abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66232462
Overigens nog even over de metaallegeringen in tihuanaco, de dubbele T-plaat die 2 stenen bij elkaar houd. Volgens die erick daniker en andere volgelingen moeten ze een oven hebben gehad om metaal te smelten dat onze tehnologien overtreft. Deze legeringen zijn niets meer dan brons, en brons smelt op een temperatuur van 600 graden. Een blaasbalg uit Zuid-Amerika is in staat om 1100 graden te halen, dus dit was prima te doen.

Desalnietemin is het verbazingwekkend hoe ze zulke gigantische blokken steen met zulke precisie gesneden en geplaatst hebben.
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:01:43 #177
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66250332
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:01 schreef blOrfje het volgende:
Van die bewijzen tegen de ijstijden heb ik nog nooit gehoord. Ik denk dat de huidige wetenschap van astronomie, geologie en archeologie volledig op losse schroeven komen te staan op het moment dat daar aanwijzingen over gevonden worden. Stel je voor dat de koolstofdatering ontkracht zou worden. Dat is zeker nodig om de ijstijd-theorie te ontkrachten.
Bij deze dan wat aanwijzingen
quote:
Through careful analysis of the Earth's crust, physical evidence gathered over the last 50 years confirms that a massive sheet of ice recently covered North America. The glacier centered approximately in the vicinity of the Hudson Bay and extended downward into the upper Mississippi Valley. This much has been established as fact. When it precisely started and ended still is a matter of contention. However, modern dating methods have reduced the span of its existence to a few thousand years, downward from the 19th century estimate of several million. Most geophysicists now agree this North American glacier began and ended abruptly within a geologically short span. However, an overall global cooling definitely did not cause it. Northern Siberia as far north as the 70th parallel, miles above the 60th parallel of the Hudson Bay, was at the same time free of ice! In fact, northern Siberia was experiencing a mild temperate climate while North America was frozen solid and under almost two miles of ice! If this glacier was the result of an overall global cooling, only one portion of the world froze. This is the equivalent of a freezing compartment producing ice at one end while the other end remains warm. Further, as we all know, our glacier was composed of frozen water. More water would have been needed to make it expand downward from the North Pole, an enormous quantity in the least. Since our glacier could not have drawn water directly from the ocean over mountains, water had to reach it via the atmosphere in the form of snow. (This process explained later.) It once was noted that the amount of heat needed to evaporate enough water for a polar glacier would be sufficient to melt an amount of cast iron five times as heavy as the glacier itself. This poses an even more ridiculous scenario. Our freezing compartment now generates ice at one end while the other end produces steam. So much for cool periods. Finally, there is firm evidence that a glacier once covered a part of Africa, a continent now resting at the Equator. If that glacier had extended from the poles during a cold snap, the entire planet froze! In that case, where did all the present living species go to escape freezing? Herds of animals surely would not have grazed on vegetation buried beneath a mile or more of ice. Even for 19th century scholars, the notion is patently dumb.

There are many more technical contradictions inherent within the archaic theory of ice ages, but those given above should suffice to demonstrate that the concept is a convoluted myth.
Geen officiële wetenschappelijke bron, heb het ook niet persoonlijk onderzocht, dus ... onder voorbehoud De Bron in deze heb ik overigens al eerder vermeld hier. The Eve of Destruction. Daar vind je ook een heel verhaal over alle dateringsmethoden ... en hun gebreken. & hoe dit alles is gerelateerd aan de Maya's, Egypte en uiteraard ... Atlantis ! (absoluut zeer interessant verhaal, de moeite van het lezen waard. Of het echt allemaal zo is ... geen idee )

Overigens staat de huidige wetenschap van astronomie, geologie en archeologie absoluut volledig op losse schroeven Part of the 'Game'. Je neemt een fenomeen waar, en verzint een passende verklaring (theorie), die blijft vervolgens overeind totdat iemand 'm onderuit haalt, of 'bewijst' (& dat gebeurd maar zelden, dat 'bewijzen'. Is ook erg lastig). Zo werkt het nu eenmaal, met alles (dus pseudo EN 'officiële' wetenschap).
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:37:57 #178
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66251806
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:08 schreef The_stranger het volgende:
Weet wel dat daar geen enkel stukje bewijs voor is. Als een plek dat voorheen in een poolgebied lag ineens (sub)tropisch werd, dan zou je verwachten dat dat terug te vinden is in plantenresten, dierenfossielen en zelfs geomagnetische dara (bijvoorbeeld lava dat stolt neemt soms het magnetisch veld aan wat er heerst, als dat dan flink verschuift, kan dat een andere richting zijn dan lava wat na die verschuiving stolt en dat is dan nu weer terug te halen.
Bij deze enkele quotes, zelfde bron als m'n vorige post (dus ook hetzelfde 'voorbehoud' )
De veranderde richting van het magnetisch veld in lava heb ik ook geregeld voorbij zien komen, maar kan 't zo gauw niet terug vinden. (...en of dat nu alleen betrekking had op polar-reversal of ook displacement durf ik niet te zeggen )
quote:
millions of animals died suddenly. Entire groups of young and old, mothers with their young, perished side by side. This we know for fact because we have recovered an extensive portion of their remains and no other explanation except a rapid shift in their environments can account satisfactorily for these deaths......the actual cause of their demise cannot be determined accurately because the resulting decomposition left us no more than mounds of desiccated bones. All we can conclude with certainty is that complete groups of animals were annihilated when ice overran the terrain they occupied.

When northern Siberia moved into the Arctic Circle, its climate immediately transformed from temperature to frigid. Mammoths, rhinoceroses, horses, buffalo, sheep and deer, together with a number of predators, were fast frozen where they stood. Thus far, we have more 35 documented recoveries of intact mammoths whose flesh did not begin to decompose until they were disinterred from the frozen tundra within which they were encased several thousand years ago.

Moreover, temperate zone vegetation was recovered from between its teeth and within its upper digestive tract, proving conclusively the mammoth had been grazing shortly before it froze to death.

Although not attracting as much publicity as the mammoths, dozens of more commonplace animals such as bison, deer and sheep have been recovered in a similar frozen state, animals not adapted to an arctic zone.

Temperate zone vegetation found buried, frozen and preserved within the Arctic Circle, also attest to the sudden transition in climate. Plants found in northern Siberia, the New Siberian Islands, the Aleutians and in Alaska were as fresh as the vegetables in a supermarket's frozen food aisle. At one location in the New Siberian Islands, far within the present Arctic Circle where the ground has been frozen for centuries, a preserved fruit tree was uncovered still retaining green leaves and ripened fruit on its branches. Considering that fruit rots in a matter of days, the transition from temperate to arctic must have occurred within a similarly short span. No other explanation is feasible unless archeologists wish to suggest that someone several thousand years ago transported that tree there packed in ice then buried it simply to muddle future minds. The tree was fast frozen with the emphasis on the word fast. To imply otherwise is an affront to common sense.
Zo, en wie er nu nog meer over wil weten/horen ... moet maar een apart (polar shift) topic openen ofzo
pi_66268721
Misschien een hele stomme suggestie, maar naar aanleiding van het berichtje van Batsnek hierboven heb ik eens wat gelezen over Tiahuanaco, de stad die nu op 2300 meter hoogte in de Andes ligt - maar wel tekenen heeft dat deze stad onder water heeft gelegen, en een zeehaven heeft. Onderzoeken hebben aangetoond dat deze stad ergens rond 17.000 BC gesticht moet zijn.

Zou deze stad niet het verloren Atlantis kunnen zijn? Niet alleen is de stad architectonisch een wonder te noemen voor de periode waarin dit gebouwd is, maar ook de periode an sich komt mooi uit. Het voldoet in een aantal opzichten aan de verhalen die over Atlantis bestaan.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 12:13:36 #180
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_66272162
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:42 schreef Maurice76 het volgende:
Misschien een hele stomme suggestie, maar naar aanleiding van het berichtje van Batsnek hierboven heb ik eens wat gelezen over Tiahuanaco, de stad die nu op 2300 meter hoogte in de Andes ligt - maar wel tekenen heeft dat deze stad onder water heeft gelegen, en een zeehaven heeft. Onderzoeken hebben aangetoond dat deze stad ergens rond 17.000 BC gesticht moet zijn.

Zou deze stad niet het verloren Atlantis kunnen zijn? Niet alleen is de stad architectonisch een wonder te noemen voor de periode waarin dit gebouwd is, maar ook de periode an sich komt mooi uit. Het voldoet in een aantal opzichten aan de verhalen die over Atlantis bestaan.
Ik denk dat er binnenkort weer een nobelprijs richting Nederland gaat!

ik zou het echt niet weten, maar vind het geen verkeerde opmerking iig
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:43:40 #181
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66277803
Verloren stad Atlantis ontdekt??
quote:
The network of criss-cross lines is 620 miles off the coast of north west Africa near the Canary Islands on the floor of the Atlantic Ocean.

The perfect rectangle – which is around the size of Wales – was noticed on the search giant's underwater exploration tool by an aeronautical engineer who claims it looks like an "aerial map" of a city.

The underwater image can be found at the co-ordinates 31 15'15.53N 24 15'30.53W.

Last night Atlantis experts said that the unexplained grid is located at one of the possible sites of the legendary island, which was described by the ancient Greek philosopher Plato.
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=31+15%2715.53N+24+15%2730.53W&sll=37.0625,-95.677068&sspn=51.488837,79.101563&ie=UTF8&ll=31.255074,-24.257812&spn=3.507418,4.943848&t=h&z=8
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:05:05 #182
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66278905
Ik heb de OP maar eens een beetje aangepast
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_66279030
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:29:04 #184
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66281324
Ik hoop zo hard dat Atlantis echt is

En dat het gevonden wordt in my lifetime.
full stops and exclamation marks
pi_66281671
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:42 schreef Maurice76 het volgende:

De stad heeft geen zeehaven, maar ligt vlakbij het titicaca meer. Dit meer werd gebruikt voor zaken als visserij en landbouw, maar volgens wikipedia ook voor waterresevoirs, die warmte opsloegen. Hierdoor zou het klimaat in tihuanco lichtelijk aangenamer zijn dan in de naburige steden. En profiteerde vooral de landbouw hier enorm van.

En er is weinig bekend over tihuanco; tussen 300 BC en 300 AC was tihuanco een machtige stad, en beleefde het zijn hoogtepunt. Echter het is moeilijk vast te stellen wanneer tihuanaco gebouwd is, koolstofdatering werkt niet op steen, en de enige reden om te zeggen dat het 17.000 BC gebouwd is, is doordat de stad op dat moment in staat was astrologische voorspellingen te doen. Echter dat geeft natuurlijk nul indicatie of het toen ook daadwerkelijk gebouwd is; misschien klopt onze kennis over de verandering van de sterren aan de hemel niet, of is tihuanaco helemaal niet gebouwd om in overeenstemming met een bepaald sterrenbeeld te staan.

Desalnietemin is het indrukwekkend dat ze destijds in staat waren om gigantische blokken naadloos op elkaar te passen. Een tijdje terug las ik over een theorie dat de inca's ( en andere verloren culturen ) in staat waren hard gesteente zachter te maken door een techniek, waardoor stenen als cementblokken geplaatst kunnen worden. puur giswerk natuurlijk, maar stiekum ben ik er altijd van overtuigd geweest dat wij met al onze kennis nooit zo scherpzinnige geweest zijn als wat 'primitieve' culturen met simpele technieken konden. Of eenvoudige technieken die wij gewoon nog niet ontdekt hebben.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:16:57 #187
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66281859
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:29 schreef popolon het volgende:

[..]

Tja dat is dus niet wat men had gehoopt.
Mwoah, de grootte van Nederland en ernaast zie je ook nog vaagjes een raster.
Vrijheid
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:18:24 #188
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66281920
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Mwoah, de grootte van Nederland en ernaast zie je ook nog vaagjes een raster.
Ik lees net dat het sporen van een sonar zijn of iets dergelijks, dat bedoelde ik.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:19:08 #189
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66281948
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:18 schreef popolon het volgende:

[..]

Ik lees net dat het sporen van een sonar zijn of iets dergelijks, dat bedoelde ik.
t Kwam toch door de boten of zo?
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:20:46 #190
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66282012
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:18 schreef popolon het volgende:

[..]

Ah ok. Check . Linkje?
Vrijheid
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:21:30 #191
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66282042
Wilde nog een verhaaltje daarover maken en toevoegen als update, maar gelukkig hoef ik daar mn mooie hoofdje niet meer over te breken
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:22:15 #192
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:23:14 #193
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_66282113
Ja daar is het.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:26:54 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_66282262
Spanks. Zonde .
Vrijheid
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:29:08 #195
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66282348
Ik hoop echt dat het gevonden wordt in my lifetime
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:40:39 #196
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_66282761
Ik geloof ook dat er een stukje psychologie in zit om terug te verlangen naar de goede oude tijd, het Paradijs, de vroege kinderjaren of zoiets. De Atlantismythe zal hier ook wel iets mee te maken. hebben. Een rijk van Goden dat vroeger over de aarde heerste en zorgde dat alles goed ging, streng, maar rechtvaardig. Dat deden Papa en Mama ook in mijn vroegste kinderjaren.
Non possumus non loqui
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:45:52 #197
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_66282946
Even een tvp om vanavond alles door te lezen. Heb het hele Atlantis verhaal altijd machtig interessant gevonden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:39:07 #198
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_66284757
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:29 schreef Harajuku. het volgende:
Idem.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:11:47 #199
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_66324721
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:29 schreef Harajuku. het volgende:
Same here. (als ...)
Het zou de wereld aardig op z'n kop zetten
Vooral 'ons' beeld van het verleden. Het ontstaan van 'de beschaving' etc.
  zondag 22 februari 2009 @ 11:29:06 #200
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_66335267
interesant leesvoer voor de geintereseerde

http://www.grahamhancock.com/underworld/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')