abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52250628
pas op, lang verhaal!

Even checken of ik nou echt zo lomp ben of dat het allemaal wel meevalt...

Ik woon in een semi-studentenhuis, met 3 man en 2 vrouwen. De jongens waaronder ik werken allemaal al, en de 2 meisjes studeren nog. Een van de 2 is wel ok, de ander is een suffe muts waar ik niks, nul komma nul band mee heb. Ze heet M.

M is ziekelijk ongezond en 3 weken in de maand ziek, en dat komt o.a. omdat ze niet kan koken, maar wel elke dag een diepvriespizza eet. Nou ja, elke dag... 6 dagen in de week. Ze slaapt gaten in de dag tot 4 of 5 uur, en gaat dan 's avonds laat nog iets bakken. Ik hou dan elke keer mn hart vast, want stel dat ze een keer iets in een pan wil bakken, dan gaat dat geheid fout, ze laat alles aanbranden. Pizza's zijn nog het veiligst, daar gaat vrij weinig mee fout.
Tot slot heb ik een grote kamer (de oude woonkamer) op de begane grond, naast de keuken dus. Als zij in de keuken bezig is, dan merk ik dat uiteraard.

Misschien ben ik wel een beetje kritisch tegen d'r, maar ik heb al heel vaak gevraagd of ze eens de moeite zou kunnen doen te leren koken, zodat het huis niet telkens blauw staat van de rook. Ik bied zelfs aan r te helpen koken, of om dr iets te leren. Ik plak dr band als die lek is. In dat jaar dat ze er nu woont heb ik echt wel mn goeie wil getoond, maar nu is het op qua goodwill... Elke tip die je geeft word opgevat als persoonlijke kritiek. Ze is dus, behalve mager, ziekelijk en een onvolwassen bimbo (een 19 jarige met het uiterlijk en gedrag van een meisje van 16) ook nog eens onzeker en ze trekt zich werkelijk alles aan.

Woensdagavond lag ik in bed met mn vriendin, en kwamen M en haar vriendje I. (een turkse loverboy) thuis, en gingen doodleuk in de keuken zitten lullen en een pizzaatje bakken, ondertussen ook kletsend. En die turk kan niet zachtjes praten. Dit vond plaats tussen 1 en 2...
Ik heb dus gisteravond maar even gevraagd of dit voortaan op doordeweekse dagen voor 12 uur zou kunnen, tenslotte moet ik gewoon werken, ook al heeft zij zomervakantie. Ze zou bijvoorbeeld de oven kunnen aanzetten, dan boven gaan kletsen, en dr pizza ophalen als die klaar is. Zij blij, ik blij. Wat ze in het weekend doet vind ik niet erg, dan kan ik uitslapen.
Affijn, ik vond dat ik het vrij netjes heb gevraagd, en heel onredelijk is het ook niet. Toch?

Dat gesprek greep ze meteen aan om te vermelden dat ze het niet leuk vond dat ik haar altijd zo aansprak op van alles, en dat ze had gehoord van een andere huisgenote dat ik geen zin meer had om vanuit mn grenzeloze naastenliefde nog langer dingen voor haar te doen, omdat er toch nooit iets van eigen initiatief vanuit haar voor terugkomt. En dat vond ze vervelend enzo, en ze wilde weten wat ze dan kon doen, want ze wil graag veranderen zodat ik dr wel aardig vind.

Toen heb ik maar eens gezegd wat me al tijden bezighoudt: "Nou M, jij bent gewoon niet mijn favoriete huisgenote. En da's niet erg, we hoeven geen dikke vrienden te zijn, als we maar een beetje kunnen samenleven, meer hoeft van mij niet. Voor mij moet je niet veranderen, dat doe ik ook niet voor jou. Als we geen huisgenoten waren, was je nooit een vriendin van me geworden, dus nu word je het ook niet"

En nu huilt ze al sinds gisteravond... Arm ding, dacht natuurlijk dat dr eerste studentenhuis een plek zou zijn waar iedereen elkaar knuffelt enzo, iets teveel flairs en yes'sen gelezen...

Maar de hamvraag: was het nou lomp van mij om dat zo te zeggen? Ik heb d'r bubble gebroken, da's duidelijk genoeg, maar je moet toch een keer de waarheid vertellen in plaats van mn tijd verspillen aan beleefdheidspraatjes uitwisselen over voor mij volstrekt oninteressante onderwerpen (krultangen, studiepunten, roddels, dr loverboy, pizza)

Disclaimer1: opmerkingen als :" je moet daar gewoon weg, een plekje voor jezelf vinden" zijn uiteraard welkom, maar daar wordt al aan gewerkt hoor
Disclaimer2: ze is niet lekker, en vragen om foto's is dus niet verstandig. Ik heb ze ook niet.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_52250698
nee, niet onredelijk
pi_52250705
quote:
Disclaimer2: ze is niet lekker, en vragen om foto's is dus niet verstandig. Ik heb ze ook niet.
Goedmaaksex is dus ook geen optie?
pi_52250728
Oh, ik vind dat je het prima opgelost hebt zo. Sneu dat ze jankt, dat wel. maarja, doe je niks aan.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:31:05 #5
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52250767
wat een huillie
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:31:30 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52250773
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:29 schreef veldmuis het volgende:
Oh, ik vind dat je het prima opgelost hebt zo. Sneu dat ze jankt, dat wel. maarja, doe je niks aan.
Eens. Je hebt het imo zelfs tactisch gebracht. Dat zij zo'n fragieltje is, is niet jouw probleem dan wel schuld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_52250794
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:28 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Goedmaaksex is dus ook geen optie?
Gatverdamme man, ik ben veel te bang dat ik dat magere ribbenkastje in elkaar druk. Pas wilde ze me knuffelen (ik ging een weekendje de bergen in, en dan is ze altijd bang dat ik doodval ofzo)
Ik knuffelde voor het decorum toch maar even een beetje terug, en toen hoorde ik een piepje en zei ze: "Nouw, je plet me.."

( met zo'n zelfde klagelijke toon als wanneer Paris hilton in dr befaamde infra-rood sexfilm zegt: "You're choking me.." )

Nee, geen goedmaaksex dus.
En inderdaad, janken is vervelend, maar nu weet ze tenminste waar we aan toe zijn. Ik ben niet de grote broer figuur (dat is volgens mij wat er onderhuids aan de hand is, zo ziet ze me)
Mijn foto's op Flickr!
pi_52250895
Misschien is heroine de oplossing?
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
pi_52250944
Ze mag trouwens blij zijn dat jij haar uit een illusie hebt geholpen en niet iemand die nog dichter bij haar staat. Drama.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
pi_52250963
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:36 schreef Forkbender het volgende:
Haar lichaam heeft niet de reserves die nodig zijn om zulks een zware belasting te verdragen
Mijn foto's op Flickr!
pi_52250965
Je zei al dat ze onzeker was, maar als ik dit zo hoor heeft ze een gedrag dat op weinig plekken goed zal aanslaan. Waarschijnlijk is het goed dat ze het een keer hoort, zodat ze niet meer onzeker hoeft te zijn.

Nu weet ze tenminste zeker dat ze een "mager, ziekelijk en een onvolwassen bimbo (een 19 jarige met het uiterlijk en gedrag van een meisje van 16) dat zich werkelijk alles aantrekt" is.
Doe eens wild ....
pi_52251070
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Haar lichaam heeft niet de reserves die nodig zijn om zulks een zware belasting te verdragen
Das mooi, want dan kan ze de eerste 100 keer spuiten overslaan, om al gelijk een junk te worden.
Ze heeft de mindset ervan, dus dat moet geen probleem opleveren.

Ik bedoel, iemand die alleen pizza's eet en wil dat iedereen haar geweldig vindt.

Wat een ongekende hardheid, Forkbender.
pi_52251084
Ze is overgevoelig.
pi_52251121
Lijkt me niet zo lomp hoor. Gewoon eerlijk.
Drawing on my fine command of the language, I said nothing.
pi_52251125
waar je je druk om kan maken , als je er al niet tegenkan dat je een magere zeurderige kamergenoot hebt die vaak pizza's in de oven steekt, en 's nachts soms een lawaai maakt ...

ik zou dergelijke opmerkingen op mijn persoon/gedrag ook niet appreciëren. Vraag dan gewoon of zein het vervolg minder lawaai maak 's nachts, maar een preek over het feit dat je haar persoonlijk niet mag vind ik wel echt niet nodig
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_52251187
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:45 schreef petitlapin2 het volgende:
waar je je druk om kan maken , als je er al niet tegenkan dat je een magere zeurderige kamergenoot hebt die vaak pizza's in de oven steekt, en 's nachts soms een lawaai maakt ...

ik zou dergelijke opmerkingen op mijn persoon/gedrag ook niet appreciëren. Vraag dan gewoon of zein het vervolg minder lawaai maak 's nachts, maar een preek over het feit dat je haar persoonlijk niet mag vind ik wel echt niet nodig
heb je het wel gelezen? Zij begon erover!
pi_52251213
quote:

Hij heeft het steeds bij een enkele opmerking gehouden, maar nu vroeg ze er letterlijk om.
quote:
.... en ze wilde weten wat ze dan kon doen, want ze wil graag veranderen zodat ik dr wel aardig vind.
Doe eens wild ....
pi_52251243
Je hebt niets onbehoorlijks gezegd. Het ligt aan de andere kant.
pi_52251269
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:48 schreef Forkbender het volgende:

heb je het wel gelezen? Zij begon erover!
ja, hij moet haar gewoon met rust laten en haar niet continu aanspreken op haar gedrag, is dat niet evident.

een kotgenoot willen leren keken omdat ze soms pizza's laat aanbranden met rook in de keuken, RAMP OH RAMP
pi_52251274
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:50 schreef UncleFunk het volgende:
Je hebt niets onbehoorlijks gezegd. Het ligt aan de andere kant.
Dat is wel érg zwart wit. Het ligt nooit aan één kant, maar in dit geval zal de meerderheid hem steunen.
Doe eens wild ....
pi_52251276
't Is nou toch opgelost?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_52251279
quote:

Als dat ten koste gaat van mijn nachtrust (en de dag erop werklust), terwijl zij zomervakantie heeft en toch geen flikker uitvoert, wie heeft er dan volgens jou meer recht om ergens om te vragen?

En ik gaf geen preek, ik reageerde op haar vraag waarom ik altijd zoveel kritiek op haar had.
Mijn foto's op Flickr!
pi_52251328
Ik zou het niet zo tactisch hebben kunnen brengen !
pi_52251361
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:52 schreef Gripper het volgende:

Als dat ten koste gaat van mijn nachtrust (en de dag erop werklust), terwijl zij zomervakantie heeft en toch geen flikker uitvoert, wie heeft er dan volgens jou meer recht om ergens om te vragen?

En ik gaf geen preek, ik reageerde op haar vraag waarom ik altijd zoveel kritiek op haar had.
leuk hé, een kotgenoot die je continu bekritiseert en zich bemoeit met zaken over hoe je moet koken en dergelijke . je zou van minder onzeker worden. Alhoewel, ik niet, ik zou iedere avond met mijn turk in de keuken zitten, that's for sure.
pi_52251365
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:51 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ja, hij moet haar gewoon met rust laten en haar niet continu aanspreken op haar gedrag, is dat niet evident.

een kotgenoot willen leren keken omdat ze soms pizza's laat aanbranden met rook in de keuken, RAMP OH RAMP
Daar betaal je toch niet voor, die blauwe rook in je kamer?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:57:21 #26
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52251415
quote:
Vraag dan gewoon of zein het vervolg minder lawaai maak 's nachts, maar een preek over het feit dat je haar persoonlijk niet mag vind ik wel echt niet nodig
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_52251429
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:55 schreef Scorpie het volgende:

jezus, ben ik blij dat ik in belgië op kot heb gezeten. Daar konden we tenminste nog lachen om aangebrand eten en een rokende keuken. En we bemoeiden ons niet met de levensstijl van de andere, laat staan dat we zouden aandringen op leren koken

En ja, geluidsoverlast is lastig, maar als het niet vaak gebeurt, dan ga je daar toch niet over klagen
pi_52251470
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat hij zegt. Zij krijgt gratis tips over hoe je eten wel lekker en gezond kunt klaarmaken, en ik plak dr band voor dr om op die manier de kosten voor de fietsenmaker uit te sparen, zo ruim zit ze tenslotte niet bij kas.
Dat zijn voor haar volgens mij duidelijke voordelen.

Wat zijn de voordelen voor mij, vind je een stinkende kamer een voordeel, petit lapin?

*maakt mental note: mailtje naar huisbaas voor een krachtiger afzuigkap*
Mijn foto's op Flickr!
pi_52251492
Ze wil je, dat lijkt me duidelijk.
pi_52251498
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:57 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

jezus, ben ik blij dat ik in belgië op kot heb gezeten. Daar konden we tenminste nog lachen om aangebrand eten en een rokende keuken. En we bemoeiden ons niet met de levensstijl van de andere, laat staan dat we zouden aandringen op leren koken

En ja, geluidsoverlast is lastig, maar als het niet vaak gebeurt, dan ga je daar toch niet over klagen
De tijd dat je als student zijnde 24 uur per dag high was en hysterisch kon lachen om een keukenbrand, is niet meer.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:01:30 #31
88139 JoeyT
pi_52251524
quote:

[..]

Geluidsoverlast is het meest irritante dat er is... Maar de persoonlijke preek was niet nodig. Gewoon zeggen dat ze op moet zouten met dr kookkunsten in de nacht...
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:02:29 #32
88139 JoeyT
pi_52251554
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:00 schreef McNasty het volgende:
Ze wil je, dat lijkt me duidelijk.
Ze probeert hm uit te roken?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:03:06 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52251571
Ik lees er geen persoonlijke preek in, maar gewoon eerlijk zeggen wat je vindt.
pi_52251589
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:01 schreef JoeyT het volgende:

Geluidsoverlast is het meest irritante dat er is... Maar de persoonlijke preek was niet nodig. Gewoon zeggen dat ze op moet zouten met dr kookkunsten in de nacht...
vind eens een studentenhuis zonder geluidsoverlast ? toen ik pas werkte zat ik ook nog op kot, met veel geluidsoverlast ja, ZWAAR irritant, ja maar goed, ik wou nog goedkoop huren en ik wist op voorhand wat de risico's waren.

anders had ik maar een appartement of een studio moeten huren.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:04:58 #35
88139 JoeyT
pi_52251626
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:03 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

vind eens een studentenhuis zonder geluidsoverlast ? toen ik pas werkte zat ik ook nog op kot, met veel geluidsoverlast ja, ZWAAR irritant, ja maar goed, ik wou nog goedkoop huren en ik wist op voorhand wat de risico's waren.

Ik ging op t moment zelf er gewoon naartoe en werd er rekening mee gehouden. Afentoe kan t zo simpel zijn...

Bovendien slaap ik altijd met oordoppen. Heeeerlijke rust
pi_52251639
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:03 schreef Copycat het volgende:
Ik lees er geen persoonlijke preek in, maar gewoon eerlijk zeggen wat je vindt.
en wat zou je er van vinden dat iedere keer als je je pizza in de over stopt, één of andere vent naast je komst staan om te zeggen dat dat niet goed is, en je maar moet leren koken. Ik zou het niet waarderen, waar bemoeit hij zich mee, zeg, wat kon het mij schelen wat mijn kotgenoten aten
pi_52251671
quote:

[..]

Dus geluidsoverlast en de keuken blauw zetten mag wel en iemand zeggen dat je nooit de beste vrienden zult worden niet?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:07:56 #38
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_52251713
De opmerking zelf valt wel mee, maar in het licht van je eerdere behulpzame acties komt het wel een beetje bot over.

Als je puur als huisgenoten met elkaar om wilt gaan, plak dan geen band voor d'r!
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_52251724
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:06 schreef Forkbender het volgende:

[..]

Dus geluidsoverlast en de keuken blauw zetten mag wel en iemand zeggen dat je nooit de beste vrienden zult worden niet?
Ja man, want die 1e twee horen bij je huur, en de derde niet!
pi_52251749
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:05 schreef petitlapin2 het volgende:
jij leest
quote:
en wat zou je er van vinden dat iedere keer als je je pizza in de over stopt, één of andere vent naast je komst staan om te zeggen dat dat niet goed is, en je maar moet leren koken. Ik zou het niet waarderen, waar bemoeit hij zich mee, zeg, wat kon het mij schelen wat mijn kotgenoten aten
In de OP staat:
quote:
Ik bied zelfs aan r te helpen koken, of om dr iets te leren.
Je maakt de dingen erger dan ze zijn.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:10:08 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52251779
quote:
Dat zou ik dan tegen hem zeggen en niet met een piepstemmetje om zijn goedkeuring smeken. En hem dan ook nog eens vragen hoe ik kan veranderen zodat hij me wel mag. Stel je zo'n vraag, ben dan ook beducht voor het antwoord.
pi_52251786
Nee dat is gewoon eerlijk.

Wel jammer dat je het zo nodig vindt om te vermelden dat haar vriend een Turk is..en dan automatisch een loverboy. Wat is de relevantie daarvan in je verhaal?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52251787
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:06 schreef Forkbender het volgende:

geluidsoverlast en een aangebrande pizza, dat kan gebeuren. maar een huisgenoot "je betere levensstijl" opleggen en expliciet zeggen dat je haar persoon niet appreciëert vind ik echt
pi_52251813
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:51 schreef Tarot het volgende:

[..]

Dat is wel érg zwart wit. Het ligt nooit aan één kant, maar in dit geval zal de meerderheid hem steunen.
't Is inderdaad wel erg zwartwit. Maar toch steun ik de gedachtegang dat de TS haar de waarheid gezegd heeft. Ik heb ook wel eens zoiets gehoord. Het ligt eraan hoe je ermee omgaat.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:12:16 #45
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_52251835
Gewoon schreeuwen "IS HET NOU EENS UIT MET DAT GEJANK !!!!"
zzz
pi_52251858
Ik vond het nog wel redelijk tactisch gebracht.
pi_52251859
Ik vind dat TS het goed heeft aangepakt
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:15:08 #48
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52251904
Niet onredelijk hoor, ik had nog wat olie op het vuur opgegooid door die loverboy te bekritiseren. (In de zin van meisje wat doe je met zo'n gozer je kan veel leukers krijgen.)
pi_52251919
Als iemand zegt open te staan voor kritiek en dan bij een beetje tegenwind onmiddelijk knakt, is het overduidelijk dat ze niks te zoeken heeft op zichzelf.
Iedereen moet zijn leven inrichten zoals ie het zelf wilt (al slaap je gewoon niet, en stuiter je door op de meth, prima!), maar zodra het ten koste gaat van de vrijheid van anderen is het een ander verhaal.

Is er iemand in huis die het wel met haar kan vinden? Kijk of die wél haar wat praktische tips mee kan geven, zonder dat ze instort en opgevangen moet worden door haar loverboy.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_52251930
quote:
mee eens
pi_52251939
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:09 schreef Forkbender het volgende:

Je maakt de dingen erger dan ze zijn.
lees dan eens verder, hij geeft gewoon toe dat hij altijd veel kritiek op haar heeft, en "kritisch" met haar omgaat.

hij is geen pa, broer, of vriend. Spreek gewoon duidelijke regels af over nachtlawaai, zet de ramen van de keuken open als ze weer een pizza heeft gebakken, en laat elkaar met rust.
pi_52252027
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:16 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

lees dan eens verder, hij geeft gewoon toe dat hij altijd veel kritiek op haar heeft, en "kritisch" met haar omgaat.

hij is geen pa, broer, of vriend. Spreek gewoon duidelijke regels af over nachtlawaai, zet de ramen van de keuken open als ze weer een pizza heeft gebakken, en laat elkaar met rust.
Wat dat betreft ben ik het wel met je eens.

Je hebt niks te zeggen over haar dieet, haar slaappatroon of haar vriendjeskeuze, maar krijg die algemene regels er in, en laat het daarbij. Dan forceer je niet je eigen visie van een goed leven op haar, en voelt zij zich ook niet tekort gedaan.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_52252060
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:10 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

geluidsoverlast en een aangebrande pizza, dat kan gebeuren. maar een huisgenoot "je betere levensstijl" opleggen en expliciet zeggen dat je haar persoon niet appreciëert vind ik echt
wie heeft het over opleggen. Jij! Jij bent de enige die blijft volhouden dat TS het slachtoffer iets wilde opleggen.
pi_52252076
geef haar een basis kookboek voor studenten (koken voor dummies oid) , daarin wordt zelfs het concept van cup-a-soup maken en een ei bakken uitgelegd. Verder is ze idd wel een beetje gevoelig, als zij zorgt dat jij geen overlast van haar hebt ben jij niet meer boos op haar. Het is dus erg simpel voor haar om weer "vriendjes" met jou te worden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_52252118
jemig zeg, wat een ophef!!

Je mag prima zeggen wat je je op je lever heb, helemaal als je ermee moet leven!! Want jij 'pas' je aan voor voor haar, dan mag zij ook wel rekening houden met jou!

En anders, tja, gewoon geen pizza's in huis halen en extra veel koken, zodat ze dat 's nachts nog even kan vreten!! ... Laat d'r maar hoor, had het ook zo gedaan!! Je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn hoor, alleen maar omdat je (noodgedwongen mss wel) samen woont!
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_52252120
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:20 schreef Forkbender het volgende:

wie heeft het over opleggen. Jij! Jij bent de enige die blijft volhouden dat TS het slachtoffer iets wilde opleggen.
ik zal het anders zeggen. Geen enkele kotgenoot moet mij "kritische" opmerkingen geven over het feit dat ik iedere dag pizza eet en mij tips geven over "gezond koken". Als ik tips wil over koken, zal ik het wel vragen
pi_52252121
Wat had je dan verwacht van iemand die zich gedraagt als een infantiele 16 jarige?

Zoals je het omschrijft, ben je niet verkeerd geweest. Wel zou je je huisgenoot is kunnen vragen wat zij tegen haar heeft verteld over jou.
pi_52252155
Niet druk maken om dat gejank. Hopelijk veranderd ze nu wel
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_52252349
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:23 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

ik zal het anders zeggen. Geen enkele kotgenoot moet mij "kritische" opmerkingen geven over het feit dat ik iedere dag pizza eet en mij tips geven over "gezond koken". Als ik tips wil over koken, zal ik het wel vragen
Zie jij niet in dat het meisje in kwestie totaal anders is dan jij? Ik bedoel: ze vraagt zelfs wat ze aan zichzelf moet veranderen zodat TS haar wel aardig zal gaan vinden. Zo iemand kun je toch niet serieus nemen?
pi_52252524
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:23 schreef petitlapin2 het volgende:
Zijn woorden zijn:
quote:
ik heb al heel vaak gevraagd of ze eens de moeite zou kunnen doen te leren koken, zodat het huis niet telkens blauw staat van de rook. Ik bied zelfs aan r te helpen koken, of om dr iets te leren.
Rookoverlast (en angst voor brand) lijkt me een goede reden om je huisgenoot even aan te spreken. Dat hij dat constuctief heeft geprobeerd vind ik alleen maar netjes.

In zijn hele post staat nergens dat hij zijn afkeur van het pizza-dieet ooit ongevraagd tegen haar heeft geuit.
Doe eens wild ....
pi_52252532
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:23 schreef Devlinsect het volgende:
Wat had je dan verwacht van iemand die zich gedraagt als een infantiele 16 jarige?

Zoals je het omschrijft, ben je niet verkeerd geweest. Wel zou je je huisgenoot is kunnen vragen wat zij tegen haar heeft verteld over jou.
Dat moet ongeveer zoiets zijn geweest: in de periode waarin die band lek was begon ik te beseffen dat ik er een pleurishekel aan kreeg om telkens maar leuke dingen voor dr aan te bieden, dus het bleef wat langer liggen. Huisgenootje J, het andere meisje, zei toen dat het wel zo leuk is om als je belooft een band te plakken dat even te doen, ook al ben je iemand zat. Daar heeft ze een punt mee, dus dat heb ik toen even gedaan, en dat was dan ook wel het laatste wat ik uit eigen vrije wil voor dr zou doen. Als ze nog eens iets wilde moest ze er maar om vragen, en er iets nuttigs voor terugdoen.
En dat verhaal lijkt J dus aan M verteld te hebben. Niks ernstigs verder.

Aanvulling:
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:37 schreef Tarot het volgende:
In zijn hele post staat nergens dat hij zijn afkeur van het pizza-dieet ooit ongevraagd tegen haar heeft geuit.
Precies. Al vreet ze die pizza's eight days a week , als ik maar niet om 1 uur 's nachts de mislukte exemplaren hoef te ruiken.
Mijn foto's op Flickr!
pi_52252607
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:37 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat moet ongeveer zoiets zijn geweest: in de periode waarin die band lek was begon ik te beseffen dat ik er een pleurishekel aan kreeg om telkens maar leuke dingen voor dr aan te bieden, dus het bleef wat langer liggen. Huisgenootje J, het andere meisje, zei toen dat het wel zo leuk is om als je belooft een band te plakken dat even te doen, ook al ben je iemand zat. Daar heeft ze een punt mee, dus dat heb ik toen even gedaan, en dat was dan ook wel het laatste wat ik uit eigen vrije wil voor dr zou doen. Als ze nog eens iets wilde moest ze er maar om vragen, en er iets nuttigs voor terugdoen.
En dat verhaal lijkt J dus aan M verteld te hebben. Niks ernstigs verder.

Hebben we het over hetzelfde:
"
Dat gesprek greep ze meteen aan om te vermelden dat ze het niet leuk vond dat ik haar altijd zo aansprak op van alles, en dat ze had gehoord van een andere huisgenote dat ik geen zin meer had om vanuit mn grenzeloze naastenliefde nog langer dingen voor haar te doen, omdat er toch nooit iets van eigen initiatief vanuit haar voor terugkomt. En dat vond ze vervelend enzo, en ze wilde weten wat ze dan kon doen, want ze wil graag veranderen zodat ik dr wel aardig vind".

En we weten hoe allebei vrouwen zijn. Ook onderling.
pi_52252702
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:40 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Hebben we het over hetzelfde:
Jep
quote:
En we weten hoe allebei vrouwen zijn. Ook onderling.
Dat weten we. het valt me trouwens ook tegen van J, want zulke dingen vertel ik r natuurlijk in vertrouwen.
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:45:22 #64
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_52252742
Hey maar jij moet dus goed slapen zo dat je de volgende dag met gezonde werklust op kantoor kan gaan zitten fokken?

Nee ik begrijp het,...
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:51:31 #65
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_52252922
altijd zeggen wat je denkt, goed gedaan.
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_52253032
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:43 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jep
[..]

Dat weten we. het valt me trouwens ook tegen van J, want zulke dingen vertel ik r natuurlijk in vertrouwen.
Daarom is het best aannemelijk dat J meer heeft verteld. Vrouwen

En dat kom jij nooit te weten. Jij bent de boosdoener.

Niet schuldig gaan voelen. Meisje komt er ooit wel bovenop en het is natuurlijk een hele klap dat de wereld niet zo lief is.
pi_52253040
regel eens een foto van die chick
wie zaait zal oogsten.....
pi_52253122
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:55 schreef cohen het volgende:
regel eens een foto van die chick
Onderaan de OP stond:
quote:
Mijn foto's op Flickr!
pi_52253212
tegenwoordig kan iedereen zo een foto maken en uploaden. dus regelen
wie zaait zal oogsten.....
pi_52253328
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:01 schreef cohen het volgende:
tegenwoordig kan iedereen zo een foto maken en uploaden. dus regelen
Nee.
Ik vind het trouwens maar een eng idee dat jij tekeer zou gaan op een mager en bleek 16 jarig giecheltje (had ik dat al verteld? ze giechelt altijd) dat nog bijna geen uiterlijke geslachtskenmerken heeft. Dat noemen ze kinderporno...
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:13:02 #71
158005 poepje3
Dansende goudbruine krullen
pi_52253580
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nee.
Ik vind het trouwens maar een eng idee dat jij tekeer zou gaan op een mager en bleek 16 jarig giecheltje (had ik dat al verteld? ze giechelt altijd) dat nog bijna geen uiterlijke geslachtskenmerken heeft. Dat noemen ze kinderporno...

Gaan we weer met generalisatie! Alsof iedere 16 jarige een giecheltje is.
''Wieh wort duh niewuh hallends nekst tap moddel?''
Yfke -briefke- Sturm
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:14:12 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52253608

Hij heeft het toch over haar specifiek, niet over alle 16 jarige meisjes?
pi_52253631
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:13 schreef poepje3 het volgende:

[..]

Gaan we weer met generalisatie! Alsof iedere 16 jarige een giecheltje is.
Ik generaliseer niet. Niet iedere 16-jarige is een giecheltje, dit meisje is 19, onvolwassen, en ze giechelt altijd. En ze zegt klagelijk "Nouww...." als je dr plaagt. Vrij uniek geval dus
Mijn foto's op Flickr!
pi_52253661
Misschien heeft ze gevoelens voor jou

Dan is het normaal dat ze zo helemaal overstuur is.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:19:13 #75
158005 poepje3
pi_52253790
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik generaliseer niet. Niet iedere 16-jarige is een giecheltje, dit meisje is 19, onvolwassen, en ze giechelt altijd. En ze zegt klagelijk "Nouww...." als je dr plaagt. Vrij uniek geval dus
Dat is inderdaad wel triest, ja.
Yfke -briefke- Sturm
pi_52253811
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:51 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

stel je niet aan. alsof je als student niet een beetje rekening met elkaar kan houden. dat staat echt niet in de weg van nachtelijke zuipfestijnen.

overigens goed gebracht ts.
underground forever baby
pi_52253875
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:55 schreef Devlinsect het volgende:
Niet schuldig gaan voelen. Meisje komt er ooit wel bovenop en het is natuurlijk een hele klap dat de wereld niet zo lief is.
daar komt ze wel achter als die turk haar op de wallen heeft zitten
underground forever baby
pi_52254561
Wat een gezeik om niks. Dat wijf is het ene uiterste, en jij het andere, TS.
pi_52254648
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:44 schreef dawg het volgende:
Wat een gezeik om niks. Dat wijf is het ene uiterste, en jij het andere, TS.
Jij kent ze IRL?
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:47:55 #80
158005 poepje3
pi_52254651
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:21 schreef Laton het volgende:

[..]

daar komt ze wel achter als die turk haar op de wallen heeft zitten
Dat dacht ik ook al
Yfke -briefke- Sturm
pi_52254702
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:15 schreef katerwater het volgende:
Misschien heeft ze gevoelens voor jou

Dan is het normaal dat ze zo helemaal overstuur is.
In de eerste maanden dat ze er woonde had ik die indruk al ja, en mijn vriendin signaleerde het ook al. Niet dat ze gevoelens heeft, maar wel een heel sterk grotebroer-gevoel. Ze wilde ook altijd van die laffe meisjes-omhelzingen enzo, maar dat heb ik al snel afgekapt.

t zal me niks verbazen als ze straks een ander huis gaat zoeken omdat de vertrouwensband zodanig is beschadigd dat ze niet meer met mij onder 1 dak kan leven...
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:50:44 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52254734
Good riddance, dan!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:51:35 #83
172358 oddman
Introspecteur
pi_52254761
Standrechtelijke executie !

Ehm, *kuch*.
Wat mij betreft heb je groot gelijk, maar ik word er altijd van beticht 'te direct' te zijn.
Door vrouwen, dat dan weer wel.
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:36 schreef Forkbender het volgende:
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Isn't that the point?
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52254865
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:51 schreef oddman het volgende:
Standrechtelijke executie !

Ehm, *kuch*.
Wat mij betreft heb je groot gelijk, maar ik word er altijd van beticht 'te direct' te zijn.
Door vrouwen, dat dan weer wel.
[..]

Isn't that the point?
daar word ik ook wel eens van beticht ja, en ook opvallend vaak door vrouwen. Ik ga uiteraard deze week van de andere huisgenoten horen dat M me zo direct en lomp vindt... (Overigens zijn de beide jongens on my side, maar die wonen op zolder en hebben minder met haar te maken in de wandelgangen)

Hoe onsympathiek ik r ook vind, een heroine verslaving wens ik niemand toe (alweer zo nobel van me!)
Mijn foto's op Flickr!
pi_52255116
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:54 schreef Gripper het volgende:
Hoe onsympathiek ik r ook vind, een heroine verslaving wens ik niemand toe (alweer zo nobel van me!)
denk verder man ! als ze aan de heroine zit dan eet ze ook niet meer
underground forever baby
pi_52255212
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:47 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Jij kent ze IRL?
Dit topic zegt genoeg.
pi_52256108
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:54 schreef Gripper het volgende:
De eerste paar keer schijnen echt geweldig te zijn en volgens sommige psychiaters zit die verslaving slechts in je hoofd.
pi_52256309
Zij is een meisje-meisje

en jij bent een jongen-jongen

begrijpt iemand wat ik bedoel?
pi_52256745
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:42 schreef katerwater het volgende:
Zij is een meisje-meisje
en jij bent een jongen-jongen

begrijpt iemand wat ik bedoel?
Ik begrijp precies wat je bedoelt.
Dat is inderdaad wel de reden waarom het niet zo klikt tussen ons. Het is alleen zo jammer voor haar dat zij tot gisteravond dacht dat het wel klikte, en dat huisgenoten automatisch je beste vrienden worden...
Mijn foto's op Flickr!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:16:33 #90
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52257344
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik begrijp precies wat je bedoelt.
Dat is inderdaad wel de reden waarom het niet zo klikt tussen ons. Het is alleen zo jammer voor haar dat zij tot gisteravond dacht dat het wel klikte, en dat huisgenoten automatisch je beste vrienden worden...
Zijn er geen alarmbellen afgegaan bij het hospiteren toen ze langskwam ? Of zaten jullie allemaal te fappen op d'r.
pi_52257679
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:16 schreef Noway666 het volgende:

[..]

Zijn er geen alarmbellen afgegaan bij het hospiteren toen ze langskwam ? Of zaten jullie allemaal te fappen op d'r.
Nou, da's ook weer zo grappig; ik was op vakantie toen ze kwam hospiteren, en de andere huisgenoten hebben dr gekozen, ik had ze carte blanche gegeven omdat ze mijn voorkeuren toch wel kennen. Ze hebben mij nog gebeld, met een heel positief verhaal, ze leek tijdens die gesprekken heel lief, aardig, hoewel wat jong, en beleefd, zelfs knap werd genoemd.
Ook zij hebben zich gewoon een beetje laten misleiden, daar hadden we het pas nog over, dat M. gewoon een beetje teleurstelt en niet aan de verwachtingen voldoet. Het verschil tussen de andere huisgenoten en mijn persoontje is dat ik het uitspreek, en zij alledrie heel aardig blijven doen, de huichelaars

Ik weet wel, dat als ik erbij was geweest bij het hospiteren ik r niet had gekozen. Ik had vanaf dag 1 al door dat wij geen dikke maatjes gingen worden.

En wees eerlijk, stel jij bij een hospiteer-sessie de vraag of ze een beetje kan koken, hoeveel avonden in de week ze dan gaat koken, of ze van plan is af en toe een bijdrage te leveren in de vorm van : kliko buitenzetten, tuintje vegen, wc-papier, en dat soort zaken?

Soms heb je gewoon pech, een volgende keer treffen we misschien een leukere huisgenote. Dan zorg ik dat ik er wel bij ben, dat heb ik hiervan wel geleerd!
Mijn foto's op Flickr!
pi_52258219
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:25 schreef Gripper het volgende:
..., dat M. gewoon een beetje teleurstelt en niet aan de verwachtingen voldoet. Het verschil tussen de andere huisgenoten en mijn persoontje is dat ik het uitspreek ...
Heeft ze nog wel een kans bij je, nu je het hebt uitgesproken?
Doe eens wild ....
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:52:24 #93
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_52258534
Damn, da's jammer je moet vaak gewoon op je eerste ingeving afgaan, nee is nee en bij twijfel NIET doen.
Dat soort vragen stellen zijn gewoon bijna-retorisch, krijg je altijd wel ja op maar de praktijk moet zich uitwijzen.

Maar je huisgenoten zijn geen huichelaars, zij zagen het wellicht als een rommelende huisgenote waarmee je nog een keertje onder de douche kan. Handig voor je rug etc.

In één zin, hospiteren is lastig.
pi_52258997
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 14:42 schreef Tarot het volgende:

[..]

Heeft ze nog wel een kans bij je, nu je het hebt uitgesproken?
Hoe bedoel je?

Een kans om mn vriendinnetje te worden, of een kans om mijn eeuwige respect te verdienen nadat ze zich zonder blikken of blozen heeft aangepast tot een persoontje waar ik wel ineens dol op kan zijn?

Gewoon met r samenleven is geen enkel probleem hoor. Mits oven uit om 12 uur
Mijn foto's op Flickr!
pi_52259291
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:24 schreef Gripper het volgende:

Disclaimer1: opmerkingen als :" je moet daar gewoon weg, een plekje voor jezelf vinden" zijn uiteraard welkom, maar daar wordt al aan gewerkt hoor
quote:

[..]
..
Soms heb je gewoon pech, een volgende keer treffen we misschien een leukere huisgenote. Dan zorg ik dat ik er wel bij ben, dat heb ik hiervan wel geleerd!
Een volgende keer??

Lomperik, je spreekt jezelf tegen.
Niks geen volgende keer, je gaat huphup dat studentenhuis uit en een echt huis voor jezelf zoeken, waar je je aan niemand hoeft te ergeren.

Vermakelijke contradictie: de uitgestudeerde hangjas die veel te oud en star is om nog in een studentenhuis te wonen, die zich ergert aan een 19-jarig meisje dat ie te giechelig onnozel jong vindt voor haar leeftijd.

Als 19-jarige student hoor je juist dagelijks kattenvoer en pizza's te eten, in blauwwalmende gare keukens. De rest van je geld geld hoor je uit te geven aan bier.

Geef nou toe man, je bent een oude bok, te oud voor dat studentenhuisgedoe. Dan ga je rare dingen doen, als klagen over nachtelijke overlast. In de zomervakantie in een studentenhuis nota bene!

Petit Lapin heeft gelijk, je klacht lijkt op het eerste gezicht logisch, maar je bent gewoon een ouwe zeur die een eigen woning moet zoeken.

Of je verder lomp bent of niet is niet eens interessant verder.
twee violen en een trommel en een fluit
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:17:46 #96
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_52259328
quote:

[..]

Nou, da's ook weer zo grappig; ik was op vakantie toen ze kwam hospiteren, en de andere huisgenoten hebben dr gekozen, ik had ze carte blanche gegeven omdat ze mijn voorkeuren toch wel kennen. Ze hebben mij nog gebeld, met een heel positief verhaal, ze leek tijdens die gesprekken heel lief, aardig, hoewel wat jong, en beleefd, zelfs knap werd genoemd.
Ook zij hebben zich gewoon een beetje laten misleiden, daar hadden we het pas nog over, dat M. gewoon een beetje teleurstelt en niet aan de verwachtingen voldoet. Het verschil tussen de andere huisgenoten en mijn persoontje is dat ik het uitspreek, en zij alledrie heel aardig blijven doen, de huichelaars

Ik weet wel, dat als ik erbij was geweest bij het hospiteren ik r niet had gekozen. Ik had vanaf dag 1 al door dat wij geen dikke maatjes gingen worden.

En wees eerlijk, stel jij bij een hospiteer-sessie de vraag of ze een beetje kan koken, hoeveel avonden in de week ze dan gaat koken, of ze van plan is af en toe een bijdrage te leveren in de vorm van : kliko buitenzetten, tuintje vegen, wc-papier, en dat soort zaken?

En toch deed je aardig tegen haar, plakte je haar band?!?
Wow, hoezo ik creëer m'n eigen probleem...?
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_52259950
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:17 schreef Fallen het volgende:

[..]

En toch deed je aardig tegen haar, plakte je haar band?!?
Wow, hoezo ik creëer m'n eigen probleem...?
Iedereen verdient een kans, toch?
Mijn foto's op Flickr!
pi_52261877
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:07 schreef Gripper het volgende:
Hoe bedoel je?
Een kans om mn vriendinnetje te worden, of een kans om mijn eeuwige respect te verdienen nadat ze zich zonder blikken of blozen heeft aangepast tot een persoontje waar ik wel ineens dol op kan zijn?
Dat je d'r band weer wil plakken
Doe eens wild ....
pi_52263089
Hey Gripper,

We hebben het irl al een keer over M gehad, ik snap je punt precies. Ik snap ook dat je er nu een keer wat van gezegd hebt, want de irritatie liep hoog op.

Ik heb zelf nooit een huisgenoot gehad die zo laks was en die bovendien geen progressie maakte. Want daar zit denk ik een groot deel van het probleem. Ik ken genoeg jonge studente(n)(s) die de eerste maanden wat infantiel zijn, maar binnen de kortste tijd toch wat volwassen worden. Hier is dat duidelijk niet het geval.

Het is jammer dat de relatie tussen jullie wat is verprutst nu, want misschien had je met wat simpele, doch strenge regels, de boel wat meer kunnen kanaliseren. Geen idee of dat gewerkt zou hebben, maargoed.

Oja, nog even for the record, ik vind M wel een lekker ding. Ok, ze mag wat kilo's aankomen, maar tis wel mijn type. Echt waar... De gesprekken met haar zijn wat loos, maar wat me laatst wel opviel is dat ze donders goed onthoudt wat je de vorige keer gezegd hebt. Ondanks de alcohol dus een prima hersenpannetje in dat kleine koppie van haar.

Je bellen nog wel kerel...

[ Bericht 50% gewijzigd door Mindstructure op 10-08-2007 18:05:35 ]
  † In Memoriam † vrijdag 10 augustus 2007 @ 17:37:56 #100
43556 miss_dynastie
pi_52263222
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 15:16 schreef Roquefort het volgende:
Vermakelijke contradictie: de uitgestudeerde hangjas die veel te oud en star is om nog in een studentenhuis te wonen, die zich ergert aan een 19-jarig meisje dat ie te giechelig onnozel jong vindt voor haar leeftijd.

Petit Lapin heeft gelijk, je klacht lijkt op het eerste gezicht logisch, maar je bent gewoon een ouwe zeur die een eigen woning moet zoeken.
Precies
pi_52264760
Allereerst, ik heb ook een huisgenote die koste wat kost wil dat ik haar aardig vind. Herkenning dus. Ik pik even een aantal dingen uit je post die me opvallen.
quote:
pas op, lang verhaal!
Love it
quote:
Ik heb dus gisteravond maar even gevraagd of dit voortaan op doordeweekse dagen voor 12 uur zou kunnen, tenslotte moet ik gewoon werken, ook al heeft zij zomervakantie. Ze zou bijvoorbeeld de oven kunnen aanzetten, dan boven gaan kletsen, en dr pizza ophalen als die klaar is. Zij blij, ik blij. Wat ze in het weekend doet vind ik niet erg, dan kan ik uitslapen.
Affijn, ik vond dat ik het vrij netjes heb gevraagd, en heel onredelijk is het ook niet. Toch?
Wat maakt dat je daaraan twijfelt?
quote:
Dat gesprek greep ze meteen aan om te vermelden dat ze het niet leuk vond dat ik haar altijd zo aansprak op van alles, en dat ze had gehoord van een andere huisgenote dat ik geen zin meer had om vanuit mn grenzeloze naastenliefde nog langer dingen voor haar te doen, omdat er toch nooit iets van eigen initiatief vanuit haar voor terugkomt. En dat vond ze vervelend enzo, en ze wilde weten wat ze dan kon doen, want ze wil graag veranderen zodat ik dr wel aardig vind.
Zoals ik uit de voorgaande tekst en deze alinea proef, kijkt ze tegen je op. Zoals je haar ook omschrijft en ziet, even op jouw perspectief vertrouwende, staat ze onzeker in het leven, beperkt zichzelf heel veel (eetpatroon, leefpatroon en klampt zich vast cq. beschermt een de sociale contacten die ze heeft)
quote:
Toen heb ik maar eens gezegd wat me al tijden bezighoudt: "Nou M, jij bent gewoon niet mijn favoriete huisgenote. En da's niet erg, we hoeven geen dikke vrienden te zijn, als we maar een beetje kunnen samenleven, meer hoeft van mij niet. Voor mij moet je niet veranderen, dat doe ik ook niet voor jou. Als we geen huisgenoten waren, was je nooit een vriendin van me geworden, dus nu word je het ook niet"
Dat is jouw mening, is niets mis mee. Je zou je ook af kunnen vragen waarom je het niet eerder geuit hebt? Wat hield je tegen?
quote:
En nu huilt ze al sinds gisteravond... Arm ding, dacht natuurlijk dat dr eerste studentenhuis een plek zou zijn waar iedereen elkaar knuffelt enzo, iets teveel flairs en yes'sen gelezen...
Neuj.. denk niet dat dat de reden is. En ik denk ook niet dat jij dat vermoeden hebt.
quote:
Maar de hamvraag: was het nou lomp van mij om dat zo te zeggen? Ik heb d'r bubble gebroken, da's duidelijk genoeg, maar je moet toch een keer de waarheid [..]
Nogmaals, waarom twijfel je daaraan? Vanwege bovenstaande reactie? (dat idee krijg ik nl.).

Als je het mij vraagt, komt de situatie als volgt over: zij voelt zich niet happy (3 weken in de maand ziek zal ws licht overdreven zijn, maar het is wel een signaal. Daarnaast weinig slapen geeft ook bepaalde signalen af.). Waarschijnlijk vindt ze het heel fijn dat jij haar helpt met haar band plakken e.d. Ze stelt je gezelschap vast op prijs. Hoe aanhankelijk is ze, is de vraag.
Het gaat er niet om wat er in het verleden zich afgespeeld heeft, maar je hebt haar in bepaalde manier gevoed door iedere je je 'good will' te tonen. Dat is geen slechte eigenschap, maar als je op je tenen gaat lopen... mag je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het niet helemaal in evenwicht is.

Hoe dan ook, alles bij elkaar lijkt het erop dat ze zich altijd heel beschermd tegen 'de waarheid'. Ze kan niet tegen persoonlijke kritiek? Bond je daarna in, als zij in de verdediging schoot?

Ik ga je niet vertellen of je lomp gereageerd hebt of niet. Dat is aan jou.

Heb in ieder geval ook zo'n huisgenote en zij heeft ook een bord voor haar hoofd.. Succes met de situatie daar. Hoop dat ik je nog iets mee heb kunnen geven

(en dan zeg jij iets over een lange post )
You're never fully dressed until you wear a smile
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:50:56 #102
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_52264940
TS, botte hufter!
Serious: prima actie. Wat een huillie.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_52266182
leuk verhaal
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_52282679
Een mooie spreuk voor TS:

A skunk is better company than a person who prides himself on being "frank".
pi_52282869
quote:
pas op, lang verhaal!
Hier stopte ik met lezen.

Je had dat deel van 'je zou nooit een vriendin van mij worden' niet hoeven te zeggen, dat kan je dan tegen zoveel mensen zeggen. Is totaal irrelevant. Je had gewoon even een gesprek moeten hebben over de regels in jullie huis, zodat je elkaar niet stoort/in de weg zit.
Je hebt het erger gemaakt dan het is. Dat jullie nooit vrienden zouden worden werd vast wel duidelijk zonder dat expliciet te zeggen en daar ging het ook niet om, het ging erom dat je last van haar gedrag had.
pi_52284193
Dat mens is gewoon onzeker en is zogenaamd een 'gevoelig' meisje. Gewoon lekker door blijven rammen daarmee, ze rot vanzelf wel weer op naar een andere plek waar ze haar ook niet mogen. Kan ze daar verder huilen. Klinkt echt als een breezerslet trouwens (ongezond eten, Turkse loverboys, asociaal gedrag, aanstellen).
pi_52284264
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:15 schreef Nosh het volgende:

Is er iemand in huis die het wel met haar kan vinden? Kijk of die wél haar wat praktische tips mee kan geven, zonder dat ze instort en opgevangen moet worden door haar loverboy.
Misschien is dat het probleem. Dat de rest haar ook niet mot en dat ze de behulpzaamheid van TS heeft uitgelegd als dat hij haar wel mag. En dan gaat ze nu naar "iedereen heeft een hekel hier aan mij". Dat is natuurlijk ook niet prettig...

Doet me denken aan een onderhuurstertje in het huis waar ik indertijd zat. Was een beetje een teruggetrokken meisje, Gothic (FWIW), overigens niet onaantrekkelijk itt kennelijk deze dame... Nou was ik de huisoudste en dus degene waarbij ze met vanalles aanklopte. Geen probleem verder, het was niet alsof ik altijd druk aan de studie zat, maar op zeker moment had ze iets gesloopt in de badkamer. Geen idee meer wat, maar het was 50 gulden oid en wie sloopt betaald. Dat was overigens aan haar medegedeeld door de overige bewoners.

Ze kwam bij mij haar beklag doen, vond dat de kosten gedeeld moesten worden. Toen ik het daar niet mee eens was is het met haar ook niet meer echt goedgekomen in het huis.

Levenservaring wijzer geworden. Het zal wel goed zijn gekomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_52284565
Als ze niet lekker is, waarom zou je het dan willen goedmaken. Let it go.
pi_52284718
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:14 schreef draaijer het volgende:
Als ze niet lekker is, waarom zou je het dan willen goedmaken. Let it go.
Omdat er niets mis mee is om op goede voet te staan met je huisgenoten. Zolang je van elkaar geen last hebt/elkaar niet ziet is het mooi. Maar je kan als je wil elkaar behoorlijk verneuken als huisgenoten zijnde, en daar zit je ook niet op te wachten.
pi_52284751
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:23 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Omdat er niets mis mee is om op goede voet te staan met je huisgenoten. Zolang je van elkaar geen last hebt/elkaar niet ziet is het mooi. Maar je kan als je wil elkaar behoorlijk verneuken als huisgenoten zijnde, en daar zit je ook niet op te wachten.
Negeren is de beste methode. Hoe groot is de kans dat een nieuwe huisgenoot erger is dan deze.. Negeren en wegsturen. Goedmaken is voor mietjes
pi_52284863
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Negeren is de beste methode. Hoe groot is de kans dat een nieuwe huisgenoot erger is dan deze.. Negeren en wegsturen. Goedmaken is voor mietjes

Zolang je er maar zelf boven staat en zorgt dat het overwaait en jullie verder elkaar nauwelijks zien/spreken. Je hoeft niet altijd vriendjes te zijn met huisgenoten, die ideeën van elke dag samen eten zijn.
pi_52285329
Kun je overigens wel goed overweg met de andere kamergenoten? Ga je soms uit met hen/iets drinken/film/whatever...?
pi_52288191
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:32 schreef OldJeller het volgende:
Zolang je er maar zelf boven staat en zorgt dat het overwaait en jullie verder elkaar nauwelijks zien/spreken. Je hoeft niet altijd vriendjes te zijn met huisgenoten, die ideeën van elke dag samen eten zijn.
Wij wonen hier met 16 man (we hebben een redelijk groot en luxe huis) en met een groep van 10 trekken we op: om en om koken, vaatwasser inruimen en 's avonds thee/koffie drinken en daarna gaan de mannen aan t bier

Het is zo gegroeid en het is supergezellig, het is gewoon een soort vriendenkring, maar dan in huis. Tussen die 10 mensen zit 1 meid met wie het echt niet klikt. Dat was al vanaf dag 1 zo. Nu heb ik tijdens de vakantie haar NRC-NEXT apart gelegd (ze betaalt hiervoor en zou het zelf ook prettig vinden als iemand dat voor me zou doen). Het was gewoon beleefdheid van me, niets meer, niets minder.

Nu wil ze opeens weer heel aardig gevonden door mij. Ze denkt na 1 aardig gebaar van mij dat ik opeens 180 graden gedraaid ben tov haar. Dat is dus niet zo. Maar nu zoekt ze wel weer toenadering en ik vind het lastig.. want aan de ene kant wil ik haar gevoelens niet kwetsen, maar ik wil ook niet meegaan in haar we-zijn-weer-aardig-en-dikke-vriendinnen. Het is echt wel lastig om daar de guldenmiddenweg in te vinden. Want als ik er niet op inga, trekt ze zich dat heel persoonlijk aan, maar als ik er wel op inga dan geef ik een boodschap af die niet klopt.

Voor nu kies ik ervoor om niets te doen. Dat is ook niet de beste oplossing.. maar ik ben er gewoon nog niet uit.

Snap TS wel.

[Edit] nu ik er even bij stil sta, snap ik het al. Denk dat het beter is om vooraf duidelijk te zijn, en van tevoren even zorgvuldig uitkiezen. Dat is wat ik ga doen iig.

[ Bericht 3% gewijzigd door MNR op 11-08-2007 19:02:28 ]
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 18:39:42 #114
331 Merel
Be here now.
pi_52288294
Ze is vast verliefd
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_52288820
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 15:57 schreef katerwater het volgende:
Kun je overigens wel goed overweg met de andere kamergenoten? Ga je soms uit met hen/iets drinken/film/whatever...?
Tuurlijk, die 2 jongens zijn mn beste maten van de middelbare school
Mijn foto's op Flickr!
pi_52289373
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 18:34 schreef MNR het volgende:

[verhaal]

Voor nu kies ik ervoor om niets te doen. Dat is ook niet de beste oplossing.. maar ik ben er gewoon nog niet uit.
Beetje naieve vraag misschien, maar waarom is dat eigenlijk geen goede oplossing? Het lijkt mij toch heel makkelijk haar niet kwaadbedoelde gedrag te negeren, en je eigen plan te trekken. Dan komt de boodschap vanzelf wel aan. En je weet nooit of ze later niet toch nog een leuk persoon wordt. Mensen blijven niet altijd hetzelfde. Door haar nu een persoonlijke preek te geven sluit je eigenlijk iedere positieve afloop uit.
pi_52289821
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 19:28 schreef the_mind het volgende:
Beetje naieve vraag misschien, maar waarom is dat eigenlijk geen goede oplossing? Het lijkt mij toch heel makkelijk haar niet kwaadbedoelde gedrag te negeren, en je eigen plan te trekken. Dan komt de boodschap vanzelf wel aan. En je weet nooit of ze later niet toch nog een leuk persoon wordt. Mensen blijven niet altijd hetzelfde. Door haar nu een persoonlijke preek te geven sluit je eigenlijk iedere positieve afloop uit.
Het voelt hypocriet.. en daar houd ik niet van, daarom ben ik liever eerlijk.

Aan de andere kant heb je misschien ook wel gelijk in wat je zegt. Zoals ik al zei, ik vind t lastig. En als jij dan zoiets aandraagt, vind ik het nog lastiger worden (zal er nog eens over nadenken).
pi_52292354
Tja. Een cursus sociaal egoisme zou trouwens wel goed zijn voor sommige horken in dit topic (niet dat jij dat bent, MNR, ik heb het over de TS). Stel jezelf af en toe eens de vraag: "Hoe helpt het mij als ik iemand anders help?" (toegepast op een concrete situatie) Het is vrij krachtige techniek om wat minder horkerig te worden en daar zelf nog beter van te worden ook. En ook draaijer heeft er misschien wat aan, want het idee komt van een of andere planningscursus die ik voor mijn werk moest volgen.
pi_52302470
Oke, we hebben het over een studentenhuis waar 3 van de 5 werken? Euh... move on?! Ik begon me ook op een gegeven moment te ergeren aan dat soort dingen, maar dat was voor mij alleen het teken dat ik te oud werd voor 'op kamers wonen' en geen reden om de rest op hun 'infantiele gedrag' aan te gaan spreken. Wat Roquefort zeg dus.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zondag 12 augustus 2007 @ 14:56:23 #120
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_52305342
Als ze niet lekker is maakt het niet uit..

...
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_52305872
daar ging de kans op een trio...

met pizza natuurlijk
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_52321521
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef the_mind het volgende:
Tja. Een cursus sociaal egoisme zou trouwens wel goed zijn voor sommige horken in dit topic (niet dat jij dat bent, MNR, ik heb het over de TS). Stel jezelf af en toe eens de vraag: "Hoe helpt het mij als ik iemand anders help?" (toegepast op een concrete situatie) Het is vrij krachtige techniek om wat minder horkerig te worden en daar zelf nog beter van te worden ook. En ook draaijer heeft er misschien wat aan, want het idee komt van een of andere planningscursus die ik voor mijn werk moest volgen.
Als je goed had gelezen, flapdrol, dan had je gezien dat de persoon waar dit topic over gaat zelf nog het minst sociale gedrag vertoond. Na een jaar sympathiek doen en met allerlei handigheidjes aankomen die haar het leven op kamers wat makkelijker kunnen maken, ben ik het nu wel zat om anderen te helpen. Ik word er nl. zelf inderdaad niet beter van. Is dat wat jij bedoelt met sociaal egoisme? Sociaal doen, maar als je ziet dat dat nergens toe leidt op den duur toch voor jezelf kiezen?

Nou, dat doe ik dan prima.
Mijn foto's op Flickr!
pi_52322313
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 08:30 schreef Gripper het volgende:
[verhaal]

Nou, dat doe ik dan prima.
Ach jongen, dan doe je het toch lekker niet. Nu heb je een huilende huisgenote. Net of dat zo leuk is.
pi_52322653
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:35 schreef the_mind het volgende:
Ach jongen, dan doe je het toch lekker niet. Nu heb je een huilende huisgenote. Net of dat zo leuk is.
Dat zij nu ligt te huilen, daar is hij niet verantwoordelijk voor, vind ik. Hij had idd misschien bepaalde dingen achterwege kunnen laten, of anders kunnen zeggen, maar dat zij zo heftig op de situatie reageert, daar is ze zelf verantwoordelijk voor, vind ik.
Bovendien is op je tenen lopen in zo'n situatie ook niet bepaald bevorderlijk voor de frustratie die je in je hebt.

Nav wat je gepost hebt, heb ik besloten om maar heel afstandelijk met haar om te gaan. Iedere toenaderingspoging die ze doet zal ik pas een paar dagen later beantwoorden of op reageren. Zo houd ik toch de afstand die ik graag wil en voelt zij zich ook niet mega afgewezen maar ziet ze ook in (dat hoop ik te bereiken) dat het tussen ons slechts 'zakelijk' is. Je komt elkaar toch dagelijks tegen..

Dus, the_mind, dat heeft ze aan jou te danken
pi_52323300
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:53 schreef MNR het volgende:

Dat zij nu ligt te huilen, daar is hij niet verantwoordelijk voor, vind ik. Hij had idd misschien bepaalde dingen achterwege kunnen laten, of anders kunnen zeggen, maar dat zij zo heftig op de situatie reageert, daar is ze zelf verantwoordelijk voor, vind ik.
Bovendien is op je tenen lopen in zo'n situatie ook niet bepaald bevorderlijk voor de frustratie die je in je hebt.
Hij is zelf al niet duidelijk naar haar toe geweest vanaf het begin. Wie biedt er nu aan om iemands band te plakken als je een hekel aan die persoon hebt? Ik vind dat hij dus wel enige verantwoordelijkheid draagt. Wat je verder zegt klopt wel, maar het is de vraag of een persoonlijke preek de beste methode is om het probleem op te lossen. Overigens kan het ook nog zijn dat de TS zwaar narcistisch is, graag speelt met mensen en veel plezier beleeft aan alle aandacht die hij nu op Fok! krijgt...
quote:
Nav wat je gepost hebt, heb ik besloten om maar heel afstandelijk met haar om te gaan. Iedere toenaderingspoging die ze doet zal ik pas een paar dagen later beantwoorden of op reageren. Zo houd ik toch de afstand die ik graag wil en voelt zij zich ook niet mega afgewezen maar ziet ze ook in (dat hoop ik te bereiken) dat het tussen ons slechts 'zakelijk' is. Je komt elkaar toch dagelijks tegen..

Dus, the_mind, dat heeft ze aan jou te danken
Lijkt me een goede oplossing MNR.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:30:09 #126
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_52323462
Gripper.. Even offtopic . Die kamer komt dus vrij en was nog steeds in Ede?
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_52324237
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:23 schreef the_mind het volgende:

[..]

Hij is zelf al niet duidelijk naar haar toe geweest vanaf het begin. Wie biedt er nu aan om iemands band te plakken als je een hekel aan die persoon hebt? Ik vind dat hij dus wel enige verantwoordelijkheid draagt. Wat je verder zegt klopt wel, maar het is de vraag of een persoonlijke preek de beste methode is om het probleem op te lossen. Overigens kan het ook nog zijn dat de TS zwaar narcistisch is, graag speelt met mensen en veel plezier beleeft aan alle aandacht die hij nu op Fok! krijgt...
Dat narcisme is inderdaad de enige kloppende diagnose ja, en die aandachtsgeilheid ook

Wat is er nou mis met aardig doen? Is het mijn schuld dat een bakvis dan meteen denkt dat aardig doen gelijk staat aan aardig vinden?
Tuurlijk had ik al vanaf dag 1 bot kunnen doen en had ik niet kunnen aanbieden die band te plakken. Maar zo ben ik niet, je koestert altijd nog de hoop dat er een bepaalde ontwikkeling in zit bij nieuwe en redelijk jonge huisgenootjes, dat ze ook eens een keer iets zelf bedenken of aanbieden.

Preek vind ik niet bepaald de lading dekken. Zij vroeg wat ze kon doen om leuk gevonden te worden, en daarop heb ik geantwoord dat ik r niet bepaald tof vind, en dat ze dus voor mij echt niet de moeite hoeft te doen om te veranderen. Een preek is iets wat je ongevraagd geeft...

@ stijgende ster: , da's nog een beetje voorbarig he? Wegpesten ga ik niet doen hoor.
Mijn foto's op Flickr!
pi_52326862
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:01 schreef Gripper het volgende:

Wat is er nou mis met aardig doen? Is het mijn schuld dat een bakvis dan meteen denkt dat aardig doen gelijk staat aan aardig vinden? Tuurlijk had ik al vanaf dag 1 bot kunnen doen en had ik niet kunnen aanbieden die band te plakken. Maar zo ben ik niet, je koestert altijd nog de hoop dat er een bepaalde ontwikkeling in zit bij nieuwe en redelijk jonge huisgenootjes, dat ze ook eens een keer iets zelf bedenken of aanbieden.
Maar je snapt toch wel dat je daarmee een verkeerde indruk geeft? Het is niet meer dan logisch dat zij aardig doen gelijkstelt aan aardig vinden, of in ieder geval dat je je openstelt voor de mogelijkheid daartoe. En je zegt nu zelf dat je de hoop koesterde dat zij ook 's een keer zelf wat zou aanbieden. Nu doet ze dat, en is het weer niet goed.
pi_52328425
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat narcisme is inderdaad de enige kloppende diagnose ja, en die aandachtsgeilheid ook

Wat is er nou mis met aardig doen? Is het mijn schuld dat een bakvis dan meteen denkt dat aardig doen gelijk staat aan aardig vinden?
..
Euhm, de enige manier die we hebben als mensen om elkaar te laten merken dat we elkaar aardig vinden, is door aardig te doen?

Niet voor niets luidt je eigen topictitel "ben ik eerlijk, is het weer niet goed".

Het hele probleem in je topic is dus dat je tot op heden niet eerlijk was, dat schrijf je zelf. Dan ga je toch niet janken. Als je erop los liegt en doet dat je je huisgenootje aardig vind, zelfs d'r band plakken, dan kan je dat meisje niet kwalijk nemen dat ze denkt dat je haar aardig vind. Ik heb het al eerder geschreven in dit topic: je verhaal klopt niet. En als je de waarheid niet eerder vertelt kan niemand raden wat dan wel de waarheid is. Je moeder niet, je oma niet, en je huisgenoot niet, zo simpel is dat.

Laten we het topic omdraaien: jij bent tot op heden zo onvolwassen geweest om niet te laten merken dat je een probleem met haar had, en als je het er ineens uitflapt ben je kwaad dat dat een verrassing voor haar was. Je bent zelf de onvolwassene die niet normaal communiceert. Ga lekker op jezelf wonen!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52362323
Misschien moet je daar gewoon weg gaan en je eigen plekje zoeken? Is ze btw lekker? Plaats eens wat foto's dan..
pi_52363905
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:45 schreef the_mind het volgende:
... Het is niet meer dan logisch dat zij aardig doen gelijkstelt aan aardig vinden, ...of in ieder geval dat je je openstelt voor de mogelijkheid daartoe.
Absoluut niet met je eens. Ik wil bijvoorbeeld graag aardig zijn voor iedereen die het prettig vindt, zolang ik daar de kracht voor heb. Dat wil niet zeggen dat ik al het gedrag van iemand goedkeur. Het lijkt me nogal kortzichtig om alleen aardig te willen doen tegen mensen als het in de vorm van een beloning is.

Voorbeeld is het instappen bij een trein, waar vaak mensen voordringen. Ik vind het asociaal en jammer, maar ik laat ze graag voor als ze daar gelukkig mee zijn. Ik laat niet over me heen lopen, maar als het geen moeite kost wil ik liever aardig zijn, in plaats van klagen en commentaar te leveren.

Band plakken voor een huisgenoot die niet weet hoe het moet? Als ik er tijd voor heb.... doe ik het graag!
Doe eens wild ....
pi_52365644
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:27 schreef Tarot het volgende:
Absoluut niet met je eens. Ik wil bijvoorbeeld graag aardig zijn voor iedereen die het prettig vindt, zolang ik daar de kracht voor heb. Dat wil niet zeggen dat ik al het gedrag van iemand goedkeur. Het lijkt me nogal kortzichtig om alleen aardig te willen doen tegen mensen als het in de vorm van een beloning is.
Je moet aardig doen als je je daar goed bij voelt, maar bedenk wel dat je er ook een boodschap mee afgeeft. That's all.
quote:
Voorbeeld is het instappen bij een trein, waar vaak mensen voordringen. Ik vind het asociaal en jammer, maar ik laat ze graag voor als ze daar gelukkig mee zijn. Ik laat niet over me heen lopen, maar als het geen moeite kost wil ik liever aardig zijn, in plaats van klagen en commentaar te leveren.
Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat iemand begon te klagen of commentaar leveren op anderen bij voordringen in de trein. Meestal is er niet eens tijd om te zien wie het eerste is, of is de situatie onduidelijk omdat er een groep rondom de ingang is gevormd. Hoe bepaal je dan de volgorde? Die ligt niet voor de hand. Wel ergerde ik me toen ik nog met de trein reisde regelmatig aan lieden die voortdurend aarzelden. In de stationshal van Amsterdam CS ga je toch ook niet tegen iemand die je pad blokkeert een opmerking maken? Je loopt er gewoon omheen. Slecht voorbeeld dus.
quote:
Band plakken voor een huisgenoot die niet weet hoe het moet? Als ik er tijd voor heb.... doe ik het graag!
En flap je er daarna dan ook uit dat je die huisgenote eigenlijk helemaal niet mag, en lees je haar 's flink de les?
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:56:42 #133
187328 B1nulnul
telefoon te koop
pi_52374862
pff jij zeurt ook zeg
ga dan niet in een studentenhuis wonen.
ik heb ook altijd pech.. :'(
pi_52375212
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:32 schreef the_mind het volgende:
Je moet aardig doen als je je daar goed bij voelt, maar bedenk wel dat je er ook een boodschap mee afgeeft. That's all.
Het is wel goed om te weten, maar het zou je niet moeten weerhouden.
quote:
Slecht voorbeeld dus.
Blijkbaar.
quote:
En flap je er daarna dan ook uit dat je die huisgenote eigenlijk helemaal niet mag, en lees je haar 's flink de les?
Als ze er zo letterlijk om vraagt zoals bij de TS zal ik inderdaad eerlijk zeggen dat ik haar niet echt bewonder vanwege haar gedrag en niet direct iets kan om ineens grote vrienden te zijn van elkaar. Die eerlijkheid valt bij mij ook nog steeds onder 'aardig zijn'... maar in mijn geval kom ik er volgens mij makkelijker mee weg omdat ik me niet kan herinneren ooit een hekel aan iemand te hebben gehad, dus komt het er iets subtieler uit dan de TS het heeft verwoord.
Doe eens wild ....
  woensdag 15 augustus 2007 @ 09:22:19 #135
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52381301
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 13:47 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Euhm, de enige manier die we hebben als mensen om elkaar te laten merken dat we elkaar aardig vinden, is door aardig te doen?

Niet voor niets luidt je eigen topictitel "ben ik eerlijk, is het weer niet goed".

Het hele probleem in je topic is dus dat je tot op heden niet eerlijk was, dat schrijf je zelf. Dan ga je toch niet janken. Als je erop los liegt en doet dat je je huisgenootje aardig vind, zelfs d'r band plakken, dan kan je dat meisje niet kwalijk nemen dat ze denkt dat je haar aardig vind. Ik heb het al eerder geschreven in dit topic: je verhaal klopt niet. En als je de waarheid niet eerder vertelt kan niemand raden wat dan wel de waarheid is. Je moeder niet, je oma niet, en je huisgenoot niet, zo simpel is dat.

Laten we het topic omdraaien: jij bent tot op heden zo onvolwassen geweest om niet te laten merken dat je een probleem met haar had, en als je het er ineens uitflapt ben je kwaad dat dat een verrassing voor haar was. Je bent zelf de onvolwassene die niet normaal communiceert. Ga lekker op jezelf wonen!
Maar als je met z'n allen in één huis woont ga je je niet vanaf dag 1 als een eikel gedragen tegen de mensen die je niet mag terwijl je ze nog niet eens kent. Je woont samen in een huis en daar moet je samen mee leven.

Als dat inhoudt dat je je af en toe aardig op moet stellen ondanks het feit dat je er anders over denkt, gewoon om de vrede te bewaren...dan is dat toch geen slechte zaak?

Je doet nu net alsof TS direct vanaf het begin haar als een hond had moeten behandelen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_52381428
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:04 schreef Tarot het volgende:

Het is wel goed om te weten, maar het zou je niet moeten weerhouden.
Dat maak ik zelf wel uit.
quote:
Als ze er zo letterlijk om vraagt zoals bij de TS zal ik inderdaad eerlijk zeggen dat ik haar niet echt bewonder vanwege haar gedrag en niet direct iets kan om ineens grote vrienden te zijn van elkaar. Die eerlijkheid valt bij mij ook nog steeds onder 'aardig zijn'... maar in mijn geval kom ik er volgens mij makkelijker mee weg omdat ik me niet kan herinneren ooit een hekel aan iemand te hebben gehad, dus komt het er iets subtieler uit dan de TS het heeft verwoord.
Het komt er subtieler uit omdat het niet hetzelfde is. De manier waarop jij het zegt gooit niet onverwacht in een klap alle deuren dicht.
pi_52381554
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:22 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar als je met z'n allen in één huis woont ga je je niet vanaf dag 1 als een eikel gedragen tegen de mensen die je niet mag terwijl je ze nog niet eens kent. Je woont samen in een huis en daar moet je samen mee leven.

Als dat inhoudt dat je je af en toe aardig op moet stellen ondanks het feit dat je er anders over denkt, gewoon om de vrede te bewaren...dan is dat toch geen slechte zaak?

Je doet nu net alsof TS direct vanaf het begin haar als een hond had moeten behandelen
Maar Gripper zegt:
quote:
Ik had vanaf dag 1 al door dat wij geen dikke maatjes gingen worden.
Als je dat dan al door hebt, dan moet je haar ook niet knuffelen of banden plakken. Dan geef je een heel ander signaal, dat lijkt me duidelijk. Niet zo gek dat zij het 'grote broer-idee' krijgt. Niet handig aangepakt van Gripper zelf, lijkt me.

Als je huisgenoten niet echt mag, dan laat je die toch gewoon wat links liggen? Dat betekent niet dat je grof hoeft te doen tegen ze, maar knuffelen is weer het andere uiterste.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_52381671
quote:

Prima antwoord hoor, als iemand zo'n vraag stelt, terwijl je diegene geen signalen hebt gegeven dat je haar graag mag. Alleen gaf jij heel andere signalen en dat maakt dit gewoon bot, in mijn ogen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_52382056
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:30 schreef the_mind het volgende:
Dat maak ik zelf wel uit.
Klopt, maar ik vind het logisch.
quote:
Het komt er subtieler uit omdat het niet hetzelfde is. De manier waarop jij het zegt gooit niet onverwacht in een klap alle deuren dicht.
Dat was ook eigenlijk mijn punt. Zeg nooit "nooit".
Ja ik weet het, dat maak je zelf wel uit
Doe eens wild ....
pi_52383300
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 09:44 schreef Soempie het volgende:

[..]

Prima antwoord hoor, als iemand zo'n vraag stelt, terwijl je diegene geen signalen hebt gegeven dat je haar graag mag. Alleen gaf jij heel andere signalen en dat maakt dit gewoon bot, in mijn ogen.
Nogmaals: als aanbieden een band te plakken tegenwoordig al een signaal is van "ik mag jou" dan zegt dat volgens mij meer over haar interpretatievermogen dan over mijn talent om r te misleiden met aardige gebaartjes...
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:00:00 #141
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52383385
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:56 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nogmaals: als aanbieden een band te plakken tegenwoordig al een signaal is van "ik mag jou" dan zegt dat volgens mij meer over haar interpretatievermogen dan over mijn talent om r te misleiden met aardige gebaartjes...
Nou, om eerlijk te zijn zou ik nooit iemand aanbieden zijn/haar band te plakken als ik deze persoon niet mag. En als iemand dat aan mij zou aanbieden zou ik dat opvatten als dat die persoon in ieder geval geen hekel aan mij heeft.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_52383560
Jij plakt zelf je lekke banden? !! ?

het aanbieden die band te plakken vond dan ook plaats in een periode waarin ik nog goede hoop had dat ze zelf ook eens iets aardigs zou aanbieden (en dan iets waar je met zn allen wat aan hebt, niet kletsen over zilveren sandaaltjes)
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:26:09 #143
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52385810
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:07 schreef Gripper het volgende:
Jij plakt zelf je lekke banden? !! ?
Ik ben al
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_52386498
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:26 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben al
Ook leuk

[ Bericht 8% gewijzigd door Tarot op 15-08-2007 13:36:38 ]
Doe eens wild ....
pi_52388738
Je plakt haar banden..
Je bekritiseert haar..
Ze maakt zich zorgen over je wanneer je weg gaat..
Idd je bent voor haar, haar grote broer.
Nu heb je gezegd dat je haar niet mag.. Logisch dat ze over de zeik is. Je zegt namelijk zelf dat ze onzeker/gevoelig is.
Waarschijnlijk zal ze je nu wel grotendeels negeren. Of doen alsof er niks is gebeurd.. maar die kans schat ik kleiner in.
..
pi_52388848
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:04 schreef Frankvbr het volgende:
Je plakt haar banden..
Je bekritiseert haar..
Ze maakt zich zorgen over je wanneer je weg gaat..
Idd je bent voor haar, haar grote broer.
Nu heb je gezegd dat je haar niet mag.. Logisch dat ze over de zeik is. Je zegt namelijk zelf dat ze onzeker/gevoelig is.
Waarschijnlijk zal ze je nu wel grotendeels negeren. Of doen alsof er niks is gebeurd.. maar die kans schat ik kleiner in.
Nou ja, beter dit dan dat ik de rest van de tijd dat we daar samenwonen moet doen alsof. (en ja, ik had misschien eerder kunnen stoppen met doen alsof, so sue me)
Mijn foto's op Flickr!
pi_52396368
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:07 schreef Gripper het volgende:
Nou ja, beter dit dan dat ik de rest van de tijd dat we daar samenwonen moet doen alsof. (en ja, ik had misschien eerder kunnen stoppen met doen alsof, so sue me)
Well, you can't change the past, maar daar gaat het ook niet om, het gaat erom wat je ermee doet.
Dus als je de volgende keer gewoon duidelijker bent, is t allemaal goed

So, you will be sued if you repeat yourself

En spaar me.. ik ben bekend met het 'pot-verwijt-de-ketel-gezegde'
pi_52451621
quote:

wat zij zegt, TS is een typische betweterige Hollandse jankert

en ziet er ws geweldig uit, als ik het commentaar op het uiterlijk van zijn huisgenoten zo lees

[ Bericht 5% gewijzigd door Manono op 17-08-2007 16:10:16 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_52453523
1. Iemand vaak kritiek geven is inderdaad lomp tenzij ze echt dingen zit te verkolen.
2. Bij goed bakken komt heel vaak veel rookontwikkeling. Gebakken dingen zijn het lekkerst als de pan goed heet is en dan walmt er wel eens wat. Je bent hier wrsch. gewoon een zeikerd.
3. Als je tegen haar net zo negatief lult als dat je hier doet dan komt dat idd hard aan. Hoe zou je het vinden als mensen zo over jou praten?
4. Tussen 1 en 2 is het niet aardig lawaai te maken. Op dit punt heb je gelijk.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:50:57 #150
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52487839
quote:

[..]

Het is dus geen "echt" studentenhuis aangezien de meeste bewoners gewoon werken en dus vroeg moeten opstaat...lijkt me niet meer dan normaal dat de niet werkende minderheid daar een beetje rekening mee houdt

@ TS, je bent gewoon eerlijk geweest, ik vind het ook niet bijzonder bot, maar ja, ik schijn zelf ook nogal bot te zijn dus waarschijnlijk ben ik geen goed referentiekader
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52488605
Ik vind het altijd lief als vrouwen zo onhandig zijn, ik woonde vroeger in een pand daar was ook een meisje die kon absoluut niet koken, als die iets ging maken zat ze binnen de kortste helemaal onder de bloem en de boter, dan hoorde je weer een grote klap met een Ooh ! er zachtjes achteraan, ik heb daar altijd met veel vertedering naar gekeken.
pi_52489874
Het klinkt misschien wel heel stom maar installeer een brandmelder. Als het ding begin te piepen, ren naar beneden met een brandspuit (20 euro ofzo) en begin in het wilde weg te spuiten. Misschien associeerd ze de volgende keer de brandmelder met compleet onder het schuim zitten waardoor ze beter gaat koken.

Van dat huilen moet je je niet veel aantrekken, misschien zelfs op aanspreken. Vb. (weet niet of het zou kunnen) "ik ben misschien wel direct maar ik dacht dat we gewoon een volwassen gesprek hadden over hoe wij samen kunnen omgaan, je bent toch volwassen!" (hoe je het brengt kan het als compliment klinken dat je haar als volwassen ziet).
pi_52499592
Kun je zelf niet bepalen wie er in dat huis gaat wonen dan? Of leek ze in eerste instantie wél aardig? Zijn bij ons laatst weer wat nieuwe mensen bijgekomen en dan wordt er met name gekeken naar zelfstandigheid en onafhankelijkheid!

Maarja heb je geen oplossing aan, oplossing zou ik ook niet weten, misschien kun je haar voorstellen een ander huis te zoeken ofzo?

Hoe staat het met klimmen trouwens, al toe aan 7b ? .
pi_52520522
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 14:16 schreef Sport_Life het volgende:
Kun je zelf niet bepalen wie er in dat huis gaat wonen dan? Of leek ze in eerste instantie wél aardig? Zijn bij ons laatst weer wat nieuwe mensen bijgekomen en dan wordt er met name gekeken naar zelfstandigheid en onafhankelijkheid!

Maarja heb je geen oplossing aan, oplossing zou ik ook niet weten, misschien kun je haar voorstellen een ander huis te zoeken ofzo?

Hoe staat het met klimmen trouwens, al toe aan 7b ? .
Nope, ten tijde van de hospitalisatiesessie was ik aan het proberen die 7b te halen ergens in de Ecrins, en ik had mn huisgenootjes carte blanche gegeven, ervanuit gaande dat ze mijn wensen ook wel zo'n beetje kennen.

Wegsturen is ook zo extreem he? Ze zou in ieder geval wel beter op d'r plek zijn in een echt studentenhuis ipv in ons werkendemensen-huis.

Die 7b zitten we nog niet op hoor... Hoe was jouw vakantie?
Mijn foto's op Flickr!
pi_52521004
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:19 schreef RebornVampie het volgende:
Het klinkt misschien wel heel stom maar installeer een brandmelder. Als het ding begin te piepen, ren naar beneden met een brandspuit (20 euro ofzo) en begin in het wilde weg te spuiten. Misschien associeerd ze de volgende keer de brandmelder met compleet onder het schuim zitten waardoor ze beter gaat koken.
pi_52523189
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 08:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nope, ten tijde van de hospitalisatiesessie was ik aan het proberen die 7b te halen ergens in de Ecrins, en ik had mn huisgenootjes carte blanche gegeven, ervanuit gaande dat ze mijn wensen ook wel zo'n beetje kennen.

Wegsturen is ook zo extreem he? Ze zou in ieder geval wel beter op d'r plek zijn in een echt studentenhuis ipv in ons werkendemensen-huis.

Die 7b zitten we nog niet op hoor... Hoe was jouw vakantie?
vakantie was goed! Helaas niet geklommen, ben me aan het richten op andere (buiten) sporten, surfen, mountainbiken (binnenkort weekendje Ardennen) etc. Binnenkort weer eens wat oefenen in de hal, maar nu ff geen tijd
  maandag 20 augustus 2007 @ 12:54:46 #157
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52525656
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:30 schreef repeet het volgende:
Ik vind het altijd lief als vrouwen zo onhandig zijn,
Ligt er maar net aan. Als een lief persoon onhandig is, is dat schattig, maar een vervelend persoon die loopt te klungelen haalt bij mij echt het bloed onder mn nagels vandaan.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52525947
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan. Als een lief persoon onhandig is, is dat schattig, maar een vervelend persoon die loopt te klungelen haalt bij mij echt het bloed onder mn nagels vandaan.
Precies

Eerste zwart verkoolde kaassouflé: vertederd
tweede tot en met tiende: verbazing
Elfde en volgende: ergernis en de neiging de hoofdkraan van het gas dicht te draaien.
Mijn foto's op Flickr!
pi_52532770
Je hebt het gewoon goed gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')