Seneca beklaagde zich ook al hierover.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat bedoel ik en de jaren 20 en de jaren 30 etc.
Het begon al met de romeinen.
En daar wringt de schoen en dat los je niet op met gratis kinderopvang of zangles .quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:10 schreef revange2007 het volgende:
Ben het niet met je eens, een uniform en of het volkslied veranderen niets, vind ik, ik vind dat ouders veel meer aandacht aan de opvoeding moeten geven inplaats van hun baan/sociale status.
iddquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:11 schreef Victor_Eremita het volgende:
Vroegah was alles beter! Toen had je tenminste geen kinderen die kattekwaad uithaalden en jongeren die bier dronken!
Moet ik jou serieus nemen als je "dan" als "dsn" spelt. Dat vind ik nog gekker.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 02:16 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het Wilhelmus heeft toch wel meer dsn 2 coupletten?
[..]
De 2 bekende coupletten? En dan een primitieve spelfout?
Moet ik zo'n voorstel nog serieus nemen?
Ik ben helemaal voor, wat mij betreft organiseren we ieder half jaar, samen met Noord-Korea, een soort concours waarop het best van het beste getoond wordt qua het opvoeren van een parade.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
En allemaal verplicht aanwezig zijn bij de wekelijkse militaire parade!![]()
Iedere ochtend en middag 2 maal. Wanneer ze rekenen en schrijven leren zoeken ze maar uit.quote:
Spuit 11.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moet ik jou serieus nemen als je "dan" als "dsn" spelt. Dat vind ik nog gekker.![]()
Thnxquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
Een zeldzaam goed idee EG.
Ga jij een gauw bomen knuffelen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:56 schreef du_ke het volgende:
gelukkig zal de ARBO hier een stokje voor steken. Elke dag het gekrijs van 30 kinderstrotjes aanhoren kan niet goed voor het gehoor zijn.
Wel op dit punt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:10 schreef Party_P het volgende:
Wat een vreselijk idee. Dit lijkt wel op de VS en Noord Korea. Kom op, op die 2 landen wil je toch absoluut niet lijken?
Ze horen zich aan te passen aan de cultuur die hier van oorsprong is: Joods-Christelijk-Humanastisch. En daar is niets mis mee.quote:En van een volksliedjes zingen gaan marrokanen echt niet minder vaak mensen in elkaar knuppelen. Ze zuilen het juist meer gaan doen, om zich er tegen af te kunnen zetten. Verslechterd de integratie juist.
En dat is beslist niet nodig.quote:Als ik elke dag het volkslied zou moeten zingen, zou ik me er met de dag meer aan ergeren. Des te meer ik Beatrix een smerige hoer zou gaan noemen
Ik heb niks met NVU.quote:EchtGaaf, jij stemt zeker op de NVU
Tucht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:30 schreef TomTancr3do het volgende:
Uitstekend voorstel. Overigens dienen ook lijfstraffen weer ingevoerd te worden op onze scholen, maar dat is de volgende stap.
Inderdaad. Gewoon weer luisteren naar de meester, anders krijg je slaag. Zal wel even wennen worden voor het losgeslagen gajes dat een groot deel van onze jeugd uitmaakt, maar het is de enige manier om onze maatschappij weer in het gareel te krijgen.quote:
Met onze cultuur is niks mis mee. Misschien dat het een christelijke ondergrond heeft, maar ok, we hadden het erger kunnen treffen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:30 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze horen zich aan te passen aan de cultuur die hier van oorsprong is: Joods-Christelijk-Humanastisch. En daar is niets mis mee.
quote:En dat is beslist niet nodig.
Wat jij verkondigde is anders een typisch NVU standpunt. Verder als ik in je FoBo kijk, lijken het geen NVU standpunten, meer CDA/CU/SGP punten, op punt 5 na.quote:Ik heb niks met NVU.
Hmm...de harde hand mag meer gebruikt worden, alleen moet het te erg worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:37 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Inderdaad. Gewoon weer luisteren naar de meester, anders krijg je slaag. Zal wel even wennen worden voor het losgeslagen gajes dat een groot deel van onze jeugd uitmaakt, maar het is de enige manier om onze maatschappij weer in het gareel te krijgen.
Het hele zesde couplet zit vol religie.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:08 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Omdat God genoemd wordt waar precies? Het volkslied?
Religie is weer helemaal in opkomst, met de islam op kop en het christendom daar vlak achter. En terecht, goddeloosheid heeft ons niets anders dan decadentie en hufterigheid gebracht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:44 schreef Party_P het volgende:
Daar waar religie gelukkig(!!) niet meer zo'n belangrijke rol speelt.
Wat zou er immers mis mee zijnquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:40 schreef Party_P het volgende:
[..]
Met onze cultuur is niks mis mee. Misschien dat het een christelijke ondergrond heeft, maar ok, we hadden het erger kunnen treffen.
Er is niets mis mee om trots te zijn op je vaderland.quote:dat snap ik ook wel
Wat ik bedoel is dat veel mensen zich zouden ergeren aan het typische VS/Noord Korea instellingen als 'KIJK-MIJ-EENS-TROTS-ZIJN-OP-DIT-LAND' dmv nederlandse vlaggen en volksliederen zingen.
Ze willen hier zijn..... dan passen ze zich maar aan. Moet ik ook als ik bij een ander logeer.quote:Veel mensen willen dit soort dingen niet en zullen zich daar tegen op zetten. Ik heb het dan niet alleen over Turken en marrokanen, maar ook over vele Nederlanders. Hierdoor krijg je nogal een tweedeling.
De ene groep die netjes zingt en het schoothondje wordt en de andere groep die zich er tegenover zet omdat het veels te overdreven is.
Naast de rechten die ene land je geeft zijn er ook plichten. Of je het leuk vind of niet.quote:Ik pas zelf bij de 2de groep. Ik vind volksliederen gigantisch belachelijk en erg ouderwets. Ik zou me er zelf tegen af zetten. Ik zou het weigeren, alleen ik roep dan weer niet op tot geweld, mocht je dat gaan denken
er zullen best punten zijn van de NVU die mijn standpunten overlappen. Dat maakt mij nog geen NVU aanhanger.quote:Wat jij verkondigde is anders een typisch NVU standpunt.
Niks mis mee, tochquote:Verder als ik in je FoBo kijk, lijken het geen NVU standpunten, meer CDA/CU/SGP punten, op punt 5 na.
Het is inderdaad ook compleet geforceerdquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:40 schreef Party_P het volgende:dat snap ik ook wel
Wat ik bedoel is dat veel mensen zich zouden ergeren aan het typische VS/Noord Korea instellingen als 'KIJK-MIJ-EENS-TROTS-ZIJN-OP-DIT-LAND' dmv nederlandse vlaggen en volksliederen zingen.
De ontkerkelijking gaat anders nog in rap tempo voortsquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 13:48 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Religie is weer helemaal in opkomst, met de islam op kop en het christendom daar vlak achter. En terecht, goddeloosheid heeft ons niets anders dan decadentie en hufterigheid gebracht.
EchtGaaf gelooft in de maakbare samenleving volgens het verheerlijkte (nooit bestaand) jaren 50 model. Iedereen simpel en overzichtelijkquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:02 schreef Victor_Eremita het volgende:
Echtgaaf, waarom hecht je zoveel belang aan orde, tucht en gehoorzaamheid? Zijn dat dan de ultieme waarden van een staat. Ik denk dat het geluk van de bevolking toch iets belangrijker is, en persoonlijk denk ik dat Nederland een van de gelukkigste landen ter wereld is (check de Happiness Index of zoiets) vanwege onze vrije cultuur.
Geen problemen mee op zichquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:21 schreef Gabry het volgende:
Veel mensen lijken over het 'geforceerd' zingen van het 'verouderde' volkslied te vallen.
Wat vinden jullie dan van een Nederlandse vlag in ieder klaslokaal? Een passief element.
Het is beter dan de saaie kale muren van vele scholen.
Dat is pertinent niet waar. Maar het bekt natuurlijk wel lekker en je maakt in Nederland veel vrienden met zo'n opstelling.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:51 schreef Hexagon het volgende:
En religie heeft ons niets dan oorlog en kleingeestigheid gebracht
Hier gaat de ontkerkelijking in rap tempo voorts, in andere gebieden (Zuid-Amerika bv) gaat dan weer de kerkelijking zelf in nog sneller tempo vooruit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 16:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De ontkerkelijking gaat anders nog in rap tempo voorts
En religie heeft ons niets dan oorlog en kleingeestigheid gebracht
Zo vreemd vind ik dat. Dat de 2 grootste voorstanders van dit gebeuren, om de maatschappij met harde hand weer tot orde te krijgen, zelf wel érg slecht zijn in hun taal. De een heeft moeite met zijn d's en t's te plaatsen en de ander heeft het over een opstelling..quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:46 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat is pertinent niet waar. Maar het bekt natuurlijk wel lekker en je maakt in Nederland veel vrienden met zo'n opstelling.
Wie kaatst kan de bal verwachten. Wat jij roept is immers ook pertinent onwaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:46 schreef TomTancr3do het volgende:
[..]
Dat is pertinent niet waar. Maar het bekt natuurlijk wel lekker en je maakt in Nederland veel vrienden met zo'n opstelling.
Het kan dus nog veel beter. Een beter opvoeding leidt tot meer respect en fatsoen en derhalve tot meer geluk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:02 schreef Victor_Eremita het volgende:
Echtgaaf, waarom hecht je zoveel belang aan orde, tucht en gehoorzaamheid? Zijn dat dan de ultieme waarden van een staat. Ik denk dat het geluk van de bevolking toch iets belangrijker is, en persoonlijk denk ik dat Nederland een van de gelukkigste landen ter wereld is (check de Happiness Index of zoiets) vanwege onze vrije cultuur.
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:49 schreef Hexagon het volgende:
Wie kaatst kan de bal verwachten. Wat jij roept is immers ook pertinent onwaar.
Tuurlijk. Zoals ik al zei: met zo'n opstelling maak je in het linksliberale Nederland veel vrienden.quote:En vrienden zat heur.
Dat is wel in tegenstelling met wat hier wordt beweerd, maar waarschijnlijk wel waar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 22:14 schreef Xith het volgende:
Echt typsch Nederlands conservatisme, de gedachtes van "doe maar normaal dan doe je al gek genoeg" en als je boven het maaiveld uitkomt moet je gelijk gesnoeid worden.
Het individu is niets en je moet gelijk zijn aan de rest! Allemaal burgerlijke nederlanders!
Wat een onzin zeg. De successvolle zakenmensen zijn 9/10x degene die anders zijn, anders denken, wijder denken dan Nederland.
Volgens mij is nationalisme redelijk achterhaald.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:46 schreef Fiskus het volgende:
Termen als 'oubollig' en 'achterhaald' zijn voor het volkslied irrelevant.
Het gaat om de symboliek.
Ik ben voor.
Waarom is het achterhaald?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:51 schreef Jonathanalways het volgende:
[..]
Volgens mij is nationalisme redelijk achterhaald.
Een regenboogvlag om jongeren daaraan te laten wennen is meer courant. Weg met de nationale driekleur, os wat ik zeg. De nationale driekleur is meer iets voor het toilet.
Die, zoals jij dat noemt, hippie-rommel heeft wel de toekomst. Ooit van globalisatie gehoord? Als het goed is, en we niet allemaal onze narrow-minded kop in eigen kleibodem steken zoals een struisvogel doet. Die nationale driekleur is crap, volgens mij.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:02 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Waarom is het achterhaald?
Die vlag heeft overigens meer historie en betekenis dan die hippie-rommel. Meer iets om je wcpapier ermee te laten bedrukken.
Die Fahne hoch!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:08 schreef MouzurX het volgende:
We moeten ook liedjes instuderen zoals dat horst wessel lied
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |