quote:Celstraffen op handel in gekopieerde games en software, moet kunnen?
* Nee
* Ja
* Ligt eraan
stem resultaat
57% Nee
13% Ja
31% Ligt eraan
De eerste huilie heeft zich alweer gemeld in het topicquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef Roi het volgende:
Nou wat een gestapo, opkomen voor de rechten van de personen aan wie het toehoord!
Ben je ook lid van BREIN?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef Roi het volgende:
Nou wat een gestapo, opkomen voor de rechten van de personen aan wie het toehoord!
origineel bedacht, waar halen ze dat soort uitspraken toch vandaanquote:Lekker bezig geweest in 010.
Inmiddels wordt hun pol nog veel harder gepwndquote:
quote:Celstraffen op handel in gekopieerde games en software, moet kunnen?
stem resultaat
91% Nee
3% Ja
6% Ligt eraan
ik mis de optie " ik weet wat de webmasters opa deed in 40-45 "quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Inmiddels wordt hun pol nog veel harder gepwnd
[..]
En die nazivergelijkingen zijn ook zo fijn op hun plaats.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:32 schreef STING het volgende:
Ja leuk, weer een lekker bash de-anti-elektronische-diefstal-beweging topic
Kennelijk vinden al die l337-l33ch3rs het serieus genoeg om er plaatjes van USB sticks met hakenkruis van te fabriceren. Het is net als het hardrijden: prima als je het doet, maar ga niet miepen als je (aan)gepakt wordt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:41 schreef NiteSpeed het volgende:
Als je jat vervangt met dupliceert en nazi iets minder serieus neemt (meer dan 60 jaar geleden, kom op) dan komen we al een heel eind.
Och och, het hoort allemaal bij de drang om zich los te maken van hun ouders en het liefst tegen alles aan te schoppen wat op autoriteit lijktquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kennelijk vinden al die l337-l33ch3rs het serieus genoeg om er plaatjes van USB sticks met hakenkruis van te fabriceren. Het is net als het hardrijden: prima als je het doet, maar ga niet miepen als je (aan)gepakt wordt.
Je maakt zonder te betalen gebruik van iets waar een bedrijf de nodige tijd, mankracht en resources in heeft gestoken, ik zou niet weten waarom dat geen jatten zou zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:41 schreef NiteSpeed het volgende:
Als je jat vervangt met dupliceert
Er leven nog steeds mensen die het meegemaakt hebben en er nog dagelijks nachtmerries van hebben.quote:en nazi iets minder serieus neemt (meer dan 60 jaar geleden, kom op) dan komen we al een heel eind.
*eensquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:44 schreef Jarno het volgende:
Het is net als het hardrijden: prima als je het doet, maar ga niet miepen als je (aan)gepakt wordt.
Als je idee van leuk 'Geer en Goor rimmen er op los' is, dan misschien wel ja!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Voor de rest blijft het leuk om een nazi-analogie te maken.
Die redenering slaat echt nergens op. Het is nou eenmaal illegaal, dús moet je maar gestraft worden. Que? Zou je jezelf niet eerst eens afvragen of het wel illegaal moet zijn? Moet het wel strafbaar zijn? Moet de wet niet aangepast worden naar de huidige maatschappij?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:27 schreef FJD het volgende:
het is en blijft illegaal en dus moet het aangepakt worden.
Ik zal overigens niet vooraan staan in een dergelijke kruistocht![]()
Hey, die vind ik nog grappig ook.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je idee van leuk 'Geer en Goor rimmen er op los' is, dan misschien wel ja!
Ach gut, je bent de wereld aan het verbeteren? Laat me raden, je doet het voor al die arme, onderdrukte, artiesten die onder het dagelijks juk van een platendeal gebukt gaan? Nog even en we moeten je dankbaar zijn dan je dit toch maar aan de kaak durft te stellen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:30 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Die redenering slaat echt nergens op. Het is nou eenmaal illegaal, dús moet je maar gestraft worden. Que? Zou je jezelf niet eerst eens afvragen of het wel illegaal moet zijn? Moet het wel strafbaar zijn? Moet de wet niet aangepast worden naar de huidige maatschappij?
Beetje gek dat we nog met copyrightwetgeving rondlopen uit een tijd zonder grootschalige netwerken. De auteurswet komt uit 1912. Kom op zeg, er is teveel veranderd in die tijd om je blindelings aan de wet vast te blijven houden.
?quote:waar een bedrijf de nodige tijd, mankracht en resources in heeft gestoken
Tis anders wel een beetje de basis van een rechtsstaat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:30 schreef NiteSpeed het volgende:
Het is nou eenmaal illegaal, dús moet je maar gestraft worden. Que?
Aanpassen alleen maar omdat de manier van verspreiden is veranderd? Je kopieert spul waar iemand anders tijd, geld en moeite in heeft gestoken. Die persoon heeft dan ook het recht om dit te verspreiden. Dat recht heb jij niet en ik zie niet in waarom jij dat recht zou moeten krijgen. Als je de omschrijving van auteursrecht erbij pakt dan zie ik niet in wat daar achterhaald aan is:quote:Zou je jezelf niet eerst eens afvragen of het wel illegaal moet zijn? Moet het wel strafbaar zijn? Moet de wet niet aangepast worden naar de huidige maatschappij?
Ligt eraan hoe ik het ga gebruiken. De meeste software die ik thuis gebruik is illegaal, maar die gebruik ik niet productief, ik verdien er geen geld mee. Adobe zal heus geen 2000 euro mislopen omdat ik Photoshop gebruik om af en toe een foto te bewerken. De software die ik voor mijn studie gebruik (en later voor mijn werk) is 100% legaal. Dat is de markt waar ze op richten, en ik vind dat ze dan ook het geld verdienen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:33 schreef Frollo het volgende:
Auteursrecht of niet, waarom denk je recht te hebben op een product
[..]
?
Maar je wilt het wel hébben of consumeren? Misschien wat kritischer worden dan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:40 schreef NiteSpeed het volgende:
Zolang ik een product geen geld waard vind, betaal ik niets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |