Rechtsbuiten. Goossens is de linksbuiten en die Boerrigter werd ook als linksbuiten van Twente gehaald meen ik maar zit tegenwoordig bij... Zwolle?quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:18 schreef sjimz het volgende:
Waarom heeft Martina nog niet de stap naar het eerste gemaakt?
Dat is toch ook een linksbuiten?
Maar van origine is Martina een linksbuiten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:20 schreef Chivu het volgende:
[..]
Rechtsbuiten. Goossens is de linksbuiten en die Boerrigter werd ook als linksbuiten van Twente gehaald meen ik maar zit tegenwoordig bij... Zwolle?
Altijd leuk om postief te zijn, maar daar kun je pas wat over roepen na de winter misschien.quote:
Hoop het niet. Gewoon in maart of april kampioen worden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:31 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Altijd leuk om postief te zijn, maar daar kun je pas wat over roepen na de winter misschien.
Word hopelijk net zo'n spannend seizoen als het laatste.![]()
Zou wel mooi zijn, maar dan met Feyenoord, PSV en Ajax. (en geen AZ, sorry daar heb ik nu eenmaal een hekel aan) En Ajax moet dan natuurlijk wel aan het langste eind trekken.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:31 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Altijd leuk om postief te zijn, maar daar kun je pas wat over roepen na de winter misschien.
Word hopelijk net zo'n spannend seizoen als het laatste.![]()
Ik denk dat ze het geld aan het "hamsteren" zijn. Ten Cate vertrekt volgend jaar. Waarbij Co Adriaanse grote kanshebber is op de positie. Die zal dan ook wel wat geld nodig hebben om grote aankopen te doen. Er is ook speculatie over Frank Rijkaard, ook die zal een berg geld nodig hebben.quote:
Ik denk van wel, al zou ik het erg zonde vinden. Hij is een goede coachquote:Op zondag 5 augustus 2007 14:57 schreef jna het volgende:
Ik moet nog zien of Ten Cate vertrekt na dit seizoen.
Ook dat. Maar ik denk dat iedereen denkt dat Ajax er beter voor staat met de financien dan dat is. Vorig jaar is er CL misgelopen, weg miljoenen. Als we dit jaar weer niet door de voorronde heenkomen heb je weer een harde financiele tegenvaller. En iedereen zit zich blind te staren op die 17 miljoen van Babel.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:52 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het geld aan het "hamsteren" zijn. Ten Cate vertrekt volgend jaar. Waarbij Co Adriaanse grote kanshebber is op de positie. Die zal dan ook wel wat geld nodig hebben om grote aankopen te doen. Er is ook speculatie over Frank Rijkaard, ook die zal een berg geld nodig hebben.
Daarbij moet je bedenken dat als het voor de spelers persoonlijk goed gaat:
-Heitinga
-Sneijder
-Huntelaar
-Emanuelson
-Stekelenburg
Waarschijnlijk gaan, die laatste twee hebben er na mijn weten nog niet over gesproken, maar ik zie het best gebeuren dat ze vertrekken.
Dus je hebt geld nodig voor een nieuw elftal. Ook al komt er weer een hoop geld binnen voor de spelers die aan het eind van dit seizoen weer vertrekken, willen ze het nu toch bijhouden.
(dit is geheel speculatie, wat ik denk)
Inderdaad, sowieso word ie steeds beter. Vorig seizoen was ie al erg goed bezig, als die steigende lijn zich doorzet. Is ie denk ik zo weg aan het eind van dit seizoen. Eigenlijk ook niet zo heel erg. Dan kan Vermeer eerste keeper worden, waar ik een erg goede keeper in zie.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:57 schreef Ajaxfan het volgende:
Als Stekelenburg zo keept als gisteren het komend seizoen is het moeilijk hem te behouden.
Juist, daarom doen ze nu kleine aankopen. De nieuwe coach die komt als Ten Cate gaat heeft geld nodig om een nieuw elftal op te zetten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ook dat. Maar ik denk dat iedereen denkt dat Ajax er beter voor staat met de financien dan dat is. Vorig jaar is er CL misgelopen, weg miljoenen. Als we dit jaar weer niet door de voorronde heenkomen heb je weer een harde financiele tegenvaller. En iedereen zit zich blind te staren op die 17 miljoen van Babel.
Het contract van Maarten zal vast en zeker worden opengebroken en aanzienelijk worden opgewaardeerd net als dat van Urby. Daarnaast schat ik in dat Gregory van der Wiel en Mitchell Donald dit seizoen de definitieve doorbraak zullen beleven. Die zijn na dit seizoen dan klaar voor een basisiplaats. Gabri zal dan de meeste ervaring hebben met Thomas Vermaelen. Martin van Geel zal heel aardig kunnen investeren als Sneijder, Huntelaar en Heitinga weg zullen gaan. Die zullen heul veul opleveren bij verkoop.quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:57 schreef Ajaxfan het volgende:
Als Stekelenburg zo keept als gisteren het komend seizoen is het moeilijk hem te behouden.
1-0 verloren na een vrij harde wedstrijd. V.Persie scoorde in de laatste minuten. Colin had eigenlijk rood verdiendquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:35 schreef BonJovi het volgende:
Was er gister niet! Maar 1-0 verloren niet verkeerd toch? kan ik ergens de hoogtepunten zien?
yepquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:41 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Ik teken ervoor.. het liefste zo vroeg mogelijk in het seizoen!!!![]()
tegen Arsenal niet inderdaad maar tegen Athletico vond ik het er goed uitzien.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:46 schreef Enchanter het volgende:
Ik ben niet echt positief gestemd over aankomend seizoen , ik vond dat er totaal geen lijn in het spel van Ajax zat.
Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk![]()
Vind je het gek. Atletico speelde te ongeīnspireerd.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:09 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
tegen Arsenal niet inderdaad maar tegen Athletico vond ik het er goed uitzien.
We zijn Ajax en hoeven niet naar de tegenstander te kijken. Vergeet ook niet dat het probleem vaak lag aan de opbouw tegen Arsenal. Er stonden 2 jongen in het centrum aan het begin die totaal 4 officiele wedstrijden voor Ajax hebben gespeeld. Met Stam en Davids zou dat toch een stuk makkelijker gaan.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:10 schreef Nashje het volgende:
[..]
Vind je het gek. Atletico speelde te ongeīnspireerd.
In het begin hadden we geen grip op de wedstrijd, omdat we toen met een 4-4-2 aan het spelen was. Toen werd Van Der Wiel er na een kwartier uitgehaald en gingen over op een 3-4-3 en toen begon het veel beter lopen, helemaal toen Rommedahl er later in kwam.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:47 schreef Black-Death het volgende:
Mijn broer (een ras PSV fan) vertelde me dat Ajax zeker de eerste 20 minuten totaal van de mat werd gespeeld.. Is dat zo? Heb zelf de wedstrjd niet kunnen zien omdat ik moest werken
Maar het was wel geweldig te zien. Na 3 minuten had Ajax nog geen bal aangeraakt.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:51 schreef Nashje het volgende:
Van de mat valt ook wel mee. Arsenal stond wel steeds op onze helft, maar kreeg nauwelijks gevaarlijke kansen.
Goedzo Henk.quote:5/8/2007 - Ten Cate gaat nog een keer praten met clubleiding over transfers
(Gepost door RvN)
Tegenover FCUpdate.nl heeft Ajax coach henk ten cate laten weten komende week nog een keer met Ajax te gaan praten over versterkingen. Van Geel wil alleen nog een linksbuiten aantrekken. Dat moet Luis Suarez worden, al zal die de voorronde duels in de Champions League waarschijnlijk moeten missen vanwege een blessure.
Ten Cate: "Ik ga daarom de komende week nog een keer met de clubleiding om de tafel zitten. Ik geef het niet op. Ik denk echt dat we nog een aanvaller en een middenvelder nodig hebben. We hebben afgelopen zomer te veel ingeleverd."
"Ik ben dus best wel zuinig geweest", lachte Ten Cate. "Ik vind ook dat we een goede selectie hebben. Maar zeker voor de Champions League hebben we nog minimaal twee goede spelers nodig. We willen toch niet als kannonnenvlees fungeren?"
Doe mij maar gewoon een linksback die ook centraal kan spelen. Soort speler als Salcido. Geen topper, maar gewoon iemand die op die posities naar behoren voetbalt en van dusdanig niveau is dat je 'm gerust een basisplaats kunt geven.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:07 schreef Urquhart het volgende:
Henk heeft het steeds maar over een middenvelder, terwijl ik denk dat Vertonghen het prima kan opvangen.
Ik zou juist de prioriteit leggen bij een linkerspits en een centrale verdediger daar is het nu wel heel broos mocht Stam wegvallen.
Ja die 17 miljoen moet rollen...quote:
Vind ik wel...quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:11 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee hoor. Maar Henk heeft wel gelijk. Er mag wel eens wat gepresteerd worden.
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:23 schreef Chivu het volgende:
Overigens vind ik dat je nu per direct een streep door de rekening moet zetten door Suarez. Met blessure is hij niet interessant meer, aangezien we juist op korte termijn een speler op die positie moeten hebben. Tenzij hij 3,5 miljoen gaat kosten, gewoon laten schieten en voor de altternatieven gaan. Wie dat ook zijn...
Jij weet hoe het met de financien staat?quote:
Ja natuurlijk en men mag best wel wat winst maken na de verkopen maar zou t niet erg vinden als er voor een "topper" (beter dan Suarez dus) >10 miljoen ofzo uitgetrokken wordt... Er zijn al genoeg net niet spelers gehaald.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:35 schreef Nashje het volgende:
[..]
Jij weet hoe het met de financien staat?
Ik ook niet hoor. Maar het is wel duidelijk dat CL inkomsten heel belangrijk zijn.
Ligt eraan wat de alternatieven zijn.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:23 schreef Chivu het volgende:
Overigens vind ik dat je nu per direct een streep door de rekening moet zetten door Suarez. Met blessure is hij niet interessant meer, aangezien we juist op korte termijn een speler op die positie moeten hebben. Tenzij hij 3,5 miljoen gaat kosten, gewoon laten schieten en voor de altternatieven gaan. Wie dat ook zijn...
Zeker. Hij is duidelijk in vorm. Paar mooie reddingen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:47 schreef M0NTANA het volgende:
Maarten Stekelenburg was goed, gisteren?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 3 2 5 4 6 8 10 7 11 9 |
dit is 3-4-3 ipv 4-3-3quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:15 schreef Fides het volgende:
We moeten gewoon lekker 433 met inschuivende middenvelder en echte 10 gaan spelen.
[ code verwijderd ]
1| de doelman Stekelenburg / Gentenaar / Heijblok
2| de rechtsback, mandekker Stam / Van der Wiel / Colin
3| de laatste man Heitinga / Maduro
4| de inschuivende verdediger Maduro / Heitinga / Davids / Anita
5| de linksback, mandekker Vermaelen / Vertonghen / Colin
6| rechtermiddenvelder, licht controlerende rol Gabri / Maduro / Delorge / Donald / Anita
7| de rechterspits Rommedahl / Bakircioglu
8| de linkermiddenvelder, licht controlerende rol Davids / Emanuelson / Vertonghen / Schilder
9| de centrumspits Huntelaar / Urzaiz / Leonardo
10| de aanvallende middenvelder, schaduwspits Sneijder / Bakircioglu / Sarpong / Manucharyan
11| de linkerspits Leonardo / Rommedahl / Mitea / Manucharyan / Goossens
Met andere woorden:
Ik zou nog graag een mandekker/laatste man en een echte linksbuiten die het niveau van Mitea en Leonardo ontstijgd willen zien.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 3 4 2 5 6 8 10 7 11 9 |
niet constant.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:36 schreef Chivu het volgende:
Waarom heb jij geen vertrouwen in de jeugdspelers?
Hoe kun je dat nou zeggen wanneer ze amper in Ajax 1 hebben gespeeld? Als de rest van het elftal ook jeugdspeler was, prima, dan kan ik begrijpen dat je geen jeugdspelers moet brengen. Maar Stekelenburg, Heitinga, Sneijder, Emanuelson zitten allen al tegen de 100 wedstrijden voor Ajax 1 en ook Huntelaar kan je niet een onervaren speler noemen. Daarnaast heb je Stam, Gabri en Davids en subtoppers als Bakircioglu en Rommedahl lopen die internationaal ook al een hoop mee hebben gemaakt.quote:
ik zeg niet dat ik iets heb tegen jeugdspelers. Je moet van jongens onder de 20 op belangrijke posities in het veld geen vaste waardes maken. Zoals bijvoorbeeld met Maduro gebeurde in de tijd van Blind. Die jongen kreeg veel te grote verantwoordelijkheden als verdedigende middenvelder. De ene week gaat het goed maar de andere kunnen ze zo door het ijs zakken en compleet overlopen worden. Wisselvalligheid verdwijnt vaak wanneer spelers meer ervaring hebben. Wanneer je in een wedstrijd met 2 doelpunten verschil voor staat 20 min. voor tijd kun je wel jeugdspelers in laten vallen. Maar aub niet in de basis.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:41 schreef Chivu het volgende:
[..]
Hoe kun je dat nou zeggen wanneer ze amper in Ajax 1 hebben gespeeld? Als de rest van het elftal ook jeugdspeler was, prima, dan kan ik begrijpen dat je geen jeugdspelers moet brengen. Maar Stekelenburg, Heitinga, Sneijder, Emanuelson zitten allen al tegen de 100 wedstrijden voor Ajax 1 en ook Huntelaar kan je niet een onervaren speler noemen. Daarnaast heb je Stam, Gabri en Davids en subtoppers als Bakircioglu en Rommedahl lopen die internationaal ook al een hoop mee hebben gemaakt.
Kortom, het kan echt geen kwaad om vaak een beroep te doen op jongens als Donald, Sarpong, Anita, Vertonghen.
Omdat die voor de toekomst zijn en je niet kunt verwachten dat die een volwaardige vervanging van het eerste elftal zijn. Zeker niet spelers die nog geen 1 officiële wedstrijd voor Ajax 1 hebben gespeeld. Daarmee word je gewoon geen kampioen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:36 schreef Chivu het volgende:
Waarom heb jij geen vertrouwen in de jeugdspelers?
Stekelenburg - Gentenaarquote:Op zondag 5 augustus 2007 18:56 schreef devv05 het volgende:
Omdat die voor de toekomst zijn en je niet kunt verwachten dat die een volwaardige vervanging van het eerste elftal zijn. Zeker niet spelers die nog geen 1 officiële wedstrijd voor Ajax 1 hebben gespeeld. Daarmee word je gewoon geen kampioen.
Als ja. We hebben geen toppers om basiskrachten goed op te vangen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef koningdavid het volgende:
Als de basis grotendeels fit blijft kunnen we zeker de tweede ronde van de Champions League halen. Dan hebben we de sterkste basis in jaren.
In de breedte zijn we niet slechter geworden dan vorig seizoen. Ze zijn alleen maar meer op elkaar ingespeeld, en bovendien zijn de talenten ook weer in jaartje verder.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:13 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Als ja. We hebben geen toppers om basiskrachten goed op te vangen.
Je hebt ook een sterke bank nodig om dit te bewerkstelligen of je betere spelers moeten fit blijven. En dat blijven ze niet.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef koningdavid het volgende:
Als de basis grotendeels fit blijft kunnen we zeker de tweede ronde van de Champions League halen. Dan hebben we de sterkste basis in jaren.
En vorig seizoen haalden we nog niet eens de CL.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
In de breedte zijn we niet slechter geworden dan vorig seizoen. Ze zijn alleen maar meer op elkaar ingespeeld, en bovendien zijn de talenten ook weer in jaartje verder.
Nog een linksbuiten en spits erbij en ik zie het komende seizoen met zeer veel vertrouwen tegemoet.
Hij komt er wel vrij laat mee inderdaad, had ons al heel wat titels op kunnen leveren met Oranjequote:Op zondag 5 augustus 2007 19:14 schreef Aanvoerder het volgende:
http://www.nu.nl/news/118(...)er_eerste_prijs.html
Bij Ajax en Oranje vond ik Vd Sar alles behalve een penalty-killer.
Omdat we ongelooflijk veel pech hadden ja. We waren thuis oppermachtig tegen Kopenhagen, zij komen anderhalf keer in de buurt van de goal en winnen met 2-0. Had niks met een gebrek aan kwaliteit te maken.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:16 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
En vorig seizoen haalden we nog niet eens de CL.
Was inderdaad een ongelofelijke nederlaag, die had ik niet zien aankomen... zelfs niet toen het gebeurdequote:Op zondag 5 augustus 2007 19:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Omdat we ongelooflijk veel pech hadden ja. We waren thuis oppermachtig tegen Kopenhagen, zij komen anderhalf keer in de buurt van de goal en winnen met 2-0. Had niks met een gebrek aan kwaliteit te maken.
Dat klinkt als een wedstrijd tegen AC Milan. Hoe oppermachtig je ook bent, na 90 min. moet je gewoon 1 doelpunt meer hebben gescoord dan de ander. Welkom op Europees topniveau.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Omdat we ongelooflijk veel pech hadden ja. We waren thuis oppermachtig tegen Kopenhagen, zij komen anderhalf keer in de buurt van de goal en winnen met 2-0. Had niks met een gebrek aan kwaliteit te maken.
Ik heb de herhaling van dat eigen doelpunt pas 10 maanden later ofzo gekeken. Ik kon het toen echt niet terugzien.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Was inderdaad een ongelofelijke nederlaag, die had ik niet zien aankomen... zelfs niet toen het gebeurde
Juist, maar soms kan je ook gewoon botte pech hebben. Wat PSV vorig jaar heeft gedaan, kunnen wij ook.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:21 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Dat klinkt als een wedstrijd tegen AC Milan. Hoe oppermachtig je ook bent, na 90 min. moet je gewoon 1 doelpunt meer hebben gescoord dan de ander. Welkom op Europees topniveau.
Och ja. Maar geluk dwing je ergens ook af. Je moet gewoon die kansen afmaken, dan heb je dat pech tenminste ook niet.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Juist, maar soms kan je ook gewoon botte pech hebben. Wat PSV vorig jaar heeft gedaan, kunnen wij ook.
Dan stel je Heitinga dus niet op: Bovendien: Wie moet vanuit achteren het spel gaan maken? Vermaelen en Stam moeten op hun man letten. Ogararu/Colin zijn opbouwend zeer matig. Urby zie ik ook niet als opbouwer.quote:Op zondag 5 augustus 2007 18:35 schreef toma het volgende:
[..]
dit is 3-4-3 ipv 4-3-3
[ code verwijderd ]
4-3-3 met opkomende backs lijkt me beter
Stekelenburg in de goal. Vermaelen en Stam centraal achterin; Urby en Colin / Ogararu op de backs; Davids en Gabri op 6 en 8; Wesley op 10; Rommedahl als rechtsbuiten, KJH op 9 en Kennedy op 11.
Aangezien Rommedahl meer snelheid heeft maar minder techniek dan Kennedy kun je hem beter als rechtsbuiten gebruiken en Kennedy vanaf links naar binnen laten komen.
Ik dacht dat ze al een alternatief hadden?quote:Ajax coach Henk ten Cate heeft laten weten komende week nog een keer met Ajax te gaan praten over versterkingen. Van Geel wil alleen nog een linksbuiten aantrekken. Dat moet Luis Suárez worden, al zal die de voorronde duels in de Champions League waarschijnlijk moeten missen vanwege een blessure.
Ik zie toch wel aardig wat zwakke plekken mochten er een paar basis spelers uitvallen (wat nu al het geval is) en je vult de ene basispositie op met een basisspeler van een andere plek. Er valt natuurlijk wel wat te schuiven, maar als je Emanuelson als basisspeler ziet kun je 'm moeilijk ook als backup voor Davids neerzetten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:09 schreef Chivu het volgende:
[..]
Stekelenburg - Gentenaar
Ogararu - Colin
Stam - Heitinga
Vermaelen - Vertonghen
Emanuelson - Colin
Gabri - Maduro - Delorge
Sneijder - Bakircioglu
Davids - Emanuelson - Vertonghen
Bakircioglu - Rommedahl
Huntelaar - Urzaiz
Leonardo - Mitea - Manucharyan
Zo zie je gewoon er slechts 2 posities zijn die niet goed dubbel bezet zijn (linksback, linksbuiten) en er aan een 3e en 4e positie (links centraal, 10) getwijfeld kan worden. En dan heb ik alleen Vertonghen gebruikt die slechts weinig voor Ajax heeft gespeeld, maar waar ik wel veel vertrouwen in heb. Enkele posities zijn dan wel spelers gebruikt die op meerdere posities uit de voeten kunnen of vaak geblesseerd zijn, aangeduid met schuine tekst.
Mijns inziens heeft Ten Cate gelijk dat er 2 spelers gehaald moeten worden, waarvan er 1 een echte noodzaak is. Alleen richt hij zich op de verkeerde positie. We hebben een linksbenige back van niveau nodig die ook centraal achterin kan spelen. Waarom hij in hemelsnaam nog een middenvelder wil als tijdelijke oplossing is me een raadsel. Laat 'm in hemelsnaam naar tempo-team gaan daarvoor ofzo.
Ik denk dat dat in de praktijk ernstig is tegen gevallen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:40 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze al een alternatief hadden?
Ik vermoed dat het wijzen op een alternatief ook een poging is geweest Nijland toch die miljoenen aan te laten nemen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:40 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze al een alternatief hadden?
Amen!quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:51 schreef Chivu het volgende:
In '94-'97 was het elftal gebouwd uit jonkies, en hadden we spelers als Silooy, Musampa, Wooter, Reuser, Van Vossen en Scholten op de bank. Dat zijn toch ook niet de spelers waar je de oorlog mee kan winnen zou je zeggen. Maar toch hebben we in die periode drie jaar lang meegedraaid in de Europese top.
Van mij mag je hopen op (weer) een wonder, ben alleen bang dat dit seizoen je dan heel flink tegen zal gaan vallen.quote:
Ik ben bang dat je gelijk heb , wat er tot nu is gehaald.... ik ben er niet kapot van , alleen Rommedhal viel op in positieve zin.quote:Op zondag 5 augustus 2007 20:54 schreef devv05 het volgende:
[..]
Van mij mag je hopen op (weer) een wonder, ben alleen bang dat dit seizoen je dan heel flink tegen zal gaan vallen.
Paniek niet, maar een klein beetje zorgen lijkt me wel terecht gezien de afgelopen jaren. We hebben nu gewoon de Champions League deelname nodig en kampioen worden wordt ook wel weer een keer tijd.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:01 schreef Chivu het volgende:
Het gaat niet om hopen op een wonder, het gaat erom dat iedereen zo paniekerig doet. Het enige waar ik momenteel paniek om heb is om die fuckin' aankoop op links die nu maar aanblijft en voor woensdag binnen moet zijn. De rest van het elftal kan hier en daar best versterking gebruiken, maar dat geldt voor elke club in Nederland. En dat is toch waar ik me op richt, het kampioenschap.
Geen enkele realistische aankoop zal een garantie zijn voor een kampioenschap.
Vorig jaar werden we ook geen kampioen en de eerste seizoenshelft was zelfs dramatisch te noemen. Daarna kwam Davids, maarja die mis je nu de eerste seizoenshelft ook en je hebt er geen backup voor. Bovendien heb je er in de vorm van fnoord nu een extra concurrent bij, AZ lijkt ook minstens net zo sterk als vorig jaar en psv moet je ook nooit afschrijven. Om nog maar niet op Europees niveau te kijken.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:18 schreef Nashje het volgende:
Iedereen doet alsof we echt wereldaankopen nodig hebben. Man, de beste 11 van vorig seizoen zijn er nog gewoon (muv Babel dan, oke). Op de rechterflank lijken we er mee op vooruit te zijn gegaan. En iedereen denkt dat elke speler hier wel even op de bank wil komen zitten.
Bakircioglu kan een mannetje passeren in de kleine ruimte en heeft een goede voorzet, opzich dus een prima rechtsbuiten voor in de Eredivisie voor Ajax. Bovendien kan hij ook Sneijder vervangen op 10 wanneer die geschorst (vorig jaar 15 gele kaarten ofzo) is.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:01 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je gelijk heb , wat er tot nu is gehaald.... ik ben er niet kapot van , alleen Rommedhal viel op in positieve zin.
Kennedy mist de snelheid voor een buitenspeler , maar kan daarin tegen wel een mannetje passeren.
Ik hoop op een goede linksbuiten en een extra spits , een ervaren verdediger zou ik ook geen probleem mee hebben![]()
Nou, voor 1000 Euro per week wil ik wel de leegte invullen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef MaxC het volgende:
Ik ben bang dat er geen linksbuiten meer komt![]()
Ik ben bang dat er helemaal niemand meer komtquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:28 schreef MaxC het volgende:
Ik ben bang dat er geen linksbuiten meer komt![]()
Juistem.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:18 schreef Nashje het volgende:
Iedereen doet alsof we echt wereldaankopen nodig hebben. Man, de beste 11 van vorig seizoen zijn er nog gewoon (muv Babel dan, oke). Op de rechterflank lijken we er mee op vooruit te zijn gegaan. En iedereen denkt dat elke speler hier wel even op de bank wil komen zitten.
Op de langere termijn (dus na dit seizoen) hebben we wel degelijk versterkingen nodig om het vertrek van Sneijder, Stam, Davids en eventueel anderen op te vangen. Het lijkt me dat dit het moment is om daar mensen voor te gaan halen want met alleen eigen jeugd red je het niet. Je moet nu mensen halen die er over een jaar staan, en die rouleren met de huidige basis.quote:Op zondag 5 augustus 2007 21:18 schreef Nashje het volgende:
Volgens mij hebben ze helemaal geen lijstje.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:40 schreef Wooldoor het volgende:
Ik denk dat ze die arbitragezaak afwachten en anders alsnog die aanvaller gaan halen die ze op het lijstje hadden.
yep.. fijn zo een beursgenoteerd bedrijf...quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat er morgen 1 of 2 (in dat geval inclusief Suarez) aankopen worden bekendgemaakt.. volgens mij mag Ajax dat ook alleen maar doen als de beurs open is of niet?
quote:‘Ajax gaat geen paniekvoetbal spelen’
Ajax beschikt in de ogen van Henk ten Cate over een te krappe selectie, maar Martin van Geel wil geen paniekvoetbal spelen en is op zoek naar structurele aankopen. De technisch directeur van de Amsterdammers ontkent echter dat beiden lijnrecht tegenover elkaar staan.
Ruim een week voor het eerste duel tegen MSK Zilina of Slavia Praag sprak Ten Cate de wens uit dat er zo snel mogelijk een aanvaller en een middenvelder moet worden aangetrokken. De oefenmeester zag op het Amsterdam Tournament hoe zijn ploeg tegen Arsenal een redelijk niveau haalde, maar verder ook niks extra’s kon brengen.
Ten Cate
“Arsenal is duidelijk van een andere orde”, lichtte Ten Cate toe. “Daar gaat het allemaal wat sneller, zijn ze wat leper en behendiger. Maar we misten met Jaap Stam, Edgar Davids en Gabri ook drie belangrijke vaste krachten. Zij vormen het hart van ons elftal en zijn gewend op dit niveau te acteren. Nu wordt er een zware wissel op anderen getrokken. Zo speelden Urby Emanuelson en Wesley Sneijder zeker niet slecht, maar konden ze ook niets extra’s meer geven.”
Ten Cate zegt gekscherend Dennis Rommedahl niet te zien als een optie voor de linksbuitenpositie. “Als ik dat zeg, krijg ik helemaal geen spelers meer, haha. We worden geacht mee te doen op drie fronten. De jonge spelers op de bank zijn talentvol, maar we kunnen er nog niet van op aan. Vorig seizoen speelden ze nog in de A-junioren. In de Champions League speel je zes van dit soort wedstrijden, tegen misschien wel betere ploegen dan Arsenal. Ik wil niet als kanonnenvoer dienen.”
“De vervangers op het middenveld kunnen het verlies niet opvangen, vullen het ook anders in en slagen er niet in Sneijder goed te laten functioneren. Als we alle basisspelers kunnen opstellen, hebben we een heel goed elftal. Met Vertonghen of Schilder kun je nationaal nog wel iets verbloemen, maar we spelen een wedstrijd of zestig. Dat lukt niet met twaalf volwaardige basisspelers. We hebben kwaliteit nodig, en ervaring.”
Van Geel
Van Geel is niet verbaasd over de uitspraken van de coach.”Wij willen geen paniekvoetbal spelen. Bijna dagelijks zijn we hierover met Henk in gesprek. De prioriteit ligt bij een aanvaller voor de linkerkant. Maar een middenvelder met een toegevoegde waarde zien we op dit moment niet. En de spelers die daar wel voor in aanmerking zouden kunnen komen, zijn simpelweg onhaalbaar.”
“We willen voor die positie gewoon niet iemand voor twee maanden. Het moet een structurele versterking zijn. Dat weet Henk ook. Het is dus niet zo dat trainer en directie hierin lijnrecht tegenover elkaar staan. We zijn het eens. Waar is het, met negen blessures, niet smal?”, aldus de manager voetbalzaken.
Dit weekend ontkende Van Geel dat Ajax zou overwegen om Afonso Alves over te nemen van SC Heerenveen. “We zijn niet bezig en gaan ook geen poging wagen. We zijn voor de spitspositie prima voorzien met Klaas-Jan Huntelaar en Ismael Urzaíz als pinchhitter.”
Luis Suárez hoopt maandag in een arbitragezaak met FC Groningen een transfer naar Ajax te forceren, maar zal door een liesblessure voor onbepaalde tijd aan de kant staan. “Heel vervelend voor ons. Zeker met het oog op de voorronde van de Champions League. Maar we maken geen beleid voor twee wedstrijden. We kijken verder vooruit."
quote:'NAC wil Pardo en Lindenbergh'
Volgens de krant BN/De Stem staan Sebastian Pardo (Feyenoord) en Olaf Lindenbergh (Ajax) in de belangstelling van NAC Breda. Beide spelers mogen vertrekken bij hun huidige club. Overigens mag Lindenbergh transfervrij vertrekken uit Amsterdam.
De club uit Breda hoopt de transfers zo spoedig mogelijk af te ronden. De huidige trainer van NAC, Ernie Brandts, is nog niet tevreden over het middenveld van NAC en ziet de twee spelers graag naar Breda komen.
PSV speelde gelijk tegen AC Milanquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:30 schreef HeatWave het volgende:
Het is uiteraard totaal niet te vergelijken, maar Ajax wint dan nog wel van Atlectico, maar tegen Arsenal was het toch een beetje een kansloze pot hoor. EN als je PSV dan van Milan en Real ziet winnen.......
Maar verder is de selectie wel breed genoeg hoor V Geel.
De JC schaal moet uitwijzen hoever Ajax is.... Ook nemen veel mensen die prijs niet serieus.
Foutje in de krant danquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
PSV speelde gelijk tegen AC Milan![]()
En de JC schaal is van ondergeschikt belang met een voorronde CL voor de deur.
PSV won na strafschoppen nadat Seedorf de laatste penalty mistequote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Foutje in de krant dan.
Ja, tuurlijk, maar het zal wel een beetje aangeven in hoeverre Ajax zich (denk ik) met een "b"-elftal houdt tegen PSV.
okquote:Op maandag 6 augustus 2007 10:36 schreef sjimz het volgende:
[..]
PSV won naar strafschoppen nadat Seedorf de laatste penalty miste![]()
Maar oefenwedstrijden zeggen me niet zo veel.
Hoe weet jij nou weer dat Ajax ALLES op Suarez zet? Omdat jij denkt dat er geen alternatief lijstje is? Jij denkt echt dat de beleidsbepalers in Amsterdam lekker achter hun burootje een kaartspelletje aan het spelen zijn en wachten op vanavond? Tot nu toe is gebleken dat Ajax versterkingen en gesprekken met spelers prima uit de media heeft kunnen houden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:08 schreef venomsnake het volgende:
Één ding is in ieder geval zeker. De tijd begint aardig te dringen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom Ajax alles op Suarez zet. Het is puur gokken want met een arbitragezaak heb je helemaal geen zekerheid.
Het is dan ook compleet gissen naar een alternatief voor Suarez.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:36 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou weer dat Ajax ALLES op Suarez zet? Omdat jij denkt dat er geen alternatief lijstje is? Jij denkt echt dat de beleidsbepalers in Amsterdam lekker achter hun burootje een kaartspelletje aan het spelen zijn en wachten op vanavond? Tot nu toe is gebleken dat Ajax versterkingen en gesprekken met spelers prima uit de media heeft kunnen houden.
Vanavond is de zaak, maar ik heb geen idee of de uitspraak dan ook is. Aangezien Bakens bv tot komende donderdag moet wachten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:38 schreef jna het volgende:
Hoelaat is die uitspraak?
Ze hebben indruk op me gemaakt PSV, die staan er zometeen gewoon weer...quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
PSV speelde gelijk tegen AC Milan![]()
En de JC schaal is van ondergeschikt belang met een voorronde CL voor de deur.
Dat wordt Van Geel in de mond gelegd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:53 schreef Doezelhaar het volgende:
O nee, termen als 'paniekvoetbal' gaat men nu al in de mond nemen in Amsterdam.
Dat weet ik niet, dat denk ik.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:36 schreef Suijk het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou weer dat Ajax ALLES op Suarez zet?
Ach ja. Het is wel duidelijk dat Van Geel gewoon liever de knip op de zak houd. Maar ik geloof wel in een goede afloop.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat wordt Van Geel in de mond gelegd.
Je speelt paniekvoetbalquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:48 schreef Cordoba32 het volgende:
Molhoek mag vertrekken bij AZ. Is dat geen linkermiddenvelder? Of speel ik nu paniekvoetbal....
LOLquote:
Molhoek is slechter dan Lindenbergh.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:48 schreef Cordoba32 het volgende:
Molhoek mag vertrekken bij AZ. Is dat geen linkermiddenvelder? Of speel ik nu paniekvoetbal....
Mooi altijd dit soort dingen iddquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
LOLwij winnen het kortgeding dus, zo te zien zijn ze daar intern al over uit
![]()
PSV speelt zaterdag ook met een B-elftal, althans met een B-aanval.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Foutje in de krant dan.
Ja, tuurlijk, maar het zal wel een beetje aangeven in hoeverre Ajax zich (denk ik) met een "b"-elftal houdt tegen PSV.
quote:
Komt waarschijnlijk omdat je al aan dat soort praktijken gewend bent.quote:
Joah och, de helft van het bericht gaat over Ajax, dus zo raar vind ik het eigenijk nietquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Komt waarschijnlijk omdat je al aan dat soort praktijken gewend bent.![]()
Er staat een foto van de Arena naast terwijl het een Groningen speler betreft.
Sterker nog, het hele bericht is weg.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:25 schreef BB-boy het volgende:
Plaatje is inmiddels weg.
aankomende donderdag volgens mij.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:32 schreef Urquhart het volgende:
Moesten we woensdag niet de spelerslijst bij de UEFA inleveren?
Lekker danquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:32 schreef Urquhart het volgende:
Moesten we woensdag niet de spelerslijst bij de UEFA inleveren?
Dan pas.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:31 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar goed, die uitspraak is dus pas aan het einde van de week. Schiet lekker op allemaal...
Volgens Ajaxshowtime...quote:Uitspraak Suárez later deze week
De uitspraak in de arbitragezaak van Luis Suarez is later deze week. Dat heeft de KNVB maandagmiddag laten weten.
'De voorzitter van de arbitragecommissie zal vanavond bij de zitting aangeven wanneer er een beslissing komt', aldus KNVB-woordvoerder Frank Huizinga tegenover Ajax Showtime.' Het kan best zijn dat dit enkele dagen op zich laat wachten. Vanavond is er zeker geen uitspraak.'
In de aanloop wordt al hevig gespeculeerd over vermeende spelletjes van FC Groningen, meldt De Telegraaf maandag.
Zo zouden de Groningens volgens de managers van Suarez twee weken geleden een brief in het Nederlands naar de speler hebben gestuurd met een zogenaamde aanbieding voor contractverlenging. De spits kent geen Nederlands.
Ook had de clubleiding een akkoord beloofd nadat Suarez de arbitragezaak in eerste instantie in trok. Het bestuur van FC Groningen ontkent het briefverhaal als de beloften. 'Had ie maar een gelimiteerde transfersom moeten opnemen', zegt algemeen directeur Nijland in de Telegraaf.
De zaakwaarnemers ontkennen op hun beurt weer een groot persoonlijk belang te hebben bij de transfer. Kortom, het kan nu leuk worden maandagvanavond en later deze week. Misschien duurt het gesteggel nog wel langer.
Compleet mee eensquote:TomJood schreef:
Ik snap niet waarom iedereen het nu heeft over het grote verschil tussen bank en basis, zeker in de verdediging. Heeft Ajax eindelijk weer eens een aantal topspelers in de selectie en dan moeten er inneens ook topspelers op de bank zitten. Alsof we het geld van Chelsea hebben.
De kracht van Ajax is altijd de jeugd geweest, die bijna altijd de kans kreeg na blessures! Waarom zou je dan nu een verdediger willen kopen terwijl je zelf redelijk wat talenten heb rondlopen? In mijn ogen kan je geen topspeler kopen voor de bank. Dan is het toch beter om die zelf op te leiden, zeker als het alternatief bijna altijd middelmaat is.
Van der Wiel heeft bijvoorbeeld al hele sterke wedstrijden gespeeld. Met het lef dat we van een Ajacied mogen verwachten. Dan ga je voor die positie toch geen vervanger halen? Laat die jongen lekker achter Stam zijn minuten pakken(zullen er nog genoeg zijn), dan hebben we volgend seizoen een waardige vervangen voor Stam.
De posities op links zijn opzich goed bezet, ik zie het voornamelijk in Vertonghen zitten. Dat wordt een hele goede vervanger voor Davids. Dat ze allebei op dit moment geblesseerd zijn is domme pech. Na de winterstop verwacht ik ook dat Anita steeds meer minuten kan meepakken, in de wedstrijden die hij heeft meegespeeld was al te zien dat we van hem ook wat mogen verwachten.
Als je dan verder in jong Ajax en de A1 kijkt hebben we nog meer potentiele toppers rondlopen die dit jaar of volgend jaar bij blessures de stap kunnen maken. Ik noem een Daley Blind, Toby Alderweireld of Siem de Jong.
Ik vind het opvallend dat zoveel mensen hier met "de hele stroom" mensen meelopen die graag aankopen willen zien, om zekerheidjes in te bouwen. Ik denk dat Van Geel er heel goed aan doet door afwachtend te zijn en niet 10 spelers van middelmaat te halen. Laten we vooral onze eigen cultuur in stand houden en joge spelers de kans geven!
Goed stuk idd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:48 schreef Chivu het volgende:
Ik kwam deze post tegen op Ajax Netwerk:
[..]
Compleet mee eens
Groningen is gewoon een smerige achterbakse club, steeds maar Ajax tegenwerken...quote:Op maandag 6 augustus 2007 13:52 schreef Noca het volgende:
[..]
Wat een stuk ook weer
Spelletjes door de FC, het moet niet gekker worden
We zijn niet voor niks boeren, zo zijn we altijd al geweest..quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:11 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Groningen is gewoon een smerige achterbakse club, steeds maar Ajax tegenwerken...
Boeren, flutvolk. Die moeten gewoon hun plaats kennen!quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:16 schreef Noca het volgende:
[..]
We zijn niet voor niks boeren, zo zijn we altijd al geweest..
20 eurootjes, dat is een heel ander verhaal dan vorig jaar.quote:
't Boeren janktopic is een topic verderop.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Boeren, flutvolk. Die moeten gewoon hun plaats kennen!
25 euro met korting hoor.. en dat zijn ongeveer de goedkoopste plaatsen. Ik vind het aardig prijzig voor een voorronde die nooit meer dan halfvol zit tegen een nietsbetekenende tegenstander.quote:Op maandag 6 augustus 2007 14:49 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
20 eurootjes, dat is een heel ander verhaal dan vorig jaar.
Het goedkoopste is 18 euro, en dat vind ik wel meevallen. In vergelijking daarmee is de JCschaal met 17,50 nog behoorlijk prijzig.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:26 schreef devv05 het volgende:
[..]
25 euro met korting hoor.. en dat zijn ongeveer de goedkoopste plaatsen. Ik vind het aardig prijzig voor een voorronde die nooit meer dan halfvol zit tegen een nietsbetekenende tegenstander.
Sorry.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:23 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
't Boeren janktopic is een topic verderop.
Eensch.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:33 schreef Silenus het volgende:
[..]
Het goedkoopste is 18 euro, en dat vind ik wel meevallen. In vergelijking daarmee is de JCschaal met 17,50 nog behoorlijk prijzig.
Ik heb gewoon 20 euro betaald voor 412, in feite dus voor 410.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:26 schreef devv05 het volgende:
[..]
25 euro met korting hoor.. en dat zijn ongeveer de goedkoopste plaatsen. Ik vind het aardig prijzig voor een voorronde die nooit meer dan halfvol zit tegen een nietsbetekenende tegenstander.
Die was het goedkoopst idd.quote:Op maandag 6 augustus 2007 15:43 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon 20 euro betaald voor 412, in feite dus voor 410.
Dat hebben we gemerkt afgelopen jarenquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:59 schreef M0NTANA het volgende:
"Want Ajax is wel Ajax, wat Groningen ook zegt. Bij die club gaat het altijd om kampioenschappen en Champions League. Met alle respect voor Groningen, maar dat is toch een andere wereld."
Mooie woorden van het management van Luis Suarez.
Hahahhahaa.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat hebben we gemerkt afgelopen jaren![]()
![]()
![]()
![]()
Hahahahahaha.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Gast.quote:
Hahahahahaha.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Whehehehehequote:Op maandag 6 augustus 2007 17:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
grunn uber allesquote:Op maandag 6 augustus 2007 17:28 schreef HeatWave het volgende:
Groningse humor, niet echt hoogstaand zullen we maar zeggen, zoals bekend trouwens.
ROFFFFL!!!!!111quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ook Groninger hier.quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:28 schreef HeatWave het volgende:
Groningse humor, niet echt hoogstaand zullen we maar zeggen, zoals bekend trouwens.
wat zijn jou suggesties voor alternatieven dan?quote:Op maandag 6 augustus 2007 17:54 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ook Groninger hier.![]()
Hoop trouwens niet dat hij komt (alleen als er geen alternatieven komen, moet ie maar wel komen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |