abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53871831
tvp
pi_53878967
Bij Cagliari willen ze een nieuw stadion met 25.000 capaciteit. Da's een stuk meer dan dat er nu gemiddeld op de tribune zitten.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_53932305
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:55 schreef zjroentje het volgende:
Wat studeer(de) je DRD?
DRD studeerd(e) planologie. En mag zich met z'n onterechte [te hoog] 7 binnenkort MSc. (het oude Drs.) noemen. Verder zijn er misschien hele voorzichtige plannen om met dit onderwerp verder te gaan, want voor m'n gevoel ben ik nog niet "klaar". Niet met het onderwerp en niet met het studeren.

Soort van stadionnieuws: Komende week de jublieumwedstrijd Spartak Moskou-Haarlem, 25 jaar na de ramp.
pi_53954039
Nu naast Dick van Well ook Eric Gudde in het bestuur van Feyenoord zit, zal er wel vaart gemaakt worden met de plannen voor een nieuw stadion.
pi_53973059
Feyenoord zo een stadion moeten bouwen dat lijkt op het Dragao stadion van Porto
(Laatste plaatje is klikbaar)

pi_53973115
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:24 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
Feyenoord zo een stadion moeten bouwen dat lijkt op het Dragao stadion van Porto

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Vind ik de kuip mooier..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53973152
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:24 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Tocht wel erg door in Nederland.
pi_53973214
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:29 schreef VoreG het volgende:

[..]

Tocht wel erg door in Nederland.
Die 2e ring valt natuurlijk door te trekken he. Als ze die aan bijde kanten door trekken dan zit je wel aan de 60.000 man die erin kunnen. In het Dragao kunnen er nu 50.000. Groot genoeg voor Feyenoord op dit moment.
pi_53973234
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:27 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Vind ik de kuip mooier..
Ik ook. Maar helaas is het einde in zicht. Met Dick van Well en Eric Gudde in het bestuur zal alles wel in een sneltreinvaart komen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:34:36 #190
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53973249
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:33 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:

[..]

Ik ook. Maar helaas is het einde in zicht. Met Dick van Well en Eric Gudde in het bestuur zal alles wel in een sneltreinvaart komen.
Dus een nieuwe Kuip met een 3de ring.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_53973274
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:34 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dus een nieuwe Kuip met een 3de ring.
Dat gaan ze nooit doen. Niet multifunctioneel.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:40:10 #192
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_53973364
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:35 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:

[..]

Dat gaan ze nooit doen. Niet multifunctioneel.
Die enorme ruimte onder de ringen die je momenteel hebt kun je idd niet multifunctioneel gebruiken nee.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 oktober 2007 @ 19:52:59 #193
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53995142
ze willen qua tribunebouw, dicht op het veld de Allianz Arena gebuiken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_53995209
Hoe weet je dat? Een andere user melde dat van de week ook al namelijk.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 oktober 2007 @ 20:09:33 #195
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53995525
stond volgens mij een stuk over in het AD. Qua sfeer willen ze ook lijken op het nieuwe Arsenal stadion.
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54011555
Is dat zo sfeervol dan? Voor de Kuip hadden ze ook al naar Highbury gekeken
pi_54013000
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:19 schreef Erasmusch het volgende:
Voor de Kuip hadden ze ook al naar Highbury gekeken
Treffende gelijkenis?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:59:41 #198
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54013183
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:41 schreef DRD het volgende:DRD studeerd(e) planologie. En mag zich met z'n onterechte [te hoog] 7 binnenkort MSc. (het oude Drs.) noemen. Verder zijn er misschien hele voorzichtige plannen om met dit onderwerp verder te gaan, want voor m'n gevoel ben ik nog niet "klaar". Niet met het onderwerp en niet met het studeren.
1. gefeliciteerd met het afronden van je studie en het behalven van je titel.
2. Verder studeren, altijd doen, zolang je kan!
3. Planologie, in Utrecht? Die UB kom ik dus nooit in, wellicht wil je je thesis online zetten?
  donderdag 18 oktober 2007 @ 19:11:40 #199
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_54015527
quote:
AZ-stadion kandidaat WK-wedstrijden 2018
Gepost door: Roadster | donderdag 18 oktober 2007 -

Dirk Scheringa is door de KNVB gevraagd of het AZ-stadion zich kandidaat wil stellen als een van de plaatsen waar in 2018 WK-wedstrijden gespeeld zouden kunnen worden, indien Nederland en België er in slagen het wereldkampioenschap voetbal binnen te slepen. Dat zei Scheringa na afloop van de ploegpresentatie van de DSB-schaatsploeg, vanmiddag in datzelfde stadion.

Vanavond zal de steenrijke voorzitter in een daarvoor speciaal belegde persconferentie tekst en uitleg geven over de toekomstige uitbreiding van het stadion naar 40.000 zitplaatsen. De aanvraag daarvoor is al bij de gemeente gedaan.“Wij zijn gevraagd door de KNVB,” zei Scheringa. “En wij stellen ons graag kandidaat.”

Op de vraag of het niet wat al te snel is om uit het stadion te vergroten, nauwelijks een jaar na de opening meldde de voorzitter dat AZ dit jaar als 23.000 seizoenkaarten had kunnen verkopen, als er plaats was geweest. De capaciteit van het stadion in zijn huidige vorm is 17.000.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 oktober 2007 @ 19:16:44 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54015648
lijkt me logisch
DeLuna vindt me dik ;(
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 06:58:15 #201
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_54025585
quote:
  • Dak gaat eraf bij AZ
  • Door MARCEL VAN DER KRAAN

• ALKMAAR - Met de presentatie van bouwplannen voor nieuwe, torenhoge tribunes, die het stadion van AZ moeten uitbreiden tot 40.000 zitplaatsen én de realisatie van 60.000 vierkante meter aan kantoren, heeft Dirk Scheringa gisteravond de tweede grote fase van het tijdperk AZ ingeluid.

• De verf in het huidige DSB-stadion is nog maar nauwelijks droog of de voorzitter van de Alkmaarders trekt de bouwvakkers al weer uit hun keet. AZ moet vooruit, doorstoten in de absolute top, ook al is er juist op dit ogenblik sportieve tegenwind.

• Feyenoord en Ajax hebben op dit moment de grootste voetbalarena’s, AZ komt daar straks gauw achteraan. Het dak, zo vertelden de door Scheringa in de arm genomen architecten, gaat er binnenkort letterlijk af. Rond driekwart van het huidige, nagelnieuwe stadion wordt een kolossale ring geschoven, die boven de huidige tribunes uitsteekt. Daarop wordt een nieuw dak geplaats, waarin zo goed als zeker ook de nieuwe veldverlichting komt te hangen.

• De KNVB heeft de gemeente Alkmaar al gevraagd of de stad met dat nieuwe stadion gastheer wil zijn voor het WK in 2018, als Nederland dat samen met België krijgt toegewezen. ,,Daarop is positief geantwoord,’’ zei Scheringa verheugd.

• Waar de lokale overheid de voorbije jaren voortdurend dwars lag of de bouwplannen voor het huidige onderkomen voortdurend stagneerde, staat elke ambtenaar in Alkmaar nu te springen voor de injectie die Scheringa met zijn mensen aan voetbalclub AZ geeft.

• Technisch directeur Marcel Brands is eveneens razend enthousiast over de doorgroei van AZ. Hij was de enige vertegenwoordiger van de technische staf bij de presentatie van het volgende tijdperk rond de club. Brands: ,,We willen onze grenzen verleggen. Als je wilt groeien en bij de top wil aanhaken, moet je budget creëren. Met een stadion van 40.000 zitplaatsen stijgt niet alleen de recette. Het totale imago van AZ zal veranderen.’’ Om grote voetballers binnen te halen kon Brands in het verleden nooit wijzen op een fraai stadion. Zelfs nu weet hij dat spelers liever voor 50.000 fans in de Kuip spelen dan in het 17.000 plaatsen tellende DSB-stadion van AZ.

• ,,Je begrijpt dat we vroeger, met de Alkmaarderhout, helemaal een probleem hadden. Straks heb je als club echt uitstraling als je kan wijzen op een stadion waar 40.000 mensen in kunnen. Daarnaast kun je dan klimmen naar een begroting van zo’n 50 miljoen euro.’’ Te meer daar er net zoveel geld wordt binnengehaald uit nieuwe VIP-boxen als uit 23.000 extra stoelen. ,,Werkelijk alles wordt groter, tot aan de merchandising toe,’’ zegt Brands.

• De komst van vier reusachtige kantoorgebouwen, waarin het personeel straks vanaf 30 meter over het landschap naar zee kan kijken, lijkt wat overdreven. Maar Scheringa heeft als handige zakenman vooruit gekeken. Als hij voor de uitbouw van zijn stadion drie nieuwe parkeergarages moet bouwen, is hij veel geld kwijt. Door vier kantoren te bouwen bovenop drie enorme parkeeretages (goed voor bijna 3000 auto’s) worden er miljoenen terugverdiend.

• Op de vraag wanneer het nieuwe stadion klaar moet zijn, kon Scheringa gisteravond met de beste wil van de wereld nog geen antwoord geven. ,,Omdat we in dit land nu eenmaal afhankelijk zijn van procedures, vergunningen en bezwaren. Als het snel gaat, kan de eerste paal gauw de grond in.’’
  •   vrijdag 19 oktober 2007 @ 07:11:39 #202
    64276 9christensen
    Grolsch bier is gezond
    pi_54025597
    Dat krijgen ze nooit vol
    Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
    [b]Enschede![/b]
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 07:30:41 #203
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_54026192
    Offtopic discussie verwijderd
    Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
    Winnaar Serie A-toto 2008-2009
    Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
    En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
    pi_54026886
    Als Nederland samen met Belgie het WK wil gaan organiseren in 2018, hoeveel stadions moet Nederland dan gaan leveren? En welke komen er in aanmerking? De ArenA, het nieuwe Feyenoord stadion, het stadion van AZ.... PSV misschien een nieuw stadion? Of de hoeken van het Vitesse stadion dicht maken?
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:02:17 #206
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_54027358
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 09:37 schreef Vat0s-L0c0s het volgende:
    Als Nederland samen met Belgie het WK wil gaan organiseren in 2018, hoeveel stadions moet Nederland dan gaan leveren? En welke komen er in aanmerking? De ArenA, het nieuwe Feyenoord stadion, het stadion van AZ.... PSV misschien een nieuw stadion? Of de hoeken van het Vitesse stadion dicht maken?
  • Amsterdam Arena (eventueel iets uitgebreid)
  • De Kuip (eventueel nieuw?)
  • DSB Stadion (uitgebreid)
  • Philips Stadion (uitgebreid)
  • Euroborg (uitgebreid)
  • Arke Stadion? Forepark Stadion? (uitgebreid)

• Koning Boudewijn Stadion
  • Jan Breydel Stadion/nieuw Club Brugge stadion
  • Constant vandenstock Stadion/nieuw olympisch stadion Brussel
  • Sclessin (uitgebreid)
  • Stade du Pays (hoeken dicht?)
  • Fenix Stadion (uitgebreid)

Zoiets, denk ik. Ik vind het zesde stadion in Nederland het moeilijkst. Den Haag zou als stad een goede kandidaat zijn, maar het zou natuurlijk belachelijk zijn om dat lel van ADO Den Haag naar 40.000 uit te breiden. Het Abe Lenstra Stadion is qua capaciteit dan weer wat makkelijker, maar Heerenveen lijkt me geen waardige speelstad. Dan is Enschede een betere optie, me dunkt..
  • I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
    pi_54027422
    Misschien 2 stadions in Rotterdam? De "oude" Kuip nog een keer renoveren, en er een nieuwe naast zetten.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:10:18 #208
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_54027487
    Zou kunnen, maar ik weet niet of men één speelstad met twee stadions wil 'belasten'. Dat maakt het planningsgewijs allemaal niet makkelijker. Wat dat betreft heb je dus ook een probleem in Belgie, met het Koning Boudewijn Stadion versus een eventueel uitgebreid/nieuw Anderlecht stadion.

In Gent wil men ook een nieuw stadion, maar die zou een capaciteit van 22.500 moeten krijgen. Wellicht dat ze daar alsnog overheen gaan voor het WK?

Als ik puur af ga op de steden en niet op de huidige stadions of clubs die er spelen, dan zou ik gaan voor zes om zes met de volgende steden..

• Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Groningen.
  • Belgie: Brussel, Antwerpen, Gent, Charleroi, Luik en Brugge.

[ Bericht 12% gewijzigd door Blight op 19-10-2007 10:23:39 ]
  • I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
    pi_54027955
    Arnhem kan natuurlijk ook nog.
    pi_54028079
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 10:10 schreef Blight het volgende:
    Zou kunnen, maar ik weet niet of men één speelstad met twee stadions wil 'belasten'. Dat maakt het planningsgewijs allemaal niet makkelijker. Wat dat betreft heb je dus ook een probleem in Belgie, met het Koning Boudewijn Stadion versus een eventueel uitgebreid/nieuw Anderlecht stadion.

In Gent wil men ook een nieuw stadion, maar die zou een capaciteit van 22.500 moeten krijgen. Wellicht dat ze daar alsnog overheen gaan voor het WK?

Als ik puur af ga op de steden en niet op de huidige stadions of clubs die er spelen, dan zou ik gaan voor zes om zes met de volgende steden..

• Nederland: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Groningen.
  • Belgie: Brussel, Antwerpen, Gent, Charleroi, Luik en Brugge.
  • Groningen ligt dan wel weer een eind uit de buurt, in verhouding dan. We blijven een klein kikkerlandje. In plaats van groningen kunnen we ook Kerkrade doen. Beide kunnen 20.000 man kwijt, maar Kerkrade ligt gunstiger omdat je dan ook kan combineren met wedstrijden in Belgie.

En in plaats van Den Haag zou ik inderdaad voor Arnhem kiezen.
    Wind extinguishes a candle and energizes fire
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')