abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52193601
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:07 schreef Het_hupt het volgende:
Er blijven altijd idioten die roepen dat hun mening de enige juiste is.
Er is er ook altijd wel weer één die blijkt toch gelijk te hebben gehad. Dus ach, zo'n redenering is ook niet erg sterk.
Verbaal terrorist
pi_52193638
Ik ben geruime tijd redelijk bang geweest voor de opmars van Wilders, maar dat is allang weer voorbij. De situatie is nu ronduit belachelijk. Ik heb weinig vertrouwen in de intelligentie van de meeste Nederlanders, maar die minachting is nu ook weer niet zó groot dat ik verwacht dat dit soort uitspraken een positief effect zullen sorteren. Daarnaast is het moeilijk om je voor te stellen met welke belachelijke oneliner Wilders zichzelf over een maand of wat weer probeert te overtreffen. Het is godzijdank een zinkend schip, de SS. Wilders (Hihi, ik zei 'SS').
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:11:36 #203
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193665
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:

[..]

Er is er ook altijd wel weer één die blijkt toch gelijk te hebben gehad. Dus ach, zo'n redenering is ook niet erg sterk.
woot, mijn punt was dat al zou je Wilders z'n mond snoeren, er wel weer een ander het probeert, dus ach, je reactie word voor kennisgeving aangenomen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:11:53 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193676
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:10 schreef Croupouque het volgende:
Ik ben geruime tijd redelijk bang geweest voor de opmars van Wilders, maar dat is allang weer voorbij. De situatie is nu ronduit belachelijk. Ik heb weinig vertrouwen in de intelligentie van de meeste Nederlanders, maar die minachting is nu ook weer niet zó groot dat ik verwacht dat dit soort uitspraken een positief effect zullen sorteren. Daarnaast is het moeilijk om je voor te stellen met welke belachelijke oneliner Wilders zichzelf over een maand of wat weer probeert te overtreffen. Het is godzijdank een zinkend schip, de SS. Wilders (Hihi, ik zei 'SS').
ik zie wilders misschien nog meer als een sa.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52193691
quote:
Het is godzijdank een zinkend schip, de SS. Wilders (Hihi, ik zei 'SS').
dat hopen we dan maar .. en idd, de retoriek van Wilders heeft evenveel weg van "mein kampf" als de Koran
pleased to meet you
pi_52193693
quote:
Na het verbieden van de koran zijn er tot het voorstel alle moslims het land uit te schoppen niet zoveel stappen meer inderdaad .
Een algeheel Islamverbod voorstellen zal er nog tussen zitten denk ik. Of misschien nog een 3 strikes en dan de doodstraf voorstel voor allochtonen ofzo.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:13:51 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193724
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:12 schreef moussie het volgende:

[..]

dat hopen we dan maar .. en idd, de retoriek van Wilders heeft evenveel weg van "mein kampf" als de Koran
dat vind ik een gewaagde vergelijkende uitspraak. zeker naar moslims toe.
pi_52193757
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat vind ik een gewaagde vergelijkende uitspraak. zeker naar moslims toe.
ghehe
pleased to meet you
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:15:21 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_52193768
quote:
Grappige is ook dat het effect van zn uitspraken steeds afneemt omdat niemand er echt meer van opkijkt. Hij moet steeds gekkere dingen gaan roepen om niet in herhaling te vallen.

Hij begint nu zo'n beetje de grens van het absurdistische te overschrijden. Dat kan op een gegeven moment de grootste Tokkie niet meer serieus nemen.

Schot voor open doel voor andere partijen om eens met het redelijk alternatief te komen voor zowel Wilders als de PVDA.
pi_52193786
Ik vraag me ook af wat 'next' is... Het moet toch steeds gekker om op te blijven vallen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:17:07 #211
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193814
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:16 schreef Jarno het volgende:
Ik vraag me ook af wat 'next' is... Het moet toch steeds gekker om op te blijven vallen.
"ik heb terminale kanker en wil nog voor ik dood ga een moslim uitzetten"
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:17:44 #212
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193833
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Grappige is ook dat het effect van zn uitspraken steeds afneemt omdat niemand er echt meer van opkijkt. Hij moet steeds gekkere dingen gaan roepen om niet in herhaling te vallen.

Hij begint nu zo'n beetje de grens van het absurdistische te overschrijden. Dat kan op een gegeven moment de grootste Tokkie niet meer serieus nemen.

Schot voor open doel voor andere partijen om eens met het redelijk alternatief te komen voor zowel Wilders als de PVDA.
idd, dat zou mooi zijn
pi_52193848
jamaar hij word zo wel afgemaakt, en dan heb je de rechtse poppetjes aan het dansen
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
pi_52193884
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:16 schreef Jarno het volgende:
ik zat in een ander topic al te melden dat ik me soms afvraag of die man niet bewust aanstuurt op een aanslag op hem
pleased to meet you
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:19:48 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193895
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:18 schreef Yestuuur het volgende:
jamaar hij word zo wel afgemaakt, en dan heb je de rechtse poppetjes aan het dansen
dat zou idd een schande zijn. dan ben ik ineens weer even een hele erge rechtse user, als die de enige zijn die zo'n daad verafschuwen en sterk veroordelen.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:20:13 #216
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193913
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:19 schreef moussie het volgende:

[..]

ik zat in een ander topic al te melden dat ik me soms afvraag of die man niet bewust aanstuurt op een aanslag op hem
wilders, de messias? neuh...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:20:23 #217
102466 cappp
Ondertitel
pi_52193917
Ik vraag mijzelf af of Wilders beide boeken wel eens gelezen heeft.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_52193923
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:07 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

nope, die blijven bestaan, ook als jij denkt het niet zo is

Er blijven altijd idioten die roepen dat hun mening de enige juiste is.
Het eerste wat jij doet is een taboe opwerpen, om een discussie te beheersen of niet in te gaan op de inhoud.
Lees even terug. Ik vind de analogie die Wilders gebruikt om het verbod op de koran te rechtvaardigen, islam = fascisme absurd. Islam = communisme is als analogie meer op zijn plaats. En Koran het Communistisch Manifest.
Islam is geworden tot een leer der verworpenen, uitdager van het heersende model, zoals het communisme dat ook was. Iran kun je dan zien als de oude Sovjetunie, waar de eerste theocratische revolutie heeft plaatsgevonden.
Als felste bestrijder hiervan positioneert Wilders zich juist als fascist, ook weer geheel in analogie.
Het probleem is dat je niet in analogieën moet spreken, dat is per defintie een zwakke vorm van logica. Maar als je het wel doet, dan moet je niet gek opkijken als andere mensen vinden dat de analogie die je grbuikt nogal gebrekkig is. En je moet al helemaal geen taboes opwerpen, dat hebben we wel gehad. Daar getuigt Wilders met zijn uitspraak ook van.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:20:36 #219
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193925
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:18 schreef Yestuuur het volgende:
iemand vanwege zijn mening, overtuiging etc vermoorden is rond uit zielig.
pi_52193940
Hoewel ik geen Wilders-stemmer ben, moet ik vaststellen dat ik het 100 procent EENS ben met de inhoud van zijn column. Het wordt tijd dat we ons land verdedigen tegen een intolerante religie.

Dat gezeur over de Bijbel versus Koran snap ik trouwens niet. Wilders legt dat heel duidelijk uit: er bestaat geen gematigde islam. Er bestaat wel een gematigd Christendom. Er zit een heel groot verschil tussen de extremistische christenen van de Westboro Baptist Church en de Rooms-Katholieke kerk in mijn woonplaats.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:21:04 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52193946
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef cappp het volgende:
Ik vraag mijzelf af of Wilders beide boeken wel eens gelezen heeft.
een gedeelte van de koran, de rest had hij er al demonstratief uitgescheurd.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:21:38 #222
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52193961
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef Jonathanalways het volgende:

[..]

Het eerste wat jij doet is een taboe opwerpen, om een discussie te beheersen of niet in te gaan op de inhoud.
Lees even terug. Ik vind de analogie die Wilders gebruikt om het verbod op de koran te rechtvaardigen, islam = fascisme absurd. Islam = communisme is als analogie meer op zijn plaats. En Koran het Communistisch Manifest.
Islam is geworden tot een leer der verworpenen, uitdager van het heersende model, zoals het communisme dat ook was. Iran kun je dan zien als de oude Sovjetunie, waar de eerste theocratische revolutie heeft plaatsgevonden.
Als felste bestrijder hiervan positioneert Wilders zich juist als fascist, ook weer geheel in analogie.
Het probleem is dat je niet in analogieën moet spreken, dat is per defintie een zwakke vorm van logica. Maar als je het wel doet, dan moet je niet gek opkijken als andere mensen vinden dat de analogie die je grbuikt nogal gebrekkig is. En je moet al helemaal geen taboes opwerpen, dat hebben we wel gehad. Daar getuigt Wilders met zijn uitspraak ook van.
dat dan weer wel
pi_52193974
Inderdaad, en als Wilders zegt dat er geen gematigde Islam is, dan is het ook zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52193993
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel ik geen Wilders-stemmer ben, moet ik vaststellen dat ik het 100 procent EENS ben met de inhoud van zijn column. Het wordt tijd dat we ons land verdedigen tegen een intolerante religie.

Dat gezeur over de Bijbel versus Koran snap ik trouwens niet. Wilders legt dat heel duidelijk uit: er bestaat geen gematigde islam. Er bestaat wel een gematigd Christendom. Er zit een heel groot verschil tussen de extremistische christenen van de Westboro Baptist Church en de Rooms-Katholieke kerk in mijn woonplaats.
jij hebt de koran gelezen?
oneindig...?
pi_52193995
quote:

Wou je ook beweren dat er geen gematigde moslims zijn?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:24:36 #226
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_52194049
quote:

umm, enig idee hoeveel stromingen er in de Islam zijn?
klik
pi_52194063
Wilders: Quotum bezoek thuisland door Nederlandse moslims.

In het kader van integratieproces van moslims in Nederlandse moslims stelt G. Wilders van de PVV voor de bezoekjes van voornamelijk Marokkanen aan hun geboorteland te beperken tot eenmaal per 5 jaar. Zo hoopt hij de integratie te bespoedigen. Bij overtreding van deze regel stelt de heer Wilders voor de overtreders een reis- en verblijfsverbod naar Nederland op te leggen. Alle bezitingen hier nog in Nederland worden door buurtveilingen van de hand gedaan. Eventueel achtergebleven kinderen of andere familieleden worden nagestuurd.

Ik breng meneer Wilders even op een nieuw, goed idee.

Verbaal terrorist
pi_52194067
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:22 schreef Yestuuur het volgende:

jij hebt de koran gelezen?
Nee en ik peins er ook niet over om ook maar één bladzijde van dat boek te lezen. Net zo min als dat ik Mein Kampf ga lezen, trouwens. Maar de opvattingen die in het boek worden weergegeven zijn duidelijk genoeg. Er zijn hele websites gewijd aan haat uit naam de Koran en de Bijbel, dus ik hoef geen verdere uitleg over de inhoud van de Koran.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:25:40 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52194086
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Verloren_onschuld het volgende:

In het kader van integratieproces van moslims in Nederlandse moslims stelt G. Wilders van de PVV voor de bezoekjes van voornamelijk Marokkanen aan hun geboorteland te beperken tot eenmaal per 5 jaar. Zo hoopt hij de integratie te bespoedigen. Bij overtreding van deze regel stelt de heer Wilders voor de overtreders een reis- en verblijfsverbod naar Nederland op te leggen. Alle bezitingen hier nog in Nederland worden door buurtveilingen van de hand gedaan. Eventueel achtergebleven kinderen of andere familieleden worden nagestuurd.

pi_52194099
quote:

Ik dacht eerst ff dat het ECHT een voorstel van hem was
Allah Al Watan Al Malik
pi_52194125
quote:

!

Open daar eens een topic over ofzo .
pi_52194147
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Het_hupt het volgende:
umm, enig idee hoeveel stromingen er in de Islam zijn?
klik
Leuk voor je. Dat er meerdere stromingen zijn, zegt niets over de gematigdheid.
pi_52194212
quote:
Die inhoud staal als een lul op een drumstel, ik zou het flutstuk nog maar eens lezen. Heel vaak schreeuwen dat er iets verdedigt moet worden, maakt nog niet dat het ook nodig is.
quote:
En omdat er ook gematigde christenen zijn, hoef je niet bang te zijn voor die reli-fundies uit de biblebelt maar wel voor de Islam...

[ Bericht 5% gewijzigd door en_door_slecht op 08-08-2007 12:40:41 ]
pi_52194217
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar zijn er ook gematigde moslims volgens jou?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:30:14 #235
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52194218
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik dacht eerst ff dat het ECHT een voorstel van hem was
ik schrok ook heel ff. je weet maar nooit met willie.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:30:49 #236
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_52194237
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 10:26 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Aanzetten tot haat is tegen de wet.
Als jij vind dat negers stinken en je wilt dat kwijt dan is dat prima toch? Who cares.

Als je iemand echter gaat lopen ophitzen en tot geweld aan probeert te sporen ben je fout bezig. Zo simpel is het gewoon.

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en is wat mij betreft een ding wat alleen maar gelimiteerd wordt tot die situaties die een direct gevaar opleveren voor de veiligheid van mensen.

Je mag best zeggen dat wilders stinkt. Je mag niet oproepen tot het vermoorden van wilders.
Waarom zou je dat dan niet tegen de Koningin mogen zeggen dan is toch ook maar vrijheid van meningsuiting toch toch?

ontopic: ik denk dat de andere partijen hier niet mee in zullen stemmen qua niveau weten hun wel beter.
pi_52194276
Wilders heeft niet door dat hij slechts olie op vuur gooit. Ik zou alleen maar fanatieker worden.
pi_52194291
quote:

[..]

Dat er gematigde stromingen zijn daarentegen wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_52194292
quote:

[..]

Nee, maar wel dat moslims in hun opvattingen net zo verschillend zijn als christenen.
pi_52194317
quote:

[..]

ik neem aan dat je iedere dag god op je blote knieën dankt dat je nog leeft met al die miljoenen zichzelf opblazende moslims ?
pleased to meet you
pi_52194329
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee en ik peins er ook niet over om ook maar één bladzijde van dat boek te lezen. Net zo min als dat ik Mein Kampf ga lezen, trouwens. Maar de opvattingen die in het boek worden weergegeven zijn duidelijk genoeg. Er zijn hele websites gewijd aan haat uit naam de Koran en de Bijbel, dus ik hoef geen verdere uitleg over de inhoud van de Koran.
Haat, angst, bedreiging, geweld zijn nu eenmaal krachtige organisatieprincipes. Dat weet Wilders ook. Het staat en valt allemaal met het idee dat je bij een bevolking kan implanteren over de tegenstander. Ik ga er zo maar voetstoots vanuit dat de angst en de haat die Wilders ons probeert te implanteren over de islam en de moslims, omdat we beter geïnformeerd zijn, beter geschoold, genuanceerder denken en meer te verliezen hebben dan in vroegere tijden, geen verstrekkende gevolgen zullen hebben.
pi_52194349
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

ik ben van plan zowel de koran als mein kampf eens te lezen, uit interesse. volgens mij zijn de belangrijkste boodschappen van de bijbel en de koran toch zeker niet 'haat uwe medemens'. dit is een typische wilders gedachte. dat er in de tijd waarin deze boeken geschreven werden dingen normaal gevonden werden die we nu verafschuwen en wellicht interpreteren (want dat is ook belangrijk), wil niet zeggen dat het haatverspreidende boeken zijn. wiki over de Koran
oneindig...?
pi_52194350
quote:

Helemaal mee eens.
Als ik die reacties hier zo lees krijg ik het idee dat we nederlandse wet maar snel moeten veranderen in de sharia.
In mijn woonplaats zie ik haast geen kerken meer, als ze er ziijn zijn ze gesloten. Op zondag hoor ik wel ergens vaag kerkklokken maar waar vandaan?
Moskeeën zijn er wel haast op elke straathoek en de grootste waren ze aan het bouwen maar is door de burgemeester stil gelegd vanwege banden met radicale moslimorganisatie in Duitsland.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:35:19 #244
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52194352
Ow ow, het begint echt vermoeiend te worden die onzin van Wilders.

Je ziet in het handelen van Wilders ook meteen wat het nadeel is van een eenzijdige kijk op grondrechten: alleen maar gebruik maken van de vrijheid van meningsuiting zonder daarbij ook maar een moment te denken aan de vrijheid van godsdienst of vrijheid van informatievergaring is echt een heilloze weg. Je kunt er van op aan dat de reacties zeer heftig zullen zijn.

Ach, en daarna neemt niemand Wilders gelukkig meer serieus...
pi_52194353
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Wilders heeft niet door dat hij slechts olie op vuur gooit. Ik zou alleen maar fanatieker worden.
duh, da's dan ook de bedoeling .. net zolang zuigen tot er eentje dol draait
pleased to meet you
pi_52194404
Het door islamcritici vaak als bewijs voor het gewelddadige karakter van de islam geciteerde aya 5 uit Soera Het Berouw (doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt) verwijst naar schermutselingen tussen de naar Medina uitgeweken moslims en inwoners van Mekka (Qoeraisj) en hun bondgenoten.
ik citeer van wiki mbt tot geweld in de Koran:

Maulana Muhammad Ali zegt dat deze aya uitsluitend betrekking heeft op de Mekkaanse polytheïsten en hun bondgenoten met wie Mohammed verdragen had afgesloten. Doordat het geslacht Bakr (dat met Qoeraisj gelieerd was) een wraakactie uitvoerde op leden van de stam Choezaa'a (die met Mohammed gelieerd was), met wapensteun en deelname van enkele Qoeraisjieten, werd het verdrag van Hoedaibia door Mekka geschonden. Mohammed achtte zich op dat moment niet meer aan het verdrag gebonden en trok op tegen Mekka. [3] [4] Vreemd genoeg vallen bij de veldtocht in 630, die hier wordt bedoeld, juist heel weinig doden. Dat roept de vraag op of de oproep in de Koran hier niet werd gehoorzaamd, dan wel of de betreffende ayat misschien toch betrekking hebben op een of meer andere gebeurtenissen. De door orthodoxe en salafistische moslims veel gebruikte tafsir (exegese) van Ibn Kathir laat in het midden wie er met "hen" en "afgodendienaren" wordt bedoeld, maar plaatst het vers wel expliciet in de context van de strijd tegen (Mekkaanse) polytheïsten die verdragen hadden geschonden.[5]

In andere ayat van Soera Het Berouw is het lijdend voorwerp duidelijker, bijvoorbeeld in aya 29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn. Deze groep wordt dus niet, zoals die in aya 5, met de dood bedreigd, maar worden wel tot dhimmi's gemaakt.
oneindig...?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:38:42 #247
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52194449
Het maakt helemaal geen drol uit wat in de Koran staat, Wilders doet net alsof mensen in een heilig boek lezen en vervolgens daar direct naar handelen. Dat is net zo naief als de veronderstelling dat ieder gewelddadig boek of film automatisch in gedrag wordt gekopieerd.
pi_52194487
Ik hoop dan ook echt dat niemand uit de moslimgemeenschap in de media treed. Het zou echt te stoer zijn als moslims dit gewoon allemaal negeren en er totaal geen aandacht aan schenken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_52194501
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:35 schreef moussie het volgende:

[..]

duh, da's dan ook de bedoeling .. net zolang zuigen tot er eentje dol draait
Inderdaad. Wilders bereikt precies het tegenovergestelde dan wat ie beoogt.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:40:56 #250
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52194511
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hoop dan ook echt dat niemand uit de moslimgemeenschap in de media treed. Het zou echt te stoer zijn als moslims dit gewoon allemaal negeren en er totaal geen aandacht aan schenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')