abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52341601
mooie tut DM

laatste voorbeeld is mooi zeg!

Je zou toch ook laten zien hoe je een zebra een tijgervelletje geeft (ofzoiets)

[ Bericht 27% gewijzigd door Blue Thunder op 13-08-2007 21:35:10 ]
pi_52343472
je moet wel bedenken dat je veel meer met de displacement map kan dan hier wordt laten zien. je hoeft niet altijd een displacement map over je hele plaatje te doen, je dus ook van je plaatje een copie maken en op de copie de displacement uitvoeren, en dan de delen die je niet zo geslaagd vind weg gummen. of meerdere keren verschillende displacement maps over elkaar een gooien.
of een displacement van zich zelf er op gooien

en zoals hier boven, de druppel en het schaakbord heeft niks met elkaar te maken, het gezicht en hout structuur heeft ook niet met elkaar te maken. wat ik je aan raad is een displacement map zelf te maken, je kan gewoon betje gaan brushen, zo heb je meer controle over het resultaat wat je krijgt.

bij deze heb ik eerst een tekening gemaakt, deze als psd gesaved, en daarna een border toe gevoegd en op die border de de tekening als displacement gebruikt. hierdoor wordt de border meer een geheel van de tekening:
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:18:53 #78
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_52344359
En het gaat om het effect dat je wilt hebben wat jij mooi vind. En als je een opdracht krijgt dat je de Displace moet gebruiken of gaat gebruiken, weet je in ieder geval wat het doet en hoe je `m moet gebruiken.

Experimenteer er mee, in de tut weet je hoe je het moet gebruiken, dus gebruik je fantasie en post je werkjes maar.

[ Bericht 37% gewijzigd door DarkManta op 14-08-2007 02:14:46 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  maandag 13 augustus 2007 @ 22:33:01 #79
124655 DarkManta
pi_52344982
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:02 schreef Blue Thunder het volgende:

Jah dat kan ook op verschillende manieren, ik zal eens een techniek laten zien met de Liquify-Tool
Errugggg handig tooltje...

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkManta op 13-08-2007 22:47:23 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_52346258
Moet je hier ook je net gemaakte spul neerzetten?
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:20:49 #81
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_52346786
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 23:04 schreef Mindstate het volgende:
Moet je hier ook je net gemaakte spul neerzetten?
Nee, das hier: Hoe zien jouw designs eruit? #4
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:20:22 #82
124655 DarkManta
pi_52348363
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:02 schreef Blue Thunder het volgende:
mooie tut DM

laatste voorbeeld is mooi zeg!

Toevallig nog een tegen gekomen:
http://www.worth1000.com/tutorial.asp?sid=161104&page=1

pi_52348392
Oja, is waar ook. Was het even vergeten
pi_52356924
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:20 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Nice
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:03:14 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_52357931
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 00:20 schreef DarkManta het volgende:

[..]

brute tut wel
Signature.
pi_52379790
Hoi fotosoepers

Hopelijk kan iemand mij helpen, want mij wil het maar niet lukken. Ik probeer mijn zwager beetje te helpen met photoshop en nu hadden we een opdracht bedacht; maak van een 1 dimensionaal plaatje en 3d versie en laat 'm nog eens continue roteren om zijn horizontale as.

Om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel: http://www.youtube.com/watch?v=JVmunnv1CH4 <-- na 10sec oid zie je het YouTube logo in 3d en draaiend. Precies zo is de bedoeling.

Anyway, samen komen wij gewoon niet verder dan het plaatje openen in Photoshop. Hopelijk kan 1 van jullie ons helpen?

Het gaat om dit logo, wat tevens in dezelfde hoogte/breedte moet blijven:

klik voor de PSD-file

een miljoen keer tnx!
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
pi_52380586
Ik heb er wat geprobeerd van te maken, het is me wel gelukt om er een flash van te maken, het is niet zo mooi als je wilt denk ik...

Flash file vindt je *hier*
pi_52385487
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 08:18 schreef wc-eend het volgende:
Ik heb er wat geprobeerd van te maken, het is me wel gelukt om er een flash van te maken, het is niet zo mooi als je wilt denk ik...

Flash file vindt je *hier*
Het 3d gedeelte ziet er idd niet al te mooi uit :p Maar volgens mij kan ik dat zelf wel voor elkaar krijgen (hoop ik)

Ik zie dat je het in Flash hebt gemaakt. Is het standaard dat Flash 'm schijn laat draaien of heb je zelf de draai richting gekozen?

[ Bericht 87% gewijzigd door P0rt0 op 15-08-2007 13:29:16 ]
pi_52387234
oh uhm.. ben nu niet thuis, moet ik even kijken want ik kon hem alleen opslaan als .fla
pi_52387726
dit is ook iets wat je niet alleen met photoshop doet, in die tutorial zegt die ook dat je photoshop, Cinema 4D en After effects nodig hebt , het meeste werk zit in het Cinema 4D, daar maar je de animatie en het model. in after effects kan je de animatie tunen.
pi_52388136
Ik heb het logo bewerkt in photoshop, toen in flash ingeladen en toen ff een tut gezocht voor flash animatie maken met roteren
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:57:35 #92
124655 DarkManta
pi_52390591
Die 3D rotatie is makkelijk te maken met alleen photoshop, alleen ben je veel langer bezig dan dat je dat in Maya of 3D studio Max zou doen.
pi_52390920
Hoe kan je hem dan maken PS? want ik kreeg het niet voor elkaar om hem om zijn as rond te laten draaien..
pi_52394026
'k heb ff een poging gedaan echt mooi is het nier maarja,..
Gebruikt gemaakt van photoshop, Maya 8.5 en Aftereffects

hier als .mov
http://members.chello.nl/m.kamermans/SC.mov

en als .swf
http://members.chello.nl/m.kamermans/SC.swf

de .swf file is wel lelijk kwalitiet :S
pi_52395989
kamermans: dat ziet er heel mooi uit! Zou je de tekst ook mee kunnen laten draaien als 1 geheel (? En als het niet teveel gevraagd ietsiepietsie meer diepte in alles

En dat die .swf kwalitatief niet zo sterk is als de .mov is idd te merken. Teveel compressie gebruikt?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:52:12 #96
124655 DarkManta
pi_52482401
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:57 schreef Kamermans het volgende:
en zoals hier boven, de druppel en het schaakbord heeft niks met elkaar te maken, het gezicht en hout structuur heeft ook niet met elkaar te maken. wat ik je aan raad is een displacement map zelf te maken, je kan gewoon betje gaan brushen, zo heb je meer controle over het resultaat wat je krijgt.

bij deze heb ik eerst een tekening gemaakt, deze als psd gesaved, en daarna een border toe gevoegd en op die border de de tekening als displacement gebruikt. hierdoor wordt de border meer een geheel van de tekening:
[afbeelding]
Deze post moet je me eens uitleggen, misschien begrijp ik het verkeerd.
Displacement maps heeft totaal niks te maken of het schaakbord met een druppel te maken heeft.
Een displacement map kun je pas zelf maken, als je weet wat een displacement map doet en hoe je die kunt maken.
En dat heb ik in de tutorial uitgelegd, als ik een bewerking had gemaakt als jouw voorbeeld, zou een beginner echt niet weten wat een displacement map nou werkelijk doet.
pi_52482740

Vandaag aangewerkt.
Standaard foto, met andere foto er bij gezocht.
Het bloed is er met een brush op gemaakt, en layer-styles
pi_52482761
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:52 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Deze post moet je me eens uitleggen, misschien begrijp ik het verkeerd.
Displacement maps heeft totaal niks te maken of het schaakbord met een druppel te maken heeft.
Een displacement map kun je pas zelf maken, als je weet wat een displacement map doet en hoe je die kunt maken.
En dat heb ik in de tutorial uitgelegd, als ik een bewerking had gemaakt als jouw voorbeeld, zou een beginner echt niet weten wat een displacement map nou werkelijk doet.
ik zeg alleen dat mensen niet zomaar overal displacement maps over moeten gaan gooien. wat je vaak ziet bij beginners is dat ze een filter leuk vinden en die dus zo veel mogelijk gebruiken. terwijl je gewoon een idee moet hebben van hoe je het eind product er uit wil laten zien, en als je dat resultaat kan bereiken met de displacement map, dan gebruik je die filter.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:46:35 #99
124655 DarkManta
pi_52483532
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:10 schreef seekfaM het volgende:
[afbeelding]

Vandaag aangewerkt.
Standaard foto, met andere foto er bij gezocht.
Het bloed is er met een brush op gemaakt, en layer-styles
Leuke foto! maak er een tutorial van.
het is immers tips, problemen, tuts, vragen over photoshop
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:47:46 #100
124655 DarkManta
pi_52483565
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:11 schreef Kamermans het volgende:

[..]

ik zeg alleen dat mensen niet zomaar overal displacement maps over moeten gaan gooien. wat je vaak ziet bij beginners is dat ze een filter leuk vinden en die dus zo veel mogelijk gebruiken. terwijl je gewoon een idee moet hebben van hoe je het eind product er uit wil laten zien, en als je dat resultaat kan bereiken met de displacement map, dan gebruik je die filter.
Helemaal mee eens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')