quote:Celstraffen op handel in gekopieerde games en software, moet kunnen?
* Nee
* Ja
* Ligt eraan
stem resultaat
57% Nee
13% Ja
31% Ligt eraan
De eerste huilie heeft zich alweer gemeld in het topicquote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef Roi het volgende:
Nou wat een gestapo, opkomen voor de rechten van de personen aan wie het toehoord!
Ben je ook lid van BREIN?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:21 schreef Roi het volgende:
Nou wat een gestapo, opkomen voor de rechten van de personen aan wie het toehoord!
origineel bedacht, waar halen ze dat soort uitspraken toch vandaanquote:Lekker bezig geweest in 010.
Inmiddels wordt hun pol nog veel harder gepwndquote:
quote:Celstraffen op handel in gekopieerde games en software, moet kunnen?
stem resultaat
91% Nee
3% Ja
6% Ligt eraan
ik mis de optie " ik weet wat de webmasters opa deed in 40-45 "quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:21 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Inmiddels wordt hun pol nog veel harder gepwnd
[..]
En die nazivergelijkingen zijn ook zo fijn op hun plaats.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:32 schreef STING het volgende:
Ja leuk, weer een lekker bash de-anti-elektronische-diefstal-beweging topic
Kennelijk vinden al die l337-l33ch3rs het serieus genoeg om er plaatjes van USB sticks met hakenkruis van te fabriceren. Het is net als het hardrijden: prima als je het doet, maar ga niet miepen als je (aan)gepakt wordt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:41 schreef NiteSpeed het volgende:
Als je jat vervangt met dupliceert en nazi iets minder serieus neemt (meer dan 60 jaar geleden, kom op) dan komen we al een heel eind.
Och och, het hoort allemaal bij de drang om zich los te maken van hun ouders en het liefst tegen alles aan te schoppen wat op autoriteit lijktquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Kennelijk vinden al die l337-l33ch3rs het serieus genoeg om er plaatjes van USB sticks met hakenkruis van te fabriceren. Het is net als het hardrijden: prima als je het doet, maar ga niet miepen als je (aan)gepakt wordt.
Je maakt zonder te betalen gebruik van iets waar een bedrijf de nodige tijd, mankracht en resources in heeft gestoken, ik zou niet weten waarom dat geen jatten zou zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:41 schreef NiteSpeed het volgende:
Als je jat vervangt met dupliceert
Er leven nog steeds mensen die het meegemaakt hebben en er nog dagelijks nachtmerries van hebben.quote:en nazi iets minder serieus neemt (meer dan 60 jaar geleden, kom op) dan komen we al een heel eind.
*eensquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:44 schreef Jarno het volgende:
Het is net als het hardrijden: prima als je het doet, maar ga niet miepen als je (aan)gepakt wordt.
Als je idee van leuk 'Geer en Goor rimmen er op los' is, dan misschien wel ja!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Voor de rest blijft het leuk om een nazi-analogie te maken.
Die redenering slaat echt nergens op. Het is nou eenmaal illegaal, dús moet je maar gestraft worden. Que? Zou je jezelf niet eerst eens afvragen of het wel illegaal moet zijn? Moet het wel strafbaar zijn? Moet de wet niet aangepast worden naar de huidige maatschappij?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:27 schreef FJD het volgende:
het is en blijft illegaal en dus moet het aangepakt worden.
Ik zal overigens niet vooraan staan in een dergelijke kruistocht![]()
Hey, die vind ik nog grappig ook.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je idee van leuk 'Geer en Goor rimmen er op los' is, dan misschien wel ja!
Ach gut, je bent de wereld aan het verbeteren? Laat me raden, je doet het voor al die arme, onderdrukte, artiesten die onder het dagelijks juk van een platendeal gebukt gaan? Nog even en we moeten je dankbaar zijn dan je dit toch maar aan de kaak durft te stellen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:30 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Die redenering slaat echt nergens op. Het is nou eenmaal illegaal, dús moet je maar gestraft worden. Que? Zou je jezelf niet eerst eens afvragen of het wel illegaal moet zijn? Moet het wel strafbaar zijn? Moet de wet niet aangepast worden naar de huidige maatschappij?
Beetje gek dat we nog met copyrightwetgeving rondlopen uit een tijd zonder grootschalige netwerken. De auteurswet komt uit 1912. Kom op zeg, er is teveel veranderd in die tijd om je blindelings aan de wet vast te blijven houden.
?quote:waar een bedrijf de nodige tijd, mankracht en resources in heeft gestoken
Tis anders wel een beetje de basis van een rechtsstaat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:30 schreef NiteSpeed het volgende:
Het is nou eenmaal illegaal, dús moet je maar gestraft worden. Que?
Aanpassen alleen maar omdat de manier van verspreiden is veranderd? Je kopieert spul waar iemand anders tijd, geld en moeite in heeft gestoken. Die persoon heeft dan ook het recht om dit te verspreiden. Dat recht heb jij niet en ik zie niet in waarom jij dat recht zou moeten krijgen. Als je de omschrijving van auteursrecht erbij pakt dan zie ik niet in wat daar achterhaald aan is:quote:Zou je jezelf niet eerst eens afvragen of het wel illegaal moet zijn? Moet het wel strafbaar zijn? Moet de wet niet aangepast worden naar de huidige maatschappij?
Ligt eraan hoe ik het ga gebruiken. De meeste software die ik thuis gebruik is illegaal, maar die gebruik ik niet productief, ik verdien er geen geld mee. Adobe zal heus geen 2000 euro mislopen omdat ik Photoshop gebruik om af en toe een foto te bewerken. De software die ik voor mijn studie gebruik (en later voor mijn werk) is 100% legaal. Dat is de markt waar ze op richten, en ik vind dat ze dan ook het geld verdienen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:33 schreef Frollo het volgende:
Auteursrecht of niet, waarom denk je recht te hebben op een product
[..]
?
Maar je wilt het wel hébben of consumeren? Misschien wat kritischer worden dan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:40 schreef NiteSpeed het volgende:
Zolang ik een product geen geld waard vind, betaal ik niets.
Wees dan een 'man' en zeg dat je graag warez wil downloaden, ook al weet je dat het illegaal en niet oke isquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:34 schreef NiteSpeed het volgende:
Wereld verbeteren? Waar haal je die nonsens vandaan. Ik wil gewoon lekker warez kunnen downloaden zonder gejank van semi-grappige moraalridders.
en nogmaals, ik ben zeker niet roomser dan de Paus, ik heb ook genoeg troep spul met een glimmende voorkant ipv een plaatje en ook ik kan vele redenen bedenken waarom "de industrie" op mij niet echt verlies draait maar in de basis is conclusie altijd hetzelfde: Het is illegaal, verboden en daarom is het niet meer dan terecht dat daar op gewezen wordt en dat het aangepakt wordt. Muziek en films downloaden is overigens nog steeds 100% legaal. Het uploaden is illegaal, het maken van een copy en uitdelen in de familie is legaal zolang de vergoeding niet meer is dan de kostprijs van het DVDtje.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:44 schreef Jarno het volgende:
Het is net als het hardrijden: prima als je het doet, maar ga niet miepen als je (aan)gepakt wordt.
Muziek en films absoluut. Met de huidige prijzen en verdeling van de winst zijn die dingen echt niet meer bij de tijd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Tis anders wel een beetje de basis van een rechtsstaat.
[..]
Alleen maar omdat het verspreiden nu belachelijk makkelijk is (gelukkig maar) zou de auteurswet maar zo aangepast moeten worden dat het legaal is om het te verspreiden
"Het auteursrecht is het uitsluitend recht van de maker van een werk van letterkunde, wetenschap of kunst, of van diens rechtverkrijgenden, om dit openbaar te maken en te verveelvoudigen, behoudens de beperkingen, bij de wet gesteld."quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:50 schreef NiteSpeed het volgende:
Vinden de Arctic Monkeys of Lily Allen het erg dat hun MP3's over het web zwerven? Echt niet.![]()
Kip-eiquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:02 schreef thedude0 het volgende:
Wat ik niet koop maar wel download verliezen ze toch niets aan
Verspreiding van muziek en films.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:00 schreef FJD het volgende:
Volgens mij werkt de auteurswet perfect op dit punt. Misschien moet je iets duidelijker zijn in wat dan gemoderniseerd moet worden
Joh dan vervang je de auto door een schilderij. De hele vergelijking gaat niet om de auto maar om de vreemde redenatie dat het ok is om iets te stelen als je vind dat de marktpartij geen eerlijke prijs vraagt voor hetgeen ze aanbieden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:05 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik voel me sowieso niet schuldig over downloaden. Echt niet. Voor de rest slaat die auto ook nergens op, tenzij jij die auto magisch kunt ctrl-c en dan v'n. Plus een auto is geen kunst en valt niet onder de auteurswet. Auto's gebruik je ook trouwens als vervoersmiddel, nogal essentieel.
Als je dan alsnog de auto wilt vergelijken met software, dan vergelijk ik hem voor het gemak met de software waar ik wél voor betaal omdat ik het het waard vind, en er mijn geld mee (ga) verdien(en).
De diefstal van een auto is hetzelfde als diefstal van software, in de zin dat het gewoon beide diefstal is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:05 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik voel me sowieso niet schuldig over downloaden. Echt niet. Voor de rest slaat die auto ook nergens op, tenzij jij die auto magisch kunt ctrl-c en dan v'n. Plus een auto is geen kunst en valt niet onder de auteurswet. Auto's gebruik je ook trouwens als vervoersmiddel, nogal essentieel.
Dat is al mogelijk, dat het niet gebeurt ligt niet aan de wet maar aan de beslissingen van zowel de artiest als de platenmaatschappij die de rechten hebben. Of pleit je nu voor een systeem waar het auteursrecht maar wordt afgeschaft?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:07 schreef NiteSpeed het volgende:
Verspreiding van muziek en films.It's gonna be christmas everyday.
idd. gelukkig is dat nou eenmaal niet het geval en download ik er elke dag flink op losquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:05 schreef STING het volgende:
[..]
Kip-ei
Als er niets te downloaden zou vallen op internet, zou je zeker weten veel meer kopen.
De artiest zou meer rechten moeten hebben. Veel meer. Dat hele idee van platenmaatschappijen die lobbyen tegen file sharing en soms zelfs artiesten vervolgen terwijl artiesten zelf liefst hun muziek aan zoveel mogelijk mensen willen geven om een markt te scheppen, het klopt gewoon niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is al mogelijk, dat het niet gebeurt ligt niet aan de wet maar aan de beslissingen van zowel de artiest als de platenmaatschappij die de rechten hebben. Of pleit je nu voor een systeem waar het auteursrecht maar wordt afgeschaft?
Je hebt als thuisgebruiker Windows nodig zoals je een hersentumor nodig hebt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:15 schreef AcidBurner het volgende:
Ik ben gewoon principieel tegen het kopen van MS producten. Die gasten verdienen massas geld met een product dat amper werkt. betalen voor iets dat rommel is... ja daaaaaaaaaag (jammer genoeg heb je het wel nodig ...)
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:15 schreef AcidBurner het volgende:
Ik ben gewoon principieel tegen het kopen van MS producten. Die gasten verdienen massas geld met een product dat amper werkt. betalen voor iets dat rommel is... ja daaaaaaaaaag (jammer genoeg heb je het wel nodig ...)
Zolang artiesten niet geestelijk gehandicapt zijn hebben ze toch echt met hun volle verstand het contract met de platenmaatschappij getekend en zullen zij zich dus aan die regels moeten houden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:15 schreef NiteSpeed het volgende:
De artiest zou meer rechten moeten hebben. Veel meer. Dat hele idee van platenmaatschappijen die lobbyen tegen file sharing en soms zelfs artiesten vervolgen terwijl artiesten zelf liefst hun muziek aan zoveel mogelijk mensen willen geven om een markt te scheppen, het klopt gewoon niet.
Maar ohnoez, dan heb ik geen DX10.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je hebt als thuisgebruiker Windows nodig zoals je een hersentumor nodig hebt.
OS X baby.
Als het amper werkt, dan hoef je het toch ook niet te downloaden?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:15 schreef AcidBurner het volgende:
Dan is gelijk ook het downloadvraagstuk opgelost, want als je de games die onder OS X draaien allebei binnen hebt, ben je klaar.quote:
Klinkt dat eerlijk dan? Of je maakt geweldige muziek en hebt geen inkomsten, of je maakt geweldige muziek maar krijgt een contract en verdient veel te weinig eraan omdat de platenmaatschappijen je uitpersen als een citroen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef FJD het volgende:
De artiest heeft bij het maken van z'n muziek dus alle rechten! Tot het moment dat er een platenmaatschappij langskomt die zegt "ik geef je een x bedrag voor de rechten van je volgende drie albums". Ga je daar niet op in dan kun je doen wat je wil met je muziek. Nadeel daarvan is dat je weinig geld binnen zult krijgen want tja gratis verspreiding levert weinig op
Voor de gemiddelde gebruiker: 300 euro voor de 'standaard' versie van een OS waar je de meeste software voor hebt t.o.v. 130 euro voor een OS waar je minder software voor hebt. Lijkt me die 300 euro het wel waard eigenlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
[afbeelding]
¤549,00
[afbeelding]
¤129
Easy choise.
Easy choice ja. Wat was de verhouding windows-mac gebruikers ook al weer?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
[afbeelding]
¤549,00
[afbeelding]
¤129
Easy choise.
Spelletjes schmelletjes. iTunes moet volstaan met muziek!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan is gelijk ook het downloadvraagstuk opgelost, want als je de games die onder OS X draaien allebei binnen hebt, ben je klaar.
De gemiddelde gebruiker wil zich ook echt druk maken over 5 windows versies, bluetooth stacks, wlan drivers, activatie-issues en 3000 updates per week.quote:
Het is wel eerlijk als de platenmaatschappij jou wereldberoemd maakt en vervolgens niets terug verdient omdat je muziek gratis te downloaden is?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Klinkt dat eerlijk dan? Of je maakt geweldige muziek en hebt geen inkomsten, of je maakt geweldige muziek maar krijgt een contract en verdient veel te weinig eraan omdat de platenmaatschappijen je uitpersen als een citroen.
Nog erger, die van 300 euro van Windows kan nog minder dan de 130 versie van OS X. Snap je? Apple's OS is veel betaalbaarder dan Windows terwijl het stabieler is, handiger werkt en meer functies biedt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:22 schreef STING het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde gebruiker: 300 euro voor de 'standaard' versie van een OS waar je de meeste software voor hebt t.o.v. 130 euro voor een OS waar je minder software voor hebt. Lijkt me die 300 euro het wel waard eigenlijk.
OMFGWZGBBQPOWNED! Windows heeft meer gebruikers dus is het beterquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:23 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Easy choice ja. Wat was de verhouding windows-mac gebruikers ook al weer?
pwned
Kan niet anders he ... weet jij ook wel ... zonder MS heb ik geen basis. En ze hebben hun rechtstreekse concurenten gewoon uit de markt geconcureerd dus ja...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:20 schreef STING het volgende:
[..]
Als het amper werkt, dan hoef je het toch ook niet te downloaden?
Oh wacht, maar je hebt het wel 'nodig'? Ok, dus kennelijk vervult het wel een bepaalde behoefte, maar dat moet dan maar gratis?
En ja, het is ook zo duur. Vooral als je zo'n product ook jaren gebruikt en je dus bijv. maar 50 euro per jaar betaald voor het betreffende product+gratis updates.
Ik ben het met je eens, het is "duur" om het in 1 keer te moeten kopen, ik kijk er zelf ook tegenop om Vista te moeten gaan kopen voor circa 300 euro. Maar als je bekijkt hoeveel jaar je er 'plezier' van hebt, is die 300 euro peanuts, er even vanuit gaande dat Vista dezelfde houdbaarheid heeft als XP.
Wat mij betreft moet er een systeem komen zonder die maatschappijen. Of een eerlijkere verdeling op verkoop van CD's. Niets hoeft filantropisch te zijn, maar op dit moment is het stikken of slikken voor artiesten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Het is wel eerlijk als de platenmaatschappij jou wereldberoemd maakt en vervolgens niets terug verdient omdat je muziek gratis te downloaden is?Ze moeten het maar een beetje uit liefdadigheid doen?
Mooi uit z'n verband geruktquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
De gemiddelde gebruiker wil zich ook echt druk maken over 5 windows versies, bluetooth stacks, wlan drivers, activatie-issues en 3000 updates per week.
Nee, beter.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:28 schreef STING het volgende:
Als gemiddelde gebruiker kun je vast ook goed uit de voeten met Mac OSX.
Het is pas betaalbaar als het voor een paar tientjes in de winkel ligt. 130 euroquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:26 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Nog erger, die van 300 euro van Windows kan nog minder dan de 130 versie van OS X. Snap je? Apple's OS is veel betaalbaarder dan Windows terwijl het stabieler is, handiger werkt en meer functies biedt.
Linux is gratis, BSD is gratis, Macs zijn niet gratis maar leveren geweldige kwaliteit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:27 schreef AcidBurner het volgende:
[..]
Kan niet anders he ... weet jij ook wel ... zonder MS heb ik geen basis. En ze hebben hun rechtstreekse concurenten gewoon uit de markt geconcureerd dus ja...
je hebt meer dan een punt hoor... waarom is het nodig ... omdat het de basis vormt van mijn PC. ik wil niet met Linux werken dus moet ik wel MS-producten gebruiken
Tis een rukOS (zeker Vistaquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:27 schreef AcidBurner het volgende:
Maar eerlijk zijn ... vind jij dat niet veel geld voor iets dat vol met bugs staat ? Ergens volg ik je redenering volledig... en begrijp ik ook wel wat je wil zeggen. Toch vertik ik het om MS-producten aan te kopen..
Software met hardware vergelijken. Puik.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:29 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Linux is gratis, BSD is gratis, Macs zijn niet gratis maar leveren geweldige kwaliteit.
130 is enorm betaalbaar. Als je dat niet vind ben je onwerkelijk bezig nu en ben je echt een downloadsletje die principieel tegen betalen is. Beetje schoppen tegen het systeem huh.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:28 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Het is pas betaalbaar als het voor een paar tientjes in de winkel ligt. 130 euro! betalen voor een schijfje met wat data erop, kom toch godverdomme op man.... wat een onzin.
Het is een investering die je doet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:31 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Software met hardware vergelijken. Puik.
130 euro is helemaal niet betaalbaar. Niet alleen dat, het is gewoon totaal de verkeerde prijs voor een DVD met wat data erop. Maak het twintig pleuro en ik praat verder, meer dan dat is het gewoon NIET waard.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:31 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
130 is enorm betaalbaar. Als je dat niet vind ben je onwerkelijk bezig nu en ben je echt een downloadsletje die principieel tegen betalen is. Beetje schoppen tegen het systeem huh.
Youtube?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:28 schreef NiteSpeed het volgende:
Wat mij betreft moet er een systeem komen zonder die maatschappijen. Of een eerlijkere verdeling op verkoop van CD's. Niets hoeft filantropisch te zijn, maar op dit moment is het stikken of slikken voor artiesten.
Nee, met 20 euro beginnen paupers als jij te janken waarom het geen 15 euro kost.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:33 schreef thedude0 het volgende:
[..]
130 euro is helemaal niet betaalbaar. Niet alleen dat, het is gewoon totaal de verkeerde prijs voor een DVD met wat data erop. Maak het twintig pleuro en ik praat verder, meer dan dat is het gewoon NIET waard.
Jij gebruik zeker lunix?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:33 schreef Scorpie het volgende:
Jezus, sinds wanneer gaat een topic over BIG opeens over Windows en Mac, damn zeg. Trieste gasten.
Het is altijd okay om het over OS X te hebben. Waar dan ook.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:33 schreef Scorpie het volgende:
Jezus, sinds wanneer gaat een topic over BIG opeens over Windows en Mac, damn zeg. Trieste gasten.
Onzin en dat weet je zelf ook dondersgoedquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, met 20 euro beginnen paupers als jij te janken waarom het geen 15 euro kost.
20,- voor een OSquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:33 schreef thedude0 het volgende:
130 euro is helemaal niet betaalbaar. Niet alleen dat, het is gewoon totaal de verkeerde prijs voor een DVD met wat data erop. Maak het twintig pleuro en ik praat verder, meer dan dat is het gewoon NIET waard.
Het is een licentie voor een product. Je betaalt niet voor de DVD zelfquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:33 schreef thedude0 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |