Na een jaar is dat ding zo gaar dat ik niet kan wachten op m'n nieuwe. Overigens ziet een versleten wettenbundel natuurlijk wel zeer stoer uitquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:03 schreef Originele_Naam het volgende:
effe tussendoor kopen julliie elke collegejaar een nieuwe wetbundel of pas wanneer de datum die op de wetbundel geschreven staat afgelopen is
trouwens wat een rare zinconstructie is dit boven![]()
Ik vind het dit jaar wel meevallen eigelijk. (maar alsnog ben ik ook blij dat mn ouders betalen)quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik heb mijn boekenlijstje alweer gezien + wat het gaat kosten..
Ben blij dat ik zon lieve ouders heb die het voor me betalen..
Voor twee van de vijf vakken die ik volg heb ik niet eens boeken nodig. Alles komt lekker op Blackboard te staanquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:23 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb mijn boekenlijstje alweer gezien + wat het gaat kosten..
Ben blij dat ik zon lieve ouders heb die het voor me betalen..
Printen is in een aantal gevallen ook best duur. Of lees je veel van beeldscherm?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:05 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Voor twee van de vijf vakken die ik volg heb ik niet eens boeken nodig. Alles komt lekker op Blackboard te staan
Ach, ik vind de printkosten altijd nog wel meevallen. En ik print sowieso al heel veel, dus die paar dingen meer maakt dan toch niet meer uitquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Printen is in een aantal gevallen ook best duur. Of lees je veel van beeldscherm?
Persoonlijk betaal ik liever meer voor een codex + register & inhoudsopgave.
Voor de tentamens mag je alleen de Vermande of de Kluwer gebruiken.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 00:01 schreef The_Duce het volgende:
Gewoon de Loyens & Loeff-bundel. Een goed jurist heeft aan het BW en RV genoeg
Voor de fiscale vakken is er overigens ook een gratis bundel. Alsof 't niks kost!
Mwah, het grootste deel van de kosten van een syllabus zit niet in de prints, maar in de 10 à 12 cent auteursrechten per pagina per exemplaar. Dus als het goed is ben je met printen van een gratis bron wel veel goedkoper uit. Zeker als je twee pagina's per A4 uitprint, dat vind ik vaak overzichtelijker om te lezen.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 12:03 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Printen is in een aantal gevallen ook best duur. Of lees je veel van beeldscherm?
Persoonlijk betaal ik liever meer voor een codex + register & inhoudsopgave.
Nooit problemen mee gekregenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 13:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Voor de tentamens mag je alleen de Vermande of de Kluwer gebruiken.
Hoorcollege's zijn een paar keer per week in de Uithof. Werkgroepen en sommige HC's zijn in de binnenstad (loopafstand vanaf CS). En Kluwer.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:04 schreef Marloes het volgende:
Nou ik hoor nu ook in dit topic thuis, begin in September met rechten in Utrecht :p
Maar wat ik me afvroeg, bevindt de faculteit Rechten zich in de binnenstad? Of moet je bijv. ook wel eens naar de Uithof? Miss dat het hier niet helemaal thuis hoort maar ik wil het wel graag weten :p
Oja, en welke wetbundel is beter; kluwer of SDU![]()
Hoe verder je komt, hoe minder je op de UIthof komt. Positief dus. En, Vermande natuurlijkquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:23 schreef Addict89 het volgende:
[..]
Hoorcollege's zijn een paar keer per week in de Uithof. Werkgroepen en sommige HC's zijn in de binnenstad (loopafstand vanaf CS). En Kluwer.
Je verblijft het grootste deel van de tijd in de Binnenstad, zoals het ook hoortquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 20:04 schreef Marloes het volgende:
Nou ik hoor nu ook in dit topic thuis, begin in September met rechten in Utrecht :p
Maar wat ik me afvroeg, bevindt de faculteit Rechten zich in de binnenstad? Of moet je bijv. ook wel eens naar de Uithof? Miss dat het hier niet helemaal thuis hoort maar ik wil het wel graag weten :p
Oja, en welke wetbundel is beter; kluwer of SDU![]()
Check de topictitel!quote:Op zondag 12 augustus 2007 15:16 schreef fs180 het volgende:
iemand 2e hands boeken van hbo rechten 1e jaar?
Ben je "reservestudent" geworden ?quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:22 schreef bladibladibla het volgende:
Korte huishoudelijke mededeling:
ik HAAT Comap
Nee, maar bij andere vakken schrappen ze opeens werkgroepen en laten ze me er niet in 'omdat ik niet aan de eisen voldoe'quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ben je "reservestudent" geworden ?
Brutalen hebben de halve wereld. Zo moet je maar denkenquote:Op maandag 13 augustus 2007 09:33 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Nou denk ik echter dat ze bij die vakken niet zo streng controleren op wie er in welke werkcollegegroep zit, dus ik hoop dat ik daar dan bij kan aanschuiven.
Idem. Ik wilde me voor leeronderzoek voor groep 8 inschrijven, donderdagochtend om 08.45, dan zou ik mooi de vakken die ik wil volgen, volgen en zou ik nog een dag kunnen vrijroosteren zodat ik m'n vriend in Leeuwarden ook nog ooit zie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:22 schreef bladibladibla het volgende:
Korte huishoudelijke mededeling:
ik HAAT Comap
In de master zijn er een aantal vakken waar gewoon ruimte genoeg voor is. Bij Verdiepend IPR zaten we in een grote hoorcollegezaal en is er een normaal tentamen, dus dan boeit het de docent niet hoeveel er inschrijven. Bij andere vakken zijn er wekelijkse opdrachten of zijn het kleine zaaltjes, dus dan boeit het de docent wel dat hij weet hoeveel aanmeldingen er zijn.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:16 schreef Sessy het volgende:
[..]
Idem. Ik wilde me voor leeronderzoek voor groep 8 inschrijven, donderdagochtend om 08.45, dan zou ik mooi de vakken die ik wil volgen, volgen en zou ik nog een dag kunnen vrijroosteren zodat ik m'n vriend in Leeuwarden ook nog ooit zie.
En ik snap verder niet waarom er zo veel vakken zijn waar geen inschrijving voor is. Op blackboard wordt niks verhelderd, behalve dat er alleen hc's zijn van zo'n vak. Maar bij andere vakken waar alleen hc's zijn, moet je wel inschrijven... Ik snap er niks van.
Klinkt als capita selecta-vakken. Voor de afzonderlijke blokken moet je je via de coordinator inschrijven geloof ik. Via Bb kun je zien in welk blok wat ter sprake komt en dan kun je aan de hand daarvan je keuze maken.quote:En dan nog het hele onderscheid tussen eerste blok eerste semester - tweede blok eerste semester? De vakken van het tweede blok zijn niet opengegaan. Terwijl die ik oktober al is...
Leuk vak was dat. Heb er een 9,5 voor gehaaldquote:Op maandag 13 augustus 2007 10:20 schreef Pool het volgende:
[..]
In de master zijn er een aantal vakken waar gewoon ruimte genoeg voor is. Bij Verdiepend IPR zaten we in een grote hoorcollegezaal en is er een normaal tentamen, dus dan boeit het de docent niet hoeveel er inschrijven. Bij andere vakken zijn er wekelijkse opdrachten of zijn het kleine zaaltjes, dus dan boeit het de docent wel dat hij weet hoeveel aanmeldingen er zijn.
Ja was inderdaad leuk!quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Leuk vak was dat. Heb er een 9,5 voor gehaald![]()
Gewoon dat vak enrollen op blackboard, dan krijg je vanzelf meer nieuws. Omdat het pas in oktober begint, worden de docenten ook ietsje later wakker.quote:Op maandag 13 augustus 2007 10:33 schreef Sessy het volgende:
Ik wou Internet & Liability doen. Die staat in het tweede semester, volgens rooster begint het begin oktober, en inschrijving is verder onbekend... Lol nouja het zal wel
Ik ga weer slapen.
Bedanktquote:Op zondag 12 augustus 2007 15:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je verblijft het grootste deel van de tijd in de Binnenstad, zoals het ook hoort.
Daarnaast is Kluwer veruit de beste bundel.
Is te doen. Wel zal een grote (boeken)tas van pas komen. De Vermande is immers een omvangrijk boekwerkquote:Op maandag 13 augustus 2007 14:11 schreef Marloes het volgende:
[..]
Bedankt
Ik vroeg me nog wat af
Ik bestel de boeken voor m'n studie bij de JSVU,.. maar dan moet je ze dus zelf op halen in Utrecht.. Aangezien ik in het begin gewoon op en neer ga reizen moet ik ze dus op de één of andere manier meeslepen. Is dit te doenOf kan ik ze beter laten bezorgen ofzo
![]()
Het zijn natuurlijk alleen de grondslagen boeken, als je de readers op een andere dag ophaalt en meeneemt is het inderdaad prima te overzien.quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:00 schreef Addict89 het volgende:
Je krijgt ook gewoon een tas mee bij de JSVU, dus als je nog een rugzak meeneemt (om het gewicht wat te verdelen, zeer aan te raden) is het goed te doen.
Hee arbeiderrr!quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:04 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk alleen de grondslagen boeken, als je de readers op een andere dag ophaalt en meeneemt is het inderdaad prima te overzien.
En voor de ongelovigen onder ons: werken is eigenlijk best leuk. Ik kan zelfs fokken onder werktijd
.
Yes, eind deze maand beediging in de lokale Rb, wilde je langs komen?quote:Op maandag 13 augustus 2007 16:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Hee arbeiderrr!Fijn dat het werken bevalt! Word je nu deze maand nog beëdigd?
Ik heb net goedkeuring voor mijn scriptie gehad, dus ook ik zal binnenkort aan de bak moeten.![]()
Dan zitten we de eerste 3 hoorcolleges samen in de Catharijne Bioscoop. Probleem is alleen dat ik van 11.00 tot 13.00 in Amsterdam les heb en om 13.15 al in Utrecht moet zijnquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:13 schreef Argento het volgende:
In september mastervak strafprocesrecht (en ja, daarvoor heb ik meer nodig dan het BW en het Rv)
Op studiepunt staat dat ie vandaag wordt gepubliceerd en bij mij staat ie dan ook netjes in Osiris. Eerste 3 hoorcolleges is 't algemeen en daarna ga ik burgerlijk procesrecht doen. Leonoor zat vorig jaar ook in de bios dus het is gewoon een jaarlijks terugkerend feest!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:25 schreef Argento het volgende:
waar haal jij trouwens dat rooster vandaan? Ik heb nog helemaal niets staan.
Klopt, en ik had toen college in Amsterdam NA het grote festijn. De eerste inleidende weken is dat niet zo'n ramp, dan kun je wel wat missen, daarna gaatquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:29 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Op studiepunt staat dat ie vandaag wordt gepubliceerd en bij mij staat ie dan ook netjes in Osiris. Eerste 3 hoorcolleges is 't algemeen en daarna ga ik burgerlijk procesrecht doen. Leonoor zat vorig jaar ook in de bios dus het is gewoon een jaarlijks terugkerend feest!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |