ROFLS IK WOON IN HET NOORDEN EN IK NOEMDE HET FRIET AHAHH!!!!!!!!11111111111@@@2AT@@2tweequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:17 schreef zarGon het volgende:
Hier zijn diverse topics over geweest.
Noord-Nederland en het westen noemen het patat en het zuiden friet.
Whatever.
Fine. Whatever.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:20 schreef RickoKun het volgende:
[..]
ROFLS IK WOON IN HET NOORDEN EN IK NOEMDE HET FRIET AHAHH!!!!!!!!11111111111@@@2AT@@2twee
ROFFLS!!! IK WOON IN HET NOORDEN EN IK NOEM ZE PIEPERS!!!111111EINS11HAHHA!!11oquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Fine. Whatever.
Aardappelen. Niet zeiken, maar eten.
das dus dikke onzin. in belgie betekent patat aardappelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:20 schreef JufJoop het volgende:
Juist.. friet!
PatatDas bels, daar eten ze patattekes..
Zoals jij bedoel je? Posten in een topic dat je niet nuttig vindt, nee DA'S lekker nuttigquote:
Ja, en friet is een bereidingswijze....quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:39 schreef AcidBurner het volgende:
Tis Friet. of Frietjes of Frut...
Patat is een aardappel.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:39 schreef AcidBurner het volgende:
Tis Friet. of Frietjes of Frut...
Patat is een aardappel.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en friet is een bereidingswijze....
Erg slim zijn ze niet in het zuiden he?.
Ja, duidelijk niet de mijne, ik probeer een beetje logica in mijn taal te houden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:44 schreef AcidBurner het volgende:
[..]Nee domme belgen zijn we!!! jaaaaaaaaaaaaaaaaa
jajajajaja
Maar hier zeggen ze wel... friet... ik zou als ik jullie was geen echte Belgische frietkraam binnenstappen en vragen achter een patatje... want dan krijg je een frietje met extra speeksel denk ik![]()
Ach ieder volk zijn cultuur he... hier zeggen we FRIET![]()
die vette slappe rommel uit Nederland kan je inderdaad patat noemen, aangezien die kwalitatief inferieur is aan de echte (Vlaamse) Frietquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:44 schreef PeZu het volgende:
patat stelletje gordelroosdieren, patat
wel Heatwave je bent altijd welkom voor een borreltje gestooktquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, duidelijk niet de mijne, ik probeer een beetje logica in mijn taal te houden.
Maar ik zal binnenkort wel even een gebrouwd komen drinken en dan eet ik ff een gebakken erbij, misschien als toetje een bevroren ofzo...
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
die vette slappe rommel uit Nederland kan je inderdaad patat noemen, aangezien die kwalitatief inferieur is aan de echte (Vlaamse) Friet
waar ik echt van kots zijn die dikke vlaamse friten met dit ranzige mayoquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
die vette slappe rommel uit Nederland kan je inderdaad patat noemen, aangezien die kwalitatief inferieur is aan de echte (Vlaamse) Friet
Dan heb je nog nooit ECHTE vlaamse frieten gegeten; die is namelijk napperig goudbruin gebakken. Niet van die 2cm dikke lappen ouwe patat die ze ff ondergedompeld hebben, waardoor je eigenlijk rauwe patat met wat vet errond krijgt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb het totaal niet op Vlaamse patat () das pas slappe aardappel meuk.
Bron? Een of andere hollander die na een vat slootwater (aka heineken) ook eens iets wou zeggen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:55 schreef HeatWave het volgende:
De beste Vlaamse Patat wordt al sinds jaar en dag gebakken in...
Amsterdam.....
Daarom dus Patates Frites: Gefrituurde aardappelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:32 schreef HeatWave het volgende:
Friet is natuurlijk een verbastering van Frites, wat gebakken betekent, en Patat is van Patates, wat het gerecht is.
Je noemt shoarma toch ook geen "broodje gegrilled"?
Dus ook al is Patat ook niet lading dekkend, het is iig correcter dan Friet lijkt me. Het verwijst iig naar WAT je eet en niet hoe het is klaargemaakt.
Opgeslot, slotje.
Nee, de onafhankelijke test elk jaar. Ik verzin het niet hoorquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Bron? Een of andere hollander die na een vat slootwater (aka heineken) ook eens iets wou zeggen?![]()
Precies! Maar als je dan toch moet kiezen dan is wat je eet toch een stuk belangrijker dan hoe het is klaargemaakt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:57 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
Daarom dus Patates Frites: Gefrituurde aardappelen
Agreequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies! Maar als je dan toch moet kiezen dan is wat je eet toch een stuk belangrijker dan hoe het is klaargemaakt?.
Patat, voor eens en altijd, klaar!
is wel makkelijk anders voor de casual talk:quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Precies! Maar als je dan toch moet kiezen dan is wat je eet toch een stuk belangrijker dan hoe het is klaargemaakt?.
Patat, voor eens en altijd, klaar!
Nee, omdat WIJ met valide argumenten komen en jullie alleen maar met "wij hebben gelijk"quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zie hier nog wel eens een oorlog om uitbreken. Die koppige noordnederlanders willen gewoon niet toegeven.
Genoeg duidelijke argumenten voor ons gelijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, omdat WIJ met valide argumenten komen en jullie alleen maar met "wij hebben gelijk"
Gek he dat we niet toegeven aan onzin?
Dus alle Vlamingen zijn gay ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Genoeg duidelijke argumenten voor ons gelijk.
De gesneden reepjes (om maar een neutrale term te gebruiken) stop je in de frietpan, ook wel frituurpan. Als je het ergens gaat halen, haal je het bij een frituur of friettent.
Die woorden maken toch duidelijk hoe het gerecht zelf nou heet. Friet dus.
Wel lastig met bestellen als je een 'frietje met' wilquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Dus de fikadellen, krokketten, berehappen etc heet OOK Friet? Dat zeg je hier namelijk..
Het hoofdgerecht ontleent zo zijn naam. En de frietpan en frituur weer aan het gerecht zelf. 't is net een cirkel. Volkmaakt, geen begin en geen eind.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
.
Dus de fikadellen, krokketten, berehappen etc heet OOK Friet? Dat zeg je hier namelijk..
fri·tu·ren (ov.ww., ook abs.)quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Genoeg duidelijke argumenten voor ons gelijk.
De gesneden reepjes (om maar een neutrale term te gebruiken) stop je in de frietpan, ook wel frituurpan. Als je het ergens gaat halen, haal je het bij een frituur of friettent.
Die woorden maken toch duidelijk hoe het gerecht zelf nou heet. Friet dus.
Ja aapie, das geen Nederlandse friet héquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:55 schreef HeatWave het volgende:
Leuk detail trouwens voor de chauvinistische "belgen" onder ons. De beste Vlaamse Patat wordt al sinds jaar en dag gebakken in...
Amsterdam.....
Dus zelfs wat jullie zelf verzinnen kunnen wij beter.
Wat een totale dwaasheidquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het hoofdgerecht ontleent zo zijn naam. En de frietpan en frituur weer aan het gerecht zelf. 't is net een cirkel. Volkmaakt, geen begin en geen eind.
De bijgerechten zoals de snacks hebben gewoon eigen namen.
Je koppigheid en het wringen in rare bochten is verbijsterend.
''Ik ga zo even aardappel eten''quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:20 schreef HeatWave het volgende:
Het is angstvallig stil uit de zuidelijke hoek opeens.
Hoe heet het ook alweer: PWND? Uitgeluld?
Ik ga zo even een gebrouwen drinken op het terras denk ik, portie friet erbij (lees: bittergarnituur, warm).
En? Wat is daar raar aan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
''Ik ga zo even aardappel eten''
![]()
Friet eet je niet echt in een restaurant. We hebben het hier duidelijk over thuis friet eten. Daarbij is de friet het hoofdgerecht natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een totale dwaasheid.
Hoofdgerecht? Patat een hoofdgerecht? Dus jij gaat naar een restaurant en dan vragen ze "wilt U biefstuk of varkenshaas bij Uw patat?"
Wat een slap gelul.... niet normaal, nou is het ONZ, maar dit zou in BAG nog een slotje krijgen als apart topic zo.
Dat je dan niet denkt aan gefrituurde aardappelen.quote:
Wat heb jij gesnoven? "We" hebben het gewoon over het gerecht Patat, waar je het eet maakt geen fuck uit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Friet eet je niet echt in een restaurant. We hebben het hier duidelijk over thuis friet eten. Daarbij is de friet het hoofdgerecht natuurlijk.
Die laatste zin klopt, maar als je er in Nederland toch voor kiest het af te korten oid dan is Patat de enige logische keuzequote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:55 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat je dan niet denkt aan gefrituurde aardappelen.
Technisch gezien is het enige juiste ''Patates Frites'' maar jullie zeggen patat en wij friet, lekker boeiend
Zie niet aan wat patat de meeste logische afkorting maakt. Volgens mij zijn ze allebei even onlogischquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die laatste zin klopt, maar als je er in Nederland toch voor kiest het af te korten oid dan is Patat de enige logische keuze.
Boeiend, ach het is op dit moment boeiender dan mijn Exchange store migratie.
Dat heb ik net tot in den treure uitgelegd in dit topicquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zie niet aan wat patat de meeste logische afkorting maakt. Volgens mij zijn ze allebei even onlogisch![]()
Maar die friet op de Dam is wel Belse friet
Die argumenten heb je al. Kom eens uit dat noorden en verken de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat heb jij gesnoven? "We" hebben het gewoon over het gerecht Patat, waar je het eet maakt geen fuck uit.
Of is een broodje shoarma genuttigd in een auto opeens een broodje Peugeot?
Doe eens je best en kom eens met 1, echt maar EEN, valide argument ipv dit soort gewauwel.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
.
Of is een broodje shoarma genuttigd in een auto opeens een broodje Peugeot?
.
Als je om patat vraagt, kijken ze je zo raar aan, schudden met het hoofd in een vorm van medelijden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:03 schreef TryX het volgende:
Als je niet kan kiezen...
Je koopt 1 friet en 1 patat bij de snackbar... Vervolgens gooi je beide op de grond en begin erop te stampen!!
Die patatverkoper(ster) De Patat/fritjes!! Wat doe je!?!??![]()
Jij zo: Ik heb ze toch gekocht!! Whehehehehe!!!![]()
![]()
Het is gewoon patat en dat die nep nederlanders in brabant en die halve fransen in Belgie het friet noemen dat moeten zijn weten. Maar het blijft patat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die argumenten heb je al. Kom eens uit dat noorden en verken de rest van de wereld.
Kijk ook eens naar het engels. Fries. Dat lijkt toch meer op friet dan op patat.
Als je dan toch bijdehand doet.. Het zijn aardappelsquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:05 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het is gewoon patat en dat die nep nederlanders in brabant en die halve fransen in Belgie het friet noemen dat moeten zijn weten. Maar het blijft patat.
Ja en? ten eerste zullen "wij" dat hier dan doen om Friet. En ten tweede is de mening van een stelletje reserve belgen me net zoveel waard als de mening van een vrouw over voetbalquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als je om patat vraagt, kijken ze je zo raar aan, schudden met het hoofd in een vorm van medelijden.
Gefrituurde aardappels ook wel patat genoemd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 15:14 schreef TryX het volgende:
[..]
Als je dan toch bijdehand doet.. Het zijn aardappels
er klopt toch iets niet aan deze redenering hoor...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:32 schreef HeatWave het volgende:
Friet is natuurlijk een verbastering van Frites, wat gebakken betekent, en Patat is van Patates, wat het gerecht is.
Je noemt shoarma toch ook geen "broodje gegrilled"?
Dus ook al is Patat ook niet lading dekkend, het is iig correcter dan Friet lijkt me. Het verwijst iig naar WAT je eet en niet hoe het is klaargemaakt.
Opgeslot, slotje.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Dus de firkadellen, kroketten, berehappen etc heet OOK Friet? Dat zeg je hier namelijk..
*edit* fiktoutjes weg.
Wat snap je niet jochie? Frites ook wel patat genoemd.. Bovendien het zijn vooralsnog aardappelsquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:04 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Gefrituurde aardappels ook wel patat genoemd.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:09 schreef STING het volgende:
Patat of Vlaamse Friet!
Van het gebruik van de term "Franse Frietjes" moet ik spontaan kokhalzen.
echt spontaan is dat kokhalzen niet, je bent er immers nog de term Franse Frietjes voor nodig.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:09 schreef STING het volgende:
Patat of Vlaamse Friet!
Van het gebruik van de term "Franse Frietjes" moet ik spontaan kokhalzen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mensen die spontaan kunnen kokhalzen zijn aanbiddenswaardigGotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
quote:
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 14:41 schreef Saekerhett het volgende:
Friet is echt gay.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
echt spontaan is dat kokhalzen niet, je bent er immers nog de term Franse Frietjes voor nodig.
Test(kom eens wat dichter naar die monitor)checkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mensen die spontaan kunnen kokhalzen zijn aanbiddenswaardig![]()
Verrek, het werktquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |