Ik woon ook in Kerkrade en ben er niet uit waar het precies is...misschien wil ik het ook niet weten, wat een (linedance) figuren.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:52 schreef Nilith het volgende:
haha ik weet geloof ik wie dat zijn XDDDD *woon ik Kerkrade* wat een sukkels ook. Krau
Top entertainment inderdaadquote:Op woensdag 8 augustus 2007 21:57 schreef Noodly het volgende:
Die buurman uit Musselkanaal was ook heel goed met een stuk hout.
Mee eens. Er zijn autochtonen die zich ook dienen aan te passen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:41 schreef blonchi het volgende:
We zitten met z'n allen te vitten dat de zgn. Nieuwe Nederlanders zich zo snel moeten aanpassen aan de Nederlandse normen en waarden. En dat ze ook zo snel mogelijk de taal moeten leren.
Vooral het laatstgenoemde acht ik zonder meer terecht.
Maarrrr....
Na het zien van het filmpje Buren van de VPRO uit 1994 (oud, maar nog steeds actueel), weet ik het niet meer....
Hoe zit het met onze eigen autochtonen?
http://video.google.nl/videoplay?docid=-8759481359777039584&hl=nl
Kijk en huiver![]()
![]()
Beetje hypocriet vind je niet? Zeiken over andermans accent terwijl je uit Rotterdam komt.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:13 schreef Flashwin het volgende:
[..]
u praat ook met zulk een achterlijk accent?
idd, kijk buren nog maar eens...quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:12 schreef heijnen het volgende:
mensen die zeggen altijd wel dat allochtonen alle rotzooi naar NL brengen maar voor de buitenlanders er waren zaten de gevangenissen ook vol
Schitterend was dat altijd. Ik heb ergens nog een videobandquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:11 schreef Boris_Karloff het volgende:
Buren met Frans Bromet. Nederlandse tv op zijn best
het enige waar ik me voor schaam is me eigen buurman.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:20 schreef Jumparound het volgende:
[..]
idd, kijk buren nog maar eens...
damn, je schaamt je dan toch?
Antwoord op je vraag. Nee ik spreek ABN. Heel erg verstaanbaar en ik klink niet als een boer. Mensen zullen hoogstens horen dat ik in Limburg woon aan mijn zachte g Net zoveel als dat ik aan jou zou kunnen horen dat je uit het noorden komt. Dat kun je niet verbergen. (of je moet een accent gaan faken en dat is triester dan triest)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:45 schreef Flashwin het volgende:
[..]
je hebt mn vraag nog niet beantwoord
[..]
oja? Heb jij de Nederlandse taal verzonnen dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
Een van de kenmerken van de nederlandse taal is juist de harde uitspraak van de G. GGGGEEE
OK danquote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
Een van de kenmerken van de nederlandse taal is juist de harde uitspraak van de G. GGGGEEE
ergo, u spreekt met een achterlijk en tevens zwaar gay accent.![]()
Mag ik je er even op wijze dat zelfs in de schoolboeken staat dat het ABN met een zachte G in het zuiden is ontstaan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
D'r Haailoes??? Ik zou het echt niet weten, ik kom daar niet zo vaak. Ik dacht eerder aan Blieërhei.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 11:17 schreef tweakdsl het volgende:
Dit lijkt mij de Kasperenstraat te zijn, wijk Heilust.
Procentueel wordt er meer gepraat met een zachte G dan met een harde G. Dus ijl niet zo uit je nek.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Zachte g geen accent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |