quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:06 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het zou wat zijn, Apple die standaard gehakt spul als DivX en XviD om kan gaan.
Zeg, wist je al dat Windows XP (en ook Media Center 2005) standaard niet eens een DVDtje af kan spelen?
Ik heb iemand via internet die er 1450 voor wil geven en maandag komt kijken.quote:
Psst, gewoon niet doen... waarom wil je niet gewoon een .srt file en een avi samen in een mapje hebben. Je start gewoon het filmpje in VLC en boem je hebt de ondertiteling erbij, waarom zo moeilijk doenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:12 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Maar hoe kan ik nou een .srt en een .avi file samenvoegen?
Titlelab heb ik al geprobeerd, maar dat is zo omslachtig als de pest. Ik wil gewoon pats boem klaar.
Hij kon wel blitse dingen met z'n oldschool Nokia PDA.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ow, en Justin Long als geek in Die Hard 4.0 vond ik niet meer geloofwaardig..
Nah, ik heb em gewoon te vaak in die get-a-mac reclame's gezien dat als je em vervolgens als soort "geek' ziet, denkt "Justin Long..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij kon wel blitse dingen met z'n oldschool Nokia PDA.
En BMW's hacken![]()
![]()
En waarom wil Apple-fundi de_sapje dat weten?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:40 schreef de_sapje het volgende:
Heeft iemand Vista draaien onder Boot Camp op een MacBook? Hoe draait dat (met Aero enzo)?
Hou het dan gewoon bij CS2...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:52 schreef super-muffin het volgende:
CS3 is niet erg snel op mijn PowerBook. Er zit een kleine vertraging tussen het tekenen en het verschijnen van de lijn.
Erg irritant.
Need you ask?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al enig idee wat dat nieuwe uiterlijk van de nieuwe iMac inhoudt..? Creditcard ligt klaar, maar weet eigenlijk totaal niet wat er te verwachten valt.
Ben ik verslaafd..?![]()
Geen idee; ik vermoed wat ie ongeveer nu kost. Met onderwijskorting dus zo'n 1850 euro.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Need you ask?![]()
Wat gaat dat ding ongeveer kosten eigenlijk? Want ik begreep dat het instapmodel (de 17") gaat verdwijnen?
Hoeveel Poolse hoeren waren het ook alweer..?quote:
Nulletje teveel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:01 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hoeveel Poolse hoeren waren het ook alweer..?![]()
Ik heb een tijdje gewerkt met de iTrip, maar dat is eigenlijk niks, want de FM-band zit in Nederland gewoon te vol. Klein stukje rijden en je krijgt al storing. In de US was het geen probleem.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:26 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vraag: wie heeft er ervaring met iPod in de auto afspelen? Ik moet nog zo'n audiokit hebben om mijn iPod aan te sluiten in mijn Beetle, maar ik weet niet welke goed is.
Die Belkin iPod Audio kit lijkt me wel wat, maar ik heb dus geen cassette-adapter en andere aansluitmogelijkheden lijkt ie niet te hebben.
Iemand?
Ok, dat ga ik 's ff checken: dat zou wel een erg makkelijke oplossing zijn. Dan moet ie natuurlijk wel aan de oplader.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje gewerkt met de iTrip, maar dat is eigenlijk niks, want de FM-band zit in Nederland gewoon te vol. Klein stukje rijden en je krijgt al storing. In de US was het geen probleem.
Ik heb nu het paard maar aan de andere kant van de wagen gespannen, en een nieuwe autoradio gekocht, nl eentje met aux-in aan de voorkant. Dus nu gebruik ik gewoon een jack-jack snoertje vanuit mijn iPod naar het frontje van mijn radio, en dat werkt prima.
Ja, ik heb er zo'n Griffin 12v-lader bij. Wat dat betreft was die iTrip fijner, omdat dat meteen ook een oplader was, maar ja... de ideale oplossing is natuurlijk zo'n BMW om je iPod caraudio heen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:40 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ok, dat ga ik 's ff checken: dat zou wel een erg makkelijke oplossing zijn. Dan moet ie natuurlijk wel aan de oplader.
Die Harman Kardon lijkt me ook wel wat, maar dat is me blijkbaar toch iets te uitgebreid.
Of Mercedes..quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik heb er zo'n Griffin 12v-lader bij. Wat dat betreft was die iTrip fijner, omdat dat meteen ook een oplader was, maar ja... de ideale oplossing is natuurlijk zo'n BMW om je iPod caraudio heen.![]()
Omdat ik de boel naar de Xbox gestreamed wil hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Psst, gewoon niet doen... waarom wil je niet gewoon een .srt file en een avi samen in een mapje hebben. Je start gewoon het filmpje in VLC en boem je hebt de ondertiteling erbij, waarom zo moeilijk doen
Dan zorg je dat je Xbox ondertiteling ondersteund, je hebt em nu toch al gemod toch?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Omdat ik de boel naar de Xbox gestreamed wil hebben.
Ergens ben ik nieuwsgierig naar 't uiterlijk!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Heeft iemand eigenlijk al enig idee wat dat nieuwe uiterlijk van de nieuwe iMac inhoudt..? Creditcard ligt klaar, maar weet eigenlijk totaal niet wat er te verwachten valt.
Ben ik verslaafd..?![]()
Wat schrijf je nou af op zo'n hobby? Ik weet dat macs redelijk waardevast zijn, maar als je altijd het nieuwste koopt, verlies je daar wel wat op, denk ik?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ja, ik ook. Maar deze iMac ga ik wel missen. Ik heb nog nooit een Mac langer dan 7 maanden gehad en dit beestje staat er al bijna 11 maanden.
Ik vind 400 euro voor bijna een jaar Mac plezier een schijntje eigenlijk. Zeker voor een dergelijk apparaat.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Een splinternieuw iMac 24'' wegdoen omdat er mogelijk nieuwe iMacs worden geintroduceerd...
Dan ben je pas echt een freak.
Maar het is toch te zot om een iMac af te schijven na ruim een half jaar? Dat vind ik echt zonde van het geld, vooral omdat de Mac na 6 maanden vaak nog in perfecte staat is en ook nog redelijk up-to-date qua specs.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vind 400 euro voor bijna een jaar Mac plezier een schijntje eigenlijk. Zeker voor een dergelijk apparaat.
Dat is ZEER ZEKER teveel gevraagd van 512kbquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:28 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb wat problemen met iTunes. Vastlopers, verkloten van het programma.
Zou het zijn dat 50GB aan muziek synchroniseren toch een beetje teveel gebraagd is van een Powerbook G4 met 512KB intern geheugen?
Nouja, stel dat je om de vier jaar een nieuwe koopt (en da's een redelijke schatting volgens mij), dan ben je ook zo'n 400 euro per jaar kwijt, ervan uitgaande dat je niks meer voor die oude krijgt. Dus zo gek is het niet.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Maar het is toch te zot om een iMac af te schijven na ruim een half jaar? Dat vind ik echt zonde van het geld, vooral omdat de Mac na 6 maanden vaak nog in perfecte staat is en ook nog redelijk up-to-date qua specs.
Mwoch. Als je het leuk vind regelmatig wat nieuws te kopen en je wilt het betaalbaar houden, is het de enige optie eigenlijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Maar het is toch te zot om een iMac af te schijven na ruim een half jaar? Dat vind ik echt zonde van het geld, vooral omdat de Mac na 6 maanden vaak nog in perfecte staat is en ook nog redelijk up-to-date qua specs.
oeps, ik bedoelde natuurlijk MBquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Dat is ZEER ZEKER teveel gevraagd van 512kb
Zou best kunnen hoor. Mijn iBook G4 met 512 Mb vond syncen ook nooit erg tof met veel nummers. Wel crashes, geen verklootte programma's.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:28 schreef Strolie75 het volgende:
Ik heb wat problemen met iTunes. Vastlopers, verkloten van het programma.
Zou het zijn dat 50GB aan muziek synchroniseren toch een beetje teveel gebraagd is van een Powerbook G4 met 512KB intern geheugen?
Ik bespaar AppleCare die ik anders moet gaan verlengen....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:29 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen om Brushed alu..... straks is het net zo'n lelijke VAIO-kloon....quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ergens ben ik nieuwsgierig naar 't uiterlijk!
maar ik maak me er toch geen zorgen omErgens ga ik er vanuit dat 't toch wel weer gelikt eruit zal zien
Jij denkt er wel goed over naquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:14 schreef XL het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen om Brushed alu..... straks is het net zo'n lelijke VAIO-kloon....
't zal wel onterecht zijn, maar toch. Ik maak me zorgen.....
Ik heb al allemaal alternatieve scenario in mijn hoofd
1) Bidden voor een nieuwe Mac Mini en daar een dik 27" of 30" niet Apple-scherm met iSight aanhangen
2) Powermac + later een dik scherm aanschaffen
3) Toch weer een laptop, maar dit keer met een 22" scherm
hmmm... Tja... Kan op zich ook... Maar wat moet ik met de rest van 't gespaarde geld dan?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:34 schreef super-muffin het volgende:
Waarom geen Cinema Display voor je MacBook Xil?
ik kocht mijn MB ook voor ' d'r bij', maar intussen is mijn desktop al in geen maanden aangeweest.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
hmmm... Tja... Kan op zich ook... Maar wat moet ik met de rest van 't gespaarde geld dan?![]()
Nee serieus:
M'n MacBook kan 't inprincipe wel aan. Maar wil toch ook echt iets van een desktop... Ik zie m'n MacBook echt voor "erbij" (waarschijnlijk omdat ik hem met die gedachte ooit gekocht heb en toen ging ie het langzaam overnemen)...
Wil iets nieuws,groots en sterks op m'n bureau straks!![]()
Dat ken ikquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ik kocht mijn MB ook voor ' d'r bij', maar intussen is mijn desktop al in geen maanden aangeweest.
Er zal eerst moeten worden bepaald of je wel cool genoeg bent voor een Mac. Duurt meestal een weekje of 2, 3.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:15 schreef GertJanB het volgende:
Hé, ik heb net een macbook besteld,ik wacht nu op een mailtje van hun....
Hoelang duurt dat normaal gesproken?
Het mailtje of je macbook?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:15 schreef GertJanB het volgende:
Is dit je eerste Mac?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:15 schreef GertJanB het volgende:
Daar heb je wel gelijk in, alleen krijg ik dan veel minder (studenten) korting.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:21 schreef Jarno het volgende:
Ik snap het nut van online bestellen niet zo als je ook naar een ultiem toffe winkel als A-Mac kunt. Kun je ff neuzen, gelijk een tas uitzoeken, beetje ouwehoeren met de verkopers, en je hebt gelijk een adresje waar je terecht kunt met je problemen. Ipv een servicedesk waar je beller nummero 9.999 bent.
euh jaquote:
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:21 schreef Jarno het volgende:
Ik snap het nut van online bestellen niet zo als je ook naar een ultiem toffe winkel als A-Mac kunt. Kun je ff neuzen, gelijk een tas uitzoeken, beetje ouwehoeren met de verkopers, en je hebt gelijk een adresje waar je terecht kunt met je problemen. Ipv een servicedesk waar je beller nummero 9.999 bent.
Zover ik weet kunnen Apple winkels en dealers het ook regelen. Meestal moet je studentenpas meenemen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:29 schreef Jarno het volgende:
Ohja, voor die studentenkorting moet je wel online bestellen meestal.
He Swets, Kan ik je ergens mee van dienst zijn?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:Ik ben in de regel niet onder de indruk van de kennis van de gemiddelde winkelmedewerker.
Does een gok!quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:58 schreef JoMo0 het volgende:
Zou er Dinsdag ook gewoon een IRC e.d. van het event zijn ..![]()
Het punt is wel dat Apple personeel, ook bij de APRs, wel degelijk kennis van zaken in huis moeten hebben voordat ze er mogen werken. Vaak wordt er minimaal 1 jaar OS X ervaring geëist, en dat merk ik wel aan het personeel. Iedereen die er werkt heeft een Mac, dus als je het over de mystieke 10.4.10 update hebt weten ze gelijk waar je het over hebt. Om maar wat te noemen. Het is iig geen Paradigit winkelpersoneel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 22:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ik ben in de regel niet onder de indruk van de kennis van de gemiddelde winkelmedewerker.
Ik heb het nu een tijdje draaien en het werkt perfect! Sterker nog, het loopt beter dan op mn vorige laptop (Asus). Komt denk ik door de drivers. Maar alles werkt. Ook iSight en je afstandsbediening. Aero en alle andere fancy stuff werkt ook vlekkeloos. En dat voor een 64 MB videokaartjequote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:40 schreef de_sapje het volgende:
Heeft iemand Vista draaien onder Boot Camp op een MacBook? Hoe draait dat (met Aero enzo)?
Ik was ook zeer aangenaam verrast door het personeel in de A-Mac in Utrecht. En niet alleen door hun kennis, maar vooral door hoe ze met hun klanten omgaan. Erg tof.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het punt is wel dat Apple personeel, ook bij de APRs, wel degelijk kennis van zaken in huis moeten hebben voordat ze er mogen werken. Vaak wordt er minimaal 1 jaar OS X ervaring geëist, en dat merk ik wel aan het personeel. Iedereen die er werkt heeft een Mac, dus als je het over de mystieke 10.4.10 update hebt weten ze gelijk waar je het over hebt. Om maar wat te noemen. Het is iig geen Paradigit winkelpersoneel.
Zie het als een uitzondering. Nu is Apple verkopend personeel vaker een uitzondering dan windows verkopend personeel, maar dat is ook logisch. Die hoeven thuis geen lastige computer te onderhouden en nemen die extra levensrust mee als bagage naar de werkvloer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik was ook zeer aangenaam verrast door het personeel in de A-Mac in Utrecht. En niet alleen door hun kennis, maar vooral door hoe ze met hun klanten omgaan. Erg tof.
Och, de jongens in het apple centre op de lijnbaan in Rotterdam vond ik alvast niet erg nozel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 00:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het punt is wel dat Apple personeel, ook bij de APRs, wel degelijk kennis van zaken in huis moeten hebben voordat ze er mogen werken. Vaak wordt er minimaal 1 jaar OS X ervaring geëist, en dat merk ik wel aan het personeel. Iedereen die er werkt heeft een Mac, dus als je het over de mystieke 10.4.10 update hebt weten ze gelijk waar je het over hebt. Om maar wat te noemen. Het is iig geen Paradigit winkelpersoneel.
Ja maar ik bedoel, Apple prijzen zijn redelijk standaard, dus voor het prijsverschil hoef je het niet te doen. En ik kreeg bij mijn MacBook nog een Epson all-in-one printertje bij en een mini optisch muisje. Toch leuk. En je kunt je spullen gelijk meenemen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:11 schreef XL het volgende:
[..]
Zie het als een uitzondering. Nu is Apple verkopend personeel vaker een uitzondering dan windows verkopend personeel, maar dat is ook logisch. Die hoeven thuis geen lastige computer te onderhouden en nemen die extra levensrust mee als bagage naar de werkvloer.
Als je zelf verstand van zaken hebt kun je efficienter je boodschappen op de webshop doen dan in de winkel. Ik vind zelf een winkel ook wel wat hebben, je loopt nog eens tegen interessante uitzonderingen aan. Zo'n webshop is ook maar statisch.
Ik heb gewerkt in een computerwinkel, vroeger. Slechts 5% van de klanten die voor enkele honderden euro's aanschaft durft om korting te vragen. Prima natuurlijk, maar dan krijgt 95% er net zo weinig bij als in de webshop. In de webshop daarentegen doe ze die all-in-one of iPod-geintjes soms wel als actie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:14 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel, Apple prijzen zijn redelijk standaard, dus voor het prijsverschil hoef je het niet te doen. En ik kreeg bij mijn MacBook nog een Epson all-in-one printertje bij en een mini optisch muisje. Toch leuk. En je kunt je spullen gelijk meenemen.
Ik hoefde er dus geeneens om te vragen. Okay, dat muisje was een beetje een toevalstreffer maar die all-in-one was een actie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:18 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb gewerkt in een computerwinkel, vroeger. Slechts 5% van de klanten die voor enkele honderden euro's aanschaft durft om korting te vragen. Prima natuurlijk, maar dan krijgt 95% er net zo weinig bij als in de webshop. In de webshop daarentegen doe ze die all-in-one of iPod-geintjes soms wel als actie.
Dat is relaxed, maar dat is wel een uitzondering hoor.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik hoefde er dus geeneens om te vragen. Okay, dat muisje was een beetje een toevalstreffer maar die all-in-one was een actie.
Als ik die studentenkorting ook in de winkel kreeg, zou ik zeker idd naar de winkel gaan ipv internet! Dat heeft gewoon wat, al dat mooi spul wat er staatquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:30 schreef Jarno het volgende:
Maar ik zie de toegevoegde waarde van de Apple webshop dus niet zo vwb Mac's. Ja, dat je de deur niet uithoeft, maar is het echt zo erg een Apple te gaan kopen?. Ik had een dag van tevoren even gebeld, Mac opzij laten leggen, zaterdag ochtend vroeg stond ik in de winkel en een uur later was ik alweer thuis met Mac en toebehoren. Geen onvoorspelbare levertijden, je steekt nog eens wat op qua nieuwigheden in de winkel, etc.
Disndag bedoel ik ja.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:10 schreef JoMo0 het volgende:
Dinsdag bedoel je ?
Ik heb nog geen van de bekende site gehoord dat ze een live feed gaan doen...?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Yes. Ik heb geregeld dat ik vrijdag 2 uurtjes eerder kan beginnen en dat ik dan dan om 18.00 uur vrij ben.
Is al bekend hoe laat de keynote begint?
Ik heb er ook nog weinig over gehoord. Is het al wel officieel?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb nog geen van de bekende site gehoord dat ze een live feed gaan doen...?
Ik ben zelf ook helaas een avondmens, met een dagbaan. In de ochtend om 8 uur wakker worden, 9 uur op kantoor zijn, 6 uur thuis zijn, tot 9 uur slapen, lekker tot half 3 in de nacht fokken en weer om 8 uur wakker worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:38 schreef magnifor het volgende:
Ben echt een avondmens, dus dat is ook de reden dat ik vaak in de avonden werk.
Kantoorbanen zijn voor plebs.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook helaas een avondmens, met een dagbaan. In de ochtend om 8 uur wakker worden, 9 uur op kantoor zijn, 6 uur thuis zijn, tot 9 uur slapen, lekker tot half 3 in de nacht fokken en weer om 8 uur wakker worden.
Grote kans dat het hier live te volgen is:quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb nog geen van de bekende site gehoord dat ze een live feed gaan doen...?
Men zegt dat Apple mensen en pers heeft uitgenodigd....quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:41 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog weinig over gehoord. Is het al wel officieel?
Daar heb je een punt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:46 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Kantoorbanen zijn voor plebs.![]()
Dinsdagavond rijd ik ergens in Zuid-Frankrijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 12:33 schreef magnifor het volgende:
Dinsdagavond moet ik werken gvd
quote:Cybercriminelen worden in toenemende mate professioneler bij het lospeuteren van persoonlijke informatie. In een door Viruslist.com ontsluierde scampoging richten de misdadigers hun pijlen op Apple-fans.
Terwijl de phishing-mails richting onder andere Postbank- en ABN Amro-klanten vaak uiterst amateuristisch in elkaar geknutseld waren, hebben de phishers dit keer gekozen voor een andere benadering die bij de doelgroep mogelijk beter werkt. In een e-mailtje doen de criminelen zich voor als een Apple-reseller die dringend om nieuw personeel verlegen zit. De achterliggende website komt professioneel en authentiek over. De phishers hebben zelfs een foto van een winkel door Photoshop gehaald, om zo de site nog geloofwaardiger te doen overkomen.
Uiteindelijk wordt de bezoeker naar een inschrijfformulier gelokt. Behalve naw-gegevens en een e-mailadres vragen de criminelen niet rechtstreeks naar bank- of login-gegevens. De opgehaalde data wordt gebruikt voor andere doeleinden, het aanmaken van 'money mules'. Dergelijke slachtoffers zijn in feite onvrijwillige tussenpersonen. Indien een cybercrimineel met enkele goed gevulde bankrekeningen grote transacties uitvoert, gaan bij de banken de alarmbellen rinkelen. Het gebruik van voldoende 'geldezels' voorkomt dit, doordat het risico wordt gespreid. Het aantal meldingen van mensen die in dergelijke vallen trappen, zou de laatste tijd toenemen. De slachtoffers lopen het risico dat hun rekeningen geblokkeerd worden, of dat ze een bezoekje van de politie kunnen verwachten. Uit het door Viruslist.com gesignaleerde geval blijkt dat de finesse van de social engineering-aanvallen ook toeneemt. De scam werkt immers ook op niet-Windows computers en bij een niet niet-Windows-gebruikend publiek.
In de fnac lag een half jaar na het uitkomen van de C2D nog een macbook met de gewone Core Duo aan 1300-en-zoveel-euro (dus nog zonder de prijsdaling)...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:30 schreef Jarno het volgende:
Maar ik zie de toegevoegde waarde van de Apple webshop dus niet zo vwb Mac's. Ja, dat je de deur niet uithoeft, maar is het echt zo erg een Apple te gaan kopen?. Ik had een dag van tevoren even gebeld, Mac opzij laten leggen, zaterdag ochtend vroeg stond ik in de winkel en een uur later was ik alweer thuis met Mac en toebehoren. Geen onvoorspelbare levertijden, je steekt nog eens wat op qua nieuwigheden in de winkel, etc.
Ja, Hoi!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:36 schreef ChOas het volgende:
Hallo!
Het zal vast perfect zitten. Maar mijn god, als ik eerlijk moet zijn.... het is net een gehandicaptentransport...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
We hadden het laatst toch over bureaustoelen?
Ik heb de mijne omgeruild met de stoel die op zolder stond. Die stoel was namelijk iets te laat voor mij bureau waardoor ik last kreeg van m'n onderarm. Nu heb ik dus deze:
[afbeelding]
Moll Maximo Forte.
Gekocht voor een prikkie (35 euro) bij Vesta. Wa een showmodel, maar zag er nog perfect uit. Even afstoffen en klaar is kees.
Wat is er dinsdag?quote:
Alweer een keynotequote:Op zaterdag 4 augustus 2007 09:35 schreef Xilantof het volgende:
Alleen maar een keynote van Apple, waarschijnlijk nieuwe iMacs.
Inleveren die sleutels en zet het alarm 's avonds maar niet aan!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Blaxje het volgende:
Ik ben aangenomen als verkoper bij A-Mac Den Bosch.
Whehe.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Inleveren die sleutels en zet het alarm 's avonds maar niet aan!
Donderdag besteldquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 11:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Hoeveel MacBooks zijn er eigenlijk verkocht tot nu toe? Dat ding verkoopt als warme broodjes lijkt het wel. Iedereen heeft er een.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Blaxje het volgende:
Daarom.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:30 schreef JoMo0 het volgende:
Tja , die 2 GB reepjes kosten ook niet veel meer , dus waarom niet![]()
1 reepje? of twee van 512 mbquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarom.
Iemand nog 1 GB MacBook geheugen kopen?.
Tof, ik dacht dat vanwege de in tweën gehakte snelheid de Intel GMA950 performance hard achteruit ging.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:42 schreef Jarno het volgende:
3GB wint het van dual-channel Geqxon:
http://eshop.macsales.com/shop/Memory_Benchmark/Apple_MacBook/
Dinsdag mogelijk een nieuwe iMac. Besloten keynote voor journalisten.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:34 schreef TwyLight het volgende:
Nog wat gebeurt in apple wereld? ben een beetje druk de laatste tijd
Oe das jammer. Dan moet de apple maar met een kabeltje.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 16:50 schreef Geqxon het volgende:
Leuk idee, helaas ondersteund OS X afaik geen bluetooth stereo geluid.
Zou denk ik nog best mogelijk moeten zijn. Een Macbook Pro 17", scherm omdraaien, keyboard eraf, touchpad eraf, ietsjes dikker voor de 3.5" HDD, een beter TFT en je bent er al bijna.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:20 schreef TwyLight het volgende:
ik hoop op een imac die eruit ziet als een cinema display
Da's gek ja. De MacBook zou als enige in het wit overblijven..quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:46 schreef JoMo0 het volgende:
Dan stelt PRO niet bijster veel meer voor , als de iMac ook alu wordt.
Ik hoop/denk een nieuwe iMac en 6th Gen iPod , alhoewel ik toch geen iMac ga kopen.
misschien een "plastic" vervanger voor de Mac Mini?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:01 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Da's gek ja. De MacBook zou als enige in het wit overblijven..
Gelukkig maar, wit is veel mooier, jammer dat de pro er niet in het wit is....quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 18:01 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Da's gek ja. De MacBook zou als enige in het wit overblijven..
Dat ligt er aan of het netwerk beveiligd is. Als dat zo is (wat ik wel denk) dan heb je eerst het wachtwoord nodig.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:10 schreef Girth het volgende:
Hey lads,
Ik heb een vraagje. Ik pas de komende weken op het huis van de overbuurvrouw van mijn tante (). Ze heeft daar een draadloos netwerk van Tiscali. Zou het zo moeten zijn dat, als ik mijn MacBook aanzet daar, ik direct een draadloos signaal op kan pikken en daarmee verbinding kan maken?
Alvast bedankt voor je moeite.![]()
Je Airport (rechtsboven) laat zien welke wireless connections er allemaal in de buurt zijn. Als je de naam en w8woord weet van die verbinding: klikken en wachtwoord invoeren.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:41 schreef Girth het volgende:
Okay. Heb nog niet zoveel ervaring met draadloos internet. Krijg ik dan gewoon een pop up die zegt dat er een draadloos netwerk is gedetecteerd, waarop ik automatisch kan verbinden of moet ik zelf instellingen wijzigen oid? Google biedt geen uitsluitsel.![]()
Thanks, maestro.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je Airport (rechtsboven) laat zien welke wireless connections er allemaal in de buurt zijn. Als je de naam en w8woord weet van die verbinding: klikken en wachtwoord invoeren.
Klaar.![]()
En ik heb nog maar 5.88gb vrije ruimte op m;n 320gb externe HDD.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:54 schreef DutchErrorist het volgende:
'Sup?
(ik heb nu 70GB aan muziek op mijn MacBook)
Nu ga je ons wel insider informatie doorspelenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:18 schreef Blaxje het volgende:
Kan dat in m'n 1st gen MBP? Met andere woorden, is het DDR2 op 667 MHz?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Daarom.
Iemand nog 1 GB MacBook geheugen kopen?.
Wat is dat voor een slechte ferrari-noteboekkloon..quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:52 schreef Geqxon het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG, Kijk hoe NICE de nieuwe Dell is. Ik heb accuut spijt van mijn Macbook aanschaf.
Ik dacht al dat ie uit was, maar blijkbaar vergist.. Maar het ziet er echtquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:37 schreef magnifor het volgende:
Hopelijk komt de pixelmator trial/beta zo snel mogelijk uit. Wil het graag testen.
Ik krijg korting via AOC. Dat is toch hetzelfde?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
¤89,- via surfspot
Ook wel een grappig meisje.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder is Picturesque wel een grappig freeware programma..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Om net wat meer Apple-gevoel aan je kiekjes te geven![]()
Een heel handig programma. Kan met Photoshop ook natuurlijk, maar met Picturesque kan het veel sneller en makkelijker.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder is Picturesque wel een grappig freeware buyware programma..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die krijg ik helaas niet gevonden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:37 schreef Knoekie het volgende:
Hoeveel kost een Ipod Nano 4GB via Surfspot?
om natuurlijk de collage's op je ipod video te kunnen bekijken, dûhquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:49 schreef Mr.Noodle het volgende:
Volgens mij is er op ipods tegenwoordig geen studentenkorting meer te krijgen. Ik bedoel waarom zou je het voor onderwijs nodig hebben? Jaja, iedereen zegt natuurlijk dat ie em voornamelijk nodig heeft als extern opslagapparaat..
Hoe weet je datte? Ik ken hem nie vinden...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:11 schreef Mr.Noodle het volgende:
¤89,- via surfspot
Tofquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 23:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Verder is Picturesque wel een grappig freeware buyware torrentware programma..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
CorelDraw, leeft dat nog?quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
TofIk zocht sowieso nog iets waarmee ik snel een simpel effectje aan plaatjes kan toevoegen.
Wat ik eigenlijk zoek is een Universal Binary van CorelDraw, maar dat zal wel nooit meer gebeuren
Nee. En al helemaal niet op de Mac. Maar het is het enige grafische pakket wat ik echt goed onder de knie hebquote:
Wacht. Dus dit is eigenlijk een manier om spellen te porten in plaats van emuleren, en het kost je op zijn hoogst een uurtje per game?quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:19 schreef Junkie het volgende:
PC Games running on OSX
http://video.google.com/videoplay?docid=-9136768647229715815&
YouTube doet het hier prima.quote:Op zondag 5 augustus 2007 02:37 schreef de_sapje het volgende:
Wil Youtube bij jullie ook niet laden?
Cyberwarequote:Op zondag 5 augustus 2007 03:04 schreef Knoekie het volgende:
Versatel heeft oorlog met Youtube. Dus iedereen die verstal of tele2 heeft kan daar niet opkomen
Wel via een proxy
Cyberwar?quote:Op zondag 5 augustus 2007 04:51 schreef seekfaM het volgende:
TIjn, die discussie dat computers steeds langzamer worden, is echt grappig om te lezen
[..]
Cyberware
Neuj, meer zo van, we hebben ruzie, dus sluiten we de gebruiker af om deze dienst meer te gebruiken, meer op die manier.quote:
Van alle telefoons...quote:Op zondag 5 augustus 2007 03:29 schreef Geqxon het volgende:
http://gizmodo.com/gadget(...)nds-badly-286035.php
Auw.
denk ut ook... wanneer ga jij eigenlijk terug naar de lage landen?quote:Op zondag 5 augustus 2007 05:44 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Neuj, meer zo van, we hebben ruzie, dus sluiten we de gebruiker af om deze dienst meer te gebruiken, meer op die manier.
Maar ik heb vast weer niet eens het goede woord gebruikt voor het goede ding...
Hahaha ik vertrek donderdag om 10 uur 's ochtends naar DC... en vertrek ik rond een uur of 5/6 's avonds vanuit DCquote:Op zondag 5 augustus 2007 05:57 schreef seekfaM het volgende:
donderdagvlieg van Washington D.C, rond een uur of 6
Unitedquote:Op zondag 5 augustus 2007 06:15 schreef seekfaM het volgende:
Dat lijtkt me facking grappig, dat we dan samen in het vliegtuig zitten!
KLM?
ik heb men ticket niet hierquote:Op zondag 5 augustus 2007 06:20 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik vertrek om 17:32 en kom aan om 7:00
win ik?
(welke gate ga jij? )
is een double cheeseburger van de mac ook goed ik ben maar een arme studentquote:Op zondag 5 augustus 2007 06:22 schreef seekfaM het volgende:
[..]
ik heb men ticket niet hierdie hebben men ouders, en die zijn hier nu niet
!.
Maar ik kan het je woensdag vertellen.
Maar wij ook ongeveer rond die tijd, mits geen vertraging natuurlijk.
Wat zullen we inzetten, een nieuwe imac?
Dan wel in Nederland héquote:Op zondag 5 augustus 2007 06:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
is een double cheeseburger van de mac ook goed ik ben maar een arme student
Ow lol ik weet niet eens bij welke gate ik sta maar ik heb vlucht:
United Airlines UA946
http://www.metwashairport(...)ation_3/terminal_mapquote:Op zondag 5 augustus 2007 06:27 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Dan wel in Nederland hé![]()
, die zo op schiphol ofzo.
Nee de gate word meestal ook pas 2 dagen van te voren afgesproken, wat dat is.
Dat nummer moet ik onthouden![]()
quote:Op zondag 5 augustus 2007 06:37 schreef DutchErrorist het volgende:
Na dat ranzige vliegtuig voer heb ik wel zin in zo'n 1 dollar cheeseburger
Nee dankje, ik moet gewoon iets eten om de tijd door te komen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 06:41 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Of mag ik jou portie van het vliegtuigvoer hebben (dit is btw een SF - DE SC geworden)
Wie weetquote:Op zondag 5 augustus 2007 06:44 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Nee dankje, ik moet gewoon iets eten om de tijd door te komen..
Ook al smaakt naar niks..
Gezellie toch.
Hopelijk vliegen we samen, dan word het pas ouwe hoeren volgens mij
!
Ik lekker bij de uitgangquote:Op zondag 5 augustus 2007 06:58 schreef seekfaM het volgende:, ga wel voor in het vliegtuig zitten hoor
Dats waarquote:Op zondag 5 augustus 2007 06:59 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik lekker bij de uitgangomdat ik zulke lange benen heb
Welllus want die zit in de stoelquote:Op zondag 5 augustus 2007 07:26 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Dats waar. Maar dan heb je geen eigen tv'tjuuuh
Joah... vorig jaar zat er een jehova links van mij en een mormoon rechts..quote:Op zondag 5 augustus 2007 07:57 schreef seekfaM het volgende:
Maakt niet uit
Gaat om het idee :$
En hopelijk zit er een beetje een aardig iemand naast je
Wieeeeh bij het raam zitten is altijd leuk... vooral als je moet pissenquote:Op zondag 5 augustus 2007 08:09 schreef seekfaM het volgende:, bij mij, links men vader, recht niemand
, ik zat namelijk bij het raam
telefoonquote:Op zondag 5 augustus 2007 08:11 schreef Godlike02 het volgende:
Zal ik het opic even richting jullie mail schoppen? Misschien is dat makkelijker?![]()
Kortom: Graag door per pm, postduif, mail, fax, whatever.
Dat was bij de Core Duo varianten zo, geloof ik.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ik dacht dat er niet meer dan 2GB in een macbook kon?
Maar Tijn heeft een Macbook Pro eerste generatie Core Duo toch?quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat was bij de Core Duo varianten zo, geloof ik.
Ik wil niet meer dan 2 GB. Ik heb nu 1.5 GB en wil m'n 512 MB reepje vervangen voor dat 1 GB bankje van Jarno.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:45 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Maar Tijn heeft een Macbook Pro eerste generatie Core Duo toch?
Klinkt goed.quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wil niet meer dan 2 GB. Ik heb nu 1.5 GB en wil m'n 512 MB reepje vervangen voor dat 1 GB bankje van Jarno.
Door die link van Jarno zit ik te twijfelen om 3GB in mijn MacBookje te duwen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 15:42 schreef Jarno het volgende:
3GB wint het van dual-channel Geqxon:
http://eshop.macsales.com/shop/Memory_Benchmark/Apple_MacBook/
quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Maar dat geheugen loopt toch niet helemaal meer lekker synchroon voor de Dual Core Processors? Ergens in een ver verleden stond me iets bij dat een Macbook met 1,5GB geheugen langzamer was dan 1 GB geheugen met 2 bankjes van 512MB gevuld...
Bij normaal gebruik (Safari, Mail, etc) merk ik er niks van hoor. Maar zodra ik Lightroom start ben ik er wel blij mee, en het is ook fijn om een Virtual Machine 1GB te kunnen geven en er nog 2 GB over te houden voor OS X.quote:The bottom line? The results of our testing did not support Apple's recommendation and rather make it very clear that in addition to the potential economic advantages, there are real performance advantages to having more memory - even if it means not having a pair. It is our recommendation to upgrade memory, be it one at a time or with a pair, or to 3.0GB - based on what you need and what your budget allows.
Als ik alleen Lightroom draai, dan merk ik niet dat m'n laptop kuren krijgt. iPhoto daarentegen wel. Wat is dat ding godtiefus traag aan het worden als je meer dan 1000 foto's ingeladen hebt..quote:Op zondag 5 augustus 2007 12:22 schreef Jarno het volgende:
[..]
[..]
Bij normaal gebruik (Safari, Mail, etc) merk ik er niks van hoor. Maar zodra ik Lightroom start ben ik er wel blij mee, en het is ook fijn om een Virtual Machine 1GB te kunnen geven en er nog 2 GB over te houden voor OS X.
Dan mogen we er wel over pratenquote:Op zondag 5 augustus 2007 08:22 schreef DutchErrorist het volgende:
Hey Hey Hey.. Ik weet wat
Als we het gewoon een mini-meet noemen
Joah vetjjesquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:06 schreef seekfaM het volgende:
[..]
Dan mogen we er wel over praten![]()
Kunnen we de keynote bespreken, analyseren en andere dingen die je met zo'n presentatie kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |