Het gebeurd regelmatig dat moslims bepaalde andere moslims aanduiden als "geen echte moslim" (vooral als ze homo, afvallig zijn of een hoofddoek weigeren te dragen). Ik weet niet of dat nou wel zo belangrijk is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:34 schreef moussie het volgende:
[..]
in deze moet je je nog afvragen in hoeverre Jami dan de islam zou mogen bashen, als ik zijn biografie goed begrijp is hij nooit moslim geweest .. in oudere interviews was zijn vader ongelovig, in recentere is die ineens moslim, maar anyway heeft die zijn zoon vrij gelaten in zijn keuze ..
pim fortuyn is niet door een moslim vermoordquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:48 schreef Jalu het volgende:
[..]
Wat hebben we dit de laatste jaren vaak gehoord uit moslim-monden. Ben er echt kotsmisselijk van. Wat mij betreft staat dit gelijk aan goedkeuren en dit soort uitspraken zijn een aanmoediging voor malloten als de moordenaar van Theo van Gogh.
hij lokt de ware aard van de moslims uit, that's allquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef Kansjeloos22 het volgende:
waarom kunnen mensen elkaar niet gewoon respecteren?!
dit is van twee kanten gewoon fout!! Het heeft totaal geen nut om de profeet van welk geloof dan ook te beledigen... en het heeft ook totaal geen nut om die gast die dat gedaan heeft neer te huffen...
het gaat nergens over!!![]()
En trouwens in het verleden zijn de bijbel, god en Jezus hier in Nederland ook behoorlijk beledigd. Dus waarom zou dat bij de Koran niet kunnen? Het zijn maar boeken. Als je je leven eraan op wil hangen prima. Als iemand anders ze wil afkraken, ook prima. Als we elkaar als mens maar respecterenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
hij lokt de ware aard van de moslims uit, that's all
(hoezo zou je trouwens een fictief figuur willen beledigen ?)
Moslims lopen continu het Christelijk geloof te beledigen door te zeggen dat Jezus NIET de zoon van God is. Dit terwijl dit juist de essentie van het hele Christelijke geloof is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
hij lokt de ware aard van de moslims uit, that's all
(hoezo zou je trouwens een fictief figuur willen beledigen ?)
je mag best kritiek hebben op een geloof dat je niet deelt, maar er is een verschil tussen het uiten van kritiek en beledigen .. en zeker in het geval van Jami komt mij dat nogal opportunistisch voor, met een vader die eerst geen moslim was en later ineens weer wel lijkt het meer op goedkoop scoren dan oprechte betrokkenheidquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:53 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Dus volgens jou zou je alleen kritiek mogen hebben als je opgevoed bent met een strenge leer van de islam? Ik zou bv. volgens jou geen ex-katholiek clubje mogen oprichten of kritiek mogen hebben op het katholieke geloof, omdat ik maar een milde katholieke opvoeding heb gehad?
Wat heeft hij dan gezegd dat ook maar één levende moslim beledigd?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:32 schreef moussie het volgende:
[..]
je mag best kritiek hebben op een geloof dat je niet deelt, maar er is een verschil tussen het uiten van kritiek en beledigen
bij de moslims is die iig nog profeet, bij de joden is die helemaal niets .. en ondanks deze nog grovere belediging spreken wij van "onze joods-christelijke roots"quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Moslims lopen continu het Christelijk geloof te beledigen door te zeggen dat Jezus NIET de zoon van God is. Dit terwijl dit juist de essentie van het hele Christelijke geloof is.
ja .. godsdienstvrijheid heet dat danquote:En dat mag wel? Omdat dit in hun boekje staat?
hebben ze gedaan toch .. en stuk voor stuk hebben ze gebruik gemaakt van het gelijk dat uit de respectievelijke passages van de boeken kon worden gehaald .. om maar 1 ding te noemen, de manier waarop er om word gegaan met homo'squote:Zo kan iedereen wel een boekje schrijven en dan zeggen dat iets mag omdat het in dat boekje staat!!
Maar zeg dan eens waarom we in het verleden wel gewoon het christelijke geloof konden beledigen en dat nu ineens bij moslims niet meer zou kunnen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:32 schreef moussie het volgende:
[..]
je mag best kritiek hebben op een geloof dat je niet deelt, maar er is een verschil tussen het uiten van kritiek en beledigen .. en zeker in het geval van Jami komt mij dat nogal opportunistisch voor, met een vader die eerst geen moslim was en later ineens weer wel lijkt het meer op goedkoop scoren dan oprechte betrokkenheid
Ik heb sterk het idee dat christenen de gevoeligheid van moslims gebruiken om hun eigen geloof weer (politieke) ruimte te geven.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar zeg dan eens waarom we in het verleden wel gewoon het christelijke geloof konden beledigen en dat nu ineens bij moslims niet meer zou kunnen?
ja zo kan ik het ook, lekker zelf bepalen wat een ander wel of niet als belediging mag gaan opvatten ..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan gezegd dat ook maar één levende moslim beledigd?
En dan echt iets wat beledigend is. Niet iets wat men als een belediging opvat. Noem eens één echte belediging.
gezien je het gevoel van de ander bij voorbaat gediskwalificeerd hebt, niet hij maar jij bepaald wat beledigend is, is dat nogal nutteloos ..quote:Enneh, niet met iets aankomen wat de waarheid is, want de waarheid mag altijd gezegd worden.
Hoewel sommige problemen hebben met de waarheid onder ogen te zien.
Nou, ik ben benieuwd.
in het verleden was het een interne aangelegenheid, christelijke achtergrond die tegen het christelijke juk liep aan te schoppen, da's iets totaal anders dan een buitenstaander die zich ermee bemoeitquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Maar zeg dan eens waarom we in het verleden wel gewoon het christelijke geloof konden beledigen en dat nu ineens bij moslims niet meer zou kunnen?
In het verleden was dat een 'maatschapelijk issue', sinds moslims hier zijn komen wonen zijn ze ook lid van deze maatschappij en gelden dezelfde regels ook voor hen. Ik vindt niet dat we ons daarvoor hoeven in te houdenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:01 schreef moussie het volgende:
[..]
in het verleden was het een interne aangelegenheid, christelijke achtergrond die tegen het christelijke juk liep aan te schoppen, da's iets totaal anders dan een buitenstaander die zich ermee bemoeit
Hoe kun je in godsnaam* iets sterk afkeuren waar je wel begrip voor hebt? Je kunt zeggen dat je het aan zag komen, dat het niet als verrassing kwam, dat je de motieven inzichtelijk hebt, maar begrip er voor opbrengen? Als je het afkeurt, ben je er tegen, en dan heb je er mijns inziens geen begrip voor. Het is te gek voor woorden dat er mensen in elkaar geslagen worden, vermoord of bedreigd voor een mening. Het is schandalig dat er blijkbaar niet in bepaalde personen opkomt dat het mogelijk is te reageren op een beschaafde manier, zonder uitingen van geweld als er, in jouw ogen, respectloos met je om gegaan wordt. Dat er niet eens de mogelijkheid van een dialoog gezocht is, maar meteen wordt gegrepen naar harde maatregelen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:47 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik keur de moord STERK af, maar kan er wel begrip opbrengen omdat het in de lijn der verwachting lag.
nou nee, het was aan de ene kant een maatschappelijke issue en aan de andere kant een godsdienstige issue, en volgens velen zat de godsdienstige kant zich teveel met de maatschappelijke te bemoeien ..quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:18 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In het verleden was dat een 'maatschapelijk issue', sinds moslims hier zijn komen wonen zijn ze ook lid van deze maatschappij en gelden dezelfde regels ook voor hen. Ik vindt niet dat we ons daarvoor hoeven in te houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |