Hoe krijg je t voor elkaar met dit weer! Ik ga zo naar het strand. Eens kijken of ik dat lijf van mij nog in een bikini kan proppenquote:Op zondag 5 augustus 2007 12:35 schreef Ymke het volgende:
Ik ben ook al een heel ens met het schoonmaken van lijf en leden en huis
Nu even sapje drinken en zo weer verder
Soms moet je je (negatieve) energie kwijtquote:Op zondag 5 augustus 2007 12:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoe krijg je t voor elkaar met dit weer! Ik ga zo naar het strand. Eens kijken of ik dat lijf van mij nog in een bikini kan proppen
True, het is een zeer constructieve oplossingquote:Op zondag 5 augustus 2007 12:51 schreef Ymke het volgende:
[..]
Soms moet je je (negatieve) energie kwijt
gewoon een leven lang gezond leven, klinkt een stuk positiever en is waarschijnlijk makkelijkerquote:Op zondag 5 augustus 2007 14:26 schreef Fannetje het volgende:
Mja Faat, ik ken je frustratie. Ik vrees ook dat ik "gedoemd" ben om mijn hele leven te lijnen. Als ik een weekje wat minder oplet, ben ik meteen weer een stuk zwaarder. Heel frustrerend. Maar ach, er zijn nog steeds ergere dingen dan je hele leven lijnen, moet je maar denken.
Niet datgene eten waarin ik zin heb, maar datgene dat verstandig en gezond is. Ik heb een extreemquote:Op zondag 5 augustus 2007 14:30 schreef omearos het volgende:
wat verstaan jullie onder "lijnen"?
Een positieve instelling maakt het één en ander inderdaad gemakkelijker en er zijn momentenquote:Op zondag 5 augustus 2007 14:53 schreef Miss_S het volgende:
gewoon een leven lang gezond leven, klinkt een stuk positiever en is waarschijnlijk makkelijker
Oh my god, wat zal jij gaan stinkenquote:
maar wat schiet je er mee op als je die slagroom eet?quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:14 schreef Faat het volgende:
[..]
Een positieve instelling maakt het één en ander inderdaad gemakkelijker en er zijn momenten
waarop je het daarmee redt. Maar een kop koffie met een lekkere toef slagroom en een koekje
vind ik zoveel lekkerder dan een glas water of koffie zonder iets erin. Dan kan ik nog 100 keer
zeggen:"Ik ga voor een leven lang gezond", maar dan nog heb ik liever slagroom in mijn koffie.
Ik zou zo graag willen dat dat gevoel en dat verlangen weggaat, dat is een beetje mijn punt
daar kan ik ook niet tegen, dus ben gestopt met kcal tellen of regeltjes volgend. Ik ben dan namelijk teveel bezig met wat ik wel en niet mag eten en wanneer en hoeveel, neemt teveel tijd in beslag en dan stop ik vaak volledig zodra het even niet lukt. Dus ook zoiets als Sonja Bakker zou voor mij niet werkenquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:09 schreef Faat het volgende:
[..]
Niet datgene eten waarin ik zin heb, maar datgene dat verstandig en gezond is. Ik heb een extreem
verlangen naar allerlei soorten voedsel dat daar niet onder valt. Het grote nadeel is dat ik hetgeen ik
wel of redelijk lekker vind (dat goed en gezond is) hierdoor snel te vaak eet en het dan weer zat wordt.
Op dit moment zit ik bijvoorbeeld fruit met tegenzin te eten en verzin van alles om het binnen te krijgen.
Waar het precies vandaan komt weet ik niet. Ik ontzeg mezelf ook niet alles, want ik ben aan het lijnen
door mijn calorieën te tellen. Dat geeft me de vrijheid om soms ook een handje M & M's bijvoorbeeld te
eten zolang mijn eindtotaal daarmee niet boven de 1500 uitkomt. Maar echt tevreden ben ik er gewoon
niet mee. Als ik M & M's eet wil ik gewoon de hele zak en niet een handje![]()
Ja ik had na de meloen al dat het gas er aan alle kanten uitkwam dus kan je nagaan met die uien straksquote:
Het gaat er meer om dat je niet steeds hoeft na te denken of iets wel gezond genoeg is om te eten/drinken maar soms gewoon lekker kan nemen waar je op dat moment zin in hebt ongeacht de hoeveelheid kcal.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar wat schiet je er mee op als je die slagroom eet?
voel je je dan gelukkig? en alleen op dat moment of duurt dat een paar uur of een hele dag?
en is niets gezonds dat je zo lekker vind waar je dan ipv iets slecht van kan genieten
ja maar kennelijk kunnen wij daar geen goed maat in houden anders waren we hier nu nietquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:25 schreef omearos het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je niet steeds hoeft na te denken of iets wel gezond genoeg is om te eten/drinken maar soms gewoon lekker kan nemen waar je op dat moment zin in hebt ongeacht de hoeveelheid kcal.
iets kan net zo lekker zijn of misschien wel lekkerder, maar als je ergens heel erg zin in hebt is het frustrerend als dat niet "mag" omdat je aan het lijnen bent.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:27 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar kennelijk kunnen wij daar geen goed maat in houden anders waren we hier nu niet
en nadenken hoef je ook niet echt je weet dat friet, pizza, slagroom etc gewoon slecht voor je is dus niet iets is wat je te vaak of te veel moet eten
kip met salade kan net zo lekker zijn
ja dat frustrerende helpt dan ook nietquote:Op zondag 5 augustus 2007 15:37 schreef omearos het volgende:
[..]
iets kan net zo lekker zijn of misschien wel lekkerder, maar als je ergens heel erg zin in hebt is het frustrerend als dat niet "mag" omdat je aan het lijnen bent.
Ik had afgelopen week een keer zin in een cracker met kipfilet, maar had geen kipfilet meer. Ik kon wel kiezen uit hagelslag, jam, kaas, enz. maar daar had ik geen zin in en heb ik ook niet genomen, ook al zou hagelslag 'lekkerder' zijn dan kipfilet.
er spelen een hoop dingen mee als je wilt afvallen en niet gefrustreerd wil worden van wat je wel en niet mag en geen schuldgevoel wilt krijgen. En bij iedereen is het weer anders waar de moeilijkheden liggen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 15:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat frustrerende helpt dan ook niet
maar als je het al niet als lijnen ziet en niet ziet als dat mag ik niet, word het al makkelijker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |