Boeken verbiedenquote:Wilders bepleit verbod van Koran
Geert Wilders wil dat de Koran wordt verboden.In een ingezonden brief in de Volkskrant stelt hij voor de verkoop te verbieden en het gebruik in moskeeën en in huis strafbaar te stellen.
De Koran zou alleen nog als studieboek mogen worden toegestaan. Hij stelt het op één lijn met Mein Kampf van Hitler.
De Koran is een fascistisch werk dat aanzet tot haat en moord, en past daarom niet in onze rechtsorde, schrijft hij.
Wilders verwijst in zijn brief naar de mishandeling van voorzitter Ehsan Jami van het comité van ex-moslims. Radicale moslims gebruiken volgens hem de Koran om geweld te legitimeren.
Bron: teletext
Ik zal eerlijk zeggen dat ik hem daar nog nooit op heb mogen betrappen- het hebben van een goed idee.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 06:29 schreef tevebe het volgende:
Hij heeft wel goede ideeen zo nu en dan, maar dit gaat nooit werken.
Daar gaat het hem dan ook al lang niet meer om. Het gaat om scoren, om aandacht. Meer is het niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 06:29 schreef tevebe het volgende:
maar dit gaat nooit werken.
Wat een licht zeg!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 06:38 schreef tevebe het volgende:
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis.
Slechts een paar voorbeelden van zijn verkiezingspamflet waar ik het mee eens ben.
Veel mensen zijn het eens met hem anders had hij niet zoveel zetels...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 06:37 schreef Toeps het volgende:
[..]
Daar gaat het hem dan ook al lang niet meer om. Het gaat om scoren, om aandacht. Meer is het niet.
Ik zal maar niet zeggen hoe hij aan het geld wil komen danquote:Op woensdag 8 augustus 2007 06:40 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat een licht zeg!
Daar is iederéén het mee eens, of denk je dat in het programma van de PvdA of de VVD staat dat ze graag minder docenten zouden zien?
Dat zijn nogal open deuren, het punt is alleen dat het geld en de mensen ergens vandaan moeten komen.
Laat me raden, door de belasting te verlagen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 06:42 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik zal maar niet zeggen hoe hij aan het geld wil komen dan![]()
Die mensen stemmen een week later net zo goed SP. Hersenloos volk, die achter een ieder aan lopen met een grote mond.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 06:42 schreef tevebe het volgende:
[..]
Veel mensen zijn het eens met hem anders had hij niet zoveel zetels...
Wilde ik net zeggen.quote:
Volgens mij is dat niet alleen bij Wilders en SP...quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:03 schreef Toeps het volgende:
[..]
Die mensen stemmen een week later net zo goed SP. Hersenloos volk, die achter een ieder aan lopen met een grote mond.
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Niets mis mee om het handboek van een gevaarlijke sekte te verbieden.
Polariseren en tweedracht zaaien. Dat is Wilders in een notendop.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:47 schreef DustPuppy het volgende:
Dit is gewoon weer een typisch gevalletje van moslim pesten.
Ik wil dat Limburgers verboden worden. En Limburgers met geblondeerd haar al helemaal.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:51 schreef Sidekick het volgende:
Juist, verbied zowat alles wat met de islam te maken heeft, dan hebben we daar geen problemen meer mee. Verder wil ik het leger verbieden zodat er geen oorlog meer komt, en woningnood wil ik ook verbieden. En auto's zodat we geen files meer hebben.
Iemand nog meer problemen die ik moet oplossen? Zeg het maar, want ik ben SuperGeert.
Als ik toch al niet "geod" in mijn hoofd ben dan ben ik een voorstander van om moslims te verbieden.quote:
En ik ook!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 06:38 schreef tevebe het volgende:
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis.
Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen,
Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven.
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams.
Slechts een paar voorbeelden van zijn verkiezingspamflet waar ik het mee eens ben.
Je kunt een boek niet 'afschaffen'. Niet zonder te controleren wat elke Nederlander (want ja, dat zijn moslims ook!) op zijn boekenplank heeft staan, wat hij of zij bestelt via Amazon of meeneemt vanaf zijn vakantie adres. Ik weet niet wat voor politiestaat jij voorstaat?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:57 schreef Snoesje_Rules het volgende:
Maar afschaffen van de Koran dat gaat hem nooit lukken. Helaas.
En vergeet schotel antennes niet! Hoeveel allochtonen hebben wel niet een schotel hangen!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:56 schreef Jarno het volgende:
Misschien kunnen we ook slecht weer verbieden! Oeh! En treinen die te laat zijn! Hop, verbieden!
Sterk denkwerk kameraad DIGGER. Jij komt er wel!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:00 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En vergeet schotel antennes niet! Hoeveel allochtonen hebben wel niet een schotel hangen!
Uiteraard zul je je moeten onderwerpen aan regelmatige controles. Maar hey, je hebt toch niks te verbergen? Of ben je soms een terroristenvriendje?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:01 schreef LXIV het volgende:
Maar zelfs ik als katholiek heb een koran in huis. Mag dat dan ook niet meer? En mocht G. onverhoeds toch aan de macht komen, wat kan ik dan verwachten?
Ik zeg toch ook dat dit hem niet gaat lukken? Ik ben niet voor een politiestaat maar de situatie is nu inmiddels zo dat het helaas nodig is om meer blauw op straat te zien, langer en strengere straffen etc. Die zachte hand werkt niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt een boek niet 'afschaffen'. Niet zonder te controleren wat elke Nederlander (want ja, dat zijn moslims ook!) op zijn boekenplank heeft staan, wat hij of zij bestelt via Amazon of meeneemt vanaf zijn vakantie adres. Ik weet niet wat voor politiestaat jij voorstaat?
Ik denk dat ik jou gevaarlijker vindt dan heel veel moslims bij elkaar eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:04 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat dit hem niet gaat lukken? Ik ben niet voor een politiestaat maar de situatie is nu inmiddels zo dat het helaas nodig is om meer blauw op straat te zien, langer en strengere straffen etc. Die zachte hand werkt niet.
Als je niks te verbergen hebt, heb je ook niks te vrezen!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Maar hey, je hebt toch niks te verbergen?
Nope. Is niet verboden. De staat heeft het copyright, dat is alles.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:05 schreef DustPuppy het volgende:
Juridisch gezien heeft ie natuurlijk wel een punt, Mein Kampf is tenslotte ook verboden.
Dingen denken ook. Als het aan Wilder ligt wordt de thought-police morgen nog werkelijkheid. Bah, en dat durft 'vrijheid' in zijn partijnaam te voeren zeg.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je niks te verbergen hebt, heb je ook niks te vrezen!
Dingen verbergen gaat ook verboden worden.
Ik denk, ik weet wel zeker dat jij niet begrijpend kan lezen. Het is ik vind trouwens zonder t.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat ik jou gevaarlijker vindt dan heel veel moslims bij elkaar eerlijk gezegd.
Misschien ben ik wel een moslim!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:07 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Ik denk, ik weet wel zeker dat jij niet begrijpend kan lezen. Het is ik vind trouwens zonder t.![]()
Dus dan komt de politie eens per drie maanden mijn boekenkast doorpluizen? En die van ieder ander in Nederland? Dan krijgen ze het nog druk. Dat wordt waarschijnlijk bedoeld met meer blauw op straat.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:03 schreef Jarno het volgende:
[..]
Uiteraard zul je je moeten onderwerpen aan regelmatige controles. Maar hey, je hebt toch niks te verbergen? Of ben je soms een terroristenvriendje?
Ja dus?quote:
Je zou het dus wel een goed idee vinden om de Koran te verbieden? Vertel dan eens hoe dat verbod gecontroleerd gaat worden.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:57 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
En ik ook!
Ik heb het wel gehad met die irri moslims, we krijgen nog wat met ze te stellen m.n.die maroks en zeker die jongere generatie.
Maar afschaffen van de Koran dat gaat hem nooit lukken. Helaas.
Jarno slaat elke week tenminste vijf homo's in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:15 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Ja dus?
Misschien ben je wel een linkse rakker, misschien ben je wel een potenrammer, kan allemaal hè?
Das een goeie. Zal wel een of ander amendement zijn op bestaande wetgeving. Soort gelegenheidswetgeving, zeg maar.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
edit: volgens Wikipedia is het wel verboden het boek aan te bieden. Hmmm. Geen idee op welke wet ze dat dan basseren.
Nogmaals; ik zeg toch dat dit niet gaat lukken!!!!!!! Ook al zou het lukken het zou de problemen niet eens oplossen. Ik heb het gehad met dat irritante gedrag van een hoop moslims en vaak zijn dat van die k*t marokkaantjes, met mij een hoop andere mensen. Ik zie dat gedrag grotendeels bij de jongere generatie die zich dan zogenaamd moslim noemen en voor anders denkenden geen begrip hebben en niks anders kunnen dan zich onbeschoft gedragen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:20 schreef Zeehond het volgende:
[..]
Je zou het dus wel een goed idee vinden om de Koran te verbieden? Vertel dan eens hoe dat verbod gecontroleerd gaat worden.
Janmaat durfde alleen maar te denken wat Wilders nu allemaal roept idd. Maar goed, toen speelde het terroristenverhaal nog niet zo natuurlijk. Janmaat had gewoon iets tegen buut'nlaanders.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:44 schreef Toeps het volgende:
Waarom verdwijnt Wilders eigenlijk niet de gevangenis in?
Arme Janmaat.
Waarom?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:44 schreef Toeps het volgende:
Waarom verdwijnt Wilders eigenlijk niet de gevangenis in?
Arme Janmaat.
Maar je zou het wel een goed idee vinden, getuige je 'helaas'. Toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:45 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Nogmaals; ik zeg toch dat dit niet gaat lukken!!!!!!!
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:35 schreef Frutsel het volgende:
Wilders wil verbod op Koran
(Novum) - Geert Wilders wil de Koran verbieden. "Verbied dat ellendige boek zoals ook 'Mein Kampf' verboden is", schrijft de PVV-leider in een ingezonden brief in de Volkskrant. De Koran zou niet alleen niet meer verkocht mogen worden, ook het gebruik in moskeeën en bezit in huiselijke kring zou moeten worden bestraft.
Wilder verwijst in zijn brief naar de mishandeling van de voorzitter van het comité ex-moslims Ehsan Jami. "Allah vindt voor afvalligheid de doodstraf gepast. Afgelopen zaterdag werd dat bijna realiteit. Het is goed dat Jami nu beveiligd wordt, maar het lost de kern van het probleem niet op."
"De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische 'Mein Kampf': de Koran", schrijft Wilders. In zijn ogen bestaat er geen gematigde islam. "Er is geen onderscheid tussen Goede islam en Slechte islam. Er is islam, en daar houdt het mee op. En islam is de Koran, en niets dan de Koran."
Zonder hen bij naam te noemen haalt Wilders in zijn brief uit naar onder meer minister voor Integratie Ella Vogelaar (PvdA) en minister van Financiën Wouter Bos (PvdA). "Den Haag zit vol met laffe lieden. Bange mensen die laf zijn geboren en laf zullen sterven. Die vinden dat de Nederlanse cultuur gestoeld zal zijn op een joods-christelijke-islamitische traditie. Die sharia-hypotheken willen invoeren."
Wilders vermoedt dat hij alleen staat met zijn plan. "Helaas worden onze voorstellen wel vaker met 141 tegen 9 stemmen verworpen", zo licht hij in de krant zijn brief toe. "Maar als ik me daardoor zou laten leiden, kan ik er beter mee stoppen.
"Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij", besluit Wilders zijn betoog. "Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek. Genoeg is genoeg."
Bron -> http://headline.nieuws.nl/473754/Wilders_wil_verbod_op_Koran
quote:"Ik heb genoeg van de islam in Nederland: geen moslimimmigrant er meer bij", besluit Wilders zijn betoog. "Ik heb genoeg van de aanbidding van Allah en Mohammed in Nederland: geen moskee er meer bij. Ik heb genoeg van de Koran in Nederland: verbied dat fascistische boek. Genoeg is genoeg."
Een hoop andere dingen zijn ook verboden, wapens bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 07:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt een boek niet 'afschaffen'. Niet zonder te controleren wat elke Nederlander (want ja, dat zijn moslims ook!) op zijn boekenplank heeft staan, wat hij of zij bestelt via Amazon of meeneemt vanaf zijn vakantie adres. Ik weet niet wat voor politiestaat jij voorstaat?
Maar lieverd, die "K*t-Marokkaantjes" zijn gewoon etters, die leven helemaal niet volgens de Koran. Ja, zo af en toe halen ze 'm er bij als goedkoop excuus, maar dat doen ze net zo goed met de "vrije meningsuiting" (quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:45 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Nogmaals; ik zeg toch dat dit niet gaat lukken!!!!!!! Ook al zou het lukken het zou de problemen niet eens oplossen. Ik heb het gehad met dat irritante gedrag van een hoop moslims en vaak zijn dat van die k*t marokkaantjes, met mij een hoop andere mensen. Ik zie dat gedrag grotendeels bij de jongere generatie die zich dan zogenaamd moslim noemen en voor anders denkenden geen begrip hebben en niks anders kunnen dan zich onbeschoft gedragen.
Nee, Wilders is een bedreiging voor de samenleving zoals die wij kennen. En dat zeg ik niet als kraker, niet als PvdA stemmer, maar als échte liberaal.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:46 schreef Het_hupt het volgende:
En ja, de islam is een bedreiging voor de samenleving zoals wij die kennen.
Je zegt nu zelf dat het verbieden van de Koran de problemen niet zou oplossen, waarom zou je het dan willen?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:45 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Nogmaals; ik zeg toch dat dit niet gaat lukken!!!!!!! Ook al zou het lukken het zou de problemen niet eens oplossen. Ik heb het gehad met dat irritante gedrag van een hoop moslims en vaak zijn dat van die k*t marokkaantjes, met mij een hoop andere mensen. Ik zie dat gedrag grotendeels bij de jongere generatie die zich dan zogenaamd moslim noemen en voor anders denkenden geen begrip hebben en niks anders kunnen dan zich onbeschoft gedragen.
En Wilders heeft gewoon iets tegen Moslims, dat heeft ie tijdens zijn tijd in Israël opgelopen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Janmaat durfde alleen maar te denken wat Wilders nu allemaal roept idd. Maar goed, toen speelde het terroristenverhaal nog niet zo natuurlijk. Janmaat had gewoon iets tegen buut'nlaanders.
En we weten allemaal dat er geen gewapende overvallen meer plaatsvinden en geen mensen meer neergeschoten worden. Toch?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:47 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Een hoop andere dingen zijn ook verboden, wapens bijvoorbeeld.
Handboek van het terrorisme misschien?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:50 schreef Zeehond het volgende:
[..]
Je zegt nu zelf dat het verbieden van de Koran de problemen niet zou oplossen, waarom zou je het dan willen?
Staat er in de Koran dan hoe je een bomgordel moet maken?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Handboek van het terrosme misschien?
"Hoe maak ik een fragmentatiebom?", soera 38 vers 5.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Handboek van het terrorisme misschien?
Toen had men die kennis nog niet.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:52 schreef Jarno het volgende:
[..]
Staat er in de Koran dan hoe je een bomgordel moet maken?
Ik noem dat geen etters, ik noem dat jonge criminelen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:47 schreef Toeps het volgende:
[..]
Maar lieverd, die "K*t-Marokkaantjes" zijn gewoon etters, die leven helemaal niet volgens de Koran. Ja, zo af en toe halen ze 'm er bij als goedkoop excuus, maar dat doen ze net zo goed met de "vrije meningsuiting" ().
Godschristus! Wat een hopeloos verouderd terroristenhandboek is het ook.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Toen had men die kennis nog niet.
En dus moet je die gewoon aanpakken, oppakken en desnoods met harde hand op het rechte pad zetten. Net als elke andere crimineel. What's new about that?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:54 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Ik noem dat geen etters, ik noem dat jonge criminelen.
Molotov-cocktail dan? Staat dan op zijn minst dát erin?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Godschristus! Wat een hopeloos verouderd terroristenhandboek is het ook.
Precies, maar je mag daar christus niet de schuld van geven.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Godschristus! Wat een hopeloos verouderd terroristenhandboek is het ook.
Dan wil ik wel eens weten wat met die harde hand aanpakken inhoudt in NL?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dus moet je die gewoon aanpakken, oppakken en desnoods met harde hand op het rechte pad zetten. Net als elke andere crimineel. What's new about that?
Wilders zou z'n eigen moeder nog verbieden als ze cous-cous serveerde bij het kerstdiner.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:57 schreef Ringo het volgende:
Hé! Laten we nou niet doen alsof Wilders in essentie het probleem op de juiste manier weet aan te kaarten.
Hij wil een boek verbieden, for christ's sake. Omdat-ie de humor mis om er een grap over te maken.
Als echte liberaal vindt ik juist dat hij deze dingen aan de kaak moet stellen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, Wilders is een bedreiging voor de samenleving zoals die wij kennen. En dat zeg ik niet als kraker, niet als PvdA stemmer, maar als échte liberaal.
Dat niet eens. Ze werken daar nog met zwaarden. Hartstikke inefficiënt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Molotov-cocktail dan? Staat dan op zijn minst dát erin?.
Dat dan weer welquote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:57 schreef rednajt het volgende:
wilders die is helemaal de weg kwijt die vent, hij wil nu weer profiteren van de situatie......hij leeft in een wereld die niet reeel is net zoals heleboel moslims......
hmmmmmmm......... vlinderjacht......... theedrinken........ o.i.d.?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:57 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Dan wil ik wel eens weten wat met die harde hand aanpakken inhoudt in NL?
Dat mag misschien harder, ik weet het niet, daar kun je het over hebben idd. Maar dat moet dan gelden voor *alle* criminelen, het is onzin je strafmaat en/of aanpak af te laten hangen van iemands afkomst of geloof (hebben we al eens geprobeerd namelijk - beviel niet zo heel erg).quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:57 schreef Snoesje_Rules het volgende:
[..]
Dan wil ik wel eens weten wat met die harde hand aanpakken inhoudt in NL?
Kom op, Wilders is zo liberaal als Jan Marijnissen dat is. Hou nou toch op!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 08:57 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Als echte liberaal vindt ik juist dat hij deze dingen aan de kaak moet stellen.
Maar ja, ik ben een Bolkenstein volgeling, jij zeken een van de Dijkstal stroming?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |