klinkt zeker het meeste gay...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:09 schreef Athmozz het volgende:
[..]
[..]
Gefritureerde aardappelreepjes dan![]()
Patatas fritas is het Spaanse woord voor patat / friet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:17 schreef dazzle123 het volgende:
Het is trouwens Pommes frites in het Frans. Dus wat voor een taal patatas frites zou moeten zijn?
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:13 schreef mcDavid het volgende:
Wat boeit het, zolang je maar voldoende caloriën voor je geld krijgt.
nee friet is dialect van beneden de rioleringquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:51 schreef Walter81 het volgende:
Ik stem voor friet als rasechte Brabander.
En wat het argument betreft dat friet slaat op de bereidingswijze:
Dunne gebakken schijfjes aardappel noem je toch ook geen patat, omdat het aardappel is?
Dan zeg je ook chips, dat is ook bereidingswijze: het snijden in dunne schijfjes.
Patat is gewoon dialect van boven de sloot![]()
Maar dan is het koud!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:15 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Uit vuilnisbakken eten levert het meeste caloriën voor je geld op![]()
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 18:55 schreef L.no het volgende:
Friet.
Waarom noem je het zus of zo? Raar.. hier heet het friet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:38 schreef Arnoutvanh het volgende:
Patat/Friet, ik noem het de ene keer zus en de andere keer zo, wat maakt het uit? Nait soezen man, moar eet'n!
Tuurlijk, je noemt vloeibaar voedsel dat bereid wordt door ingrediënten te koken toch ook geen soep?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:32 schreef HeatWave het volgende:
Friet is natuurlijk een verbastering van Frites, wat gebakken betekent, en Patat is van Patates, wat het gerecht is.
Je noemt shoarma toch ook geen "broodje gegrilled"?
Dus ook al is Patat ook niet lading dekkend, het is iig correcter dan Friet lijkt me. Het verwijst iig naar WAT je eet en niet hoe het is klaargemaakt.
Opgeslot, slotje.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:04 schreef zarGon het volgende:
Friet eet je in Belgie.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:04 schreef zarGon het volgende:
Friet eet je overal
Dan ben je nog erger dan de mensen die het enkel patat noemen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:38 schreef Arnoutvanh het volgende:
Patat/Friet, ik noem het de ene keer zus en de andere keer zo, wat maakt het uit? Nait soezen man, moar eet'n!
Keihard blijven beweren dat je gelijk hebt ook al heb je het niet werkt niet hoor.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 13:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan ben je nog erger dan de mensen die het enkel patat noemen.
Je noemt het friet, bij de goede naam. Maar om maar geen ruzie te krijgen, capituleer je af en toe en noemt het patat. Dat is zwak. Je moet juist opstaan tegen die gekke noorderlingen!
Iddquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Keihard blijven beweren dat je gelijk hebt ook al heb je het niet werkt niet hoor.
Patat is als meel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:11 schreef ThinkTank het volgende:
Maarre, als frieten = patat, wat zeg je dan tegen één frietje?
Ik probeer me tenminste nog nuttig te maken door anderen aan te zetten ook nuttig te zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zoals jij bedoel je? Posten in een topic dat je niet nuttig vindt, nee DA'S lekker nuttig.
Friet is voor kindjes, patat voor de grote mensenquote:Op zondag 5 augustus 2007 04:26 schreef Bizznitch het volgende:
In godsnaam, patat is zo'n fucking ordinair tyfus woord.
Aldus.. Friet.
Als je bij de snackbar om patat vraagt kijkt niemand jouw raar aan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je om patat vraagt, kijken ze je zo raar aan, schudden met het hoofd in een vorm van medelijden.
ik haal mijn friet altijd bij de vetbakquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je bij de snackbar om patat vraagt kijkt niemand jouw raar aan.
99,9% van de mensen die namelijk "patat" zeggen halen dat bij een "snackbar".
99,9% van de mensen die friet zggen halen het niet bij de snackbar, maar bij de "frituur" of "frietkraam" etc.
Daar heb ik ook al eens ooit een topic over geopend.
Vandaar die "etc"quote:Op maandag 6 augustus 2007 12:34 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
ik haal mijn friet altijd bij de vetbak![]()
idd... het beste bier hebben wijquote:Op maandag 6 augustus 2007 12:12 schreef AcidBurner het volgende:
Heatwave : tis toch gewoon afhankelijk van waar je woont... jkan je daar wel gelijk mee krijgen?
bij jullie :^patat
bij ons : friet ...
straks ga je nog verklaren dat jullie ook het beste bier hebben, het moet natuurlijk niet gekker worden he![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |