Nee hoor, beiden drukken je allerlei regels door je strot waar je niet op zit te wachten. En hoeveel stuitender wil je het hebben als je al niet eens mag beslissen over je eigen leven, zoals in het geval van de CU?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:35 schreef Ivo1986 het volgende:
Denk dat er beter een Katholiek of ander Christen in het kabinet kan zitten dan een moslim!
Oneens, ik denk dat er ook Moslims in het kabinet zouden moeten zitten, die zijn namelijk ook een deel van onze maatschappij.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 01:35 schreef Ivo1986 het volgende:
Denk dat er beter een Katholiek of ander Christen in het kabinet kan zitten dan een moslim!
Wat een onzin, dat de CU dat wilt houdt nog niet in dat het dus ook wordt uitgevoerd. De CU wordt gesteund door een deel van de bevolking die zich hier in kan vinden, een ander deel dat zich hier niet in kan vinden heeft dus op een andere partij gestemd. En zolang dit een meerderheid is zal het dus niet gebeuren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 10:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee hoor, beiden drukken je allerlei regels door je strot waar je niet op zit te wachten. En hoeveel stuitender wil je het hebben als je al niet eens mag beslissen over je eigen leven, zoals in het geval van de CU?
Het christelijke kabinet heeft al de nodige invloed gehad. Euthanasie Vs pallatieve sedatie, er word weer gediscussieerd over langere wachtperiodes voor abortus, strenger drugsbeleid. We worden al religieus onderdrukt en het kabinet is nog maar net begonnen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:13 schreef Klit het volgende:
[..]
Oneens, ik denk dat er ook Moslims in het kabinet zouden moeten zitten, die zijn namelijk ook een deel van onze maatschappij.
Door ze er niet in te hebben zitten zal een deel van de bevolking dus niet worden vertegenwoordigd en dus ook niet begrepen.
Op die manier zullen ze zich dus ook niet identificeren met het kabinet en dus niet met Nederland.
Als er nu iets wordt besloten dan is het een vreemde, anders is het mede beloten door een geestverwant en dus veel sneller acceptabel.
[..]
Wat een onzin, dat de CU dat wilt houdt nog niet in dat het dus ook wordt uitgevoerd. De CU wordt gesteund door een deel van de bevolking die zich hier in kan vinden, een ander deel dat zich hier niet in kan vinden heeft dus op een andere partij gestemd. En zolang dit een meerderheid is zal het dus niet gebeuren.
(Of je moet niet stemmen, maar dan moet je ook niet zeuren vind ik.)
Dat heeft niets met Christelijk te maken, dat hebben niet Christelijke partijen ook in hun programma staan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het christelijke kabinet heeft al de nodige invloed gehad. Euthanasie Vs pallatieve sedatie, er word weer gediscussieerd over langere wachtperiodes voor abortus, strenger drugsbeleid. We worden al religieus onderdrukt en het kabinet is nog maar net begonnen.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:41 schreef Klit het volgende:
[..]
Dat heeft niets met Christelijk te maken, dat hebben niet Christelijke partijen ook in hun programma staan.
Onzin dus.
quote:De PvdA vindt dat de praktijk heeft laten zien dat de regeling voor abortus (Wet afbreking zwangerschap) vanaf het moment dat die werd ingevoerd goed heeft gewerkt.
quote:De PvdA is er voor dat de mogelijkheid blijft bestaan dat de pillen bij house parties worden getest. Grote zorg hierbij is dat inmiddels de pillen zodanig zijn "vervuild" dat niet meer met eenvoudige apparatuur getest kan worden. Deze ontwikkelingen moeten nauwlettend worden gevolgd. Het volksgezondheidsbelang dient hierbij voorop te staan.
quote:De PvdA vindt dat euthanasie nu wettelijk goed is geregeld. De PvdA heeft zich hier mede voor ingezet. We zien geen reden om deze wet de komende jaren fundamenteel te veranderen. Wel zien wij uit naar een goede evaluatie van de wet, zoals deze is aangekondigd voor begin 2006.
Ik ben begonnen bij de enige niet-christelijke partij in het kabinet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:37 schreef Klit het volgende:
Ja en?
Je denkt dat er niet meer partijen in de kamer zitten of zo?
Dat andere politieke partijen mij ook vrijheden willen afpakken pleit de christelijke partijen niet vrij.quote:Op zondag 12 augustus 2007 01:42 schreef Klit het volgende:
Nee, dat overwegingen niet bij voorbaat uit Het Geloof voortkomen.
Er zijn dus ook niet Christelijke partijen die staan voor deze punten maar ook voor andere zaken die jouw vrijheid inperken, dus het is onzin om te zeggen dat er geen Christenen in het kabinet zouden moeten zitten, je zou wel kunnen zeggen dat je geen mensen in de politiek wil hebben die jou in je vrijheden beperken, maar dat hoeven dus geen Christenen te zijn.
Als je ze kan overtuigen zullen ze het waarschijnlijk doen?quote:Op zondag 12 augustus 2007 02:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat andere politieke partijen mij ook vrijheden willen afpakken pleit de christelijke partijen niet vrij.
De dogmatiek van religies blokkeerd argumentatie. De christelijke partijen weten zeker wat beter voor mij is en voelen zich gesteund door vele mensen over de hele wereld met een vergelijkbaar waandenkbeeld. Met andere partijen valt over het algemeen beter te praten.
[b]Als ik de VVD ervan kan overtuigen dat het goedkoper is en meer stemmen oplevert om drugs vrij te geven, zullen ze dat waarschijnlijk doen.[/b] Daarnaast heeft de VVD sowieso meer affectie met vrije keus dan welke christelijke partij dan ook.
De linkse partijen hebben van oudsher veel met individuele vrijheid, hoewel ze op sommige gebieden ook veel willen regelen. Maar ik heb het vermoeden dat ze (zoals de PvdA) voor een liberaal drugsbeleid zijn en weinig moeite hebben met abortus en euthanasie.
Misschien dat ik nog meer partijen kwijt wil, maar het afschaffen van religieuze partijen lijkt mij een zeer sterk begin.
Het zal best dat het mensen zijn maar ze willen hun mening, geïnspireerd op een niet bestaande God, aan mij opdringen. Pure religieuze staatsterreur.quote:Op zondag 12 augustus 2007 02:22 schreef Klit het volgende:
[..]
Als je ze kan overtuigen zullen ze het waarschijnlijk doen?
Als je een andere partij kunt overtuigen zullen ze het waarschijnlijk ook doen.
Daarnaast geef je eigenlijk al aan dat een Christelijke partij in ieder geval staat voor z'n standpunten en niet doet aan draaikonterij.
Verder denk ik niet dat jij een politieke partij zal kunnen overtuigen, je brengt niet eens een stem uit en gaat dan hier lopen klagen over de politiek en dat je zo zielig bent omdat je niet helemaal vrij voelt en dat de politiek regeltjes opstelt.
En dan vooral gaan zeggen dat het allemaal komt door de Christenen in deze wereld want die kun je mooi als groep aanspreken. Dat dit gewoon mensen zijn van vlees en bloed met gewoon een eigen mening en eigen normen en waarden vergeet je voor het gemak maar even.
Nee papierversnipperaar, je idealen zijn vast mooi, alleen ze zullen niet werken en dus ook nooit op die manier worden toegepast hier in Nederland om de simpele reden dat een meerdeheis van de bevolking dat schijnbaar niet ziet zitten.
Dus er is voor jou denk ik nog maar één oplossing; emigreren naar een land dat wel al die vrijheden biedt die jij je wenst.
Alsof er zo'n land zou bestaan (raar he, hoe zou dat nu komen?)
En anderen die willen hun mening geïnspireerd door iets anders aan je opdringen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 02:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zal best dat het mensen zijn maar ze willen hun mening, geïnspireerd op een niet bestaande God, aan mij opdringen. Pure religieuze staatsterreur.
Daarnaast wil ik voor een partij stemmen, niet tegen. Er is geen partij die mij voldoende aanspreekt, dus ik stem niet. Dat recht heb ik. Ik kan me niet voorstellen dat je mij wilt aanmoedigen om een proteststem uit te brengen. Op Wilders misschien?
Tijden veranderen, misschien worden we in Nederland nog eens zo intelligent om een religie-vrije staat te creëeren. Ik vind het jammer dat je andere mensen niet de vrijheid gunt om hun eigen keuzes te maken. Als je denkt dat je mensen moet dwingen om jouw religieuze regels te volgen moet er toch iets mis zijn.
Weltrusten.
Je posts beginnen wel erg goedkoop te worden. Eerst quote je mijn posts verkeerd en nu geef je je over aan persoonlijke insinuaties. Ik heb toevallig een mooie baan waar ik verder kan met Fok!en. Jaloers?quote:Op zondag 12 augustus 2007 03:33 schreef Klit het volgende:
[..]
En anderen die willen hun mening geïnspireerd door iets anders aan je opdringen.
Heeft dus niets met het Christendom te maken, je pikt deze groep er alleen maar uit omdat deze mensen zich duidelijk en standvastig uitspreken over zaken.
En als jij een proteststem wil uitbrengen dan is dat je goed recht, die vrijheid heb je hier gewoon.
Maar als je nu zo voor die ideeen van je sta, dan zou je daar iets mee willen doen neem ik aan. En iets ermee doen is dus niet de hele dag achter de computer gaan lopen verkondigen dat we toch wel erg worden onderdrukt hier in Nederland en dat we niets mogen hier. Hallo zeg, je post hier gemiddeld 72 posts op een dag. Doe je verder ook nog iets, iets waarmee je geld verdient of zo?
je hebt het hoogste woord over de politiek maar je stemt niet eens omdat er op dit moment geen partij is die jouw voldoende aanspreekt? Nou dat zal dan wel altijd blijven denk ik.
Er is zeker ook geen partij die in de buurt komt van jouw ideaal?
Wat doe jij er nu aan om dingen te veranderen dan?
Volgens mij ben je een heel erg verwent jongetje dat weer staat te stampvoeten omdat er vanuit de overheid is gezegd dat je nog steeds moet stoppen voor het rode verkeerlicht en dat terwijl je dat toch best zelf uit kan maken want je bent toch al bijna twintig.
Dit standpunt kwam dan ook nog eens van de CU, dus het is allemaal de schuld van de Christenen.
Ik zou zeggen ga eens naar Hans Anders en haal eens een goede bril en kijk dan nog eens een keertje rond in deze wereld, hij zal misschien wel voor je open gaan.
Ik moest lachen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 11:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je posts beginnen wel erg goedkoop te worden. Eerst quote je mijn posts verkeerd en nu geef je je over aan persoonlijke insinuaties. Ik heb toevallig een mooie baan waar ik verder kan met Fok!en. Jaloers?
Ten tweede begint vaak iemand anders een topic (het topic religie bijvoorbeeld) en geef ik antwoord op een vraag. Jij bent 2x een topic begonnen met een quote van mij. Moet je niet gaan lopen zeuren over het resultaat. Als je de discussie niet kan winnen moet je niet boos op mij worden maar je serieus gaan buigen over je eigen inzichten.
Wat ik buiten Fok! doe gaat je geen reet aan.
Succes.
Die ad homimem argumenten sieren jou anders ook niet. Je hebt gezondigd.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:25 schreef Klit het volgende:
Ik denk niet dat papierversnipperaar nog gaat reageren hier, hij weet wanneer hij een discussie heeft verloren denk ik.
Onzin? Doe je oogkleppen af man! Die CU lui willen dat omdat ze in een fabeltje geloven mij verbieden om op een door mij gekozen moment uit het leven te stappen. Dat is ronduit ziek. Dat gaat ze verdomme niet aan! En het heeft niets met een meerderheid te maken. Het is hetzelfde als je zegt: "Ach, die Janmaat heeft toch geen meerderheid, dus tot die tijd worden negers nog niet standrechtelijk geëxecuteerd, dus boeiend!".quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:13 schreef Klit het volgende:
Wat een onzin, dat de CU dat wilt houdt nog niet in dat het dus ook wordt uitgevoerd. De CU wordt gesteund door een deel van de bevolking die zich hier in kan vinden, een ander deel dat zich hier niet in kan vinden heeft dus op een andere partij gestemd. En zolang dit een meerderheid is zal het dus niet gebeuren.
(Of je moet niet stemmen, maar dan moet je ook niet zeuren vind ik.)
Ja, als er genoeg mensen zijn die denken dat de CU hun belangen het beste kan behartigen dan zullen dus ook hun standpunten recht worden aangedaan, lijkt me logisch en is wel zo eerlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 20:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Onzin? Doe je oogkleppen af man! Die CU lui willen dat omdat ze in een fabeltje geloven mij verbieden om op een door mij gekozen moment uit het leven te stappen. Dat is ronduit ziek. Dat gaat ze verdomme niet aan! En het heeft niets met een meerderheid te maken. Het is hetzelfde als je zegt: "Ach, die Janmaat heeft toch geen meerderheid, dus tot die tijd worden negers nog niet standrechtelijk geëxecuteerd, dus boeiend!".
Naar ik aanneem bedoel je hier ad hominem en tja, als hij constant persoonlijk wordt, kan ik natuurlijk niet helemaal achterblijven.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:10 schreef LB06 het volgende:
[..]
Die ad homimem argumenten sieren jou anders ook niet. Je hebt gezondigd.
Dus bij 51% moslims hebben we een probleem, want dan is de sharia in NL een feit. Maar het is werkelijk te triest dat er mensen zijn die er geen probleem mee hebben dat iedereen van basale vrijheden wordt beroofd omdat er toevallig een meerderheid van de mensen gelooft in sprookjes.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:02 schreef Klit het volgende:
Ja, als er genoeg mensen zijn die denken dat de CU hun belangen het beste kan behartigen dan zullen dus ook hun standpunten recht worden aangedaan, lijkt me logisch en is wel zo eerlijk.
* LB06 mompelt iets over wangen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:05 schreef Klit het volgende:
[..]
Naar ik aanneem bedoel je hier ad hominem en tja, als hij constant persoonlijk wordt, kan ik natuurlijk niet helemaal achterblijven.
Maar jullie hebben gelijk, helemaal netjes is het niet van mij.![]()
Het punt van de sharia is dat delen ervan ongrondwettelijk zijn, mits ze worden nageleefd. Datzelfde geldt uiteraard voor delen van de bijbel. En dát is wel kwalijk. Christenen, moslims, Geert Wilders en andere politici en mensen in het algemeen zijn vrij om te doen en laten wat ze willen binnen en buiten de politiek, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. En dat geldt voor politici met name en in het bijzonder voor de grondwet.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 22:43 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Dus bij 51% moslims hebben we een probleem, want dan is de sharia in NL een feit. Maar het is werkelijk te triest dat er mensen zijn die er geen probleem mee hebben dat iedereen van basale vrijheden wordt beroofd omdat er toevallig een meerderheid van de mensen gelooft in sprookjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |