abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:32:17 #101
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52135427
Is Ashram nog aanwezig in dit topic na wat kleutergedrag op de vorige pagina?
Ben namelijk wel heel erg benieuwd wat de dader heeft voorgesteld. Voor mij geldt natuurlijk brokken maken is schade betalen (of in ieder geval regelen dat de schade voor de eigenaar kosteloos gerepareerd wordt). Is wel zo netjes. Maar ik heb het gevoel dat niet iedereen daar zo over denkt .

Als iemand mij dit zou flikken zou ik het gewoon verhalen op die kerel. Hij maakt er een puinzooi van, hij regelt dat het opgelost wordt. Gebeurd het niet goedschiks zijn er genoeg legale manieren waarop het kwaadschiks kan.
  Vis een optie? maandag 6 augustus 2007 @ 12:31:15 #102
70532 loveli
N
pi_52137036
Gevalletje joyrijden. Die gast heeft in je auto gereden zonder jouw toestemming, ik gok dat je vriendin in ieder geval voor een deel aansprakelijk is.

Bij de weg, als iemand een auto verzekert hoeft die niet per se op zijn naam te staan.
crap in = crap out
  maandag 6 augustus 2007 @ 12:43:04 #103
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52137290
Vriendin en vriend van vriendin zijn aansprakelijk. Dus bij hen je verloren centjes gaan halen.

Als het mijn vriendin was die mijn nieuwe VW Golf tot schroot herleidt en daarna doodleuk komt vertellen dat ze mijn auto uitgeleend heeft aan een of andere dildo... die hem dan in de prak heeft gereden... dan kan ze nu vertrekken. Ze gebruikt je waar je bij staat...

Mja ... veel succes ermee... VROUWEN!!
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:20:51 #104
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52138329
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:32 schreef bleiblei het volgende:
Is Ashram nog aanwezig in dit topic na wat kleutergedrag op de vorige pagina?
Ben namelijk wel heel erg benieuwd wat de dader heeft voorgesteld. Voor mij geldt natuurlijk brokken maken is schade betalen (of in ieder geval regelen dat de schade voor de eigenaar kosteloos gerepareerd wordt). Is wel zo netjes. Maar ik heb het gevoel dat niet iedereen daar zo over denkt .

Als iemand mij dit zou flikken zou ik het gewoon verhalen op die kerel. Hij maakt er een puinzooi van, hij regelt dat het opgelost wordt. Gebeurd het niet goedschiks zijn er genoeg legale manieren waarop het kwaadschiks kan.
Ben er nog, alleen is het afwachten wat de dealer als kostenraming biedt.
Dader heeft iig al laten weten dat hij hoe dan ook ervoor zorgt dat ik qua kosten status quo blijft. Dus dat is wel al een geruststelling.
Maar als ik toch naar de verzekering moet gaan, dan kost me dat mijn schadevrije jaren. Dat is niet fijn.
Het liefst regel ik het onderling. Maar dat moet nog blijken.

Wat betreft kleuterig gedrag...gelukkig zijn wij dan weer volwassen genoeg om eroverheen te lezen

Vanavond bellen naar de dealer...wordt spannend. 4000? 5000? 6000? of gaan we toch onmiddelijk voor de hoofdprijs? Updates volgen.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:23:03 #105
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_52138407
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:20 schreef Ashram het volgende:

[..]

Ben er nog, alleen is het afwachten wat de dealer als kostenraming biedt.
Dader heeft iig al laten weten dat hij hoe dan ook ervoor zorgt dat ik qua kosten status quo blijft. Dus dat is wel al een geruststelling.
Maar als ik toch naar de verzekering moet gaan, dan kost me dat mijn schadevrije jaren. Dat is niet fijn.
Het liefst regel ik het onderling. Maar dat moet nog blijken.

Wat betreft kleuterig gedrag...gelukkig zijn wij dan weer volwassen genoeg om eroverheen te lezen

Vanavond bellen naar de dealer...wordt spannend. 4000? 5000? 6000? of gaan we toch onmiddelijk voor de hoofdprijs? Updates volgen.
Ben benieuwd. Scheelt wel dat de "dader" de ballen heeft om z'n verantwoordelijkheid te nemen. Scheelt een hoop gedoe en gesteggel .
pi_52140263
Overigens zijn sommige verzekeringsmaatschappijen welwillend bij schade bij uitlenen. Soms wordt gewoon de schade vergoed zonder dat je terugvalt in schadevrije jaren.
pi_52140378
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:23 schreef bleiblei het volgende:
Ben benieuwd. Scheelt wel dat de "dader" de ballen heeft om z'n verantwoordelijkheid te nemen. Scheelt een hoop gedoe en gesteggel .
Inderdaad

Ook genoeg mensen die er dan tussenuit knijpen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_52140427
Wat een rottige situaatie. Gelukkig is de dader bereid om de schade te betalen...
pi_52140820
Zelf laten betalen/laten regelen.

Ik zeg altijd maar, brokken = dokken.
pi_52142466
En de vriendin? Die is de lachende prinses die vrijuit gaat?
twee violen en een trommel en een fluit
  maandag 6 augustus 2007 @ 16:20:16 #111
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52142595
Wat een kuthoer die vriendin
pi_52146850
en en en?

hoe hoog is het schadebedrag?
pi_52146969
Ik heb nergens gelezen dat hij relatieadvies nodig heeft hoor. Dit topic gaat over zijn auto .
  Vis een optie? maandag 6 augustus 2007 @ 19:42:28 #114
70532 loveli
N
pi_52147816
...die hij bij zijn vriendin had achtergelaten, waar zij vervolgens een brokkenpiloot in heeft laten rijden. Lesje vertrouwen lijkt mij wel op zijn plaats, de bestuurder tijdens het ongeluk is niet de enige verantwoordelijke hier.
crap in = crap out
pi_52148563
quote:
Is er doorgaans een verschil in de stijging van de verzekeringspremie als gevolg van een aanrijding MET en ZONDER schade aan derden?
Dat is zijn vraag. Niet 'moet ik mijn vriendin dumpen?'.
pi_52148856
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat is zijn vraag. Niet 'moet ik mijn vriendin dumpen?'.
Ja, vriendin dumpen, ik ben voor.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:12:23 #117
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52177839
Foto's:

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:41:19 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_52178777
Zo dat is een lekkere schade.

Weet je al wat dat gaat kosten, lijkt mij nog wel meer dan de ¤5-6K die je al noemde.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 20:52:56 #119
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52179154
"slechts" ¤4472 volgens mijn Mazda dealer. BTW en manuren incl.
Valt me eigenlijk niet tegen. Ik moet toch niets betalen...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 21:14:36 #121
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52179820
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 20:54 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Is dat je vriendin?
De spiegeling op de laatste foto is mijn vriendin.
De gozer met de broek is de dader.
...en de Mazda...is mijn vrouw.
pi_52180469
Het uitlenen van uw auto
Stel: u leent uw auto uit aan bijvoorbeeld de buurman. Uw buurman veroorzaakt met uw auto een schade en heeft dus schuld. Veel mensen denken dan, dat deze schade wordt betaald via de particuliere aansprakelijkheidverzekering van de buurman. Dit is nooit het geval. Geen enkele particuliere aansprakelijkheidsverzekering dekt schades veroorzaakt met of door een motorrijtuig. U als gekentekende houder blijft aansprakelijk voor schades veroorzaakt door uw motorrijtuig. U bent dus ook degene die terugvalt op de Bonus-Malus-schaal.

(bron:Scharenborg :: Assurantien en hyptheken)
pi_52183585
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 21:14 schreef Ashram het volgende:

[..]

De spiegeling op de laatste foto is mijn vriendin.
De gozer met de broek is de dader.
...en de Mazda...is mijn vrouw.
Niet om het 1 of ander, maar wat doet je vrindin met een andere vent in jouw auto als je in Azië zit? Weet je zeker dat hij in slaap gevallen is en niet afgeleid door het 1 of ander?

Heeft hij al aangegeven te willen betalen zonder de verzekering daarbij in te schakelen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:51:20 #124
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52184583
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Niet om het 1 of ander, maar wat doet je vrindin met een andere vent in jouw auto als je in Azië zit? Weet je zeker dat hij in slaap gevallen is en niet afgeleid door het 1 of ander?

Heeft hij al aangegeven te willen betalen zonder de verzekering daarbij in te schakelen?
Heh....het wordt geregeld zonder de verzekering.

Het was niet alleen mijn vriendin en hem. Zijn vriendin was ook nog aanwezig. Dus zal eerder haar schuld zijn dat hij in slaap is gevallen achter het stuur.

Er is geen excuus om achter het stuur in slaap te vallen.
pi_52185276
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:51 schreef Ashram het volgende:

[..]

Heh....het wordt geregeld zonder de verzekering.
Dat is mooi..
Scheelt weer een aantal treden. (is bovendien ook altijd beter voor je "geschiedenis" bij een verzekering)
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:51 schreef Ashram het volgende:
Het was niet alleen mijn vriendin en hem. Zijn vriendin was ook nog aanwezig. Dus zal eerder haar schuld zijn dat hij in slaap is gevallen achter het stuur.

Er is geen excuus om achter het stuur in slaap te vallen.
Opzich merkwaardig dat 2 mensen niet merken dat een ander in slaap valt.
Meestal krijgen je wel wat aanwijzingen als iemand in slaap aan het vallen is.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 00:26:27 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_52185386
Sowieso, als je voelt dat je begint te knikkebollen een parkeerplaats opzoeken en ff een kwartiertje of halfuurtje slapen.

Nu is het de vangrail, volgende keer een tegenligger of een boom..
Huilen dan.
pi_52192320
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 00:22 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat is mooi..
Scheelt weer een aantal treden. (is bovendien ook altijd beter voor je "geschiedenis" bij een verzekering)
[..]

Opzich merkwaardig dat 2 mensen niet merken dat een ander in slaap valt.
Meestal krijgen je wel wat aanwijzingen als iemand in slaap aan het vallen is.
Tenzij ze zelf ook al aan het slapen waren...
  woensdag 8 augustus 2007 @ 12:36:00 #128
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52194371
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:28 schreef zBus het volgende:

[..]

Tenzij ze zelf ook al aan het slapen waren...
Ze waren inderdaad zelf ook al in dromenland...
pi_52194589
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:20 schreef Ashram het volgende:

En uiteindelijk betaal je het dan toch zelf door middel van de veroogde premies, niet doen dus.
Sponsor mij voor de RoPaRun 2008
  woensdag 8 augustus 2007 @ 13:53:42 #130
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52196584
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 12:44 schreef Linden het volgende:

[..]

En uiteindelijk betaal je het dan toch zelf door middel van de veroogde premies, niet doen dus.
Maar ja....dan wordt het nut van een verzekering zodanig beperkt, dat het alleen bruikbaar wordt bij schade aan derden.
Zoveel premie betalen en dan nog niet naar de verzekering kunnen
Waarom?

Wat een oplichterij.
pi_52200244
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 01:00 schreef LoggedIn het volgende:
Je vriendin leent je gloednieuwe auto uit zonder met jou te checken of dat ok is? Hoe lang zijn jullie nog samen?
Dat was ook mijn eerste gedachte na het doorlezen van het topic, zeker omdat van de dader blijkbaar bekend is dat zijn chauffeurskwaliteiten nogal te wensen overlaten.
In ieder geval zou ik proberen de schade op de dader te verhalen.

Edit: is ook gebeurd dus. Nu maar hopen dat die gast en je vriendin hun lesje geleerd hebben.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  woensdag 15 augustus 2007 @ 10:47:27 #132
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52383061
Ze is weer bij mijn zijde...alsof er niets is gebeurd...
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2007 @ 10:55:35 #133
70532 loveli
N
pi_52383264
Je herstelde auto of je vriendin?
crap in = crap out
pi_52383281
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:47 schreef Ashram het volgende:
Ze is weer bij mijn zijde...alsof er niets is gebeurd...
Schade is netjes vergoed door die schandknaap?
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 10:55 schreef loveli het volgende:
Je herstelde auto of je vriendin?
Beide waarschijnlijk
pi_52383537
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 13:53 schreef Ashram het volgende:
Zoveel premie betalen en dan nog niet naar de verzekering kunnen
Waarom?

Wat een oplichterij.
Dat is geen oplichterij. Als jij schade rijdt ben je een groter risicogeval, en dan is het logisch dat de verzekering jou meer laat betalen. Als het over een schade van een paar 100¤ gaat ben je bijna altijd goedkoper af om het zelf te lappen & de verzekering erbuiten te laten.

Ik heb nu ook een omnium en ga nu de uitlaat moeten vervangen (miskeken op de hoogte van een stoeprand), daarvoor kan ik in principe mijn omnium aanspreken, maar dan zal mijn verzekering volgend jaar veel meer schelen dan 1x die uitlaat kopen. Als ik echter de auto volledig in puin rijdt komt het wel goedkoper uit.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52383804
Heeft die vent betaald?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 11:26:20 #137
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_52384071
Hij betaalt in termijnen. Tenminste, hij heeft al de helft betaald. De rest krijg ik gespreid in de komende 4-5 maanden.

Wat Athmozz zegt... of een kleine schade of een dikke total loss... alles wat ertussenin zit is klote.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')