Schattig.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:02 schreef DarkShine het volgende:
Was voor een leuke match voor aankomend weekend te kijken en kwam de plannen van RFC Liege tegen.
http://www.rfcl.be/
Klik op Le Stade en vervolgens op Futur Stade.
Vind het in Nederland en in Belgie te slecht weer voor dit soort stadions. Zo open, zo winderig.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:02 schreef DarkShine het volgende:
Was voor een leuke match voor aankomend weekend te kijken en kwam de plannen van RFC Liege tegen.
http://www.rfcl.be/
Klik op Le Stade en vervolgens op Futur Stade.
Patro heeft een soortgelijk stadion. Toen ik er in januari met de stadsderby was was het ook totaal niet te doen met het weer, en dat in een nieuwbouw stadion... Maar dat is dan ook wel weer een charme van het voetbal, weer of geen weer maar doorvoetballen.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:38 schreef DRD het volgende:
[..]
Vind het in Nederland en in Belgie te slecht weer voor dit soort stadions. Zo open, zo winderig.
Tuurlijk, een onoverdekte staantribune in de regen kan prachtig zijn.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:44 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Patro heeft een soortgelijk stadion. Toen ik er in januari met de stadsderby was was het ook totaal niet te doen met het weer, en dat in een nieuwbouw stadion... Maar dat is dan ook wel weer een charme van het voetbal, weer of geen weer maar doorvoetballen.
Patro heeft twee overdekte tribunes met open zijkanten.quote:Op woensdag 5 september 2007 12:57 schreef DRD het volgende:
[..]
Tuurlijk, een onoverdekte staantribune in de regen kan prachtig zijn.
Maar een hoofdtribune met open zijkanten en achterkant, waar de regen eind november lekker langs of onderdoor kan slaan vind ik dan toch een minder goed idee.........maar dat moeten die Belgen lekker zelf weten.
Dat dacht ik ook, maar je moet even geduld hebben. Na die foutmelding start de site zich op.quote:Op woensdag 5 september 2007 13:00 schreef Blight het volgende:
Die site doet het niet hier?
Ja, komt er wel op lijkt mij.quote:Op maandag 10 september 2007 23:48 schreef mcyodogg het volgende:
Doet Spaans aan zo zonder dak. Of komt ie er toch op?
Mja, wat moeten we hier nou van zeggen...quote:Op maandag 10 september 2007 23:45 schreef koningdavid het volgende:
Wordt een apart stadion van AZ.
[afbeelding]
Lekker apart, maar damn... AZquote:Op dinsdag 11 september 2007 00:03 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Mja, wat moeten we hier nou van zeggen...
lijkt me nietquote:
Komt wel in de richting van de officiële schetsen:quote:
Maar wel van die lelijke trappen tussen het veld en de tribunesquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:18 schreef fuckbuddy het volgende:
Wat wel super is, is dat het een groot stadion kan worden zonder een sloot tussen de tribunes en het veld.
om nog maar te zwijgen over het volk dat er zitquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:24 schreef Grunner het volgende:
[..]
Maar wel van die lelijke trappen tussen het veld en de tribunes![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:26 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
om nog maar te zwijgen over het volk dat er zit
tvp
Met nog meer trieste kut klappers.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:26 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
tvp
Alsof ze de 40.000 vol gaan krijgen...quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:26 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
tvp
quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef TheGHunter het volgende:
[afbeelding]
ze breken gewoon een stuk van de arena af en zetten dat op hun eigen stadionnetje
Briljant!quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef TheGHunter het volgende:
[afbeelding]
ze breken gewoon een stuk van de arena af en zetten dat op hun eigen stadionnetje
quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef TheGHunter het volgende:
[afbeelding]
WOWquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:42 schreef TheGHunter het volgende:
[afbeelding]
Inderdaadquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:24 schreef Grunner het volgende:
[..]
Maar wel van die lelijke trappen tussen het veld en de tribunes![]()
een half leeg stadion krijgen ze danquote:Op dinsdag 11 september 2007 11:31 schreef pfaf het volgende:
[..]
Alsof ze de 40.000 vol gaan krijgen...
In Alkmaar zijn ze anders net zo arrogant. En als al dat volk uit Amsterdam naar Alkmaar verhuist zal dat er niet minder op worden... Nee, stil is het nog niet in Alkmaar, maar dat komt door die superklappersquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:59 schreef Ippon het volgende:
Wat is 020 toch arrogant. Terwijl iedereen weet dat deze vergane glorie passé is. De ArenA zal worden leeggezogen door de toekomst van het Nederlandse voetbal: AZ. Het DSB-stadion zal makkelijk 40.000 toeschouwers trekken en het kille stiltepaleis van 020 zal nog stiller zijn.
Gelukkig is er bij de schrijver van bovenstaande tekst geen enkel vleugje arrogantie te bespeurenquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:59 schreef Ippon het volgende:
Wat is 020 toch arrogant. Terwijl iedereen weet dat deze vergane glorie passé is. De ArenA zal worden leeggezogen door de toekomst van het Nederlandse voetbal: AZ. Het DSB-stadion zal makkelijk 40.000 toeschouwers trekken en het kille stiltepaleis van 020 zal nog stiller zijn.
quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:59 schreef Ippon het volgende:
Samen met Wembley de 2 meest overschatte stadions in Europa denk ik.quote:Op zondag 23 september 2007 22:00 schreef Barnet_Bee het volgende:
Zo mooi vind ik Nou Camp momenteel ook weer nier. Dit is helemaal walgelijk natuurlijk.
Oude of nieuwe Wembley? Oude vond ik toch wel erg gaaf, vanaf de trein / metro naar die twee torens lopen. Binnen zat je wel ver van het veld, maar door dat dak was er toch iets van een besloten sfeer. Nieuwe wembley nog niet geweest, Camp Nou ook niet......quote:Op zondag 23 september 2007 22:23 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Samen met Wembley de 2 meest overschatte stadions in Europa denk ik.
Het oude, heb er een Cup Final gezien maar voor mij is het het meest overschatte stadion waar ik ooit geweest ben, kutzicht op het veld ongeacht waar je zat en dat is toch het eerste vereiste lijkt me.quote:Op maandag 24 september 2007 00:06 schreef DRD het volgende:
[..]
Oude of nieuwe Wembley? Oude vond ik toch wel erg gaaf, vanaf de trein / metro naar die twee torens lopen. Binnen zat je wel ver van het veld, maar door dat dak was er toch iets van een besloten sfeer. Nieuwe wembley nog niet geweest, Camp Nou ook niet......
of ze denken dat het leuke lego isquote:Op maandag 24 september 2007 00:22 schreef hello_moto1992 het volgende:
[afbeelding]
Die kinderen denken vast dat ze taart krijgen![]()
Brrrrr.quote:Op maandag 24 september 2007 00:22 schreef hello_moto1992 het volgende:
[afbeelding]
je kan er veel van zeggen maar 13 in een dozijn vind ik het nietquote:Op maandag 24 september 2007 10:19 schreef ASroma het volgende:
nu krijgt het weer zo'n 13 in een dozijn uitstraling alla allianz arena etc.![]()
Willen ze de bezoekende ploeg hypnotiseren als ze er naartoe rijden ofzo?quote:Op maandag 24 september 2007 00:22 schreef hello_moto1992 het volgende:
[afbeelding]
Allianz-Arena ziet er van de buitenkant wat vreemd uit, maar zeker geen 13 in een dozijn. Aan de binnenkant is het wat mij betreft juist hoe een nieuw stadion moet zijn: stijle tribunes en tribunes direct aan het veld. De ingredienten zijn daar om een goed sfeertje te creeeren...quote:Op maandag 24 september 2007 10:19 schreef ASroma het volgende:
nu krijgt het weer zo'n 13 in een dozijn uitstraling alla allianz arena etc.![]()
Is wel bijzonder snel gegaan. Pas 4 weken geleden heeft AZ een verzoek ingediend bij de gemeente. Soms kunnen ambtelijke molens bijzonder snel werken.quote:Gemeenteraad Alkmaar akkoord met plannen AZ
Gepubliceerd op 04 oktober 2007, 22:16
ALKMAAR - De gemeenteraad van Alkmaar is donderdagavond unaniem akkoord gegaan met de stadionplannen van AZ. De Alkmaarse club wil het DSB Stadion uitbreiden van 17.000 naar 40.000 zitplaatsen en 60.0000 vierkante meter kantoorruimte bij het stadion bouwen.
AZ bracht de plannen voor de uitbreiding van het stadion en de nieuwbouw van kantoren begin september naar buiten. Daarbij maakte de club ook bekend af te zien van de grootschalige detailhandel bij het stadion.
Wat lul je nou dom, net alsof die kakkerlakken iets bereikt hebben de afgelopen seizoenen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:07 schreef Ippon het volgende:
[..]
Is wel bijzonder snel gegaan. Pas 4 weken geleden heeft AZ een verzoek ingediend bij de gemeente. Soms kunnen ambtelijke molens bijzonder snel werken.
Dit is het begin van het einde van die club uit 020. Gisteren was de nekslag tegen Zagreb, Scheringa maakt het verder af.
Hup Feyenoord, Kakkerlakken forever.![]()
Wie heeft er als laatste Nederlandse club een Europese beker gewonnen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:20 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat lul je nou dom, net alsof die kakkerlakken iets bereikt hebben de afgelopen seizoenen.
zeker wel, wij hebben vorig jaar nog groepsfase uefa cup gespeeldquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:20 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat lul je nou dom, net alsof die kakkerlakken iets bereikt hebben de afgelopen seizoenen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:20 schreef Leonos het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:25 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
zeker wel, wij hebben vorig jaar nog groepsfase uefa cup gespeeld
Iets met appels en perenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:25 schreef Ippon het volgende:
[..]
Wie heeft er als laatste Nederlandse club een Europese beker gewonnen?
Slechts 5 jaar geleden dus.
020 staat al weer 12 jaar droog
Over dom lullen gesproken.
Waarom zo lang nog? Tegen die tijd spelen ze al lang weer eerste divisie.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:18 schreef Ippon het volgende:
VVV-Venlo wil vanaf 2010 in een nieuw stadion spelen. De Limburgers willen in het nieuwe complex plaats hebben voor maar liefst 12.000 toeschouwers. Mocht het stadion in 2010 niet af zijn, dan is 2012 een andere deadline.
Het stadion moet ook gebruikt kunnen worden voor concerten. Het huidige stadion, De Koel, zal als het nieuwe stadion gereed is gebruikt worden als trainingsveld.
quote:'Stadion BV Veendam in Zuidbroek, of géén stadion'
VEENDAM - Het nieuwe stadion van de BV Veendam komt in Zuidbroek, of er komt helemaal geen nieuw stadion.
Dat zei geldschieter Ruud Sanders vrijdagavond tijdens een discussieforum in stadion De Langeleegte in Veendam. Daarbij waren ook de voorzitter van BV Veendam Max Becherer en gedeputeerde Henk Bleker aanwezig. Bleker ziet het stadion liever aan de oostkant van Veendam, en dan niet al te ver van de Parkstad af.
De discussie ging, naast de locatie van het stadion, ook over de datum waarop het nieuwe stadion er moet komen en hoe het eruit moet komen te zien. Als het aan Bleker ligt, trapt BV Veendam in 2012 het eerste balletje over het nieuwe veld.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:18 schreef Ippon het volgende:
VVV-Venlo wil vanaf 2010 in een nieuw stadion spelen. De Limburgers willen in het nieuwe complex plaats hebben voor maar liefst 12.000 toeschouwers. Mocht het stadion in 2010 niet af zijn, dan is 2012 een andere deadline.
Het stadion moet ook gebruikt kunnen worden voor concerten. Het huidige stadion, De Koel, zal als het nieuwe stadion gereed is gebruikt worden als trainingsveld.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:39 schreef rubbereend het volgende:
traint Roda eigenlijk nog steeds op kaalhei?
Over 15 minuten begint de verdediging en beoordelingquote:Op zondag 29 juli 2007 16:40 schreef DRD het volgende:
[..]
Eind augustus (of eind september of eind oktober........) verschijnt er een scriptie over de Nederlandse stadionbouw. Waarin een aantal van dit soort dingen worden "verklaard" en ook nog wat andere factoren (locatiekeuze, functies en concepten) aan bod komen. Die is dan voor geinteresseerden waarschijnlijk wel op te vragen via bibliotheken en dergelijke.
Ik ben bij een wedstrijd van Engeland geweest in het oude Wembley maar overschat vond ik het zeker niet. Het had gewoon iets magisch ook al zat je ver van het veld af. Blijft voor mij het nummer 1 voetbalstadionquote:Op maandag 24 september 2007 00:08 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Het oude, heb er een Cup Final gezien maar voor mij is het het meest overschatte stadion waar ik ooit geweest ben, kutzicht op het veld ongeacht waar je zat en dat is toch het eerste vereiste lijkt me.
Jezus idd tering wat lelijk zeg!!quote:Op zondag 23 september 2007 20:53 schreef mcyodogg het volgende:
Ben blij dat ik al een keer in Camp Nou geweest bent nog voordat het verneukt is.
DRD studeerd(e) planologie. En mag zich met z'n onterechte [te hoog] 7 binnenkort MSc. (het oude Drs.) noemen. Verder zijn er misschien hele voorzichtige plannen om met dit onderwerp verder te gaan, want voor m'n gevoel ben ik nog niet "klaar". Niet met het onderwerp en niet met het studeren.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:55 schreef zjroentje het volgende:
Wat studeer(de) je DRD?
Vind ik de kuip mooier..quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:24 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Feyenoord zo een stadion moeten bouwen dat lijkt op het Dragao stadion van Porto![]()
(Laatste plaatje is klikbaar)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tocht wel erg door in Nederland.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:24 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Feyenoord zo een stadion moeten bouwen dat lijkt op het Dragao stadion van Porto![]()
(Laatste plaatje is klikbaar)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
Ik ook. Maar helaas is het einde in zicht. Met Dick van Well en Eric Gudde in het bestuur zal alles wel in een sneltreinvaart komen.quote:
Dus een nieuwe Kuip met een 3de ring.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:33 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Ik ook. Maar helaas is het einde in zicht. Met Dick van Well en Eric Gudde in het bestuur zal alles wel in een sneltreinvaart komen.
Dat gaan ze nooit doen. Niet multifunctioneel.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:34 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dus een nieuwe Kuip met een 3de ring.![]()
Die enorme ruimte onder de ringen die je momenteel hebt kun je idd niet multifunctioneel gebruiken nee.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:35 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
[..]
Dat gaan ze nooit doen. Niet multifunctioneel.
Treffende gelijkenis?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:19 schreef Erasmusch het volgende:
Voor de Kuip hadden ze ook al naar Highbury gekeken
1. gefeliciteerd met het afronden van je studie en het behalven van je titel.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:41 schreef DRD het volgende:DRD studeerd(e) planologie. En mag zich met z'n onterechte [te hoog] 7 binnenkort MSc. (het oude Drs.) noemen. Verder zijn er misschien hele voorzichtige plannen om met dit onderwerp verder te gaan, want voor m'n gevoel ben ik nog niet "klaar". Niet met het onderwerp en niet met het studeren.
quote:AZ-stadion kandidaat WK-wedstrijden 2018
Gepost door: Roadster | donderdag 18 oktober 2007 -
Dirk Scheringa is door de KNVB gevraagd of het AZ-stadion zich kandidaat wil stellen als een van de plaatsen waar in 2018 WK-wedstrijden gespeeld zouden kunnen worden, indien Nederland en België er in slagen het wereldkampioenschap voetbal binnen te slepen. Dat zei Scheringa na afloop van de ploegpresentatie van de DSB-schaatsploeg, vanmiddag in datzelfde stadion.
Vanavond zal de steenrijke voorzitter in een daarvoor speciaal belegde persconferentie tekst en uitleg geven over de toekomstige uitbreiding van het stadion naar 40.000 zitplaatsen. De aanvraag daarvoor is al bij de gemeente gedaan.“Wij zijn gevraagd door de KNVB,” zei Scheringa. “En wij stellen ons graag kandidaat.”
Op de vraag of het niet wat al te snel is om uit het stadion te vergroten, nauwelijks een jaar na de opening meldde de voorzitter dat AZ dit jaar als 23.000 seizoenkaarten had kunnen verkopen, als er plaats was geweest. De capaciteit van het stadion in zijn huidige vorm is 17.000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |