www.feyenoord.nlquote:Royston Drenthe en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens hebben Feyenoord te kennen gegeven voornemens te zijn spoedarbitrage aan te vragen bij de KNVB. Op die manier hoopt de 20-jarige linkermiddenvelder een overgang naar Real Madrid af te dwingen. ‘Wij betreuren het dat het hierop uitdraait’, aldus interim-directeur Peter Vogelzang. ‘We hebben ons standpunt al meermaals kenbaar gemaakt en daar is niets aan veranderd: Feyenoord wil Royston Drenthe niet kwijt. Onze intentie is om hem nog minimaal een jaar voor de club te behouden en liefst langer. Niet voor niets is zijn contract in april nog verlengd tot 2011. Royston is ons sportief gezien in deze fase van de competitievoorbereiding veel waard. Feyenoord wil Drenthe alleen verkopen indien er een aanbod gedaan wordt dat overeenkomt met dat wat Royston Drenthe ons waard is.’
Lijkt mij toch niet zoveel uitmaken in deze. Het kan toch niet zo zijn dat je voor elke sportieve verbetering maar een transfer kan afdwingen? Helemaal als je 1 seizoen leuk hebt gespeeld bij de club die jou heeft opgeleid. Als Feyenoord door de arbitragezwaak gedwongen wordt Drenthe te verkopen zou ik dat echt belachelijk vinden. Kan je de club wel opdoeken op die manier.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:29 schreef Zjakkie het volgende:
Is het een sportieve verbetering om van de basis bij Feyenoord naar de bank van Real te gaan?
Was het niet zo dat aan 2 van de 3 criteria voldaan moest worden?quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lijkt mij toch niet zoveel uitmaken in deze. Het kan toch niet zo zijn dat je voor elke sportieve verbetering maar een transfer kan afdwingen? Helemaal als je 1 seizoen leuk hebt gespeeld bij de club die jou heeft opgeleid. Als Feyenoord door de arbitragezwaak gedwongen wordt Drenthe te verkopen zou ik dat echt belachelijk vinden. Kan je de club wel opdoeken op die manier.
Je vergist je volgens mij niet!quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:15 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Was het niet zo dat aan 2 van de 3 criteria voldaan moest worden?
1) Sportieve verbetering
2) Financiële verbetering
3) Onwerkbare situaie
Of vergis ik me nou?
quote:Feyenoord bevestigt arbitragezaak, maar houdt poot stijf
Het nieuws dat Royston Drenthe via een arbitragezaak wil proberen om een vertrek bij Feyenoord te forceren, is vanzelfsprekend niet goed ontvangen in Rotterdam-Zuid. De linkspoot wil via de rechter een transfer naar Real Madrid afdwingen, waarbij hij zich beroept op sportieve en financiële verbetering. Feyenoord-directeur Peter Vogelzang houdt voorlopig echter zijn poot stijf.
"Wij betreuren het dat het hierop uitdraait", zegt Vogelzang op de officiële website van de Rotterdamse club. "We hebben ons standpunt al meermaals kenbaar gemaakt en daar is niets aan veranderd: Feyenoord wil Royston Drenthe niet kwijt. Onze intentie is om hem nog minimaal een jaar voor de club te behouden en liefst langer. Niet voor niets is zijn contract in april nog verlengd tot 2011."
"Royston is ons sportief gezien in deze fase van de competitievoorbereiding veel waard. Feyenoord wil Drenthe alleen verkopen indien er een aanbod gedaan wordt dat overeenkomt met dat wat Royston Drenthe ons waard is", besluit hij.
Real Madrid bood eerder al 12,5 miljoen euro voor de jeugdinternational. Dat bod werd door Feyenoord afgewezen. Ook Chelsea is in de markt voor Drenthe.
Ja idd. Hoop niet dat het zich doorzet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:22 schreef mcyodogg het volgende:
Slechte ontwikkeling dit.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:25 schreef DrDentz het volgende:
Ik denk dat hij gaat afsluiten met de woorden "Ik hoop altijd nog eens bij Feyenoord terug te keren"
Dat dus.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:14 schreef venomsnake het volgende:
Als Suarez vanavond gelijk zal krijgen heb ik het idee dat er nog wel wat zaken zullen volgen deze zomer. Verliest Suarez dan schrikt dat misschien af.
Walgelijk die arbitragezaken.![]()
Dat ook gewoon ja.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:29 schreef hello_moto1992 het volgende:
Wat enorm onbeschoft van hem zeg.
1) van de nummer 9 van NL naar de nummer 1 in Spanje. Voldaan.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:15 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Was het niet zo dat aan 2 van de 3 criteria voldaan moest worden?
1) Sportieve verbetering
2) Financiële verbetering
3) Onwerkbare situaie
Of vergis ik me nou?
Inderdaad. Ik begin nog bijna sympathie te krijgen voor Sneijder zoquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:27 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dat dus.
Alle spelers die eerst een lang contract tekenen, hun liefde voor hun club uiten en bij de eerste aandacht van een andere club direct weg willen en anders meteen een arbitragezaak aanspannen mag je wat mij betreft direct afschieten. Verwerpelijke kut mentaliteit
Als ze slim zijn wel ja..quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Feyenoord zal nu toch wel met Real bellen, en een prijs overeenkomen van zo'n 10-12 miljoen ?
Helemaal mee eens. Je tekent dat contract en dan weet je dat je er aan vast zit. Als hij de zaak verliest, krijgt hij het bij Feyenoord ook nog moeilijk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:40 schreef Mooi_boy het volgende:
Echt triest al die arbitragezaken. Je tekent toch een contract? Dankzij Feyenoord voetbalt hij nu op zo'n niveau. Hij moet Feyenoord dankbaar zijn ipv een arbitragezaak tegen Feyenoord te beginnen.
Hopelijk verneukt hij zichzelf op de bank bij Real Madrid, en speelt hij volgend jaar bij FC Otelul Galati.
Tuurlijk bel je niet om hem snel te verkopen. Dat is toch ook een vorm van toegeven.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Hilarisch wel, want die Drenthe is maximaal 5-7 miljoen waard.
Feyenoord zal nu toch wel met Real bellen, en een prijs overeenkomen van zo'n 10-12 miljoen ?
Dat hij 4 maanden geleden z'n contract verlengd en zegt dat "Feyenoord in zijn hart ligt" en vervolgens 4 maanden later een arbitragezaak aanspant is pas belachelijk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik begrijp dat wel. Feyenoord vraagt een belachelijk hoog bedrag voor Drenthe. Een club als Real Madrid is een sportieve en financiële promotie in zijn carieré. Dat kun je die jongen niet kwalijk nemen.
Dat Feyenoord 17 á 18 miljoen vraagt is echt zwaar belachelijk.![]()
Inderdaad, spelers zijn pasanten, maar ga niet tof lopen doen alsof de club je alles is!quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:27 schreef DIGGER het volgende:
Alle spelers die eerst een lang contract tekenen, hun liefde voor hun club uiten en bij de eerste aandacht van een andere club direct weg willen en anders meteen een arbitragezaak aanspannen mag je wat mij betreft direct afschieten. Verwerpelijke kut mentaliteit
Wie zegt dat Feyenoord niet meer in zijn hart ligt? Man, wees toch realistisch. Alsof jij niet graag naar Real Madrid zou willen als je de mogelijkheid kreeg. 12,5 miljoen euro is al veels te veel geld voor Drenthe.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat hij 4 maanden geleden z'n contract verlengd en zegt dat "Feyenoord in zijn hart ligt" en vervolgens 4 maanden later een arbitragezaak aanspant is pas belachelijk.
Dan word hij gewoon kapot gemaakt door het Legioen. Hij word dan gewoon gezien als een verrader.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:44 schreef Rikkert het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Je tekent dat contract en dan weet je dat je er aan vast zit. Als hij de zaak verliest, krijgt hij het bij Feyenoord ook nog moeilijk.
Hallo, hij heeft toch een contract getekend. Als Feyenoord hem 4 maanden later daar aan wil houden is dat toch hun goed rechtquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:15 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Wie zegt dat Feyenoord niet meer in zijn hart ligt? Man, wees toch realistisch. Alsof jij niet graag naar Real Madrid zou willen als je de mogelijkheid kreeg. 12,5 miljoen euro is al veels te veel geld voor Drenthe.
Feyenoord staat volledig in zijn recht. Mij hoor je niet dat niet tegenspreken. Maar dat ze de jackpot vragen van 17 á 18 miljoen euro is gewoon niet realistisch.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hallo, hij heeft toch een contract getekend. Als Feyenoord hem 4 maanden later daar aan wil houden is dat toch hun goed recht?
Een beetje geduld opbrengen, meedenken met de club waar je veel aan te danken hebt, en een zorgvuldige carriëreplanning kan ook geen kwaad.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:15 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Wie zegt dat Feyenoord niet meer in zijn hart ligt? Man, wees toch realistisch. Alsof jij niet graag naar Real Madrid zou willen als je de mogelijkheid kreeg. 12,5 miljoen euro is al veels te veel geld voor Drenthe.
Ik zou toch gebeld hebben als ik Feyenoord was, tuurlijk is het niet goed te praten wat Drenthe nu flikt nadat ie 4 maanden geleden een nieuw contract tekende, maar je wil 'm nu ook niet meer in je selectie hebben lijkt me.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Tuurlijk bel je niet om hem snel te verkopen. Dat is toch ook een vorm van toegeven.
Imo moet er maar eens duidelijk gemaakt worden dat het geen zin heeft, ander blijf je dit soort gezeik houden.! Contract is contract, het is niet zo dat Drenthe het leven zuur is gemaakt bij Feyenoord, of dat Drenthe nooit speelde. Hij moet Feyenoord dankbaar zijn en zich professioneel opstellen door gewoon nog een jaar voor Feyenoord te willen spelen.!
Het beste zou zijn om gewoon de poot stijf te houden, net als Nijland doet.
Op die manier kan je een punt maken tegen dit soort praktijken, als de comissie meewerkt tenminste.
Krijgen die spelers gelijk dan is het hek van de dam en ligt de Nederlandse transfermarkt op zijn gat imo.
quote:DRENTHE ONDERTEKENT OFFICIEEL NIEUW CONTRACT | Transfers/verlenging/ontbinding
Onder toeziend oog van zijn vader, moeder en broer heeft Royston Drenthe vrijdag officieel zijn handtekening gezet onder een contract, dat hem tot de zomer van 2011 aan Feyenoord bindt. Een paar weken geleden, toen Drenthe op pad was met Jong Oranje, hoorde hij al dat de club graag met hem verder wilde. Vrijdag zette Drenthe na de training op feestelijke wijze ook echt pen op papier in De Kuip en kon hij proosten met zijn familie en technisch manager Peter Bosz.
Aanvankelijk zou Drenthe hiervoor de training iets eerder verlaten. ‘Maar het partijspel dat we speelden ging zo lekker, dat ik de hele training heb afgemaakt. Daarna was het wel even haasten, maar dat was het waard. Ik ben heel blij dat ik nu officieel heb bijgetekend. Feyenoord is de club waar mijn hart ligt.’ Voor Drenthe betekent het contract tevens een mooie verjaardagscadeau. Aanstaande zondag wordt het op Varkenoord opgeleidde talent twintig jaar oud.
Ze zijn dat allebei niet waard. Bij Ajax lachen ze zich nog steeds krom als ze de bankrekening van de club bekijkenquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:41 schreef Klopkoek het volgende:
Drenthe is minimaal 20 miljoen waard, zeker als een mislukte hardloper, derderangsspits en bankzitter zoals Babel datzelfde bedrag kost.
18 miljoen voor Babel was ook niet realistisch.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:24 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Feyenoord staat volledig in zijn recht. Mij hoor je niet dat niet tegenspreken. Maar dat ze de jackpot vragen van 17 á 18 miljoen euro is gewoon niet realistisch.
En dan halen ze twee talenten binnen die het goed gaan doen dit seizoen en volgend jaar een arbitragezaak starten om naar een grote club te kunnen. Immers, zo deed Drenthe het ook.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:26 schreef PBateman1978 het volgende:
Nee, ik zou lekker cashen, 12 miljoen is prima, kun je als Feyenoord zijnde mooi weer je selectie versterken.
babel dan idemquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik begrijp dat wel. Feyenoord vraagt een belachelijk hoog bedrag voor Drenthe. Een club als Real Madrid is een sportieve en financiële promotie in zijn carieré. Dat kun je die jongen niet kwalijk nemen.
Dat Feyenoord 17 á 18 miljoen vraagt is echt zwaar belachelijk.![]()
Altijd dat gezeik over Babel als er voor iemand een te hoog bedrag wordt gevraagd. Wat heeft Babel nou helemaal met deze transfer te maken? Babel is/was nou eenmaal 12-voudig international, onbetwist basisspeler bij Ajax ( zelfs een van de belangrijkere spelers) en wordt al jarenlang europees gezien als een groot talent. Misschien is hij niet zo goed als velen denken, maar zijn prijs was gewoon marktconform. Drenthe daarentegen heeft net een seizoen eredivisie gespeeld, op wisselend niveau.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:48 schreef DIGGER het volgende:
[..]
18 miljoen voor Babel was ook niet realistisch.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:41 schreef Klopkoek het volgende:
Drenthe is minimaal 20 miljoen waard, zeker als een mislukte hardloper, derderangsspits en bankzitter zoals Babel datzelfde bedrag kost.
Drenthe stond de laatste maanden net zo vaak op de voorpagina's van de Italiaanse sportkranten als Totti, Chivu, Nedved en Pato.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:51 schreef El_Bassie het volgende:
Drenthe daarentegen heeft net een seizoen eredivisie gespeeld, op wisselend niveau.
Carriëreplanning en voetbal? Het is geen kantoorbaar ofzo. Tja, dat hij 4 maanden geleden een contract tekent en nu weg wil is misschien niet netjes. Maar je verwacht dan ook niet dat Real Madrid op de deur komt kloppen...quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nu al naar Real Madrid gaan is niks anders dan voor financieel gewin, maar heeft niks van doen met een zorgvuldige carriëreplanning. Dat vereist wat geduld en serieus bezig zijn met je ontwikkeling.
Dat kan je natuurlijk nooit met elkaar vergelijken. Real Madrid heeft er geen zier mee te maken dat Liverpool zo lomp is geweest. Dat mag je nooit als maatstaf nemen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:57 schreef DIGGER het volgende:
En als er recent, in Nederland, 1 speler voor een absurd hoog bedrag verkocht is, is dat Babel. Dus een goed voorbeeld dat Feyenoord terecht een hoog bedrag vraagt.
Verschil is wel dat Babel er drie volle seizoenen heeft opzitten en Drenthe slechts één. Verder heeft Babel zich gedeeltelijk bewezen op jeugd EK's en WK's (volgens mij drie stuks) en Drenthe alleen één keer. Met succes, dat wel. Verder heeft Babel interlands gespeeld, Champions League, dus dat Drenthe ook maar een hoog bedrag moet opleveren vind ik niet te vergelijken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:57 schreef DIGGER het volgende:
[..]
En als er recent, in Nederland, 1 speler voor een absurd hoog bedrag verkocht is, is dat Babel. Dus een goed voorbeeld dat Feyenoord terecht een hoog bedrag vraagt.
Real niet nee, maar Feyenoord kan natuurlijk vragen wat ze willen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:09 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk nooit met elkaar vergelijken. Real Madrid heeft er geen zier mee te maken dat Liverpool zo lomp is geweest. Dat mag je nooit als maatstaf nemen.
quote:
Jawel hoor. De vraagprijs wordt mede bepaald door de bedragen die andere clubs voor vergelijkbare spelers vragen of betalen lijkt me.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:09 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Dat kan je natuurlijk nooit met elkaar vergelijken. Real Madrid heeft er geen zier mee te maken dat Liverpool zo lomp is geweest. Dat mag je nooit als maatstaf nemen.
Dat is een bericht van april, zie niet in wat er een propaganda-verhaal aan isquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:19 schreef BigFire het volgende:
[..]
die propaganda-machine feyenoord.nl.. werkelijk schitterend
Bij talent wordt er nooit gekeken naar hoeveel wedstrijden ze al gespeeld hebben, maar naar potentie. Dan is het helemaal niet vreemd dat voor Drenthe hetzelfde gevraagd wordt als voor Babel. Dat gelul over ervaring is bullshit, Messi is ook niet minder waard dan bijvoorbeeld Cristiano Ronaldo, die al meer heeft bewezen. Als Babel nou 3 seizoenen had bewezen echt de topspits van de Eredivisie te zijn had je daarvan kunnen spreken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Babel er drie volle seizoenen heeft opzitten en Drenthe slechts één. Verder heeft Babel zich gedeeltelijk bewezen op jeugd EK's en WK's (volgens mij drie stuks) en Drenthe alleen één keer. Met succes, dat wel. Verder heeft Babel interlands gespeeld, Champions League, dus dat Drenthe ook maar een hoog bedrag moet opleveren vind ik niet te vergelijken.
Dus?quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:17 schreef RayMania het volgende:
[..]
Verschil is wel dat Babel er drie volle seizoenen heeft opzitten en Drenthe slechts één.
Vergeet niet dat Pato wereldwijd al meer dan een jaar de topclubs bezig houdt en er al vergelijkingen met weet ik wie allemaal gemaakt zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:33 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dus?
Milan legt even met gemak 20 miljoen neer voor een 17 jarige.
Een tijdje geleden werd er verteld dat Real hem al het hele seizoen volgtquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:37 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Pato wereldwijd al meer dan een jaar de topclubs bezig houdt en er al vergelijkingen met weet ik wie allemaal gemaakt zijn.
Drenthe is pas na het EK-21 in de picture gekomen.
Appels en Peren dus.
Maar ze willen hem juist niet als linksback halenquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:49 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Een tijdje geleden werd er verteld dat Real hem al het hele seizoen volgt
Ik wel. Kijk maar gisteren hoe hij zich op het veld gedraagd. Het is net een klein kind dat je z'n speen afpakt. Optiefen met die verwende kut Surinamer. Laat ie met z'n surinamevlag in het vliegtuig naar Spanje gaan zitten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:19 schreef Nywuob het volgende:
Ongelofelijk zeg, dat had ik niet van hem verwacht.
Ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb, dus het kan een onbetrouwbare bron zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar ze willen hem juist niet als linksback halen![]()
Snap niet hoe ze hem dan het hele seizoen hebben gevolgd![]()
Als linksback haalde hij bij lange na het niveau niet van wat hij op het EK als linkermiddenvelder haalde.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:57 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb, dus het kan een onbetrouwbare bron zijn.![]()
Maar ze wilden hem aanvankelijk als opvolger van Roberto Carlos, dat was dus wel als linksback. Dat wilde Drenthe niet, dus ik denk dat ze hem toen gezegd hebben dat ie linkshalf mocht spelen. Zoiets zal het wel gegaan zijn.
En daarnaast heeft hij ook afgelopen seizoen bij Feyenoord een paar keer op het middenveld gestaan.
Scouts kijken of er bepaalde basiskwaliteiten aanwezig zijn, zoals bijvoorbeeld een actie, gezonde agressie, goede manier van bewegen, over de bal kijken enz. Dus ik vind het helemaal niet zo vreemd, hij is trouwens al erg opgevallen bij het toernooi in Toulon, waar de tribunes altijd vol zitten met scouts. Of misschien op een eerder jeugdtoernooi.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:51 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar ze willen hem juist niet als linksback halen![]()
Snap niet hoe ze hem dan het hele seizoen hebben gevolgd![]()
Op het toernooi in Toulon blonk hij juist uit als linksback, een scout heeft trouwens ook wel door wat voor effect het team waar hij bij Feyenoord in speelde op hem had. Bepaalde fouten, zoals buitenspel opheffen heeft bijvoorbeeld ook te maken met slechte coaching. Zo'n scout ziet dat. Voor het topvoetbal heeft Drenthe gewoon erg veel dingen voor hem spreken, ten eerste dat hij links is, ten tweede en een van de belangrijkste eigenschappen, hij zit fysiek heel goed in elkaar en beweegt makkelijk, ten derde hij kan wel wat met een bal, ten vierde hij is goed agressief.quote:Op maandag 6 augustus 2007 20:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als linksback haalde hij bij lange na het niveau niet van wat hij op het EK als linkermiddenvelder haalde.
Dus het zou een lachertje zijn als Real toen al geintresseerd in hem was.
Inderdaadquote:Op maandag 6 augustus 2007 21:49 schreef DrDentz het volgende:
Holy fuck als ze echt 18 miljoen bieden moet Peter Bosz hem vanavond nog op Schiphol zetten.
Zou goed nieuws zijn voor Feyenoord.quote:El Feyenoord acepta cobrar a plazos
El Madrid vuelve a la carga para fichar a Drenthe, que ayer marcó un gol y provocó un penalti ante el Liverpool. Tras un amago de renuncia debido los 18 millones de euros al contado que pedía el Feyenoord, el club blanco ha vuelto a negociar con el mánager holandés, Peter Bosz. El Madrid propone pagar el traspaso en tres plazos y el club de Rotterdam ha acercado posturas ante el deseo de Drenthe de vestir de blanco.
voor Huntelaar is toch nog nooit zo concreet bod binnen gekomen van een absolute topclub?quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:23 schreef jakees het volgende:
Hoe lang speelt Drenthe al bij Feyenoord (in de jeugd enzo). Kan je zien dat zo'n Huntelaar veel slimmer is dan zo'n Drenthe. Investeert in zijn toekomst. Maar ja dat dachten de meesten ook van Van Persie.
aanvulling: en Seedorf
Eerlijkheid is schijnbaar ver te zoeken in de voetballerij.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:57 schreef De_Postbode het volgende:
Valt me zwaar tegen van 'm, hij leek me nou juist zo eerlijk.
Misschien niet maar dat heeft ook met de houding van iemand te maken. Als jij alle opties open houdt zijn clubs eerder geneigd te onderhandelen. Verder was er toch interesse van Juventus?quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voor Huntelaar is toch nog nooit zo concreet bod binnen gekomen van een absolute topclub?
Maar ieder commercieel bedrijf heeft altijd wel een concurrentiebeding, boetebeding, of een soort van clausule dat je niet binnen een x aantal jaar mag vertrekken nadat je daar een dure opleiding hebt genoten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:42 schreef DrDentz het volgende:
Van mij hoeft hij niet dankbaar te zijn voor die opleiding; Feyenoord leidt zo'n speler niet op omdat ze zo aardig zijn, dat is gewoon een investering.
Voetbalzone (quote:Van Basten geeft signaal aan talenten af
Bondscoach Marco van Basten heeft een signaal aan alle talentvolle voetballers afgegeven. De trainer waarschuwt deze generatie om niet vroegtijdig naar een buitenlandse club over te stappen.
"Jonge spelers gaan tegenwoordig inderdaad snel naar het buitenland”, analyseert de trainer van het Nederlands elftal in het Zwitsere magazine Rott Weiss. “Het zou goed zijn als jonge jongens eerst alles mee maken in hun eigen land, met alle ups en downs die je als speler maar kunt tegenkomen.”
Daarnaast benadrukt Van Basten in zekere een clubgevoel wat de spelers normaal gesproken hebben opgebouwd. “Je moet in je achterhoofd houden dat je in een bepaald land bent opgeleid, clubs en vrijwilligers altijd voor je hebben klaar gestaan, je kansen hebt gekregen je in de kijker te spelen, en je dus best iets terug kan geven aan de mensen in je eigen land.”
Ajax, PSV en Feyenoord kregen er in het recente verleden al mee te maken. Zo koos Jordy Brouwer (19) er voor om de Amsterdamse club te verlaten voor een vervolgopleiding bij Liverpool, ging PSV-talent Patrick van Aanholt (16) richting Chelsea en maakte ook Feyenoord-jeugdspeler Jeffrey Bruma (15) dezelfde stap.
De huidige lichting voetballers zouden volgens Van Basten meer doordacht met dit soort stappen moeten omgaan. “Je zou als jonge speler veel meer aan carrièreplanning moeten denken. Investeren in jezelf en in plezier. Je hebt er niets aan naar het buitenland te gaan en vervolgens driekwart van de wedstrijden niet te spelen. Dan kun je dus beter in je eigen land alle wedstrijden spelen, ervaring opdoen en daarna de stap naar het buitenland zetten.”
hear hear!quote:
Brouwer mocht Ajax gewoon verlaten. Dan is de keus tussen AFC of Haarlem en Liverpool wel snel gemaakt.quote:
Hoezo dat dan? Als je ziet wat er internationaal voor bijvoorbeeld spelers uit portugal betaald wordt valt het allemaal wel mee.quote:Op maandag 6 augustus 2007 22:53 schreef Smeich het volgende:
[..]
hear hear!
vieze kut dieDrenthe, al moet ik toegeven dat Feyenoord gewoonweg veels te veel vraagt voor die gast.
quote:'Koevermans in voetsporen Drenthe en Suárez'
In navolging van Luis Suárez en Royston Drenthe lijkt nu ook Danny Koevermans toevlucht te zoeken tot een arbitragezaak. Dit meldde de zaakwaarnemer van de AZ-aanvaller maandagavond aan RTV Rijnmond.
De vraagprijs van Alkmaarders bedraagt nog altijd zeven miljoen euro en dit is in de ogen van Koevermans en zijn belangenbehartiger ‘overdreven’. De speculaties van De Telegraaf dat de eenmalig international in de belangstelling van Fenerbahçe zou staan, worden door Van Noortwijk naar het rijk der fabelen verwezen.
Sinds de komst van Ari da Silva en Graziano Pellè acht Koevermans het zelf beter om te verkassen. Feyenoord, 1. FC Nürnberg en Shakhtar Donetsk toonden vorige maand interesse, maar om verscheidene redenen ketste de deal af.
AZ had eerder een streep gezet door het verlangen van Koevermans om zijn heil buiten Alkmaar te zoeken. De Noord-Hollandse club wilde niet meewerken aan een overgang, omdat er geen adequate vervanger was gevonden. Met de komst van Pellè lijkt trainer Louis van Gaal nu echter over genoeg opties in de aanvalslinies te beschikken
Niet realistisch? Als ze hem zouden willen verkopen niet nee, maar ze willen hem gewoon niet kwijt. Als elke Nederlandse club meteen moet verkopen zodra er een geïnteresseerde club voorbij komt, kan de Nederlandse top hun eerste elftal bij voorbaat al wel opheffen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:24 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Feyenoord staat volledig in zijn recht. Mij hoor je niet dat niet tegenspreken. Maar dat ze de jackpot vragen van 17 á 18 miljoen euro is gewoon niet realistisch.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:59 schreef OreO het volgende:
die jongen wil europees ballen dat doet feyenoord niet ,goedzo drenthe!
Statistieken Royston Drenthequote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:59 schreef OreO het volgende:
Die dus ook een arbitragezaak gaat startenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:58 schreef hardcorehooligans het volgende:
de tering zit ik feyenoord al twee weken als haagenees op te poetsen. gebeurd er dit.
tiefte er mee wie is die Drenthe. laat tie lekker opkankeren dan.
en koop lekker iemand die wel feyenoorder wil zijn.
az heeft er nog een Danny Koevermans is zijn naam.
denk wel dat die een aardig zakcentje krijgt daar,en hij kan europees spelenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 01:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nee, in Madrid zal ie vast flink aan voetballen toekomen
Op de training.
quote:Advocaat Drenthe positief over arbitragezaak
Royston Drenthe wil koste was het kost naar Real Madrid en volgens Harro Knijff is de kans ook groot dat dit zal gebeuren. De advocaat van de twintigjarige Feyenoorder twijfelt niet aan de goede afloop van de aanstaande arbitragezaak bij de KNVB.
Via het rechtsorgaan van de nationale voetbalbond wil de jeugdinternational op basis van financiële en sportieve verbetering een transfer naar het Santiago Bernabéu afdwingen. Drenthe volgt daarmee het voorbeeld van de op een transfer naar Ajax azende Luis Súarez, terwijl Danny Koevermans via deze wijze ook een vertrek bij AZ lijkt te willen afdwingen.
De Spaanse landskampioen staakte verleden week de pogingen om de Rotterdammer over te nemen. Real Madrid is bereid om 12,5 miljoen euro neer te leggen, maar Feyenoord heeft bij voortduring laten weten vast te willen houden aan een transfersom van zeventien miljoen euro.
Knijff
“Ik hoef U niet te vertellen dat de overstap van Feyenoord naar Real Madrid een sportieve verbetering is”, reageerde Knijff maandagavond desgevraagd op NOS Langs de Lijn. “En als het salaris een aantal keren over de kop gaat, dan is die financiële verbetering volgens mij ook wel duidelijk.”
“Als je kijkt naar Feyenoord en Real Madrid… Feyenoord heeft een buitengewoon mager jaar gehad. Ik heb alle respect voor het werk dat Feyenoord deze zomer heeft verricht. Maar ook al ga je uit van het meest optimistische scenario voor Feyenoord, dan sta deze club nog altijd in de schaduw van een club als Real Madrid”, aldus Knijff.
Vogelzang
“Wij betreuren het dat het hierop uitdraait", vertelde interim-directeur Peter Vogelzang maandagmiddag op de officiële website van Feyenoord. "We hebben ons standpunt al meermaals kenbaar gemaakt en daar is niets aan veranderd: Feyenoord wil Royston Drenthe niet kwijt. Onze intentie is om hem nog minimaal een jaar voor de club te behouden en liefst langer. Niet voor niets is zijn contract in april nog verlengd tot 2011."
"Royston is ons sportief gezien in deze fase van de competitievoorbereiding veel waard. Feyenoord wil Drenthe alleen verkopen indien er een aanbod gedaan wordt dat overeenkomt met dat wat Royston Drenthe ons waard is", aldus het bestuurslid.
Lens
Eerder hekelde Sigi Lens in De Telegraaf al de houding van de Rotterdamse club, waar Drenthe nog tot medio 2011 onder contract staan. “Feyenoord vraagt voor Royston een bedrag à la Dirk Kuyt en Wesley Sneijder, die al jaren A-international zijn. Vind je dat normaal? Wat is Royston volgend jaar waard? 25 miljoen? 75 miljoen?”
“Wat mij verbaast, is dat alle Europese topclubs een akkoord met Real Madrid bereiken. Waarom Feyenoord dan niet? Elke speler heeft een droom. Als een club als Real Madrid voorbij komt, zeg je geen ’nee’. Dát moet Feyenoord beseffen”, aldus de belangenbehartiger vorige week.
Inderdaad, voor Robben (quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:16 schreef Suijk het volgende:
Die Lens, legt 'ie de schuld bij Feyenoord.Als Real gewoon met 20 miljoen over de brug komt zoals ze ook doen voor matige spelers uit andere competities, komt er heus wel een akkoord.
Wat dacht je van 30 miljoen euro voor Pepe?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Inderdaad, voor Robben () bieden ze ook belachelijke bedragen en die valt en jankt alleen maar!
Ook!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:23 schreef BobRooney het volgende:
[..]
Wat dacht je van 30 miljoen euro voor Pepe?
Vanavond??? Per direct. 18 miljoen voor zo'n beperkte speler. Meteen doen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 21:49 schreef DrDentz het volgende:
Holy fuck als ze echt 18 miljoen bieden moet Peter Bosz hem vanavond nog op Schiphol zetten.
Zegt iemand met de naam Henk Vosquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:06 schreef HenkVos26 het volgende:
[..]
Vanavond??? Per direct. 18 miljoen voor zo'n beperkte speler. Meteen doen.
quote:
Dan had je het EK onder de 21 maar moeten kijken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:12 schreef HenkVos26 het volgende:
[..]
![]()
HenkVos heeft meer gepresteerd dan Royston Drenthe....... wie herinnert zich niet die pass op Cruz, waarna hij deze de 1-0 tegen Juventus maakte?
Heb ik dat kleine doodlopertje nog niet zien doen.
quote:
Heb ik gezien. Maar dan speel je dus tegen leeftijdsgenoten. Hij heeft niks laten zien tegen Chelsea, Porto, en Liverpool. Als je 'm wat strakker dekt, bakt tie er niks van. Je zag toen echt dat het een vrije domme speler is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan had je het EK onder de 21 maar moeten kijken.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:18 schreef HenkVos26 het volgende:
[..]
.
Vanzelfsprekend kan dit nog komen, want hij is nog jong. Maar als ze nu 18 miljoen voor hem kunnen krijgen, zijn ze echt gek als ze hem niet verkopen. Meer waard wordt tie nooit meer.
Tegen Liverpool scoorde ie nogquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:18 schreef HenkVos26 het volgende:
[..]
Heb ik gezien. Maar dan speel je dus tegen leeftijdsgenoten. Hij heeft niks laten zien tegen Chelsea, Porto, en Liverpool. Als je 'm wat strakker dekt, bakt tie er niks van. Je zag toen echt dat het een vrije domme speler is.
Vanzelfsprekend kan dit nog komen, want hij is nog jong. Maar als ze nu 18 miljoen voor hem kunnen krijgen, zijn ze echt gek als ze hem niet verkopen. Meer waard wordt tie nooit meer.
Alleen daar heeft hij echt uitgeblonken, voor de rest heb ik niet veel van hem gezien. Ook niet tegen Porto, wat HenkVos hieronder al zegt, daar speelde hij alsof hij Ronaldinho was ofzo..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan had je het EK onder de 21 maar moeten kijken.
Woodgate.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 08:16 schreef Suijk het volgende:
Die Lens, legt 'ie de schuld bij Feyenoord.Als Real gewoon met 20 miljoen over de brug komt zoals ze ook doen voor matige spelers uit andere competities, komt er heus wel een akkoord.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:56 schreef Heerlijkheid het volgende:
Haha, check die poll op vi.nl
Ik denk eerlijk gezegd dat het hem weinig kan boeien. Sigi Lens zal zijn hoofd dol gemaakt hebben dat hij nu snel zijn vakken moet vullen, voor het geval hij door een blessure nooit meer kan voetballen of iets dergelijks. $$$$ thats what it's all about.quote:42% bankzitter
36% tribuneklant
En dat had ie 4 maanden geleden toen ie zn contract verlengde niet kunnen voorspellen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 00:59 schreef OreO het volgende:
Hij zit nu lekker aan een bordje roti. En daarna kijkt hij nog even tv, belt wat met zn zaakwaarnemer en gaat slapen.quote:
Ze heben nog drie weken hoor...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:41 schreef Ofyles2 het volgende:
Het bestuur van Feyenoord maakt zich straks schuldig aan een Ibrahimovicje. Een speler voor veel geld verkopen, maar vlak voor het sluiten van de transfermarkt geen substitutie regelen.
18 miljoen voor een jong talent vind ik onbehoorlijk veel geld. Maak er dan een aanbestedingszaak van, waarbij de club die het hoogst biedt Drenthe koopt.
Er zou een vers bod van 15 miljoen liggen van Madrid waar feyenoord zich in kan vinden.quote:Dopo la minaccia di adire a vie legali, sembra riapparire il sereno tra Royston Drenthe e il Feyenoord, che avrebbe deciso di accettare l'offerta di 15 milioni per il proprio giocatore formulata nelle scorse ore dal club madrileno.
En daarbij heeft Feyenoord zeker niet te weinig middenvelders, Drenthe kan prima opgevangen worden.quote:
Toen wist hij nog niet dat hij naar real madrid kon!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 13:50 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
En dat had ie 4 maanden geleden toen ie zn contract verlengde niet kunnen voorspellen?
Wat betekent een contract dan voor jou? De club moet aan haar verplichtingen voldoen, maar de speler kan er onderuit komen als er een andere club hem wil?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:53 schreef OreO het volgende:
[..]
Toen wist hij nog niet dat hij naar real madrid kon!
Ja, triest dat het zo gelopen is.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:55 schreef chrisgyan het volgende:
Hoorde net van een maat die op de training van Feyenoord staat, dat hij onder begeleiding van Security naar het trainingsveld begeleid werd zojuist...
quote:Royston Drenthe onder beveiliging naar middagtraining
Royston Drenthe heeft onder beveiliging het trainingsveld betreden voor de middagtraining. Doordat de jonge speler een arbitragezaak tegen Feyenoord heeft aangespannen is hij in één slag niet meer geliefd bij Het Legioen.
De 20-jarige Feyenoorder wil een transfer naar Real Madrid afdwingen. Er werd overigens niet gescholden op de linksbenige Drenthe.
Er is veel drukte op de woensdagtraining afgekomen, op dit moment staan er honderden supporters om het veld.
Bron
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:53 schreef Solstice het volgende:
Dit vond ik op een ander forum, en zegt op het moment wel alles denk ik:
Open brief aan Royston.
Met een beetje geluk zijn we vanavond verlost van een speler die niet meer voor Feyenoord wil spelen, nog vrijwel niets heeft laten zien in Feyenoord 1, 14 miljoen euro rijker en als klap op de vuurpijl ook nog een leuk toernooitje in Madrid.quote:De overgang van Royston Drenthe naar Real Madrid is bijna rond. Feyenoord en de Spaanse kampioen zijn elkaar dusdanig genaderd, dat een overeenkomst een kwestie van uren is.
Real Madrid wil Drenthe voor 13 miljoen euro overnemen en betaalt dat bedrag in een keer. Daarnaast zou Feyenoord dan nog bonussen krijgen en worden uitgenodigd op het toernooi van Madrid.
Feyenoord wil 14 miljoen euro voor Drenthe. Madrid wil dat alleen betalen indien de betaling in drie termijnen kan geschieden. Het laatste woord is aan Feyenoord.
Bron: Rijnmond
Het zou logischer zijn als Sigi Lens eens een "ongelukje" zou overkomen.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:55 schreef chrisgyan het volgende:
Hoorde net van een maat die op de training van Feyenoord staat, dat hij onder begeleiding van Security naar het trainingsveld begeleid werd zojuist...
Die heeft hij als eens gehad, met z'n broeders in 't vliegtuigquote:Op woensdag 8 augustus 2007 20:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het zou logischer zijn als Sigi Lens eens een "ongelukje" zou overkomen.
Bedoel maar, een big deal. Hopelijk slaagt hij daar, maar dat wordt moeilijk.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:35 schreef chrisgyan het volgende:
[..]
Met een beetje geluk zijn we vanavond verlost van een speler die niet meer voor Feyenoord wil spelen, nog vrijwel niets heeft laten zien in Feyenoord 1, 14 miljoen euro rijker en als klap op de vuurpijl ook nog een leuk toernooitje in Madrid.
Tsja.....26 wedstrijden in Feyenoord 1 en 2 opvallende wedstrijden bij jong oranje, en hij loopt gelijk naast zijn schoenen, wat moet je nou met zulke types?quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Lijkt mij toch niet zoveel uitmaken in deze. Het kan toch niet zo zijn dat je voor elke sportieve verbetering maar een transfer kan afdwingen? Helemaal als je 1 seizoen leuk hebt gespeeld bij de club die jou heeft opgeleid. Als Feyenoord door de arbitragezwaak gedwongen wordt Drenthe te verkopen zou ik dat echt belachelijk vinden. Kan je de club wel opdoeken op die manier.
Wat loopt Madrid nou moeilijk te doen over die 1 miljoen euroquote:
RTL Nieuwsquote:'Robben en Drenthe tekenen bij Real Madrid'
Arjen Robben en Royston Drenthe voetballen komend seizoen voor Real Madrid. Dat melden Spaanse media.
Supercup
Het Spaanse radiostation Cadena SER meldt dat de twee Nederlanders later vandaag in Madrid worden gepresenteerd. Ze zouden ook beschikbaar zijn voor de eerste wedstrijd om de Spaanse Supercup op zaterdag.
Drenthe
Sportkrant AS weet te melden dat Real Madrid 13 miljoen euro betaald voor Feyenoorder Drenthe. De 20-jarige voetballer debuteerde in 2005 in de Rotterdamse Kuip. Hij speelde in totaal 29 competitiewedstrijden voor de Rotterdamse club. Bij het EK onder 21 eerder dit jaar maakte hij veel indruk. Drenthe moet bij Real de opvolger worden van de Braziliaan Roberto Carlos.
Robben
Dat Robben naar Real Madrid zou komen, lag al langer voor de hand. Clubpresident Ramon Calderon had bij zijn aantreden vorig jaar beloofd dat hij de linkerspits zou halen. De 23-jarige Robben speelt nu nog bij Chelsea, en kwam eerder uit voor PSV en FC Groningen.
Laat me raden, je hebt maar weinig wedstrijden van hem gezien?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:09 schreef the_legend_killer het volgende:
ik zou hem eerder gebruiken als linksback dan als linkshalf.
Hoezo ? ik vond hem persoonlijk ook beter op de backs.,quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:10 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt maar weinig wedstrijden van hem gezien?![]()
![]()
Mee opkomen kan ie wel ja. In balbezit doet ie het dan wel goed. Alleen verdedigen deed ie minder. Bij balbezit zou ie daarom nog wel eens fataal kunnen zijn. Daarom vind ik hem beter op de halfpositie (wat iets anders is dan linker spits). Bij Jong Oranje werd dat ook duidelijk geïllustreerd, hij begon op te vallen toen ie op de halfpositie werd gezet, wat bij Feyenoord overigens ook al het geval was.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:12 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Hoezo ? ik vond hem persoonlijk ook beter op de backs.,
daar heeft ie vorig jaar een siezoen lang goed gedaan met heerlijke rushes over het veld tegen 4 wedstrijdjes met jong oranje in de linker spits nou nou.
Ja, qua financien begrijp ik het ook wel? Maar als voetballer wil je toch ook voetballen?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:23 schreef BB-boy het volgende:
- 10 jaar je rot rennen in de kuip.
- 1 jaar op de bank zitten van het Bernabeu.
En dat voor hetzelfde salaris![]()
Ik zit persoonlijk liever op de bank bij UDI'19 dan dat ik bij feyenoord in de basis sta.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:24 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ja, qua financien begrijp ik het ook wel? Maar als voetballer wil je toch ook voetballen?
Ik kan best begrijpen dat ie naar Real toe wil, maar dat ie een rechtzaak aanspant als ie zn zin niet krijgt vind ik onvergeeflijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:27 schreef HAL9000S het volgende:
Ik geef 'm groot gelijk. Ik ben benieuwd hoeveel van de mensen hier een club als real madrid af zouden wimpelen op die leeftijd.
Het is de nieuwe Bogardequote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:24 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Ja, qua financien begrijp ik het ook wel? Maar als voetballer wil je toch ook voetballen?
Je draait het om. Drenthe speelt een leuk EK en Real wil hem. Drenthe dubt, weet niet of hij ooit nog zo'n kans gaat krijgen, wie weet heeft een seizoen later alleen Birmingham interesse in hem. Hij grijpt hem met beide handen aan en verzekert zich daarmee ook zijn financiële toekomst. 'Clubliefde' wordt overschat, voetbal begint steeds meer op het bedrijfsleven te lijken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:22 schreef Arcee het volgende:
Wat een blaaskaak die Drenthe. Trapte 1 keer een leuk balletje op een jeugd-EK en wil gelijk per se naar Real Madrid.
Zegt ook iets over Real natuurlijk.
VD Vaartquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Drenthe dubt, weet niet of hij ooit nog zo'n kans gaat krijgen, wie weet heeft een seizoen later alleen Birmingham interesse in hem.
Ze hebben dit jaar dus een verdubbeling van hun begrotingquote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:47 schreef Mindlight het volgende:
Uitstekend, 5% van dat bedrag gaat naar Excelsior.
Mwa, het transferbudget was ongeveer 0 euro, en nu 650.000. Niet verkeerd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:47 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ze hebben dit jaar dus een verdubbeling van hun begroting![]()
Opleidingquote:Op donderdag 9 augustus 2007 20:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hoezo krijgt Excelsior geld?
Als back blijft hij nog wel op zijn positie.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:10 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Laat me raden, je hebt maar weinig wedstrijden van hem gezien?![]()
![]()
Maar wel een kip zonder kop die zn man voorbij komt, de achterlijn haalt, en voorzetten geeft. Als back laat ie nog wel eens steekjes vallen, die dodelijk kunnen aflopenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:00 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Als back blijft hij nog wel op zijn positie.
Als linkshalf is het een kip zonder kop
Als hij bij Madrid nog eisen gaat stellen ook is hij nog verder van deze wereld dan ik dacht.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Bij Real lopen er ook betere optie's rond voor de linkshalf positie
Denk dat hij wel veel kan leren als linksback als hij op deze positie speelt, maar dat wil hij niet.
quote:Calcio: Real Madrid, ufficializzato l'acquisto di Drenthe
MADRID - Il Real Madrid ha ufficializzato l'acquisto del laterale sinistro del Feyenoord, Royston Drenthe. Per il giocatore olandese, 19 anni, i madridisti verseranno la cifra di 14 milioni di euro. Drenthe ha firmato un contratto di cinque anni.
Welke Galacticus zit er nog dan ?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:11 schreef HAL9000S het volgende:
Real had toch ooit het plan alle galacticus eruit te knikkeren en een nieuw team op te bouwen met talentvolle jonge spelers?
Inderdaad, en Robben wordt ook nog voor dezelfde positie gehaald.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:29 schreef venomsnake het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Madrid met Drenthe van plan is als ik zo naar hun selectie kijk.![]()
Z'n leeftijd, toch? Maar lekker boeiend, hij is pleite en de zak geld is groot.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
Staat toch een foutje in het bericht hoor![]()
Die deal lijkt niet meer te komen nu.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Inderdaad, en Robben wordt ook nog voor dezelfde positie gehaald.
Is Drenthe al zo'n grote naam dan?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ach ja, ze moeten gewoon namen hebben in Madrid.[afbeelding]
Mischien dat hij dan in potentie een van de spelers wordt waar het nieuwe team op gebaseerd gaat worden? Lijkt me sterk dat Drenthe zelf een basisplaats verwacht, of dat ze hem dat toegezegd hebben.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:59 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Welke Galacticus zit er nog dan ?
Figo Ronaldo Zidane Beckham zijn allemaal al weg immers.
Ja hij is 20 jaar, maakt het bedrag niet minder absurd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:04 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Z'n leeftijd, toch? Maar lekker boeiend, hij is pleite en de zak geld is groot.
Absoluut. Ze spreken al over de nieuwe Zidane.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:06 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Is Drenthe al zo'n grote naam dan?
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:10 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Absoluut. Ze spreken al over de nieuwe Zidane. Davids
Als een van de meest gewilde talenten van Europa wel ja.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:06 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
Is Drenthe al zo'n grote naam dan?
ai ai ai die zullen teleurgesteld zijn daarzoquote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:10 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Absoluut. Ze spreken al over de nieuwe Zidane.
De gek die dat bedacht heeft... Tuurlijk, hij deed het hartstikke goed op het EK-21, maar verder heeft hij toch nog niets gepresteerd. Sneijder komt meer in de buurt als een van de meest gewilde talenten van Europa.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:38 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als een van de meest gewilde talenten van Europa wel ja.
hij zei echt dat hij niet als linksback wilde spelenquote:Op donderdag 9 augustus 2007 21:12 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Als hij bij Madrid nog eisen gaat stellen ook is hij nog verder van deze wereld dan ik dacht.
Dat is een beste zak geld voor Excelsior.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 19:47 schreef Mindlight het volgende:
Uitstekend, 5% van dat bedrag gaat naar Excelsior.
Ach, bij Feyenoord had hij ook wel 900.000 ofzo kunnen verdienen. 150.000 Is toch al een enorme berg geld voor een jongen met ouders die eerst waarschijnlijk van 1200 per maand moesten rondkomen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:48 schreef Corksterr het volgende:
Ik had een week of 2 ergens gelezen dat hij bij Feyenoord 150.000 euro per jaar verdiende, en bij Real 1.600.000 euro.
De transfer zelf niet mag ik hopen, maar het dreigen met arbitragezaak wel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:20 schreef DeVinger het volgende:
Onder beveiliging van het trainingsveld. Nemen de fans deze overgang hem erg kwalijk dan?
Tja, iemand met een stuk of 40 interlands achter z'n naam noem ik geen talent meer. Sneijder is gewoon een gevestigde topspeler.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 22:53 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
De gek die dat bedacht heeft... Tuurlijk, hij deed het hartstikke goed op het EK-21, maar verder heeft hij toch nog niets gepresteerd. Sneijder komt meer in de buurt als een van de meest gewilde talenten van Europa.
Dit dus. Als hij op een normale manier naar Real was gegaan, was er niets aan de hand geweest. Dat hij een arbitragezaak heeft aangespannen maakt hem een verrader. Vandaar de negatieve geluiden jegens hem.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:32 schreef koningdavid het volgende:
[..]
De transfer zelf niet mag ik hopen, maar het dreigen met arbitragezaak wel waarschijnlijk.
In Nederland. Daarbuiten nog niet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, iemand met een stuk of 40 interlands achter z'n naam noem ik geen talent meer. Sneijder is gewoon een gevestigde topspeler.
Die nog vaak genoeg te pakken is op zijn zwakheden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, iemand met een stuk of 40 interlands achter z'n naam noem ik geen talent meer. Sneijder is gewoon een gevestigde topspeler.
Zo moet je dat niet zien. De waarde van Sneijder voor Ajax is heel wat hoger dan Drenthe voor Feyenoord. Ik denk dat ze in Rotterdam prima zaken hebben gedaan. Ik denk dat je voor helft van het bedrag voor Drenthe al een betere --) rijpere speler terughebt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 10:17 schreef Klopkoek het volgende:
Kutzooi, denk je dat Feyenoord mooi 14 miljoen heeft binnengehaald, neemt Ajax nóg meer afstand door het bod van Real op Sneijder van 24 miljoen euro.![]()
quote:Er kleefde ook nog een pijnlijke anekdote aan Royston Drenthe.
Als junior op een jeugdtoernooi in Oostenrijk betrapte trainer Marcel Bout de puber op het gappen van Tim Vinckens gameboy. Betraand bezweerde Royston dat ie het speeltje dat hij zo gaaf vond later echt had teruggeven. Tim Vincken vergaf hem, de trainer niet. Die schorste hem en toen hij weer mee mocht doen stelde hij hem niet meer op.
Nu mag ik hem al helemaal niet meerquote:
Sneijder is nog helemaal geen gevestigde topspeler. Dat is hij pas als hij straks even goed presteert bij Madrid als dat hij nu bij Ajax doet.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
. Sneijder is gewoon een gevestigde topspeler.
Waarom? Een van de meest gewilde talenten van Europa en Feyenoord wilde hem niet kwijt, tenzij er een zeer goed bedrag neergelegd werd, en dat werd er.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:25 schreef Urquhart het volgende:
Dit is echt de grootste grap van de transferperiode![]()
Ik kan Feyenoord goed begrijpen hoor, dat bedoel ik niet. Het gaat mij er meer om dat een club bereid is 14 miljoen euro neer te leggen voor een speler die twee leuke wedstrijdjes heeft gespeeld op een jeugdtoernooi.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:51 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Waarom? Een van de meest gewilde talenten van Europa en Feyenoord wilde hem niet kwijt, tenzij er een zeer goed bedrag neergelegd werd, en dat werd er.
Ach ja, die gekke voorzitter daar had de morrende supporters-schare Drenthe beloofd, dus dan krijgen ze Drenthe.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:53 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik kan Feyenoord goed begrijpen hoor, dat bedoel ik niet. Het gaat mij er meer om dat een club bereid is 14 miljoen euro neer te leggen voor een speler die twee leuke wedstrijdjes heeft gespeeld op een jeugdtoernooi.
als is geen zekerheid.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:16 schreef Malibu-06 het volgende:
[..]
Ach ja, die gekke voorzitter daar had de morrende supporters-schare Drenthe beloofd, dus dan krijgen ze Drenthe.
Bovendien is het wel een investering, want als Drenthe zich goed had ontwikkeld, had ie binnen nu en 2 jaar ook 30 miljoen kunnen kosten net als Sneijder.
Zie jij dat gebeuren? Ik wil niet denigrerend doen maar Drenthe heeft nog niets op niveau bewezen. Ik zie Sahin en De Guzman als veel grotere talenten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 16:16 schreef Malibu-06 het volgende:
Bovendien is het wel een investering, want als Drenthe zich goed had ontwikkeld, had ie binnen nu en 2 jaar ook 30 miljoen kunnen kosten net als Sneijder.
Er was een poll op een fansite waar uit kwam dat ze 13 miljoen te veel vonden voor hem..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:02 schreef Mooi_boy het volgende:
Is er ergens op internet een engels Real Madrid forum? Ik zou wel eens willen weten hoe die lui tegen de transfer van Drenthe aan kijken.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:36 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Rosales is tegenwoordig bodyguard?
Real heeft Drenthe gekocht omdat ze nog heel veel potentie in hem zien, niet omdat hij al een gevestigde speler is als Bergkamp, vd Sar of Shevchenko al wel waren natuurlijk. Beetje hetzelfde verhaal als v. Persie (en dat pakte goed uit). Drenthe heeft ook nog nooit op een hoog niveau gespeeld.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:20 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Of een speler bij een transfer naar een grote club succesvol is blijft altijd afwachten. Ik herinner me een Bergkamp bij Inter, een Van der Sar bij Juventus. Niet de minste namen, en zo zijn er vast nog tal van voorbeelden. Feit blijft dat ze kwaliteiten hadden en die bij de juiste club gewaardeerd werden en kwamen bovendrijven. Zelfde geldt voor de jongeheer Drenthe, kwalitatief goede, complete speler op zijn positite linkshalf, of die bij Real zal slagen is een kwestie van afwachten, blijft altijd moeilijk voorspellen in de voetballerij. Chefie sjenko anyone.
Ook wel bekend als de kabouterflankquote:
quote:Op maandag 13 augustus 2007 20:53 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
De gebroerders ik blijf me club aankomend seizoen trouw.
quote:''Mijn hart ligt hier in Rotterdam''
quote:
quote:"Ik heb besloten om nog een jaar te blijven. Het is geen schande om voor Ajax te voetballen."
quote:''Ik ben heel blij dat Wesley de knoop heeft doorgehakt'', aldus Ten Cate.''
Iedereen wordt opgeroepen door Bassie, dus ook Drenthe.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:26 schreef DrDentz het volgende:
Zal Drenthe nu hij bij Real Madrid speelt ook meteen in het Nederlands Elftal komen of laat Marco zich niet opjagen
Je kan veel zeggen van Van Basten, maar niet dat hij geilt op spelers die bij grote buitenlandse clubs spelen...quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:26 schreef DrDentz het volgende:
Zal Drenthe nu hij bij Real Madrid speelt ook meteen in het Nederlands Elftal komen of laat Marco zich niet opjagen
Er is weer hoop voor Makaay.quote:Op maandag 13 augustus 2007 23:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen van Van Basten, maar niet dat hij geilt op spelers die bij grote buitenlandse clubs spelen...![]()
Hij kan altijd weer naar een kleinere club als Real als ie daar mislukt , real madrid zal het niet slecht doen op zijn CV dus ik vermoed dat ie weinig voor zichzelf verpest heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:33 schreef BobbyHill het volgende:
Wat een pleurisventje. Als het mislukt heeft hij het goed verziekt voor zichzelf.
Het moet maar eens klaar zijn met die kutgeintjes. Als dit soort jongens hun zin krijgen is dat echt de doodsteek voor de kleinere voetbalclubs en landen.
Nieuwe doel van Real is Robben staat erquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 10:28 schreef Edenoniphobic het volgende:
http://www.marca.com/edic(...)arrollo/1025980.html
Presentatie filmpje met NL's sprekende Real voorzitter, en het traditionele ballen op het veld. Drenthe hangt nu al de Ronaldhino uit. Wat is dat volk ook radgek dat die met 5000 man uitlopen bij een simpele presentatie.
Staat trouwens ook iets van Robben bij dat voorpagina stuk, nog steeds een issue, of juist niet meer? Wie vertaalt ff. (Robben, próximo objetivo madridista is toch iets van Robben is het volgende Madrileense doel?)
http://www.bigsoccer.com/forum/showthread.php?t=582773quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:02 schreef Mooi_boy het volgende:
Is er ergens op internet een engels Real Madrid forum? Ik zou wel eens willen weten hoe die lui tegen de transfer van Drenthe aan kijken.
quote:Originally Posted by pablo85 View Post
in the youth he stole a gameboy from tim vincken and therefore he had to go to excelsior
Bullshit.quote:Op maandag 13 augustus 2007 03:18 schreef DrDentz het volgende:
Boulahrouz speelde zich immers ook niet in de kijker van het volk bij RKC
68,02% Glad we signed him.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:18 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
http://www.bigsoccer.com/forum/showthread.php?t=582773
[..]
![]()
![]()
Hahahaquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:18 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
http://www.bigsoccer.com/forum/showthread.php?t=582773
[..]
![]()
![]()
De eerste was van Renato. Maar wel leuk dat ie gescoord heeft, had ik dus niet gedacht.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:47 schreef Edenoniphobic het volgende:
Staat gewoon in de basis vandaag, als een van de beste in het veld, scoort zelfs de eerste treffer, alleen is Sevilla beter en staan die voor voor de Supercup.
Wedstrijd is nog bezig, weet niet hoe snel dat gaat. Youtube is meestal pas na de wedstrijd.quote:
Een Feyenoord van vorig seizoen zegt ook niks.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
In zijn eerste wedstrijd al meer goals dan in +- 30 wedstrijden bij Feyenoord.
Als in: Echt waar? Dat is wel een leuk debuut dan.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:53 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Direct aan het begin een goede actie, vervolgens een paar keer balverlies en slechte passes. Halvewege de eerste helft kapte hij zijn man uit en schoot van buiten de 16 loeihard onderkant lat binnen.
Ik vond Drenthe aan het begin maar matig spelen, zijn doelpunt maakte veel goed. Sneijder had ook een aardige pegel van buiten de 16 die maar net de goal miste.quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:56 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hij speelt gewoon erg sterk, veel goeie harde passing, is overal op het veld met zijn gejaag, en doet defensief en aanvallend erg energiek zijn werk. Sneijder daarentegen weinig van te zien.
Over het geheel gezien zie ik veel goeds van hem, hij is echt aanwezig met die typische drive van hem, kent totaal geen plankenkoorts. Snap Schuster alleen niet, bij corners of vrije trappen lijkt het erop dat Drenthe als libero dient om de counter eruit te halen. En die goal was echt mooi.quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:00 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Ik vond Drenthe aan het begin maar matig spelen, zijn doelpunt maakte veel goed. Sneijder had ook een aardige pegel van buiten de 16 die maar net de goal miste.
quote:Op zondag 19 augustus 2007 23:13 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat een doelpunt!
![]()
http://www.d1g.com/video/show/?id=1272510
Een heel aardige goalquote:Op zondag 19 augustus 2007 23:13 schreef Cyberia18 het volgende:
Wat een doelpunt!
![]()
http://www.d1g.com/video/show/?id=1272510
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |