Zou het niet mogelijk zijn dat die kamer waterdicht is?
Het lijkt me dat, als die hall of records echt bestaat (ik geloof dat vooralsnog wel) en dat deze gebouwd is door een vorige "hoge beschaving", dat ze wel rekening zouden houden met iets "simpels" als grondwater.
Via de namen Antony West en Robert Shock zijn wat filmpjes te vinden over die ruimte onder de sphinx. Ik dacht dat ze ergens in de jaren 90 bezig waren gegaan met grondradar en dat ze die ruimte hadden ontdekt, waarna Zawi Hawas nagenoeg alle onderzoeken heeft tegengehouden.
Nog wat dingetjes die ik ooit weleens gehoord en/of gelezen heb met betrekking tot de hall of records:
-Ergens aan/bij de rechtervoorpoot van de Sphinx zou een geheime toegang zijn naar die ruimte onder de sphinx. Deze zou door recente restauratiewerken weer bedekt zijn, nadat een stuk instortte waardoor de opening zichtbaar werd.
-De hall of records onder de Sphinx is 1 van 3 hallen, in Yucatan zou er ook eentje liggen en ook ergens in de Himalaya zou er eentje zijn.
-Ik dacht dat Edgar Cayce heeft gezegd dat de ruimte ontdekt en verkend zou worden als de wereld er klaar voor was.
-Ik heb ook weleens gelezen dat er 3 personen op deze wereld zijn, die voorbestemd zijn om daar met z'n 3en tegelijk naar binnen te gaan, om daar uiteindelijk ergens beneden een foto te vinden met hun echte naam. Dit zou een meer spiritueel verhaal zijn en dat met de hall of records eigenlijk de Akasha kronieken wordt bedoeld. (Het kan zijn dat ik nu 2 verhalen tot 1 combineer, sorry in dat geval)
Hoe dan ook, het blijft vooralsnog bijzonder interessant wat er nu precies met die Sphinx gaande is.
Je zou haast zelf met een schepje en emmertje richting Egypte vertrekken...