abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52130518
quote:
ROME - Een Italiaanse priester die van seksueel misbruik wordt verdacht, heeft gesteld dat joden achter de aantijgingen zitten. De 82-jarige Pierino Gelmini sprak over een samenzwering door een radicale joodse lobby die de katholieke kerk zou willen verzwakken, meldden Italiaanse kranten.

De geestelijke geniet in Italië grote bekendheid om zijn werk onder drugsverslaafden. Hij wordt beschouwd als een spiritueel leidsman van rechtse politieke leiders als ex-premier Silvio Berlusconi.

Enkele jonge patiënten die vorig jaar uit een van de opvanghuizen van een organisatie van de priester werden verwijderd, dienden een klacht tegen Gelmini in.

Bron:Telegraaf.nl
Ja de Joden zullen het wel gedaan hebben he meneer de Priester, je kon gewoon niet met je handjes van de kindertjes afblijven.
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:35:04 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52130849
het web wordt weer strakker voor "de eeuwige jude". gesteund door nieuwe europeese godsdiensten. zielige schuldbewuste mensen zoekende naar zondebokken, gebruikmakend van het systeem of islam.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 6 augustus 2007 @ 00:36:43 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52132393
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:35 schreef zoalshetis het volgende:
het web wordt weer strakker voor "de eeuwige jude". gesteund door nieuwe europeese godsdiensten. zielige schuldbewuste mensen zoekende naar zondebokken, gebruikmakend van het systeem of islam.
Is dit een nieuw record? Hoe haal ik de Islam erbij in een Fipo?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52133794
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:22 schreef newsman het volgende:

[..]

Ja de Joden zullen het wel gedaan hebben he meneer de Priester, je kon gewoon niet met je handjes van de kindertjes afblijven.
drugsverslaafden = kindertjes ?
pleased to meet you
pi_52134117
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 09:25 schreef moussie het volgende:

[..]

drugsverslaafden = kindertjes ?
quote:
Enkele jonge patiënten die vorig jaar uit een van de opvanghuizen van een organisatie van de priester werden verwijderd, dienden een klacht tegen Gelmini in.
Of je kan lezen
pi_52134455
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:30 schreef newsman het volgende:

[..]

[..]

Of je kan lezen
aah, dus jonge patiënten uit een opvanghuis voor drugsverslaafden zijn volgens jou kindertjes ergo dit is de zoveelste pedofiele priester ..

nou ben ik me uiteraard bewust van het feit dat zoiets wel en veel te vaak gebeurd en dat de katholieke kerk helaas niet vooraan staat om dit soort klootzakken te veroordelen, uit de kerk te verwijderen etc .. maar in dit geval heb ik dus zo mijn twijfels, jonge drugsverslaafden worden niet voor niets uit een opvanghuis verwijdert lijkt me zo, dus zo'n beschuldiging zou best een wraakactie kunnen zijn
pleased to meet you
pi_52134657
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:44 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, dus jonge patiënten uit een opvanghuis voor drugsverslaafden zijn volgens jou kindertjes ergo dit is de zoveelste pedofiele priester ..

nou ben ik me uiteraard bewust van het feit dat zoiets wel en veel te vaak gebeurd en dat de katholieke kerk helaas niet vooraan staat om dit soort klootzakken te veroordelen, uit de kerk te verwijderen etc .. maar in dit geval heb ik dus zo mijn twijfels, jonge drugsverslaafden worden niet voor niets uit een opvanghuis verwijdert lijkt me zo, dus zo'n beschuldiging zou best een wraakactie kunnen zijn
pi_52135171
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:54 schreef newsman het volgende:

[..]

wat een inhoudelijke reactie weer ..

helaas voor jou, we hebben het hier over 5 jonge drugsverslaafden die uit het opvanghuis gezet zijn voor stelen .. dus niet over onschuldige kleine kindertjes

of geloof jij niet dat er een radicale joodse lobby bestaat ?
pleased to meet you
pi_52135494
Dat is de Katholieke cultuur, he. Daar moet je respect voor hebben. Dat doen ze al eeuwen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:47:20 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52135799
Altijd die Zionisten weer.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52136138
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:35 schreef Apropos het volgende:
Dat is de Katholieke cultuur, he. Daar moet je respect voor hebben. Dat doen ze al eeuwen.
hehe, wat dat aangaat heeft die idd de schijn tegen .. maar zoals gezegd, dit gaat over drugsverslaafden die voor diefstal uit het opvanghuis zijn gezet .. als die iets gaan kreten over "seksueel misbruik" ben ik in eerste instantie sceptisch
pleased to meet you
pi_52136224
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:47 schreef Sidekick het volgende:
Altijd die Zionisten weer.
die waren/zijn idd niet zo blij met de toenadering destijds door de vorige paus
pleased to meet you
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:06:28 #13
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52136381
-edit- twee keer een oneliner is een beetje overdone.

[ Bericht 67% gewijzigd door paddy op 06-08-2007 23:54:16 ]
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_52136913
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:59 schreef moussie het volgende:

[..]

hehe, wat dat aangaat heeft die idd de schijn tegen ..
Niet alleen het kindermisbruik, he, ook dat ''joods complot''.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:33:14 #15
158555 Pius_XII
Pastor angelicus
pi_52137063
quote:

En die vervloekte ketters moet ook alles zonodig overnemen.
quote:
Protestanten VS evenaren katholieken bij misbuik

De rooms-katholieke kerk in de VS raakte de laatste jaren in opspraak door seksueel misbruik. Maar bij protestanten komt het even vaak voor.

Seksueel misbruik van minderjarigen komt in protestantse kerken in de Verenigde Staten minstens zo vaak voor als in de rooms-katholieke kerk. Dat blijkt uit cijfers van drie verzekeringsmaatschappijen waarbij tweederde van alle Amerikaanse protestantse kerken is aangesloten.

meer...
pi_52139497
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:25 schreef Apropos het volgende:

[..]

Niet alleen het kindermisbruik, he, ook dat ''joods complot''.
ook dat blijft geregeld de kop opsteken, klopt, maar dat is is niet beperkt tot de katholieken, het is nog niet eens beperkt tot het christelijke geloof
pleased to meet you
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:32:01 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_52142971
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 12:33 schreef Pius_XII het volgende:

[..]

En die vervloekte ketters moet ook alles zonodig overnemen.
[..]
"Kijk zij doen het ook dus ons geloof is zo slecht nog niet."

maandag 6 augustus 2007 @ 16:39:19 #19
3542 Gia
User under construction
pi_52143066
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:44 schreef moussie het volgende:
dus zo'n beschuldiging zou best een wraakactie kunnen zijn
Was ook mijn eerste gedachte, inderdaad.

Niet dat misbruik niet voorkomt bij katholieke priesters.
Seksueel misbruik komt voor bij opa's met kleinkinderen, leerkrachten met leerlingen, dokters met patienten, psychologen met clienten, alle geloven en ja, ook bij priesters.

En in alle bovenstaande gevallen komen ook onterechte aanklachten voor.
pi_52155436
Ik geloof dat ik hier drie reacties zie die verder komen dan een oneliner. Gaat het nog wat worden ?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 6 augustus 2007 @ 23:52:19 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52155529
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 00:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is dit een nieuw record? Hoe haal ik de Islam erbij in een Fipo?

je snapt geloof ik niet waar ik het over had.

als het niet de mislims zijn die het net van de joden strakker trekken, of in zee willen storten. dan is het wel het christelijke systeem.

de wereld mag blij zijn met een 16-18 miljoen sterke buffer...

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52156064
geweldig, al 2000 jaar lang worden joden vervolg en opgejaagd..erg origineel is het niet van de priester :/
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 01:53:15 #23
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_52157885
Priester na priester wordt van pedoseksuele neigingen beschuldigd. Pasgeleden nog die miljoenen smartengeld die werden betaald.. de geloofwaardigheid van deze 'godsdienaren' wordt hiermee wel onderuit gehaald. Het gaat niet om een incident. Misschien moet de kerk zelf eens wat harder optreden.
pi_52157910
quote:
Het katholicisme een nieuwe Europese godsdienst, de pastoor zielig en schuldbewust en gebruikmakend van de islam??????
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52157949
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als het niet de mislims zijn die het net van de joden strakker trekken, of in zee willen storten. dan is het wel het christelijke systeem.

Even buiten de orde:
Welke buffer van 16 - 18 miljoen?? En waarom mag de wereld daar blij mee zijn??
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52158039
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:21 schreef moussie het volgende:

[..]

wat een inhoudelijke reactie weer ..

helaas voor jou, we hebben het hier over 5 jonge drugsverslaafden die uit het opvanghuis gezet zijn voor stelen .. dus niet over onschuldige kleine kindertjes

of geloof jij niet dat er een radicale joodse lobby bestaat ?
Blabla, blabla, vind je reactie bijna zielig.

Hou het maar in je Famillie vrouw,
pi_52158125
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:04 schreef newsman het volgende:

[..]

Ja?
En nu inhoudelijk?
moussie veronderstelt en zegt dat ook.
Waar blijft jouw weerwoord?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:18:12 #28
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_52159975
quote:
Hij wordt beschouwd als een spiritueel leidsman van rechtse politieke leiders als ex-premier Silvio Berlusconi.
Ik denk dat dit wel een reden voor een bewuste aanval kan zijn. Maar uit de joodse hoek?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_52160232
Jaja, meneer de priester, dit soort aantijgingen werkten misschien voor 1938, maar je denkt toch niet serieus dat we hier vandaag de dag nog intrappen? Wat mensen al niet doen om hun eigen hachie te redden zeg
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:20:41 #30
3542 Gia
User under construction
pi_52162526
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 01:53 schreef Michelle84 het volgende:
Priester na priester wordt van pedoseksuele neigingen beschuldigd.
Pedofilie komt nog steeds meer voor bij mensen die geen priester zijn, dan bij mensen die wel priester zijn. Alleen komt niet ieder geval in het nieuws, want dat is niet interessant.
quote:
Pasgeleden nog die miljoenen smartengeld die werden betaald..
Schandalig inderdaad, waarom moet de werkgever verantwoordelijk gehouden worden voor de wandaden van de werknemer. Philips betaalt toch ook geen miljoenen schadeclaim als hoofd boekhouding aan zijn kleindochter heeft gezeten!!

Iemand die aan kinderen zit, moet uit de maatschappij verwijderd worden en nooit meer vrijkomen.
pi_52163829
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 02:04 schreef newsman het volgende:

[..]

mi ben jij diegene die hier zielig is .. ipv inhoudelijk in te gaan op mijn meer dan terechte vraag of je het verhaal van stelende drugsverslaafden zonder meer als waar mag aan nemen ga je mij beledigen ..
pleased to meet you
pi_52163905
en het verhaal is verandert
quote:
‘Niet joden maar vrijmetselaars achter aantijgingen misbruik’

Hilversum (Van onze redactie/Reuters) 6 augustus 2007 - De bekende Italiaanse drugspastor Pietro Gelmini heeft excuses aangeboden voor zijn gisteren geuite beschuldiging dat een radicale joodse lobby achter aantijgingen van seksueel misbruik aan zijn adres zou zitten. Hij zegt zich versproken te hebben. De aanklacht zou niet afkomstig zijn van een joodse, maar van een samenzwering van leden van de vrijmetselarij.

Antisemitisme
Gelmini zei gisteren in het dagblad La Repubblica dat de aanklacht van seksueel misbruik het werk is van een radicale joodse lobby die de katholieke kerk wil verzwakken. Die uitspraak veroorzaakte een stortvloed van kritiek. Politici en joodse leiders beschuldigden hem van het aanwakkeren van antisemitisme en oude vooroordelen.

Gemunt op priesters
In een korte verklaring in radiojournaal TR1 vroeg Pierino de joden gisteravond om vergeving. Hij verklaarde zich versproken te hebben. “Als ik het zo gezegd heb is me dat ontsnapt, want ik bedoelde te spreken over een maçonniek-radicale lobby, die de Kerk op alle fronten aanvalt (…)”. Die zou het vooral op priesters gemunt hebben.

Seksueel misbruik
De 82-jarige geestelijke, bekend onder de naam Don Pierino, bevestigde vorige week dat justitie hem heeft gehoord nadat tegen hem een klacht wegens seksueel misbruik was ingediend. De aantijgingen zijn afkomstig van enkele jongeren die vorig jaar uit een van de opvanghuizen van de organisatie van de priester zijn verwijderd.

Verslaving
Pierino geniet in Italië grote bekendheid om zijn werk onder drugsverslaafden.
De 82-jarige priester richtte in 1963 de Incontro-gemeenschap op, die zich erop toelegt drugsverslaafden van hun verslaving af te helpen en hun weer een plaats in de samenleving te bezorgen. Pierino die veelvuldig in de media verschijnt daarnaat beschouwd als de 'spiritueel leidsman' van sommige rechtse politieke leiders.
http://www.katholiekneder(...)93519_FJaar2007.html

nou kan ik geen italiaans, dus ik heb geen idee in hoeverre woorden op elkaar lijken cq versprekingen een reële mogelijkheid zijn .. maar geloofwaardiger maakt het die man iig niet
pleased to meet you
pi_52164422
quote:
religie...
pi_52186197
Rare jongens, die nazis
Jusqu'ici tout va bien...
pi_52186359
quote:
Het katholicisme een nieuwe godsdienst?
pi_52186386
quote:
pi_52186430
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:08 schreef moussie het volgende:

[..]

mi ben jij diegene die hier zielig is .. ipv inhoudelijk in te gaan op mijn meer dan terechte vraag of je het verhaal van stelende drugsverslaafden zonder meer als waar mag aan nemen ga je mij beledigen ..
Ga huille triest figuur , jankende eikel.

Volgende vieze kwal, die alles over een kam dondert, trieste trut.
pi_52186451
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]

Die opmerking snap ik niet. Wat wordt gebufferd door welke 16-18 miljoen wat of wie???
pi_52186474
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 23:48 schreef paddy het volgende:
Ik geloof dat ik hier drie reacties zie die verder komen dan een oneliner. Gaat het nog wat worden ?
Ach, laat ons nou maar even. Bloedt vanzelf wel dood als het niks wordt.
pi_52186514
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Laat maar, weinig zin in dit persoon, zum kotsen.

Wel lullig, dat je als kut user, zelf begon.

Ontopic ik ben/was Katholiek, ben zat van de incidenten, flikker nou maar op met je domme reacties.

Trouwens, er lopen helemaal geen kinderen stijf van een jaar of 14 van de drugs, ga is leven mongool, ben je er ook zo een?

[ Bericht 10% gewijzigd door newsman op 08-08-2007 01:46:04 ]
pi_52187320
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:34 schreef newsman het volgende:

[..]

Ontopic ik ben/was Katholiek, ben zat van de incidenten, flikker nou maar op met je domme reacties.

Trouwens, er lopen helemaal geen kinderen stijf van een jaar of 14 van de drugs, ga is leven mongool, ben je er ook zo een?
Oh nee? Toevallig heb ik er een gekend die op haar 13e op eigen kracht afgekickt was! Uit een ruraal gebied in Nederland! En dat was niet gelogen, ik heb het bewijs gezien!
Dus voor Rome zou ik jouw stelling al helemaal niet durven poneren!

Waar komt je woede eigenlijk vandaan?? Want dat verhaal is op zichzelf natuurlijk niet zo grandioos, zeker niet nou hij begint over vrijmetselaars.
Als je katholiek was, vanwaar dan de woede? En als je nog katholiek bent, vanwaar dan het gebrek aan schaamte?
Waarom ben je zo boos, dat je niet rustig op vragen kunt antwoorden?
pi_52192267
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 02:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh nee? Toevallig heb ik er een gekend die op haar 13e op eigen kracht afgekickt was! Uit een ruraal gebied in Nederland! En dat was niet gelogen, ik heb het bewijs gezien!
Dus voor Rome zou ik jouw stelling al helemaal niet durven poneren!

Waar komt je woede eigenlijk vandaan?? Want dat verhaal is op zichzelf natuurlijk niet zo grandioos, zeker niet nou hij begint over vrijmetselaars.
Als je katholiek was, vanwaar dan de woede? En als je nog katholiek bent, vanwaar dan het gebrek aan schaamte?
Waarom ben je zo boos, dat je niet rustig op vragen kunt antwoorden?
Ik vraag jou niks.
pi_52193166
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 01:34 schreef newsman het volgende:

[..]

geen idee waar je persoonlijke frustratie vandaan komt, maar wat jij persoonlijk hebt meegemaakt heeft niets te maken met dit gebeuren ..
die man is potverdrie 82 en we hebben het over stelende drugsverslaafden, genoeg redenen dus om vraagtekens te plaatsen bij die beschuldiging
quote:
als kinderen van 14 niet stijf lopen van de drugs is er ook geen sprake van pedofilie .. niet waar ?
pleased to meet you
pi_52195098
maakt het uit of het gaat om jonge kinderen of jonge drugsverslaafden, een viespeuk is een viespeuk en de katholieke kerk zit er vol mee. Ik zeg boetedoening en verdoemenis, oprollen dat terroristich bolwerk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Manono op 09-08-2007 02:44:39 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_52195358
Religieuze hypocrisie. Iets walgelijkers ken ik werkelijk niet
Dood door marteling is nog een te milde straf voor zo'n priester.
pi_52195454
Wat is dit topic verneukt zeg.
PM elkaar met jullie gescheld naar elkaar.
Dicht dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')