Ik mompel gelijk iets over opvoeding en falenquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:00 schreef Devlinsect het volgende:
Heerlijk die nieuwe generatie kinderen![]()
(*mompelt iets over integratiebeleid en falen etc*)
Ja, en vervolgens een dikke aanklacht en een proces aan je broek hebben hangen als ouder wanneer je je hondsbrutale kutpuber een opsodemieter geeft. Lang leve Nederland.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:01 schreef Armageddon het volgende:
Gewoon keihard in elkaar beuken.
Zet je dat kind gewoon aan de coke. Word ie als bonus ingenomen door de kinderbeschermingquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:04 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja, en vervolgens als ouder een dikke aanklacht en een proces aan je broek hebben hangen als ouder wanneer je je hondsbrutale kutpuber een opsodemieter geeft. Lang leve Nederland.![]()
het is beide, integratie en opvoeding, en bij dit soort kinderen mag de harde hand echt wel gebruikt worden. Desnoods sla je zo'n kind verrot, wat maakt het uit? Zo'n kind als dit verdient niet anders.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:03 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Ik mompel gelijk iets over opvoeding en falen
Sommige culturen vinden dat de overheid hun kinderen dienen op te voeden, kinderen van 8 die tot 22.00 uur op straat mogen zijn en meelopen met de grote jongens en meiden...quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:03 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Ik mompel gelijk iets over opvoeding en falen
Vaak oorzaak gevolg. Dit is an een buitenlands kind, maar ik zie ook bergen Nederlandse kinderen die net zo goed een paar tikken verdienen omdat ze zo brutaal zijn.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
het is beide, integratie en opvoeding, en bij dit soort kinderen mag de harde hand echt wel gebruikt worden. Desnoods sla je zo'n kind verrot, wat maakt het uit? Zo'n kind als dit verdient niet anders.
Dat gaat ten koste van je pensioenquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:07 schreef MasthaX het volgende:
kettingzaag lost alles op.
Ik keek vroeger wel link uit om een grote bek te geven als mijn vader opstond. Dit kind is al verprutst. Daar is geen land meer mee te bezeilen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:04 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja, en vervolgens een dikke aanklacht en een proces aan je broek hebben hangen als ouder wanneer je je hondsbrutale kutpuber een opsodemieter geeft. Lang leve Nederland.![]()
tuurlijk, beide mogen ze verrot geslagen worden. Geen problemen mee, ouders zijn veel te zacht voor de kinderen. Verschil in cultuur van de ouders heeft er uiteraard wel degelijk mee te maken. Kinderen van Chinese of japanse afkomst worden heel anders opgevoed dan Nederlandse. Als die bijvoorbeeld onbeleefd tegen opa of oma doen krijgen ze een klap.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:07 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Vaak oorzaak gevolg. Dit is an een buitenlands kind, maar ik zie ook bergen Nederlandse kinderen die net zo goed een paar tikken verdienen omdat ze zo brutaal zijn.
Verschrikkelijk is dat ja, dat ken ik ook nog van vroeger. Dat riep Hannifer het buurmeisje de gods gruwelijke dag. Enig idee waarom die mensen altijd zo moeten schreeuwen? Een deurbel hebben ze trouwens ook nog nooit van gehoord. Alle communicatie verloopt altijd heel erg hard en via het balkon c.q. het raam.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:12 schreef Ultralaser het volgende:
anee anee (mama in turks) hoe je het ook mag schrijven
Alsof dat kind, wanneer je d'r laat leven, ooit een 'netto betaler' zal worden in deze maatschappijquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:08 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Dat gaat ten koste van je pensioen
Mooi hè? Die regels. Respect moeten die kids weer krijgen en als dat moet met af en toe een knal voor je harses dan moet dat maar.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:15 schreef Tuvai.net het volgende:
Als ik in m'n kleutertijd een grote bek tegen m'n pa zou hebben dan had ik de rest van de week een schoenafdruk op m'n gezicht, dus ik keek wel uit. En zo hoort het ook. Nu mag dat allemaal niet meer, want stel je voor, kindlief houdt niet alleen fysieke schade, maar zelfs mentale schade een pappie z'n klapjes over. Al smijt je kind een betonblok van een viaduct over de A1 af, dan mag je m'n nog geen welverdiende opsodemieter geven want ach, kindlief bedoelt het niet verkeerd en het laatste wat je moet doen is geweld toepassen, dat krijgen ze immers helemaal niet mee op straat.
Ik verheug me nu al over de generatie die over 20 jaar de 'volwassen' meerderheid zal zijn, echt.
Vergeet niet dat onder de leiding van veel vrouwen afgelopen 25 jaar veel boe wat zielig kut groeperingen zijn opgerichtquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:15 schreef Tuvai.net het volgende:
Als ik in m'n kleutertijd een grote bek tegen m'n pa zou hebben dan had ik de rest van de week een schoenafdruk op m'n gezicht, dus ik keek wel uit. En zo hoort het ook. Nu mag dat allemaal niet meer, want stel je voor, kindlief houdt niet alleen fysieke schade, maar zelfs mentale schade aan pappie z'n klapjes over. Al smijt je kind een betonblok van een viaduct over de A1 af, dan mag je m'n nog geen welverdiende opsodemieter geven want ach, kindlief bedoelt het niet verkeerd en het laatste wat je moet doen is geweld toepassen, dat krijgen ze immers helemaal niet mee op straat.
Ik verheug me nu al over de generatie die over 20 jaar de 'volwassen' meerderheid zal zijn, echt.
Het moet weer toegestaan en genormaliseerd worden om kids een pets op de bakkes te geven wanneer ze iets flikken wat echt niet door de beugel kan. Hetzelfde voor dat puberende tuig wat de algemene sfeer een beetje op straat ligt te verzieken. Nee, politiek correcte 'maatregels' en 'preventie' als, pak 'm beet, een samenscholingsverbod helpen echt niet hoor.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:21 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Mooi hè? Die regels. Respect moeten die kids weer krijgen en als dat moet met af en toe een knal voor je harses dan moet dat maar.
Pff, ik had 'r allang iets aangedaan. Toch knap van die vrouw om te zien hoe kalm ze blijft. Het ergste vind ik niet eens dat 'kankeraap'gescheld, maar dat 'blablabla' op het eind. Ik zou ontploffen...quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Moet je eens kijken, dat moet je toch niet tolereren als ouder!![]()
Ik zal maar niets zeggen over haar etnische afkomst.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=wOu4gGLSCU4
Uiteraard hebben zulke moeilijk opvoedbare kutkoters 10x meer aan een daadkrachtige alpha-male dan aan zo'n op het randje van een burn-out balancerende Opzij-Annie.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Vergeet niet dat onder de leiding van veel vrouwen afgelopen 25 jaar veel boe wat zielig kut groeperingen zijn opgericht![]()
En bedankt...quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Uiteraard hebben zulke moeilijk opvoedbare kutkoters 10x meer aan een daadkrachtige alpha-male dan aan zo'n op het randje van een burn-out balancerende Opzij-Annie.
Probleem is alleen dat doortastende, daadkrachtige mensen met management-skills in het bedrijfsleven 3x zo veel verdienen als in (semi-) overheidsdienst en dus wel link uitkijken om in het onderwijs / jeugdzorg oid te gaan werken
Laten we alleen dit even niet vergeten!quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:25 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Het moet weer toegestaan en genormaliseerd worden om kids een pets op de bakkes te geven wanneer ze iets flikken wat echt niet door de beugel kan. Hetzelfde voor dat puberende tuig wat de algemene sfeer een beetje op straat ligt te verzieken. Nee, politiek correcte 'maatregels' en 'preventie' als, pak 'm beet, een samenscholingsverbod helpen echt niet hoor.
En om effe tussendoor een klassiekertje te posten:
http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=beat
Discipline is het toverwoord. Dat is wat er tegenwoordig aan ontbreekt.quote:Most people don't know the difference between discipline and child abuse.
Eh, t is idd grof en generaliserend maar een (pijnlijke) kern van waarheid zit er wel degelijk in.quote:
Ja, dan gaat het vast stukken beter met 'r en wordt ze plots een aanwinst voor de maatschappij.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:32 schreef Edie86 het volgende:
Met een beetje geluk word ze binnenkort verkracht![]()
Nouja, als de dader erna zoiets zeg van "Nooit meer een grote mond hebben of dit gebeurt weer!" ja, dat werkt welquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:36 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Ja, dan gaat het vast stukken beter met 'r en wordt ze plots een aanwinst voor de maatschappij.![]()
Wil je zeggen dat ie ongelijk heeft?quote:
het is zo!!quote:
Alles wat tegenwoordig niet normaal is heeft een stoornis.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:14 schreef Elvi het volgende:
Het heeft niks te maken met haar afkomst... Ze heeft een stoornis, net zoals heel veel andere Nederlandse, blanke kinderen. Als je de hele docu kijkt en niet alleen dat stukje dan had je dat ook begrepen![]()
Wat jij zegt, die vegen de vloer aan met die PABO mongolen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:39 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat ie ongelijk heeft?
Je moet als leraar/lerares verdomde sterk zijn. Is het niet omdat paps en mams een taalachterstand hebben en die koters buiten laten lopen tot 22:00, dan is het wel dat paps en mams allebei werken en het kind naar de kinderdump gooien.
De leraar/lerares moet buiten het lesgeven ook nog de opvoeding van het kind op zich nemen. De kinderdump doet het niet, en de Nederlandse maatschappij is niet als de marrokaanse dat als een kind wat flikt dat ie de lul is.
En als ik nu naar de pabo studenten/afgestudeerden kijk is een goed deel vals/hele homo of een labiel kind die niet kon kiezen. Yeah right, daar ben je van onder de indruk als klein streetwise/opvanghuiswise van onder de indruk.......NOT
Precies, mijn broertje sprak met zo'n boeren accent, elke keer als hij dat deed schold ik hem verrot. Tegenwoordig spreekt hij bijna ABNquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef Armageddon het volgende:
Mijn broertje stotterde vroeger als een gek. Elke keer gaf ik hem een stoot voor z'n harses als ie stotterde. Na vier weken was het over.
Discipline is the magic wordquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef Armageddon het volgende:
Mijn broertje stotterde vroeger als een gek. Elke keer gaf ik hem een stoot voor z'n harses als ie stotterde. Na vier weken was het over.
d'r is niks mis mit 'n boer'n accent joah!quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:48 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Precies, mijn broertje sprak met zo'n boeren accent, elke keer als hij dat deed schold ik hem verrot. Tegenwoordig spreekt hij bijna ABN
Wel als je op een iets hoger niveau dan boerenlul wilt werkenquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:52 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
d'r is niks mis mit 'n boer'n accent joah!
quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:55 schreef Strychnine het volgende:
Van de week werkte ik in het restaurant, en daar was een jongetje van 7, Jordan.
Hij wilde graag helpen met het eten en drinken naar de tafel brengen, gewoon een beetje meehelpen. Op een gegeven moment vroeg ik wat voor kleur rietje hij wilde en wat voor kleur zijn zusje zou willen, en toen zei ik met een knipoog toen hij niet kon kiezen: ik zou er lekker 2 nemen als ik jou was
En als antwoord kreeg ik 'ik weet niet of mijn moeder dat goed zou vinden'.
Dit kind was zo ontzettend goed opgevoed, het was gewoon een genot om hem en zijn zusje van 3 bezig te zien. Ze aten met mes en vork (wat ik tegenwoordig nog maar weinig kinderen onder de tien zie kunnen) en hielden hun mond als de volwassenen praten. 1 van mijn honden en de baas zijn hond waren ook, en er werd netjes gevraagd of ze de hond mochten aaien, enzovoort.
Ik heb 's avonds denk ik zeker nog een half uur met mijn moeder over die 2 kinderen gepraat, dat ik het zo ontzettend leuk vind om 2 van zulke kids te zien, maar dat je tegenwoordig jammer genoeg nooit meer zulk soort kinderen ziet. Het is allemaal lawaaierig, het jankt na 3 minuten al omdat het wil gameboyen oid....
Echt, als ik zie hoe sommige kinderen tegen hun ouders/omgeving doen schaam ik me dood, wat ben ik dan blij dat ik een ouderwetse, degelijke opvoeding heb gehad. Ik kreeg gewoon een tik voor mijn billen als ik wat fout deed, en als mijn vader me eens een klap gaf, had ik hem ook echt verdiend, en ik heb er niks aan overgehouden
Alles is tegenwoordig kindermishandeling, als een moeder in dorp loopt met haar kind, en het kind rent weg en de moeder roept boos dat het kind NU hier moet komen, zie je gelijk al die blikken van andere mensen, zo van 'die doet lelijk tegen haar kind'. En dat is alleen boos roepen, dan moet je na gaan als een kind in het openbaar een tik op de vingers krijgt.
Dan wordt gelijk Jeugdzorg gebeld
Eigenlijk moeten zulke mensen gewoon te werk gesteld worden in 1 van hun marxistische heilstaten...quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:12 schreef Armageddon het volgende:
[..]
![]()
Als ik rare blikken van andere mensen zou krijgen dan gaf ik die ook nog even een fijne corrigerende tik voor de harses. Geitewollensokkenvolk.
Het zou beter zijn als jij nooit kinderen neemt inderdaad.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:22 schreef l3laster het volgende:
nou als vader had ik dat kind allang gedumpt tering...het zal maar van jou zaad komendat kreng kenker....wat ben je dan genaait
En daarom moet ook accut het bevruchtingsbewijs ingevoerd worden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:47 schreef Pino_666 het volgende:
Misschien als je de hele documentaire hebt gezien, zal je begrijpen dat ze een niet al te makkelijke jeugd heeft gehad..... TS is een kortzichtige idioot....
Is die hele docu nog ergens te zien?quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:47 schreef Pino_666 het volgende:
Misschien als je de hele documentaire hebt gezien, zal je begrijpen dat ze een niet al te makkelijke jeugd heeft gehad..... TS is een kortzichtige idioot....
yes... www.uitzendinggemist.nlquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:52 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Is die hele docu nog ergens te zien?
Ik vroeg me even af wat je bedoelde met bevruchtingsbewijs... ff gegoogled en 3 hits.... alle 3 posts van jou... geenstijl&fok....quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:49 schreef Armageddon het volgende:
[..]
En daarom moet ook accut het bevruchtingsbewijs ingevoerd worden.
Dank je.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:53 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
yes... www.uitzendinggemist.nl
op precies te zijn: http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/search?serID=24&md5=2aa75470c497954440fb8b95d8311d95&sq=groep
Ik heb ook geen makkelijke jeugd gehad maar ik doe niet "kanker" voor elk zelfstandig naamwoord pleuren, mensen uitschelden en doen alsof ik een achterlijke beaukiteau ben.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:47 schreef Pino_666 het volgende:
ij roel ij no.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:57 schreef Pino_666 het volgende:
[..]
Ik vroeg me even af wat je bedoelde met bevruchtingsbewijs... ff gegoogled en 3 hits.... alle 3 posts van jou... geenstijl&fok....maar ik weet nog steeds niet wat je bedoelt.
FOK!ker van de week: Armageddonquote:"Als je een lening wil dan moet je een stapel formulieren invullen. Waarom niet als je een kind wilt?"
Zo fucking what? Je moest een weten wat er de afgelopen 10 jaar bij de psychiatiors, ggz, orthopedagogen etc rondloopt qua kinderen van .. oh hemeltje wat heb ik een kutjeugd gehad etcquote:Op maandag 6 augustus 2007 15:47 schreef Pino_666 het volgende:
Kom nou, ik heb ook voor mijn 18e 3 jaar in opname door mogen brengen, maar geloof mij nou maar dat ik me echt niet zó gedroeg, ook al zou ik volgens jouw beredenering dan genoeg reden ervoor moeten hebben gehad -_-'quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:47 schreef Pino_666 het volgende:
Moah, ook dat valt nog wel mee, al heb je wel een punt van waarheid uiteraardquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mwoa, op je 9e al 4 jaar lang in opvangcentra / jeugdgevangenissen etc gezeten hebben is nogal van een andere orde natuurlijk
geloof me, dit kind heeft echt een stoornisquote:Op maandag 6 augustus 2007 14:42 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Alles wat tegenwoordig niet normaal is heeft een stoornis.
Ben je een asociale klootzak? --> stoornis
Ben je te dom om te schijten? --> stoornis
Ben je te dom om een woord goed te schrijven? --> stoornis in de vorm van dyslexie (kun je nagaan hoeveel kutkinderen er dyslectisch zijn, omdat de meesten niet eens meer beter weten dan "echt en school" als "egt en sgool" te schrijven. Nee die zijn niet dyslectisch, die zijn gewoon fucking dom.
Dat meisje moet gewoon een paar beste petsen voor de kop hebben. En bij elke keer dat ze weer scheld, pets je nog harder.![]()
is er niet zo'n gesticht voor autistische kinderen ofzo? Waar ze leuk hoedjes en andere knutsel stuff kunnen doen en hermetisch afsluiten zodat er niemand kan ontsnappen?quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
geloof me, dit kind heeft echt een stoornis
is gewoon hardstikke autistisch joh.
er bestaan geen schoolvoorbeelden voor autistme.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:49 schreef Strychnine het volgende:
Ik vind dit meisje nou niet bepaald het schoolvoorbeeld van een autist.
Ik mag hopen dat je wel snapt wat ik bedoel, ik ga het namelijk niet uitleggenquote:Op maandag 6 augustus 2007 17:04 schreef Pumatje het volgende:
[..]
er bestaan geen schoolvoorbeelden voor autistme.
quote:Naftelie (3 days ago) Marked as spam
ja man die meisje is echt master man !!!!! laat ze
Naam onaselis
maar ze kan niks die kk nederlanders
quote:keykeyboow (2 months ago) Marked as spam
wrm marokaan !!?
je bent cker een Nederlander
kk brave Slet
grote bek moet je ook kunnen hebben want andere mensen kunnen je niks maken als een grote bek geeft
als je nou stil blijft als iemand je lult dan moet het wel een Nederlander zijn Die zijn altijd stil als iemand ze schreeuwt
kk Hollander
quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Zo fucking what? Je moest een weten wat er de afgelopen 10 jaar bij de psychiatiors, ggz, orthopedagogen etc rondloopt qua kinderen van .. oh hemeltje wat heb ik een kutjeugd gehad etc![]()
![]()
. Als je bij ons op school bij de psychiator/orthopedagoog wil heb je zelfs een wachtlijst. Och wat heb ik toch een jeuk aan mn ziel
![]()
Het is een slap excuus om dingen goed te praten
Ik doelde meer op het feit dat TS met een youtube-filmpje komt aanzetten waar je dat kutkind alleen maar ziet schelden enz. Ik vind het dan ook kortzichtig om op basis hiervan een KLB-topic te openen en hij dus niet eens even de moeite neemt om de gehele docu te bekijken.... in deze documentaire komen namelijk wel een aantal verzachtende omstandigheden aan bod (naar mijn mening tenminste).quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:40 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Kom nou, ik heb ook voor mijn 18e 3 jaar in opname door mogen brengen, maar geloof mij nou maar dat ik me echt niet zó gedroeg, ook al zou ik volgens jouw beredenering dan genoeg reden ervoor moeten hebben gehad -_-'
Stoornissen hoeven niet gelijk een excuus/vrijkaartje te zijn voor elke vorm van slecht/onbeleefd gedrag.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:29 schreef Mojave het volgende:
Zielig voor dat meisje dat die mevrouw zo naar tegen d'r doet.
90% van de sociotherapeuten is zoquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:38 schreef Dandelion het volgende:
Ik werk dagelijks met dit soort jongeren (15+) en vind dit een weinig doortastende mevrouw. Ik was zeker niet zo lang met dit kind in gesprek geweest en al helemaal niet dat welles nietus spelletje begonnen.
Dat leren ze onder andere in die jeugdgevangenissen. Van elkaar.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:06 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik heb ook geen makkelijke jeugd gehad maar ik doe niet "kanker" voor elk zelfstandig naamwoord pleuren, mensen uitschelden en doen alsof ik een achterlijke beaukiteau ben.
Nog mooier! Dan had ik er met een blok beton om d'r nek in het ijsselmeer laten zakken.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:47 schreef Toeps het volgende:
Nogal kortzichtig topic, en vooral de opmerkingen dat je dat kind wel ff moet slaan. Helemaal als je bedenkt dat die vader dat kind helemaal niet heeft geslagen, maar daar wél een half jaar voor in de bak heeft gezeten. Het meisje had zichzelf wat aangedaan, en daarna haar vader beschuldigd. Het kind is psychisch niet helemaal in orde.
wat is daar mis mee? Hedendaags gaan er zo rete veel kiddo's naar de gevangenis of therapeut. Zelfs op verschrikkelijke jonge leeftijd. Hup de beuk er inquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:47 schreef Toeps het volgende:
Nogal kortzichtig topic, en vooral de opmerkingen dat je dat kind wel ff moet slaan. Helemaal als je bedenkt dat die vader dat kind helemaal niet heeft geslagen, maar daar wél een half jaar voor in de bak heeft gezeten. Het meisje had zichzelf wat aangedaan, en daarna haar vader beschuldigd. Het kind is psychisch niet helemaal in orde.
Die socio is trouwens helemaal achterlijk, zo in discussie gaan met zo'n kind. Op een gegeven moment hoor je alleen maar "piep piep piep jamaar dat is toch niet eerlijk?!" Zo slecht.
I knowquote:Op maandag 6 augustus 2007 18:40 schreef Strychnine het volgende:
[..]
90% van de sociotherapeuten is zo
Dat heeft toch geen nut?! Als je dat kind slaat, steekt ze binnen de kortste keren je huis in de fik. Dat kind heeft duidelijk grote problemen met empathie, en hoogstwaarschijnlijk een sociale stoornis. Dat kun je wel gaan slaan, maar daar los je helemaal niks mee op.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
wat is daar mis mee? Hedendaags gaan er zo rete veel kiddo's naar de gevangenis of therapeut. Zelfs op verschrikkelijke jonge leeftijd. Hup de beuk er in![]()
Natuurlijk heeft het geen zin dit kind te slaan, dat had die pa al veel eerder moeten doen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:08 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat heeft toch geen nut?! Als je dat kind slaat, steekt ze binnen de kortste keren je huis in de fik. Dat kind heeft duidelijk grote problemen met empathie, en hoogstwaarschijnlijk een sociale stoornis. Dat kun je wel gaan slaan, maar daar los je helemaal niks mee op.
Zo'n kind moet structuur krijgen, en een duidelijk oorzaak-gevolg, waarbij je als je je goed gedraagt privileges hebt, die je moet afstaan als je bijvoorbeeld gaat lopen schelden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:10 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft het geen zin dit kind te slaan, dat had die pa al veel eerder moeten doen.![]()
Maar op een wijze in gesprek gaan zoals deze tutmuts dat doet, daar schiet je natuurlijk geen fuck mee op. Dat kind moet discipline en respect bij gebracht worden. En dan niet het soort respect waar ze zelf altijd de mond van vol hebben, nee het soort respect wat je zelf moet verdienen.
Men, dat vind ik ook een beetje ver gaan, stotteren is lastig te verhelpen, maar het eruit slaan is ook een beetjequote:Op maandag 6 augustus 2007 14:44 schreef Armageddon het volgende:
Ik was ook nog kind en vond het dom en irritant. Maar hé! Het heeft wel geholpen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:23 schreef Statio het volgende:
[..]
Men, dat vind ik ook een beetje ver gaan, stotteren is lastig te verhelpen, maar het eruit slaan is ook een beetje.
Corrigerende tik kan nooit kwaad!
Zo hee, applaus. Nu ben je stoer.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:28 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik was ook nog kind en vond het dom en irritant. Maar hé! Het heeft wel geholpen.
Dan heb je geluk gehad, vaak worden ze onzeker door elke keer straf ervoor krijgen en gaan ze juist nóg meer stotterenquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:28 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Ik was ook nog kind en vond het dom en irritant. Maar hé! Het heeft wel geholpen.
Jaaaaquote:Op maandag 6 augustus 2007 19:49 schreef Mojave het volgende:
hehe je moet die hele uitzending kijken en dan aan het eind van de rechtzaak met die doofstomme
Volgens mij is ze niet alleen doofstom, maar ook mongoloide.quote:
Dat mag af en toe best met hardere hand, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:14 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zo'n kind moet structuur krijgen, en een duidelijk oorzaak-gevolg, waarbij je als je je goed gedraagt privileges hebt, die je moet afstaan als je bijvoorbeeld gaat lopen schelden.
Maar goed, iedereen weet dat er een ernstig tekort is aan instellingen die dit bieden, en vaak komen de kinderen bij anderen terecht waar ze nog even het slechte voorbeeld van krijgen, komen ze bij incapabele leiders die al gedold worden door koters van een jaar of 10, en zijn de groepen veel te groot.
Daar staat mevrouw even mooi te kijken met haar opleiding pedagogiekquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:56 schreef Asskicker14 het volgende:
Moet je eens kijken, dat moet je toch niet tolereren als ouder!![]()
Ik zal maar niets zeggen over haar etnische afkomst.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=wOu4gGLSCU4
Tegen die tijd is ze vast een loverboy tegengekomen die haar wél het gevoel geeft dat ze iets waard is en kun je haar voor E 50 neukenquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:55 schreef DrDentz het volgende:
Ik dat meisje trouwens niet tegenkomen als ze 16 is
is al te laat.quote:Op maandag 6 augustus 2007 19:14 schreef Toeps het volgende:
[..]
Zo'n kind moet structuur krijgen, en een duidelijk oorzaak-gevolg, waarbij je als je je goed gedraagt privileges hebt, die je moet afstaan als je bijvoorbeeld gaat lopen schelden.
Maar goed, iedereen weet dat er een ernstig tekort is aan instellingen die dit bieden, en vaak komen de kinderen bij anderen terecht waar ze nog even het slechte voorbeeld van krijgen, komen ze bij incapabele leiders die al gedold worden door koters van een jaar of 10, en zijn de groepen veel te groot.
Die opvoednanny's die je TV ziet doen dat ook en hebben er wonderwel nog succes mee. Maar af en toe even over de knie is ook niets mis meequote:Op maandag 6 augustus 2007 22:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waarom gaat die vrouw uberhaupt een discussie aan met een 9 - jarige?![]()
WTF, laatst zag ik een programma waarin er onderhandeld werd met een kleuter van 4...
Het moet niet gekker worden.
Maar die gaan geen wellus nietus spelletjes aanquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:29 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Die opvoednanny's die je TV ziet doen dat ook en hebben er wonderwel nog succes mee. Maar af en toe even over de knie is ook niets mis mee.
Daar zie je niet alles natuurlijk. Voordat ze naar de naughtybench gaan krijgen ze een paar flinke klappen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:29 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Die opvoednanny's die je TV ziet doen dat ook en hebben er wonderwel nog succes mee. Maar af en toe even over de knie is ook niets mis mee.
En als het op zulke programma's aankomt laten ze uiteraard alles zien en komt er geen montage en censuur aan te pas.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 16:29 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die onzin??quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 17:26 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
. De fout die vaak met kinderen gemaakt word is dat mensen, zoals ouders of hulpverleners, kinderen als zielig, onwetend en onschuldig zien.
Dat is toch zo? Kinders/Pubers die de grootste etter uithangen maar zodra ze op heterdaad betrapt worden wat gaan janken of zielig gaan doen alsof d'r niks aan de hand is. Volwassenen die dit soort tuig een hand boven de kop houden zijn nog erger. Überhaubt het feit dat minderjarige lichtere straffen krijgen wanneer ze iets flikken wat echt niet door de beugel kan, is al triest.quote:
ooooooooooo dat is toch zo , goede onderbouwingquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:49 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat is toch zo? Kinders/Pubers die de grootste etter uithangen maar zodra ze op heterdaad betrapt worden wat gaan janken of zielig gaan doen alsof d'r niks aan de hand is. Volwassenen die dit soort tuig een hand boven de kop houden zijn nog erger. Überhaubt het feit dat minderjarige lichtere straffen krijgen wanneer ze iets flikken wat echt niet door de beugel kan, is al triest.
Flikker op, huismus. Je bent zeker ook zo'n naar hutspot ruikende 'interieurverzorgster' met 3 kutkinders waar je totaal geen gezag over hebt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:50 schreef N.icka het volgende:
[..]
ooooooooooo dat is toch zo , goede onderbouwing![]()
Volgens mij zijn die kinderen later contactgestoord.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:55 schreef Strychnine het volgende:
Van de week werkte ik in het restaurant, en daar was een jongetje van 7, Jordan.
Hij wilde graag helpen met het eten en drinken naar de tafel brengen, gewoon een beetje meehelpen. Op een gegeven moment vroeg ik wat voor kleur rietje hij wilde en wat voor kleur zijn zusje zou willen, en toen zei ik met een knipoog toen hij niet kon kiezen: ik zou er lekker 2 nemen als ik jou was
En als antwoord kreeg ik 'ik weet niet of mijn moeder dat goed zou vinden'.
Dit kind was zo ontzettend goed opgevoed, het was gewoon een genot om hem en zijn zusje van 3 bezig te zien. Ze aten met mes en vork (wat ik tegenwoordig nog maar weinig kinderen onder de tien zie kunnen) en hielden hun mond als de volwassenen praten. 1 van mijn honden en de baas zijn hond waren ook, en er werd netjes gevraagd of ze de hond mochten aaien, enzovoort.
Ik heb 's avonds denk ik zeker nog een half uur met mijn moeder over die 2 kinderen gepraat, dat ik het zo ontzettend leuk vind om 2 van zulke kids te zien, maar dat je tegenwoordig jammer genoeg nooit meer zulk soort kinderen ziet. Het is allemaal lawaaierig, het jankt na 3 minuten al omdat het wil gameboyen oid....
Echt, als ik zie hoe sommige kinderen tegen hun ouders/omgeving doen schaam ik me dood, wat ben ik dan blij dat ik een ouderwetse, degelijke opvoeding heb gehad. Ik kreeg gewoon een tik voor mijn billen als ik wat fout deed, en als mijn vader me eens een klap gaf, had ik hem ook echt verdiend, en ik heb er niks aan overgehouden
Alles is tegenwoordig kindermishandeling, als een moeder in dorp loopt met haar kind, en het kind rent weg en de moeder roept boos dat het kind NU hier moet komen, zie je gelijk al die blikken van andere mensen, zo van 'die doet lelijk tegen haar kind'. En dat is alleen boos roepen, dan moet je na gaan als een kind in het openbaar een tik op de vingers krijgt.
Dan wordt gelijk Jeugdzorg gebeld
Het meisje was ooit boos op haar vader, ze zal wel iets niet gemogen hebben of zo. Toen heeft ze (echt, hoe verzín je het als koter van 9?!) met een vriendinnetje een plan bedacht. Het vriendinnetje en zijzelf hebben gezorgd dat ze onder de blauwe plekken zat van het slaan, en toen heeft het monster gezegd dat haar vader dat had gedaan. Gevolg: Vader wordt opgepakt, verwondingen en getuigenis van het kind wegen heel zwaar, en vader moet een half jaar de gevangenis in. Het meisje werd uit huis geplaatst. Later bleek dat het kind het hele verhaal dus had verzonnen. Als de begeleidster haar daar op aanspreekt, meent het kind dat haar vader het helemaal niet erg vond om in de gevangenis te zitten. Nee, hij vindt het volgens haar alleen vreselijk dat zij daar in die inrichting zit. (Die vader mist het kind ook enorm, de goedzak, en vergeeft haar voor haar "domme fout".)quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:21 schreef Metal_Mart het volgende:Dat oude wijf wordt keihard gepwnd. Waar gaat dit overigens over?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:57 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Flikker op, huismus. Je bent zeker ook zo'n naar hutspot ruikende 'interieurverzorgster' met 3 kutkinders waar je totaal geen gezag over hebt.
Dat werkt dus alleen als je daar meteen mee begint. Ze in elkaar beuken als ze al tijden een grote bek geven maakt het natuurlijk alleen maar erger.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:47 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Als ik iets hoor over de "pedagogische tik" dan moet ik gelijk aan de dierenwereld denken. Als een jong dier, een leeuwenwelpje bijvoorbeeld, te hardhandig bezig is en te ver gaat, dan geeft moederleeuw hem een paar goede tikken zodat ie het wel afleert.
Het is heel simpele conditionering. Je doet iets wat niet mag, je krijgt een tik die je wel bij blijft. En in het vervolg bedenk je je wel.
Maar het lucht wel op.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:10 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Dat werkt dus alleen als je daar meteen mee begint. Ze in elkaar beuken als ze al tijden een grote bek geven maakt het natuurlijk alleen maar erger.
Kortzichtigheid ook.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:27 schreef ScienceFriction het volgende:
ADHD is gewoon een gebrek aan goede opvoeding.
ADHD is gewoon een modeverschijnsel, in de jaren 80 hadden alle kinderen "buisjes" in de oren, vervolgens iedereen en masse aan de beugel, en nu heeft ieder druk kind ADHD.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:24 schreef Armageddon het volgende:
ADHD is ook zoiets moois ja. Flikker toch op. Kutkind is gewoon te vol gepropt met suikers in zijn jeugd en heeft overal zijn zin in gekregen. ADHD
Bedankt voor het mooi verwoorden van m'n precies dezelfde gedachten.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:43 schreef fratsman het volgende:
[..]
ADHD is gewoon een modeverschijnsel, in de jaren 80 hadden alle kinderen "buisjes" in de oren, vervolgens iedereen en masse aan de beugel, en nu heeft ieder druk kind ADHD.
Wij hadden in de jaren 80 alleen een "spraakjuffrouw" (logopediste) en als je ziet wat voor een bataljon specialisten, en welzijnswerkers er tegenwoordig voor die kutkoters allemaal klaarstaat.
Overgrote deel van de jeugd wordt gewoon verpest omdat ouders geen vinger meer durven uit te steken, zelfs een pets op de handen om een peuter te corrigeren, gaat al te ver. "Nee wij geloven daar niet in" Fijn ik wel, heb geen zin om een waxinelicht vol kaarsvet op mijn vloer te krijgen.
Discipline en autoriteit van de ouders. Daar zit 'm de grote kern in. Mijn vader hoefde alleen maar naar ons te kijken als we iets uitspookten wat niet door de beugel kon. De ouders van tegenwoordig vinden het nodig om een politiek debat met hun kind aan te gaan.
Zo'n kind als uit dat filmpje moet gewoon keihard aangepakt worden. Niet met zo'n zemelige welzijnswerkster, maar gewoon door een man die autoriteit uitstraalt. Duidelijk maken wat het kind fout heeft gedaan, als het kind denkt weerwoord te moeten geven, direct de kop indrukken, en als het kind ook maar het lef heeft om het woord "kanker" in de mond te nemen direct 2 weken eenzaam opsluiten.
Ik hou m'n hart vast als dit soort uitschot over pakweg 15-20 jaar de maatschappij komt "verrijken"
Had ik er eigenlijk wel bij mogen zetten ja. Het komt echt voor, ADHD. Maar inderdaad, zoals je al zegt, bij de meeste kinderen is totaal geen controle omdat pa en ma het te druk hebben met hun eigen leven.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:01 schreef Toeps het volgende:
@fratsman: Die ouders moeten er ook gewoon eens zíjn. Natuurlijk zijn er echt kinderen met de hersenafwijking ADHD, maar heel veel ouders hebben het gewoon zelf veel te druk, met hun fulltime banen, hippe carrière, hippe vrienden en cursussen Spaans en Salsadansen. Oh ja, ze hadden ook nog een kind, nou ja, die heeft een Nintendo DS. En een zak snoep.
Tegenwoordig moeten er 2 auto's voor de deur staan, wordt er minstens 2 keer op vakantie gegaan etc, etc...quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:05 schreef fratsman het volgende:
Toch vreemd dat dat 50 jaar geleden wel mogelijk was (met grotere gezinnen) en dat dat in de loop der jaren steeds minder is geworden.
klopt, zelfde verhaal dat er voedselbanken zijn. Een LCD TV FULL HD is belangrijker dan vreten kopen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Tegenwoordig moeten er 2 auto's voor de deur staan, wordt er minstens 2 keer op vakantie gegaan etc, etc...
Vroeger waren die eisen er niet en was men blij dat ze konden eten.
Nou keek ik laatst nostalgie TV (quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:05 schreef fratsman het volgende:
[..]
Had ik er eigenlijk wel bij mogen zetten ja. Het komt echt voor, ADHD. Maar inderdaad, zoals je al zegt, bij de meeste kinderen is totaal geen controle omdat pa en ma het te druk hebben met hun eigen leven.
Dus eigenlijk wordt ADHD misbruikt om het idiote gedrag van hun kinderen goed te praten, waar ze zelf voor een gedeelte ook schuld aan hebben.
Het is ook zonde dat tegenwoordig beide ouders een baan MOETEN hebben, simpelweg omdat het tegenwoordig met één inkomen bijna niet op te brengen is. Huis/hypotheek/auto/onderhoud gezin. Toch vreemd dat dat 50 jaar geleden wel mogelijk was (met grotere gezinnen) en dat dat in de loop der jaren steeds minder is geworden.
klopt wel hoorquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:05 schreef fratsman het volgende:
[..]
Had ik er eigenlijk wel bij mogen zetten ja. Het komt echt voor, ADHD. Maar inderdaad, zoals je al zegt, bij de meeste kinderen is totaal geen controle omdat pa en ma het te druk hebben met hun eigen leven.
Dus eigenlijk wordt ADHD misbruikt om het idiote gedrag van hun kinderen goed te praten, waar ze zelf voor een gedeelte ook schuld aan hebben.
Het is ook zonde dat tegenwoordig beide ouders een baan MOETEN hebben, simpelweg omdat het tegenwoordig met één inkomen bijna niet op te brengen is. Huis/hypotheek/auto/onderhoud gezin. Toch vreemd dat dat 50 jaar geleden wel mogelijk was (met grotere gezinnen) en dat dat in de loop der jaren steeds minder is geworden.
weet je wat erg isquote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:12 schreef Morwen het volgende:
Die vrouw op dat filmpje straalt ook echt gezag uitStotterdestotter........ Als mijn kind tegen mij ingaat dan zit ie apart tot ie zich gedraagt, zoetsappig gedoe, ellenlange discussies met een kind........dacht het niet
Luisteren zo niet, uit de situatie halen en vooral doorgaan met je eigen bezigheden. Als dat kind zich weer kan gedragen, ermee praten, laten herhalen wat ie fout doet. Nog niet luisteren, weer terug geisoleerd. Driemaal raden wie dat wint
Kost een hoop tijd en moeite maar daar ben je dan ook ouder voor en daar schort het bij een hoop mensen aan.........tijd en moeite.
Waar denk je dat ze het vandaan hebben?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
weet je wat erg is
ouders die een kind straffen
het uitschelden! En JIJ GVD dit en dat, ga naar je kamer!
*waarom* vraagt het kind zich af?_voelt zich onredelijk behandeld, wordt op den duur recalcitrant want, papa/mama schelden zomaar zonder reden?
Niet uitleggen wat ze fout doen!Is zo funest!
Dat niet met beeldvorming praten met een kind, tis heel belangrijk allemaal!
Softie maatschappij!
Kind doet iets fout, jij legt uit waarom dit niet kan of mag!
Kom met voorbeelden!
Leg het uit, laat ze zelf ervaren hoe dat zou voelen in hun situatie,
Nee Bas, jij mag niet iets kapot maken van iemand anders, wat als iemand iets van jou kapot maakt?
Dan pas snappen ze dingen, niet door dat gestoorde gejoel en geschreeuw
..De ouders dus!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Waar denk je dat ze het vandaan hebben?Mijn zoontje speelt regelmatig met een kindje op straat waarvan de vader vind het kind toe te moeten roepen dat ze naar binnen moet komen anders trekt ie haar kop van haar romp
Sorry, hoor, ik ben best streng maar dat soort uitspraken, daar gaan mijn haren van overeind............ Of dat mijn zoontje haar een zet geeft (in het spel) en hem dan maar uitmaakt voor K*ventje. En dan gaat lopen roepen dat kinderen maar vanalles roepen tegenwoordig
![]()
Nou, een droom van een kind is ie niet helemaal, de mijne danquote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:26 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
..De ouders dus!
Inderdaad tis een stelletje slomoos tegenwoordig wil je niet weten, ikke ikke en het kind kan stikken!
Nou dacht het niet he!
Velen hebben geen flauw benul wat jouw gedrag van doen heeft met het kind en dat is enorm!
Als men dit nu maar zou beseffen! Zou de wereld er al een stuk beter uitzien.
Ik heb ook een droom van een kind!
Helemaal super en tof en geweldig!Verstandig, logisch denkend! Relaxt, zit geen kwaad bij gewoon en een mega gevoel voor humor, wat wil een ouder nog meer?
![]()
Dat is waar!quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:18 schreef Pumatje het volgende:
mja muse probleem is dat dat kind, hoe dom het ook klinkt er niet veel aan kan doen en het punt is dat het een probleem is wat niet 1 2 3 aangepakt kan worden.
enige manier, is een hele sterke heropvoeding en dat kan enkel via de pedagogische aanpak aangezien je met slaan niets op kan lossen en het verboden is, dan word het probleem alleen maar erger.
het is ook niets voor mij en ik zou ook zo reargeren hoor daar niet van. Maar bij dit geval is het allang te laat. dit word een sociaal probleem over 5 jaar wil je niet weten.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 21:43 schreef fratsman het volgende:
[..]
ADHD is gewoon een modeverschijnsel, in de jaren 80 hadden alle kinderen "buisjes" in de oren, vervolgens iedereen en masse aan de beugel, en nu heeft ieder druk kind ADHD.
Wij hadden in de jaren 80 alleen een "spraakjuffrouw" (logopediste) en als je ziet wat voor een bataljon specialisten, en welzijnswerkers er tegenwoordig voor die kutkoters allemaal klaarstaat.
Overgrote deel van de jeugd wordt gewoon verpest omdat ouders geen vinger meer durven uit te steken, zelfs een pets op de handen om een peuter te corrigeren, gaat al te ver. "Nee wij geloven daar niet in" Fijn ik wel, heb geen zin om een waxinelicht vol kaarsvet op mijn vloer te krijgen.
Discipline en autoriteit van de ouders. Daar zit 'm de grote kern in. Mijn vader hoefde alleen maar naar ons te kijken als we iets uitspookten wat niet door de beugel kon. De ouders van tegenwoordig vinden het nodig om een politiek debat met hun kind aan te gaan.
Zo'n kind als uit dat filmpje moet gewoon keihard aangepakt worden. Niet met zo'n zemelige welzijnswerkster, maar gewoon door een man die autoriteit uitstraalt. Duidelijk maken wat het kind fout heeft gedaan, als het kind denkt weerwoord te moeten geven, direct de kop indrukken, en als het kind ook maar het lef heeft om het woord "kanker" in de mond te nemen direct 2 weken eenzaam opsluiten.
Ik hou m'n hart vast als dit soort uitschot over pakweg 15-20 jaar de maatschappij komt "verrijken"
Bedankt voor je uitleg. Begreep het al niet helemaalquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 19:33 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het meisje was ooit boos op haar vader, ze zal wel iets niet gemogen hebben of zo. Toen heeft ze (echt, hoe verzín je het als koter van 9?!) met een vriendinnetje een plan bedacht. Het vriendinnetje en zijzelf hebben gezorgd dat ze onder de blauwe plekken zat van het slaan, en toen heeft het monster gezegd dat haar vader dat had gedaan. Gevolg: Vader wordt opgepakt, verwondingen en getuigenis van het kind wegen heel zwaar, en vader moet een half jaar de gevangenis in. Het meisje werd uit huis geplaatst. Later bleek dat het kind het hele verhaal dus had verzonnen. Als de begeleidster haar daar op aanspreekt, meent het kind dat haar vader het helemaal niet erg vond om in de gevangenis te zitten. Nee, hij vindt het volgens haar alleen vreselijk dat zij daar in die inrichting zit. (Die vader mist het kind ook enorm, de goedzak, en vergeeft haar voor haar "domme fout".)
Vandaar ook die uitspraken van dat kind: "Het is mijn huid." (Maw, ze mag zelf weten of ze daar littekens op maakt en pa de schuld geeft.)
Onze achterbuurvrouw heeft het nog niet helemaal begrepen dan.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 03:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
weet je wat erg is
ouders die een kind straffen
het uitschelden! En JIJ GVD dit en dat, ga naar je kamer!
*waarom* vraagt het kind zich af?_voelt zich onredelijk behandeld, wordt op den duur recalcitrant want, papa/mama schelden zomaar zonder reden?
Niet uitleggen wat ze fout doen!Is zo funest!
Dat niet met beeldvorming praten met een kind, tis heel belangrijk allemaal!
Softie maatschappij!
Kind doet iets fout, jij legt uit waarom dit niet kan of mag!
Kom met voorbeelden!
Leg het uit, laat ze zelf ervaren hoe dat zou voelen in hun situatie,
Nee Bas, jij mag niet iets kapot maken van iemand anders, wat als iemand iets van jou kapot maakt?
Dan pas snappen ze dingen, niet door dat gestoorde gejoel en geschreeuw
schrijf haar een anonieme brief!quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Onze achterbuurvrouw heeft het nog niet helemaal begrepen dan.
Ze zit continu haar kind uit te schelden (de hele buurt geniet mee).
En laatst zei ze nog: ik wou dat je op school was gebleven![]()
Ik hou helemaal niet van kinderen, maar zelfs dit gaat mij te ver.
Eigenlijk moeten dat soort mensen helemaal geen kinderen en zij heeft er 2..![]()
Domheid ook..quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 20:27 schreef ScienceFriction het volgende:
ADHD is gewoon een gebrek aan goede opvoeding. Stop zo'n kind dan vol met medicijnen en loop niet zo te zeuren.
in jouw opvoeding is ook iets chronisch misgegaan geloof ikquote:Op woensdag 8 augustus 2007 17:52 schreef Saekerhett het volgende:
(Kinderen) verkrachten is fout, hartstikke fout, maar dat kind zou ik graag eens bij zo iemand op bezoek willen zien, lelijk kutkind dat ze is
Stel je aan ofzoquote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:35 schreef Mivea het volgende:
[..]
in jouw opvoeding is ook iets chronisch misgegaan geloof ik![]()
neem dat zelf ook ff ter harte?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 18:40 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Stel je aan ofzo
Niet alles serieus nemen, psst dit is FOK...
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Jaja, probeer je er maar uit te lullen
Ik zou me maar wat inbinden, als ik jou was.quote:
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik zou me maar wat inbinden, als ik jou was.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |