ter uwer vermaak een nieuwe entry in mijn stage/SC blog
![]()
Ik zou dus vanavond met een collega een nachtmarkt bezoeken. Normaal gesproken zijn we rond 18:30 vrij, echter zat hij met mijn baas en nog iemand anders in vergadering. Dus wachten maar... Gelukkig heb ik een hele serie dilberts gevonden
![]()
Pas om 19:30 zijn ze klaar met vergaderen. Collega ziet mij zitten en je kan aan zijn gezicht aflezen dat hij het vergeten is...... Hij was vergeten te zeggen dat hij het wilde uitstellen tot dinsdag.... No problem, mompel ik met beetje zure gezicht..... ik sta op om naar huis te gaan.
Mijn baas ziet mij zitten en vraagt wat ik in hemelsnaam doe op een vrijdagavond op kantoor...... Oh, maar Mike (andere collega) wil je vast mee uit nemen, dan ga ik ook wel mee. Na wat gediscuseer waar heen te gaan, spreken we af bij een metro station, ik en de baas nemen de auto, en collega gaat met scooter. We gaan.
Nog geen stap buiten gezet, en felle bliksem slaat in op paar honderd meter. Damn dat wat close.. en dan barst de hemel open, maar dan ook echt open. We bereiken nog net droog de auto. En dan begint de onweerstorm pas echt los te gaan. Letterlijk om de minuut een blikseminslag binnen paar honderd meter, stortbuien die de wegen in 10 minuten blank zet... Zicht is slecht, we zigzaggen door het nog chaotischer Taiwanese verkeer. Ineens zwiept de auto naar links, we ontwijken nog net een zwaar rokende scooter op de grond, met de berijder 10 meter verderop. De man ligt bewegingsloos in de stromende regen.... Nog voordat we kunnen stoppen zien we 2 man richting de gewonde man lopen, we kunnen dus doorrijden.
We komen aan in centrum Taipei en rennen voor cover in het metrostation. Een benauwde zweetgeur komt ons tegemoet, het staat hier stampvol met mensen die staan te schuilen. Hier wachten we op de collega die met de scooter zou komen. Hij zou ook elk moment aan moeten komen.... (voel je hem al aankomen?????) Hele rit duurt 20 minuten, echter 15 minuten na de tijd dat hij zou moeten aankomen, nog geen spoor van hem. Ambulance rijd langs. Een kwartier later proberen we hem te bellen, geen gehoor..... Hmmm, zou toch niet die ene man zijn die bewegingsloos in de regen lag............ Blijven proberen te bellen, maar geen gehoor.....
Pas een kwartier weer later gaat de telefoon. Het was de collega...... hij was ff naar huis gereden om zich te verkleden
![]()
En hij had de telefoon niet gehoord.... DOH!!!!
Anyway, pas om 21:00 zitten we eindelijk lekker te eten in een taiwanees hotpot restaurantje. Was zeer gezellig. kwam erachter dat mijn baas ook een fervent reiziger was in zijn jeugd. Hij heeft een half jaar gebackpacked in Europa, was wel cool
![]()
Al met al wel een gezellige avond gehad
korte versie: Ik zou naar een nachtmarkt gaan met collega. Hij is het vergeten, dus ik ga met anderen maar uit eten. Ondanks de regen en onweer komen we veilig aan en genieten een gezellige maaltijd.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!