Wat is er mis met 8 kg? Typisch dat mensen tegenwoordig elke kilogram die ze moeten optillen te veel vinden...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:39 schreef dynamiet het volgende:
20 inch en 7,8 kilo![]()
Kan je niet beter gewoon een computer kopen?;
![]()
zoiets jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:58 schreef Snuwerd het volgende:
Studie? Wordt je gamedeveloper?:>
Je kunt er zelfs Windows op zetten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:31 schreef garreth82 het volgende:
ik wil geen mac
1 2 3 4 | - EUR 2.284,38 --------------- = EUR 739,62 |
Bij Dell stikt het van de eigenaardigheden, dus ik zou niks uitsluiten.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:39 schreef garreth82 het volgende:
Klopt het dat je bij Dell een belachelijk hoge rente kwijt bent, wanneer je in termijnen betaald?
Ik heb daar een notebook uitgezocht, die kost EUR 2.284,38 en als je in termijnen wilt betalen ben je EUR 84 per maand kwijt, de looptijd bij Dell is standaard 36 maanden
[ code verwijderd ]
dan betaal je dus een rente van ruim 32% dat kan toch nooit kloppen?, oke betalen in termijnen is duur, maar bij 10-15% rente houdt het vaak wel op.
Bel ze eens op morgen, meestal willen ze wel korting geven. Bij Dell kan je altijd onderhandelen. Ze geven soms wel 40 % korting.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:51 schreef garreth82 het volgende:
Sodeju!! das wel erg extreem dan
ik heb al een kortingscode van 5%quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bel ze eens op morgen, meestal willen ze wel korting geven. Bij Dell kan je altijd onderhandelen.
ik ga die acer ook niet meer kopen, heb nu iets veel beters op't oog:quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:56 schreef Little_Meanie het volgende:
8kg
ik vind mijn laptop van 1,6 kg al zwaar zo nu en dan
quote:Dell Vostro 1700
Base Intel® Core 2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista Business - Nederlands
Geheugen 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Grafische kaart 256 MB nVidia GeForce 8600M GT
Harde schijf 320 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)
Optische stations Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
Draadloze connectiviteit Intel Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Gedis-pakketreferentie V1700 Gold N0817003
Standaardondersteuning Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
Ondersteuningsdiensten 3 Jaar On-Site Hardware Support - Next Business Day
Voeding 90 W wisselstroomadapter
Bluetooth Dell Wireless 350 Bluetooth + Dell Bluetooth 2.0-stereoheadset - EUR
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Accidental Damage Support 3 Jaar Accidental Damage Support
Accessoires Kensington PilotMouse Mini - draadloos
Accessoires Kensington Slim MicroSaver-slot
Accessoires Belkin SurgeMaster met 6 contactdozen en telefoon/AV-beveiliging
LCD-scherm 17,0-inch UltraSharp WUXGA-breedbeeldscherm (1.900 x 1.200) met TrueLife
TOTAAL Incl. BTW: EUR 2.284,38
Ze willen vaak nog wel extra korting geven. Zeg dat je twijfelt omdat je de prijs nog wat aan de hoge kant vindt en vraag of ze daar iets aan kunnen doen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:56 schreef garreth82 het volgende:
ik heb al een kortingscode van 5%
video-editingquote:Op maandag 6 augustus 2007 00:05 schreef Niek. het volgende:
Wat doe je voorn studie dat je zo'n dure laptop nodig hebt?
Knal een dikke desktop neer dan en haal een mobiele laptop om je spul te laten zien.quote:
Die 32% gaat over 36 maanden. Het is jaarlijks 10,8 procent.quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:39 schreef garreth82 het volgende:
Klopt het dat je bij Dell een belachelijk hoge rente kwijt bent, wanneer je in termijnen betaald?
Ik heb daar een notebook uitgezocht, die kost EUR 2.284,38 en als je in termijnen wilt betalen ben je EUR 84 per maand kwijt, de looptijd bij Dell is standaard 36 maanden
[ code verwijderd ]
dan betaal je dus een rente van ruim 32% dat kan toch nooit kloppen?, oke betalen in termijnen is duur, maar bij 10-15% rente houdt het vaak wel op.
quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:26 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Die 32% gaat over 36 maanden. Het is jaarlijks 10,8 procent.
Op een niet-Apple kan je ook Windows zettenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je kunt er zelfs Windows op zetten.Ik vind het wel een goed idee.
ik heb al een paar jaar van deze opleiding achter de rug dus ik weet echt wel wat ik nodig heb.quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:55 schreef mrPanerai het volgende:
Hoor eens rond bij de studenten van het 2e jaar wat zijn qua laptop nodig achten of wat je school denkt dat je nodig schijnt te hebben....ik kan me moeilijk voorstellen dat al je mede-studenten met zulk een duur bakbeest op de proppen komen... of is het ook een beetje "kijk mij met m'n top-of-the-range-laptop" rondzeulen?
quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:08 schreef CecilBDemented het volgende:
mag ik vragen wat voor studie je precies gaat doen?
o.a. video-editing
heb je een bijbaan? hoeveel uur per week?
ik verdien ongeveer 250 in de maand bij, dus heb incl. uitwonende studiebeurs van 700 euro totaal 950 euro te besteden (oh plus nog de 36 euro zorgtoeslag)
hoeveel zou je kunnen betalen als voorschot?
nu even niets, maar ik kan mss van familie wel wat geld lenen
hoeveel zou je uiterlijk per maand kunnen aflossen aan het apparaat?
50-70 euro
ik kan je zowiezo met 100% zekerheid vertellen dar primeline je NIET accepteerd.
als ze zien in het systeem dat je student bent is het basta over.
en de winkels die dat gebruiken zijn expert , it's , moden, eigenlijk allemaal.
de plaatsen waar het wel lukt zijn
media markt als je een voorschot doet.
wehkamp(voordeel je bepaald zelf hoeveel je betaald kan je een heleboel rente schelen.)
dell werkt via comfort card ( die geven studenten ook leningen )
daar wil ik dus gaan kopen, maar niet als de rente 1/3 van het totaalbedrag is, op mijn opleiding werken we ook uitsluitend met dell pc's
die heb ik niet, en die wil ik eigenlijk ook niet.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:21 schreef Little_Meanie het volgende:
gewoon met creditcard betalen
Ja, fijn die rente.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:21 schreef Little_Meanie het volgende:
gewoon met creditcard betalen
meer werken kan ik niet, ik heb er geen tijd voor, en het is ook erg moeilijk voor iemand boven de 23 een bijbaantje te vinden, iemand van 18 is gewoon de helft goedkoper...quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:38 schreef Dementor het volgende:
Gewoon meer gaan werken en geld opzij zetten.
Is dat zo vreemd?
zeker niet aan gedacht om zorgtoeslag aan te vragen he??quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:07 schreef garreth82 het volgende:
[..]
ik heb al een paar jaar van deze opleiding achter de rug dus ik weet echt wel wat ik nodig heb.
Ik leen al maximaal bij de IB-Groep, maar daarvan kan ik geen notebook kopen.
ik ben per maand zo'n 360 euro aan huur kwijt, ±165 aan lesgeld, ziektekostenverzekering 105 euro, telefoon 30 euro, eten/drinken/kleding/vervoer en onvoorziene kosten 200 euro (en dat is aan de lage kant) dat is dus ruim 860 euro per maand (als alles mee zit)
veel uren voor een bijbaantje krijgt iemand met mijn leeftijd niet, een weekend/avondkracht van 16 of 18 jaar is veel goedkoper
Mijn partner heeft een nieuwe dualcore Toshiba 15 inch met 1 gig intern op XP, kostte 720 euroquote:Op maandag 6 augustus 2007 21:22 schreef mrPanerai het volgende:
ik snap echt niet dat je met zulk een krap budget voor zo'n duur apparaat wil gaan...ik ben ervan overtuigd, heb zelf ook een grafische opleiding achter de rug, dat als je een goedkoper toestel koopt en je hierbij het RAM-geheugen echt tot het maximum gaat uitbreiden je echt wel voldoende hebt.
Top of the line equipment is natuurlijk leuk maar om daar elke maand mee op je tandvlees te zitten...'t zijn natuurlijk keuzes die je maakt, maar ik geloof nooit dat al jouw medestudenten met een laptop van +2000 euro hun studie afronden
ik krijg wel zorgtoeslagquote:Op maandag 6 augustus 2007 20:24 schreef henkway het volgende:
[..]
zeker niet aan gedacht om zorgtoeslag aan te vragen he??
Maar wel een nieuwe telefoon?
360 euro huur, heb je het paleis op de Dam gehuurd?
Dat was dan in mijn studententijd wel anders, toen was er geen probleem.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:08 schreef CecilBDemented het volgende:
ik kan je zowiezo met 100% zekerheid vertellen dar primeline je NIET accepteerd.
Primeline en Comfort Card zijn van hetzelfde bedrijf geloof ik. (Royal Bank of Schotland)quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:08 schreef CecilBDemented het volgende:
mag ik vragen wat voor studie je precies gaat doen?
heb je een bijbaan? hoeveel uur per week?
hoeveel zou je kunnen betalen als voorschot?
hoeveel zou je uiterlijk per maand kunnen aflossen aan het apparaat?
en de winkels die dat gebruiken zijn expert , it's , moden, eigenlijk allemaal.
de plaatsen waar het wel lukt zijn
media markt als je een voorschot doet.
wehkamp(voordeel je bepaald zelf hoeveel je betaald kan je een heleboel rente schelen.)
Tja, rente betaal je altijd. En die 10 procent van Dell is helemaal zo gek nog niet voor een situatie dat je geen DK bij je bank kan afsluiten.quote:Op maandag 6 augustus 2007 18:23 schreef garreth82 het volgende:
daar wil ik dus gaan kopen, maar niet als de rente 1/3 van het totaalbedrag is, op mijn opleiding werken we ook uitsluitend met dell pc's
heel vista is kutquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:20 schreef kikoooooo het volgende:
Vista ultimate is sowieso bullshit, neem gewoon home premium
Dan heb je toch juist een Mac nodig ? Final Cut Pro draait niet op Windows. Motion, Shake, etc ook niet.quote:
Ik gebruik nooit final cut, voornamelijk Avidquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 08:08 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Dan heb je toch juist een Mac nodig ? Final Cut Pro draait niet op Windows. Motion, Shake, etc ook niet.
http://www.apple.com/finalcutstudio/
Ik zet er eerst ook XP Pro op, maar ik wil er wel een Ultimate licentie bij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:55 schreef Niek. het volgende:
Neem gewoon Windows XP, kan sinds een tijd weer bij Dell
als geld toch geen rol speeltquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:47 schreef garreth82 het volgende:
[..]
Ik zet er eerst ook XP Pro op, maar ik wil er wel een Ultimate licentie bij.
Dan download je die toch gewoon?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:47 schreef garreth82 het volgende:
[..]
Ik zet er eerst ook XP Pro op, maar ik wil er wel een Ultimate licentie bij.
Maar wat heb je voor je opleiding nodig ?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:46 schreef garreth82 het volgende:
[..]
Ik gebruik nooit final cut, voornamelijk Avid
Da's voor TS blijkbaar niet zo belangrijk als lekker te kunnen pimpen bij z'n medestudenten...maar ieder z'n ding zeg ik maarquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:19 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar wat heb je voor je opleiding nodig ?
Ik koop echt geen dure laptop om er mee te kunnen pimpen, sterker nog ik zal 'm waarschijnlijk bijna nooit mee naar school nemen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:24 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Da's voor TS blijkbaar niet zo belangrijk als lekker te kunnen pimpen bij z'n medestudenten...maar ieder z'n ding zeg ik maar
Ik ken iemand die eerst editor was en nu regisseur is,en hij werkte ook met avid toen,Ik dacht dat dat programma er ook voor een mac was,of heb ik het nou mis?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:46 schreef garreth82 het volgende:
[..]
Ik gebruik nooit final cut, voornamelijk Avid
wat is er mis met de videokaart?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:54 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
Ik ken iemand die eerst editor was en nu regisseur is,en hij werkte ook met avid toen,Ik dacht dat dat programma er ook voor een mac was,of heb ik het nou mis?
Vind het wel overkill wat je wil gaan doen hoor,ok,snelle processor en veel geheugen is goed,maar die videokaart?
Je wil het nieuwste van het nieuwste hebben,en dat kost je veel centen.Terwijl je met een iets mindere laptop,lees goedkoper hetzelfde werk kan doen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:39 schreef garreth82 het volgende:
[..]
wat is er mis met de videokaart?
avid is er inderdaad ook voor de mac
TS wil het duurste, dat blijkt dit hele topic alquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:42 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
Je wil het nieuwste van het nieuwste hebben,en dat kost je veel centen.Terwijl je met een iets mindere laptop,lees goedkoper hetzelfde werk kan doen.
Zorg dat je veel geheugen heb in je laptop,das vele malen belangrijker met video en foto editing dan die videokaart.
Ik zou persoonlijk voor een kaart uit de vorige generatie gaan.
Maar ja,het is jouw geld,ik denk dat je voor zeg 1400 euro al een goede heb.
Je weet dat dit een scam is?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:13 schreef phantip het volgende:
Een laptop voor iedereen $ 150,=
http://www.medisoncelebrity.com
En dan ga je voor een Dell???quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:08 schreef garreth82 het volgende:
ik wil niet duur ik wil gewoon heel goed, ik wil een laptop waar ik over 2 / 3 jaar ook nog goed mee kan werken, dan kan ik nu wel een goedkopere nemen die op dit moment aan mijn eisen voldoet, maar dan moet ik over een paar jaar weer.
Natuurlijk pc's / laptops verouderen heel snel, dat zal met de Vostro 1700 net zo zijn, maar ik kan er in ieder geval een stuk langer mee, dan met een laptop van 1400 euro
Ik heb nu 3 jaar next-business day garantie en 3 jaar accidental damage garantiequote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:19 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
En dan ga je voor een Dell???
Ga dan voor een asus,heb je tenminste ook nog eens 2 jaar pick up en return garantie!En zijn hele goede laptops.
Maar ja,tis jouw geld,je moet het zelf weten hoor.
Waar je heel veel voor moet betalen.Asus heeft dat standaard.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 11:12 schreef garreth82 het volgende:
[..]
Ik heb nu 3 jaar next-business day garantie en 3 jaar accidental damage garantie
Tering zeg!!!!!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:28 schreef garreth82 het volgende:
Voor mijn studie wil ik de Acer Aspire 9815WKHib Dell Vostro 1700 kopen.
maar waar kan ik deze laptop of afbetaling kopen? (in termijnen van max 50-75 p.m.)
Je kan net zo goed een T7300 proc halen, en ik las bij notebookcheck dat je tussen 256mb en 512mb vkaart amper wat merkt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:34 schreef Corona1972 het volgende:
prijs:¤ 1713,00 ,scheelt maar effe ¤500 op jouw dell systeempje
quote:Op zondag 5 augustus 2007 23:57 schreef garreth82 het volgende:
[..]
ik ga die acer ook niet meer kopen, heb nu iets veel beters op't oog:
met dank aan Athmozz!
[..]
Acer zit zowel in Nederland als in Duitsland.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:23 schreef Corona1972 het volgende:
@ Sjibble
ik zou dus nooit voor een acer gaan.
Een laptop gaat nou eenmaal makkelijker kapot dan een desktop.
Nu is het zo dat de reparatie afdeling van acer in Duitsland zit,en als je laptop kapot is duurt het gewoon lang eer hij terug is.Tevens geeft acer maar 1 jaar pick up& return garantie.
Asus daarentegen zit in Nederland,reparatie duurt nooit meer dan een week.
Bij mijn vorige werkgever werden die dingen nl thuis opgehaald en gebracht (TNT express)
Ook de pick up & return is beter,2 jaar nl.
Maar wat je zegt klopt wel,voor minder geld heb je gewoonweg een betere laptop,en aangezien ts ook nog eens een lening moest afsluiten is hij niet slim bezig geweest,ten 1e,hij heetf een te dure laptop,ten 2e,hij moet meer betalen aan rente.
Maar ja,tis zijn geld.
Reparatieafdeling niet zo ver ik weet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:58 schreef Dementor het volgende:
[..]
Acer zit zowel in Nederland als in Duitsland.
nee, ik heb een rente vrije lening bij familiequote:Op donderdag 23 augustus 2007 08:23 schreef Corona1972 het volgende:
[..]
2e,hij moet meer betalen aan rente.
Maar ja,tis zijn geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |