abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:14:37 #51
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52041632
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:54 schreef JoeyT het volgende:

[..]

[afbeelding]

SPORTSCHOOL
JA!
en zoals je ziet, ook ROKEN!
moet je zien hoe cool je daarvan wordt.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_52041782
Ach, voor de een werkt sporten wel, voor de ander niet.
Ieder zijn ding.
pi_52041855
Joey

Ik denk dat het helpt om je te realiseren dat je de dingen in eigen hand hebt (zoals Garrison ook al schrijft). OOK als de situatie niet ideaal is. Want hey, wie leeft er nou zijn leven lang voortdurend in volstrekt ideale omstandigheden? De omstandigheden werken niet altijd mee, maar je voelt je lekkerder als je het heft in eigen hand neemt om binnen die omstandigheden voor de aangenaamste variant te kiezen. En dit bedoel ik dus op alle terreinen van het leven, niet puur het liefdesleven.

Je moedeloos/machteloos voelen, alsof de dingen je overkomen en je daar zelf geen enkele rol in hebt, dat voelt gewoon echt kut. Je kunt niet ontkennen dat dingen je overkomen, maar ik vind het altijd een prettige gedachte dat BINNEN die dingen die mij overkomen, ik van mezelf weet dat ik er het beste van maak. Soms pak ik het op een ronduit prutserige of knullige manier aan, en ben dus niet altijd even succesvol, maar dat doet er niet toe. Dingen aanpakken, prutserig of niet, voelt altijd beter dan dingen bij voorbaat maar niet aanpakken. Echt RZ!

En ga je op je bek, dan is dat soms wel goed balen (vooral als het de zoveelste keer is) maar tegelijkertijd zorgt het voor lollige anekdotes waar je je vrienden weer mee kunt vermaken. De gedachte "man man man wat voel ik me ellendig maar later lach ik hierom" is een rode draad en houvast in mijn leven
pi_52041939
dawg dat vind ik van heel veel dingen, dat ze voor de een wel werken en voor de ander niet, maar bij sporten denk ik serieus dat het voor iedereen helpt. Het maakt gewoon stofjes los in de hersenen, dat is bij iedereen zo, en als bonus geeft het je ook nog een beter lichaam, dat is ook bij iedereen zo. Kan wel zijn dat iemand de verkeerde sport uitkiest, of een vreselijke vereniging/sportschool. Maar beweging an sich werkt volgens mij echt voor iedereen.

Maar dit topic heeft aan 1 JoeyT wel genoeg dus ik zal de helende werking van sport hier verder niet propageren, en gewoon m'n hardloopzweet gaan wegdouchen nu. Tot later!
pi_52042015
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:26 schreef thaleia het volgende:
dawg dat vind ik van heel veel dingen, dat ze voor de een wel werken en voor de ander niet, maar bij sporten denk ik serieus dat het voor iedereen helpt. Het maakt gewoon stofjes los in de hersenen, dat is bij iedereen zo, en als bonus geeft het je ook nog een beter lichaam, dat is ook bij iedereen zo. Kan wel zijn dat iemand de verkeerde sport uitkiest, of een vreselijke vereniging/sportschool. Maar beweging an sich werkt volgens mij echt voor iedereen.
Sorry, maar dat vind ik onzin. Ik ken iemand in mijn nabije omgeving, die echt een megahekel aan sporten heeft. Velen riepen tegen hem hetzelfde als jij nu tegen mij, hij dus proberen, echt een paar jaar heeft hij het geprobeerd, maar hij werd er alleen maar ongelukkiger van.

Sporten is gewoon niet het Walhalla, al krijg ik die indruk op Fok weleens.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:35:29 #56
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52042160
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:29 schreef dawg het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik onzin. Ik ken iemand in mijn nabije omgeving, die echt een megahekel aan sporten heeft. Velen riepen tegen hem hetzelfde als jij nu tegen mij, hij dus proberen, echt een paar jaar heeft hij het geprobeerd, maar hij werd er alleen maar ongelukkiger van.

quote:

[..]

Sommige mensen sporten gewoon verkeerd. Als je het goed doet, boek je resultaten en voel je je steeds beter worden. Doe je t slecht dan ben je jezelf alleen maar aan het over(of onder) belasten en schiet je er niets mee op en kan je je zelfs slechter gaan voelen.

Verder draait alles om presentatie. Al is de inhoud zo goed zal je nooit het zelfde resultaat krijgen als de presentatie zuigt. Een scriptie die geweldig qua inhoud is maar geschreven op vodjes papier zal nooit ingekeken worden...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:37:59 #57
88139 JoeyT
pi_52042238
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:14 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

JA!
en zoals je ziet, ook ROKEN!
moet je zien hoe cool je daarvan wordt.
He ik ga alleen maar in op jouw perfecte voorbeeld

Met Brad Pitt kan je verwachten dat ik reageer
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:44:06 #58
94676 Garisson72
pi_52042392
quote:

Het is wetenschappelijk aangetoond dat er stoffen vrijkomen in je lichaam door sporten, die je gelukkiger maken en als je ver genoeg doorgaat zelfs een euforische high kunnen bezorgen. Daar kan niemand omheen, het is een voldongen feit.

Operatief woord in bovenstaande is 'kunnen'. Want uiteraard is het mogelijk om de werking van die stoffen teniet te doen door te blijven zeggen dat je het niet leuk vindt. It's all about the mindset.
Ms dat die vriend van jou dat doet, dawg, en van RZ denk ik hetzelfde, omdat hij gisteren postte dat hij een jaar had gesport en er niet blij van werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Garisson72 op 02-08-2007 13:21:08 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:49:28 #59
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52042537
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:20 schreef dawg het volgende:
Ach, voor de een werkt sporten wel, voor de ander niet.
Ieder zijn ding.
precies...generaliseren is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk...

als mensen zeggen 'het helpt bij iedereen', bedoelen ze eigenlijk 'het helpt bij mij, en ik ben de maatstaf die ik hanteer voor wat normaal is...'
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:49:54 #60
94676 Garisson72
pi_52042554
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:35 schreef JoeyT het volgende:

Verder draait alles om presentatie. Al is de inhoud zo goed zal je nooit het zelfde resultaat krijgen als de presentatie zuigt. Een scriptie die geweldig qua inhoud is maar geschreven op vodjes papier zal nooit ingekeken worden...
eens, al voelt het voor mij een beetje als een balanceer-act. Presentatie (uiterlijk dus) is erg belangrijk, maar het gevaar loert om daar te ver in door te schieten. Die types zie je, ironisch genoeg, vooral in sportscholen. (en diezelfde types bijvoorbeeld ook in de loungy tenten in de stad, waar ze quasi-casual op witte kussens hangen met een roséetje in de hand, flanellen zomerbroek en wapperende Borsato-blouse aan, sleutels van de BMW op tafel en blaten over de boot en de drukte op kanteur )

Ik heb ergens het idee dat veel mensen die posten in dit topic dat een beetje voor ogen hebben, en daarom steeds zo avers reageren als het woord sportschool te berde wordt gebracht.
pi_52042639
Ik ben het met jullie eens hoor, dat sporten goed kan zijn voor iemands selfesteem. Maar niet voor iedereen. Wetenschappelijke bronnen over stofjes die vrijkomen kloppen misschien wel, maar als iemand er simpelweg geen lol aan beleeft, dan houdt het op. Dingen als mindset erbij halen begrijp ik, maar juist die mindset is allesbepalend. En laat die nou juist niet bij iedereen hetzelfde zijn. Want jouw redenering Gari, werkt natuurlijk 2 kanten op.

Maar, dit is nogal een offtopic discussie, op deze manier.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:54:01 #62
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52042688
Afgezien van de neigingen die ik krijg van dat gezeik over sport word ik er ook alleen maar blijer van dat ik niet sport. Je zal toch maar naar de sportschool gaan en zo'n tiep als joey tegenkomen...

Kan dat gezeik over sport alsjeblieft (woord dat ik zeer zelden gebruik) uit dit topic blijven! Het is een single topic en ik geloof niet dat we allemaal vrolijk in relaties komen te zitten door te sporten

Als ik zo nodig moet bewegen zorg ik wel dat ik sex heb! Goed voor de conditie en voor je zelfvertrouwen
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:55:30 #63
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52042730
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:54 schreef Lips het volgende:

Als ik zo nodig moet bewegen zorg ik wel dat ik sex heb! Goed voor de conditie en voor je zelfvertrouwen

goede instellling!

...al vermoed ik dat het RZ niet echt zal helpen
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:57:22 #64
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52042784
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:55 schreef Abbadon het volgende:

[..]

goede instellling!

...al vermoed ik dat het RZ niet echt zal helpen
Ja maar het helpt mij toch
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_52042828
quote:
Kan dat gezeik over sport alsjeblieft (woord dat ik zeer zelden gebruik) uit dit topic blijven! Het is een single topic en ik geloof niet dat we allemaal vrolijk in relaties komen te zitten door te sporten
Het topic is toch hoop ik niet bedoeld om alle singles zo snel mogelijk in een relatie te krijgen? Het is toch gewoon 'singles die leuke dingen doen en voor sommmigen is 1 van die dingen sport'

Van mij hoeft niemand te sporten hoor, absoluut niet. Maar mensen die slecht in hun vel zitten, moedeloos zijn, energieloos zijn, zeggen dat het toch allemaal niet lukt en toch allemaal geen zin heeft, dat lijken mij nou precies de mensen die het goed kunnen gebruiken dat er bepaalde stofjes vrijkomen die energie, moed en zelfvertrouwen geven. Als ze een andere manier daarvoor vinden dan sport, prima, als ze 'm niet vinden, en er telkens blijk van geven hoe slecht ze zich voelen, dan lijkt het me begrijpelijk dat mensen goedbedoeld met tips komen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:59:13 #66
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52042835
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:57 schreef Lips het volgende:

[..]

Ja maar het helpt mij toch
...en heel veel andere mensen wereldwijd!

maar ik ben blij voor je dat je voldoende sex hebt, hoor
pi_52042918
quote:

Mijn idee.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:03:31 #68
88139 JoeyT
pi_52042978
quote:
Afgezien van de neigingen die ik krijg van dat gezeik over sport word ik er ook alleen maar blijer van dat ik niet sport. Je zal toch maar naar de sportschool gaan en zo'n tiep als joey tegenkomen...
En wat voor type is dat dan wel niet? Iemand die heel veel mensen heeft geholpen om zich goed over zichzelf te voelen. Mensen laten zien dat ze trots kunnen zijn op hun prestaties. Verder krijg ik regelmatig PM met de vraag of ik kan helpen met voeding en beweging en ben ik nooit te beroerd om daar uitgebreid op in te gaan.

Ik zal nooit iemand op het uiterlijk afvallen. Heb je een grote neus, grote oren etc dan kan je daar niets aan doen. Maar zit je niet lekker in je vel omdat je een bierbuik hebt, of loop je hier de hele tijd te janken dat niemand je als relatie materiaal ziet, maar te beroerd bent om wat aan je presentatie te doen. Dan denk ik idd hoepel toch een eind op. Je hebt alles in je eigen handen, DOE dan ook wat!
pi_52042983
En gezeik, kotsneigingen? Een Fight Club-plaatje en een lollige opmerking van Joey. IK kon er wel om lachen

Maar, ontopic dan maar, wat dat dan ook moge zijn
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:06:22 #70
94676 Garisson72
pi_52043054
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 12:58 schreef thaleia het volgende:

Het topic is toch hoop ik niet bedoeld om alle singles zo snel mogelijk in een relatie te krijgen? Het is toch gewoon 'singles die leuke dingen doen en voor sommmigen is 1 van die dingen sport'
Dat hoop ik inderdaad ook!

OK, aangezien het onduidelijk is wat nou ontopic is, nu we niet meer over sport mogen praten ( ) dan maar even een vraag aan u allen:
Iedere Single heeft zo zijn eigen dingen, omdat hij/zij het leven helemaal zelf mag indelen zonder verantwoording af te hoeven leggen aan een ander en zonder rekening te moeten houden met een ander. Zo sluipen er gewenningen in die je ms alleen doet omdat je tóch alleen bent.
Wat zijn de dingen die je verwacht te moeten inleveren, mocht Het Wonder geschieden waardoor je van je Single-status afkomt?

[ Bericht 40% gewijzigd door Garisson72 op 02-08-2007 13:27:46 ]
pi_52044001
Okay, nu ben ik echt wel even heel zwaar chagrijnig. Dat alle mannen even heel hoog in de boom mogen gaan zitten
(laat me even generaliseren, ben gewoon pissed op mezelf)

Edit: net even iets gelezen (niet hier) wat me aan het denken heeft gezet. Kom er later wel op terug.

[ Bericht 10% gewijzigd door MNR op 02-08-2007 13:45:38 ]
You're never fully dressed until you wear a smile
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:50:29 #72
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52044335
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 13:38 schreef MNR het volgende:
Okay, nu ben ik echt wel even heel zwaar chagrijnig. Dat alle mannen even heel hoog in de boom mogen gaan zitten
(laat me even generaliseren, ben gewoon pissed op mezelf)

Edit: net even iets gelezen (niet hier) wat me aan het denken heeft gezet. Kom er later wel op terug.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 15:52:35 #73
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_52047437
Mijn tong niet hoor
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_52049806
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:51 schreef MNR het volgende:

[..]

[..]

Ik hoop voor jou dat je je daar niet teveel aan vasthoudt. Want zodra jij je dan weer een beetje beter voelt, en een poging waagt, val je weer heel hard terug. Eerst stabiele basis, dan je nek uitsteken. Als je jezelf genoeg vertrouwt, dan maakt het je niet uit.
[..]

[..]
Dat doe ik wel. Toen ik vorig jaar voor mijn gevoel veel vastigheid had qua werk (wat helaas bleek tegen te vallen) vermaakte ik mij prima. Ik voelde me heel relaxed, ik had echt zo'n houding van: ik red me prima zonder vriendin. Erger nog, ik meende het ook. Maar toen die stabiele basis weg viel werd alles anders.
En daarom zou het goed voor me zijn dat ik wat vastigheid krijg qua werk.Zowel financieel als voor mijn doen en laten.
pi_52049853
Snap ik wel ja, ik haal heel veel voldoening uit mijn werk. Ik werk met mensen, en als ik me daar gewaardeerd voel, en door mijn vrienden gewaardeerd voel, kan ik het een stuk beter hebben als het in de liefde wat minder op rolletjes loopt.
En de vastigheid van het werk helpt ook wel mee, de wetenschap dat je, als er geen heel gekke dingen gebeuren, over een jaar nog steeds zo'n leuke baan zult hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')