abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52118132
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:16:06 #2
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_52118190
En weer normaal verder

Op naar zaterdag
pi_52118242
Tja zaterdag... Van mij part stellen ze het tweede op.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_52118246
Waarom heeft Martina nog niet de stap naar het eerste gemaakt?
Dat is toch ook een linksbuiten?
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:19:05 #5
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52118248
Goedemorgen allemaal. Waar blijft het transfernieuws MVG
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_52118265
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:18 schreef sjimz het volgende:
Waarom heeft Martina nog niet de stap naar het eerste gemaakt?
Dat is toch ook een linksbuiten?
Rechtsbuiten. Goossens is de linksbuiten en die Boerrigter werd ook als linksbuiten van Twente gehaald meen ik maar zit tegenwoordig bij... Zwolle?
pi_52118293
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:20 schreef Chivu het volgende:

[..]

Rechtsbuiten. Goossens is de linksbuiten en die Boerrigter werd ook als linksbuiten van Twente gehaald meen ik maar zit tegenwoordig bij... Zwolle?
Maar van origine is Martina een linksbuiten.
pi_52118359
We worden kampioen!
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_52118466
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:25 schreef El-Salvador het volgende:
We worden kampioen!
Altijd leuk om postief te zijn, maar daar kun je pas wat over roepen na de winter misschien.
Word hopelijk net zo'n spannend seizoen als het laatste.
pi_52118512
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:31 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Altijd leuk om postief te zijn, maar daar kun je pas wat over roepen na de winter misschien.
Hoop het niet. Gewoon in maart of april kampioen worden.
pi_52118681
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:31 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Zou wel mooi zijn, maar dan met Feyenoord, PSV en Ajax. (en geen AZ, sorry daar heb ik nu eenmaal een hekel aan) En Ajax moet dan natuurlijk wel aan het langste eind trekken.
Elke keer dioe playoffs winnen is leuk, maar kampioen worden is toch net een beetje leuker. En met deze selectie moeten we ook gewoon mee kunnen doen.

Ik snap ook niet zo goed waarom er een grote aankoop gepresenteerd moet worden. Ik zie liever talenten uit de opleiding komen zoals in 1995.
pi_52118696
Kom maar op met die aankopen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_52118892
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:42 schreef TheVulture het volgende:
Kom maar op met die aankopen
Ik denk dat ze het geld aan het "hamsteren" zijn. Ten Cate vertrekt volgend jaar. Waarbij Co Adriaanse grote kanshebber is op de positie. Die zal dan ook wel wat geld nodig hebben om grote aankopen te doen. Er is ook speculatie over Frank Rijkaard, ook die zal een berg geld nodig hebben.

Daarbij moet je bedenken dat als het voor de spelers persoonlijk goed gaat:
-Heitinga
-Sneijder
-Huntelaar
-Emanuelson
-Stekelenburg
Waarschijnlijk gaan, die laatste twee hebben er na mijn weten nog niet over gesproken, maar ik zie het best gebeuren dat ze vertrekken.

Dus je hebt geld nodig voor een nieuw elftal. Ook al komt er weer een hoop geld binnen voor de spelers die aan het eind van dit seizoen weer vertrekken, willen ze het nu toch bijhouden.

(dit is geheel speculatie, wat ik denk)
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:57:03 #14
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_52118974
Als Stekelenburg zo keept als gisteren het komend seizoen is het moeilijk hem te behouden.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:57:04 #15
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_52118975
Ik moet nog zien of Ten Cate vertrekt na dit seizoen.
Jawel, je keek.
pi_52119023
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:57 schreef jna het volgende:
Ik moet nog zien of Ten Cate vertrekt na dit seizoen.
Ik denk van wel, al zou ik het erg zonde vinden. Hij is een goede coach
pi_52119037
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:52 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het geld aan het "hamsteren" zijn. Ten Cate vertrekt volgend jaar. Waarbij Co Adriaanse grote kanshebber is op de positie. Die zal dan ook wel wat geld nodig hebben om grote aankopen te doen. Er is ook speculatie over Frank Rijkaard, ook die zal een berg geld nodig hebben.

Daarbij moet je bedenken dat als het voor de spelers persoonlijk goed gaat:
-Heitinga
-Sneijder
-Huntelaar
-Emanuelson
-Stekelenburg
Waarschijnlijk gaan, die laatste twee hebben er na mijn weten nog niet over gesproken, maar ik zie het best gebeuren dat ze vertrekken.

Dus je hebt geld nodig voor een nieuw elftal. Ook al komt er weer een hoop geld binnen voor de spelers die aan het eind van dit seizoen weer vertrekken, willen ze het nu toch bijhouden.

(dit is geheel speculatie, wat ik denk)
Ook dat. Maar ik denk dat iedereen denkt dat Ajax er beter voor staat met de financien dan dat is. Vorig jaar is er CL misgelopen, weg miljoenen. Als we dit jaar weer niet door de voorronde heenkomen heb je weer een harde financiele tegenvaller. En iedereen zit zich blind te staren op die 17 miljoen van Babel.
pi_52119043
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:57 schreef Ajaxfan het volgende:
Als Stekelenburg zo keept als gisteren het komend seizoen is het moeilijk hem te behouden.
Inderdaad, sowieso word ie steeds beter. Vorig seizoen was ie al erg goed bezig, als die steigende lijn zich doorzet. Is ie denk ik zo weg aan het eind van dit seizoen. Eigenlijk ook niet zo heel erg. Dan kan Vermeer eerste keeper worden, waar ik een erg goede keeper in zie.
pi_52119053
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:00 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ook dat. Maar ik denk dat iedereen denkt dat Ajax er beter voor staat met de financien dan dat is. Vorig jaar is er CL misgelopen, weg miljoenen. Als we dit jaar weer niet door de voorronde heenkomen heb je weer een harde financiele tegenvaller. En iedereen zit zich blind te staren op die 17 miljoen van Babel.
Juist, daarom doen ze nu kleine aankopen. De nieuwe coach die komt als Ten Cate gaat heeft geld nodig om een nieuw elftal op te zetten.
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:04:32 #20
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_52119108
Waarom wil iedereen een topper, die komen toch niet naar Ajax.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:17:23 #21
164471 Lubbert
Noe mu-j s goed luustern
pi_52119349
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:57 schreef Ajaxfan het volgende:
Het contract van Maarten zal vast en zeker worden opengebroken en aanzienelijk worden opgewaardeerd net als dat van Urby. Daarnaast schat ik in dat Gregory van der Wiel en Mitchell Donald dit seizoen de definitieve doorbraak zullen beleven. Die zijn na dit seizoen dan klaar voor een basisiplaats. Gabri zal dan de meeste ervaring hebben met Thomas Vermaelen. Martin van Geel zal heel aardig kunnen investeren als Sneijder, Huntelaar en Heitinga weg zullen gaan. Die zullen heul veul opleveren bij verkoop.
Binnie noe helemoale van god los
pi_52119665
Was er gister niet! Maar 1-0 verloren niet verkeerd toch? kan ik ergens de hoogtepunten zien?
AFC AJAX
pi_52119711
Suarez heeft een liesblessure en zal de start van de competitie niet halen. (VI.nl)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_52119750
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:35 schreef BonJovi het volgende:
Was er gister niet! Maar 1-0 verloren niet verkeerd toch? kan ik ergens de hoogtepunten zien?
1-0 verloren na een vrij harde wedstrijd. V.Persie scoorde in de laatste minuten. Colin had eigenlijk rood verdiend
pi_52119787
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:25 schreef El-Salvador het volgende:
We worden kampioen!
Ik teken ervoor.. het liefste zo vroeg mogelijk in het seizoen!!!
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:46:46 #26
128384 mcwops
gat in je glas
pi_52119892
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:41 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

Ik teken ervoor.. het liefste zo vroeg mogelijk in het seizoen!!!
yep net als PSV, laat de tshirts maar alvast maken

de selectie is te blessuregevoelig helaas. de ranke schoudertjes van Hunt en Sneijdertje kunnen t team niet dragen.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:46:59 #27
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_52119894
Ik ben niet echt positief gestemd over aankomend seizoen , ik vond dat er totaal geen lijn in het spel van Ajax zat.
Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk
Ik ben inmiddels overleden
pi_52119992
Wenger loopt ook altijd te zeiken, was t 2 jaar geleden niet ook zo?
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_52120291
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:46 schreef Enchanter het volgende:
Ik ben niet echt positief gestemd over aankomend seizoen , ik vond dat er totaal geen lijn in het spel van Ajax zat.
Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk
tegen Arsenal niet inderdaad maar tegen Athletico vond ik het er goed uitzien.
pi_52120318
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:09 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

tegen Arsenal niet inderdaad maar tegen Athletico vond ik het er goed uitzien.
Vind je het gek. Atletico speelde te ongeīnspireerd.
  zondag 5 augustus 2007 @ 16:19:31 #31
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52120473
Mensen die het AT als graadmeter voor het nieuwe seizoen beschouwen
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
Mijn party reviews
pi_52120511
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:10 schreef Nashje het volgende:

[..]

Vind je het gek. Atletico speelde te ongeīnspireerd.
We zijn Ajax en hoeven niet naar de tegenstander te kijken. Vergeet ook niet dat het probleem vaak lag aan de opbouw tegen Arsenal. Er stonden 2 jongen in het centrum aan het begin die totaal 4 officiele wedstrijden voor Ajax hebben gespeeld. Met Stam en Davids zou dat toch een stuk makkelijker gaan.
pi_52120833
Daarnaast speelde Arsenal wel vrij laf me 1 aanvaller die eigenlijk niet eens een aanvaller is, maar een 10 of aanvallende middenvelder.
pi_52120867
We speelde gisteren best aardig, met name Heitinga, Stekelenburg en Vermaelen waren uitstekend. Bovendien bewees Rommedahl weer dat hij zeker kan uitgroeien tot een vaste waarde. Ik heb er wel vertrouwen in.

Ik zal zaterdag alleen Jong Ajax opstellen als ik Henk was.
pi_52120907
Hoorde hele positieve verhalen over de wedstrijd tegen Arsenal (onder meer in De Telegraaf), en dat was dus ook echt zo?

Heb het zelf niet echt meegekregen, was toen nog niet teug thuis van vakantie...

En van dat gedoe met Suarez word je ook gek, nu weer een blessure...
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_52120974
Mijn broer (een ras PSV fan ) vertelde me dat Ajax zeker de eerste 20 minuten totaal van de mat werd gespeeld.. Is dat zo? Heb zelf de wedstrjd niet kunnen zien omdat ik moest werken
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_52121029
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:47 schreef Black-Death het volgende:
Mijn broer (een ras PSV fan ) vertelde me dat Ajax zeker de eerste 20 minuten totaal van de mat werd gespeeld.. Is dat zo? Heb zelf de wedstrjd niet kunnen zien omdat ik moest werken
In het begin hadden we geen grip op de wedstrijd, omdat we toen met een 4-4-2 aan het spelen was. Toen werd Van Der Wiel er na een kwartier uitgehaald en gingen over op een 3-4-3 en toen begon het veel beter lopen, helemaal toen Rommedahl er later in kwam.

Bovendien vond ik Colin helemaal niet onaardig spelen, die is zo slecht nog niet.
  zondag 5 augustus 2007 @ 16:49:36 #38
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52121032
Ach ja, Amsterdam Tournament. De JC-schaal is op een zaterdag?
pi_52121063
Van de mat valt ook wel mee. Arsenal stond wel steeds op onze helft, maar kreeg nauwelijks gevaarlijke kansen.
pi_52121201
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:51 schreef Nashje het volgende:
Van de mat valt ook wel mee. Arsenal stond wel steeds op onze helft, maar kreeg nauwelijks gevaarlijke kansen.
Maar het was wel geweldig te zien. Na 3 minuten had Ajax nog geen bal aangeraakt.
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:03:48 #41
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52121280
Lekker boeiend zeg die oefenpotjes. En ik hoop dat we de JCS ook verliezen want die winnen we elk jaar en dan winnen we verder niks boeiends dus laat het maar een keer andersom zijn
Mijn party reviews
pi_52121312
quote:
5/8/2007 - Ten Cate gaat nog een keer praten met clubleiding over transfers
(Gepost door RvN)

Tegenover FCUpdate.nl heeft Ajax coach henk ten cate laten weten komende week nog een keer met Ajax te gaan praten over versterkingen. Van Geel wil alleen nog een linksbuiten aantrekken. Dat moet Luis Suarez worden, al zal die de voorronde duels in de Champions League waarschijnlijk moeten missen vanwege een blessure.

Ten Cate: "Ik ga daarom de komende week nog een keer met de clubleiding om de tafel zitten. Ik geef het niet op. Ik denk echt dat we nog een aanvaller en een middenvelder nodig hebben. We hebben afgelopen zomer te veel ingeleverd."

"Ik ben dus best wel zuinig geweest", lachte Ten Cate. "Ik vind ook dat we een goede selectie hebben. Maar zeker voor de Champions League hebben we nog minimaal twee goede spelers nodig. We willen toch niet als kannonnenvlees fungeren?"
Goedzo Henk.
pi_52121348
Henk heeft het steeds maar over een middenvelder, terwijl ik denk dat Vertonghen het prima kan opvangen.
Ik zou juist de prioriteit leggen bij een linkerspits en een centrale verdediger daar is het nu wel heel broos mocht Stam wegvallen.
pi_52121403
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:07 schreef Urquhart het volgende:
Henk heeft het steeds maar over een middenvelder, terwijl ik denk dat Vertonghen het prima kan opvangen.
Ik zou juist de prioriteit leggen bij een linkerspits en een centrale verdediger daar is het nu wel heel broos mocht Stam wegvallen.
Doe mij maar gewoon een linksback die ook centraal kan spelen. Soort speler als Salcido. Geen topper, maar gewoon iemand die op die posities naar behoren voetbalt en van dusdanig niveau is dat je 'm gerust een basisplaats kunt geven.
pi_52121417
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:05 schreef Nashje het volgende:

[..]

Goedzo Henk.
Ja die 17 miljoen moet rollen...
pi_52121436
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:10 schreef Longmen het volgende:

[..]

Ja die 17 miljoen moet rollen...
Nee hoor. Maar Henk heeft wel gelijk. Er mag wel eens wat gepresteerd worden.
pi_52121491
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:11 schreef Nashje het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar Henk heeft wel gelijk. Er mag wel eens wat gepresteerd worden.
Vind ik wel...
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:17:12 #48
128384 mcwops
gat in je glas
pi_52121545
en Henk begint een aardige dikke nek te krijgen zag ik gisteren ..
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_52121664
Overigens vind ik dat je nu per direct een streep door de rekening moet zetten door Suarez. Met blessure is hij niet interessant meer, aangezien we juist op korte termijn een speler op die positie moeten hebben. Tenzij hij 3,5 miljoen gaat kosten, gewoon laten schieten en voor de altternatieven gaan. Wie dat ook zijn...
pi_52121700
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:23 schreef Chivu het volgende:
Overigens vind ik dat je nu per direct een streep door de rekening moet zetten door Suarez. Met blessure is hij niet interessant meer, aangezien we juist op korte termijn een speler op die positie moeten hebben. Tenzij hij 3,5 miljoen gaat kosten, gewoon laten schieten en voor de altternatieven gaan. Wie dat ook zijn...
Helemaal mee eens.
pi_52121862
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:14 schreef Longmen het volgende:

[..]

Vind ik wel...
Jij weet hoe het met de financien staat?

Ik ook niet hoor. Maar het is wel duidelijk dat CL inkomsten heel belangrijk zijn.
pi_52121943
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:35 schreef Nashje het volgende:

[..]

Jij weet hoe het met de financien staat?

Ik ook niet hoor. Maar het is wel duidelijk dat CL inkomsten heel belangrijk zijn.
Ja natuurlijk en men mag best wel wat winst maken na de verkopen maar zou t niet erg vinden als er voor een "topper" (beter dan Suarez dus) >10 miljoen ofzo uitgetrokken wordt... Er zijn al genoeg net niet spelers gehaald.
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:41:03 #53
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_52121970
Mn maat probeerde vanmiddag een kaartje te halen voor Ajax-Slavia, maar Zuid II was volgens de FRS al uitverkocht. Volgens drie filialen maarliefst, want hij kon het niet geloven.

We zitten nu maar in 413, maar ik blijf het raar vinden dat een vak als 428, 427 of 429 al totaal vol zou zitten.
Gourmetten of steengrillen?
pi_52121981
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:23 schreef Chivu het volgende:
Ligt eraan wat de alternatieven zijn.
  zondag 5 augustus 2007 @ 17:47:50 #55
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52122100
Maarten Stekelenburg was goed, gisteren?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_52122113
En donderdag.
pi_52122115
Dat kan je wel zeggen ja.
pi_52122116
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:47 schreef M0NTANA het volgende:
Maarten Stekelenburg was goed, gisteren?
Zeker. Hij is duidelijk in vorm. Paar mooie reddingen.
pi_52122644
We moeten gewoon lekker 433 met inschuivende middenvelder en echte 10 gaan spelen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                                  1

3  
            2                                           5
                                     4

6                                                8

10
  7                                                              11
                                 9

1| de doelman Stekelenburg / Gentenaar / Heijblok
2| de rechtsback, mandekker Stam / Van der Wiel / Colin
3| de laatste man Heitinga / Maduro
4| de inschuivende verdediger Maduro / Heitinga / Davids / Anita
5| de linksback, mandekker Vermaelen / Vertonghen / Colin
6| rechtermiddenvelder, licht controlerende rol Gabri / Maduro / Delorge / Donald / Anita
7| de rechterspits Rommedahl / Bakircioglu
8| de linkermiddenvelder, licht controlerende rol Davids / Emanuelson / Vertonghen / Schilder
9| de centrumspits Huntelaar / Urzaiz / Leonardo
10| de aanvallende middenvelder, schaduwspits Sneijder / Bakircioglu / Sarpong / Manucharyan
11| de linkerspits Leonardo / Rommedahl / Mitea / Manucharyan / Goossens

Met andere woorden:
Ik zou nog graag een mandekker/laatste man en een echte linksbuiten die het niveau van Mitea en Leonardo ontstijgd willen zien.
pi_52123038
Ik zie het echt somber in voor dit seizoen. Het basiselftal is op zich nog wel goed, maar zodra dat wegvalt heb je alleen wat jeugdspelers als backup.

Hoop overigens wel dat Ten Cate vertrekt volgend seizoen. Het is geen slechte coach, maar ook geen topcoach. En zo wel, dan moet ie dat dit seizoen maar bewijzen.

Zaterdag boeit me echt niks, ik ga ook niet heen. Hoop dat we die wedstrijd met grotendeels jeugdspelers spelen, anders zul je zien dat er vlak voor de voorronde CL weer spelers geblesseerd raken.
pi_52123096
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:15 schreef Fides het volgende:
We moeten gewoon lekker 433 met inschuivende middenvelder en echte 10 gaan spelen.

[ code verwijderd ]

1| de doelman Stekelenburg / Gentenaar / Heijblok
2| de rechtsback, mandekker Stam / Van der Wiel / Colin
3| de laatste man Heitinga / Maduro
4| de inschuivende verdediger Maduro / Heitinga / Davids / Anita
5| de linksback, mandekker Vermaelen / Vertonghen / Colin
6| rechtermiddenvelder, licht controlerende rol Gabri / Maduro / Delorge / Donald / Anita
7| de rechterspits Rommedahl / Bakircioglu
8| de linkermiddenvelder, licht controlerende rol Davids / Emanuelson / Vertonghen / Schilder
9| de centrumspits Huntelaar / Urzaiz / Leonardo
10| de aanvallende middenvelder, schaduwspits Sneijder / Bakircioglu / Sarpong / Manucharyan
11| de linkerspits Leonardo / Rommedahl / Mitea / Manucharyan / Goossens

Met andere woorden:
Ik zou nog graag een mandekker/laatste man en een echte linksbuiten die het niveau van Mitea en Leonardo ontstijgd willen zien.
dit is 3-4-3 ipv 4-3-3
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
                                  1

3                               4
 2                                                            5

6                           8

10
  7                                                              11
                                 9

4-3-3 met opkomende backs lijkt me beter
Stekelenburg in de goal. Vermaelen en Stam centraal achterin; Urby en Colin / Ogararu op de backs; Davids en Gabri op 6 en 8; Wesley op 10; Rommedahl als rechtsbuiten, KJH op 9 en Kennedy op 11.

Aangezien Rommedahl meer snelheid heeft maar minder techniek dan Kennedy kun je hem beter als rechtsbuiten gebruiken en Kennedy vanaf links naar binnen laten komen.
pi_52123103
Waarom heb jij geen vertrouwen in de jeugdspelers?
pi_52123128
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:36 schreef Chivu het volgende:
niet constant.
pi_52123156
Geef mij maar die ouderwetse variant van Fides. En dan aanvallend niet zo traditioneel als in '95 met vleugelspelers stijf langs de zijlijn, maar gewoon zoals ze dat zelf het beste in kunnen vullen. Wel een linksbenige speler op 11 natuurlijk, weer een extra reden om van Suarez af te zien...
pi_52123207
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:37 schreef toma het volgende:

[..]

niet constant.
Hoe kun je dat nou zeggen wanneer ze amper in Ajax 1 hebben gespeeld? Als de rest van het elftal ook jeugdspeler was, prima, dan kan ik begrijpen dat je geen jeugdspelers moet brengen. Maar Stekelenburg, Heitinga, Sneijder, Emanuelson zitten allen al tegen de 100 wedstrijden voor Ajax 1 en ook Huntelaar kan je niet een onervaren speler noemen. Daarnaast heb je Stam, Gabri en Davids en subtoppers als Bakircioglu en Rommedahl lopen die internationaal ook al een hoop mee hebben gemaakt.

Kortom, het kan echt geen kwaad om vaak een beroep te doen op jongens als Donald, Sarpong, Anita, Vertonghen.
pi_52123328
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:41 schreef Chivu het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou zeggen wanneer ze amper in Ajax 1 hebben gespeeld? Als de rest van het elftal ook jeugdspeler was, prima, dan kan ik begrijpen dat je geen jeugdspelers moet brengen. Maar Stekelenburg, Heitinga, Sneijder, Emanuelson zitten allen al tegen de 100 wedstrijden voor Ajax 1 en ook Huntelaar kan je niet een onervaren speler noemen. Daarnaast heb je Stam, Gabri en Davids en subtoppers als Bakircioglu en Rommedahl lopen die internationaal ook al een hoop mee hebben gemaakt.

Kortom, het kan echt geen kwaad om vaak een beroep te doen op jongens als Donald, Sarpong, Anita, Vertonghen.
ik zeg niet dat ik iets heb tegen jeugdspelers. Je moet van jongens onder de 20 op belangrijke posities in het veld geen vaste waardes maken. Zoals bijvoorbeeld met Maduro gebeurde in de tijd van Blind. Die jongen kreeg veel te grote verantwoordelijkheden als verdedigende middenvelder. De ene week gaat het goed maar de andere kunnen ze zo door het ijs zakken en compleet overlopen worden. Wisselvalligheid verdwijnt vaak wanneer spelers meer ervaring hebben. Wanneer je in een wedstrijd met 2 doelpunten verschil voor staat 20 min. voor tijd kun je wel jeugdspelers in laten vallen. Maar aub niet in de basis.
pi_52123508
De belangrijkste plekken in het elftal zijn sowieso niet bezet door jeugdspelers, de jeugdspelers dienen bovendien als backup voor de basisspelers. Je kunt onmogelijk een dubbele A-selectie hebben. Zowel sociaal (alle spelers willen spelen) als financieel (Ajax is een opleidingsinstituut en afhankelijk van de opleiding van spelers) is dat niet haalbaar.

Daarnaast heb ik genoeg vertrouwen in de jeugdspelers (en dus bankzitters) in die 2 linies - verdediging en middenveld - wanneer ze op hun favoriete positie spelen. De enige posities die echt onderbezet zijn en waar een jeugdspeler kwalitatief nog veel te kort zal komen is de linksback en de linkshalf positie. Slijngard en Goossens lijken mij namelijk minder ver dan Maduro, Vertonghen, Anita, Sarpong en Mitchell.

Wanneer de breedte op die twee posities is verbeterd zie ik niet in waarom Ajax niet gewoon de sterkste ploeg van Nederland is, zowel in de basis als in de breedte.
pi_52123527
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:36 schreef Chivu het volgende:
Omdat die voor de toekomst zijn en je niet kunt verwachten dat die een volwaardige vervanging van het eerste elftal zijn. Zeker niet spelers die nog geen 1 officiële wedstrijd voor Ajax 1 hebben gespeeld. Daarmee word je gewoon geen kampioen.
pi_52123759
Europees zullen we dit jaar net als vorig jaar echt wel tekort komen. 2e ronde van de CL zie ik ons niet halen tenzij we in een gunstige poule terechtkomen. Voorrondes komen we wel doorheen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52123807
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:56 schreef devv05 het volgende:
Omdat die voor de toekomst zijn en je niet kunt verwachten dat die een volwaardige vervanging van het eerste elftal zijn. Zeker niet spelers die nog geen 1 officiële wedstrijd voor Ajax 1 hebben gespeeld. Daarmee word je gewoon geen kampioen.
Stekelenburg - Gentenaar
Ogararu - Colin
Stam - Heitinga
Vermaelen - Vertonghen
Emanuelson - Colin
Gabri - Maduro - Delorge
Sneijder - Bakircioglu
Davids - Emanuelson - Vertonghen
Bakircioglu - Rommedahl
Huntelaar - Urzaiz
Leonardo - Mitea - Manucharyan

Zo zie je gewoon er slechts 2 posities zijn die niet goed dubbel bezet zijn (linksback, linksbuiten) en er aan een 3e en 4e positie (links centraal, 10) getwijfeld kan worden. En dan heb ik alleen Vertonghen gebruikt die slechts weinig voor Ajax heeft gespeeld, maar waar ik wel veel vertrouwen in heb. Enkele posities zijn dan wel spelers gebruikt die op meerdere posities uit de voeten kunnen of vaak geblesseerd zijn, aangeduid met schuine tekst.

Mijns inziens heeft Ten Cate gelijk dat er 2 spelers gehaald moeten worden, waarvan er 1 een echte noodzaak is. Alleen richt hij zich op de verkeerde positie. We hebben een linksbenige back van niveau nodig die ook centraal achterin kan spelen. Waarom hij in hemelsnaam nog een middenvelder wil als tijdelijke oplossing is me een raadsel. Laat 'm in hemelsnaam naar tempo-team gaan daarvoor ofzo.
pi_52123811
Als de basis grotendeels fit blijft kunnen we zeker de tweede ronde van de Champions League halen. Dan hebben we de sterkste basis in jaren.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52123887
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef koningdavid het volgende:
Als de basis grotendeels fit blijft kunnen we zeker de tweede ronde van de Champions League halen. Dan hebben we de sterkste basis in jaren.
Als ja. We hebben geen toppers om basiskrachten goed op te vangen.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hč," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_52123905
http://www.nu.nl/news/118(...)er_eerste_prijs.html

Bij Ajax en Oranje vond ik Vd Sar alles behalve een penalty-killer.
pi_52123929
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:13 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Als ja. We hebben geen toppers om basiskrachten goed op te vangen.
In de breedte zijn we niet slechter geworden dan vorig seizoen. Ze zijn alleen maar meer op elkaar ingespeeld, en bovendien zijn de talenten ook weer in jaartje verder.

Nog een linksbuiten en spits erbij en ik zie het komende seizoen met zeer veel vertrouwen tegemoet.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:15:19 #75
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52123934
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef koningdavid het volgende:
Je hebt ook een sterke bank nodig om dit te bewerkstelligen of je betere spelers moeten fit blijven. En dat blijven ze niet.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:16:18 #76
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52123959
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

In de breedte zijn we niet slechter geworden dan vorig seizoen. Ze zijn alleen maar meer op elkaar ingespeeld, en bovendien zijn de talenten ook weer in jaartje verder.

Nog een linksbuiten en spits erbij en ik zie het komende seizoen met zeer veel vertrouwen tegemoet.
En vorig seizoen haalden we nog niet eens de CL.
pi_52123978
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:14 schreef Aanvoerder het volgende:
http://www.nu.nl/news/118(...)er_eerste_prijs.html

Bij Ajax en Oranje vond ik Vd Sar alles behalve een penalty-killer.
Hij komt er wel vrij laat mee inderdaad, had ons al heel wat titels op kunnen leveren met Oranje
pi_52124040
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:16 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

En vorig seizoen haalden we nog niet eens de CL.
Omdat we ongelooflijk veel pech hadden ja. We waren thuis oppermachtig tegen Kopenhagen, zij komen anderhalf keer in de buurt van de goal en winnen met 2-0. Had niks met een gebrek aan kwaliteit te maken.
pi_52124064
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Omdat we ongelooflijk veel pech hadden ja. We waren thuis oppermachtig tegen Kopenhagen, zij komen anderhalf keer in de buurt van de goal en winnen met 2-0. Had niks met een gebrek aan kwaliteit te maken.
Was inderdaad een ongelofelijke nederlaag, die had ik niet zien aankomen... zelfs niet toen het gebeurde
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:21:42 #80
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52124070
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat klinkt als een wedstrijd tegen AC Milan. Hoe oppermachtig je ook bent, na 90 min. moet je gewoon 1 doelpunt meer hebben gescoord dan de ander. Welkom op Europees topniveau.
pi_52124085
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:21 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Was inderdaad een ongelofelijke nederlaag, die had ik niet zien aankomen... zelfs niet toen het gebeurde
Ik heb de herhaling van dat eigen doelpunt pas 10 maanden later ofzo gekeken. Ik kon het toen echt niet terugzien.
pi_52124112
Die wedstrijd tegen Arsenal gisteren was ook weer een mooi voorbeeld. Met een beetje geluk kwamen we op 1-0 voor, maar als je zelf niet scoort, dan doet de ander dat wel.
pi_52124145
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:21 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

Dat klinkt als een wedstrijd tegen AC Milan. Hoe oppermachtig je ook bent, na 90 min. moet je gewoon 1 doelpunt meer hebben gescoord dan de ander. Welkom op Europees topniveau.
Juist, maar soms kan je ook gewoon botte pech hebben. Wat PSV vorig jaar heeft gedaan, kunnen wij ook.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:27:42 #84
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52124195
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:25 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Juist, maar soms kan je ook gewoon botte pech hebben. Wat PSV vorig jaar heeft gedaan, kunnen wij ook.
Och ja. Maar geluk dwing je ergens ook af. Je moet gewoon die kansen afmaken, dan heb je dat pech tenminste ook niet.
pi_52124238
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 18:35 schreef toma het volgende:

[..]

dit is 3-4-3 ipv 4-3-3
[ code verwijderd ]

4-3-3 met opkomende backs lijkt me beter
Stekelenburg in de goal. Vermaelen en Stam centraal achterin; Urby en Colin / Ogararu op de backs; Davids en Gabri op 6 en 8; Wesley op 10; Rommedahl als rechtsbuiten, KJH op 9 en Kennedy op 11.

Aangezien Rommedahl meer snelheid heeft maar minder techniek dan Kennedy kun je hem beter als rechtsbuiten gebruiken en Kennedy vanaf links naar binnen laten komen.
Dan stel je Heitinga dus niet op: Bovendien: Wie moet vanuit achteren het spel gaan maken? Vermaelen en Stam moeten op hun man letten. Ogararu/Colin zijn opbouwend zeer matig. Urby zie ik ook niet als opbouwer.
pi_52124450
quote:
Ajax coach Henk ten Cate heeft laten weten komende week nog een keer met Ajax te gaan praten over versterkingen. Van Geel wil alleen nog een linksbuiten aantrekken. Dat moet Luis Suárez worden, al zal die de voorronde duels in de Champions League waarschijnlijk moeten missen vanwege een blessure.
Ik dacht dat ze al een alternatief hadden?
pi_52124454
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef Chivu het volgende:

[..]

Stekelenburg - Gentenaar
Ogararu - Colin
Stam - Heitinga
Vermaelen - Vertonghen
Emanuelson - Colin
Gabri - Maduro - Delorge
Sneijder - Bakircioglu
Davids - Emanuelson - Vertonghen
Bakircioglu - Rommedahl
Huntelaar - Urzaiz
Leonardo - Mitea - Manucharyan

Zo zie je gewoon er slechts 2 posities zijn die niet goed dubbel bezet zijn (linksback, linksbuiten) en er aan een 3e en 4e positie (links centraal, 10) getwijfeld kan worden. En dan heb ik alleen Vertonghen gebruikt die slechts weinig voor Ajax heeft gespeeld, maar waar ik wel veel vertrouwen in heb. Enkele posities zijn dan wel spelers gebruikt die op meerdere posities uit de voeten kunnen of vaak geblesseerd zijn, aangeduid met schuine tekst.

Mijns inziens heeft Ten Cate gelijk dat er 2 spelers gehaald moeten worden, waarvan er 1 een echte noodzaak is. Alleen richt hij zich op de verkeerde positie. We hebben een linksbenige back van niveau nodig die ook centraal achterin kan spelen. Waarom hij in hemelsnaam nog een middenvelder wil als tijdelijke oplossing is me een raadsel. Laat 'm in hemelsnaam naar tempo-team gaan daarvoor ofzo.
Ik zie toch wel aardig wat zwakke plekken mochten er een paar basis spelers uitvallen (wat nu al het geval is) en je vult de ene basispositie op met een basisspeler van een andere plek. Er valt natuurlijk wel wat te schuiven, maar als je Emanuelson als basisspeler ziet kun je 'm moeilijk ook als backup voor Davids neerzetten.

Heb even dikgedrukt waar naar mijn mening onze zwakke plekken zitten, en dat zijn er toch nog wel wat. Zolang iedereen fit en beschikbaar blijft komt het wel goed, maarja je weet van tevoren dat dat niet gaat gebeuren en Davids ben je sowieso tot de kerst al kwijt. Linksbuiten is natuurlijk helemaal zwak nu met 3 spelers van glas, maar daar komt gelukkig nog iemand voor. Toch zou ik ook graag nog een vervanger voor Davids zien op het middenveld en iemand die achterin uit de voeten kan als vervanger voor Grygera. Met Vertonghen, Colin, Vermaelen, Emanuelson, Ogararu heb je daar toch wel een erg onervaren linie staan die in de CL zeker ten onder gaat. Heitinga ontwikkelt zich nu dan goed, dat is natuurlijk positief, maar Stam zal ook steeds vaker gaan ontbreken nu ie in de voorbereiding al diverse pijntjes heeft. Ik denk dat we daar ervaring tekort komen.
pi_52124540
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:40 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ik denk dat dat in de praktijk ernstig is tegen gevallen.
pi_52124692
Zo werkt het ook gewoon in de praktijk hoor, wanneer je spelers hebt die op meerdere posities uit de voeten kunnen. Bakircioglu staat rechtsbuiten, maar is wat mij betreft de nummer 2 voor Sneijder. Het is gewoon niet haalbaar om spelers die Stam, Davids en Sneijder kunnen vervangen voor de bank te halen. Dat zie je aan Perez. Ook geen wereldspeler, maar iemand die ook al niet op de bank willen zitten.

Natuurlijk zou ik graag zien dat er voor elke linie iemand wordt gekocht die kwalitatief iets toevoegt, maar dat is gewoonweg niet realistisch. Dat hebben PSV, Feyenoord en AZ namelijk ook niet. De enige clubs die zich dat kunnen permitteren spelen in de grote competities.

In '94-'97 was het elftal gebouwd uit jonkies, en hadden we spelers als Silooy, Musampa, Wooter, Reuser, Van Vossen en Scholten op de bank. Dat zijn toch ook niet de spelers waar je de oorlog mee kan winnen zou je zeggen. Maar toch hebben we in die periode drie jaar lang meegedraaid in de Europese top.
  zondag 5 augustus 2007 @ 19:54:36 #90
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_52124761
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:40 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het wijzen op een alternatief ook een poging is geweest Nijland toch die miljoenen aan te laten nemen.
van Geel zei een dag of 3/4 nodig te hebben voordat "het" alternatief rond zou zijn, we zijn nu bijna een week verder.
pi_52124785
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:51 schreef Chivu het volgende:
In '94-'97 was het elftal gebouwd uit jonkies, en hadden we spelers als Silooy, Musampa, Wooter, Reuser, Van Vossen en Scholten op de bank. Dat zijn toch ook niet de spelers waar je de oorlog mee kan winnen zou je zeggen. Maar toch hebben we in die periode drie jaar lang meegedraaid in de Europese top.
Amen!
pi_52126073
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:55 schreef Fides het volgende:

[..]

Amen!
Van mij mag je hopen op (weer) een wonder, ben alleen bang dat dit seizoen je dan heel flink tegen zal gaan vallen.
pi_52126220
Het gaat niet om hopen op een wonder, het gaat erom dat iedereen zo paniekerig doet. Het enige waar ik momenteel paniek om heb is om die fuckin' aankoop op links die nu maar aanblijft en voor woensdag binnen moet zijn. De rest van het elftal kan hier en daar best versterking gebruiken, maar dat geldt voor elke club in Nederland. En dat is toch waar ik me op richt, het kampioenschap.

Geen enkele realistische aankoop zal een garantie zijn voor een kampioenschap.
  zondag 5 augustus 2007 @ 21:01:43 #94
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_52126238
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 20:54 schreef devv05 het volgende:

[..]

Van mij mag je hopen op (weer) een wonder, ben alleen bang dat dit seizoen je dan heel flink tegen zal gaan vallen.
Ik ben bang dat je gelijk heb , wat er tot nu is gehaald.... ik ben er niet kapot van , alleen Rommedhal viel op in positieve zin.
Kennedy mist de snelheid voor een buitenspeler , maar kan daarin tegen wel een mannetje passeren.
Ik hoop op een goede linksbuiten en een extra spits , een ervaren verdediger zou ik ook geen probleem mee hebben
Ik ben inmiddels overleden
pi_52126709
Iedereen doet alsof we echt wereldaankopen nodig hebben . Man, de beste 11 van vorig seizoen zijn er nog gewoon (muv Babel dan, oke). Op de rechterflank lijken we er mee op vooruit te zijn gegaan. En iedereen denkt dat elke speler hier wel even op de bank wil komen zitten.
pi_52126790
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:01 schreef Chivu het volgende:
Het gaat niet om hopen op een wonder, het gaat erom dat iedereen zo paniekerig doet. Het enige waar ik momenteel paniek om heb is om die fuckin' aankoop op links die nu maar aanblijft en voor woensdag binnen moet zijn. De rest van het elftal kan hier en daar best versterking gebruiken, maar dat geldt voor elke club in Nederland. En dat is toch waar ik me op richt, het kampioenschap.

Geen enkele realistische aankoop zal een garantie zijn voor een kampioenschap.
Paniek niet, maar een klein beetje zorgen lijkt me wel terecht gezien de afgelopen jaren. We hebben nu gewoon de Champions League deelname nodig en kampioen worden wordt ook wel weer een keer tijd.
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:18 schreef Nashje het volgende:
Iedereen doet alsof we echt wereldaankopen nodig hebben . Man, de beste 11 van vorig seizoen zijn er nog gewoon (muv Babel dan, oke). Op de rechterflank lijken we er mee op vooruit te zijn gegaan. En iedereen denkt dat elke speler hier wel even op de bank wil komen zitten.
Vorig jaar werden we ook geen kampioen en de eerste seizoenshelft was zelfs dramatisch te noemen. Daarna kwam Davids, maarja die mis je nu de eerste seizoenshelft ook en je hebt er geen backup voor. Bovendien heb je er in de vorm van fnoord nu een extra concurrent bij, AZ lijkt ook minstens net zo sterk als vorig jaar en psv moet je ook nooit afschrijven. Om nog maar niet op Europees niveau te kijken.

Heel leuk de mensen die elk jaar roepen dat we wel even kampioen worden, maar dit jaar moet het maar eens écht gaan gebeuren want ik ben het een beetje zat aan het worden.
pi_52126816
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:01 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je gelijk heb , wat er tot nu is gehaald.... ik ben er niet kapot van , alleen Rommedhal viel op in positieve zin.
Kennedy mist de snelheid voor een buitenspeler , maar kan daarin tegen wel een mannetje passeren.
Ik hoop op een goede linksbuiten en een extra spits , een ervaren verdediger zou ik ook geen probleem mee hebben
Bakircioglu kan een mannetje passeren in de kleine ruimte en heeft een goede voorzet, opzich dus een prima rechtsbuiten voor in de Eredivisie voor Ajax. Bovendien kan hij ook Sneijder vervangen op 10 wanneer die geschorst (vorig jaar 15 gele kaarten ofzo) is.
Delorge is gewoon gehaald voor de breedte en is geen slechte voetballer en heeft een goede mentaliteit. Urzaiz wordt gewoon 2e man achter Huntelaar. Colin is gewoon een goedkope extra verdediger (alhoewel ik hem nooit aangetrokken zou hebben). Die 15/20 miljoen verdwijnt niet. Liever een echte topper binnenhalen dan Suarez voor 7 miljoen kopen. Al zie ik nog heel graag een echte linksbuiten komen dus.
pi_52128799
Ik ben bang dat er geen linksbuiten meer komt
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_52128846
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef MaxC het volgende:
Nou, voor 1000 Euro per week wil ik wel de leegte invullen.
pi_52128862
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef MaxC het volgende:
Ik ben bang dat er helemaal niemand meer komt

Was het schaduwelftal toch niet zo goed
pi_52128866
quote:
Juistem.
pi_52128892
Ach dat is toch Ajax supporters eigen, beetje zeiken af en toe.
pi_52129212
Ik denk dat ze die arbitragezaak afwachten en anders alsnog die aanvaller gaan halen die ze op het lijstje hadden.
pi_52129517
quote:
Op de langere termijn (dus na dit seizoen) hebben we wel degelijk versterkingen nodig om het vertrek van Sneijder, Stam, Davids en eventueel anderen op te vangen. Het lijkt me dat dit het moment is om daar mensen voor te gaan halen want met alleen eigen jeugd red je het niet. Je moet nu mensen halen die er over een jaar staan, en die rouleren met de huidige basis.

Anders vallen we volgend seizoen in een groot zwart gat en moet je paniek aankopen gaan doen. Het zou ook erg zonde zijn voor de continuiteit.
pi_52129711
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 22:40 schreef Wooldoor het volgende:
Ik denk dat ze die arbitragezaak afwachten en anders alsnog die aanvaller gaan halen die ze op het lijstje hadden.
Volgens mij hebben ze helemaal geen lijstje.
Ik zie ze er best voor aan om alsnog 9 miljoen te dokken mocht Suarez die zaak verliezen..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52129752
Zou aardig wanbeleid zijn dan, zeker als ie mislukt heeft het bestuur dan een probleem.
pi_52130080
Één ding is in ieder geval zeker. De tijd begint aardig te dringen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Ajax alles op Suarez zet. Het is puur gokken want met een arbitragezaak heb je helemaal geen zekerheid.
Was het achteraf niet beter om gelijk een andere speler te zoeken ipv wachten op arbitragezaken ed? Die had dan misschien nu al mee kunnen doen met de voorbereiding.
Er lopen vast wel meer spelers op deze aardkloot rond die op links uit de voeten kunnen.
Het wordt allemaal erg kortdag nu.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52130150
Ik denk dat er morgen 1 of 2 (in dat geval inclusief Suarez) aankopen worden bekendgemaakt.. volgens mij mag Ajax dat ook alleen maar doen als de beurs open is of niet?
  zondag 5 augustus 2007 @ 23:41:56 #109
80382 manny
30 is best veel
pi_52131008
Mischien worden we dit jaar wel gedwongen wat meer 4-42 te spelen. Dat zou best wel eens goed kunnen uitpakken. Maar goed, eerst zorgen dat iedereen (Jaap voorop) fit is voor de voorronde CL....
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_52131218
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat er morgen 1 of 2 (in dat geval inclusief Suarez) aankopen worden bekendgemaakt.. volgens mij mag Ajax dat ook alleen maar doen als de beurs open is of niet?
yep.. fijn zo een beursgenoteerd bedrijf...
pi_52134060
Henk wil spelers...... Martin niet

Mogge iedereen...
Ajax!!
pi_52134098
Vandaag de uitspraak Suarez.
Ik hoop eigenlijk niet dat Suarez in het gelijk wordt gesteld.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:30:03 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52134116
Het is uiteraard totaal niet te vergelijken, maar Ajax wint dan nog wel van Atlectico, maar tegen Arsenal was het toch een beetje een kansloze pot hoor. EN als je PSV dan van Milan en Real ziet winnen.......

Maar verder is de selectie wel breed genoeg hoor V Geel .

De JC schaal moet uitwijzen hoever Ajax is.... Ook nemen veel mensen die prijs niet serieus.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52134124
quote:
‘Ajax gaat geen paniekvoetbal spelen’

Ajax beschikt in de ogen van Henk ten Cate over een te krappe selectie, maar Martin van Geel wil geen paniekvoetbal spelen en is op zoek naar structurele aankopen. De technisch directeur van de Amsterdammers ontkent echter dat beiden lijnrecht tegenover elkaar staan.

Ruim een week voor het eerste duel tegen MSK Zilina of Slavia Praag sprak Ten Cate de wens uit dat er zo snel mogelijk een aanvaller en een middenvelder moet worden aangetrokken. De oefenmeester zag op het Amsterdam Tournament hoe zijn ploeg tegen Arsenal een redelijk niveau haalde, maar verder ook niks extra’s kon brengen.

Ten Cate
“Arsenal is duidelijk van een andere orde”, lichtte Ten Cate toe. “Daar gaat het allemaal wat sneller, zijn ze wat leper en behendiger. Maar we misten met Jaap Stam, Edgar Davids en Gabri ook drie belangrijke vaste krachten. Zij vormen het hart van ons elftal en zijn gewend op dit niveau te acteren. Nu wordt er een zware wissel op anderen getrokken. Zo speelden Urby Emanuelson en Wesley Sneijder zeker niet slecht, maar konden ze ook niets extra’s meer geven.”

Ten Cate zegt gekscherend Dennis Rommedahl niet te zien als een optie voor de linksbuitenpositie. “Als ik dat zeg, krijg ik helemaal geen spelers meer, haha. We worden geacht mee te doen op drie fronten. De jonge spelers op de bank zijn talentvol, maar we kunnen er nog niet van op aan. Vorig seizoen speelden ze nog in de A-junioren. In de Champions League speel je zes van dit soort wedstrijden, tegen misschien wel betere ploegen dan Arsenal. Ik wil niet als kanonnenvoer dienen.”

“De vervangers op het middenveld kunnen het verlies niet opvangen, vullen het ook anders in en slagen er niet in Sneijder goed te laten functioneren. Als we alle basisspelers kunnen opstellen, hebben we een heel goed elftal. Met Vertonghen of Schilder kun je nationaal nog wel iets verbloemen, maar we spelen een wedstrijd of zestig. Dat lukt niet met twaalf volwaardige basisspelers. We hebben kwaliteit nodig, en ervaring.”

Van Geel
Van Geel is niet verbaasd over de uitspraken van de coach.”Wij willen geen paniekvoetbal spelen. Bijna dagelijks zijn we hierover met Henk in gesprek. De prioriteit ligt bij een aanvaller voor de linkerkant. Maar een middenvelder met een toegevoegde waarde zien we op dit moment niet. En de spelers die daar wel voor in aanmerking zouden kunnen komen, zijn simpelweg onhaalbaar.”

“We willen voor die positie gewoon niet iemand voor twee maanden. Het moet een structurele versterking zijn. Dat weet Henk ook. Het is dus niet zo dat trainer en directie hierin lijnrecht tegenover elkaar staan. We zijn het eens. Waar is het, met negen blessures, niet smal?”, aldus de manager voetbalzaken.

Dit weekend ontkende Van Geel dat Ajax zou overwegen om Afonso Alves over te nemen van SC Heerenveen. “We zijn niet bezig en gaan ook geen poging wagen. We zijn voor de spitspositie prima voorzien met Klaas-Jan Huntelaar en Ismael Urzaíz als pinchhitter.”

Luis Suárez hoopt maandag in een arbitragezaak met FC Groningen een transfer naar Ajax te forceren, maar zal door een liesblessure voor onbepaalde tijd aan de kant staan. “Heel vervelend voor ons. Zeker met het oog op de voorronde van de Champions League. Maar we maken geen beleid voor twee wedstrijden. We kijken verder vooruit."
pi_52134130
‘Groningen is andere koek dan Ajax’
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 6 augustus om 08:09

Vandaag staat de arbitragezaak die Luis Suárez heeft aangespannen tegen FC Groningen op het programma. De Uruguyaanse international wil een transfer naar Ajax afdwingen, nadat de onderhandelingen vorige week maandag op niets waren uitgelopen.

De aanvaller wordt begeleid door oud-voetballer Daniël Fonseca en Pino Tagliani. Het tweetal vertelde in De Telegraaf geen enkel begrip te hebben voor de standpunten van Groningen. “Groningen speelt spelletjes. Domme spelletjes. Het is Luis geweest die algemeen directeur Hans Nijland heeft verteld dat hij wil vertrekken.”

“En wat FC Groningen niet naar buiten heeft gebracht, is dat Luis twee weken geleden een brief ontving waarin hem een salarisverhoging werd beloofd, waarschijnlijk om bij een eventuele arbitragezaak beter voor de dag te komen. Maar die brief was opgesteld in het Nederlands. Luis is een intelligente jongen, maar je kunt niet van hem verwachten dat hij nu al weet waar het exact over gaat. Dit soort dingen toont aan hoe klein Groningen is.”

Nijland snapt de ophef van de belangenbehartigers niet. “Zo gaan wij hier met mensen om en daarom is de verhouding tussen spelers en management zo goed. Indertijd kreeg Erik Nevland ook zo’n brief in zijn handen. Daarna kunnen de spelers het met hun manager bespreken. Er bestaat ook een Engelse versie. Mensen zouden zich beter kunnen afvragen waarom meneer Pino het vervelend vindt dat wij Luis een verbeterde aanbieding deden.”

Tagliani zegt dat Groningen zich niet correct heeft opgesteld tijdens de onderhandelingen met Ajax, nadat de eerste arbitragezaak was afgeblazen. ”Groningen zou meewerken op het moment dat Suárez zich sportief zou kunnen verbeteren. Dat is bij zijn komst al afgesproken. Toen hij onlangs het verzoek om de eerste arbitragezaak introk, zou er volgens de clubleiding een akkoord komen. Maar de club vroeg vervolgens belachelijke bedragen. De vergelijking met KlaasJan Huntelaar werd voortdurend gemaakt, maar gaat volledig mank.”

“Een kulverhaal”, reageerde Nijland. “Deze heren zijn door de wol geverfd. Wie een dergelijke afspraak wil maken, laat dan toch gewoon een gelimiteerde transfersom in het contract vastleggen? En wat de bedragen betreft: zij vinden dat Luis tussen de 7 en 8 miljoen euro waard is. Wat vinden ze dan van de 6,5 miljoen die Ajax bood?”

Volgens de zaakwaarnemers is er geen persoonlijk belang in de transfer. Alleen Nacional, de oude werkgever van Suárez, zou 35% van de winst bij verkoop in ontvangst nemen. Op basis van financiële verbetering en sportieve verbetering willen Fonseca en Tagliani een transfer afdwingen. “Want Ajax is wel Ajax, wat Groningen ook zegt. Bij die club gaat het altijd om kampioenschappen en Champions League. Met alle respect voor Groningen, maar dat is toch een andere wereld.”
pi_52134141
quote:
'NAC wil Pardo en Lindenbergh'

Volgens de krant BN/De Stem staan Sebastian Pardo (Feyenoord) en Olaf Lindenbergh (Ajax) in de belangstelling van NAC Breda. Beide spelers mogen vertrekken bij hun huidige club. Overigens mag Lindenbergh transfervrij vertrekken uit Amsterdam.

De club uit Breda hoopt de transfers zo spoedig mogelijk af te ronden. De huidige trainer van NAC, Ernie Brandts, is nog niet tevreden over het middenveld van NAC en ziet de twee spelers graag naar Breda komen.

Of zal Olaf weer een buiten proportioneel salaris vragen?
pi_52134160
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:30 schreef HeatWave het volgende:
Het is uiteraard totaal niet te vergelijken, maar Ajax wint dan nog wel van Atlectico, maar tegen Arsenal was het toch een beetje een kansloze pot hoor. EN als je PSV dan van Milan en Real ziet winnen.......

Maar verder is de selectie wel breed genoeg hoor V Geel .

De JC schaal moet uitwijzen hoever Ajax is.... Ook nemen veel mensen die prijs niet serieus.
PSV speelde gelijk tegen AC Milan

En de JC schaal is van ondergeschikt belang met een voorronde CL voor de deur.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:33:32 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52134199
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Foutje in de krant dan .

Ja, tuurlijk, maar het zal wel een beetje aangeven in hoeverre Ajax zich (denk ik) met een "b"-elftal houdt tegen PSV.
Get woke, go broke!
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:34:30 #119
131729 jna
pi_52134214
Ik heb die wedstrijd van psv tegen milan gezien en ik was echt niet onder de indruk (van beide overigens) Was echt zo'n 0-0 wedstrijd met amper kansen
Jawel, je keek.
pi_52134252
Neem mee die Lindenbergh!
pi_52134253
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Foutje in de krant dan .

Ja, tuurlijk, maar het zal wel een beetje aangeven in hoeverre Ajax zich (denk ik) met een "b"-elftal houdt tegen PSV.
PSV won na strafschoppen nadat Seedorf de laatste penalty miste

Maar oefenwedstrijden zeggen me niet zo veel.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:36:35 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52134262
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:36 schreef sjimz het volgende:

[..]

PSV won naar strafschoppen nadat Seedorf de laatste penalty miste

Maar oefenwedstrijden zeggen me niet zo veel.
ok . Nee, mij opzich ook niet, maar winnen van Real is toch wel erg leuk lijkt me .
Get woke, go broke!
pi_52134263
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 23:08 schreef venomsnake het volgende:
Één ding is in ieder geval zeker. De tijd begint aardig te dringen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Ajax alles op Suarez zet. Het is puur gokken want met een arbitragezaak heb je helemaal geen zekerheid.
Hoe weet jij nou weer dat Ajax ALLES op Suarez zet? Omdat jij denkt dat er geen alternatief lijstje is? Jij denkt echt dat de beleidsbepalers in Amsterdam lekker achter hun burootje een kaartspelletje aan het spelen zijn en wachten op vanavond? Tot nu toe is gebleken dat Ajax versterkingen en gesprekken met spelers prima uit de media heeft kunnen houden.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_52134295
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:36 schreef Suijk het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou weer dat Ajax ALLES op Suarez zet? Omdat jij denkt dat er geen alternatief lijstje is? Jij denkt echt dat de beleidsbepalers in Amsterdam lekker achter hun burootje een kaartspelletje aan het spelen zijn en wachten op vanavond? Tot nu toe is gebleken dat Ajax versterkingen en gesprekken met spelers prima uit de media heeft kunnen houden.
Het is dan ook compleet gissen naar een alternatief voor Suarez.
1 ding is zeker, hij komt uit het buitenland.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:38:25 #125
131729 jna
pi_52134300
Hoelaat is die uitspraak?
Jawel, je keek.
pi_52134407
Hoop dat Suarez niet komt. Leuke voetballer, maar geen linksbuiten.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:46:50 #127
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_52134499
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:38 schreef jna het volgende:
Hoelaat is die uitspraak?
Vanavond is de zaak, maar ik heb geen idee of de uitspraak dan ook is. Aangezien Bakens bv tot komende donderdag moet wachten.
pi_52134576
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:31 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ze hebben indruk op me gemaakt PSV, die staan er zometeen gewoon weer...

En wat een gehuil weer in de media en gezoek naar een ruzie tussen HTC en van Geel (die er niet is)
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:53:35 #129
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52134640
O nee, termen als 'paniekvoetbal' gaat men nu al in de mond nemen in Amsterdam.
pi_52134659
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:53 schreef Doezelhaar het volgende:
O nee, termen als 'paniekvoetbal' gaat men nu al in de mond nemen in Amsterdam.
Dat wordt Van Geel in de mond gelegd.
pi_52134788
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:36 schreef Suijk het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou weer dat Ajax ALLES op Suarez zet?
Dat weet ik niet, dat denk ik.
pi_52134841
Hoe lang is Babel nu al vertrokken? Beetje slecht georganiseerd allemaal. Eerst arbitrage en haal je hem binnen kan hij voorlopig niet spelen. Maar daar hebben we een handje van geblesseerde spelers kopen ;-)

Maargoed seizoen gaat beginnen en nog is er niemand voor links....
Ajax!!
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:06:53 #133
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52134867
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:54 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat wordt Van Geel in de mond gelegd.
Ach ja. Het is wel duidelijk dat Van Geel gewoon liever de knip op de zak houd. Maar ik geloof wel in een goede afloop.
pi_52135841
Molhoek mag vertrekken bij AZ. Is dat geen linkermiddenvelder? Of speel ik nu paniekvoetbal....
Ajax!!
pi_52135893
dag Olaf
pi_52135940

KNJB
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:53:50 #137
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52135984
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:48 schreef Cordoba32 het volgende:
Molhoek mag vertrekken bij AZ. Is dat geen linkermiddenvelder? Of speel ik nu paniekvoetbal....
Je speelt paniekvoetbal
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:54:16 #138
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_52135997
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:52 schreef Urquhart het volgende:
[afbeelding]

KNJB
LOL wij winnen het kortgeding dus, zo te zien zijn ze daar intern al over uit
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_52136167
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:48 schreef Cordoba32 het volgende:
Molhoek is slechter dan Lindenbergh.
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:02:17 #140
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52136230
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

LOL wij winnen het kortgeding dus, zo te zien zijn ze daar intern al over uit
Mooi altijd dit soort dingen idd .
Get woke, go broke!
pi_52137454
Is Sneijder gekocht door Vitesse?
pi_52137978
Is dat Sneijder?
Ajax!!
pi_52137999
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:07 schreef Cordoba32 het volgende:
Is dat Sneijder?
Nee, Aad de Mos.
pi_52138123
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee, Aad de Mos.

Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_52138130
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Foutje in de krant dan .

PSV speelt zaterdag ook met een B-elftal, althans met een B-aanval.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_52138158
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:52 schreef Urquhart het volgende:
[afbeelding]

KNJB
pi_52138286
Ik snap m niet .
In Southern Sun
pi_52138346
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik snap m niet .
Komt waarschijnlijk omdat je al aan dat soort praktijken gewend bent.
Er staat een foto van de Arena naast terwijl het een Groningen speler betreft.
pi_52138386
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:09 schreef sjimz het volgende:

[..]

Nee, Aad de Mos.
ja klopt nou zie ik het ook.....
Ajax!!
pi_52138396
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:07 schreef Cordoba32 het volgende:
Is dat Sneijder?
Ik vind m lijken ja.
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:22:58 #151
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_52138406
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik snap m niet .
Plaatje van de ArenA
pi_52138438
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:21 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk omdat je al aan dat soort praktijken gewend bent.
Er staat een foto van de Arena naast terwijl het een Groningen speler betreft.
Joah och, de helft van het bericht gaat over Ajax, dus zo raar vind ik het eigenijk niet .
In Southern Sun
pi_52138477
Plaatje is inmiddels weg.
pi_52138542
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:25 schreef BB-boy het volgende:
Plaatje is inmiddels weg.
Sterker nog, het hele bericht is weg.
pi_52138576
Hehe inderdaad.
pi_52138637
Maar goed, die uitspraak is dus pas aan het einde van de week. Schiet lekker op allemaal...
In Southern Sun
pi_52138659
Moesten we woensdag niet de spelerslijst bij de UEFA inleveren?
pi_52138677
Vandaag of morgen komt er iemand, sowieso. Daar kunnen we wel vanuit gaan.
pi_52138681
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:32 schreef Urquhart het volgende:
aankomende donderdag volgens mij.
pi_52138687
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:32 schreef Urquhart het volgende:
Lekker dan
pi_52138690
Ja, maar dat is enkel voor de voorrondes... En daarin zou ie toch geblesseerd zijn...
In Southern Sun
pi_52138703
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, die uitspraak is dus pas aan het einde van de week. Schiet lekker op allemaal...
Dan pas.
Ik dacht dinsdag of woensdag al, het is tenslotte spoedarbitrage.
Je zou denken dat ze dan wat haast maken.
pi_52139032
Ik verwacht gewoon vandaag of morgen de uitslag nog? Of is het al bevestigd dat die pas eind deze week komt? Heb alleen iemand dat hier 1x zien roepen.
pi_52139055
Volgens mij komt die uitslag vanavond gewoon hoor?
pi_52139061
quote:
Uitspraak Suárez later deze week

De uitspraak in de arbitragezaak van Luis Suarez is later deze week. Dat heeft de KNVB maandagmiddag laten weten.

'De voorzitter van de arbitragecommissie zal vanavond bij de zitting aangeven wanneer er een beslissing komt', aldus KNVB-woordvoerder Frank Huizinga tegenover Ajax Showtime.' Het kan best zijn dat dit enkele dagen op zich laat wachten. Vanavond is er zeker geen uitspraak.'

In de aanloop wordt al hevig gespeculeerd over vermeende spelletjes van FC Groningen, meldt De Telegraaf maandag.

Zo zouden de Groningens volgens de managers van Suarez twee weken geleden een brief in het Nederlands naar de speler hebben gestuurd met een zogenaamde aanbieding voor contractverlenging. De spits kent geen Nederlands.

Ook had de clubleiding een akkoord beloofd nadat Suarez de arbitragezaak in eerste instantie in trok. Het bestuur van FC Groningen ontkent het briefverhaal als de beloften. 'Had ie maar een gelimiteerde transfersom moeten opnemen', zegt algemeen directeur Nijland in de Telegraaf.

De zaakwaarnemers ontkennen op hun beurt weer een groot persoonlijk belang te hebben bij de transfer. Kortom, het kan nu leuk worden maandagvanavond en later deze week. Misschien duurt het gesteggel nog wel langer.
Volgens Ajaxshowtime...
In Southern Sun
pi_52139112
Ik kwam deze post tegen op Ajax Netwerk:
quote:
TomJood schreef:

Ik snap niet waarom iedereen het nu heeft over het grote verschil tussen bank en basis, zeker in de verdediging. Heeft Ajax eindelijk weer eens een aantal topspelers in de selectie en dan moeten er inneens ook topspelers op de bank zitten. Alsof we het geld van Chelsea hebben.

De kracht van Ajax is altijd de jeugd geweest, die bijna altijd de kans kreeg na blessures! Waarom zou je dan nu een verdediger willen kopen terwijl je zelf redelijk wat talenten heb rondlopen? In mijn ogen kan je geen topspeler kopen voor de bank. Dan is het toch beter om die zelf op te leiden, zeker als het alternatief bijna altijd middelmaat is.

Van der Wiel heeft bijvoorbeeld al hele sterke wedstrijden gespeeld. Met het lef dat we van een Ajacied mogen verwachten. Dan ga je voor die positie toch geen vervanger halen? Laat die jongen lekker achter Stam zijn minuten pakken(zullen er nog genoeg zijn), dan hebben we volgend seizoen een waardige vervangen voor Stam.

De posities op links zijn opzich goed bezet, ik zie het voornamelijk in Vertonghen zitten. Dat wordt een hele goede vervanger voor Davids. Dat ze allebei op dit moment geblesseerd zijn is domme pech. Na de winterstop verwacht ik ook dat Anita steeds meer minuten kan meepakken, in de wedstrijden die hij heeft meegespeeld was al te zien dat we van hem ook wat mogen verwachten.

Als je dan verder in jong Ajax en de A1 kijkt hebben we nog meer potentiele toppers rondlopen die dit jaar of volgend jaar bij blessures de stap kunnen maken. Ik noem een Daley Blind, Toby Alderweireld of Siem de Jong.

Ik vind het opvallend dat zoveel mensen hier met "de hele stroom" mensen meelopen die graag aankopen willen zien, om zekerheidjes in te bouwen. Ik denk dat Van Geel er heel goed aan doet door afwachtend te zijn en niet 10 spelers van middelmaat te halen. Laten we vooral onze eigen cultuur in stand houden en joge spelers de kans geven!
Compleet mee eens
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:48:41 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52139113
Gedoe altijd.

Maar zelfs al komt Suarez dan is de selectie nog niet echt lekker compleet vind ik.
Get woke, go broke!
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:52:53 #168
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_52139219
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Volgens Ajaxshowtime...
Wat een stuk ook weer
Spelletjes door de FC, het moet niet gekker worden
pi_52139289
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:48 schreef Chivu het volgende:
Ik kwam deze post tegen op Ajax Netwerk:
[..]

Compleet mee eens
Goed stuk idd.
pi_52139629
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:52 schreef Noca het volgende:

[..]

Wat een stuk ook weer
Spelletjes door de FC, het moet niet gekker worden
Groningen is gewoon een smerige achterbakse club, steeds maar Ajax tegenwerken...
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:16:40 #171
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_52139739
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:11 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Groningen is gewoon een smerige achterbakse club, steeds maar Ajax tegenwerken...
We zijn niet voor niks boeren, zo zijn we altijd al geweest..
pi_52139753
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:16 schreef Noca het volgende:

[..]

We zijn niet voor niks boeren, zo zijn we altijd al geweest..
Boeren, flutvolk. Die moeten gewoon hun plaats kennen!
Wat een vrouw!
spits!
pi_52139909
Het psv topic?
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:48:51 #174
131729 jna
pi_52140407
Kaartjes voor voorronde cl binnen
Jawel, je keek.
pi_52140418
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:48 schreef jna het volgende:
Kaartjes voor voorronde cl binnen
20 eurootjes, dat is een heel ander verhaal dan vorig jaar.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_52141222
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:17 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Boeren, flutvolk. Die moeten gewoon hun plaats kennen!
't Boeren janktopic is een topic verderop.
pi_52141282
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 14:49 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

20 eurootjes, dat is een heel ander verhaal dan vorig jaar.
25 euro met korting hoor.. en dat zijn ongeveer de goedkoopste plaatsen. Ik vind het aardig prijzig voor een voorronde die nooit meer dan halfvol zit tegen een nietsbetekenende tegenstander.
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:27:52 #178
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_52141309
ik ga ook niet, te duur
Mijn party reviews
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:33:00 #179
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_52141433
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:26 schreef devv05 het volgende:

[..]

25 euro met korting hoor.. en dat zijn ongeveer de goedkoopste plaatsen. Ik vind het aardig prijzig voor een voorronde die nooit meer dan halfvol zit tegen een nietsbetekenende tegenstander.
Het goedkoopste is 18 euro, en dat vind ik wel meevallen. In vergelijking daarmee is de JCschaal met 17,50 nog behoorlijk prijzig.

We moeten Ajax met z'n allen die CL inschreeuwen, dat is van levensbelang voor de club!
Gourmetten of steengrillen?
pi_52141526
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:23 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

't Boeren janktopic is een topic verderop.
Sorry.
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:41:40 #181
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52141653
Je hebt smaak.
pi_52141693
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:33 schreef Silenus het volgende:

[..]

Het goedkoopste is 18 euro, en dat vind ik wel meevallen. In vergelijking daarmee is de JCschaal met 17,50 nog behoorlijk prijzig.
Eensch.
pi_52141702
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:26 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon 20 euro betaald voor 412, in feite dus voor 410.
pi_52141735
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 15:43 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon 20 euro betaald voor 412, in feite dus voor 410.
Die was het goedkoopst idd.
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:59:40 #185
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_52143604
"Want Ajax is wel Ajax, wat Groningen ook zegt. Bij die club gaat het altijd om kampioenschappen en Champions League. Met alle respect voor Groningen, maar dat is toch een andere wereld."

Mooie woorden van het management van Luis Suarez.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:01:36 #186
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_52143662
Tja, gewoon een grote naam in het voetbal. Wil er de laatste 11 jaar niet echt uit komen.
pi_52143865
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:59 schreef M0NTANA het volgende:
"Want Ajax is wel Ajax, wat Groningen ook zegt. Bij die club gaat het altijd om kampioenschappen en Champions League. Met alle respect voor Groningen, maar dat is toch een andere wereld."

Mooie woorden van het management van Luis Suarez.
Dat hebben we gemerkt afgelopen jaren
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52143918
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hahahhahaa.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_52143919
quote:

[..]

Hahahahahaha.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_52143930
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:10 schreef RayMania het volgende:

[..]

Hahahhahaa.
Gast.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_52144006
pi_52144066
quote:

[..]

Hahahahahaha.
pi_52144155
quote:

[..]

Whehehehehe
pi_52144354
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:28:44 #195
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52144385
Groningse humor, niet echt hoogstaand zullen we maar zeggen, zoals bekend trouwens .
Get woke, go broke!
pi_52144487
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:28 schreef HeatWave het volgende:
Groningse humor, niet echt hoogstaand zullen we maar zeggen, zoals bekend trouwens .
grunn uber alles
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52144569
quote:

[..]

ROFFFFL!!!!!111
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_52144879
Wanneer is nou de uitspraak?
lollig
  maandag 6 augustus 2007 @ 17:54:11 #199
82589 S-Two
barba macacu
pi_52144983
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:28 schreef HeatWave het volgende:
Ook Groninger hier.

Hoop trouwens niet dat hij komt (alleen als er geen alternatieven komen, moet ie maar wel komen)
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_52145090
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 17:54 schreef S-Two het volgende:

[..]

Ook Groninger hier.

Hoop trouwens niet dat hij komt (alleen als er geen alternatieven komen, moet ie maar wel komen)
wat zijn jou suggesties voor alternatieven dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')