abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 2 januari 2009 @ 01:05:35 #126
138438 crew  Pizzakoppo
pi_64571747
Onze geschiedenis is jonger?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:28:26 #127
240282 FreeExtremeKnowledge
The truth will set you free!
pi_64572256
n
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
Onze geschiedenis is jonger?
Ja. Er werden in het huidige Europeze gebied in de tijd van atlantis nog niet eens hunnebedden gebouwd. Dit geldt overigens alleen als de wetenschappelijke datering van de laatste grote verschuiving klopt

En ja, je weet zelf wat er gebeurde toen de bewoners van Atlantis zich VIA de atlantische oceaan over de aarde verspreidden. Aannemelijk is dat dit als eerste op het Afrikaanse gebied was.
Chi pecora si fa, il lupo se la mangia.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 02:13:54 #128
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64572864
Ik dacht dat ze Antarctica ook allang bekeken hadden
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!fossiel zondag 4 januari 2009 @ 20:16:36 #129
8443 cptmarco
it's captain...
pi_64660384
toc hzou het nog steeds een optie kunnen zijn: zoals hier boven al beschreven werd staat op de bewuste kaart van Piri-Reis Antarctica zeer nauwkeurig getekend. En in die tijd was het al helemaal bedekt met ijs. Hoe kon die beste man dat weten? Kennis van vervlogen tijden?

atlantis, piri-reis kaart
pi_64682353
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:16 schreef cptmarco het volgende:
toc hzou het nog steeds een optie kunnen zijn: zoals hier boven al beschreven werd staat op de bewuste kaart van Piri-Reis Antarctica zeer nauwkeurig getekend. En in die tijd was het al helemaal bedekt met ijs. Hoe kon die beste man dat weten? Kennis van vervlogen tijden?

Je gaat ervan uit dat de piri reis kaart echt is en ook daadwerkelijk uitbeeldt wat velen willen, namelijk Antarctica. Dat staat bij lange na niet vast.

Deze site geeft een mooi overzicht waarom het niet Antarctica hoeft te zijn, maar een uit proporties gehaalde stukken kust van Zuid Amerika...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  FOK!fossiel maandag 5 januari 2009 @ 13:01:08 #131
8443 cptmarco
it's captain...
pi_64682791
daar ga ik inderdaad gemakshalve even van uit...

zal de site die jij noemt vanmiddag eens rustig lezen...
  maandag 5 januari 2009 @ 13:01:37 #132
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64682806
In een fictie boek waar ik over Atlantis lees hebben ze het ook over een soort van koper/goudlegering die het bestaan van Atlantis zou bewijzen, is daar iets over bekend?
The truth was in here.
  maandag 5 januari 2009 @ 13:12:32 #133
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_64683163
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:01 schreef Bastard het volgende:
In een fictie boek waar ik over Atlantis lees hebben ze het ook over een soort van koper/goudlegering die het bestaan van Atlantis zou bewijzen, is daar iets over bekend?
http://en.wikipedia.org/wiki/Orichalcum
Ik ben lelijk.
  maandag 5 januari 2009 @ 13:16:32 #134
8372 Bastard
Persona non grata
pi_64683313
Ah thnx
The truth was in here.
  FOK!fossiel maandag 5 januari 2009 @ 15:18:27 #135
8443 cptmarco
it's captain...
pi_64687739
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:49 schreef The_stranger het volgende:
Deze site geeft een mooi overzicht waarom het niet Antarctica hoeft te zijn, maar een uit proporties gehaalde stukken kust van Zuid Amerika...
het idee dat Antarctica antlantis is, vind ik toch leuker...
verder googlend kwam ik deze site tegen, de kaart met een vertaling van alle teksten die er opgeschreven staan. Volgens mij zou de " X " volgens de liefhebbers Antarctica moeten zijn...
pi_64688443
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:18 schreef cptmarco het volgende:

[..]

het idee dat Antarctica antlantis is, vind ik toch leuker...
verder googlend kwam ik deze site tegen, de kaart met een vertaling van alle teksten die er opgeschreven staan. Volgens mij zou de " X " volgens de liefhebbers Antarctica moeten zijn...
Fictie is altijd leuker dan feit
quote:
X. This country is a waste. Everything is in ruin and it is said that large snakes are found here. For this reason the Portuguese infidels did not land on these shores and these are also said to be very hot.
Very hot? Dan moet het wel erg oude info zijn, aangezien Antarctica al een tijdje redelijk frisjes is.... Een Zuid Amerikaanse woestijn lijkt mij logischer, maar wie weet...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_64866094
Hier nog wat bronnen met informatie over Atlantis. Ik zeg er gelijk bij dat men zelf mag oordelen over de betrouwbaarheid, juistheid, etc van de informatie...

Donovan - Atlantis (liedje)

http://www.crystalinks.com/atlantis.html

Donna Summer - State of Independence (liedje met vage verwijzing naar "Oroladin" , http://www.newscientist.c(...)conomical-truth.html )

Francis Bacon

Michael Tsarion (meerdere video's over Atlantis)

edit: en Edgar Cayce natuurlijk, maar die was al genoemd

[ Bericht 4% gewijzigd door Xaroz op 11-01-2009 13:54:19 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 04:40:35 #138
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65058343
Atlantis, altijd interesant

Maar echt of nep ? Eerder echt dan nep, denk ik. Minstens een "kern van waarheid"

De "kandidaat" die ik hier mis (zie zo 1 2 3 de naam niet tussen de, snel gelezen, posts) is het qua ligging & opervlak (en huidige ... uhm, omstandigheden) eigenlijk toch wel zeer voor de hand liggende (zie grijze wereldkaartje met "mogelijke invloedsfeer" in 1ste post) ...

Groenland !

Wat ik zelf wel zeer interresant vond in deze is "The Eve of Destruction":
http://lastdays2012.webs.com/parti.htm

Atlantis & mogelijke ligging komen overigens pas later in het verhaal naar boven (aan einde dacht ik uit m'n hoofd) maar behandeld allereerst de mogelijke oorzaak van de verdwijning ... een pole/crust shift.
Gebasseerd op o.a. Hapgood's werk. (Path of the Pole's) waar zelfs Einstein wel iets in zag !
De Maya's, Egyptenaren, Atheniens (greeks) etc. worden ook behandeld.

& dat dit (ons) binnenkort wellicht weer te gebeuren staat. (kwestie van tijd)

Wat dit overigens met 2012 (zie URL) te maken heeft is mij niet duidelijk geworden
Wanneer de polen Critical mass bereiken valt niet precies te voorspellen, vandaar.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  donderdag 15 januari 2009 @ 05:20:38 #139
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65058397
Wat betreft de "Hall of Records" ... hoop niet dat 'ie onder de sphinx zit ...
Het grondwater staat tot 4 meter onder de Sphinx !
ALS daar de Records lagen, is het inmiddels weggerot

Maar ... als we Patrick Geryl moeten geloven ... dan ligt deze "Hall of Records" in het al even ilustere "Labyrinth"
welke hij denkt gevonden te hebben bij Hawara.

De beste man heeft recent het Giza plateau & zijn Labyrinth locatie reeds gescanned met Ground Penetrating Radar, op zoek naar Holtes & gangen. Van het Labyrinth heb ik nog geen resultaten gezien.

http://www.howtosurvive2012.com/htm_night/laby_04.htm

& ja ... ook hier komt 2012 weer om de hoek
Deze keer alleen wel met een, vermeend, verband. (waar of niet, ik weet het niet, maar toch interesant)
pi_65062207
Zou het niet mogelijk zijn dat die kamer waterdicht is?
Het lijkt me dat, als die hall of records echt bestaat (ik geloof dat vooralsnog wel) en dat deze gebouwd is door een vorige "hoge beschaving", dat ze wel rekening zouden houden met iets "simpels" als grondwater.

Via de namen Antony West en Robert Shock zijn wat filmpjes te vinden over die ruimte onder de sphinx. Ik dacht dat ze ergens in de jaren 90 bezig waren gegaan met grondradar en dat ze die ruimte hadden ontdekt, waarna Zawi Hawas nagenoeg alle onderzoeken heeft tegengehouden.

Nog wat dingetjes die ik ooit weleens gehoord en/of gelezen heb met betrekking tot de hall of records:
-Ergens aan/bij de rechtervoorpoot van de Sphinx zou een geheime toegang zijn naar die ruimte onder de sphinx. Deze zou door recente restauratiewerken weer bedekt zijn, nadat een stuk instortte waardoor de opening zichtbaar werd.

-De hall of records onder de Sphinx is 1 van 3 hallen, in Yucatan zou er ook eentje liggen en ook ergens in de Himalaya zou er eentje zijn.

-Ik dacht dat Edgar Cayce heeft gezegd dat de ruimte ontdekt en verkend zou worden als de wereld er klaar voor was.

-Ik heb ook weleens gelezen dat er 3 personen op deze wereld zijn, die voorbestemd zijn om daar met z'n 3en tegelijk naar binnen te gaan, om daar uiteindelijk ergens beneden een foto te vinden met hun echte naam. Dit zou een meer spiritueel verhaal zijn en dat met de hall of records eigenlijk de Akasha kronieken wordt bedoeld. (Het kan zijn dat ik nu 2 verhalen tot 1 combineer, sorry in dat geval)

Hoe dan ook, het blijft vooralsnog bijzonder interessant wat er nu precies met die Sphinx gaande is.
Je zou haast zelf met een schepje en emmertje richting Egypte vertrekken...
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:46:52 #141
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65071197
Quote:
Zou het niet mogelijk zijn dat die kamer waterdicht is?

Dat hopen we dan maar

Al die dingen heb ik ook gehoord en gelezen ja, & die Hawas is inderdaad een lastig mannetje.
Die staat waarschijnlijk ook meteen met een peloton MP's naast je als je daar met je schepje en je emmertje aan de slag gaat.

NIW: Volgens Geryl is het dus niet onder de Sphynx maar in het Labyrinth. & dan hebben we het over ... 3000 kamers ofzo. Maar goed we zien/horen het wel ALS het ooit zover komt.
pi_65075414
Wat opvallend is, is dat de beschaving van Atlantis kennelijk beperkt is gebleven tot Atlantis zelf. Zeker bij een volk dat een grote zeevloot heeft, verwacht je dat ze naar alle uithoeken van de wereld zijn uitgevaren en daarbij vele contacten gelegd hebben. Daarbij is uitwisseling van technologie en kennis haast niet te voorkomen. Toch zien we daar niet veel van terug.

Bovendien heeft de menselijke aard aangetoond dat er kolonisatie drang is: in de late middeleeuwen hebben we dat veelvuldig gedaan. Als de Atlanteans ook mensen waren, waarom zouden zij die drang dan niet hebben gehad? In plaats daarvan is hun hele beschaving gecentreerd geweest op 1 (grote) locatie en weggevaagd.

Ik geloof dat er ergens wel wat van het verhaal waar zal zijn, maar welke delen dat zijn kan ik niet benoemen. Ik ben niet sceptisch, maar wel kritisch, over het Atlantis verhaal.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:08:54 #143
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65079669
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:25 schreef Maurice76 het volgende:
Wat opvallend is, is dat de beschaving van Atlantis kennelijk beperkt is gebleven tot Atlantis zelf. Zeker bij een volk dat een grote zeevloot heeft, verwacht je dat ze naar alle uithoeken van de wereld zijn uitgevaren en daarbij vele contacten gelegd hebben. Daarbij is uitwisseling van technologie en kennis haast niet te voorkomen. Toch zien we daar niet veel van terug.

<snip>

Ik ben niet sceptisch, maar wel kritisch, over het Atlantis verhaal.
Er zijn anders genoeg onderzoekers die denken/beweren dat die uitwisseling er wel degelijk was & (nog steeds) zichtbaar. (zie "Eve of Destruction" link die ik eerder poste voor meer info hierover) & de reeds eerder genoemde overeenkomsten tussen de Maya piramides & Egyptische.

Antartica valt daarmee overigens qua locatie dus wel uit de boot, want ... zouden ze dan niet als eerste in Zuid-Afrika& het zuiden van Zuid-Amerika i.p.v. het Noorden bouwwerken enzo achterlaten ?
My 2 cents

Daarbij ... Kritisch zijn & blijven is zeer gezond
pi_65090541
Ik heb ook weleens een boek gelezen over Atlantis, welke ik nog niet eerder noemde (ik weet de naam dan ook niet meer..) Maar wat me nog bijstond uit dat boek is dat er aan beide zijden van de Atlantische oceaan (waar komt die naam toch vandaan...) een heleboel woorden hetzelfde zijn, of dezelfde basis/stam hebben. Woorden als pappa, mamma, huis, stam etc.

Ook niet echt doorslaggevend bewijs zeg ik er gelijk bij, maare, als er ergens een heleboel rook is, zou er dan ook niet ergens vuur in de buurt zijn?

Over alle uithoeken op aarde gesproken...vind je het niet raar dat er iets gaande is met de pyramides op het Giza plateau (orion), dat hetzelfde geintje ook bestaat in Cambodja (Ankhor in de vorm van sterrenbeeld draak) en schijnbaar ook in Mexico (waar men van een hele stad heeft ontdekt dat de architectonische basis "bekende" getallen bevat (omtrek van de aarde, precessie, etc.), namelijk Teo... (nog wat, moeilijke naam))

Dan zijn die zogenaamde spelingen der natuur, onder water bij Japan nog niet eens genoemd...
Of die kunstmatige eilandjes van Micronesie...
Of Stonehenge, of een willekeurig ander megalitisch bouwwerk uit west europa...
Of die bizarre rotstekeningen ergens in Bretagne..
Of inderdaad de Piri Reis kaart..
Of de bermuda driekhoek, met aan de andere kant van de aarde, de duivelsdriehoek

De hele aarde is letterlijk bezaaid met anomalien.

edit:
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:25 schreef Maurice76 het volgende:
Bovendien heeft de menselijke aard aangetoond dat er kolonisatie drang is: in de late middeleeuwen hebben we dat veelvuldig gedaan. Als de Atlanteans ook mensen waren, waarom zouden zij die drang dan niet hebben gehad? In plaats daarvan is hun hele beschaving gecentreerd geweest op 1 (grote) locatie en weggevaagd.
Misschien een interessante bron voor je: (maar misschien ook niet)
Michael Tsarion - The destruction of atlantis (2uur)
Michael Tsarion - Atlantis.Alien.Visitation.and.Genetic.Manipulation (10,5uur)

edit
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:46 schreef R0N1N het volgende:
Al die dingen heb ik ook gehoord en gelezen ja, & die Hawas is inderdaad een lastig mannetje.
Die staat waarschijnlijk ook meteen met een peloton MP's naast je als je daar met je schepje en je emmertje aan de slag gaat.
Ik denk dat er wel een aantal "full cavity searches" aan te pas zullen komen, als iemand daar inderdaad met schep, hamer & pikhouweel komt aanzetten

[ Bericht 18% gewijzigd door Xaroz op 15-01-2009 23:03:06 ]
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:56:34 #145
pi_65328305
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Er zijn anders genoeg onderzoekers die denken/beweren dat die uitwisseling er wel degelijk was & (nog steeds) zichtbaar. (zie "Eve of Destruction" link die ik eerder poste voor meer info hierover) & de reeds eerder genoemde overeenkomsten tussen de Maya piramides & Egyptische.

Antartica valt daarmee overigens qua locatie dus wel uit de boot, want ... zouden ze dan niet als eerste in Zuid-Afrika& het zuiden van Zuid-Amerika i.p.v. het Noorden bouwwerken enzo achterlaten ?
My 2 cents

Daarbij ... Kritisch zijn & blijven is zeer gezond
Juist in Afrika en Zuid Amerika zijn de oudste bouwwerken gevonden. Antarctica valt dus precies binnen je stelling.
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:03:20 #146
pi_65328437
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:16 schreef cptmarco het volgende:

De suggestie dat het toch echt antarctica is iis logischer. Het land van antarctica onder het ijs staat er toch echt op afgebeeldt. Ook al zou het een `nep kaart` zijn die dan al sinds het einde van de 19e eeuw beschikbaar is, dan nog is het onmogelijk dat hij precies weet hoe het land er uit ziet onder het ijs.
Tenzij het dus echt in kaart is gebracht toen er nog geen ijs lag. Voor onze beschaving dus. Voor de laatste ijstijd.
  FOK!fossiel vrijdag 23 januari 2009 @ 15:47:49 #147
8443 cptmarco
it's captain...
pi_65347539
ik zit mij een beetje te verdiepen in Edgar Cayce. Als ik bij Amazon kijk zie ik een hele waslijst aan boeken van hem. Welke zouden jullie aanraden om te lezen?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 18:04:45 #148
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_65351081
Voor aardige bewijvoering dat atlantis antartica is moet je deze reeks van 6 afleveringen eens kijken

Dit is de website van Rand Flem-ath (hij borduurde voort op hapgoods werk)

http://www.flem-ath.com/
  zaterdag 24 januari 2009 @ 23:51:29 #149
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_65373002
Uitermate interessante materie Ik zal als ik tijd heb binnenkort eens de video's uit dit topic bekijken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 16:50:09 #150
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_65571983
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:56 schreef FreeExtremeKnowledge het volgende:
Juist in Afrika en Zuid Amerika zijn de oudste bouwwerken gevonden. Antarctica valt dus precies binnen je stelling.
Niet helemaal. Ik zeg niet voor niets ZUID-Afrika.
Vanaf Antartica kom je daar toch wel wat sneller/eerder dan Egypte (wat in het Noorden ligt)
& waarom wel in Mexico e.o. (midden- en ( Het Noorden van ) zuid-Amerika) maar niet in zuidelijk Argentinië ?

Het is wel 1 van de 2 (enigste) kandidaten die ik 'serieus' neem als mogelijke locatie van Atlantis, maar die andere mogelijkheid, Groenland, vindt ik toch net iets beter 'passen'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')