waarbij hij Jami als een schaakstuk (of een prostituee wat je wil) gebruikt en zwaar misbruikt.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:32:30 #93
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52288157
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:28 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Het is mij ter ore gekomen dat deze Ehsan Jami helemaal niet is mishandeld of dat de mishandeling sterk overdreven is.( geen verwonding, discrepanties in zijn verhaal, conflicterende versies).
Steeds meer mensen beginnen ook te twijfelen aan het verhaal, nu Elian het verhaal dat Ehsan tot bloedens toe op de grond is aangeval terug getrokken heeft.
Geweld is nooit goed te keuren, maar we moeten eerst meer feiten omtrent deze "mishandeling" weten, wil je deze mishandeling veroordelen. Ik heb daartoe nog geen bewijs van gezien. Ook de politie zwijgt in alle toonaarden.
Het lijkt er sterk op dat Elian een sensationeel verhaal de wereld in geslingerd heeft om zijn eigen geheime politieke agenda door te drukken, waarbij hij Jami als een schaakstuk (of een prostituee wat je wil) gebruikt en zwaar misbruikt.
Ah, net zoals met de genocide op de Armenen dus. Of met de holocaust en meer van zulke 'aangedikte verhalen'.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:44:12 #94
126836 Super7fighter
pi_52288401
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:32 schreef Pool het volgende:

[..]

Ah, net zoals met de genocide op de Armenen dus. Of met de holocaust en meer van zulke 'aangedikte verhalen'.
De holocaust lijkt me wel overtuigend bewezen. De Armeense genocide als zodanig niet.
Maar het vergelijkien van (vermeende) genociden met een (vermeende) mishandeling laat wel zien dat je dingen niet in het juiste perspectief ziet.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:06:29 #95
pi_52288860
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:44 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

De holocaust lijkt me wel overtuigend bewezen. De Armeense genocide als zodanig niet.
Maar het vergelijkien van (vermeende) genociden met een (vermeende) mishandeling laat wel zien dat je dingen niet in het juiste perspectief ziet.
Ik spreek geen oordeel uit over jouw zwaktebod om Jami's vermeende homosexualiteit te misbruiken als argument in deze discussie.

Ach gut, nou doe ik het toch
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:26:35 #96
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52290733
Waarom moet Bos eigenlijk openlijk stelling nemen in deze Zijn we inmiddels zo gewend geraakt aan het idee dat geloof en politiek bij elkaar horen ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52291848
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 23:03 schreef ijsbrekertje het volgende:

Waar doel je precies op?
Vrouwenonderdrukking, persisterende ongelijkheid en geen scheiding van kerk en staat. Het socialisme heeft zich niet voor niets altijd verzet tegen het confessionalisme.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52291967
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:26 schreef Aoristus het volgende:
Waarom moet Bos eigenlijk openlijk stelling nemen in deze Zijn we inmiddels zo gewend geraakt aan het idee dat geloof en politiek bij elkaar horen ?
Ja, ik snap het ook niet helemaal. Bos vindt dat de partij geen stelling moet nemen tegen welk geloof dan ook, inclusief de islam, omdat het de Partij van de Arbeid is waar iedere gelovige zich ook thuis moet kunnen voelen. Waarom zou hij dat niet mogen vinden ? Laat ik het zo stellen, welke partij buiten de PvdV doet dat wel ?
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:26:49 #99
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52292014
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, ik snap het ook niet helemaal. Bos vindt dat de partij geen stelling moet nemen tegen welk geloof dan ook, inclusief de islam, omdat het de Partij van de Arbeid is waar iedere gelovige zich ook thuis moet kunnen voelen. Waarom zou hij dat niet mogen vinden ? Laat ik het zo stellen, welke partij buiten de PvdV doet dat wel ?
Ik denk de partij voor de dieren

Het irriteert me dat Ayaan Hirschi Magan / Ali ook weer iets te zeiken heeft, ze is zelf met de staart tussen de benen uit Nederland gevlucht omdat er een zwaard van Damocles boven haar hoofd hing.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:04:34 #100
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_52293071
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:08 schreef Het_hupt het volgende:

Het ware gezicht van links. Machthongerige, over lijken gaande gekken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')