ben ik met je eens hoor... alleen word ik een beetje moe van mensen die (o.a. in dit topic) doen alsof dat bewijs er wél is en dat dat de reden zou zijn voor dit verbod.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:03 schreef Brupje het volgende:
[..]
Er is bijna geen onomstreden wetenschappelijk bewijs. En het blijft natuurlijk ook statistieken. Maar als ik een paar uur in een rokerige ruimte heb gestaan kan ik me nog wel bedenken dat dat niet gezond is.
[..]
Tuurlijkquote:Absoluut gezien wel, relatief gezien valt dat cijfer mee natuurlijk. Verkeer heb je meer mee te maken dan met meeroken.
Ik denk dat er maar heeeel weinig personeel in de horeca zit die daar echt een probleem van maakt. Kom op, daar kies je toch zelf voor.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:54 schreef Brupje het volgende:
[..]
het gaat niet over de bezoekers, maar over het personeel.
true, maar of het een risico van het vak behoord te zijn is een 2e natuurlijk.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:05 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Die hebben er ook voor gekozen om in de horeca aan de slag te gaan.
dat dat geurtje vol zit met minstens evenveel kankerverwekkende stoffen boeit niet .. als het maar lekker ruikt ?quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:06 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ja, ik heb de OP gelezen. Ik vind het niet zo gek dat ze een luchtje uitzoeken. Vroeger zou je een luchtje moeten hebben die het roken zou moeten kunnen overstemmen, wat natuurlijk onmogelijk is. Nu kunnen we lekker naar oceaangeur ruiken.
dus bier+zweet+oceaangeur stinkt ook meer ..quote:Ik ben het met je eens dat je niet zou kunnen zeggen dat bier bijvoorbeeld altijd meer stinkt dan zweet. In die zin is het zeker subjectief. Maar bier+zweet stinkt áltijd minder dan bier+zweet+rook, dat lijkt me evident.
aah, dus roken mag niet omdat het schadelijk is maar het op z'n minst even schadelijke verstuiven ven geurtjes mag wel .. maw, de gezondheidsaspecten doen niet meer ter zake zodra het lekker ruikt ?quote:Niet mee eens. En een anti-rook-symboliek heb ik overigens niks mis mee, rokers doen zichzelf dusdanig schade toe zonder enig besef, en hebben daarom een steuntje in de rug nodig om er mee op te houden. Ik vind het eigenlijk ronduit debiel dat roken in de huidige samenleving nog toegestaan is.
Onze grote vriend maartena (die uit Californië) heeft de perfecte oplossing bedacht.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:54 schreef Brupje het volgende:
[..]
het gaat niet over de bezoekers, maar over het personeel.
waarom zou een horeca ondernemer dan 1/3 van ze potentiele klanten willen afschrikken?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onze grote vriend maartena (die uit Californië) heeft de perfecte oplossing bedacht.
We stimuleren de niet-rokers horeca, want blijkbaar werkt het marktmechanisme daarin onvoldoende.
In de rook-horeca krijgt het personeel (dat meestal zelf rookt) een soort gevarentoeslag vergelijkbaar met de regelingen voor off-shore personeel en millitairen. De rokers betalen dan misschien een kwartje meer voor hun biertje maar dat merk je na 10 borrels toch niet meer.
Dansende en feestende mensen, duh!quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:26 schreef Hathor het volgende:
Nou vraag ik me wel af wat voor soort mensen naar zweet ruiken terwijl ze in een horecagelegenheid zijn.![]()
Het marktmechanisme werkt juist prima. Juist als mensen een rookvrije horeca gewild hadden was het er vast wel gekomen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
We stimuleren de niet-rokers horeca, want blijkbaar werkt het marktmechanisme daarin onvoldoende.
Omdat het de enige manier is om een rookverbod in de horeca te voorkomen.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:29 schreef Brupje het volgende:
[..]
waarom zou een horeca ondernemer dan 1/3 van ze potentiele klanten willen afschrikken?
Rokers zijn uberhaupt minder productief. Alleen al vanwege het hogere ziekteverzuim.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. 98% van de mensen boven 65 is gewoon met pensioen. Of ze nou gezond zijn of niet.
Voor de 100000ste maal; dit is een kul argument: Er sterven per jaar meer mensen aan roken, dan aan het verkeer, dus we moeten niks meer doen aan de verkeersveiligheid, want dat is een kleiner probleem....quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:06 schreef teamlead het volgende:
Tuurlijk. Maar er sterven ieder jaar meer mensen in het verkeer dan aan (de veronderstelde gevolgen van) meeroken.
Volksgezondheid is dus niet het meest geloofwaardige argument
dus een horeca ondernemer begint een rookvrij café omdat anders de rest van de horeca rookvrij wordt? klinkt heel logisch, ben benieuwd wat de bank vind van zo een ondernemingsplanquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het de enige manier is om een rookverbod in de horeca te voorkomen.
80% van nederland rookt niet en de rokers kroegen worden duurder. Misschien kan het.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:39 schreef Brupje het volgende:
[..]
dus een horeca ondernemer begint een rookvrij café omdat anders de rest van de horeca rookvrij wordt? klinkt heel logisch, ben benieuwd wat de bank vind van zo een ondernemingsplan![]()
selectief lezen is een kunst die je uitermate goed beheerstquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:37 schreef The_End het volgende:
[..]
Rokers zijn uberhaupt minder productief. Alleen al vanwege het hogere ziekteverzuim.
[..]
Voor de 100000ste maal; dit is een kul argument: Er sterven per jaar meer mensen aan roken, dan aan het verkeer, dus we moeten niks meer doen aan de verkeersveiligheid, want dat is een kleiner probleem....
Misschien is het voor jou moeilijk te bevatten, maar je kan verschillende problemen tegelijk aanpakken! Verkeersveiligheid, roken ontmoedigen, hygiene, enz. enz.
Ja, en niet inhoudelijk reageren op een post de jouwe...quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:43 schreef teamlead het volgende:
[..]
selectief lezen is een kunst die je uitermate goed beheerst [afbeelding]
welk deel snap je niet knul?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, en niet inhoudelijk reageren op een post ook...
Misschien moet je mijn post nog een lezen 'knul'. Het eerste stukje reageer ik op Papierversnipperaar en niet op jou; in het 2e stukje reageer ik op je 'andere dingen zijn erger, dus hier niks aan doen' argument.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:45 schreef teamlead het volgende:
[..]
welk deel snap je niet knul?
het "niet bewezen"? het "0,1%"? of iets anders?
Er sterven meer mensen aan luchtvervuiling door het verkeer dan aan roken. Daar komen nog de doden bij van de mensen die direct door auto's worden aangereden en de mensen die doodgaan aan luchtvervuiliong van industrie en luchtverfrissers.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:37 schreef The_End het volgende:
[..]
Rokers zijn uberhaupt minder productief. Alleen al vanwege het hogere ziekteverzuim.
[..]
Voor de 100000ste maal; dit is een kul argument: Er sterven per jaar meer mensen aan roken, dan aan het verkeer, dus we moeten niks meer doen aan de verkeersveiligheid, want dat is een kleiner probleem....
Misschien is het voor jou moeilijk te bevatten, maar je kan verschillende problemen tegelijk aanpakken! Verkeersveiligheid, roken ontmoedigen, hygiene, enz. enz.
Applausje voor jou. Dus?quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er sterven meer mensen aan luchtvervuiling door het verkeer dan aan roken. Daar komen nog de doden bij van de mensen die direct door auto's worden aangereden en de mensen die doodgaan aan luchtvervuiliong van industrie en luchtverfrissers.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik probeer maartena's idee te verkopen aan de anti-rokers.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:30 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Het marktmechanisme werkt juist prima. Juist als mensen een rookvrije horeca gewild hadden was het er vast wel gekomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |