abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52268797
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:54:32 ]
pi_52270591
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 16:03 schreef Originele_Naam het volgende:
effe tussendoor kopen julliie elke collegejaar een nieuwe wetbundel of pas wanneer de datum die op de wetbundel geschreven staat afgelopen is

trouwens wat een rare zinconstructie is dit boven
Na een jaar is dat ding zo gaar dat ik niet kan wachten op m'n nieuwe. Overigens ziet een versleten wettenbundel natuurlijk wel zeer stoer uit
pi_52270810
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:23 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik heb mijn boekenlijstje alweer gezien + wat het gaat kosten..

Ben blij dat ik zon lieve ouders heb die het voor me betalen..
Ik vind het dit jaar wel meevallen eigelijk. (maar alsnog ben ik ook blij dat mn ouders betalen)
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52273602
Gewoon de Loyens & Loeff-bundel. Een goed jurist heeft aan het BW en RV genoeg
Voor de fiscale vakken is er overigens ook een gratis bundel. Alsof 't niks kost!
pi_52279261
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 21:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb mijn boekenlijstje alweer gezien + wat het gaat kosten..

Ben blij dat ik zon lieve ouders heb die het voor me betalen..
Voor twee van de vijf vakken die ik volg heb ik niet eens boeken nodig. Alles komt lekker op Blackboard te staan
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_52280519
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 11:05 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Voor twee van de vijf vakken die ik volg heb ik niet eens boeken nodig. Alles komt lekker op Blackboard te staan
Printen is in een aantal gevallen ook best duur. Of lees je veel van beeldscherm?

Persoonlijk betaal ik liever meer voor een codex + register & inhoudsopgave.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52280899
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Printen is in een aantal gevallen ook best duur. Of lees je veel van beeldscherm?

Ach, ik vind de printkosten altijd nog wel meevallen. En ik print sowieso al heel veel, dus die paar dingen meer maakt dan toch niet meer uit
pi_52282652
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 00:01 schreef The_Duce het volgende:
Gewoon de Loyens & Loeff-bundel. Een goed jurist heeft aan het BW en RV genoeg
Voor de fiscale vakken is er overigens ook een gratis bundel. Alsof 't niks kost!
Voor de tentamens mag je alleen de Vermande of de Kluwer gebruiken.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:09:07 #59
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52283239
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Mwah, het grootste deel van de kosten van een syllabus zit niet in de prints, maar in de 10 à 12 cent auteursrechten per pagina per exemplaar. Dus als het goed is ben je met printen van een gratis bron wel veel goedkoper uit. Zeker als je twee pagina's per A4 uitprint, dat vind ik vaak overzichtelijker om te lezen.
pi_52286995
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:

[..]

Voor de tentamens mag je alleen de Vermande of de Kluwer gebruiken.
Nooit problemen mee gekregen
pi_52290240
Nou ik hoor nu ook in dit topic thuis, begin in September met rechten in Utrecht :p
Maar wat ik me afvroeg, bevindt de faculteit Rechten zich in de binnenstad? Of moet je bijv. ook wel eens naar de Uithof? Miss dat het hier niet helemaal thuis hoort maar ik wil het wel graag weten :p
Oja, en welke wetbundel is beter; kluwer of SDU
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_52290269
De Vermande van dit jaar ziet er strak uit
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52290650
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:04 schreef Marloes het volgende:
Nou ik hoor nu ook in dit topic thuis, begin in September met rechten in Utrecht :p
Maar wat ik me afvroeg, bevindt de faculteit Rechten zich in de binnenstad? Of moet je bijv. ook wel eens naar de Uithof? Miss dat het hier niet helemaal thuis hoort maar ik wil het wel graag weten :p
Hoorcollege's zijn een paar keer per week in de Uithof. Werkgroepen en sommige HC's zijn in de binnenstad (loopafstand vanaf CS). En Kluwer.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_52290801
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:23 schreef Addict89 het volgende:

[..]

Hoorcollege's zijn een paar keer per week in de Uithof. Werkgroepen en sommige HC's zijn in de binnenstad (loopafstand vanaf CS). En Kluwer.
Hoe verder je komt, hoe minder je op de UIthof komt. Positief dus. En, Vermande natuurlijk Argumenten zijn - vanzelfsprekend - bekend.
pi_52305533
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 20:04 schreef Marloes het volgende:
Je verblijft het grootste deel van de tijd in de Binnenstad, zoals het ook hoort .
Daarnaast is Kluwer veruit de beste bundel.
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:16:12 #66
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_52305714
iemand 2e hands boeken van hbo rechten 1e jaar?
  zondag 12 augustus 2007 @ 19:55:41 #67
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52310901
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:16 schreef fs180 het volgende:
iemand 2e hands boeken van hbo rechten 1e jaar?
Check de topictitel!

En meer OT: Kluwer de bom, en volgend jaar dus in Ltd Pink Edition (klinkt beter dan Limiter edition, in acht nemende dat het toch een wetboek blijft he ).
Nulla verba sed acta
  zondag 12 augustus 2007 @ 20:51:52 #68
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_52312276
kon het altijd proberen
pi_52322118
Korte huishoudelijke mededeling:

ik HAAT Comap

pi_52322189
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:22 schreef bladibladibla het volgende:

ik HAAT Comap

Ben je "reservestudent" geworden ?

Ik ben vandaag begonnen met mijn scriptie. Tenminste, dat dacht ik van plan te zijn. Op deze maandagochtend worden een groot aantal pc's in de bibliotheek stofvrij gespoten met compressors. Moet ook gebeuren. Dag motivatie
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52322199

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:54:33 ]
pi_52322287
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ben je "reservestudent" geworden ?
Nee, maar bij andere vakken schrappen ze opeens werkgroepen en laten ze me er niet in 'omdat ik niet aan de eisen voldoe'

Nou denk ik echter dat ze bij die vakken niet zo streng controleren op wie er in welke werkcollegegroep zit, dus ik hoop dat ik daar dan bij kan aanschuiven.
pi_52322321
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:33 schreef bladibladibla het volgende:

[..]

Nou denk ik echter dat ze bij die vakken niet zo streng controleren op wie er in welke werkcollegegroep zit, dus ik hoop dat ik daar dan bij kan aanschuiven.
Brutalen hebben de halve wereld. Zo moet je maar denken
Lelijke @@p!
pi_52322516
Ik ga dat ook gewoon proberen. Bij Burgerlijk Procesrecht zit ik gelukkig wel in de juiste groep, en volgens mij is dat het enige vak waar ze echt heel erg streng controleren.

Vervelend is wel dat ik ook voor iemand anders moest inschrijven en die ziet ook allemaal in vervelende groepen. Maar goed: dat is natuurlijk het risico als je je inschrijving uitbesteed
pi_52323137
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:22 schreef bladibladibla het volgende:

ik HAAT Comap

Idem. Ik wilde me voor leeronderzoek voor groep 8 inschrijven, donderdagochtend om 08.45, dan zou ik mooi de vakken die ik wil volgen, volgen en zou ik nog een dag kunnen vrijroosteren zodat ik m'n vriend in Leeuwarden ook nog ooit zie.

En ik snap verder niet waarom er zo veel vakken zijn waar geen inschrijving voor is. Op blackboard wordt niks verhelderd, behalve dat er alleen hc's zijn van zo'n vak. Maar bij andere vakken waar alleen hc's zijn, moet je wel inschrijven... Ik snap er niks van.
En dan nog het hele onderscheid tussen eerste blok eerste semester - tweede blok eerste semester? De vakken van het tweede blok zijn niet opengegaan. Terwijl die ik oktober al is...
Ik snap er werkelijk de ballen van.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:20:15 #76
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52323204
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:16 schreef Sessy het volgende:

[..]

Idem. Ik wilde me voor leeronderzoek voor groep 8 inschrijven, donderdagochtend om 08.45, dan zou ik mooi de vakken die ik wil volgen, volgen en zou ik nog een dag kunnen vrijroosteren zodat ik m'n vriend in Leeuwarden ook nog ooit zie.

En ik snap verder niet waarom er zo veel vakken zijn waar geen inschrijving voor is. Op blackboard wordt niks verhelderd, behalve dat er alleen hc's zijn van zo'n vak. Maar bij andere vakken waar alleen hc's zijn, moet je wel inschrijven... Ik snap er niks van.
In de master zijn er een aantal vakken waar gewoon ruimte genoeg voor is. Bij Verdiepend IPR zaten we in een grote hoorcollegezaal en is er een normaal tentamen, dus dan boeit het de docent niet hoeveel er inschrijven. Bij andere vakken zijn er wekelijkse opdrachten of zijn het kleine zaaltjes, dus dan boeit het de docent wel dat hij weet hoeveel aanmeldingen er zijn.
pi_52323269
quote:
En dan nog het hele onderscheid tussen eerste blok eerste semester - tweede blok eerste semester? De vakken van het tweede blok zijn niet opengegaan. Terwijl die ik oktober al is...
Klinkt als capita selecta-vakken. Voor de afzonderlijke blokken moet je je via de coordinator inschrijven geloof ik. Via Bb kun je zien in welk blok wat ter sprake komt en dan kun je aan de hand daarvan je keuze maken.
Lelijke @@p!
pi_52323299
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:20 schreef Pool het volgende:

[..]

In de master zijn er een aantal vakken waar gewoon ruimte genoeg voor is. Bij Verdiepend IPR zaten we in een grote hoorcollegezaal en is er een normaal tentamen, dus dan boeit het de docent niet hoeveel er inschrijven. Bij andere vakken zijn er wekelijkse opdrachten of zijn het kleine zaaltjes, dus dan boeit het de docent wel dat hij weet hoeveel aanmeldingen er zijn.
Leuk vak was dat. Heb er een 9,5 voor gehaald
Lelijke @@p!
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:27:25 #79
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52323394
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Leuk vak was dat. Heb er een 9,5 voor gehaald
Ja was inderdaad leuk! Wel het laagste punt van mijn hele master voor gehaald, maar dat lag meer aan de datum van het tentamen dan aan de interesse voor het vak.
pi_52323533
Ik wou Internet & Liability doen. Die staat in het tweede semester, volgens rooster begint het begin oktober, en inschrijving is verder onbekend... Lol nouja het zal wel
Ik ga weer slapen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 10:36:57 #81
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52323610
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 10:33 schreef Sessy het volgende:
Ik wou Internet & Liability doen. Die staat in het tweede semester, volgens rooster begint het begin oktober, en inschrijving is verder onbekend... Lol nouja het zal wel
Ik ga weer slapen.
Gewoon dat vak enrollen op blackboard, dan krijg je vanzelf meer nieuws. Omdat het pas in oktober begint, worden de docenten ook ietsje later wakker.
  maandag 13 augustus 2007 @ 14:11:21 #82
57434 Marloes
Digital Love
pi_52329150
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:06 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je verblijft het grootste deel van de tijd in de Binnenstad, zoals het ook hoort .
Daarnaast is Kluwer veruit de beste bundel.
Bedankt
Ik vroeg me nog wat af
Ik bestel de boeken voor m'n studie bij de JSVU,.. maar dan moet je ze dus zelf op halen in Utrecht.. Aangezien ik in het begin gewoon op en neer ga reizen moet ik ze dus op de één of andere manier meeslepen. Is dit te doen Of kan ik ze beter laten bezorgen ofzo
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_52330641
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:11 schreef Marloes het volgende:

[..]

Bedankt
Ik vroeg me nog wat af
Ik bestel de boeken voor m'n studie bij de JSVU,.. maar dan moet je ze dus zelf op halen in Utrecht.. Aangezien ik in het begin gewoon op en neer ga reizen moet ik ze dus op de één of andere manier meeslepen. Is dit te doen Of kan ik ze beter laten bezorgen ofzo
Is te doen. Wel zal een grote (boeken)tas van pas komen. De Vermande is immers een omvangrijk boekwerk
pi_52330954
Ik had altijd een rugtas, en twee linnen tassen nodig om de boeken op te halen. De syllabussen haalde ik dan nog eens apart.
pi_52331229

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:54:33 ]
pi_52332437
Je krijgt ook gewoon een tas mee bij de JSVU, dus als je nog een rugzak meeneemt (om het gewicht wat te verdelen, zeer aan te raden ) is het goed te doen.
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:04:32 #87
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52332595
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:00 schreef Addict89 het volgende:
Je krijgt ook gewoon een tas mee bij de JSVU, dus als je nog een rugzak meeneemt (om het gewicht wat te verdelen, zeer aan te raden ) is het goed te doen.
Het zijn natuurlijk alleen de grondslagen boeken, als je de readers op een andere dag ophaalt en meeneemt is het inderdaad prima te overzien.

En voor de ongelovigen onder ons: werken is eigenlijk best leuk . Ik kan zelfs fokken onder werktijd .
Nulla verba sed acta
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:07:48 #88
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_52332721
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:04 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk alleen de grondslagen boeken, als je de readers op een andere dag ophaalt en meeneemt is het inderdaad prima te overzien.

En voor de ongelovigen onder ons: werken is eigenlijk best leuk . Ik kan zelfs fokken onder werktijd .
Hee arbeiderrr! Fijn dat het werken bevalt! Word je nu deze maand nog beëdigd?
Ik heb net goedkeuring voor mijn scriptie gehad, dus ook ik zal binnenkort aan de bak moeten.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:28:53 #89
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52338383
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:07 schreef Pool het volgende:

[..]

Hee arbeiderrr! Fijn dat het werken bevalt! Word je nu deze maand nog beëdigd?
Ik heb net goedkeuring voor mijn scriptie gehad, dus ook ik zal binnenkort aan de bak moeten.
Yes, eind deze maand beediging in de lokale Rb, wilde je langs komen?

Scriptie schrijven is ook niks mis mee, ladidadidawisserdewisedit.

[ Bericht 6% gewijzigd door Leonoor op 13-08-2007 20:44:09 ]
Nulla verba sed acta
pi_52338777
Straks rechten aan de VU. Proberen te combineren naast gezondheidswetenschappen.
Nog rechten studenten aan de VU hier?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 00:21:08 #91
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_52410353
Ahaha, in een huurzaak heb ik een oud-docente van me als advocate van de wederpartij.
pi_52415516

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:54:33 ]
pi_52432972

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 23:54:33 ]
pi_52435574
In september mastervak strafprocesrecht (en ja, daarvoor heb ik meer nodig dan het BW en het Rv)
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_52435686
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:13 schreef Argento het volgende:
In september mastervak strafprocesrecht (en ja, daarvoor heb ik meer nodig dan het BW en het Rv)
Dan zitten we de eerste 3 hoorcolleges samen in de Catharijne Bioscoop. Probleem is alleen dat ik van 11.00 tot 13.00 in Amsterdam les heb en om 13.15 al in Utrecht moet zijn
pi_52435851
ik doe de deeltijd variant, Hoorcollege in de bioscoop. Moet niet gekker worden daar in Utrecht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_52435894
waar haal jij trouwens dat rooster vandaan? Ik heb nog helemaal niets staan.
pi_52436007
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:25 schreef Argento het volgende:
waar haal jij trouwens dat rooster vandaan? Ik heb nog helemaal niets staan.
Op studiepunt staat dat ie vandaag wordt gepubliceerd en bij mij staat ie dan ook netjes in Osiris. Eerste 3 hoorcolleges is 't algemeen en daarna ga ik burgerlijk procesrecht doen. Leonoor zat vorig jaar ook in de bios dus het is gewoon een jaarlijks terugkerend feest!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:58:49 #99
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_52442697
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 22:29 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Op studiepunt staat dat ie vandaag wordt gepubliceerd en bij mij staat ie dan ook netjes in Osiris. Eerste 3 hoorcolleges is 't algemeen en daarna ga ik burgerlijk procesrecht doen. Leonoor zat vorig jaar ook in de bios dus het is gewoon een jaarlijks terugkerend feest!
Klopt, en ik had toen college in Amsterdam NA het grote festijn. De eerste inleidende weken is dat niet zo'n ramp, dan kun je wel wat missen, daarna gaat Jongbloed voor de Privatisten onder ons steeds meer interessante dingen vertellen. Oh, en neem vooral niet te veel aan van mevr. Huisman als je werkgroep van haar hebt, maar ga wel lekker met haar in discussie, dan is de werkgroep zo voorbij. Hilarisch was het vorig jaar (maar ook tenenkrommend, eigenlijk, qua kwaliteit..).
Nulla verba sed acta
pi_52453231
Ik heb maar 2 dagen college En naar HC's ga ik bijna nooit, dus dat wordt 1 dag per week naar Utrecht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')