en w'rom dan wel?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Hoi, ik ben nog steeds boos op steve.
Ja dat hoor ik nu al een jaarquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:28 schreef Adelante het volgende:
die komen in oktober, voorzien van leopard enzo
koop een hutje op de heiquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik nu al een jaar
En aangezien ik een 'computerhok' en dus een desktop PC en een iMac moet opofferen om een kind te kunnen parkeren, wil ik een krachtigere laptop dan een macbook, maar wel minimaal net zo... portable.
Die stonden vast in Cupertino, Stevie's Ass te licken dat ze em zo mee mochten nemen..quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:37 schreef JoMo0 het volgende:
De heren van Engadget hebben hem
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi heur.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:39 schreef magnifor het volgende:
Ik heb mijn iMac over een paar weekjes. Moet eerst wachten tot mijn school opengaat zodat ik een schoolverklaring kan vragen voor studentenkorting (ben mijn schoolpasje kwijt).
Overigens koop ik mijn iMac bij een Mac reseller.![]()
how come so cheap?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Woei, iWork '08 helemaal toppie..
Ugh, iLife '08
3 dagen wachten..
Wel voor ¤71,40 dan..
Toen ik mijn MacBook kocht vroegen ze naar mijn schoolpas. Had ik niet dus toen zeiden ze dat je een schoolverklaring nodig had zodat ik kon laten zien dat ik op school zat.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:45 schreef nietzman het volgende:
Ik heb nooit iets van een schoolverklaring gehoord?.
Ik zit helaas niet op een hogeschool of universiteit.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
via http://www.surfspot.nl/apple kun je korting krijgen. Je moet dan wel een studentnummer en wachtwoord hebben..
Zie post erboven..quote:
Heb mijn macbook destijds bij een reseller gekocht. Dus niet online.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:47 schreef nietzman het volgende:
Malle boel, ik kon 'm zo bestellen en hij is ook al onderweg. Misschien dat ze het nog gewoon aan m'n account hebben gekoppeld.
Mijn vriendin werkt op de universiteit. Krijgt ze dan ook korting?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:47 schreef magnifor het volgende:
[..]
Ik zit helaas niet op een hogeschool of universiteit.
geldt voor medewerkers en studentenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:50 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Mijn vriendin werkt op de universiteit. Krijgt ze dan ook korting?![]()
*inlogt op retetraag surfspot*quote:
Wie korting wil, moet pijn lijden..quote:
Erg mooi!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:37 schreef JoMo0 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi heur.
Ik heb laatst een draadloze gekocht omdat me dat wel interessant leek. Maar ik zou nu waarschijnlijk weer eentje met een draadje kopen. Het voordeel van een wireless toetsenbord is wat mij betreft minimaal en de nadelen zijn best ernstig (batterijen en geen USB-ports).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zal ik dat nieuwe Wireless of gekabeld toetsenbord kopen en wat is het verschil tussen een Internationale Keyboard layout en de NL'se?
¤45,22 of ¤72.59
crumpler of incasequote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:01 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ik moet een tas hebben voor mijn mbp maar kan niks vinden
wie weet nog een mooie leren redelijk modieuze laptoptas? Anders ben in straks genoodzaakt hem in een vaio tas te gaan vervoeren
Ja, dat vind ik eerlijk gezegd behoorlijk bizar. Ik hoop dat ze nog met een pro-versie komen ofzo, die wel compleet is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Mwoah, denk dat ik idd voor de draadversie ga. Dat dat Numpad ontbreekt op dat wireless ding is ook wel gaar eigenlijk..
Ja, dat werd tijd.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:03 schreef JoMo0 het volgende:
Trouwens was het iemand al opgevallen dat de USB poorten nu 2.0 zijn.
Mijn idee!quote:
Ik gok het verschil tussen home / end / page up / page down en cryptische symbolen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zal ik dat nieuwe Wireless of gekabeld toetsenbord kopen en wat is het verschil tussen een Internationale Keyboard layout en de NL'se?
¤45,22 of ¤72.59
CL is CAS Latency. Hoe hoger deze waarde, hoe meer vertraging het geheugen heeft. Lager is dus beter.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:07 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Kan iemand mij uitleggen wat 't CL4 of CL5 doet met geheugen?![]()
Maakt 't nog uit welke in de iMac gaat?
ik heb er zelf één gemaakt van leer.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:01 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ik moet een tas hebben voor mijn mbp maar kan niks vinden
wie weet nog een mooie leren redelijk modieuze laptoptas? Anders ben in straks genoodzaakt hem in een vaio tas te gaan vervoeren
ja zon tas heb ik ook nog wel liggen, dan ga ik wel een skin kopen. Beschermt dat de laptop wel goed?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ik heb er zelf één gemaakt van leer.
Moet je wel iemand kennen met een leernaaimachine.![]()
En je hebt alsnog een skin nodig.
[afbeelding]
Leu, gaat Au3, nu zo'n fancy alu tikplankje kopen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:50 schreef Sjoewe het volgende:
Lo.
Ze wil er een van jou voor d'r verjaardag, zegt ze net.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Leu, gaat Au3, nu zo'n fancy alu tikplankje kopen?
Verder ben ik eruit met die verschillende toetsenbordlayouts van verschillende landen..
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933#English
Ik wil ook nog een tikplankje voor m'n verjaardag..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:07 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ze wil er een van jou voor d'r verjaardag, zegt ze net.![]()
Vet, ik begin er maandag met werken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:06 schreef Dr_Crouton het volgende:
Was vanavond bij A-Mac langsgeweest voor een verjaardagskado en vroeg naar de nieuwe iMac; volgens de verkoper komt ie volgende week binnen in hun assortiment.
Ow wacht, lage saldo..
in Utrecht?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:09 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Vet, ik begin er maandag met werken.
Ben benieuwd of hij die week binnenkomt, kan ik 'm meteen even proberen.![]()
Mijn huidige Wireless Keyboard is nog vernaggelder dan ik dacht. Naast het missen van home / end / page up / page down (dat zijn bij mij dus symbolen), mis ik ook een delete / return / shift / option / capslock / tab. Dat zijn dus allemaal symbolen. Alsof ze denken dat ik geen Hollands kan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Leu, gaat Au3, nu zo'n fancy alu tikplankje kopen?
Verder ben ik eruit met die verschillende toetsenbordlayouts van verschillende landen..
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304933#English
Ik vind dat in jouw geval niet eens zo'n rare aanname.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:16 schreef Geqxon het volgende:
Alsof ze denken dat ik geen Hollands kan.![]()
Ja, tof! Enjoy!quote:
How come dat hoger dan op sommige sites duurder is dan lager?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
CL is CAS Latency. Hoe hoger deze waarde, hoe meer vertraging het geheugen heeft. Lager is dus beter.
Dit ziet er inderdaad mooi uit.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:37 schreef JoMo0 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi heur.
667 MHz extra geheugen?quote:U kunt voor uw iMac 667 MHz extra DDR2SDRAM (PC2-5300) kopen.
Misschien is dat ook geheugen wat op een hogere kloksnelheid werkt?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:56 schreef Xilantof het volgende:
[..]
How come dat hoger dan op sommige sites duurder is dan lager?
Nee, m'n MBPquote:
Nondeju. Toch tof.quote:
Thanks voor de minireview.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tsja, iLife '08...
iPhoto
Events:
Best handig, leuke iCandy, vooral het skimmen is gaaf. Maar ik maak nogal wat random foto's met m'n mobiel, en die zijn vaak geen eigen event waard, maar passen samen ook niet logisch in een event. Ik wou dat er een optie was "geen event" ofzo.
Foto's inporteren:
Eindelijk previews van de foto's die je wilt importeren, en de mogelijkheid om alleen een paar foto's te importeren. Een soort van Fotolader ingebouwd in iPhoto dus. Mocht ook wel eindelijk.
Andere nieuwe features:
Eeeeeh.... ja je kan nieuwe kalenders en fotoboeken bestellen. Kon je al scheve foto's recht maken? Oh en je kan bewerkingen tussen foto's copy-pasten. Lijkt verder alleen iets sneller op te starten
iMovie
Wil niet installeren op mijn iBook G4. En ook al zou het wel draaien, ik heb geen digitale videocamera.
iDVD
Ik heb geen Superdrive, maar goed. Magic iDVD lijkt redelijk te werken, maar is net iets té simpel. Als je meerdere filmpjes in je venster sleept, kan je de volgorde daarna niet eens meer veranderen! De normale modus heb ik nog niet geprobeerd.
Garageband
Niet geprobeerd, ik heb niets met muziek maken.
iWeb
- Nieuwe themes, zoals gewoonlijk een paar heel lelijk, een paar best mooi.
- Nog steeds geen ingebouwde FTP-client, een aanpassing maken aan je site zonder .Mac betekent het hele kreng exporteren naar een map, en die zelf gaan uploaden.
-Van foto's die je nu zelf in je pagina's sleept en verkleint maakt hij nu wel zelf kleine versies. Nooit meer 2 MB downloaden voor een plaatje op postzegelformaat!
-Fotogallerij en vooral diavoorstelling zien er nu wel acceptabel uit zonder .Mac.
-Youtube(yay!) en Google Maps(tsja) invoegen werkt prima.
Ik vind iWeb het gebruiken nog steeds niet waard zonder .Mac, dus dan zou ik alleen iPhoto intensief gebruiken. Die paar kleine verbeteringetjes zijn mij de ¤ 79 niet waard. Maar als je meer programma's zou gebruiken is het misschien wel de moeite waard.
tvp
Thanks!quote:
Ah ja! Daar keek ik even overheenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien is dat ook geheugen wat op een hogere kloksnelheid werkt?
Ikzelf gebruik het niet omdat ik het zo traag vind, en omdat ik een aantal knoppen op de remote mis. Maar de vernieuwde Front Row ziet er wel weer erg mooi uit, ik hoop dat hij wat sneller werkt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:57 schreef Jarno het volgende:
Front Row is nou typisch iets wat ik nog nooit echt gebruikt heb.
In de iWeb help staat dit:quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Thanks!
Wat zijn nu nog de verschillen tussen een .Mac website en een extern domein voor zover jij kunt zien?
En met .Mac kan je natuurlijk zo'n megageile .Mac Web Gallery maken.quote:De volgende voorzieningen zijn alleen beschikbaar wanneer u uw website op .Mac publiceert:
Wachtwoordbeveiliging
Blog- en foto-opmerkingen (wat bedoelen ze hiermee, reacties op je blogs?)
Zoeken in blogs
Teller
Diavoorstellingen met extra's
Maar eigenlijk toch nog wel veel geld voor een stom tikplankjequote:Op donderdag 9 augustus 2007 02:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
Neh, maar ik had me net bedacht dat het 50 euro kostende wired toetsenbord niet eens zo'n gek verjaardagskado was. Van m'n ouders dan he.
Wat had je besteld?quote:
Ow, foto's van de setup...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:38 schreef nietzman het volgende:
[..]
Een nieuwe 20"..
De lijm in de verpakking is nog nat.
Tot nu toe, ja. Ti's misschien even wennen, maar ik vind 'm best relaxed.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
En kan je even zeggen of het nieuwe typplankje fijner typt dan de ouwe..
quote:
great thinking sherlockquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Vet. Je hebt geen .Mac nodig om een iWebsite te maken waar je in de Album-pagina door je foto's kunt skimmen. Werkt gewoon bij elke host!
iLife 06 staat bij mij op de OS X CD erbij.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:16 schreef nietzman het volgende:
Ik miste trouwens wel een iLife installatieDVD, beetje vreemd.
Misschien staat 'ie op de gewone OsXDVD. Hij is wel preinstalled.
Eeeh?quote:
Ik geloof dat je niet begrijpt wat ik bedoel. 'Skimmen' is een nieuwe functie in iPhoto en .Mac Web Gallery, maar kan dus ook in een standaard non-.Mac iWebsite.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:24 schreef TwyLight het volgende:
[..]
al vanaf iWeb bestaat kan dat hoor
Dat skimmen kan pas vanaf '08. En het is al helemaal niet vanzelfsprekend dat dit ook zou werken op externe domeinen. Iquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:24 schreef TwyLight het volgende:
[..]
al vanaf iWeb bestaat kan dat hoor
Een mouse-over effect waarbij het fototje veranderd? Of komt dat door mijn crappy Terminal Service verbinding?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik geloof dat je niet begrijpt wat ik bedoel. 'Skimmen' is een nieuwe functie in iPhoto en .Mac Web Gallery, maar kan dus ook in een standaard non-.Mac iWebsite.
Ga hier maar eens met je muis over een album heen. Dat effect dus.
Die voorbeeldsite word nogal overladen met traffic geloof ik. Het werkt beter als je het album eerst even opent en dan weer terug gaat. Een soort mouse-over on steroids is het.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:35 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een mouse-over effect waarbij het fototje veranderd? Of komt dat door mijn crappy Terminal Service verbinding?
A, ik zie het hoe werkt. Een transparante fotogallerij waar je overheen kunt zweven, waarna alle foto's openen. Tof gedaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Die voorbeeldsite word nogal overladen met traffic geloof ik. Het werkt beter als je het album eerst even opent en dan weer terug gaat. Een soort mouse-over on steroids is het.
Das ist ein Ganz Geile Tisch..quote:
Behandel haar als een akker.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:11 schreef nietzman het volgende:
Ik ben inmiddels verliefd op het toetsenbord.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:11 schreef nietzman het volgende:
Zorg iig dat er geen kwijl en rare vlekken op komen..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:11 schreef nietzman het volgende:
Ik krijg via school 15%quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:43 schreef JoMo0 het volgende:
8% online , in winkels variert van 2 tot 8 %![]()
zeker weten? of denk je hetquote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:21 schreef Geqxon het volgende:
Regiocode 2?
Staat je Macbook dan niet standaard al op regiocode 2? Of heb je er soms een Amerikaanse / Canadeese DVD in gestopt?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:23 schreef GertJanB het volgende:
[..]
zeker weten? of denk je het
kan het maar 5 keer veranderen, en daarna noooooooit meer![]()
Oh dat zou natuurlijk ook kunnen, geen idee waar deze dvd vandaan komt, het is een lightscribe dvd. Misschien dat als ik een normale er instop dat ie het wel normaal doet, zou ik ff moeten proberen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Staat je Macbook dan niet standaard al op regiocode 2? Of heb je er soms een Amerikaanse / Canadeese DVD in gestopt?
oooh ok! Thanx!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Als het een gebrande is zit er meestal geen regiocode op, de eerste keer dat je DVDplayer gebruikt moet je een regio selecteren dit is gewoon regio 2 Europa, aangezien ik aan neem dat je vooral Europese DVD's ermee bekijkt.
Je moet zorgen dat je eerst de SDK van Java geïnstalleerd hebt, daarna kun je alles vanuit de terminal uitvoeren..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:30 schreef super-muffin het volgende:
Ik heb een Java boek gekocht, maar hoe kan ik dat uitvoeren?
Moet dat met de terminal? Gebruik TextMate voor het programmeren maar kan het daar niet uitvoeren.
Of een muis erbij kopen of, <CTRL> gebruiken..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:54 schreef GertJanB het volgende:
ff een practisch vraagje waar ik niet achter kom, hoe stel ik een rechtermuisknop in op me MacBook... erg lastig zonder...
CTRL - click.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:54 schreef GertJanB het volgende:
ff een practisch vraagje waar ik niet achter kom, hoe stel ik een rechtermuisknop in op me MacBook... erg lastig zonder...
Afaik heb ik onder OS X nooit de SDK van Java geinstalleerd. Een questie van Java in Textmate intypen, Appeltje - B (uit mijn hoofd), en dan iets in de trant van "Compile & Run".quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je moet zorgen dat je eerst de SDK van Java geïnstalleerd hebt, daarna kun je alles vanuit de terminal uitvoeren..
De macbook heeft geen rechtermuisknop, je kunt rechtsklikken door ctrl +click te doen of je kunt instellen dat je door met 2 vingers te tappen op het touchpad rechtsklikt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:54 schreef GertJanB het volgende:
Of twee vingers op het touchpad laten rusten en op de muisknop drukken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:06 schreef hoj het volgende:
[..]
De macbook heeft geen rechtermuisknop, je kunt rechtsklikken door ctrl +click te doen of je kunt instellen dat je door met 2 vingers te tappen op het touchpad rechtsklikt.
Oh zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Afaik heb ik onder OS X nooit de SDK van Java geinstalleerd. Een questie van Java in Textmate intypen, Appeltje - B (uit mijn hoofd), en dan iets in de trant van "Compile & Run".
Dat wil ik ook wel weten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:23 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Kan ik trouwens gewoon iLife '08 over iLife '06 installeren, of moet ik 06 eerst verwijderen?
Al ff met safari geprobeerd oid?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:41 schreef Isegrim het volgende:
Ik wilde net een advertentie op Marktplaats gaan zetten. Blijkbaar hebben ze sinds kort een soort wysiwyg-tekstvak (met knopjes erboven voor vet e.d.). Ik kan dus niet typen in dat tekstvak.Iemand hier misschien enig idee hoe dat komt?
Ik gebruik FF, heb Mac OS X Tiger.
Ik heb Au3's apple keyboard al geclaimed als reserve als ze die nieuwe gaat kopenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:25 schreef nietzman het volgende:
Wat een log dik toetsenbord, Sjoewe.
Bij Apple.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:51 schreef Guppyfriend het volgende:
@nietzman, mooi zeg, ik wil ook! mag ik vragen waar je m besteld hebt?
Picsquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:02 schreef nietzman het volgende:
En het toetsenbord gaat só mee naar bed vannacht.
quote:
Ik gebruik het allebei.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 16:23 schreef Mr.Noodle het volgende:
Nah, ik gebruik liever 2 vingers voor het scrollen op het touchpad..
pats boemquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:16 schreef nietzman het volgende:
Psies, gewoon online, geen gedonder. 8).
oke, t was gewoon een geinteresseerde vraag, omdat ik me ook orienteer op aankoop mogelijkheden. zo te zien is de online apple store erg snel dan. ik zit nog een beetje te twijfelen, de A-Mac in Utrecht, of de online store.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:16 schreef nietzman het volgende:
Psies, gewoon online, geen gedonder. 8).
iLife is gewoon duidelijker en simpeler geworden. Er zijn heel wat functies bijgekomen. Eigenlijk is het enige programma wat ik gebruik iPhoto. De rest doe ik niet zo gek veel mee.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:43 schreef Geqxon het volgende:
Ik moet zeggen dat ik met iLife nog niet gigantisch het WOW effect heb. Maar ik sta er vaak wel even bij stil van... had ik dit in Windows ook binnen 5 minuutjes kunnen doen? Nope!
Red je makkelijk met 1GB, en anders gooi je d'r later nog 1 bij.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:51 schreef Strolie75 het volgende:
Paar vragen:Is 1GB voldoende voor Internet, MS Office, iTunes, iPhoto, etc. Of uitbreiden naar 2GB? Krijg je al iLife 08 erbij, volgens de site zit iLife 06 er nog bij?
1GB is voldoende. maar het werkt net wat beter met 2GB erin. (Dit zou ik overigens zelf doen en niet via Apple. Zij vragen de belachelijkste prijzen voor extra geheugen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:51 schreef Strolie75 het volgende:
Ok, ik sta nu op het punt op een MacBook voor mijn vriendin te bestellen, ze begint 01-09 met een studie, dus dan is het gewoon handig als dat ding voor die tijd in huis is. Leopard kan ik in oktober (goedkoop) via Surfspot bestellen.
Ik heb zelf een Powerbook G4, en dat blijft de "hoofdcomputer", dus waar alle foto's, muziek, etc worden opgeslagen. Ook zit er een DVD brander in. Grote HD en een Superdrive hoeft niet in de MacBook. Dat komt mooi uit, want dan kan ik lekker goedkoop het instapmodel kopen.
Paar vragen:Is 1GB voldoende voor Internet, MS Office, iTunes, iPhoto, etc. Of uitbreiden naar 2GB? Krijg je al iLife 08 erbij, volgens de site zit iLife 06 er nog bij?
Om een voorbeeldje te geven: Ik wou twee events binnen iPhoto samenvoegen. Dus ik selecteer ze allebei. Rechtermuisknop. Merge events.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:50 schreef Daklem het volgende:
[..]
iLife is gewoon duidelijker en simpeler geworden. Er zijn heel wat functies bijgekomen. Eigenlijk is het enige programma wat ik gebruik iPhoto. De rest doe ik niet zo gek veel mee.
Het is wel altijd leuk om het nieuwste te hebben
Ik draai nu beiden .. Nu Leopard nogquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:52 schreef Jarno het volgende:
iLife en iWorks binnen! Tof.
Ik heb sowieso al ontdekt dat je bij osx niet hoeft na te denken. Het is allemaal zo logisch. Vaak nog simpeler dan je zelf zou verwachten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om een voorbeeldje te geven: Ik wou twee events binnen iPhoto samenvoegen. Dus ik selecteer ze allebei. Rechtermuisknop. Merge events.
Dit deed ik compleet zonder na te denken of specifiek door het menutje te zoeken, en pas achteraf zat ik zo van.... zo simpel?
Minder...misschien dan nog nog (even) wachten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:53 schreef Daklem het volgende:
iLife '08 krijg je er nog niet bij. Wel heb je de mogelijkheid om het origineel te kopen voor 13 euro extra na aanschaf van je macbook (Dit kan online).
Inderdaad, het is gewoon logisch, en daardoor doe ik alles blind. Dat vind ik zo geweldig aan Safari, het tabbed browsen is het meest logische systeem dat ik ooit tegen ben gekomen. Kijk eens hoe ruig ik deze post submit, door Appeltje ingedrukt te houden terwijl ik op invoeren druk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:57 schreef Daklem het volgende:
[..]
Ik heb sowieso al ontdekt dat je bij osx niet hoeft na te denken. Het is allemaal zo logisch. Vaak nog simpeler dan je zelf zou verwachten.![]()
't is wel gek, als je nu een nieuwe Mini koopt zit er wel iLife 08 bij.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:57 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Minder...misschien dan nog nog (even) wachten.
vriend van mij heeft gisteren zijn macbook gekocht, en daar zat het nog niet bij. opzich wel jammer.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:08 schreef JoMo0 het volgende:
Volgens mij zit het er gewoon standaard bij.
Ja, hij kon niet wachten om hem te kopenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:15 schreef JoMo0 het volgende:
In de winkel zeker?
Je hebt niet eens een test exemplaar mee naar huis gekregenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:25 schreef Geqxon het volgende:
Zo, iLife gereserveerd. Goede software dient gekocht te worden. En ik zeg dit niet om te patsen, maar de 79 euro kunnen er ook wel vanaf.
En my god, wat is de alu iMac toch mooi. Zojuist bij A-Mac er even op zitten te kwijlen, gelukkig begrijpt het personeel mijn liefde voor Apple prima
Ja als je 80 euro achteloos uitgeeft ben je ook echt een patserquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:25 schreef Geqxon het volgende: En ik zeg dit niet om te patsen, maar de 79 euro kunnen er ook wel vanaf.
Met een beetje geluk heb ik hem dit weekend nog, dat was niet echt nodig.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:31 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een test exemplaar mee naar huis gekregen?
Ik heb nog nooit meer dan 49 euro aan schoenen uitgegeven.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja als je 80 euro achteloos uitgeeft ben je ook echt een patser
Grote meidquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meer dan 49 euro aan schoenen uitgegeven.
ik begrijp geen ruk van deze post.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Moet ik dan echt nog zo veel aan m'n instelling doen? Ik kan er met m'n kop niet bij dat wanneer je reeds een goed werkende iLife danwel iWorks versie gedownload hebt, je nog eens de moeite doet om het softwarepakket te kopen.
Ik bedoel; tuurlijk heeft het pakket een leuk prijsje. Maar waarom zou ik mijn geld uitgeven aan een softwarepakket dat ik binnen een halfuur geinstalleerd en wel op m'n Mac heb staan?
Puntje bij paaltje is Apple net zo'n arrogante multinational als alle vergelijkbare multinationals.
Dan zou ik hem nog eens lezen, want hij is heel duidelijk.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:
ik begrijp geen ruk van deze post.
nou.... nee dus.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:54 schreef broer het volgende:
[..]
Dan zou ik hem nog eens lezen, want hij is heel duidelijk.
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
nou.... nee dus.
Eerst moet hij veel instellingen doen, maar als hij hem download staat het binnen een half uurtje geinstalleerd.
Maar dit is natuurlijk je reinste drogredenering. Omdat ze een arrogante multinational zijn, mag je van ze stelen?quote:Puntje bij paaltje is Apple net zo'n arrogante multinational als alle vergelijkbare multinationals.
Jij download toch zeker ook muziek en films? Nou is dit in Nederland legaal, maar in zekere zin is het gewoon hetzelfde. Net als de mensen die nooit iets van/voor Windows/Microsoft kopen, maar wel het wel ineens belachelijk vinden wanneer iemand Leopard downloadt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:02 schreef Svyatagor het volgende:
Met instelling bedoelt hij in dit geval: overtuiging, manier van handelen.
[..]
Maar dit is natuurlijk je reinste drogreden. Omdat ze een arrogante multinational zijn, mag je van ze stelen?![]()
Heb je ook een bakfiets en een paar herdershonden?
Omdat ik iPhoto veel gebruik, en ik iMovie nu het verbeterd is ook veel ga gebruiken. En dan vind ik het wel zo aardig om het even te kopen. Heb ik gelijk een excuus om over de iMac te kwijlen. En in de winkel te socializen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Moet ik dan echt nog zo veel aan m'n instelling doen? Ik kan er met m'n kop niet bij dat wanneer je reeds een goed werkende iLife danwel iWorks versie gedownload hebt, je nog eens de moeite doet om het softwarepakket te kopen.
Ik bedoel; tuurlijk heeft het pakket een leuk prijsje. Maar waarom zou ik mijn geld uitgeven aan een softwarepakket dat ik binnen een halfuur geinstalleerd en wel op m'n Mac heb staan?
Puntje bij paaltje is Apple net zo'n arrogante multinational als alle vergelijkbare multinationals.
nee.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Jij download toch zeker ook muziek en films?
Het is niet legaal en inderdaad is het hetzelfde.quote:Nou is dit in Nederland legaal, maar in zekere zin is het gewoon hetzelfde.
MIjn windows licenties zijn ook legaal.quote:Net als de mensen die nooit iets van/voor Windows/Microsoft kopen, maar wel het wel ineens belachelijk vinden wanneer iemand Leopard downloadt.
Als je het woekerprijzen vind, waarom koop je het danquote:Ik heb al genoeg randapparatuur van Apple tegen woekerprijzen gekocht. Software tegen nette prijzen download ik. Sue me.
Het gaat me er niet om dát je downloadt; dat doen heel veel mensen, ikzelf ook; het gaat me er alleen om dat je't rechtvaardigt met: Apple is nou eenmaal een multinational zoals alle anderen. En dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Jij download toch zeker ook muziek en films? Nou is dit in Nederland legaal, maar in zekere zin is het gewoon hetzelfde. Net als de mensen die nooit iets van/voor Windows/Microsoft kopen, maar wel het wel ineens belachelijk vinden wanneer iemand Leopard downloadt.
Ik heb al genoeg randapparatuur van Apple tegen woekerprijzen gekocht. Software tegen nette prijzen download ik. Sue me.
Eh. Het downloaden van muziek en films is in Nederland toch gewoon legaal?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
nee.
[..]
Het is niet legaal en inderdaad is het hetzelfde.
[..]
MIjn windows licenties zijn ook legaal.
[..]
Als je het woekerprijzen vind, waarom koop je het dan
duurt dat echt zo lang?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:22 schreef Xilantof het volgende:
Mijn iMac wordt pas tussen 24 en 27 aug geleverd
Nouja. ik heb stiekem hoop dat ie eerder is... (dat is mijn ervaring bij m'n vorige bestellingen).quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:25 schreef keijz het volgende:
[..]
duurt dat echt zo lang?![]()
* keijz wil dit weekend een iMac gaan bestellen
Hmmm beetje een tegenvaller dusquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Nouja. ik heb stiekem hoop dat ie eerder is... (dat is mijn ervaring bij m'n vorige bestellingen).
Maar goed. We wacht af. de Apple site zegt dat iig op dit moment
ja. Waarom zou je. OSX is uber.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:41 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
ben ik echt de enige die vista heeft draaien op zen mb?
Ik zit er wel aan te denken, ik vind OS X veel te snel..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:41 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Ik mag het hopen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:41 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
Zet eens in een kwartiertje een puike video in elkaar.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:47 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
met vista vind ik het ook snel zat en alles werkt prima zelfs de webcam
Nah, er zijn nieuwe iMac's, Mac Mini's uit. Dus dat is nieuwe collectie. De rest is ouwe voorraad meuk, dus dat moet eerst weg voordat er iLife '08 op komt, ik denk dat over een weekje of 2 alle apparatuur gewoon iLife '08 erbij zit. Maar jij hebt je MBP ook nog niet zolang toch? Misschien kun je iLife '08 voor een vriendelijk prijsje kopen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:54 schreef snoopy het volgende:
Als je een iMac koopt krijg je er iLife 08 bij en als je een ander model koopt zit er iLife 06 bij. Das raar toch, of niet?
Of zeg ik nu iets stoms?
de goedkopere 24" en dan alleen de processor geupgrade naar de 2,8 versie. Geheugen zet ik erzelf wel bijquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:29 schreef keijz het volgende:
[..]
Hmmm beetje een tegenvaller dus
Welke heb je besteld?
Online store dan wel, niet via je lokale reseller, die willen ook van hun oude voorraad af natuurlijk..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:57 schreef JoMo0 het volgende:
Als je hem in de store koopt heb je bij elk model 2008.![]()
Postzegels verzamelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
wat kan je met iLife08
http://www.apple.com/nl/ilife/quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
wat kan je met iLife08
Sinds dinsdagquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Maar jij hebt je MBP ook nog niet zolang toch? Misschien kun je iLife '08 voor een vriendelijk prijsje kopen?
Volgens mij wel. Je kan in iMovie gewon een foto importeren en tussen je fragmenten zetten. En dan kan je er een titel overheen zetten.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:05 schreef Geqxon het volgende:
Toch een iMovie vraag. Is het mogelijk een foto uit iPhoto bij een "Title" te plaatsen?
Hoe simpelquote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:09 schreef snoopy het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Je kan in iMovie gewon een foto importeren en tussen je fragmenten zetten. En dan kan je er een titel overheen zetten.
Iemand kan ontzettend slim zijn als de pest, maar ook dat ie ontspoort is in de maatschappij..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:47 schreef broer het volgende:
Het is toch fantastisch dat je soms alleen een paar vingers van iemand hoeft te zien om te weten dat hij niet overloopt van intelligentie?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 03:25 schreef DutchErrorist het volgende:
Ow... Seekfam... je hebt gewonnen ik heb een vertraging van 22 uur
Vraag of je op men broertjes plek mag zitten, die kan wel via Chicago vliegen ;7quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:45 schreef DutchErrorist het volgende:
hahaha ik ga via chicago
Verdomme
haha doen wequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:46 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Vraag of je op men broertjes plek mag zitten, die kan wel via Chicago vliegen ;7
Moet ik men broertje nog even jouw naam gevenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:48 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
haha doen we![]()
(iLife gaat wel snel downloaden dat is wel vetjes)
500kb/s goed genoeg voor mijquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:51 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Moet ik men broertje nog even jouw naam geven
Whahaha bandbreedte van het vliegveld snoepen.
Mits eetgelegenheid en wc in buurtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
500kb/s goed genoeg voor mij
inderdoad... maar goed godlike gaat zo weer zeiken...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:53 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Mits eetgelegenheid en wc in buurt
Ken je nou met zo'n Mac ook nog beetje wat downloaden enzo?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:52 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
500kb/s goed genoeg voor mij
Waarom nietquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:57 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ken je nou met zo'n Mac ook nog beetje wat downloaden enzo?
Ik had vertraging toen ik naar DC kwam vanwege het weer... moesten we uitwijken naar een ander vliegveld... daardoor liep ik mijn connectie mis en moest ik 4 uur in lijn staan naar de service baliequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 04:58 schreef seekfaM het volgende:
genoeg offtopic SC
Nu ga ik slapen
morgen 5 uur open hopelijk tot in het vliegtuig en dat jij nog een keertej vertraging mag hebben
Wat trowuens wel goed is, beter vertraging op de grond, dan een vliegtuig dat niet vliegt!
Koop dan gewoon een Acer ofzo.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
wat kan je met iLife08
Ligt eraan wat je wilt downloaden... want je kan bijvoorbeeld niet.. euhm tja wat niet eigenlijk? Reallife bakstenen downloaden ofzo?quote:
Doe maar niet, verknalt je ACD scherm hoor. Je krijgt zwarte zo'n plakstrip die je boven op je tv/monitor moet plakken en sowieso zit er geen DVI uitgang op een Wii..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:26 schreef snoopy het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is een Wii aan te sluiten op een Apple Cinema Display of via je Mac?
Boven of onder is een instelling. Mijn sensor balk ligt onder mijn TV omdat het niet anders kanquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:39 schreef snoopy het volgende:
Ah, bedankt voor de tip.
Hoor hier trouwens net dat je die strip ook onder je scherm kan zetten en niet op je scherm hoeft te plakken?
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[afbeelding]
Oke nu is het nog afwachten, totdat de eerste idioot een Apple teken op zich laat brandmerken..
Tja je kan maar helemaal gek zijn van apple hequote:
Stoer!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:16 schreef E.T. het volgende:
Oe! ik hoor net dat Swets via via gehoord heeft dat een vriendje van een collega een MBP te koop heeft voor weinig![]()
Hebbuh!
Je moet trouwens YPPY even vertellen dat we echt een Mac Mini nodig hebben ipv die Dell machine die we nu hebben ET. Doe het even tussen de tepelkloven en nuvaringen in ofzo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:16 schreef E.T. het volgende:
Oe! ik hoor net dat Swets via via gehoord heeft dat een vriendje van een collega een MBP te koop heeft voor weinig![]()
Hebbuh!
1300,- met 4GBquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Stoer!
Maarre, een MBP voor weinig? Wat is weinig?.
Iets als:quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je moet trouwens YPPY even vertellen dat we echt een Mac Mini nodig hebben ipv die Dell machine die we nu hebben ET. Doe het even tussen de tepelkloven en nuvaringen in ofzo..
Blijkbaar niet. Ik dacht dat in een macbook ook max 2GB ging, maar volgens mij zijn er hier mensen met meer.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:20 schreef Sjoewe het volgende:
Vier gig in het vorige model
Kan dat? 3 Gig max toch?
Als anticonceptie niet denk ik, alhoewelquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:21 schreef E.T. het volgende:
[..]
Iets als:
"Nee joh, geen nuvaring doen! Mac doen!"
Zou dat werken, denk je?
Da's die burolamp toch? Nah.quote:Ik heb nog wel een iMac G4 te koop, kan ze oefenen
*meldt*quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ik dacht dat in een macbook ook max 2GB ging, maar volgens mij zijn er hier mensen met meer.
Maar ziet 'ie er wel 4 dan? Anders ga ik ook weer door uprgaden op termijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Ik dacht dat in een macbook ook max 2GB ging, maar volgens mij zijn er hier mensen met meer.
ik hoor dat ik een G5 hebquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als anticonceptie niet denk ik, alhoewel.
[..]
Da's die burolamp toch? Nah.
De MacBook ziet er zelfs ook 4, maar kan slechts 3,3 adresseren. Geen idee hoe de MBP dit doet trouwens.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:24 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Maar ziet 'ie er wel 4 dan? Anders ga ik ook weer door uprgaden op termijn
Nah, ik moet iets desktopperigs. En jouw iMac is wsl. duurder dan een Mini gok ik zo.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:25 schreef E.T. het volgende:
[..]
ik hoor dat ik een G5 heb(met ingebouwde iSight!)
En allebei aan de mac.. dat voldoet voorlopig wel hoor![]()
Zeg dat je anders Wilders stemt!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
collega moet nu weer nadenken over z'n macbook... tss... kolere turk...
Ja is wel wat duurder maar hij is wel erg desktopperig. En voor zo'n 800 euro voor jullie...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nah, ik moet iets desktopperigs. En jouw iMac is wsl. duurder dan een Mini gok ik zo..
Nee, ik heb een tijdje terug een link geplaatst naar wat benchmarks waaruit bleek dat 3GB bijna altijd sneller is dan een dualchannel setup. Zelfs 4GB is, hoewel niet ondersteund, marginaal sneller dan 3GB.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:28 schreef Sjoewe het volgende:
In mijn boekje staat toch echt een maximum van 3gb. Hmmm.
En wat de gewone macbook betreft, ik denk dat die 2gb "max" te maken heeft met het feit dat een Macbook veel meer leunt op de dual channel prestaties dan de MBP omdat die Macbook geen GPU heeft.
Ik wil een Intel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja is wel wat duurder maar hij is wel erg desktopperig. En voor zo'n 800 euro voor jullie...
Nou dat is goed om te onthouden dan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, ik heb een tijdje terug een link geplaatst naar wat benchmarks waaruit bleek dat 3GB bijna altijd sneller is dan een dualchannel setup. Zelfs 4GB is, hoewel niet ondersteund, marginaal sneller dan 3GB.
Koop een oude Intel 17" voor een dumpprijsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |