abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52833674
Naar buiten gaan is goed, wat Sugar al zegt. Ook al is het koud, of regent het. Je wordt er vanzelf steeds handiger is.

Vivi. Verschrikkelijk zoiets.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:08:11 #202
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52833749
Suzanna, het lijkt me ook niet niks, zo met je drie dametjes. Zeker niet na zo'n heftige tijd met Julia.
Zorg goed voor jezelf!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52833840
Suus gewoon proberen lekker naar buiten te gaan met je meiden en dat geeft je misschien in je hoofd ook lekker lucht. Ik weet niet of je van fietsen houdt maar hier fietsen we veel. Even een boodschapje doen (eerste winkel 6 km verderop) of even langs opa en oma of naar de kinderboerderij. Ik weet dat het drie kleintjes zijn maar twee in de fietskar en eentje voorop?

Vivi wat naar van je mam en ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten en dat het allemaal nog een beetje beter wordt.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52835585
Ik kom hier ook maar eens zwaaien.. Wel raar dat ik nu hier mag posten. Het "ik ben mama gevoel" moet nog ietsjes groeien.. Vandaag alweer 21 daagjes mama. En we beginnen aardig onze draai te vinden met zijn drieen..

Vanochtend weer naar de gyneacoloog geweest voor de 1e na controle. Heb tijdens de bevalling een totaal ruptuur opgelopen (naast de knip), en ben nu dus bij de gyn onder behandeling. Die wond ik ook nog wat ontstoken, dus het ging niet helemaal zoals gewenst.
Hij wilde graag weten hoe het met lopen en de stoelgang ging. Gelukkig gaat dat goed. Inmiddels alweer met de kinderwagen naar de supermarkt geweest. En mijn stoelgang gaat ook zoals het hoort. Dus ik mag helemaal niet klagen. En de gyn was daar ook blij mee.
De gyneacoloog gooide al met de woorden "aan flarden" op de 2e dag. En zonet had hij het over een flinke puzzel.
Voor mijn gevoel is het niet zo ernstig, alleen wat lastig. Maar als ik de gyneacoloog zo hoor, dan is het toch echt wel iets serieus.
Over 5 weekjes mag ik weer terug voor een 2e controle, en hopelijk is dan alles goed genezen..
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:15:35 #205
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52835643
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 08:29 schreef marit1978 het volgende:
goedemorgen...hier een iewat opgewonden marit omdat ik vanmiddag voor het èchie weer spreekuur ga doen!
Maandagochtend al op het werk geweest voor alle mail/brieven/info etc. van de afgelopen 4,5maand....dat nu voor een deel weggewerkt is.
Vandaag is Vin thuis, dus nog even geen kdv-wegbreng-perikelen hier.

Vivi, wat een naar bericht over je moeder...dat gaat heel erg spannend worden met die andere medicatie zeg. Sterkte.
Trouwens, ik ben blij dat ik niet meer in Zeist woon
Dank je wel

En waarom, vond je het niet leuk hier? ik vind het heerlijk wonen zo tussen al dat groen
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:16:55 #206
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_52835683
Deepfreeze, wat fijn dat je het niet als erg ervaart! Evenwel hoop ik dat het vlug geneest!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_52835743
Deepfreeze wat fijn dat jullie jullie weg kunnen vinden met zijn drietjes.

Ik had net geen totaalruptuur op een halve cm na niet gelukkig. Alleen was ik zo strak gehecht dat er geen ontlasting meer door kon dus daar is weer wat aan gesleuteld. Ik had een knip aan de verkeerde kant vandaar dat ik bijna helemaal uitscheurde.

Als je nog wat verdere info wilt zijn er hier wel een paar dames die er meer vanaf weten. Van een totaalruptuur.

Biotexbadje???
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:23:32 #208
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52835895
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 08:32 schreef Suzanna het volgende:
Oh Vivi, dat van je moeder wist ik helemaal niet wat erg dat ze kanker heeft. Echt super-rot-ziekte dat. Hier in de directe familie ook veel meegemaakt qua kanker (vader, opa, zus ws. ook) ... Ik voel met je mee (ook al heb je daar helemaal niets aan...), en wat fijn dat je er voor je moeder kunt zijn. Heb je een goede band met haar? Heel veel sterkte !!
Dank je wel We hebben een sterke band ja, met soms wat strubbelingen want we zijn allebei nogal sterk van karakter
Maar als puntje bij paaltje komt zijn we de beste vriendinnen hoor. Ze post hier ook nog wel eens onder de nick "Zagreb"

Ik heb het er ook eigenlijk nooit over want tot zover is ze nog redelijk stabiel gebleven..en viel er niet zo veel te melden eigenlijk..tis ook niet zo'n gezellig onderwerp natuurlijk

Vind het wel heel lief hoor, dat je meevoeltl, tuurlijk heb ik daar wat aan
quote:
Wat gaaf, een huisje met een tuin. Ik zat ook in een appartementje drie-hoog, dus trappen op, elke dag, met dikke buik (zwanger van Emma) en een baby (Noa). Niet ideaal! Nu heb ik ook een huis-met-tuin en spelen de kinderen er elke dag in. Gelukkig Dean nog niet zo groot, hij heeft nu nog geen zandbakje nodig ...
Nee, maar volgend jaar wel
quote:
Ik ben gisteren bij de psychologe geweest weer, eigenlijk nog voortvloeiend uit de ziekenhuisopname van Julia. Dat is daar standaard, dat de ouders ook ondersteund worden op die manier. Ik vind het wel heel fijn, wat lekker gaat het hier nu niet. Ik ben eigenlijk gewoon labielig, bah. Elke keer dan weer vrolijk (als het goed gaat en de kinderen lief zijn... ) en dan weer diep in de put (als het met de kinderen niet goed gaat of als ik me helemaal niet lekker voel) en echt van die super-rot-dagen heb ik.
Ik voel me ook best wel opgesloten, wat ook al heb ik een huis-met-tuin en allerlei leuke dingen erin, de kinderen vervelen zich nog best vaak. En simpele dingen zoals naar de speeltuin gaan zijn al een hele opgave met drie kleintjes...zo'n opgave dat ik de moed verlies als k er alleen al aan denk. Speeltuin is niet om de hoek, het is een kwartier lopen met kleintjes, dus ik kan niet even snel, en als Julia moet slapen o.i.d. kan het soms net te lang zijn. En de kinderen slapen ook om en om, heel onhandig maar ja, wat moet je??
Pfft, dat allemaal samen met mijn vermoeidheid die maar niet weggaat, en je hebt een wrak van een Suzanna. Ik voel me ook vaak een beetje 'in de steek gelaten' door familie en vrienden, die hebben gewoon niet door hoe zwaar het voor me is en ik heb geen zin om te gaan 'klagen'. Wat kunnen zij eraan doen (behalve eens wat vaker langskomen misschien, maar ik weet dat dat gewoon niet gaat, tenminste, ik vind het stom dat ik zelf niet eens ergens langs kan komen zonder me een enorme last te voelen... (tja, drie kleintjes meenemen ergens heen is toch een last!)

Maar goed, ik vind het lekker om het even van me af te schrijven, hopelijk vinden jullie het niet erg. Er zitten er hier toch wel wat meer in situaties die op die van mij lijken, al is het maar een klein beetje.
Pffff...lijkt me idd geen sinecure Suzanna, en het feit dat niemand dat lijkt te zien maar het vaak nog nét wat erger he, als je nu nog wat "erkenning" kreeg scheelt dat vaak al een hele hoop denk ik..

Echt zinnig advies heb ik niet , het zijn toch tropenjaren voor je hoe dan ook..af en toe een oppas nemen en een dagje voor jezelf nemen zit er niet in?
pi_52836447
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:19 schreef Mibos het volgende:
Deepfreeze wat fijn dat jullie jullie weg kunnen vinden met zijn drietjes.

Ik had net geen totaalruptuur op een halve cm na niet gelukkig. Alleen was ik zo strak gehecht dat er geen ontlasting meer door kon dus daar is weer wat aan gesleuteld. Ik had een knip aan de verkeerde kant vandaar dat ik bijna helemaal uitscheurde.

Als je nog wat verdere info wilt zijn er hier wel een paar dames die er meer vanaf weten. Van een totaalruptuur.

Biotexbadje???
Ze hadden mij ook geknipt, maar ben netjes langs de knip ook nog ingescheurd, bijna dezelfde kant op dus. Het was hier maar net een totaal ruptuur, ik geloof dat er net 1 hechting over die grens zit.
Biotex en soda badjes heb ik ook al gehad, vanwege die ontsteking. Maar het gaat nu al veel beter, en ik heb bijna geen ondergoed/kraamverband om, dus het heelt lekker aan de lucht. Ben blij dat ik amper vloei..
Vandaag voor het eerst weer een (pre zwangerschaps) spijkerbroek aan, de rest van de tijd meestal in rok, of een omgeslagen handdoek. Of even in een wijde jogingbroek als er bezoek is.

De huisarts was ook nog langs geweest, en was ook heel snel om te vragen hoe ik er tegenover stond. En of ik het Chris kwalijk nam. Gelukkig is dat helemaal niet het geval. Maar vond het wel fijn om te weten dat de huisarts hier wel heel alert in is. Geeft wel vertrouwen in die man.

En ergens ben ik ook wel blij dat we in het ziekenhuis moesten blijven voor mij, want Chris werd de 4e dag geel en zijn gewicht daalde teveel, en hij zag er droog uit. Dus er is gelijk een kinderarts bijgehaald en Chris heeft nog 1,5 dag op de neo gelegen om zijn flesje goed te leren drinken. Als we thuis waren geweest, was er vast niet zo snel gehandeld en had Chris misschien langer op de neo moeten blijven dan die 2 nachtjes.
pi_52837298
Vivi..ik bedoelde vanwege SaddamHussein
Verder is Zeist leuk wonen ja!
(wij woonden in Zeist-West, Brugakker)
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:10:44 #211
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52837339
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:09 schreef marit1978 het volgende:
Vivi..ik bedoelde vanwege SaddamHussein
Verder is Zeist leuk wonen ja!
(wij woonden in Zeist-West, Brugakker)
Oh haha, Saddampie is verhuisd naar Wormer nu hoor, dus het is weer veilig.
Ik woon in het Centrum, net achter de Slotlaan
pi_52837376
deepfeeze, je klinkt erg goed vind ik!
fijn dat de wond goed lijkt te genezen, klinkt als heel erg veel geluk bij het ongeluk van het alsnog zo'n inscheuring!
pi_52837477
Vivi...daar bij tandarts Louman in de buurt !?
grappig

ontopig, het is hier koud en regenachtig
en deze mama zit nogsteeds te wachten op de nieuwe meubeltjes!
Ilse slaapt veeeeel vandaag, wat ook wel lekker rustig is.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:19:30 #214
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52837595
Geen idee
  Licht Ontvlambaar vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:25:14 #215
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52837754
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:15 schreef marit1978 het volgende:
Vivi...daar bij tandarts Louman in de buurt !?
grappig

ontopig, het is hier koud en regenachtig
en deze mama zit nogsteeds te wachten op de nieuwe meubeltjes!
Ilse slaapt veeeeel vandaag, wat ook wel lekker rustig is.
In Maastricht schijnt de zon

Een voor alle mama's nieuw en oud, gewoon even voor de zomaar...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52838423
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:10 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh haha, Saddampie is verhuisd naar Wormer nu hoor, dus het is weer veilig.
Ik woon in het Centrum, net achter de Slotlaan
Compleet offtopic. Maar wat grappig, daar is mijn moeder opgegroeid. Zeist is leuk hoor, maar Assen leuker.

Ook vanuit hier sterkte met je moeder!

Suzanne, lijkt me ook zwaar hoor! Lekker van je af schrijven.

Deepfreeze, ik hoop dat alles snel geneest!

Hier gaat het wel ok. Ik krijg nu gesprekken met een psycholoog. Dinsdag voor het eerst geweest. Hele leuke, lieve vrouw. Ze denkt dat ik een sociale fobie heb. Daar gaan we aan werken. En ik zal als het goed is, volgende week te horen krijgen wanneer de assertiviteitscursus start. Er is iets mis gegaan met het pgb, dus de ondersteunende hulp is er nu een tijdje niet. Wel jammer, want ze kon me helpen met de hyperventilatie.

Nu het hier noodweer is, vind ik het wel moeilijk om iets te ondernemen met Kim. Momenteel regent het hard en waait het erg. Maar als het droog is, kunnen we wel naar buiten. Maar ik weet dan niet goed wat we kunnen doen samen.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:20:11 #217
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52839348
KP, fijn dat je nu weer in rustiger vaarwater zit. En dat je het even laat weten.

Voor Viv nog steeds een

Suzanna, ik kan het me voorstellen. Probeer eerlijk te zijn. Het is niet niks 3 van die ukkies zo dicht op elkaar. Maar, probeer toch er op uit te gaan. Een fietskar is denk ik geen overbodige luxe in combi met een draagdoek. En blijven schrijven dat lucht op.

Deepfreeze, fijn dat je er zo positief tegen aan kijkt. Ik hoop dat het snel heelt.

Hier een mama die moe is. Maud is vroeg wakker en andere kleine ergenisjes beginnen weer te stapelen, maar wat eigenlijk gewoon speelt is het even uit ritme zijn. De oppas is op vakantie en dat is wennen voor me. Ik ben mijn vaste patroon kwijt. Mijn rust en regelmaat is even zoek. Nog 1 week en dan wordt het weer als vanouds.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 15:06:18 #218
11682 Moonah
Jolie femme
pi_52842849
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 12:11 schreef marit1978 het volgende:
klinkt als heel erg veel geluk bij het ongeluk van het alsnog zo'n inscheuring!
Nou idd DeepFreeze! Wat fijn dat je van je stoelgang geen last hebt! Daar mag je écht blij om zijn bij een totaalruptuur.
Toevallig ging het bij mij gisteren weer een keertje mis, qua poeperij. Balen, maar gelukkig wasik gewoon thuis toen het gebeurde. * Pfieuw!

Suzanna, als mensen om je heen niet wéten dat je het zwaar hebt (omdat je het niet vertelt/je schaamt/ je groot wil houden whatever) dan kunnen ze je ook niet te hulp schieten he...

Ingrid, waarom heb jij nu weer pech? Met dat opschorten van je PGB? Wat vervelend zeg.

Marit, hoe was het gisteren?

Chaca! Goed dat je er weer bent. En pas op je valkuilen he wijfie?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_52842933
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:06 schreef Moonah het volgende:

Ingrid, waarom heb jij nu weer pech? Met dat opschorten van je PGB? Wat vervelend zeg.
Toevallig werd er net gebeld door Zorgzaak. De pgb lui hebben mijn gegevenes niet gehad. Erg vreemd, want dat heb ik een paar weken geleden al opgestuurd, daar was de "hulp" bij.
Ik heb nu wel een rekening van 90,- en dat kan ik helaas niet voorschieten. Dus vandaar dat er nu tijdelijk mee gestopt is.
pi_52843500
Moonah, dat lijkt me echt rot zeg! Zit er wel verbetering in bij jou? Of is het al lang geleden?
Ik was er ook al een beetje bang voor, omdat het in de eerste paar dagen wel een paar keer mis is gegaan. Maar met een lagere dosering magnesiumoxide (voor zachte stoelgang) ging het wel goed. Blijkbaar reageerden mijn darmen daar te enthousiast op.
pi_52844505
Pfff ik ben kapot, Isa heeft de laatste dagen een nieuw ritme of eerlijk gezegd geen ritme ontwikkelt als ik haar na de fles in bedje leg dan zet ze vervolgens een uur een keel op. echt krijsen en wild met haar armen zwaaien. Zodra je haar oppakt is het over. Dus krampjes lijken het mij niet te zijn.
Wat het wel is... geen idee ik ga af en toe even kijken maar laat haar in dr bedje liggen, tot aan vanochtend ik heb een knaller van een hoofdpijn en ben maar met Isa op bed gaan liggen.
Zo hebben we samen een uurtje geslapen, toen weer de fles en nu heeft ze net weer liggen krijsen.
Herkent iemand dit? en vooral wat doe ik eraan?
Mama van Isa en Ties
pi_52862561
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:23 schreef Vivi het volgende:

Dank je wel We hebben een sterke band ja, met soms wat strubbelingen want we zijn allebei nogal sterk van karakter
Maar als puntje bij paaltje komt zijn we de beste vriendinnen hoor. Ze post hier ook nog wel eens onder de nick "Zagreb"

Ik heb het er ook eigenlijk nooit over want tot zover is ze nog redelijk stabiel gebleven..en viel er niet zo veel te melden eigenlijk..tis ook niet zo'n gezellig onderwerp natuurlijk
Dat is het zeker niet, maar het hoort wel (helaas) bij het leven van veel mensen, een familielid met kanker. En je moeder... dat is eigenlijk wel het meest dichtbij. Wat fijn dat je een goede band met je moeder hebt. Ik denk dat mensen met een sterk karakter wel sneller een hechte band zullen hebben. En dan kan het af en toe idd er heftig aan toe gaan, maar dat is ook juist zo als je van elkaar houdt!
En Zagreb heb ik weleens zien staan ja!
quote:
Pffff...lijkt me idd geen sinecure Suzanna, en het feit dat niemand dat lijkt te zien maar het vaak nog nét wat erger he, als je nu nog wat "erkenning" kreeg scheelt dat vaak al een hele hoop denk ik..

Echt zinnig advies heb ik niet , het zijn toch tropenjaren voor je hoe dan ook..af en toe een oppas nemen en een dagje voor jezelf nemen zit er niet in?
Dat kan opzich wel, maar dat kost weer veel geld, wat we niet hebben omdat ik niet werk. Een dagje werken zou misschien wel een idee zijn, maar dat weet ik nog niet eigenlijk.
  zaterdag 1 september 2007 @ 10:25:01 #223
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_52862831
Marlieske, Isa is rond de 6 wk nu toch? Misschien een sprongetje? Heb je het boek 'Oei, ik groei!' toevallig? (meer voor het babytjestopic trouwens
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_52911608
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 10:25 schreef Neuk het volgende:
Marlieske, Isa is rond de 6 wk nu toch? Misschien een sprongetje? Heb je het boek 'Oei, ik groei!' toevallig? (meer voor het babytjestopic trouwens
Heb het boek en ben er inderdaad achter dat het een sprongetje is *schaam* ....
Maar Isa is weer rustig na 3 dagen mopperen, en mam's dus ook
Mama van Isa en Ties
pi_52929280
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:31 schreef marlieske het volgende:

[..]

Heb het boek en ben er inderdaad achter dat het een sprongetje is *schaam* ....
Maar Isa is weer rustig na 3 dagen mopperen, en mam's dus ook
Hmmm heb het werkboek dus van Oei ik Groei... staat wel kort wat in over de sprongetjes maar voor het betere leeswerk kan ik dus beter het gewone boek hebben... denk ik?
Mama van Isa en Ties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')