abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52022489
We zijn in korte tijd alweer aanbeland bij deel nummer 29!

Voor de singles onder ons. Lang of niet lang single, wat maakt het uit, deel je ervaringen, doe wat je wil, maar niet uit, geef maar een gil! Don't be shy, there is no reason why. Wees hier verdrietig of juist heel erg blij, want je bent weer vrij!

Singles....reeks...? Que?
Voor iedereen die over het single-zijn wil praten. Zit je ermee of vind je het héérlijk? Heb je tips en trucs om snel single-af te zijn of wil je die? Hier moet je wezen!

Er zijn echter ook een paar belangrijke regels, die nageleefd dienen te worden.

Dit is geen slowchat. Onze gewaardeerde Clumsy_Clown is terecht erg streng hierop. R&P heeft al een SC, die elders in de topiclijst te vinden is. Blijf dus ontopic, en laat de reeks niet vervallen in hoi/doei/de spaghetti is heerlijk gelukt/lekker weertje hè?-posts.

Dit is geen datingsite of een matchmakerstopic, onthoud dat. Ga niet lopen zeuren om foto\'s van de chickies die meeposten en ga er niet van uit dat je hier de liefde van je leven gaat vinden.

Dit is óók geen \'zwelg hier in zelfmedelijden\'-topic. Je bent niet de enige single, gezien de reeks. Let er op dat je niet alsnog in die houding schiet.

Kortom, hou het lekker gezellig en toegankelijk voor iedereen.

Link naar het vorige deel:

[SINGLES] #28 over roze brillen en emotioneel wrakhout

Game on!
pi_52022557
En even mijn LAPO ( , ik wilde hem niet dicht tiefen) uit het vorige deel.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 15:21 schreef Abbadon het volgende:

[..]

kan

wat ik denk; Als je zelf gelooft dat je een optie bent, gedraag je je ernaar en word je ook zo gezien...als je het niet gelooft, kun je het vergeten...
Om eerlijk te zijn: ik geloof er niet meer in. Ik ben te vaak op mijn bek gegaan om te geloven dat er iemand voor mij rondloopt. Het enige wat mij een keer gelukt is is zoenen. (nou ja, zoenen , het moest er voor door gaan. Daarbij rookte zij ook nog dus ik had het idee dat ik een asbak stond uit te slikken.)

Verder ben ik alleen maar broertje, goede vriend of gewoon haar type niet.

Dus nee, ik ben bijna 31 ( ), ik acht de kans klein dat ik iemand tegenkom.

@MNR: Zoenparadijs??? Show me how.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:50:43 #3
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52022780
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef RealZeus het volgende:

Om eerlijk te zijn: ik geloof er niet meer in. Ik ben te vaak op mijn bek gegaan om te geloven dat er iemand voor mij rondloopt. Het enige wat mij een keer gelukt is is zoenen. (nou ja, zoenen , het moest er voor door gaan. Daarbij rookte zij ook nog dus ik had het idee dat ik een asbak stond uit te slikken.)

Die indruk had ik al als ik jou was zou ik ophouden met zoeken, en die dingen gaan doen die je gelukkig maken...dan komt de rest vanzelf wel...
quote:
achter in de rij aansluiten jij!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52022859
MidNightRunmeisje is geliefd! En terecht.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:57:44 #5
172358 oddman
Introspecteur
pi_52022921
Pff, ze moet zich nog wel even bewijzen, hoor!
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:35 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Tragisch, tragisch.
Toch geloof ik je niet, alat dat een troost zijn .
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:58:01 #6
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52022926
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:54 schreef dawg het volgende:
jij staat ook in de rij?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_52022993
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:58 schreef Abbadon het volgende:

[..]

jij staat ook in de rij?
Nee hoor. Ik ga haar slechts wakker maken met een emmer water al denkt ze dat ze me daarvan kan weerhouden , dus ik denk dat ik de rij daarna wel kan vergeten.
pi_52023107
Hele domme vraag: Staat dat MNR echt voor MidNightRun

tevens tvp
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:10:22 #9
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52023203
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:00 schreef dawg het volgende:

Nee hoor. Ik ga haar slechts wakker maken met een emmer water al denkt ze dat ze me daarvan kan weerhouden , dus ik denk dat ik de rij daarna wel kan vergeten.
twee emmertjes water zelfs, als ik me niet vergis

maar goed, ze heeft er zelf om gevraagd, dus dan is achteraf klagen niet aan de orde natuurlijk...dus ik zou niets uitsluiten
pi_52023462
Okay, ik had een post klaar staan, toen drukte ik even op F5, schrok me rot van de complimenten.. van schrik per ongeluk verkeerde tabblad weggeklikt.. maarre.. thx. Het is leuk om te lezen
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef RealZeus het volgende:
Om eerlijk te zijn: ik geloof er niet meer in. Ik ben te vaak op mijn bek gegaan om te geloven dat er iemand voor mij rondloopt. [..]
Okay, als ik je een goeie tip geef, ben je dan bereid om die op te volgen?
quote:
Nou, dit is wel een foute manier om t te laten zien. Maar misschien heb je ook iets aan hieraan. Staat vaak best interessant leesvoer, vind ik

@Heldopsokken: ja, MNR is idd afkomstig daarvan (meer een filosofische beeldspraak die mij wel een beetje typeert )
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_52023592
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:24 schreef MNR het volgende:
Okay, ik had een post klaar staan, toen drukte ik even op F5, schrok me rot van de complimenten.. van schrik per ongeluk verkeerde tabblad weggeklikt.. maarre.. thx. Het is leuk om te lezen
[..]

Okay, als ik je een goeie tip geef, ben je dan bereid om die op te volgen?
Nu zijn er natuurlijk best wel wat meer mannen benieuwd

Ik ben benieuwd of je verder komt dan de bekende cliches(niet dat de cliches er minder waar van worden).
pi_52023613
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:54 schreef dawg het volgende:
Hoe komt dat, waar staat de link naar de foto's?
pi_52023653
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:31 schreef Heldopsokken het volgende:
Nu zijn er natuurlijk best wel wat meer mannen benieuwd

Ik ben benieuwd of je verder komt dan de bekende cliches(niet dat de cliches er minder waar van worden).
Haha! Nee, het heeft niets met daten, flirten of zo te maken. Eerder met zelfbeeld, zelfvertrouwen. Heb de titel van een boek voor hem. Een soort van werkboek. Als je het leest en ook daadwerkelijk toepast, dan werkt het. Ookal staan sommige er cynisch tegenover, ik denk "baat het niet, dan schaadt het niet".
pi_52023714
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:32 schreef OldJeller het volgende:
Hoe komt dat, waar staat de link naar de foto's?
Het is m'n aura
En no link to pica's, ik blijf liever nog anoniem.
pi_52023771
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:33 schreef MNR het volgende:

[..]

Haha! Nee, het heeft niets met daten, flirten of zo te maken. Eerder met zelfbeeld, zelfvertrouwen. Heb de titel van een boek voor hem. Een soort van werkboek. Als je het leest en ook daadwerkelijk toepast, dan werkt het. Ookal staan sommige er cynisch tegenover, ik denk "baat het niet, dan schaadt het niet".
Ok, ik ben benieuwd. Ik sta ook cynisch tegenover dat soort boeken. Wat je denk ik in ieder geval goed moet beseffen is dat het opbouwen van zelfvertrouwen een erg langzaam proces is(eigen ervaring). Dat maakt het ook zo moeilijk om de effecten van dat soort boeken te beoordelen.

Als een persoon begint aan het lezen van dat soort boeken is hij sowieso gemotiveerd. Dat maakt de kans groter dat hij zelfvertrouwen creeert. Het zou echter soms best kunnen werken.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:44:51 #16
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52023858
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:40 schreef Heldopsokken het volgende:

Als een persoon begint aan het lezen van dat soort boeken is hij sowieso gemotiveerd. Dat maakt de kans groter dat hij zelfvertrouwen creeert. Het zou echter soms best kunnen werken.
het placebo-effect maar goed, het gaat erom dát het werkt, niet hoe het werkt...
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:48:41 #17
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_52023944
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:11 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

Ik zou me trouwens wel ongemakkelijk voelen.......
Nou.... daar zitten we dan............ leuk huis heb je trouwens.......ja dank je........
.....nou zullen we dan maar beginnen? trek jij je kleren maar vast uit dan haal ik even de condooms..

Ja want zo gaat dat... Ik spreek je wel als je wat meer ervaring hebt
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 1 augustus 2007 @ 18:52:45 #18
88139 JoeyT
pi_52024033
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:32 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Komt hij weer aan met zijn sportschool. Ik zou haast denken dat jij vertegenwoordiger bent van de Sportscholenfederatie.
Ik raad t iedereen aan ja, maar mag ook een andere sport zijn hoor. Als je jezelf maar verzorgt en zuinig bent op je lichaam .
quote:
Dat heb ik wel eens gedaan ,maar het is niet mijn ding. Ik heb er , doordat ik onregelmatig werk niet de tijd voor en ook er de zin niet in.
Dan doe je wat anders. En juist sportscholen zijn ideaal als je weinig tijd heb en onregelmatig werkt. In de tijd dat e hier hebt lopen lummelen had je je training al 6 keer afgewerkt .
quote:
Bovendien kan ik niet teveel afvallen want mijn borstkas staat best ver vooruit en dan krijg je ook zo'n raar figuur.
Die is zelfs nieuw voor mij... Kom op man! Nogmaals het gaat om eerste indruk. Je wilt niet eeuwig maagd blijven? Waag de gok eens
pi_52024073
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:44 schreef Abbadon het volgende:

[..]

het placebo-effect maar goed, het gaat erom dát het werkt, niet hoe het werkt...
Of het MNR-effect in dit geval .

Misschien motiveert MNR RZ wel

Als nerdy wetenschapper zeg ik dat het om een selectieeffect gaat en niet om een placeboeffect
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:00:30 #20
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52024248
Mijn tong heeft het helemaal niet druk!!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:01:20 #21
88139 JoeyT
pi_52024278
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:00 schreef Lips het volgende:
Mijn tong heeft het helemaal niet druk!!
Je lippen daarentegen ....
pi_52024415
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:33 schreef MNR het volgende:

[..]

Tsja, ik weet het niet. Ik geloof er nooit zo in. En om dingen in de praktijk te doen (onbekende mensen aanspreken enz) ben ik te schijterig.

Als je alleen maar op je bek gaat dan heb je op een gegeven moment wel zoiets van: laat maar, het heeft toch geen zin. Dat is ook een reden dat ik met sporten gestopt ben: ik voelde me niet lekkerder of zo.

Als ik maar weer een beetje vastighied heb qua werk dan gaat het wel weer beter. Dan hoop ik dat ik weer dat gevoel van vorig jaar krijg: ik heb weliswaar geen vriendin maar ik vermaak me prima zonder.
pi_52024449
quote:

[..]

Nou, dit is wel een foute manier om t te laten zien. Maar misschien heb je ook iets aan hieraan. Staat vaak best interessant leesvoer, vind ik
Verdorie, ben ik een keer direct , is het weer niet goed. Vrouwen.

Edit: en nu moet ik weg, want mijn auto heeft dorst en ik moet werken.

en dit topic niet in één avond vol lullen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:41:04 #24
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_52025192
Mijn tong verveelt zich... Is er een dame met een tong die zin heeft om t de mijne naar zn zin te maken ?
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
pi_52025372
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:07 schreef RealZeus het volgende:
en dit topic niet in 1 avond vol lullen.
Ik vrees ervoor

En succes gewenst met de vrouwtjes
pi_52025468
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:06 schreef RealZeus het volgende:
Als je alleen maar op je bek gaat dan heb je op een gegeven moment wel zoiets van: laat maar, het heeft toch geen zin. Dat is ook een reden dat ik met sporten gestopt ben: ik voelde me niet lekkerder of zo.
Hoe vaak ben je feitelijk op je bek gegaan RZ? Dat helpt misschien om het te relativeren. Het is hier de laatste jaren ook niet zo rooskleurig gelopen in de liefde, als het al eens wat werd met iemand dan was het van ultrakorte duur. Kan ik wel klagen dat ik al jaren pech heb (en dat doe ik ook weleens ) maar om heel eerlijk te zijn waren de mannen bij wie ik de moeite nam om te gaan voor meer dan 'gezellig biertjes drinken' ook op 1 hand te tellen.

Tja dan moet je ook niet zeuren Je kunt niet verwachten dat je met drie Staatsloten gegarandeerd de hoofdprijs wint. Bij hoeveel vrouwen heb jij het in al die jaren dat je onafgebroken pech hebt dan geprobeerd, vraag ik me af? Moet ik denken richting vele tientallen of honderden? In dat geval kan ik me wel voorstellen dat je zelfvertrouwen daar niet per se bij gebaat is, en dan zou ik je aanraden om je zelfvertrouwen uit andere dingen te gaan halen en dan werkt dat uiteindelijk wellicht door richting de liefde.

Blijft het aantal pogingen bij jou steken onder de tien (wat ik vermoed) dan zou je zelfvertrouwen daar helemaal niet onder moeten lijden joh

En met dat sporten hetzelfde: ik kan me niet voorstellen dat iemand zich NIET lekkerder voelt van sporten, daarbij vraag ik me dan dus ook af hoe vaak en hoe lang je het hebt geprobeerd. Is het bij jou in de liefde en met je sporten niet allebei een kwestie van "twee keer geprobeerd en dan al roepen dat het toch nooit wat wordt"? Niet doen hoor, daar heb je jezelf ontzettend mee.
pi_52029034
Maar uhm... wat is nou de titel van dat boek...??
pi_52031187
Mijn tong heeft het niet druk hoor. .
For great justice!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 23:29:08 #29
88139 JoeyT
pi_52032110
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 22:59 schreef Q. het volgende:
Mijn tong heeft het niet druk hoor. .
Komt omdat ie vast zit in dat blikje
  donderdag 2 augustus 2007 @ 00:15:03 #30
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52033273
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:07 schreef RealZeus het volgende:

en dit topic niet in één avond vol lullen.
Ik heb m'n best gedaan, maar helaas...
  donderdag 2 augustus 2007 @ 01:58:28 #31
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_52034837
Klein tvptje
pi_52036020
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:53 schreef thaleia het volgende:

[..]

Hoe vaak ben je feitelijk op je bek gegaan RZ?
In de afgelopen tien jaar ongeveer twintig keer. Waarbij ik moet aantekenen dat het de laatste jaren minder vaak gebeurt dat ik een leuk iemand tegen kom en daar dan moeite voor doe.
quote:
En met dat sporten hetzelfde: ik kan me niet voorstellen dat iemand zich NIET lekkerder voelt van sporten, daarbij vraag ik me dan dus ook af hoe vaak en hoe lang je het hebt geprobeerd. Is het bij jou in de liefde en met je sporten niet allebei een kwestie van "twee keer geprobeerd en dan al roepen dat het toch nooit wat wordt"? Niet doen hoor, daar heb je jezelf ontzettend mee.
Ik heb een jaar gesport en ik vond er geen ruk aan. En nee, ik voelde me er niet beter door.
pi_52037887
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:06 schreef RealZeus het volgende:
Tsja, ik weet het niet. Ik geloof er nooit zo in.
Okay, dan moet je het laten rusten en niets doen.
quote:
Als ik maar weer een beetje vastighied heb qua werk dan gaat het wel weer beter. Dan hoop ik dat ik weer dat gevoel van vorig jaar krijg: ik heb weliswaar geen vriendin maar ik vermaak me prima zonder.
Ik hoop voor jou dat je je daar niet teveel aan vasthoudt. Want zodra jij je dan weer een beetje beter voelt, en een poging waagt, val je weer heel hard terug. Eerst stabiele basis, dan je nek uitsteken. Als je jezelf genoeg vertrouwt, dan maakt het je niet uit.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:53 schreef erik-de-perik het volgende:
Maar uhm... wat is nou de titel van dat boek...??
Dit is de titel. Het boek heeft als uitgangspunt de gedachten die je iedere dag tegen jezelf zegt (bewust/onbewust). Positieve gedachten -> positief gevoel -> positieve uitstraling -> positieve handelingen, itt het tegenovergestelde.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:29 schreef JoeyT het volgende:
Komt omdat ie vast zit in dat blikje
Wat doe jij normaal gesproken met tongen en blikjes?

[ Bericht 1% gewijzigd door MNR op 02-08-2007 09:56:31 ]
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:57:32 #34
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_52038043
quote:
@Heldopsokken: ja, MNR is idd afkomstig daarvan (meer een filosofische beeldspraak die mij wel een beetje typeert )
Midnight Run als filosofische beeldspraak... nu toch wel benieuwd hoe ik dat moet zien?
Je hebt de neiging om het in het holst van de nacht op een lopen te zetten?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_52038351
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 05:11 schreef RealZeus het volgende:
In de afgelopen tien jaar ongeveer twintig keer. Waarbij ik moet aantekenen dat het de laatste jaren minder vaak gebeurt dat ik een leuk iemand tegen kom en daar dan moeite voor doe.
[..]

Ik heb een jaar gesport en ik vond er geen ruk aan. En nee, ik voelde me er niet beter door.
Tja, ik zou nu willen suggereren dat je constructief aan de slag gaat met die twintig keer en kijkt of er een patroon te zien is (verkeerde types uitkiezen, whatever), of constructief aan de slag gaat met iets anders (je meer richten op dingen die wel lukken zorgt dat je je algeheel beter voelt, niet alleen op die gebieden) maar als ik dan die laatste regel zie....dan lijkt het me trekken aan een dood paard. Iemand moet eerst zelf willen natuurlijk, anders zijn alle suggesties en stimulans van buitenaf zinloos.

Misschien is mijn indruk verkeerd en wil je wel degelijk zelf, in dat geval wens ik je veel succes met het boek dat MNR aanraadt en dat je ongetwijfeld gaat lezen omdat je immers graag wilt dat er iets verandert
pi_52038625
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:57 schreef Garisson72 het volgende:
Midnight Run als filosofische beeldspraak... nu toch wel benieuwd hoe ik dat moet zien?
Je hebt de neiging om het in het holst van de nacht op een lopen te zetten?
PM ik wel ff, dat is niet echt ontopic

Dawg, als je nog eens een keer een uitspraak doet he?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:38:48 #37
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52039037
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:11 schreef thaleia het volgende:

Tja, ik zou nu willen suggereren dat je constructief aan de slag gaat met die twintig keer en kijkt of er een patroon te zien is (verkeerde types uitkiezen, whatever), of constructief aan de slag gaat met iets anders (je meer richten op dingen die wel lukken zorgt dat je je algeheel beter voelt, niet alleen op die gebieden) maar als ik dan die laatste regel zie....dan lijkt het me trekken aan een dood paard. Iemand moet eerst zelf willen natuurlijk, anders zijn alle suggesties en stimulans van buitenaf zinloos.

Misschien is mijn indruk verkeerd en wil je wel degelijk zelf, in dat geval wens ik je veel succes met het boek dat MNR aanraadt en dat je ongetwijfeld gaat lezen omdat je immers graag wilt dat er iets verandert
Zwelgen in zelfmedelijden is ook een way of life....bij RZ is het, zo lijkt het, zo'n onderdeel van z'n identiteit geworden, dat hij niet zou weten hoe hij zich zou moeten gedragen als het er niet meer was...

of klinkt dit te hard?...
pi_52039552
Ik zou het geen zelfmedelijden noemen. Ik ben nl ook erg goed in zelfmedelijden, maar dat kan ook gepaard gaan met positieve verwachtingen van de toekomst ("boehoe wat heb ik toch veel pech gehad tot nu toe, wat ben ik zielig, het wordt vast binnenkort allemaal heel anders, want zoveel pech heeft niemand zijn leven lang") en omdat je positieve verwachtingen hebt ben je ondernemend en actief en dat alles op een positieve manier (dus niet zo van: "goed goed, iedereen zegt dat ik op een sportclub moet, nou dan ga ik op een sportclub, maar ik weet toch wel dat ik er geen klap aan ga vinden")

Ik zie het eerder als moedeloosheid wat uit RZ's berichten spreekt.

En dat ik me eraan erger is dom, want het is al sinds jaar en dag zo dat iemand pas ophoudt met moedeloos en passief zijn als hij er zelf schoon genoeg van heeft, en dat het tot die tijd geen enkele zin heeft dat buitenstaanders proberen het om te buigen, iemand te stimuleren, en ook geen enkele zin heeft dat ze zich ergeren als dat niet lukt
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:03:51 #39
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52039673
noem het moedeloosheid...we bedoelen hetzelfde

Ik kan me er niet aan ergeren, eerlijk gezegd...de enige die er wat aan kan doen is hijzelf...doet hij dat niet, dan is dat zijn keuze en zijn goed recht
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:04:47 #40
94676 Garisson72
pi_52039699
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:38 schreef Abbadon het volgende:

Zwelgen in zelfmedelijden is ook een way of life....bij RZ is het, zo lijkt het, zo'n onderdeel van z'n identiteit geworden, dat hij niet zou weten hoe hij zich zou moeten gedragen als het er niet meer was...

of klinkt dit te hard?...
Vind ik niet Abbadon, je slaat de spijker op zijn kop. Ik herken het ook zo, zoals wel vaker gemeld heb ik er jarenlang ook zo bij gelopen. Het 'mij overkomt gewoon nooit iets moois, ik heb gewoon altijd pech'-zwelgen is maar al te bekend. Het heeft sterk de toon van 'de situatie moet veranderen, dan zal mijn geluk keren' alsof je er zelf niets mee te maken hebt. Wat een bevrijding als je dan eindelijk leert dat je zélf die situatie kan veranderen! En dientengevolge dus je geluk keert.

Er is geen externe macht die je tegenhoudt. Dat ben je zelf.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:08:46 #41
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52039821
klopt helemaal, Garisson...maar dat vraagt ook dat je eerlijk tegen jezelf bent...het is makkelijker en prettiger om de boze buitenwereld de schuld te geven van het feit dat je ongelukkig bent, dan om eens goed in de spiegel te kijken...vooral omdat dat zou betekenen dat je er al die tijd al wat aan had kunnen doen...
pi_52040556
Nouja, RZ is door zijn ervaringen 'gewoon' geconditioneerd. Dat verander je niet zomaar. Overigens is hij niet de enige op Fok die zo in het leven staat. Denken dat het toch niet meer lukt, derhalve er geen moeite meer voor wil doen. En, wellicht zou ook dat weleens kunnen werken voor ze, omdat ze dan dat wanhopige juk misschien van zich afschudden omdat ze er toch geen fuck meer om geven.
pi_52040764
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:04 schreef Garisson72 het volgende:
Er is geen externe macht die je tegenhoudt. Dat ben je zelf.
Mwah, zo possibilistisch zit de wereld niet in elkaar. Oa de buitenwereld legt je wel degelijk constraints op, daarom kan wat Thaleia zegt wel eens nuttig zijn; kijken wat er nou telkens mis loopt. Als je bij wijze van spreken alleen maar intresse hebt in gruwelijk knappe fotomodellen terwijl je zelf gemiddeld bent kun je er donder op zeggen dat je niet veel succes gaat hebben.

Het tweede punt van Thaleia is in mijn ogen echter veel belangrijkter, heb eens even schijt aan die vrouwen en zorg dat je je lekker gaat voelen met jezelf. Dan heb je alvast een stuk prettiger leven, of daar nu in de toekomst een relatie bij komt of niet.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:44:44 #44
94676 Garisson72
pi_52040800
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:08 schreef Abbadon het volgende:
klopt helemaal, Garisson...maar dat vraagt ook dat je eerlijk tegen jezelf bent...het is makkelijker en prettiger om de boze buitenwereld de schuld te geven van het feit dat je ongelukkig bent, dan om eens goed in de spiegel te kijken...vooral omdat dat zou betekenen dat je er al die tijd al wat aan had kunnen doen...
ja I know d'r alles van. Je onzekerheid leidt er natuurlijk toe dat je ook volstrekt niet zeker bent of je het allemaal wel goed gaat doen, als je zelf het heft in handen neemt. Da's bijzonder beangstigend...
Eigenlijk moet je gewoon from scratch beginnen.
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:35 schreef dawg het volgende:
En, wellicht zou ook dat weleens kunnen werken voor ze, omdat ze dan dat wanhopige juk misschien van zich afschudden omdat ze er toch geen fuck meer om geven.
dat dus.

Moet ineens denken aan Fight Club: "it's only after you've lost everything that you're free to do anything."
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:46:49 #45
94676 Garisson72
pi_52040858
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:43 schreef Frezer het volgende:

Het tweede punt van Thaleia is in mijn ogen echter veel belangrijkter, heb eens even schijt aan die vrouwen en zorg dat je je lekker gaat voelen met jezelf. Dan heb je alvast een stuk prettiger leven, of daar nu in de toekomst een relatie bij komt of niet.

komtie weer: Positief-Egoisme ftw!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 11:54:20 #46
88139 JoeyT
pi_52041084
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:44 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Moet ineens denken aan Fight Club: "it's only after you've lost everything that you're free to do anything."

SPORTSCHOOL
pi_52041258
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:54 schreef JoeyT het volgende:
SPORTSCHOOL
Ow LOL!!! Sorry hoor, maar ik moet even mijn 'gelach' uiten hier. Na deze post heb ik echt zo de slappe lach (terwijl ik me in moet houden tov m'n collegae). Serieus

De hilariteit, schit-te-rend!

Zo.. pff.. dat lucht op, want anders was ik zowat gestikt van het proesten van het lachen!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 12:02:00 #48
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_52041274

ik moet zeggen, je blijft wel goed in je rol, Joey
pi_52041308
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:54 schreef JoeyT het volgende:

[..]

[afbeelding]

SPORTSCHOOL
En dan beweer je nog dat sporten gezond is!
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_52041394
En zo heeft Joe weer iedereen op de kast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')