abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:57:39 #181
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52251425
Die Wouter..ik wist al dat het een laffe hond was toen hij mijn (mannelijke) collega geld bood om hem oraal te mogen bevredigen..dat geld dan om te zorgen dat hij zijn mond er over hield
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:59:33 #182
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52251469
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:34 schreef moussie het volgende:

[..]

in deze moet je je nog afvragen in hoeverre Jami dan de islam zou mogen bashen, als ik zijn biografie goed begrijp is hij nooit moslim geweest .. in oudere interviews was zijn vader ongelovig, in recentere is die ineens moslim, maar anyway heeft die zijn zoon vrij gelaten in zijn keuze ..
Het gebeurd regelmatig dat moslims bepaalde andere moslims aanduiden als "geen echte moslim" (vooral als ze homo, afvallig zijn of een hoofddoek weigeren te dragen). Ik weet niet of dat nou wel zo belangrijk is.

Als een niet moslim iets zegt over de islam moet hij zijn mond houden en als een moslim iets zegt over de islam is hij geen echte moslim dus moet hij ook zijn mond houden. Uiteindelijk mag dus niemand iets zeggen over de islam.

Volgens mij is dat juist het punt, dat we in sommige landen juist wel dingen zeggen als we ergens een mening over hebben. Zelf op Fok! word het dan niet op prijs gesteld op de man te spelen maar met argumenten te komen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:05:38 #183
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52251638
Wie zijn dan die "echte" moslims? De loverboys? De scootermocrootjes die drugs dealen en Nederlandse meisjes aanranden in zwembaden? Mohammed B?

En zo niet, waarom worden díe dan niet in elkaar geslagen door hun vromere geloofsgenoten?
Oh ja, omdat ze zich dan ineens niet meer verantwoordelijk voelen voor hun eigen (afvallige? ) volk

Hypocrisie ten top.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:17:02 #184
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_52251960
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 20:48 schreef Jalu het volgende:

[..]

Wat hebben we dit de laatste jaren vaak gehoord uit moslim-monden. Ben er echt kotsmisselijk van. Wat mij betreft staat dit gelijk aan goedkeuren en dit soort uitspraken zijn een aanmoediging voor malloten als de moordenaar van Theo van Gogh.
pim fortuyn is niet door een moslim vermoord

Dat wordt ongeveer net zo vaak vergeten als dat saddam niet verantwoordelijk was voor 9/11
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:47:30 #185
145146 Andyy
pi_52252801
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef Kansjeloos22 het volgende:
waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon respecteren?!

dit is van twee kanten gewoon fout!! Het heeft totaal geen nut om de profeet van welk geloof dan ook te beledigen... en het heeft ook totaal geen nut om die gast die dat gedaan heeft neer te huffen...

het gaat nergens over!!
hij lokt de ware aard van de moslims uit, that's all
(hoezo zou je trouwens een fictief figuur willen beledigen ?)
pi_52253168
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:47 schreef Andyy het volgende:

[..]

En trouwens in het verleden zijn de bijbel, god en Jezus hier in Nederland ook behoorlijk beledigd. Dus waarom zou dat bij de Koran niet kunnen? Het zijn maar boeken. Als je je leven eraan op wil hangen prima. Als iemand anders ze wil afkraken, ook prima. Als we elkaar als mens maar respecteren
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:02:29 #187
145146 Andyy
pi_52253264
als ik over de straten roep god is dood, en een fictief figuur en de bijbel verbrand zie ik me zelf niet terug in het nieuws, als ik het zelfde doe met een koran en over allah schreeuw heb ik way meer kans en doodsbedreigingen aan m'n deur
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:05:08 #188
3542 Gia
User under construction
pi_52253341
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 11:47 schreef Andyy het volgende:

[..]

Moslims lopen continu het Christelijk geloof te beledigen door te zeggen dat Jezus NIET de zoon van God is. Dit terwijl dit juist de essentie van het hele Christelijke geloof is.

En dat mag wel? Omdat dit in hun boekje staat?

Zo kan iedereen wel een boekje schrijven en dan zeggen dat iets mag omdat het in dat boekje staat!!
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:30:44 #189
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52254148
Woutertje, Woutertje, Churchill noemde verzoeners 'schapen in schaapskleren' en iedereen weet wat islamieten met schapen doen...
pi_52254220
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 10:53 schreef StaalPaal het volgende:

[..]

Dus volgens jou zou je alleen kritiek mogen hebben als je opgevoed bent met een strenge leer van de islam? Ik zou bv. volgens jou geen ex-katholiek clubje mogen oprichten of kritiek mogen hebben op het katholieke geloof, omdat ik maar een milde katholieke opvoeding heb gehad?
je mag best kritiek hebben op een geloof dat je niet deelt, maar er is een verschil tussen het uiten van kritiek en beledigen .. en zeker in het geval van Jami komt mij dat nogal opportunistisch voor, met een vader die eerst geen moslim was en later ineens weer wel lijkt het meer op goedkoop scoren dan oprechte betrokkenheid
pleased to meet you
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:38:55 #191
3542 Gia
User under construction
pi_52254399
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:32 schreef moussie het volgende:

[..]

je mag best kritiek hebben op een geloof dat je niet deelt, maar er is een verschil tussen het uiten van kritiek en beledigen
Wat heeft hij dan gezegd dat ook maar één levende moslim beledigd?
En dan echt iets wat beledigend is. Niet iets wat men als een belediging opvat. Noem eens één echte belediging.

Enneh, niet met iets aankomen wat de waarheid is, want de waarheid mag altijd gezegd worden.
Hoewel sommige problemen hebben met de waarheid onder ogen te zien.

Nou, ik ben benieuwd.
pi_52254566
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Moslims lopen continu het Christelijk geloof te beledigen door te zeggen dat Jezus NIET de zoon van God is. Dit terwijl dit juist de essentie van het hele Christelijke geloof is.
bij de moslims is die iig nog profeet, bij de joden is die helemaal niets .. en ondanks deze nog grovere belediging spreken wij van "onze joods-christelijke roots"
quote:
En dat mag wel? Omdat dit in hun boekje staat?
ja .. godsdienstvrijheid heet dat dan
quote:
Zo kan iedereen wel een boekje schrijven en dan zeggen dat iets mag omdat het in dat boekje staat!!
hebben ze gedaan toch .. en stuk voor stuk hebben ze gebruik gemaakt van het gelijk dat uit de respectievelijke passages van de boeken kon worden gehaald .. om maar 1 ding te noemen, de manier waarop er om word gegaan met homo's
pleased to meet you
pi_52254631
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:32 schreef moussie het volgende:

[..]

je mag best kritiek hebben op een geloof dat je niet deelt, maar er is een verschil tussen het uiten van kritiek en beledigen .. en zeker in het geval van Jami komt mij dat nogal opportunistisch voor, met een vader die eerst geen moslim was en later ineens weer wel lijkt het meer op goedkoop scoren dan oprechte betrokkenheid
Maar zeg dan eens waarom we in het verleden wel gewoon het christelijke geloof konden beledigen en dat nu ineens bij moslims niet meer zou kunnen?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:54:07 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52254841
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar zeg dan eens waarom we in het verleden wel gewoon het christelijke geloof konden beledigen en dat nu ineens bij moslims niet meer zou kunnen?
Ik heb sterk het idee dat christenen de gevoeligheid van moslims gebruiken om hun eigen geloof weer (politieke) ruimte te geven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52254871
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat heeft hij dan gezegd dat ook maar één levende moslim beledigd?
En dan echt iets wat beledigend is. Niet iets wat men als een belediging opvat. Noem eens één echte belediging.
ja zo kan ik het ook, lekker zelf bepalen wat een ander wel of niet als belediging mag gaan opvatten ..
dan kan ik jou dus ook uitmaken voor van alles en nog wat, ik bepaal immers of het al dan niet beledigend is ..
quote:
Enneh, niet met iets aankomen wat de waarheid is, want de waarheid mag altijd gezegd worden.
Hoewel sommige problemen hebben met de waarheid onder ogen te zien.

Nou, ik ben benieuwd.
gezien je het gevoel van de ander bij voorbaat gediskwalificeerd hebt, niet hij maar jij bepaald wat beledigend is, is dat nogal nutteloos ..

ik hoop dat jij begrijpt dat zelfs deze arrogantie, het menen te mogen bepalen wat een ander wel of niet als belediging mag ervaren, op zich al een belediging is ?
pleased to meet you
pi_52255037
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 12:46 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

in het verleden was het een interne aangelegenheid, christelijke achtergrond die tegen het christelijke juk liep aan te schoppen, da's iets totaal anders dan een buitenstaander die zich ermee bemoeit
pleased to meet you
pi_52255049
Wat zullen we nou krijgen, Ik als niet-gelovige en velen met mij (en anders-gelovigen) worden door deze fundi's al tijden uitgemaakt voor van alles en nog wat, maar wat kritiische harde noten door een afvallige tegen de Islam is pas echt erg? Potdomme nog an toe zeg, tot halverwege de jaren '90 leefden wij in een vrij land, caberetiers schopten heilige huisjes om, heerlijk stukken van columnisten, men sloeg verbaal wel eens wild om zich heen en als het te erg werd dan oordeelde de rechter en over tot de orde van de dag. Hebben we wel door wat het verschil met nu is????? Al die vrijheden zijn naar de kloten geholpen en wordt er (onder andere hier) steen en been geklaagd dat sommige zich beledigend uitlaten over de Islam, nou en? Voorheen was dat heel gewoon om tegen een geloof te fulmineren, kennen wij nog, Zo is het toevallig ook nog eens een keer? Er werd schande van gesproken, discussies barstten los, en zo hoort het ook. Maar gij zult mij de bek niet snoeren als ik, maar liever iemand met invloed en beter onder woorden kan brengen, mij kritisch uitlaat over any geloof, dus ook tegen de Islam, dat zal ff lekker worden. Wij gaan de tijd niet terugdraaien tot bv de middeleeuwen, daar werd je levend verbrand als niet-gelovige. Tijden zijn veranderd, alsook de bijbel, verlicht weet u wel. De Islam en dan de Koran met name heeft die verlichting nog steeds niet ondergaan. En dan mag je er tegenaan trappen, al was het maar uit zelfverdeding.

Ontopic:
Voorzitster Duitse ex-moslims vierkant achter Ehsan Jami
BERLIJN - De voorzitster van de Zentralrat der Ex-Muslime in Duitsland stelt zich vierkant op achter het Nederlandse PvdA-raadslid Ehsan Jami, die ondergedoken zit vanwege bedreigingen over uitspraken die hij heeft gedaan over de islam. Volgens haar staat deze religie gelijk aan het fascisme.

„Het is zijn goed recht om een religie te kritiseren. Het is geen zonde om over religies grappen te maken”, aldus Mina Ahadi in een vrijdag gepubliceerd vraaggesprek met de Duitse krant Die Welt.

Ahadi zegt dat ze onlangs telefonisch contact met Jami heeft gehad. „De situatie is voor hem erg belastend. Hij staat onder politiebescherming en moest van adres wisselen. Zonder begeleiding mag hij zijn huis niet uit”, aldus Ahadi, een politiek vluchtelinge uit Iran die sinds 1996 in Duitsland woont. telegraaf.nl
pi_52255538
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:01 schreef moussie het volgende:

[..]

in het verleden was het een interne aangelegenheid, christelijke achtergrond die tegen het christelijke juk liep aan te schoppen, da's iets totaal anders dan een buitenstaander die zich ermee bemoeit
In het verleden was dat een 'maatschapelijk issue', sinds moslims hier zijn komen wonen zijn ze ook lid van deze maatschappij en gelden dezelfde regels ook voor hen. Ik vindt niet dat we ons daarvoor hoeven in te houden
pi_52255683
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 21:47 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik keur de moord STERK af, maar kan er wel begrip opbrengen omdat het in de lijn der verwachting lag.
Hoe kun je in godsnaam* iets sterk afkeuren waar je wel begrip voor hebt? Je kunt zeggen dat je het aan zag komen, dat het niet als verrassing kwam, dat je de motieven inzichtelijk hebt, maar begrip er voor opbrengen? Als je het afkeurt, ben je er tegen, en dan heb je er mijns inziens geen begrip voor. Het is te gek voor woorden dat er mensen in elkaar geslagen worden, vermoord of bedreigd voor een mening. Het is schandalig dat er blijkbaar niet in bepaalde personen opkomt dat het mogelijk is te reageren op een beschaafde manier, zonder uitingen van geweld als er, in jouw ogen, respectloos met je om gegaan wordt. Dat er niet eens de mogelijkheid van een dialoog gezocht is, maar meteen wordt gegrepen naar harde maatregelen.

Wat dat betreft hulde voor de raad van Moslims die Wilders uitnodigen voor een dialoog. Niet dat ik hem daarop in zie gaan, hij is per slot van rekening Islamofoob, maar toch. Dat is een signaal dat iederen af zou moeten geven. Dialoog en praten met elkaar.

Ik ben er zolangzamerhand beu van dat er vanuit beide kampen alleen maar geslagen, gespuugd en geschopt kan worden, al dan niet in spreekwoordelijke zin. Die intolerante houding en het volslagen gebrek aan respect voor je medemens van beide partijen, daar gaat Nederland aan kapot. Het gebrek aan zelfreflectie is schrijnend. Jammer.

* "god" naar eigen inzicht in te voegen.
pi_52256649
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 13:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

In het verleden was dat een 'maatschapelijk issue', sinds moslims hier zijn komen wonen zijn ze ook lid van deze maatschappij en gelden dezelfde regels ook voor hen. Ik vindt niet dat we ons daarvoor hoeven in te houden
nou nee, het was aan de ene kant een maatschappelijke issue en aan de andere kant een godsdienstige issue, en volgens velen zat de godsdienstige kant zich teveel met de maatschappelijke te bemoeien ..
maar we hebben ons eigenlijk nooit bemoeit met hoe een gelovige zijn geloof invult, alleen maar dat wij als maatschappij niet naar hun regels wensen te leven .. wederzijds respect en zo ..
maar hoe dan ook, dat gebeuren kwam voort vanuit een zelfde achtergrond, nu praat je over verschillende achtergronden waarbij de een zich opwerpt als zijnde moreel superieur, die wil bepalen wat jij wel of niet als beledigend mag ervaren
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')