Er is er ook altijd wel weer één die blijkt toch gelijk te hebben gehad. Dus ach, zo'n redenering is ook niet erg sterk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:07 schreef Het_hupt het volgende:
Er blijven altijd idioten die roepen dat hun mening de enige juiste is.
woot, mijn punt was dat al zou je Wilders z'n mond snoeren, er wel weer een ander het probeert, dus ach, je reactie word voor kennisgeving aangenomenquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:09 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Er is er ook altijd wel weer één die blijkt toch gelijk te hebben gehad. Dus ach, zo'n redenering is ook niet erg sterk.
ik zie wilders misschien nog meer als een sa.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:10 schreef Croupouque het volgende:
Ik ben geruime tijd redelijk bang geweest voor de opmars van Wilders, maar dat is allang weer voorbij. De situatie is nu ronduit belachelijk. Ik heb weinig vertrouwen in de intelligentie van de meeste Nederlanders, maar die minachting is nu ook weer niet zó groot dat ik verwacht dat dit soort uitspraken een positief effect zullen sorteren. Daarnaast is het moeilijk om je voor te stellen met welke belachelijke oneliner Wilders zichzelf over een maand of wat weer probeert te overtreffen. Het is godzijdank een zinkend schip, de SS. Wilders (Hihi, ik zei 'SS').
dat hopen we dan maar .. en idd, de retoriek van Wilders heeft evenveel weg van "mein kampf" als de Koranquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:10 schreef Croupouque het volgende:
Het is godzijdank een zinkend schip, de SS. Wilders (Hihi, ik zei 'SS').
Na het verbieden van de koran zijn er tot het voorstel alle moslims het land uit te schoppen niet zoveel stappen meer inderdaadquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:10 schreef Croupouque het volgende:
Ik ben geruime tijd redelijk bang geweest voor de opmars van Wilders, maar dat is allang weer voorbij. De situatie is nu ronduit belachelijk. Ik heb weinig vertrouwen in de intelligentie van de meeste Nederlanders, maar die minachting is nu ook weer niet zó groot dat ik verwacht dat dit soort uitspraken een positief effect zullen sorteren. Daarnaast is het moeilijk om je voor te stellen met welke belachelijke oneliner Wilders zichzelf over een maand of wat weer probeert te overtreffen. Het is godzijdank een zinkend schip, de SS. Wilders (Hihi, ik zei 'SS').
dat vind ik een gewaagde vergelijkende uitspraak. zeker naar moslims toe.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:12 schreef moussie het volgende:
[..]
dat hopen we dan maar .. en idd, de retoriek van Wilders heeft evenveel weg van "mein kampf" als de Koran
ghehequote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat vind ik een gewaagde vergelijkende uitspraak. zeker naar moslims toe.
Grappige is ook dat het effect van zn uitspraken steeds afneemt omdat niemand er echt meer van opkijkt. Hij moet steeds gekkere dingen gaan roepen om niet in herhaling te vallen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:10 schreef Croupouque het volgende:
"ik heb terminale kanker en wil nog voor ik dood ga een moslim uitzetten"quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:16 schreef Jarno het volgende:
Ik vraag me ook af wat 'next' is... Het moet toch steeds gekker om op te blijven vallen.
idd, dat zou mooi zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Grappige is ook dat het effect van zn uitspraken steeds afneemt omdat niemand er echt meer van opkijkt. Hij moet steeds gekkere dingen gaan roepen om niet in herhaling te vallen.
Hij begint nu zo'n beetje de grens van het absurdistische te overschrijden. Dat kan op een gegeven moment de grootste Tokkie niet meer serieus nemen.
Schot voor open doel voor andere partijen om eens met het redelijk alternatief te komen voor zowel Wilders als de PVDA.
ik zat in een ander topic al te melden dat ik me soms afvraag of die man niet bewust aanstuurt op een aanslag op hemquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:16 schreef Jarno het volgende:
Ik vraag me ook af wat 'next' is... Het moet toch steeds gekker om op te blijven vallen.
dat zou idd een schande zijn. dan ben ik ineens weer even een hele erge rechtse user, als die de enige zijn die zo'n daad verafschuwen en sterk veroordelen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:18 schreef Yestuuur het volgende:
jamaar hij word zo wel afgemaakt, en dan heb je de rechtse poppetjes aan het dansen
wilders, de messias? neuh...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:19 schreef moussie het volgende:
[..]
ik zat in een ander topic al te melden dat ik me soms afvraag of die man niet bewust aanstuurt op een aanslag op hem
Het eerste wat jij doet is een taboe opwerpen, om een discussie te beheersen of niet in te gaan op de inhoud.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:07 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
nope, die blijven bestaan, ook als jij denkt het niet zo is![]()
Er blijven altijd idioten die roepen dat hun mening de enige juiste is.
iemand vanwege zijn mening, overtuiging etc vermoorden is rond uit zielig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:18 schreef Yestuuur het volgende:
jamaar hij word zo wel afgemaakt, en dan heb je de rechtse poppetjes aan het dansen
een gedeelte van de koran, de rest had hij er al demonstratief uitgescheurd.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef cappp het volgende:
Ik vraag mijzelf af of Wilders beide boeken wel eens gelezen heeft.![]()
dat dan weer welquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef Jonathanalways het volgende:
[..]
Het eerste wat jij doet is een taboe opwerpen, om een discussie te beheersen of niet in te gaan op de inhoud.
Lees even terug. Ik vind de analogie die Wilders gebruikt om het verbod op de koran te rechtvaardigen, islam = fascisme absurd. Islam = communisme is als analogie meer op zijn plaats. En Koran het Communistisch Manifest.
Islam is geworden tot een leer der verworpenen, uitdager van het heersende model, zoals het communisme dat ook was. Iran kun je dan zien als de oude Sovjetunie, waar de eerste theocratische revolutie heeft plaatsgevonden.
Als felste bestrijder hiervan positioneert Wilders zich juist als fascist, ook weer geheel in analogie.
Het probleem is dat je niet in analogieën moet spreken, dat is per defintie een zwakke vorm van logica. Maar als je het wel doet, dan moet je niet gek opkijken als andere mensen vinden dat de analogie die je grbuikt nogal gebrekkig is. En je moet al helemaal geen taboes opwerpen, dat hebben we wel gehad. Daar getuigt Wilders met zijn uitspraak ook van.
jij hebt de koran gelezen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel ik geen Wilders-stemmer ben, moet ik vaststellen dat ik het 100 procent EENS ben met de inhoud van zijn column. Het wordt tijd dat we ons land verdedigen tegen een intolerante religie.
Dat gezeur over de Bijbel versus Koran snap ik trouwens niet. Wilders legt dat heel duidelijk uit: er bestaat geen gematigde islam. Er bestaat wel een gematigd Christendom. Er zit een heel groot verschil tussen de extremistische christenen van de Westboro Baptist Church en de Rooms-Katholieke kerk in mijn woonplaats.
Wou je ook beweren dat er geen gematigde moslims zijn?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel ik geen Wilders-stemmer ben, moet ik vaststellen dat ik het 100 procent EENS ben met de inhoud van zijn column. Het wordt tijd dat we ons land verdedigen tegen een intolerante religie.
Dat gezeur over de Bijbel versus Koran snap ik trouwens niet. Wilders legt dat heel duidelijk uit: er bestaat geen gematigde islam. Er bestaat wel een gematigd Christendom. Er zit een heel groot verschil tussen de extremistische christenen van de Westboro Baptist Church en de Rooms-Katholieke kerk in mijn woonplaats.
umm, enig idee hoeveel stromingen er in de Islam zijn?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
Nee en ik peins er ook niet over om ook maar één bladzijde van dat boek te lezen. Net zo min als dat ik Mein Kampf ga lezen, trouwens. Maar de opvattingen die in het boek worden weergegeven zijn duidelijk genoeg. Er zijn hele websites gewijd aan haat uit naam de Koran en de Bijbel, dus ik hoef geen verdere uitleg over de inhoud van de Koran.quote:
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Wilders: Quotum bezoek thuisland door Nederlandse moslims.
In het kader van integratieproces van moslims in Nederlandse moslims stelt G. Wilders van de PVV voor de bezoekjes van voornamelijk Marokkanen aan hun geboorteland te beperken tot eenmaal per 5 jaar. Zo hoopt hij de integratie te bespoedigen. Bij overtreding van deze regel stelt de heer Wilders voor de overtreders een reis- en verblijfsverbod naar Nederland op te leggen. Alle bezitingen hier nog in Nederland worden door buurtveilingen van de hand gedaan. Eventueel achtergebleven kinderen of andere familieleden worden nagestuurd.
Ik breng meneer Wilders even op een nieuw, goed idee.![]()
Ik dacht eerst ff dat het ECHT een voorstel van hem wasquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Verloren_onschuld het volgende:
In het kader van integratieproces van moslims in Nederlandse moslims stelt G. Wilders van de PVV voor de bezoekjes van voornamelijk Marokkanen aan hun geboorteland te beperken tot eenmaal per 5 jaar. Zo hoopt hij de integratie te bespoedigen. Bij overtreding van deze regel stelt de heer Wilders voor de overtreders een reis- en verblijfsverbod naar Nederland op te leggen. Alle bezitingen hier nog in Nederland worden door buurtveilingen van de hand gedaan. Eventueel achtergebleven kinderen of andere familieleden worden nagestuurd.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Leuk voor je. Dat er meerdere stromingen zijn, zegt niets over de gematigdheid.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Het_hupt het volgende:
umm, enig idee hoeveel stromingen er in de Islam zijn?
klik
Die inhoud staal als een lul op een drumstel, ik zou het flutstuk nog maar eens lezen. Heel vaak schreeuwen dat er iets verdedigt moet worden, maakt nog niet dat het ook nodig is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
En omdat er ook gematigde christenen zijn, hoef je niet bang te zijn voor die reli-fundies uit de biblebelt maar wel voor de Islam...quote:Dat gezeur over de Bijbel versus Koran snap ik trouwens niet. Wilders legt dat heel duidelijk uit: er bestaat geen gematigde islam. Er bestaat wel een gematigd Christendom. Er zit een heel groot verschil tussen de extremistische christenen van de Westboro Baptist Church en de Rooms-Katholieke kerk in mijn woonplaats.
Maar zijn er ook gematigde moslims volgens jou?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Leuk voor je. Dat er meerdere stromingen zijn, zegt niets over de gematigdheid.
ik schrok ook heel ff. je weet maar nooit met willie.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ff dat het ECHT een voorstel van hem was
Waarom zou je dat dan niet tegen de Koningin mogen zeggen dan is toch ook maar vrijheid van meningsuiting toch toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 10:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Aanzetten tot haat is tegen de wet.
Als jij vind dat negers stinken en je wilt dat kwijt dan is dat prima toch? Who cares.
Als je iemand echter gaat lopen ophitzen en tot geweld aan probeert te sporen ben je fout bezig. Zo simpel is het gewoon.
Vrijheid van meningsuiting is een groot goed en is wat mij betreft een ding wat alleen maar gelimiteerd wordt tot die situaties die een direct gevaar opleveren voor de veiligheid van mensen.
Je mag best zeggen dat wilders stinkt. Je mag niet oproepen tot het vermoorden van wilders.
Dat er gematigde stromingen zijn daarentegen wel.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat moslims in hun opvattingen net zo verschillend zijn als christenen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
ik neem aan dat je iedere dag god op je blote knieën dankt dat je nog leeft met al die miljoenen zichzelf opblazende moslims ?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Haat, angst, bedreiging, geweld zijn nu eenmaal krachtige organisatieprincipes. Dat weet Wilders ook. Het staat en valt allemaal met het idee dat je bij een bevolking kan implanteren over de tegenstander. Ik ga er zo maar voetstoots vanuit dat de angst en de haat die Wilders ons probeert te implanteren over de islam en de moslims, omdat we beter geïnformeerd zijn, beter geschoold, genuanceerder denken en meer te verliezen hebben dan in vroegere tijden, geen verstrekkende gevolgen zullen hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee en ik peins er ook niet over om ook maar één bladzijde van dat boek te lezen. Net zo min als dat ik Mein Kampf ga lezen, trouwens. Maar de opvattingen die in het boek worden weergegeven zijn duidelijk genoeg. Er zijn hele websites gewijd aan haat uit naam de Koran en de Bijbel, dus ik hoef geen verdere uitleg over de inhoud van de Koran.
ik ben van plan zowel de koran als mein kampf eens te lezen, uit interesse. volgens mij zijn de belangrijkste boodschappen van de bijbel en de koran toch zeker niet 'haat uwe medemens'. dit is een typische wilders gedachte. dat er in de tijd waarin deze boeken geschreven werden dingen normaal gevonden werden die we nu verafschuwen en wellicht interpreteren (want dat is ook belangrijk), wil niet zeggen dat het haatverspreidende boeken zijn. wiki over de Koranquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee en ik peins er ook niet over om ook maar één bladzijde van dat boek te lezen. Net zo min als dat ik Mein Kampf ga lezen, trouwens. Maar de opvattingen die in het boek worden weergegeven zijn duidelijk genoeg. Er zijn hele websites gewijd aan haat uit naam de Koran en de Bijbel, dus ik hoef geen verdere uitleg over de inhoud van de Koran.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
duh, da's dan ook de bedoeling .. net zolang zuigen tot er eentje dol draaitquote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Wilders heeft niet door dat hij slechts olie op vuur gooit. Ik zou alleen maar fanatieker worden.
Inderdaad. Wilders bereikt precies het tegenovergestelde dan wat ie beoogt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:35 schreef moussie het volgende:
[..]
duh, da's dan ook de bedoeling .. net zolang zuigen tot er eentje dol draait
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hoop dan ook echt dat niemand uit de moslimgemeenschap in de media treed. Het zou echt te stoer zijn als moslims dit gewoon allemaal negeren en er totaal geen aandacht aan schenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |