abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:24:49 #276
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52385782
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:03 schreef gorgg het volgende:

Onzin. M1 en M2 worden nog steeds gepubliceerd.
M3 niet
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52386007
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:24 schreef gronk het volgende:

[..]

M3 niet
En laten (bij mijn weten) staatsobligaties daar onder vallen.
pi_52386628
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:24 schreef gronk het volgende:

[..]

M3 niet
So?
De Fed bepaalt haar beleid voornamelijk op basis van M2. En daar is zeker iets voor te zeggen. Zie bijvoorbeeld studies zoals deze. De ECB ziet dat anders. En ook daar is wel iets voor te zeggen. Wie gelijk heeft? Ik zou het niet weten.

De data voor M3 verzamelen kost geld. Ik denk dat je het wel met me eens bent dat belastinggeld (indirect) spenderen aan iets dat geen toegevoegde waarde heeft, niet wenselijk is. M3 is nog steeds redelijk accuraat te schatten met de beschikbare data (zie bijvoorbeeld hier). Verder zijn er nog andere indicatoren die bepaalde aspecten uit M3 bevatten. Zoals bijvoorbeeld MZM.

Iedereen roept maar dat het een schande is en dat er een zeker een complot achter zit, waarschijnlijk zonder überhaupt te begrijpen waar het om draait (als men al zou weten wat M3 nu juist is). Waar zijn de economie-professoren die het een onaanvaardbare beslissing vinden?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:13:39 #279
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52387116
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:54 schreef gorgg het volgende:

Ik denk dat je het wel met me eens bent dat belastinggeld (indirect) spenderen aan iets dat geen toegevoegde waarde heeft, niet wenselijk is.
Als dat je standpunt is:

Betuwelijn, HSL.

Of het amerikaanse equivalent: FEMA, Irak.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52387135
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:54 schreef gorgg het volgende:
Iedereen roept maar dat het een schande is en dat er een zeker een complot achter zit, waarschijnlijk zonder überhaupt te begrijpen waar het om draait (als men al zou weten wat M3 nu juist is). Waar zijn de economie-professoren die het een onaanvaardbare beslissing vinden?
N.a.v. je verhaal deze link. Niet nieuw, wel aardig verhaal.
pi_52387646
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:03 schreef gorgg het volgende:

[..]

Onzin. M1 en M2 worden nog steeds gepubliceerd.

Geldgroei van VS ligt iets boven de 5% momenteel:
[afbeelding]

Vergeleken met de rest van de wereld is dat over het algemeen weinig, Rusland zit bijvoorbeeld rond de 50%:
[afbeelding]
Maar er zit toch altijd een verschil in geldgroei en is niet altijd een slecht ding?

Als rusland bv o.a. veel olie verkoopt komt er meer geld in omloop (en er meer werk komt etc etc)
Als Amerika zijn oorlogen/defensie etc moet financieren wanneer er eigenlijk geen genoeg geld voor handen is drukken ze geld erbij en ja dan wordt de dollar minder waard maar ruslands geld wordt juist meer waard momenteel.
Nu krijgt amerika problemen dat waar de economie nu goed op draaide en als 1 van de laatste echt gezonde economie nl. consumeren ook aan het afbrokkelen is en als dit gebeurd is het einde in zicht en dat komt steeds dichterbij. Dit probleem wordt nu dus veroorzaakt door o.a. een zwakke dollar (dan neemt de koopkracht af) en o.a. door de dure olieprijs (heeft consument ook minder geld over voor consumeren) en niet te vergeten door hoge hypotheken/schulden.

Maar het is nog altijd in ons belang dat dit niet gebeurd (dat amerika failliet gaat) en ook voor china maar er komt altijd een moment dat je het los moet laten en aan jezelf moet denken en wanneer dat moment aanbreekt is het echt goodbye amerika.

(edit ik zie nu pas dat ik een reactie van de vorige pagina had gequoted).

[ Bericht 11% gewijzigd door Aasgier op 15-08-2007 13:45:20 ]
pi_52388670
Bij welke koers kunnen we de dollar dood verklaren?
pi_52388722
Wat voor invloed kan dit op een wat langere termijn (+/- 1 a 2 jaar) zijn voor de Nederlandse huizen markt? en dan met name de positie van de starters op de woningmarkt?
pi_52388945
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat voor invloed kan dit op een wat langere termijn (+/- 1 a 2 jaar) zijn voor de Nederlandse huizen markt? en dan met name de positie van de starters op de woningmarkt?
Weet ik niet goed. Wat ik wel weet is dat de oorzaak van de huidige krapte op de woningmarkt de overheid is, er wordt simpelweg te weinig gebouwd. En dat probleem los jet niet op met of zonder dollar. Maar als het gedonder nu op de beurs of een vallende dollar zal leiden tot een recessie, dan neemt de vraag naar huizen wel af. Dat zal dan een drukkend effect hebben op de prijzen van woningen, waardoor starters makkelijker kun instappen. Maar dan moet die start wel eerst zelf de dans van de recessie weten te ontspringen.
pi_52389193
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:10 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Weet ik niet goed. Wat ik wel weet is dat de oorzaak van de huidige krapte op de woningmarkt de overheid is, er wordt simpelweg te weinig gebouwd. En dat probleem los jet niet op met of zonder dollar. Maar als het gedonder nu op de beurs of een vallende dollar zal leiden tot een recessie, dan neemt de vraag naar huizen wel af. Dat zal dan een drukkend effect hebben op de prijzen van woningen, waardoor starters makkelijker kun instappen. Maar dan moet die start wel eerst zelf de dans van de recessie weten te ontspringen.
Dat de overheid al decennia lang weigert om de zijn bevolking voldoende huisvesting aan te bieden was mij bekend.

Volgend jaar wil ik in iedergeval een leuke eensgezinswoning kopen dus ik ben benieuwt hoe de kaarten op dat moment geschut zijn.

Laten we hopen dat de klap mee zal vallen. Want dat de dollar gaat klappen is één ding wat zeker is.
Als de dollar valt wat voor invloed heeft dat precies op de rente stand?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:20:59 #286
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52389260
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:18 schreef Revolution-NL het volgende:

Als de dollar valt wat voor invloed heeft dat precies op de rente stand?
D'r is niet zoiets als 'de' rentestand. Je hebt de japanse, amerikaanse en europese rentes. Daarnaast heb je de rentes die de centrale banken rekenen, en de risicoopslag die de banken in rekening brengen.
pi_52389604
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:31 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Maar er zit toch altijd een verschil in geldgroei en is niet altijd een slecht ding?

Als rusland bv o.a. veel olie verkoopt komt er meer geld in omloop (en er meer werk komt etc etc)
Als Amerika zijn oorlogen/defensie etc moet financieren wanneer er eigenlijk geen genoeg geld voor handen is drukken ze geld erbij en ja dan wordt de dollar minder waard maar ruslands geld wordt juist meer waard momenteel.
De geldgroei wordt op lange termijn bepaald door het geld dat de centrale banken laten bijdrukken. Op korte termijn kunnen er ook andere effecten spelen, zoals de mate waarin de banken extra reserves willen aanhouden etc..

Je moet de geldgroei los zien van andere zaken. De geldgroei heeft weinig tot niks te maken met hetgeen de overheid wenst uit te geven (indien de CB werkelijk onafhankelijk is). Het heeft rechtstreeks ook weinig te maken met hetgeen verkocht wordt.
Dat Rusland olie verkoopt heeft er dus relatief weinig mee te maken. Alleen, omdat de olie zo duur is en Rusland er zoveel aan verdient, doet de Russische economie het behoorlijk op dit moment waardoor er meer behoefte is aan geld en de CB de geldgroei dus zal laten toenemen.

Als de Amerikaanse overheid door de Irak-oorlog een tekort heeft op haar begroting zal ze dat ook niet opvullen met nieuw geld. Ze zal in zo'n geval obligaties uitschrijven en dus geld lenen.
pi_52397782
kan een econoom (vast wel aanwezig hier) dit: http://www.mises.org/story/2676?ref=patrick.net wat toelichten?

geeft me een handvat om verder te neuzen
de link met faniie mae fascineert me

edit: als wat ik ervan begrijp waar is zitten we met zn allen in vrij diepe shit, maar ik weet niet of ik het goed snap...
wat ik eruit haal is dat de fed nu eendaagse 'bundelhypotheken' opkoopt, en dat wellciht op permanente basis kan doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52399285
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:50 schreef simmu het volgende:
kan een econoom (vast wel aanwezig hier) dit: http://www.mises.org/story/2676?ref=patrick.net wat toelichten?

geeft me een handvat om verder te neuzen
de link met faniie mae fascineert me

edit: als wat ik ervan begrijp waar is zitten we met zn allen in vrij diepe shit, maar ik weet niet of ik het goed snap...
wat ik eruit haal is dat de fed nu eendaagse 'bundelhypotheken' opkoopt, en dat wellciht op permanente basis kan doen.
Na die link te hebben gelezen kwam ik bij deze link uit:
http://www.bitsofnews.com/content/view/5955/

En vond dit stukje wel interessant:

The Fed's bond holdings continue to grow every year. How can that be "market neutral" then?

If this still doesn't sound ominous then consider where the Federal Reserve gets its money from - thin air. Here's how it works:

a) the Treasury issues bonds

b) the Federal Reserve creates the money from thin air and loans it to the Treasury

c) the Federal Reserve then creates more money from thin air and buys those Treasury bonds back, thus becoming part of the Fed's bond holdings

And that's how money is created in America today. What's that? It sounds like a scam? Yes, but its legal (and very profitable to a small number of banks).

There are other ways that money is created money is created in America today, some less scary, some more scary. The problem is that the line between "money" and "credit" has been (intentionally?) blurred. Where once the two were very separate things, they now appear to be the same.

Somewhere between the blurring and the RePo's the Fed created a massively expanding monetary stock that is nearly out of control.

That's not to say this is our destiny. I'm only saying that the Fed and Treasury have taken the first steps down that road. There is still plenty of time to turn back.

But if people aren't aware of the road we are standing on, if the idea is simply rejected out of hand without discussion, then how can the public's outrage stop the government from leading us down the road that they have already started?
pi_52403865
quote:
U.S. Stocks Drop, Erasing S&P 500's Gain for 2007; Banks Fall

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aQcw3Baaei9Q&refer=home

Aug. 15 (Bloomberg) -- U.S. stocks declined after deepening credit-market losses sent Countrywide Financial Corp. to its worst tumble in 20 years and wiped out this year's advance in the Standard & Poor's 500 Index.

Countrywide retreated 18 percent after Merrill Lynch & Co. said forced asset sales could send the largest U.S. mortgage lender into bankruptcy. Freeport-McMoRan Copper & Gold Inc., the world's second-largest copper producer, helped drag a gauge of raw-materials producers to the biggest decline in the S&P 500 on concern that a slowing economy will reduce demand for metals.

The S&P 500 dropped 15.46, or 1.1 percent, to 1,411.08 as of 3:35 p.m. in New York. The Dow Jones Industrial Average retreated 137.7, or 1.1 percent, to 12,891.22, sending the 30- stock gauge below 13,000 for the first time since April. The Nasdaq Composite Index decreased 24.77, or 1 percent, to 2,474.35.

``Feels like we're on the edge of a panic to me,'' said Jeffrey Saut, who oversees $33.7 billion as chief investment strategist at Raymond James & Associates in St. Petersburg, Florida. ``In our business, psychology is everything and psychology has changed real quick on Wall Street.''

The benchmark for U.S. stock volatility, called the VIX, exceeded 30 for the first time since April 2003. The Chicago Board Options Exchange Volatility Index increased as much as 8.9 percent to 30.14. Higher readings in the VIX, derived from prices paid for S&P 500 options, indicate traders expect bigger share-price swings in the next 30 days.

Countrywide

Countrywide Financial dropped for a fifth day, falling $1.96 to $22.50 in its biggest decline since the stock-market crash in October 1987. Merrill Lynch advised clients to sell the shares and said ``funding markets are deteriorating quickly.''

Freeport-McMoRan declined $4.29 to $79.06 after the price of copper dropped to a seven-week low. The miner led a gauge of raw- materials producers to a 2.1 percent retreat, the biggest among 10 industries in the S&P 500.

CSX Corp., the third-largest U.S. railroad, dropped $3.10 to $42.04 after analysts at Citi Investment Research said the shares do not reflect the risk of a slowing U.S. economy, adding that they expect coal volumes to be little changed from declining production.

MFA Mortgage Investments Inc. lost 24 cents to $6.16 after Bear Stearns & Co. downgraded the real estate investment trust that invests in home loans to ``peer perform'' from ``outperform.''

Technology shares in the S&P 500 fell 1 percent, led by Agilent Technologies Inc. The world's biggest maker of scientific-testing equipment tumbled $3.87, or 11 percent, to $32.46 after forecasting fourth-quarter sales and profit that fell short of analysts' estimates. The company blamed a slump in Asia and consolidation among the company's customers.

Applied Materials Inc. fell 80 cents to $20.44. The largest manufacturer of semiconductor-production machines said orders, an indicator of future sales, retreated 14 percent from the previous quarter, at the lower end of a forecast given by Chief Executive Officer Mike Splinter in May.
Hmm- gaat weer lekker.
pi_52405333
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 21:48 schreef Aasgier het volgende:
[afbeelding]
[..]

Hmm- gaat weer lekker.
Ja, maar aan een dalende Dow of S&P hebben we in dit topic niks, het gaat om die dollar.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:19:05 #292
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52405439
$1.345, alweer.

Op dit soort momenten zou ik graag willen weten wat er *echt* op de markt gedacht wordt. Niet dat suffe geneuzel van analisten en geblaat van lui die denken dat doomsday vlakbij is. Hoe kan de dollar plotseling zo'n rebound maken?
pi_52405761
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:16 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ja, maar aan een dalende Dow of S&P hebben we in dit topic niks, het gaat om die dollar.
Ok maar waarom die dow daalt (door slecht nieuws op de financiele markt) heeft uiteindelijk indirect wel invloed op de $.

Van die link:
quote:
''Countrywide retreated 18 percent after Merrill Lynch & Co. said forced asset sales could send the largest U.S. mortgage lender into bankruptcy. Freeport-McMoRan Copper & Gold Inc., the world's second-largest copper producer, helped drag a gauge of raw-materials producers to the biggest decline in the S&P 500 on concern that a slowing economy will reduce demand for metals.
Als banken straks failliet gaan en die een hele grote portefeuille beheren heeft dat zeker wel invloed op de $ lijkt mij zo?
pi_52406228
Wanneer Merrill Lynch iets zegt, hoe serieus is het dan? Staat die hypotheekboer dan aan de rand van de afgrond, of het alleen een "als we niet uitkijken dan" verhaal?
pi_52406277
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:19 schreef gronk het volgende:
$1.345, alweer.

Op dit soort momenten zou ik graag willen weten wat er *echt* op de markt gedacht wordt. Niet dat suffe geneuzel van analisten en geblaat van lui die denken dat doomsday vlakbij is. Hoe kan de dollar plotseling zo'n rebound maken?
Maar dat is toch de koers tegenover de euro?
Misschien zegt het meer over de euro dan over de $ momenteeel?
pi_52406344
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:25 schreef Aasgier het volgende:
Als banken straks failliet gaan en die een hele grote portefeuille beheren heeft dat zeker wel invloed op de $ lijkt mij zo?
Je zou denken dat vanwege het risico dat dat kan gebeuren de koers van de dollar al onder druk zou moeten komen te staan. Toch staat die dat niet. Of zou dat betekenen dat de Amerikanen het grootste deel van het probleem in Europa hebben geparkeerd?
pi_52406648
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:34 schreef en_door_slecht het volgende:
Wanneer Merrill Lynch iets zegt, hoe serieus is het dan? Staat die hypotheekboer dan aan de rand van de afgrond, of het alleen een "als we niet uitkijken dan" verhaal?
Het is een waarschuwing van ''financiele adviseurs'' die iets zien gebeuren en ze zullen het niet zo maar uit het niks zeggen in elk geval dus de kans is daar zeker wel aanwezig dat 1 dezer dagen de grootste hypotheekverstrekker in amerika binnenkort haar deuren moet sluiten.

Maar ja- zekerheid heb je bijna nooit dus het blijft wel een ''we zullen zien verhaal''.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aasgier op 15-08-2007 22:52:18 ]
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:25:51 #298
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52408450
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:35 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Maar dat is toch de koers tegenover de euro?
Misschien zegt het meer over de euro dan over de $ momenteeel?
Als ik er vanuit mag gaan dat de euro op het moment stabieler is dan de dollar, dan vermoed ik dat het de dollar is die weer een klein beetje in waarde gestegen is.

Ik weet niet of er iets is om de waarde van valuta op een "absolute" manier te bepalen? Edelmetalen ofzo... bijv. als de dollarprijs van goud daalt en de europrijs niet, dan betekent dat dat de dollar meer waarde heeft gekregen.

Of is dit geen juiste beredenering?
pi_52410423
Economic Expert: We Are Already In An Engineered Recession
50% chance there is going to be a 1929 style economic depression as pretext for regionalization, globalist interests

Steve Watson
Infowars.net
Wednesday, August 15, 2007

Alex Jones was joined on air yesterday by investigative journalist, economic expert and Harvard Doctor of Political Science Jerome Corsi for an in depth discussion on the state of the economy and the engineered decline towards regionalization and a globalized monetary system.

Hier het hele artikel: http://infowars.net/articles/august2007/150807Corsi.htm
En hier Ales Jones met Corsi: http://infowars.net/audio/081407Corsi.mp3

Misschien wel interessant!
pi_52414623
Lennart22, ik weet niet of je dit al hebt gelezen, maar toen ik www.ronpaul2008.com zag staan, leek het me wel een aardig stukje: link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')