abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:21:24 #1
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52197417
Denken is een complot van je hersenen om maar niet in het moment te hoeven zitten terwijl het moment juist hetgeen is waar het om gaat. Het verleden kan je niets aan veranderen en de toekomst is nog één grote poel van mogelijkheden.

Ik heb deze in R&P gegooid omdat ik vermoed dat dit boek hier het meest tot zijn recht komt op één of andere manier .

Maar hoe vaak en hoe lang zit je nou daadwerkelijk in het moment? Zonder gedachten over het verleden en de toekomst dus maar gewoon hier en nu, nergens anders dan in het heden. Veel mensen hebben het weleens gehad, dat er iets zo oogverblindend mooi was dat je even helemaal stil was, een zondsondergang of een uitzicht ofzo. Even helemaal geen gekwebbel in je hoofd. Dit boek wilt je laten zien dat die stilte eigenlijk je natuurlijke staat van bewustzijn is en dat gedachten een gereedschap zijn om te kunnen plannen in de tijd.

Dit boek is al een tijdje in omloop maar is de laatste jaren pas bekend geworden en is nu wereldwijd een hit. Waarom? Omdat het zo verschrikkelijk simpel is en je er zo verschrikkelijk veel uit kan halen als je het nodig hebt. Eerlijk is eerlijk, voor mij is het onderhand een feest van herkenning maar nu heb ik pas een manier gevonden om het ook voor anderen duidelijk te maken zonder er al te moeilijk over te doen.

Als dit boek je grijpt dan heb je een manier in handen om het tobben, twijfelen en onzeker zijn te stoppen en opnieuw te beginnen.

NL exemplaar

UK Exemplaar

Jaja, er staat 'spirituele verlichting', iew, bah, get it away from me! . Maar dat valt best mee.

Anyway, om zelf je onderzoek te doen: Het google linkje: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22the+power+of+now%22++Eckhart&meta=
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:36:32 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52197923
Dit is wel van een beter (lees: minder tenenkrommend) niveau als dat andere verlichtende boek van enkele jaren terug: De Celestijnse Belofte?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:49:03 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52198281
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:36 schreef Copycat het volgende:
Dit is wel van een beter (lees: minder tenenkrommend) niveau als dat andere verlichtende boek van enkele jaren terug: De Celestijnse Belofte?
Ik ken die celestijnse belofte niet eigenlijk, maar die eckhard doet echt zijn best om het zo duidelijk en gegrond mogelijk te houden. Heeft het wel zijdelings over een collectief bewustzijn maar gaat er niet op in. Hij wilt gewoon zijn ervaringen delen met het schoonvegen van je eigen psyche. Ik heb een paar van die zweefboeken gelezen en deze lijkt er niet op.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 08-08-2007 14:55:25 ]
Vrijheid
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:50:49 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_52198330
Houden zo, met de Celestijnse Belofte! Bagger van hier tot Tokyo en met een omweg weer terug.
Ga ik me een dezer dagen eens wat meer verdiepen in The power of now.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 14:58:00 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52198556
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:50 schreef Copycat het volgende:
Houden zo, met de Celestijnse Belofte! Bagger van hier tot Tokyo en met een omweg weer terug.
Ga ik me een dezer dagen eens wat meer verdiepen in The power of now.
Ik heb de film gekeken en die was al erg genoeg. Maar ik zal het onthouden. En ik ben benieuwd wat je er van vindt .
Vrijheid
pi_52205223
Celestijnse belofte vergelijken met De Kracht vh Nu

De Kracht vh Nu is een geweldig boek!!!

Heb m zelf gelezen en t heeft mijn leven veranderd. Heb m ook aanbevolen aan andere mensen en bij hen heeft t ook hun leven veranderd.

En nee, t is geen New Age bullshit. T is eigenlijk keiharde logica, maar de zienswijze die in dit boek wordt uitgelegd is zo radicaal, dat het niet voor iedereen is.

Verder, als je wat intuitiever bent ingesteld, is t boek ook wat makkelijker te begrijpen.

Heb t boek nu ook al minstens tien keer gelezen en t blijft goed... heel goed....
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_52205502
Dit is een quote van mij uit een ander topic. De vraag was: Waarom voelen mensen zich niet standaard kiplekker?

Wat hieronder gezegd wordt is grotendeels geinspireerd door De Kracht vh Nu.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Omdat mensen zich identificeren met hun verstand! Het verstand gaat onophoudelijk door met niet productief denken en houdt zich bezig met "overleven". NIet met overleven in de zin van eten en drinken (althans niet voor meeste mensen in onze maatschappij) maar met de overleving van het ego.

Het ego is een creatie van het verstand. Het ego is onze zogenaamde "ik", het mentale beeld wat we van onszelf gevormd hebben. Het "overleven" doelt dan vooral op status en op wat de maatschappij van ons verwacht dat we zijn. Dit beeld is alleen niet eenduidig aangezien er 6,5 miljard mensen zijn en dus veel verschillende wereldbeelden en overtuigingen. Het ego kan dus nooit aan alle verwachtingen voldoen maar dat probeert het toch omdat het ego dat nodig acht voor ons "overleven". We zijn sociale dieren en daarom willen we graag voldoen aan de verwachtingen van anderen om zo geaccepteerd te worden. Maar je kunt NOOIT aan deze verwachtingen voldoen! Het ego wil dit toch en dat creeert onzekerheid en twijfel. Dit begint aan ons te vreten en maakt van muggen, olifanten.

Laten we eerlijk zijn: problemen bestaan niet. Goed en fout bestaan niet. Je leeft en gaat dood. Dat is alles. Wat daar tussen in gebeurt is niet relevant. Of de aarde vergaat of niet, het maakt niet uit. Onze levens stellen allemaal NIETS voor, maar dat willen we niet accepteren. Waarschijnlijkj omdat iedereen probeert om IETS of IEMAND te zijn. Je bent niets meer dan een klein nietsbetekend ding en het leven is zo kort dat het voorbij is voordat je het weet.

Het enige verstandige dat we kunnen doen in dit leven is gelukkig zijn, maar wat is geluk? Dat is iets wat mensen zich als eerste moeten afvragen. Met deze vraag moeten kinderen op scholen al worden geconfronteerd.
Geluk voor het ego is:het bevredigen van behoeften. Maar zoals vrijwel iedereen weet, dit soort "geluk" is van korte duur. Bestaat er dan zoiets als eeuwig geluk?

Ja. We zien dit onder andere terug bij verliefdheid. Wanneer je verliefd bent, wordt het verstand naar de achtergrond gedrukt en komt je WARE AARD naar boven. Die van geluk. De verliefdheid is over wanneer het verstand weer de macht grijpt. Dan bestaat er alleen nog liefde, wat voor de meeste mensen niet meer is dan extreme gehechtheid en afhankelijkheid en herinneringen aan de periode van verliefd zijn.

Maar hoe kom ik er bij dat het verstand geluk in de weg staat? Daarvoor moeten we kijken naar een periode dat het verstand ons nog niet in zijn grip heeft. Dit is wanneer we nog een baby zijn. Baby's zijn ALTIJD gelukkig, zolang de gevoed worden, genoeg slaap krijgen en een schone luier hebben. Daarnaast kennen baby's geen problemen omdat ze nog geen verstand hebben.

Geluk is bevrijding van je verstand! Gelukkig zijn, is onze natuurlijke staat van zijn. Maar op een gegeven moment heeft de evolutie ons ons verstand gegeven. Een geniaal instrument om te overleven in de dierenwereld van eten en gegeten worden. Door het verstand konden we beter communiceren en ook allerlei gereedschappen en technieken ontwikkelen waar we voordeel uithaalden in onze strijd voor ons bestaan.

Het verstand was zo succesvol als instrument dat het de macht van het wezen overnam. HEt is als de timmerman die denkt dat hij zijn hamer is. De hamer lostte elk probleem op dat de timmerman tegenkwam, en zorgde er zo voor dat de timmerman zijn werk kon doen, kon overleven. De timmerman stelt niets voor zonder zijn hamer. De hamer werd erg belangrijk, het belangrijkste wat de timmerman had. De timmerman begon zoveel waarde te hechtten aan de hamer, dat hij de hamer begon te "verafgoden". De hamer werd belangrijjker dan de timmerman en de hamer nam de controle van de timmerman over.

Dat is het moment waarop het verkeerd ging. De hamer had de macht en ging zich met ALLE dingen bemoeien, zelfs met dingen waar hij niet bij nodig was en die de timmerman zelf kon oplossen. Maar de timmerman wist niet meer dat hij de timmerman was maar hij identificeerde zich met de hamer.

Wij zijn allen als deze timmerman. Wij worden gebruikt door ons meest succesvolle instrument: het verstand. Het bemoeit zich met dingen waar het niet voor ontworpen is. Wat wij moeten doen is de controle weer terug nemen!! HEt wezen hoort het instrument te gebruiken en niet andersom!!!!

Dat is de enige hoop voor de mens: Zijn ware aard terugvinden, die van het wezen, die van geluk. Het verstand moet weer instrument worden en de zogenaamde "ik" die gecreerd is door het verstand, het ego, moet worden herkend als wat het is: Een fantoom!!! Een mentaal "ik". Een niet tastbaar ik, een niet bestaand ik. Dat is de oplossing voor al onze persoonlijke problemen en daaruitvolgend voor alle problemen op deze mooie aarde!!!

VIVA LA REVOLUCION!!!!!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 19:45:27 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52206399
Goede tekst .

Onderstaande heb ik trouwens in april ergens neergegooid op het www. Daarom heb ik ook zo'n feest van herkenning gevoel met dit boek .
quote:
Denken is belangrijk natuurlijk, ik bedoel zonder het denken zouden we gewoon naakte apen zijn die in de bomen slingerden en stenen gooiden naar de roofdieren of waren we gewoon uitgestorven door een strenge winter.

Echter heeft het fenomeen denken ook nadelen. Het zorgt er soms óók voor dat je hele rampen in je hoofd af laat spelen voor je überhaupt ergens aan begonnen bent. Het weerhoudt je ervan om niet als nieuw in een bepaalde situatie te staan maar dat je terug grijpt naar oude 'beproefde' methodes.

In de wetenschap is het natuurlijk een goed iets om met beproefde methodes aan de gang te gaan, ik wil niet weten hoe de wereld eruit zou zien als men het wiel elke keer weer opnieuw uit ging vinden en dat elke keer weer opnieuw tot in het einde der dagen. Of laten we de mobiele telefoon eens als voorbeeld nemen. Als de mobiele telefoon elke keer weer op een andere manier gemaakt zou worden dan kon niemand elkaar bellen want elke keer gebruikt het weer een ander systeem dus het enige wat overblijft is dat je, met een beetje geluk natuurlijk, Snake kan spelen en je agenda bij kan houden op dat ding.

Emotioneel gezien is denken een minder goed plan, in het beste geval gaat het uiteraard wél goed en hoeven we niet moeilijk te doen. Aan de andere kant; met denken maak je plannen, plannen scheppen verwachtingen, verwachting schept teleurstelling (Wijze woorden, lieverd), teleurstelling schept frustratie, frustratie schept stress en stress is weer verantwoordelijk voor een hele lijst ongemakken en ziektes waar je niet vrolijk van wordt, ik dacht ooit gelezen te hebben dat het rond de 80% schommelde maar google werkt niet mee dus dat kan ik niet hard maken, in zoverre dat internet waarheden bevat natuurlijk aangezien elke Jan Lul met een internetverbinding een webpagina in elkaar kan flansen. Maar goed, ik dwaal af.

Het is makkelijker dan ik had verwacht eigenlijk dus ik ga er gewoon mee verder. Als je geniet van het moment zonder dat je eigengemaakte kopspoken je gek maken en ervoor zorgen dat je bepaalde dingen niet doet uit angst voor eventuele gevogen naderhand dan wordt het leven een stuk mooier, en aangezien het leven niet veel meer is dan een aaneenschakeling van emoties is het zaak om zoveel mogelijk goede emoties bij elkaar te schrapen voordat je 3 meter onder de grond ligt of door een schoorsteen naar buiten fladdert. Nu is het natuurlijk niet zo dat je passief door het leven moet gaan. Als je ooit een ingeving krijgt, ga er dan voor, denk het niet kapot. Ogen dicht en springen is niet zo slecht.

Voor sommige zal ik wel een soort van 'captain obvious' zijn, dat neem ik maar voor lief. Voor de rest die het nog niet wisten; graag gedaan.

Prettige paasdagen.
Vrijheid
pi_52310038
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:21 schreef jogy het volgende:
Maar hoe vaak en hoe lang zit je nou daadwerkelijk in het moment? Zonder gedachten over het verleden en de toekomst dus maar gewoon hier en nu, nergens anders dan in het heden. Veel mensen hebben het weleens gehad, dat er iets zo oogverblindend mooi was dat je even helemaal stil was, een zondsondergang of een uitzicht ofzo. Even helemaal geen gekwebbel in je hoofd. Dit boek wilt je laten zien dat die stilte eigenlijk je natuurlijke staat van bewustzijn is en dat gedachten een gereedschap zijn om te kunnen plannen in de tijd.
Het moment waarop je een ultiem gevoel van geluk ervaart.. waar je even helemaal in opgaat. Onbewust houd je dat gevoel, die gedachte even vast. En juist door het vast te houden, ga je erin vertrouwen. En positief vertrouwen ontwikkelt een positieve toekomst.

Ik had vandaag ook even zo'n moment. Ik was aan het praten met iemand en terwijl ik dat aan het doen was, kwam plotseling een nummer voorbij. Precies op het goede moment. Het was de combinatie.. Even voelde ik me zo verheerlijkt

Maar vetgedrukte klopt voor mij. Ik heb er nooit zo bij stilgestaan ( ) dat het zo werkt, maar als ik het koppel aan mezelf, klopt het wel.

"De kracht van het nu"... verdomd jogy, dat is nog eens een intelligente uitspraak van je
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_52310236
Wat belangrijk is om te melden, is dat wij de kracht bezitten om onze gedachten vrijwillig te laten stoppen. Normaal is het zo dat onze gedachten gestopt worden, door iets wat buiten ons gebeurt. Dan voel je geluk.

Maar je kunt ook je gedachten bewust stoppen, vanuit jezelf en dan zul je ook geluk ervaren.

Onze gedachten zijn als wolken die constant het zonlicht (geluk) blokkeren. Ontstaat er tijdelijk een gat in de wolken, dan valt het zonlicht op je. Dit kunnen we dus bewust doen, vanuit onszelf. Er is concentratie en discipline voor nodig om dit te kunnen, vooral in het begin.

In het begin kun je je gedachten misschien stoppen voor 1, 2 seconden. Later wordt dit 5 seconden, enz.

Het is deze kracht om onze gedachten te stoppen, die ons echt geluk kan brengen.
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:35:49 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52310403
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:19 schreef MNR het volgende:

[..]

Het moment waarop je een ultiem gevoel van geluk ervaart.. waar je even helemaal in opgaat. Onbewust houd je dat gevoel, die gedachte even vast. En juist door het vast te houden, ga je erin vertrouwen. En positief vertrouwen ontwikkelt een positieve toekomst.
Neehee, niks vasthouden, gewoon genieten. Laat vooral je gedachten ergens over niet het moment op zich verplaatsen naar iets anders dan het heden . Maar dat ultieme gevoel, daar gaat het inderdaad over. Het boek helpt je ermee om dat gevoel vast te houden en totale vrede met je omstandigheden te hebben door het ego ( wat zich op weerstand tegen een situatie voedt ) in een hoekje te trappen en alleen maar tegebruiken wanneer het nuttig is .
quote:
Ik had vandaag ook even zo'n moment. Ik was aan het praten met iemand en terwijl ik dat aan het doen was, kwam plotseling een nummer voorbij. Precies op het goede moment. Het was de combinatie.. Even voelde ik me zo verheerlijkt

Dat zijn goede dingen inderdaad .
quote:
Maar vetgedrukte klopt voor mij. Ik heb er nooit zo bij stilgestaan ( ) dat het zo werkt, maar als ik het koppel aan mezelf, klopt het wel.

"De kracht van het nu"... verdomd jogy, dat is nog eens een intelligente uitspraak van je
Die uitspraak is niet van mij hoor, maar van de schrijver. Ik ben het er alleen volhartig mee eens en ik denk ook dat de kern van waarheid in deze zodanig groot is dat het eigenlijk geen kern meer is .
Vrijheid
pi_52310755
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:35 schreef jogy het volgende:
Neehee, niks vasthouden, gewoon genieten. Laat vooral je gedachten ergens over niet het moment op zich verplaatsen naar iets anders dan het heden .
Iets zegt me dat jij hier een heel mooi voorbeeld van hebt
quote:
Die uitspraak is niet van mij hoor, maar van de schrijver. Ik ben het er alleen volhartig mee eens en ik denk ook dat de kern van waarheid in deze zodanig groot is dat het eigenlijk geen kern meer is .
Deze reactie had ik dus echt totaal verwacht, te erg
Maar goed, laat ik het dan zo zeggen: bedankt (just take the compliment and zip it )

Vermoed dat veel mensen de kracht van positief denken, de kracht van nu, onderschatten, I know I used to. Vroeger vond ik mensen die zo dachten/praatten maar naieve mensen die hun kop in t zand staken. Geloof ook wel dat mensen hun leven anders in gaan richten na het lezen van zo'n boek, ookal zijn er veel sceptici (zoals ik al zei, I was one of them).
pi_52311602
Nog een belangrijke reden om in het nu te leven is, omdat dat het enige moment is waarop je controle in je leven kan uitoefenen. Het verleden heb je niet de hand, de toekomst heb je eigenlijk ook niet zoveel in de hand. Denk alleen aan wat je nu kan doen. Als je teveel denkt aan dingen van vroeger of op wat nog komen gaat leidt dat alleen maar tot verdriet, leed en stress.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2007 20:26:12 ]
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:28:55 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52311687
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 19:49 schreef MNR het volgende:

[..]

Iets zegt me dat jij hier een heel mooi voorbeeld van hebt
Dat klopt, die blog was er ook een uitvloeisel van , uiteindelijk is het niets geworden maar ik heb van elk moment genoten en kijk niet met een gevoel van droefheid of wat dan ook op terug.
quote:
[..]

Deze reactie had ik dus echt totaal verwacht, te erg
Maar goed, laat ik het dan zo zeggen: bedankt (just take the compliment and zip it )

Vermoed dat veel mensen de kracht van positief denken, de kracht van nu, onderschatten, I know I used to. Vroeger vond ik mensen die zo dachten/praatten maar naieve mensen die hun kop in t zand staken. Geloof ook wel dat mensen hun leven anders in gaan richten na het lezen van zo'n boek, ookal zijn er veel sceptici (zoals ik al zei, I was one of them).
Graag gedaan .
Vrijheid
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:47:42 #15
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_52312164
wéér zo'n boek dat werkelijk niets nieuws te vertellen heeft
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:59:08 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52312457
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 20:47 schreef mymoodfentje het volgende:
wéér zo'n boek dat werkelijk niets nieuws te vertellen heeft
Als het voor jou niets nieuws te vertellen heeft is het alleen maar goed, echter genoeg mensen die deze open deur nooit opgemerkt heben en het dus hebben genegeerd .
Vrijheid
pi_52329690
"Een nieuwe aarde" van Tolle is ook een aanrader, als je De kracht van het NU een goed boek vindt.

Veel van hetzelfde vermoed ik maar ook met bruikbare tips voor een nieuwe aarde (de titel zegt het al )

Ik heb het met veel momenten van herkenning gelezen en ik merkte dat ik de theorie al onbewust in de praktijk bracht. Nu ik wat langer bezig ben met het denken en het verstand, heb ik een hoop nieuwe lagen van het denken ontdekt en gemerkt hoe hardnekkig het kan zijn.

Dan is het altijd fijn om weer de rust van het moment te kunnen opzoeken..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 13 augustus 2007 @ 14:32:01 #18
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_52329836
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 14:36 schreef Copycat het volgende:
Ik vind de Celestijnse Belofte een schitterend boek

zo en nu de OP lezen

zo..gelezen (niet sommige lappen die erop volgden ) ik ga 'm wel bestellen en lezen. ik ben gewoon toe aan zo'n boek hoe raar het ook mag klinken

ow en over dat ene moment van niet aan verleden, heden of toekomst denken moest ik eigenlijk alleen maar denken aan een heerlijk orgasme maar er zijn natuurlijk ook op een andere manier zulke momenten

[ Bericht 39% gewijzigd door Puckzzz op 13-08-2007 14:45:04 ]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:51:42 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52396425
Thanks for the tip Jogy

Ik ga dit boek eens aanschaffen want ik kan wel wat inzichten, tips en hulp gebruiken want leven in het nu dat doe ik veels te weinig.

Denken ( met uitzondering van positief denken)
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:55:32 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52396514
En besteld na het lezen van de inhoudsopgave op Bol.com

Ervaringen komen later als ik gelezen heb.
pi_52396528
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:51 schreef Dromenvanger het volgende:
Denken ( met uitzondering van positief denken)
En doen..
Denken, doen en uiten
  woensdag 15 augustus 2007 @ 18:05:28 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52396757
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:55 schreef MNR het volgende:

[..]

En doen..
Denken, doen en uiten
Plus ervaren en beleven

Doen zonder denken en doen met denken. Soms houdt denken het goede doen tegen en soms zorgt niet denken voor fout doen. De balans tussen denken en doen
pi_52405895
Ik heb het boek ook maar weten te regelen, en ik ben nog niet zo heel ver, maar toch becalt hij al heel goed.

Eigenlijk is het alles wat mensen al veel langer tegen me roepen, maar op een totaal andere (en LOGISCHE) manier uitgelegd.

Nuttig boek.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 22:51:27 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52407059
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:27 schreef benzin het volgende:
Nuttig boek.
Jup, ookal geloof je niks van de achterliggende gedachte over het godsbewustzijn en weet ik het wat nog meer dan nog is het goed om te lezen, enkel omdat wat gezegd wordt waar is. In het moment zijn er geen problemen, dwalen op het verleden is extreem nutteloos als je er alleen maar om maalt, zorgen maken om de toekomst is alleen maar nuttig als je ook wat doet in het moment om de toekomst beter te laten worden.
Vrijheid
pi_52421370
Heb het nog niet gelezen, maar ik heb wel een seminar gezien op DVD die eckie heeft gegeven in Findhorn (dat bestaat dus nog!).

Wat een gnoom is die gast. Die bochel, die pretoogjes, het pratende denken.

Maar wat hij zegt is wel logisch allemaal.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')