abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:35:31 #201
79550 Ymke
your ghost
pi_52116092
Ik ben ook al een heel ens met het schoonmaken van lijf en leden en huis

Nu even sapje drinken en zo weer verder
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_52116177
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:35 schreef Ymke het volgende:
Ik ben ook al een heel ens met het schoonmaken van lijf en leden en huis

Nu even sapje drinken en zo weer verder
Hoe krijg je t voor elkaar met dit weer! Ik ga zo naar het strand. Eens kijken of ik dat lijf van mij nog in een bikini kan proppen
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:51:55 #203
79550 Ymke
your ghost
pi_52116450
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hoe krijg je t voor elkaar met dit weer! Ik ga zo naar het strand. Eens kijken of ik dat lijf van mij nog in een bikini kan proppen
Soms moet je je (negatieve) energie kwijt
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_52116545
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:51 schreef Ymke het volgende:

[..]

Soms moet je je (negatieve) energie kwijt
True, het is een zeer constructieve oplossing

Hemel, die bikini ziet er niet relaxt uit. Toch nog maar extra mn best doen om wat minder te snoepen!
pi_52117283
schoonmaken gaat hier goed, het is niet zo warm hier, 22 graden binnen, 24 graden buiten. De ramen in de woonkamer zitten wel dicht om de benauwde lucht buiten te houden.
  zondag 5 augustus 2007 @ 14:16:26 #206
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_52118194
Wow, wat zijn de topics weer snel gegaan zeg. Ik kan niet eens vinden waar ik gebleven ben.
Denk dat ik het bijlezen maar even skip en hier weer middenin val. Is er nog belangrijk nieuws
dat ik moet weten of zijn jullie nog allemaal braaf aan het lijnen en gaat alles oppietoppie

Ik zit zelf een beetje met een lastig probleem. Mijn calorie-inname zit nu rondom de 1500 en het
afvallen gaat ongeveer zo langzaam als een hoogbejaarde slak die meedoet met een estafette.
Ben wel weer 3 ons kwijt in de afgelopen 2 weken, maar tis wel heel erg moeilijk om tevreden
te zijn zo. Hmzz, tja ik klink nu beetje als een zeikerd misschien, maar ik doe zo mijn best en het
resultaat is zo ontzettend "magertjes"

Waar ik me ook zorgen over maak is, als ik met 1500 kcal enkele onsje afval. Hoeveel kcal kan ik
dan tot me nemen om op gewicht te blijven? 1600 - 1700 ofzo? Ik voel me gedoemd om de rest
van mijn leven te blijven lijnen. Het is dat ik een goed humeur heb anders zou ik diep ongelukkig
van mijn eigen post worden. Laten we een kopje koffie drinken

Ohw euh...sorry....hoi allemaal
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_52118335
doe eens iets geks, maaltijden omwisselen, dagje niet opletten, zoiets. Soms geeft dat weer even een boost aan je lichaam om af te vallen. En stilstaan is niet zo erg, zolang je maar niet weer (heel veel) aankomt.

Afvallen gaat hier even wat minder, ben ongesteld geworden, drink me een ongeluk maar hoef nauwelijks naar de wc (en nee, ik zweet me ook niet kapot oid) dus mijn lijf houdt weer gezellig veel vocht vast Vanmorgen woog ik alweer 1 kilo meer dan afgelopen dinsdag
pi_52118371
Mja Faat, ik ken je frustratie. Ik vrees ook dat ik "gedoemd" ben om mijn hele leven te lijnen. Als ik een weekje wat minder oplet, ben ik meteen weer een stuk zwaarder. Heel frustrerend. Maar ach, er zijn nog steeds ergere dingen dan je hele leven lijnen, moet je maar denken.
pi_52118454
wat verstaan jullie onder "lijnen"?
pi_52118489
Lijnen vind ik constant op je eten te moeten letten. Uiteraard is dit gewoon gezond eten, maar ik vind het ook wel jammer dat ik nooit meer onbezorgd een pizza kan bestellen zonder daarvan consequenties op de weegschaal te zien.
pi_52118653
hmm, dat klinkt idd niet fijn
maar zoveel impact heeft een pizza een keertje toch niet?

Ik heb gelukkig nog niet het idee dat ik zo goed moet opletten. Ik verander steeds kleine dingen aan mijn eetpatroon totdat dat een gewoonte is, en dan weer iets anders veranderen. Doordat het een gewoonte is mis ik het ook niet, mijn porties zijn bijvoorbeeld een heel stuk kleiner geworden en ondertussen krijg ik ook niet meer dan dat weg. Ook heb ik nu 's avonds vaak geen honger meer na het avondeten, alleen in de loop van de middag blijft voor mij een moeiilijk moment.
pi_52118920
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:26 schreef Fannetje het volgende:
Mja Faat, ik ken je frustratie. Ik vrees ook dat ik "gedoemd" ben om mijn hele leven te lijnen. Als ik een weekje wat minder oplet, ben ik meteen weer een stuk zwaarder. Heel frustrerend. Maar ach, er zijn nog steeds ergere dingen dan je hele leven lijnen, moet je maar denken.
gewoon een leven lang gezond leven, klinkt een stuk positiever en is waarschijnlijk makkelijker
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:09:50 #213
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_52119216
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:30 schreef omearos het volgende:
wat verstaan jullie onder "lijnen"?
Niet datgene eten waarin ik zin heb, maar datgene dat verstandig en gezond is. Ik heb een extreem
verlangen naar allerlei soorten voedsel dat daar niet onder valt. Het grote nadeel is dat ik hetgeen ik
wel of redelijk lekker vind (dat goed en gezond is) hierdoor snel te vaak eet en het dan weer zat wordt.

Op dit moment zit ik bijvoorbeeld fruit met tegenzin te eten en verzin van alles om het binnen te krijgen.

Waar het precies vandaan komt weet ik niet. Ik ontzeg mezelf ook niet alles, want ik ben aan het lijnen
door mijn calorieën te tellen. Dat geeft me de vrijheid om soms ook een handje M & M's bijvoorbeeld te
eten zolang mijn eindtotaal daarmee niet boven de 1500 uitkomt. Maar echt tevreden ben ik er gewoon
niet mee. Als ik M & M's eet wil ik gewoon de hele zak en niet een handje
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:13:57 #214
47102 Elvi
miemkwien
pi_52119292
Vandaag is mn eerste dag van t soepdieet en tot nu toe valt het wel mee... Hierbij het verslag

Ik heb vanochtend als ontbijt een kleine Galiameloen op (lepelen Ik mag geen ei dus dan dit maar als vervanging ) en ik heb 3kwartier gesport (loopband en de apparaten). Ik kwam er ook achter dat meloen gaat gisten in je maag dus de gasproductie kwam al aardig op gang Toen ik thuis kwam begonnen aan de soep... Ik dacht echt dat het niks zou worden...
Mn pa had gister al de 6 grote uien gesneden (hij kan dat beter dan ik want ik begin spontaan te janken ). Het hele huis stonk ernaar en mn moeder en ik die aan de andere kant van de kamer zaten kregen alsnog tranen. Vanochtend toen hij wegging heeft hij ook de kool voor me gesneden
Na een half uur soep creeëren en een belletje richting ouders toch maar de soep in 2 pannen verdeeld Het was 1 en al ui en haast geen water dus dat ging nie helemaal als gepland Ik was ook de afzuigkap vergeten aan te doen dus de hond wilde al naar buiten vluchten van de stank... Het is echt n soort uiensoep... Naja uiensoep is nog lekker... Dit was meer warme uiensáp. Ook nu het klaar is overheerst de ui nog (samen met de knoflook. Anderhalve teen per pan ). Ik begon na de uien, kool, wortelen, paprika en tomaat een beetje de hoop te verliezen dat t nog ergens naar zou gaan smaken. Toch maar 2 bouillonblokjes erin gemikt (ook bij gebrek aan n zakje soepmix) en ik snap nu ook waarom die hele zooi kruiden erin moet en ik heb er een hele berg peterselie in gemietert. (dé smaakmaker! ) Je mocht er ook tabasco in doen, dus met die fles ben ik ook flink tekeer gegaan Er moest ook een chilipeper in dus de soep is nu best pittig maar daar hou ik van
Mn ouders hebben ook een kom op en die vonden het op zich lekker "maar wel veel ui! ". Ik ben heel benieuwd hoe ik volgende week over die soep denk Er staan nu 2 grote pannen klaar, maar ik denk dat ik halverwege de week wel weer wat moet maken. Dan doe ik een variatie erop. Met iets minder ui

Tot zover het eerste verslag
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:14:13 #215
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_52119299
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 14:53 schreef Miss_S het volgende:
gewoon een leven lang gezond leven, klinkt een stuk positiever en is waarschijnlijk makkelijker
Een positieve instelling maakt het één en ander inderdaad gemakkelijker en er zijn momenten
waarop je het daarmee redt. Maar een kop koffie met een lekkere toef slagroom en een koekje
vind ik zoveel lekkerder dan een glas water of koffie zonder iets erin. Dan kan ik nog 100 keer
zeggen:"Ik ga voor een leven lang gezond", maar dan nog heb ik liever slagroom in mijn koffie.

Ik zou zo graag willen dat dat gevoel en dat verlangen weggaat, dat is een beetje mijn punt
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:16:39 #216
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_52119337
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:13 schreef Elvi het volgende:
.....Tot zover het eerste verslag
Oh my god, wat zal jij gaan stinken
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_52119415
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:14 schreef Faat het volgende:

[..]

Een positieve instelling maakt het één en ander inderdaad gemakkelijker en er zijn momenten
waarop je het daarmee redt. Maar een kop koffie met een lekkere toef slagroom en een koekje
vind ik zoveel lekkerder dan een glas water of koffie zonder iets erin. Dan kan ik nog 100 keer
zeggen:"Ik ga voor een leven lang gezond", maar dan nog heb ik liever slagroom in mijn koffie.

Ik zou zo graag willen dat dat gevoel en dat verlangen weggaat, dat is een beetje mijn punt
maar wat schiet je er mee op als je die slagroom eet?
voel je je dan gelukkig? en alleen op dat moment of duurt dat een paar uur of een hele dag?
en is niets gezonds dat je zo lekker vind waar je dan ipv iets slecht van kan genieten
pi_52119416
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:09 schreef Faat het volgende:

[..]

Niet datgene eten waarin ik zin heb, maar datgene dat verstandig en gezond is. Ik heb een extreem
verlangen naar allerlei soorten voedsel dat daar niet onder valt. Het grote nadeel is dat ik hetgeen ik
wel of redelijk lekker vind (dat goed en gezond is) hierdoor snel te vaak eet en het dan weer zat wordt.

Op dit moment zit ik bijvoorbeeld fruit met tegenzin te eten en verzin van alles om het binnen te krijgen.

Waar het precies vandaan komt weet ik niet. Ik ontzeg mezelf ook niet alles, want ik ben aan het lijnen
door mijn calorieën te tellen. Dat geeft me de vrijheid om soms ook een handje M & M's bijvoorbeeld te
eten zolang mijn eindtotaal daarmee niet boven de 1500 uitkomt. Maar echt tevreden ben ik er gewoon
niet mee. Als ik M & M's eet wil ik gewoon de hele zak en niet een handje
daar kan ik ook niet tegen, dus ben gestopt met kcal tellen of regeltjes volgend. Ik ben dan namelijk teveel bezig met wat ik wel en niet mag eten en wanneer en hoeveel, neemt teveel tijd in beslag en dan stop ik vaak volledig zodra het even niet lukt. Dus ook zoiets als Sonja Bakker zou voor mij niet werken

Ik maak kleine aanpassingen in mijn eetgewoontes, soms heeft dat geen enkel effect, soms ineens heel veel, maar dit kan ik tot nu toe goed volhouden. Misschien dat ik over een tijd toch strenger moet gaan zijn om een gezond BMI te bereiken, maar ik hoop het niet, ik wil niet weer dat het afvallen mijn leven gaat beheersen zoals eerder.

Sterkte
  zondag 5 augustus 2007 @ 15:22:36 #219
47102 Elvi
miemkwien
pi_52119454
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:16 schreef Faat het volgende:

Oh my god, wat zal jij gaan stinken
Ja ik had na de meloen al dat het gas er aan alle kanten uitkwam dus kan je nagaan met die uien straks
De ventilator staat gelukkig al op mn kamer en de ramen staan al open
pi_52119496
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar wat schiet je er mee op als je die slagroom eet?
voel je je dan gelukkig? en alleen op dat moment of duurt dat een paar uur of een hele dag?
en is niets gezonds dat je zo lekker vind waar je dan ipv iets slecht van kan genieten
Het gaat er meer om dat je niet steeds hoeft na te denken of iets wel gezond genoeg is om te eten/drinken maar soms gewoon lekker kan nemen waar je op dat moment zin in hebt ongeacht de hoeveelheid kcal.
Dus gedachtenloos kunnen genieten en geen schuldgevoel achteraf
pi_52119536
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:25 schreef omearos het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat je niet steeds hoeft na te denken of iets wel gezond genoeg is om te eten/drinken maar soms gewoon lekker kan nemen waar je op dat moment zin in hebt ongeacht de hoeveelheid kcal.
ja maar kennelijk kunnen wij daar geen goed maat in houden anders waren we hier nu niet
en nadenken hoef je ook niet echt je weet dat friet, pizza, slagroom etc gewoon slecht voor je is dus niet iets is wat je te vaak of te veel moet eten
kip met salade kan net zo lekker zijn
pi_52119715
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar kennelijk kunnen wij daar geen goed maat in houden anders waren we hier nu niet
en nadenken hoef je ook niet echt je weet dat friet, pizza, slagroom etc gewoon slecht voor je is dus niet iets is wat je te vaak of te veel moet eten
kip met salade kan net zo lekker zijn
iets kan net zo lekker zijn of misschien wel lekkerder, maar als je ergens heel erg zin in hebt is het frustrerend als dat niet "mag" omdat je aan het lijnen bent.
Ik had afgelopen week een keer zin in een cracker met kipfilet, maar had geen kipfilet meer. Ik kon wel kiezen uit hagelslag, jam, kaas, enz. maar daar had ik geen zin in en heb ik ook niet genomen, ook al zou hagelslag 'lekkerder' zijn dan kipfilet.
pi_52119801
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:37 schreef omearos het volgende:

[..]

iets kan net zo lekker zijn of misschien wel lekkerder, maar als je ergens heel erg zin in hebt is het frustrerend als dat niet "mag" omdat je aan het lijnen bent.
Ik had afgelopen week een keer zin in een cracker met kipfilet, maar had geen kipfilet meer. Ik kon wel kiezen uit hagelslag, jam, kaas, enz. maar daar had ik geen zin in en heb ik ook niet genomen, ook al zou hagelslag 'lekkerder' zijn dan kipfilet.
ja dat frustrerende helpt dan ook niet
maar als je het al niet als lijnen ziet en niet ziet als dat mag ik niet, word het al makkelijker
pi_52119985
Damn wat is t warm!! Echt ik zweet me kapot hierzo.. Ik kan echt niets doen zonder helemaal te gaan zweten.. bleh..
Toch maar op de fiets stappen zo, ik ga met mijn mama uit eten. Ze gaat morgen op vakantie. En ik heb al vreselijk lang niet meer uit gegeten. Ik ga iig geen salade nemen, maar ik neem denk ik wel vis ofzo. En geen toetje..
pi_52120182
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dat frustrerende helpt dan ook niet
maar als je het al niet als lijnen ziet en niet ziet als dat mag ik niet, word het al makkelijker
er spelen een hoop dingen mee als je wilt afvallen en niet gefrustreerd wil worden van wat je wel en niet mag en geen schuldgevoel wilt krijgen. En bij iedereen is het weer anders waar de moeilijkheden liggen.
Je hoofd moet meedoen, je lichaam moet meewerken, gewoontes moeten veranderen, soms moet de omgeving zelfs veranderen, enzovoort. Bij de een gaan die veranderingen makkelijker dan bij de ander, en voor sommigen lukken de veranderingen niet, op allerlei manieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')