abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2007 @ 03:38:35 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52035826
Wat?
Atlantis (Oudgrieks Ἀτλαντίς, "dochter van Atlas") is een hypothetisch eilandenrijk waarvan de historiciteit uiterst twijfelachtig is. Atlantis werd voor het eerst vermeld in Plato's dialogen Timaeus en Critias. Door een catastrofe zou het rijk plotseling zijn verdwenen. De Atlantische Oceaan dankt zijn naam aan deze legende.

Volgens de overlevering leefden de bewoners van Atlantis in een gouden tijd. Ze waren begaafde zeelieden die een rijke zeevloot bezaten. Verder zouden ze een grote kennis hebben gehad van onder andere: de astronomie, bouwkunst en wiskunde. De bewoners van Atlantis zouden gebonden geweest zijn aan de goden: de Atlantiërs moesten haar wetten volgen.

Hoe weten wij dat?
De Griekse filosoof Plato (427-347 voor Christus) was de eerste die over Atlantis schreef, waarbij hij ervan overtuigd leek dat dit land werkelijk heeft bestaan, omdat de overgrootvader van Plato hierover verhalen had gehoord van Solon, die het weer van een Egyptische priester had gehoord. Hoe het land eruit zag, is door Plato in detail beschreven. Onder andere was er op het eiland een tempel gewijd aan de god Poseidon, de god van de zee. Het eiland Atlantis, lag buiten de Middellandse Zee, dus nog verder dan de Zuilen van Hercules (de straat van Gibraltar).

Geleerden zijn het er niet over eens of Plato mogelijk door vroegere bronnen is geïnspireerd. Sommigen gaan er van uit dat hij putte uit verhalen over de vulkaanuitbarsting van Thera, terwijl anderen veronderstellen dat hij door de verwoesting van Helike in 373 v.Chr. of de mislukte Atheense expeditie naar Sicilië in 415–413 v.Chr. zijn inspiratie voor Atlantis kreeg. Omdat Plato de verwoesting van Atlantis in verband brengt met de vloed van Deucalion wordt ook wel verondersteld dat hij zich liet inspireren door een zondvloedverhaal.

In zijn dialogen 'Timaeos' en vooral 'Kritias' vertelt Plato uitgebreid over een eiland, "groter dan Noord-Afrika en Klein-Azië bij elkaar", waarvan de bevolking in overvloed en weelde leefde, zo\'n 11.000 jaar geleden. De wijsgeer Plato zegt dat zijn verhaal op waarheid berustte. De beroemde dichter en staatsman Solon uit Athene had het 200 jaar voordien aan zijn overgrootvader verteld. Tijdens een bezoek aan Egypte had Solon namelijk in de stad Saïs een priester ontmoet. Die vertelde hem uitvoerig over de overwinning van de Grieken op "een machtig leger dat, vanuit een ver punt in de Atlantische Oceaan, oprukte om Europa te veroveren. De indringers kwamen van een eiland Atlantis, buiten de Zuilen van Hercules (de huidige straat van Gibraltar)".

In de onvoltooide dialoog "Kritias" geeft Plato een zeer gedetailleerde beschrijving van het centrum van het machtige Atlantis-rijk. Omstreeks 9.500 voor Christus verdween het door een wereldwijde catastrofe naar de bodem van de zee en wiste daarmee haast ieder spoor van zijn bestaan uit: "De oude hoofdstad was rijk aan natuurlijke bronnen en er was voedsel in overvloed. Hoge bergen boden beschutting tegen de noordenwind en over de weiden zwierven dieren zoals olifanten en paarden, die dronken uit meren en rivieren. Er regeerden 10 koningen over dit paradijselijke eiland en de bewoners leefden er in volmaakte harmonie".

What happened? :D
Volgens Plato verdween het rijk ongeveer 9500 voor Christus door een wereldwijde catastrofe, een soort zondvloed, waardoor ieder spoor van het land werd weggewist.

Het verhaal van Plato over een mythisch eiland komt over de hele wereld in vele verhalen voor, in de vorm van een aards paradijs, dat ten ondergaat aan natuurrampen, zoals aardbevingen of vloedgolven. Sommigen denken dat Plato geïnspireerd was door de vulkanische gebeurtenissen op het eiland Santorini.

In tal van geschriften zijn er vermeldingen gemaakt over de vernietiging van Atlantis, dat ten onder ging door de zondvloed, vuur & aardbevingen rond 10.500 v chr. De Egyptenaren spraken hier over, de Maya's, de Indiërs en zelfs sommige Afrikaanse stammen kennen de legende. Dit kan toch geen toeval zijn. Als je al die geschriften naast elkaar legt, hebben ze het allemaal over een machtig mooi land dat zich in de oceaan bevond. De bewoners die daar leefden, de weinig overlevenden na de ramp, zijn gevlucht naar andere landen. Met andere woorden de Egyptenaren, Indiërs, Maya's en de Afrikaanse stammen zijn allen waarschijnlijk afstammelingen van de Atlantiers. Dit zou natuurlijk heel juist zijn als Atlantis in de Atlantische oceaan lag want dan zijn Egypte, Afrika, en Zuid Amerika de naburige landen. Van daaruit trokken ze door naar Indie.

Bewijzen voor Atlantis?
In al die landen schijnen er ook muurschilderingen en prehistorische bouwwerken te zijn ontdekt die verwijzen naar de Atlantiërs (vergevorderde beschaving). Zoals onder de Sfinx daar is een verborgen onderaardse Gallerij, het zogeheten " zaal der archieven" (hall of records). Hierin zou de volledige wijsheid van de beschaving uit lang vervlogen tijden bewaard zijn gebleven (Atlantiërs).

In 1991 begonnen Thomas Dobecki, geoloog Joseph Schoch en archeloog John West met hun onderzoek naar de Sfinx. Ze hebben toen in 1993 een rechthoekige kamer ontdekt van ongeveer 9 bij 12 meter, 5 meter onder de poot van de sfinx. Hier is toen door de Amerikaanse t.v. keten NBC een documentaire over gemaakt genaamd " the Mystery of de Sfinx". Direct werd door zahi Hawass, de opzichter van oudheikundige werken van Gizeh, alle werkzaamheden betreft de Sfinx stilgelegd. Er werd verklaard dat West te weinig wetenschappelijk te werk ging. Maar misschien was de echte reden wel dat de Egyptische autoriteiten niet naar buiten wilden hebben dat de Sfinx en de piramiden waarschijnlijk niet door de Egyptenaren waren gebouwd maar door de overlevenden van Atlantis

Waar zou Atlantis liggen dan?

Door de jaren heen zijn er talloze theorieën over de ligging van Atlantis verschenen. Er is wel beweerd dat Atlantis gevonden zou zijn in de buurt van de Azoren, Amerika, Scandinavië, de Noordzee, de Britse eilanden, het eiland Cuba, Zuid-Spanje, Kreta, Cyprus, Santorini, de Canarische Eilanden en Antarctica. Ook worden wel Egypte, Indonesië, Madagaskar en Australië genoemd als mogelijke plaatsen van Atlantis.

Hadden ze nucleaire bommen en ruimteschepen?
Nee. :'). Je kan Atlantis het beste vergelijken met de Romeinen. Die hadden ook geen ultrasonischenucleare whatever, maar waren wel 'hun tijd vooruit'.

Okay, leuk. En nu?

Sinds een aantal jaar is er een meneer die denkt Atlantis gevonden te hebben. En wel in Cyprus.

Shortly after the publication of the book, Robert traveled to Cyprus and spent the next year preparing for a scientific expedition, which occurred in November of 2004. The astonishing results of this expedition (sonar generated images of the seafloor) created headlines around the world as the images showed clear evidence of man-made structures fifty miles from the nearest shore, and one mile under water, exactly where Robert had been predicted they would be.

Cyprus in its current form appears to be the mountaintop of what used be a larger island, most of which is currently under water. An underwater valley stretching between Cyprus and Syria appears to be the "great plain" of Atlantis, and an underwater mountain in the middle of this valley appears to be the Acropolis Hill of Atlantis City, our main target area.

The first Atlantis expedition succeeded in gathering sonar-generated images of the seafloor where the purported man-made structures were found. Robert and his team are now working towards organizing a second expedition where an ROV (Remote Operated Vehicle) will be sent to the depths to actually film the great wall of Atlantis. A sub-bottom profiler will also be used to see what lies beneath the mud sitting on top of these massive structures. The team plans to execute the second expedition sometime in the summer of 2006.

http://www.discoveryofatlantis.com/synopsis/index.htm
Dit is een lijst van dingen die zouden kloppen met wat de historie zegt, en met de huidige vindplaats Cyprus.

Nope, dat was Atlantis niet oO<

Deel 1;
Atlantis: Echt of nep

[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 23-02-2011 15:30:30 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 04:27:08 #2
187614 maceddy.
Ik heb geen ondertitel.
pi_52035958
TVP
pi_52036096
Nog wat gebeurd in Cyprus?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 07:36:40 #4
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_52036189
tvp
A.F.C. Ajax
pi_52036285
Hoe graag ik het ook wil geloven zijn er meer zaken uit de oudheid waarvan het bestaan niet zeker is (hangende tuinen van babylon bijvoorbeeld).
Weet je iets van de theorien dat atlantis het hedendaagse Antartica is dat door een aardverschuiving naar de zuidpool van de aarde is geschoven?
wie het kleine niet eert is ambitieus
pi_52036286
Een van de betere OP's

(tvp)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_52036338
Ik denk dat het het rijk van vóór de vloed was. Dat zou betekenen dat we nooit meer iets van attlantis terug zullen vinden aangezien het onder een kilometers dikke laag sediment ligt.
pi_52036352
Ze moeten gewoon die kamer onder de Swinx openen en onderzoeken
Ik ben er benieuwd wat daar te vinden is
Are you nuts??
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:16:09 #9
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_52036377
tvp
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_52036420
TVP
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:25:24 #11
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_52036446
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik denk dat het het rijk van vóór de vloed was. Dat zou betekenen dat we nooit meer iets van attlantis terug zullen vinden aangezien het onder een kilometers dikke laag sediment ligt.
Kilometers?
A.F.C. Ajax
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:35:31 #12
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_52036546
interessant dit, ga ik even volgen
* I intend to live forever, so far so good! *
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:57:50 #13
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_52036800
http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantis_%28eiland%29

Meer informatie : http://users.telenet.be/wouter.wylin/atlantisring/atlantisite.htm

[ Bericht 31% gewijzigd door M.Ram op 02-08-2007 09:01:57 (Meer informatie.) ]
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
pi_52037039
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:25 schreef SoupNazi het volgende:

[..]

Kilometers?
ja
pi_52043971
het kan echt zijn. waarschijnlijk is het meeste door de natuur 'opgenomen' en blijven de schatten en de metalen over.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 14:56:05 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52045937
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 07:59 schreef Coencordia het volgende:
Hoe graag ik het ook wil geloven zijn er meer zaken uit de oudheid waarvan het bestaan niet zeker is (hangende tuinen van babylon bijvoorbeeld).
Weet je iets van de theorien dat atlantis het hedendaagse Antartica is dat door een aardverschuiving naar de zuidpool van de aarde is geschoven?
Ja, maar ik voel persoonlijk niets voor Atlantis als Antartica. Sinds die kerel in Cyprus bezig is lijkt het allemaal best te kloppen. Ik ga eens even kijken of er meer over te vinden is al.

En inderdaad, ik ben echt benieuwd wat er nou toch onder de Sfinx ligt. En als t nou wel documenten ed zijn, hopen dat we er nog wat mee kunnen.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:05:55 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52046163
The Egyptian priests were known in those days as the best keepers of ancient history and they presented Solon with their most ancient historic records, or what may be considered as their version of the biblical “Genesis.” Here, Solon first learned about the lost island where civilization had begun. He was so taken by the story that he spent the rest of his life compiling and translating the records to the Greek tongue, changing all the Egyptian names to Greek, and naming this island “Atlantis”. At the time however, it was also known by various other names throughout the ancient world, and it is important to note that many people even today wrongly assume that Atlantis must have been in the Atlantic Ocean; in fact no one knows the original name before Solon’s translations – the “prehistoric” world would not have even known what an ocean is (names like the Atlantic Ocean and the Pillars of Hercules are actually relatively modern Greek names and the original names used have been long lost).
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:15:43 #18
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_52054266
Atlantis
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:27:31 #19
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52058603
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 14:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ja, maar ik voel persoonlijk niets voor Atlantis als Antartica. Sinds die kerel in Cyprus bezig is lijkt het allemaal best te kloppen. Ik ga eens even kijken of er meer over te vinden is al.

En inderdaad, ik ben echt benieuwd wat er nou toch onder de Sfinx ligt. En als t nou wel documenten ed zijn, hopen dat we er nog wat mee kunnen.
Alleen moet je als je Cyprus neemt wel even een groot aantal gegevens van Plato overboord gooien. Zoals zijn beschrijven over de grootte van Atlantis, de ligging van atlantis, de periode van de ondergang van Atlantis. Beetje vergezocht als je het mij vraagt.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:33:59 #20
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52058850
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:27 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Alleen moet je als je Cyprus neemt wel even een groot aantal gegevens van Plato overboord gooien. Zoals zijn beschrijven over de grootte van Atlantis, de ligging van atlantis, de periode van de ondergang van Atlantis. Beetje vergezocht als je het mij vraagt.
Lees mijn laatste post ook eens. Daarbij, hoe letterlijk wil je een tekst van zoveel jaar geleden nemen, waar ook nog eens een compleet cultuur verschil bij komt kijken etc.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:47:43 #21
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52059334
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:33 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Lees mijn laatste post ook eens. Daarbij, hoe letterlijk wil je een tekst van zoveel jaar geleden nemen, waar ook nog eens een compleet cultuur verschil bij komt kijken etc.
Ik heb je laatste tekst gelezen en dingen als dat we niet zeker weten of de straat van gibraltar wel werd bedoeld in die tekst, omdat niet te achterhalen is of ze destijds hetzelfde ermee bedoelden, vind ik onbelangrijk. Een gigantisch groot verschil is het verschil in grootte tussen Cyprus en bijbehorend onderwatergebied en geheel Noord-Afrika en Klein-Azie bij elkaar. Dat past nog niet eens in de middellandse zee.

Hoe letterlijk wil ik het nemen? De dialogen van Plato zijn de enige documenten die over Atlantis reppen, en die spreken over een ramp 9.600 v.Chr., niet enkele duizenden jaren later. Over een eiland groter dan Noord-Afrika en Klein-Azie bij elkaar, niet een klein eiland als Cyprus. Over een ligging buiten de zuilen van Heracles, niet nabij griekenland.

Daarnaast zijn er nog talloze andere culturen die spreken over een mythisch eiland (Aztlan, Mu, ...). Hoe kunnen die culturen in godsnaam iets weten over iets zo kleinschaligs als een ramp op Cyprus.

Er zijn kandidaten voor de ligging van Atlantis die veel meer aan de beschrijving van Plato voldoen. Die komen wat mij betreft eerder in aanmerking dan Cyprus of Santorini.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_52074157
Als Atlantis heeft bestaan en echt zo gigantisch en ontwikkeld was, dan zou je denken dat ze 't intussen wel gevonden hadden. Tot nu toe wijst iedereen nog steeds alle kanten op. Australië, Scandinavië en zelfs ergens bij China. Het zal, maar ik vind het op z'n minst opvallend dat zo'n enorm groot eiland nog steeds niet ontdekt is op de zeebodem. Vraag me ook af of het wel echt zo groot was, als het al bestaan heeft. Verhalen hebben de neiging om te veranderen als ze doorverteld worden. Plato's opa zegt 'Groot!' en Plato zegt: 'Enorm' en voor je 't weet is het zo groot als Afrika.
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_52074685
tvp
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:22:52 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52075391
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 14:37 schreef Seventees het volgende:
Als Atlantis heeft bestaan en echt zo gigantisch en ontwikkeld was, dan zou je denken dat ze 't intussen wel gevonden hadden. Tot nu toe wijst iedereen nog steeds alle kanten op. Australië, Scandinavië en zelfs ergens bij China. Het zal, maar ik vind het op z'n minst opvallend dat zo'n enorm groot eiland nog steeds niet ontdekt is op de zeebodem. Vraag me ook af of het wel echt zo groot was, als het al bestaan heeft. Verhalen hebben de neiging om te veranderen als ze doorverteld worden. Plato's opa zegt 'Groot!' en Plato zegt: 'Enorm' en voor je 't weet is het zo groot als Afrika.
Dat laatste inderdaad. Daarom zeg ik ook; verkijk je niet op de tekst.
En niet alleen dat, de verteller zijn volk zou het volk uit het verhaal verslagen hebben." Oi, die maken we dan een meter langer, kilometers groter, barbaars als het maar kan en whatnot, zodat wij nog groter lijken dat wíj hen verslagen hebben."
Catch my drift?
pi_52077647
Geheel. Idd.
Zus van -Magnolia- *O*
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 00:49:00 #26
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_52089820
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:22 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dat laatste inderdaad. Daarom zeg ik ook; verkijk je niet op de tekst.
En niet alleen dat, de verteller zijn volk zou het volk uit het verhaal verslagen hebben." Oi, die maken we dan een meter langer, kilometers groter, barbaars als het maar kan en whatnot, zodat wij nog groter lijken dat wíj hen verslagen hebben."
Catch my drift?
Op die manier kan Atlantis overal ter wereld liggen. Want wat moet je letterlijk nemen en wat niet. Die gast wat Cyprus aanwijst is in ieder geval selectief in wat letterlijk te nemen en wat niet.

Zo kan Atlantis dan ook bijv. Ameland zijn. Na jaren overlevering hoeft de ligging en grootte niet meer nauwkeurig te zijn natuurlijk, en verzwolgen door vloedgolven? Het verhaal van de hoge golf die op het strand neersloeg 3000 v.Chr. heeft het kanaal dat een holbewoner zijn kind om zijn zandkasteel gegraven had weggeslagen
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 04:08:35 #27
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52092084
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 00:49 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Op die manier kan Atlantis overal ter wereld liggen. Want wat moet je letterlijk nemen en wat niet. Die gast wat Cyprus aanwijst is in ieder geval selectief in wat letterlijk te nemen en wat niet.

Zo kan Atlantis dan ook bijv. Ameland zijn. Na jaren overlevering hoeft de ligging en grootte niet meer nauwkeurig te zijn natuurlijk, en verzwolgen door vloedgolven? Het verhaal van de hoge golf die op het strand neersloeg 3000 v.Chr. heeft het kanaal dat een holbewoner zijn kind om zijn zandkasteel gegraven had weggeslagen
Ja, niet overdrijven. Maar je snapt best wat ik bedoel. Zeker met die "oorlog" tussen beide. Vijand groter maken dan die werkelijk is, zodat jíj beter lijkt als je hem verslaat.
pi_52098712
Wat denken jullie hiervan?
http://www.skepsis.nl/atlantis.html
Are you nuts??
pi_52098840
TVP erg interessant, goeie OP ook.

Zelf denk ik dat er misschien iets dergelijks heeft bestaan maar dat het niet zo mooi en weelderig en bijzonder was als wat je in de verhalen leest.

Wat dus al gezegd was.
pi_52099537
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 15:59 schreef whosvegas het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.skepsis.nl/atlantis.html
Het leest iig als zeurderig gewauwel.
Zus van -Magnolia- *O*
pi_52099780
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 03:38 schreef Harajuku. het volgende:
Bewijzen voor Atlantis?
Als bewijs zou ik toch meer dan het volgende fantasieverhalen willen zien.
quote:
In al die landen schijnen er ook muurschilderingen en prehistorische bouwwerken te zijn ontdekt die verwijzen naar de Atlantiers (vergevorderde beschaving).
Even de sfinx buiten beschouwing gelaten, waar doel je op? Welke muurschilderingen en bouwwerken bedoel je?
quote:
Zoals onder de Sfinx daar is een verborgen onderaardse Gallerij, het zogeheten " zaal der archieven" (hall of recorts). Hierin zou de volledige wijsheid van de beschaving uit lang vervlogen tijden bewaard zijn gebleven (Atlantiers).
Het enige wat bekend is, is dat er zich een holle ruimte bevindt onder de poten van de sfinx. De inhoud daarvan, als er al meer is dan een holle ruimte, is niet bekend, laat staan welke wijsheden er in te vinden zouden zijn.
quote:
In 1991 begonnen Thomas Dobecki, geoloog Joseph Schoch en archeloog John West met hun onderzoek naar de Sfinx. Ze hebben toen in 1993 een rechthoekige kamer ontdekt van ongeveer 9 bij 12 meter, 5 meter onder de poot van de sfinx. Hier is toen door de Amerikaanse t.v. keten NBC een documentaire over gemaakt genaamd " the Mystery of de Sfinx. Direct werd door zahi Hawass, de opzichter van oudheikundige werken van Gizeh, alle werkzaamheden betreft de Sfinx stilgelegd. Er werd verklaard dat West te weinig wetenschappelijk te werk ging. Maar misschien was de echte reden wel dat de Egyptische autoriteiten niet naar buiten wilden hebben dat de Sfinx en de piramiden waarschijnlijk niet door de Egyptenaren waren gebouwd maar door de overlevenden van Atlantis
Het klopt dat Z. Hawas vaak dwars ligt. Dit kan meerdere redenen hebben, maar is geen bewijs te vinden dat "de Sfinx en de piramiden waarschijnlijk niet door de Egyptenaren waren gebouwd maar door de overlevenden van Atlantis"

Zeer nuchter gezien hebben we dus een eeuwen oud verhaal van Plato als "bewijs" en verder een mooi stukje mythevorming, ondersteund door 0,0 bewijs..

Betekent dit dat atlantis per definitie niet bestaat? Nee, gelukkig niet, maar dat maakt de waarschijnlijkheid wel miniem.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:06:53 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52100967
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 16:58 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als bewijs zou ik toch meer dan het volgende fantasieverhalen willen zien.
[..]

Even de sfinx buiten beschouwing gelaten, waar doel je op? Welke muurschilderingen en bouwwerken bedoel je?
[..]

Het enige wat bekend is, is dat er zich een holle ruimte bevindt onder de poten van de sfinx. De inhoud daarvan, als er al meer is dan een holle ruimte, is niet bekend, laat staan welke wijsheden er in te vinden zouden zijn.
[..]

Het klopt dat Z. Hawas vaak dwars ligt. Dit kan meerdere redenen hebben, maar is geen bewijs te vinden dat "de Sfinx en de piramiden waarschijnlijk niet door de Egyptenaren waren gebouwd maar door de overlevenden van Atlantis"

Zeer nuchter gezien hebben we dus een eeuwen oud verhaal van Plato als "bewijs" en verder een mooi stukje mythevorming, ondersteund door 0,0 bewijs..

Betekent dit dat atlantis per definitie niet bestaat? Nee, gelukkig niet, maar dat maakt de waarschijnlijkheid wel miniem.
Ik heb de meest bekende stukken eruit gehaald en in de OP gezet. Er is ongetwijfeld nog veel meer maar die OP werd me te lang.
De stukken die jij aanhaalt staan er overigens niet als feiten, dus dat gezever schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat.
En die schilderingen ed zal ik binnenkort voor je opzoeken. Of je doet het zelf, leer je ook nog wat meer van.

No pun intended.

Edit; Je hebt wel gelijk dat bewijs tussen aanhalingstekens moet zie ik nu net.
pi_52256510
Ik denk inderdaad dat Atlanis heeft bestaan!
Er zit zeker wel een kern van waarheid in.
Maar hoe het er uitzag en hoe het daar aan toe ging zullen wij (denk ik) helaas nooit weten.
Wel zijn er talloze beweringen dat Japan(vanwege diverse aarbevingen)ooit ten onder zal gaan en dat Atlantis daardoor wil naar boven zal komen.
the god from which all light emanates
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52266394
Plato geloofde ook in God. Voor mij is de kans dat God bestaat net zo groot als de kans dat Atlantis heeft bestaan.

Wist Plato dat de aarde rond was? Als je het antwoord weet, weet je ook of Atlantis heeft bestaan.
pi_52266471
Misschien moeten we het de Snorkels vragen of Atlantis heeft bestaan of nog steeds bestaat : )
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:12:37 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52266860
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:55 schreef StallionJack het volgende:
Misschien moeten we het de Snorkels vragen of Atlantis heeft bestaan of nog steeds bestaat : )
Kietel me, dan lach ik even.

OT; Ik heb van mijn vriend een boek gekregen De geheimen van Atlantis door Simon Cox en nog één. Zal ik binnenkort eens aan beginnen.
pi_52331592
Als je eventueel nog wat meer te weten zou willen komen over atlantis dan raad ik je aan boeken van Edgar Cayce te lezen!
Hij is namelijk een hele goeie schrijver!
Tevens zijn er ook talloze mensen die in dit leven onder hypnose zijn gebracht en uitgebreid begonnen te vertellen over hun vorige levens in atlantis!
Dit kan geen toeval zijn!
the sun god because of his warmth and compassion for the people who worshipped him
pi_52331714
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:31 schreef Nohochacyum het volgende:
Tevens zijn er ook talloze mensen die in dit leven onder hypnose zijn gebracht en uitgebreid begonnen te vertellen over hun vorige levens in atlantis!
Dit kan geen toeval zijn!
misschien iets voor jou, Q!
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:37:59 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52331756
Indiana Jones and the fate of atlantis is een game die je eens moet spelen voor de gein Dan heb je het idee dat je echt zelf op zoek bent naar atlantis, of het verhaal gebaseerd is op feiten is dan maar de vraag, verhaal is dan zeker in orde.

Kan me overigens best voorstellen dat er een stad is die verdronken is door een ramp. Zou hier het water 1000 meter stijgen dan zijn wij ook een soort van atlantis voor de generatie die na ons komt na duizenden jaren.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:38:24 #40
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52331772
Goeie OP !
The truth was in here.
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:40:05 #41
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_52331821
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:37 schreef Dromenvanger het volgende:
Indiana Jones and the fate of atlantis is een game die je eens moet spelen voor de gein Dan heb je het idee dat je echt zelf op zoek bent naar atlantis, of het verhaal gebaseerd is op feiten is dan maar de vraag, verhaal is dan zeker in orde.

Kan me overigens best voorstellen dat er een stad is die verdronken is door een ramp. Zou hier het water 1000 meter stijgen dan zijn wij ook een soort van atlantis voor de generatie die na ons komt na duizenden jaren.
Dat hoef ik niet mee te maken. .
pi_52331834
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 19:55 schreef StallionJack het volgende:
Zo niet grappig!
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:05:42 #43
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_52339571
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 15:37 schreef Dromenvanger het volgende:

Alleen zullen wij wrs makkelijker te vinden zijn dan Atlantis

Ik woon trouwens in Swifterbant, een klein gehucht in Flevoland. Wat nog niet zo heel lang is droog gelegd zoals iedereen weet. Nou hebben ze hier net buiten het dorp een nederzetting gevonden van ongeveer 4900 tot 3700 v. Chr.
Flevoland is dus vroeger al eens droog geweest. Misschien kijken we wel gewoon over Atlantis heen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_52610918
terug vind eiland
rednuhT.rohT
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:27:21 #45
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_52613466
Hilarious, terug vind eiland.

TVP. Leuk onderwerp
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')