abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53046927
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:26 schreef Pool het volgende:
Dank je! Werk is inmiddels al aan de gang, dus ben een echte burger nu.
Is het zo'n groot topkantoor geworden zoals je geloof ik van plan was?
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zondag 9 september 2007 @ 12:41:26 #202
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53047041
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:34 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Is het zo'n groot topkantoor geworden zoals je geloof ik van plan was?
Ik PM je wel ff, werk <---> fok! enzo.
pi_53047102
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik PM je wel ff, werk <---> fok! enzo.
Ich verstehe. Ik hou ook wat sollicitatie-ontwikkelingen achter

ff terug ge-PM-t

[ Bericht 7% gewijzigd door Captain_Redbeard op 09-09-2007 12:55:58 ]
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_53086169
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 12:11 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Apart, vorig jaar zaten er 35 mensen in een zaal waar er 100 in konden.
Nouja dat verklaart de zaalkeuze...
pi_53090926
quote:
Op zondag 9 september 2007 11:43 schreef Pool het volgende:
Zo dat papiertje is ook weer binnen, cum laude enzo, geen student meer.
Zet mij maar bij de arbeiders.
Gefeliciteerd Pool!
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_53151071
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:55 schreef Memento-Mori het volgende:
bowlen is leuk maar eigenlijk is het gewoon een begeleide onderwijsweek he, de werkgroepen beginnen meteen al
Volgens mij heb ik jou gespot vandaag.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53151123
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:10 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik jou gespot vandaag.
waar?
pi_53151265
ASP. Rond 1 uur .
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53151347
Kan heel goed kloppen had daar om 13.15 werkgroep
pi_53153360
Same here, stond voor 024 te wachten.
pi_53166351
Vanochtend ontdekt: gebouw C heeft een studiezaal...

Dat is toch wel vrij dramatisch als je al 3 jaar op een toch niet zo heel grote campus rondloopt.
pi_53191672
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:50 schreef bladibladibla het volgende:
Vanochtend ontdekt: gebouw C heeft een studiezaal...

Dat is toch wel vrij dramatisch als je al 3 jaar op een toch niet zo heel grote campus rondloopt.

Lang geleden dat ik in die zaal ben geweest.
Lelijke @@p!
  zondag 16 september 2007 @ 22:53:27 #213
57434 Marloes
Digital Love
pi_53231148
Weet iemand wanneer de rooster voor semester 2 ongeveer bekend worden gemaakt/zijn? (UU)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_53233039
Op de UVT staat veel er al op - moet je bij de vakken kijken die je wilt volgen, bij rooster. Dan staat er vanaf eind januari 2008 een aantal datums en tijden in.
sommige vakken zijn wat sloom, die hebben alleen nog vraagtekentjes.
pi_53243643
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:53 schreef Marloes het volgende:
Weet iemand wanneer de rooster voor semester 2 ongeveer bekend worden gemaakt/zijn? (UU)
ergens in januari /februari, vlak voor je weer moet beginnen
pi_53250732
Ik heb me na lang twijfelen (zal ik, zal ik niet? Is het wel iets voor mij?) me ook eens ingeschreven voor twee rechtenvakken. Een hele voorzichtige tvp dus, want eigenlijk ben ik geen rechtenstudent
pi_53304011
Na een aantal colleges Strafrechtelijke aansprakelijkheid ben ik tot de conclusie gekomen dat zo ongeveer alle mensen die een eierschaalschedel hebben a) verdomd lullig aan hun einde komen en b) familie hebben die maar blijft doorprocederen tot aan de Hoge Raad.
pi_53304495
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:52 schreef bladibladibla het volgende:
Na een aantal colleges Strafrechtelijke aansprakelijkheid ben ik tot de conclusie gekomen dat zo ongeveer alle mensen die een eierschaalschedel hebben a) verdomd lullig aan hun einde komen en b) familie hebben die maar blijft doorprocederen tot aan de Hoge Raad.
Het is inderdaad 'hardnekkig' volk.
pi_53305343
Nou, daar heb ik een 'hard hoofd' in...
pi_53306462
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:24 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ergens in januari /februari, vlak voor je weer moet beginnen
Ah ok

Ik heb nu de 3 grondslagen vakken.. publiek, privaat & grondslagen van het recht.. Over paar weekjes al de eerste deeltoetsen. Hoe kan ik mij daar het beste op voorbereiden?? Ik snap dat iedereen dat verschillend doet maar toch :p Ik lees nu voor de werkgroepen wel alles door, maar nog niet geleerd ofzo. Samenvatitng kopen oid leek me het handigste, iemand anders nog tips??
The more that I appear.
pi_53306529
Gewoon doorlezen en per week je stof gedaan hebben, bij grondslagen werk je eigenlijk steeds verder in op de stof per week, verder de sheets doornemen met aantekeningen, de opdrachten doornemen opnieuw voor de toets (met de juiste antwoorden etc) en je kan idd samenvattingen kopen bij de jsvu.
pi_53306905
Ik maak altijd mijn eigen samenvatting, dan leer ik het tegelijkertijd. Als ik gewoon ga lezen dan lees ik te snel en mis ik dingen.

Morgen practicum van IER, dus van 11 tot 5 college.
  woensdag 19 september 2007 @ 18:43:28 #223
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_53306988
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:25 schreef Memento-Mori het volgende:
Gewoon doorlezen en per week je stof gedaan hebben, bij grondslagen werk je eigenlijk steeds verder in op de stof per week, verder de sheets doornemen met aantekeningen, de opdrachten doornemen opnieuw voor de toets (met de juiste antwoorden etc) en je kan idd samenvattingen kopen bij de jsvu.
Die samenvattingen zijn vaak echt nogal karig van kwaliteit, ik zou in ieder geval niemand aanraden het op die samenvattingen aan te laten komen. Sterker nog, ik zou iedereen willen adviseren vooral geen geld uit te geven aan de JSVU samenvattingen .
Nulla verba sed acta
pi_53307109
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:40 schreef Addict89 het volgende:
Ik maak altijd mijn eigen samenvatting, dan leer ik het tegelijkertijd. Als ik gewoon ga lezen dan lees ik te snel en mis ik dingen.

Morgen practicum van IER, dus van 11 tot 5 college.
die heb ik pas in week 40 en wat erg dat dat voor ons lang is 11-17 valt op zich ontzettend mee
pi_53307186
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:47 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

die heb ik pas in week 40 en wat erg dat dat voor ons lang is 11-17 valt op zich ontzettend mee
Hehe, ja ik weet het. Verwend zijn we. Volgens mij stelt dat practicum trouwens niet zoveel voor.
pi_53307498
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:43 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Die samenvattingen zijn vaak echt nogal karig van kwaliteit, ik zou in ieder geval niemand aanraden het op die samenvattingen aan te laten komen. Sterker nog, ik zou iedereen willen adviseren vooral geen geld uit te geven aan de JSVU samenvattingen .
Inderdaad!
pi_53308517
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:41 schreef bladibladibla het volgende:
Nou, daar heb ik een 'hard hoofd' in...
Met een eierschedel heb je ook een bord voor je kop nodig.
Lelijke @@p!
pi_53310164
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:50 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Hehe, ja ik weet het. Verwend zijn we. Volgens mij stelt dat practicum trouwens niet zoveel voor.
nee maar telt wel mee voor toets A he
pi_53311101
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:41 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

nee maar telt wel mee voor toets A he
Yep. Heb zelfinstructie doorgelezen en die oefenopdrachten van WebCT gemaakt. Dus hoop op die 3 of toch tenminste 2 punten .
pi_53314906
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:43 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Maar het lijkt me toch eigenlijk een beetje onmogelijk om van alles zelf samenvattingen te maken, dus waar moet je ze dan vandaan halen?
The more that I appear.
pi_53314961
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:59 schreef Marloes het volgende:

[..]

Maar het lijkt me toch eigenlijk een beetje onmogelijk om van alles zelf samenvattingen te maken, dus waar moet je ze dan vandaan halen?
Je moet tijdens het lezen gelijk markeren. Scheelt heel erg veel als je daarna terugkijkt om het te leren. Dat zijn je samenvattingen.
pi_53315554
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:54:34 ]
pi_53316175
Ik moet ook bekennen dat voor mij dat markeren niet echt werkt als samenvattingsvorm.
Je kunt trouwens ook veel downloaden he:
http://recht.studenten.samenvattingen.com/browse/samenvatting/ (gratis, vooral veel basisvakken-boeken)
http://www.studentsonly.nl/ (tegen kleine vergoeding, met je mobiele telefoon betalen, maar wel ontzettend goed - ik heb bij sommige vakken alleen hun samenvattingen gebruikt en het boek niet gekocht)

Overigens is die laatste site best populair, dus als je goed rondvraagt kom je misschien iemand tegen die het al gedownload heeft en met je wil delen. Mijn ervaring is dat vooral marokkaanse studentes vaak wel willen delen. Nederlanders zijn te gierig voor dat soort sites of zo.
pi_53319844
Ik markeer altijd tijdens het lezen en nadat ik colleges voor een bepaald vak heb gevolgd maak ik een uitwerking van dat college, aangevuld met samenvattingen van de jruisprudentie en samenvattingen van stukken uit de literatuur. Kost wat tijd, maar scheelt veel werk vlak voor het tentamen en je bent intensief met de stof bezig zodat het beter blijft hangen.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:37 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Met een eierschedel heb je ook een bord voor je kop nodig.
Of een helm
  donderdag 20 september 2007 @ 11:02:54 #235
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_53322086
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:19 schreef bladibladibla het volgende:
Ik markeer altijd tijdens het lezen en nadat ik colleges voor een bepaald vak heb gevolgd maak ik een uitwerking van dat college, aangevuld met samenvattingen van de jruisprudentie en samenvattingen van stukken uit de literatuur. Kost wat tijd, maar scheelt veel werk vlak voor het tentamen en je bent intensief met de stof bezig zodat het beter blijft hangen.
[..]

Of een helm
Of je koopt geen pantoffels voor je man, zodat hij die ook niet perongeluk naar je hoofd kan gooien
Nulla verba sed acta
pi_53377019
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:02 schreef Leonoor het volgende:
Of je koopt geen pantoffels voor je man, zodat hij die ook niet perongeluk naar je hoofd kan gooien

Ik gooi eigenlijk ook best vaak met mijn pantoffels, meestal naar mijn irri broertje. Maar goed, die heeft door de jaren heen al bewezen dat hij geen eierschedel heeft
pi_53404948
Mag ik erbij bij Leiden?

Heb een kleine 10 jaar geleden mijn P gehaald aan de VU en wat doctoraalvakken (ja, zo heette dat toen!)
Daarna ben ik gaan werken in o.a. de ICT.
Dit jaar heb ik besloten mijn studie weer op te pakken in deeltijd aan de UL. Gelukkig is de P vrijgesteld en kan ik vrolijk verder met de Bachelor.

Ik ben nu thuis bezig met het 2ejaars Bachelorvak Rechtseconomie en het valt me eigenlijk best wel tegen. Echter tijdens de colleges, als het wordt uitgelegd, begrijp ik het prima!
Blijkbaar heb ik nu, itt vroeger wel echt de rode draad die blijkt uit de colleges nodig.
Vroeger ging ik nl. nooit naar college en leerde alles uit boeken en van oude tentamens. Ik haalde gewoon alles. Ik begon ook pas met leren een week voor het tentamen ofzo.

Ik merk best wel dat ik er erg 'uit' ben, het stramien van studeren.
Het duizelt me: hoe pak ik het aan, begin ik gewoon met de stof lezen (zovéél..en je mist het kader)
Of pak ik de werkgroepopgaven er eerst bij en maak ik deze aan de hand van de stof/college-aantekeningen?
Of, kan ik het beste de uittreksels, collegestof, de uitgewerkte opgaven en proeftentamens leren, zonder de boeken helemaal van voor tot achter te leren?

Moet ook echt een planning maken, want ik werk gewoon fulltime overdag. En dat is ook iets waar ik slecht in ben.

Maar ik ben dit keer wel gemotiveerd.
Veel te zonde van de ingeleverde kostbare vrije tijd anders....
pi_53405204
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:12 schreef cinnamongirl het volgende:
Mag ik erbij bij Leiden?
Knap dat je het weer gaat proberen. Succes

Selectief lezen is in beginsel toch het beste als je niet zoveel tijd over hebt.
Lelijke @@p!
pi_53421528
Nou ik ben er nooit uit geweest en ik heb er ook moeite mee. Je krijgt ook gewoon een gigantische lading text, en niet alles is even begrijpelijk.

Ik merk dat ik wel slordiger wordt naarmate de studie vordert. Vroeger, als iets niet lukte, ging ik er heel lang over zitten nadenken, tobben, het toch proberen te maken, bezorgde ik mezelf heel veel stress. Nu heb ik zo iets van, ik wacht de werkgroep wel af.
pi_53425178
quote:
Op maandag 24 september 2007 00:22 schreef Sessy het volgende:
Nou ik ben er nooit uit geweest en ik heb er ook moeite mee. Je krijgt ook gewoon een gigantische lading text, en niet alles is even begrijpelijk.

Ik merk dat ik wel slordiger wordt naarmate de studie vordert. Vroeger, als iets niet lukte, ging ik er heel lang over zitten nadenken, tobben, het toch proberen te maken, bezorgde ik mezelf heel veel stress. Nu heb ik zo iets van, ik wacht de werkgroep wel af.
Dat heb ik nu ook gedaan. Met de juiste antwoorden en uitleg van de docent erbij, is de tekst vaak opeens wel te begrijpen. Lastige is dat je dan nooit weet of je uiteindelijk zelf op de goede antwoorden was gekomen.
pi_53434705
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:47 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat heb ik nu ook gedaan. Met de juiste antwoorden en uitleg van de docent erbij, is de tekst vaak opeens wel te begrijpen. Lastige is dat je dan nooit weet of je uiteindelijk zelf op de goede antwoorden was gekomen.
Waarschijnlijk verwachten de docenten niet dat je er zelf echt uit komt, anders hadden ze geen werkgroepen aangeboden. Ik dacht eerst dat ik ook alles zelf meteen moest begrijpen, maar college's zijn er niet voor niks en je zit daar tenslotte om te leren

Wel goed van je dat je het opnieuw aan het proberen bent!
pi_53544254
Doet er iemand European Law School in Maastricht?
pi_53620114
Ben ik eigenlijk de enige die de studielast van het mastervak verdiepend staats- en bestuursrecht exorbitant hoog vindt? Over de andere vakken heb ik eigenlijk niks te klagen, maar deze vind ik er echt uit springen. Of ligt dat nu aan mij?
Je krijgt elke week gewoon een boek aan stof op, en daarnaast moet je nog eens analyses/onderzoeken gaan schrijven, 1x per 2 weken... Dat is toch geen 6 studiepunten meer?!
pi_53664420
Er gebeurt niet veel meer in dit topic tegenwoordig
Lelijke @@p!
pi_53664971
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:45 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Er gebeurt niet veel meer in dit topic tegenwoordig
Wij zijn te hard aan het studeren

Iemand zin in een potje Arresten-hints? Regels zijn simpel:
Persoon A post een plaatje dat de titel van een bekend arrest verbeeld. De anderen proberen de naam en de rechtsregel van dit arrest te raden. De persoon die het juiste antwoord geeft mag het volgende plaatje posten

Ik zal beginnen:

Een aanvullend hint heb ik ook, maar ik zal jullie eerst zelf laten nadenken
pi_53665087
HR:minerva ?
Lelijke @@p!
pi_53666597
En ik dacht dat ik een moeilijke had bedacht
pi_53667148
welk arrest?

Lelijke @@p!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:26:33 #249
57434 Marloes
Digital Love
pi_53667968
Geen idee sorry :p

Maar ik had ff een ander vraagje.. Ik heb net een proeftoets gemaakt van privaatrecht (gehaald van WebCT), maar nu kan ik de antwoorden niet vinden Iemand enig idee? (UU)
The more that I appear.
pi_53669119
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:
welk arrest?

[afbeelding][afbeelding]
gegaste uien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: