Ik woon ook in Kerkrade en ben er niet uit waar het precies is...misschien wil ik het ook niet weten, wat een (linedance) figuren.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:52 schreef Nilith het volgende:
haha ik weet geloof ik wie dat zijn XDDDD *woon ik Kerkrade* wat een sukkels ook. Krau
Top entertainment inderdaadquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:57 schreef Noodly het volgende:
Die buurman uit Musselkanaal was ook heel goed met een stuk hout.
Mee eens. Er zijn autochtonen die zich ook dienen aan te passen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:41 schreef blonchi het volgende:
We zitten met z'n allen te vitten dat de zgn. Nieuwe Nederlanders zich zo snel moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. En dat ze ook zo snel mogelijk de taal moeten leren.
Vooral het laatstgenoemde acht ik zonder meer terecht.
Maarrrr....
Na het zien van het filmpje Buren van de VPRO uit 1994 (oud, maar nog steeds actueel), weet ik het niet meer....
Hoe zit het met onze eigen autochtonen?
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8759481359777039584&hl=nl
Kijk en huiver![]()
![]()
Beetje hypocriet vind je niet? Zeiken over andermans accent terwijl je uit Rotterdam komt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:13 schreef Flashwin het volgende:
[..]
u praat ook met zulk een achterlijk accent?
idd, kijk buren nog maar eens...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:12 schreef heijnen het volgende:
mensen die zeggen altijd wel dat allochtonen alle rotzooi naar NL brengen maar voor de buitenlanders er waren zaten de gevangenissen ook vol
Schitterend was dat altijd. Ik heb ergens nog een videobandquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
Buren met Frans Bromet. Nederlandse tv op zijn best
het enige waar ik me voor schaam is me eigen buurman.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
idd, kijk buren nog maar eens...
damn, je schaamt je dan toch?
Antwoord op je vraag. Nee ik spreek ABN. Heel erg verstaanbaar en ik klink niet als een boer. Mensen zullen hoogstens horen dat ik in Limburg woon aan mijn zachte g Net zoveel als dat ik aan jou zou kunnen horen dat je uit het noorden komt. Dat kun je niet verbergen. (of je moet een accent gaan faken en dat is triester dan triest)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:45 schreef Flashwin het volgende:
[..]
je hebt mn vraag nog niet beantwoord
[..]
oja? Heb jij de Nederlandse taal verzonnen dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
Een van de kenmerken van de nederlandse taal is juist de harde uitspraak van de G. GGGGEEE
OK danquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
Een van de kenmerken van de nederlandse taal is juist de harde uitspraak van de G. GGGGEEE
ergo, u spreekt met een achterlijk en tevens zwaar gay accent.![]()
Mag ik je er even op wijze dat zelfs in de schoolboeken staat dat het ABN met een zachte G in het zuiden is ontstaan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
D'r Haailoes??? Ik zou het echt niet weten, ik kom daar niet zo vaak. Ik dacht eerder aan Blieërhei.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:17 schreef tweakdsl het volgende:
Dit lijkt mij de Kasperenstraat te zijn, wijk Heilust.
Procentueel wordt er meer gepraat met een zachte G dan met een harde G. Dus ijl niet zo uit je nek.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
Vanavond thuis met geluid ongetwijfeld nog veel leukerquote:
Het neigt echt naar Duits ja, maar het ligt ook vlabij de duitse grens.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:35 schreef StrayDog het volgende:
Echt te erg, en dat accent is gruwelijk ja.
Ik heb een paar jaar in Heerlen gewerkt en dat taaltje is af en toe echt om gek van te worden.
En dan te bedenken dat ik zelf uit Maastricht kom dus ben wel wat gewend qua accent, maar in de regio Parkstad heeft men gewoon het meest debiele accent van Nederland.
Je komt toch over als een simpel figuur als je zo praat?
Volgens mij wonen er relatief en procentueel gezien ook meer homo's in de Randstand.. Dus ja..quote:Op donderdag 9 augustus 2007 12:35 schreef Votz het volgende:
[..]
Procentueel wordt er meer gepraat met een zachte G dan met een harde G. Dus ijl niet zo uit je nek.
Je bent eerder simpel als je het niet verstaat zou ik zeggen? zeker als je ziet dat degene waar jij het over hebt jou wel verstaan.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:35 schreef StrayDog het volgende:
Ik heb een paar jaar in Heerlen gewerkt en dat taaltje is af en toe echt om gek van te worden.
En dan te bedenken dat ik zelf uit Maastricht kom dus ben wel wat gewend qua accent, maar in de regio Parkstad heeft men gewoon het meest debiele accent van Nederland.
De figuren in dat filmpje komen trouwens niet alleen door hun accent als halve zolen over...
Mag ik je erop wijzen dat de zachte G meer wordt uitgesproken dan de harde G?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
Zit je hier op hetzelfde kantoor?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Vanavond thuis met geluid ongetwijfeld nog veel leuker
Was al gebeurd volgens mij, maar wrijf het er nog een keer in bij hem!!quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:33 schreef blonchi het volgende:
[..]
Mag ik je erop wijzen dat de zachte G meer wordt uitgesproken dan de harde G?
In het Zuid-Oosten van Limburg praten helaas heel veel mensen zo. Het is niet om aan te horen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 17:56 schreef Frappelsien het volgende:
Ik praat ook met een limburgs accent.
Maar dit klinkt toch wel écht verschrikkelijk![]()
Ik heb 9 jaar in Landgraaf gewoond, dat ligt meteen naast Kerkrade.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:18 schreef blonchi het volgende:
[..]
In het Zuid-Oosten van Limburg praten helaas heel veel mensen zo. Het is niet om aan te horen.
De gemiddelde Oostelijke Mijnstreker praat hopeloos Nederlands.![]()
Dan sjlaan de tranen in je bilnaad. (dat laatste woord niet in het Limburgs zeggen)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:18 schreef blonchi het volgende:
[..]
In het Zuid-Oosten van Limburg praten helaas heel veel mensen zo. Het is niet om aan te horen.
De gemiddelde Oostelijke Mijnstreker praat hopeloos Nederlands.![]()
U bedoelt deze? http://members.home.nl/jvnkie/Sjtomme%20kaal/drek.mp3quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:50 schreef Teilrasiert het volgende:
Ey, wen je zo doorgaat dan duw ik je gans met je moel in de drek....blijft toch meesterlijk
Link werkt nietquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:58 schreef jvnkie het volgende:
[..]
U bedoelt deze? http://members.home.nl/jvnkie/Sjtomme%20kaal/drek.mp3
En bedankt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:35 schreef StrayDog het volgende:
hee op dat laatste zit patentquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:50 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Dan sjlaan de tranen in je bilnaad. (dat laatste woord niet in het Limburgs zeggen)
Ey, wen je zo doorgaat dan duw ik je gans met je moel in de drek....blijft toch meesterlijk
Joa, inne patent-ekel.quote:
Dan ben ik toch wel eens benieuwd wie dat opgeeist heeft... en dan mag hij zich bij mij komen verantwoordenquote:
Verklaar je nader...quote:
Hehe... die geluidjes zijn al oud hoor.. dat was wel een van de eersten. Ooit voor de gein gemaakt om in MSN te gebruiken. Ik heb er nog een paar op m'n web-space staan mocht je geinteresseerd zijn :pquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:11 schreef NutKees het volgende:
Omg, die 'moel in de drek' is ook geweldig. Waar komt die eigenlijk vandaan?
Graag. Stuur me even een PM of zo.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:21 schreef jvnkie het volgende:
[..]
Hehe... die geluidjes zijn al oud hoor.. dat was wel een van de eersten. Ooit voor de gein gemaakt om in MSN te gebruiken. Ik heb er nog een paar op m'n web-space staan mocht je geinteresseerd zijn :p
Of moet ik toch eerst eens met Jamba contakt opnemen ofzo? Misschien kan ik er nog een cent aan verdienen ookquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:24 schreef NutKees het volgende:
[..]
Graag. Stuur me even een PM of zo.
Dat is Heerlensquote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:50 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Dan sjlaan de tranen in je bilnaad. (dat laatste woord niet in het Limburgs zeggen)
Welk accent? Van het filmpje?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 23:43 schreef L.no het volgende:
Ik woon daar al sinds mijn geboorte, maar dat accent ken ik helemaal niet.
Durf je ook voor jouw afkomst uit te komen? Misschien wil je je superieure gevoelens wel delen..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:21 schreef chiren het volgende:
Limburg![]()
Bijna net zo erg als Friesland![]()
Ik kom uit de randstad, randstad PWND allesquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:34 schreef blonchi het volgende:
[..]
Durf je ook voor jouw afkomst uit te komen? Misschien wil je je superieure gevoelens wel delen..![]()
Heb je jezelf wel eens Maastricht horen lullen, klinkt ook niet fris.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:35 schreef StrayDog het volgende:
De figuren in dat filmpje komen trouwens niet alleen door hun accent als halve zolen over...
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:40 schreef dekilo het volgende:
[..]
Heb je jezelf wel eens Maastricht horen lullen, klinkt ook niet fris.
Ik woon dus precies tussen Heerlen en Maastricht in en ik zou in allebei de steden niet dood gevonden willen worden.
Of je nou Maastrichts,Heerlens of als een limburgse boer praat, het klinkt allemaal dom.
Ben je wel eens in Vaals geweest.
Laatsts bij de bakker moet ik gvd in het Duits bestellen.
idd het was een paar jaar geleden dat ik met vrienden in A dam was, gingen we een broodje eten bij de dilifrance moest ik in het Engels bestellen!!!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
In amsterdam op het leidscheplein hebben ze gewoon polen in de bediening lopen
kan je niet eens in het nederlands bier bestellen
wat ik natuurlijk wel doe, komnoui, ben geen toerist in mn eigen stad heur
gewoon niet doen ook, laat ze lekker een aandoening aan hun grote teen krijgenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:07 schreef dekilo het volgende:
[..]
idd het was een paar jaar geleden dat ik met vrienden in A dam was, gingen we een broodje eten bij de dilifrance moest ik in het Engels bestellen!!!
Dat gaat idd erg ver.
Ja het is er normaler voor hun dat je engels praat dan nl s ..pffquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 09:24 schreef Devlinsect het volgende:
In het Engels bestellen in Amsterdam. Zolang ik niet bij Boom Chigago of iets dergelijks zit, kunnen ze me wat
Tja, hoeveel verschillende dialecten kent Limburg nou, een stuk of 148? Anyway, het is aanpassen of verdwijnen jongenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:40 schreef dekilo het volgende:
[..]
Heb je jezelf wel eens Maastricht horen lullen, klinkt ook niet fris.
Ik woon dus precies tussen Heerlen en Maastricht in en ik zou in allebei de steden niet dood gevonden willen worden.
Of je nou Maastrichts,Heerlens of als een limburgse boer praat, het klinkt allemaal dom.
Ben je wel eens in Vaals geweest.
Laatsts bij de bakker moet ik gvd in het Duits bestellen.
Zo heeft ieder dialect z'n charmes.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:11 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tja, hoeveel verschillende dialecten kent Limburg nou, een stuk of 148? Anyway, het is aanpassen of verdwijnen jongenIk kan zowat elke streektaal hier van Jullepes tot Kirchroas, hoewel de uitspraak daarvan er wel eens bij inschiet
![]()
Als ik weer eens aan die kant van het land kom zeik ik altijd even in de grachten in de hoop dat dat het niveau zal doen stijgen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:57 schreef Teilrasiert het volgende:
[..]
Lager dan de Randstad zal het waarschijnlijk niet worden.
Je woont in de Randstad...moge de Noordzee snel stijgen.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:22 schreef Votz het volgende:
Het schijnt behoorlijk populair te zijn dat filmpje. Er is zelfs een remix:
http://rapidshare.com/fil(...)_Deuren_Schuiven.mp3
Kijk hier ff of hier een oplossing tussen zit:quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:00 schreef Jo0Lz het volgende:
Ja jammer, ik kon hem niet bekijken.
Iets zegt me, echter, dat ik niets gemist heb.
Holland op z'n best: De baas heerlijk goedkoop personeel, terwijl het biertje nog steeds stervensduur is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 08:58 schreef Jumparound het volgende:
[..]
In amsterdam op het leidscheplein hebben ze gewoon polen in de bediening lopen
kan je niet eens in het nederlands bier bestellen
wat ik natuurlijk wel doe, komnoui, ben geen toerist in mn eigen stad heur
ah, was maar 2,20 per biertje ofzoquote:Op woensdag 12 september 2007 01:24 schreef blonchi het volgende:
[..]
Holland op z'n best: De baas heerlijk goedkoop personeel, terwijl het biertje nog steeds stervensduur is.
![]()
Nigel woont er niet meer, het huis van hem staat op funda "kasparenstraat 19" , volgens de huizensite is het na 1997 gerenoveerd. zoek het maar eens opquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:01 schreef tweakdsl het volgende:
Nou, zeker weten wijk Heilust. Het gezin woont er nog. vrouw is nu blond. De buurman is onbekend.
http://www.horsch-makelaa(...)raat_19_Kerkrade.htmquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:09 schreef Roellie77 het volgende:
[..]
Nigel woont er niet meer, het huis van hem staat op funda "kasparenstraat 19" , volgens de huizensite is het na 1997 gerenoveerd. zoek het maar eens op
Als het goed is wel ja.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Goeie kick
Maar dit was dus in de heilust?
Volgens mij daar bij de sandwich express die straat naar binnen of niet?
Nigel, dat is toch een synoniem voor glijmiddelquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:15 schreef Max-Westerman het volgende:
Ohja
Nigel schijnt soms nog in Café Trojan te komen
quote:Op donderdag 9 september 2010 09:35 schreef Symphonic het volgende:
Als ik zo'n filmpje zie heb ik steeds het gevoel dat Arjan Ederveen ieder moment de set op kan stappen.
Preciesquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:10 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik spreek met een Limburgs accent, Sittards. (Woon 13km ten zuiden van Sittard)
Als ik Nederlands spreek is dat goed te horen maar wat maakt het uit? Geen eene fuck. Ook Amsterdam heeft zijn accent.
Kun je dit verhaal ook in normaal Nederlands schrijven? Dit is niet te lezen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 08:01 schreef hapseflaps het volgende:
Ik heb in n hotel gewerkt waar toen ook wat mensen van kerkrade logeerden ivm n brand. Jzus t hele hotel stond op zn kop. 1 man lag op 1 kamer en 1 stel op de andere kamer. Die man van t koppel was ff weg en ging dat wijf naar de andere kamer ff die man haar laten geven. Kwam die andere man terug,slaat dat wijf bont en blauw en rent t hele hotel door met n drankfles. 'S morgens komt dat mens naar de balie en vraagt net of er niks aan de hand is of ze n tampon mag 'lenen' omdat ze geen geld heeft maar wel de roomservicekosten van 200 euro kunnen betalen . Wat n paupervolk,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |