Bij een andere FOK!ker thuis. Niks gewonnen, alleen maar gelachen.quote:Op zondag 16 september 2007 18:02 schreef renz0r het volgende:
[..]
Toernooitje of bij vrienden?
Heb van de week nog 3 euro gewonnen met poker![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef renz0r het volgende:
Pauper weer, gisterochtend opweg naar t station helemaal doorweekt geregend... Beter komt er weer beter weer
Treinen rijden overigens weer beter optijd
quote:Truck kantelt na noodstop voor fietsers
Door PETER KOSTER
ZWIJNDRECHT - Een gekantelde vrachtwagen heeft het verkeer in Zwijndrecht dinsdag urenlang ontregeld.
Door deze gekantelde truck werd het verkeer op de drukke rotonde Plantageweg-Van 't Hoffweg urenlang gestremd. FOTO VICTOR VAN BREUKELEN
Volgens ooggetuige G. Baan viel de met hout geladen truck om nadat de Slowaakse chauffeur op de rotonde Plantageweg-Van ’t Hoffweg moest maken voor overstekende, volwassen fietsers. Die hadden geen voorrang, maar namen die toch: ,,Ze staken hun handen op naar de chauffeur en reden gewoon door. Dat gebeurt daar regelmatig. Meestal gaat het goed.’’
In Zwijndrecht hebben fietsers nergens voorrang op rotonde, waar dat in veel andere gemeenten juist wel het geval is. Vorige week maakte deze krant bekend dat wethouder A. Dost (Christenunie-SGP) weigert de voorrangsregeling te veranderen, hoewel de hele gemeenteraad daar op aangedrongen had omdat dat veiliger zou zijn.
De 61-jarige chauffeur van de gekantelde truck slaagde er op eigen kracht in uit zijn kabine te komen, maar werd met een wond aan zijn achterhoofd naar het Erasmus Medisch Centrum gebracht.
Bij het ongeluk raakte een dieseltank lek. De brandweer ruimde de diesel op. Vanwege opruimwerkzaamheden was de rotonde, een knelpunt in de drukke route tussen de A16 en het industrieterrein Groote Lindt, urenlang gestremd
Kut automobilisten die geen richting aangeven als ze afslaan op een rotondequote:Op woensdag 19 september 2007 11:16 schreef staticdata het volgende:
gisteren om 22:00 was de weg nog afgesloten. toen ik vanochtend richting die rotonde ging dacht ik wel WTF is hier gebeurd. Maar dit verklaard een hoop
Kut fietsers die voorrang nemen
ook datquote:Op woensdag 19 september 2007 11:57 schreef Ritchie het volgende:
[..]
Kut automobilisten die geen richting aangeven als ze afslaan op een rotonde
Geen flame naar jouquote:Op woensdag 19 september 2007 08:34 schreef karr-1 het volgende:
Gisteravond hebben we in de Gemeenteraad gesproken over parkeerregulering. Als dit doorgaat worden de parkeertarieven rondom Walburg enzo extreem verhoogd. 1,20 in het eerste uur en 1 euro in het 2de uur (het 2de gratis uur vervalt dus).
Vandaar dat mijn partij (Algemeen Belang Zwijndrecht) er ook absoluut op tegen is. Wij willen het hele betaald parkeren zelfs afschaffen omdat het meer kost als oplevert. Maar ja, zie dat er maar eens door te krijgen....quote:Op woensdag 19 september 2007 22:12 schreef renz0r het volgende:
[..]
Geen flame naar jou
GVD Hoe durven ze! Stelen van de burger als dit doorgaat!Loopt de spuigaten uit zo laat het gewoon zo als we toch al moeten
betaald parkeren
!!!
Dat is ook waar. Zoals ik zei, ik kom dagelijks over die rotonde heen en rem uit voorzorg altijd af als ik daar kom. Meeste automobilisten laten je dan zelf al voor, maar als ze niet stoppen dan stop ik zelf. Maar er zijn mensen die er dan rustig nog met de fiets voorknallen en dan moet een auto in de ankers....quote:Op woensdag 19 september 2007 11:57 schreef Ritchie het volgende:
[..]
Kut automobilisten die geen richting aangeven als ze afslaan op een rotonde
quote:Raad hikt aan tegen duurder parkeren
ZWIJNDRECHT - De gemeeenteraad van Zwijndrecht heeft nog veel moeite met de plannen om de parkeertarieven rond winkelcentrum Walburg fors te verhogen.
Dat bleek dinsdagavond tijdens een bijeenkomst van de gemeenteraad in theater De Uitstek.
Burgemeester en wethouders willen het gebied met parkeerregulering in de woonwijken rond het centrum flink uitbreiden omdat het klachten regent over parkeeroverlast. Dat kost geld, dat voorlopig nog betaald kan worden uit de opbrengsten van het betalen bij het winkelcentrum. Vanaf 2009 zijn die inkomsten echter nodig om de kosten van de nieuwe parkeergarages te dekken. Burgemeester en wethouders willen de tarieven voor betaald parkeren daarom nu flink opschroeven, zodat ze ook na 2009 nog een tijdje geld hebben voor parkeerregulering in de woonwijken. Het eerste uur zou 20 cent duurder moeten worden (1,20 euro per uur). Het tweede uur, dat nu gratis is, zou een euro per uur moeten gaan kosten. De meewste bezoekers hebben aan twee uur voldoende voor een bezoek aan Walburg.
Vrijwel alle partijen zeiden gisteravond die tariefsverhoging van 120 procent bij twee uur wel heel erg fors te vinden. VVD-raadslid A. Hoekstra noemde de verhoging zelfs ’ exhorbitant’.
Behalve de VVD is echter alleen Algemeen Belang Zwijndrecht (ABZ) absoluut tegen een prijsverhoging. ABZ opperde zelfs de suggestie om het betaald parkeren en het parkedren voor vergunninghouders maar helemaal af te schaffen. Volgens raadslid M. Uhlen werkt de parkeerregulering nu helemaal niet omdat ber toch nauwelijks gecontroleerd wordt: ,,En als we extra controleurs aanstellen worden de kosten nog hoger. De PvdA is dat gedeeltelijk met haar eens. Die partij meent dat de tarieven voor vergunninghouders niet verhoogd mogen worden, omdat vergunninghouders bij gebrek aan controle niet verzekerd zijn van een plekje. VVD en ChristenUnie-SGP vinden het bovendien vreemd dat parkeerwinsten vanaf 2009 ten goede komen aan de uitbreiding van Walburg.
Nieuwe Develstein?quote:Op donderdag 20 september 2007 20:06 schreef denB het volgende:
Wanneer is die nieuwe Develstein klaar?
Ow dat geval, wat ze in Gemeente termen LOC@ (Loket) noemen. Geen idee wanneer dat klaar is, volgens mij ergens volgend jaar of zo. gemeentehuis zou ook ergens volgend jaar klaar moeten zijn en Walburg gaat in de komende jaren op de schop.quote:
Dat wordt een serieus probleem dan Alpeko.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:58 schreef alpeko het volgende:
Ik las trouwens dat de politie Zwijndrecht/Dordrecht ook weer een geweldig idee heeft. Die gaan de komende tijd fietsers laten blazen. Je mag op de fiets een even hoog promillage als autobestuurders hebben. Dat wordt dan straks een Bob meenemen voor de fiets en zelf achterop gaan zitten, of het bij ca. 4 glazen houden. Volgens de politie moet je dan maar gaan lopen![]()
Hoezo? Ik bel jou welquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat wordt een serieus probleem dan Alpeko.
Okee, dan ben ik jouw BOF. Bewust Onbeschonken Fietser.quote:
Ja, want buiten Zwijndrecht gebeurt dat nooitquote:Op zaterdag 22 september 2007 22:56 schreef ThAzOnE het volgende:
Gloeiende gloeiende gloeiende, een of andere triest figuur heeft geprobeerd mijn auto open te breken. Gewoon fokking voor de deur! Geen idee waarom, want er lag niks in het zicht. Misschien ging het wel om de auto. Vanmiddag maar gelijk aangifte gedaan. Dit is al de zoveelste keer dat er hier wat gebeurd, 1 ding is zeker we gaan weg uit Zwijndrecht! Voorlopig kijken we buiten Zwijndrecht verder...
Nou, in Dordt maak je dat zelden mee.quote:Op zondag 23 september 2007 01:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja, want buiten Zwijndrecht gebeurt dat nooit![]()
Ik woon er nu bijna 7 jaar en in die jaren slechts 1 keer de ruit van de auto ingeslagen, meer niet. Ligt het ook niet aan de wijk waar je woont?quote:Op zaterdag 22 september 2007 22:56 schreef ThAzOnE het volgende:
Gloeiende gloeiende gloeiende, een of andere triest figuur heeft geprobeerd mijn auto open te breken. Gewoon fokking voor de deur! Geen idee waarom, want er lag niks in het zicht. Misschien ging het wel om de auto. Vanmiddag maar gelijk aangifte gedaan. Dit is al de zoveelste keer dat er hier wat gebeurd, 1 ding is zeker we gaan weg uit Zwijndrecht! Voorlopig kijken we buiten Zwijndrecht verder...
Z-Townquote:Op zondag 23 september 2007 16:17 schreef MissBliss het volgende:
Amsterdam
Maar ik ben nog wel vaak dagjes in Z-town hoor, op bezoek bij mn ouders
Normaal gesproken wel ja, maar wij werden op zaterdagmorgen door de buurvrouw uit bed gebeld dat er een ruit van onze auto ingeslagen was. De dader was natuurlijk allang vertrokken.quote:Op zondag 23 september 2007 18:19 schreef TheSorrow het volgende:
Ik moet het toch niet zien of merken dat ze aan mn auto zitten.... altijd handig, een honkbalknuppel vlak naast de voordeur
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |