abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52021206
en hier verder

Vorige topic:
Fok! Dieetclub deel 182

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

laatste posts:
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:29 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo dames,

Ik ga ook maar eens meeposten.
Ik ben nogal een liefhebber van lekker eten Kook graag, echt een wine&dine-figuur. En daar wordt mijn figuur ook steeds meer naar.

Twee jaar geleden besloot ik met een vriendin te gaan fitnessen. Dat ging helemaal goed, ik voelde me weer veel fitter en fijner, en ik werd slanker. Hoera!
Bijna een jaar geleden trouwde & verhuisde ik. De sportschool was te ver weg, de vriendin stopte met sporten, en ik niet veel later ook.
Het grote dichtgroeien kon weer beginnen en ik ben vooral in het afgelopen half jaar enorm aangekomen. Begin er behoorlijk van te balen en daarom is de knoop doorgehakt: man en ik gaan samen naar een sportschool. We beginnen vandaag.

Ik ga dus niet echt diëten. Ik eet over het algemeen heel erg gezond. Misschien af en toe eens wat minderen, of wat minder snoepen en snacken. Maar ik hoop dat sporten voldoende is om mij weer enigszins in model te krijgen, en vooral, om me lekkerder in m'n vel te krijgen.

Mijn BMI is nu ongeveer 27, schat ik. Maar ik wil dus niet steeds op de weegschaal, vreselijk frustrerend vind ik dat. Vooral omdat je met sporten eerst veel spieren opbouwt en het dus rustig een halfjaar of meer kan duren voordat je gaat afvallen.
Ik heb daarom besloten vooral mijn broekmaat en tailleomvang in de gaten te houden. Want daar moet gewoon wel wat af!
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:35 schreef Elvi het volgende:
Ik ben 3 weken geleden begonnen met gezonder eten. Dat zei mn trainer ook al: niet alles tegelijk veranderen. Daarom doe ik nu pas de sport erbij.
Zolang ik me er goed bij voel, en de trainer me ook nog niet wegjaagt zie ik geen probleem Als ik de training te zwaar vind doe ik de oefening iets korter of met minder gewicht en als ik me flauw voel dan eet ik een boterham extra vooraf. Ik ben ook nog niet met de training voor het afvallen begonnen. Ik moet eerst minstens 1 week wennen aan het trainen en de apparaten en pas daarna kijkt hij verder of ik het 16-weken stappenplan kan gaan doen. Dan word ik ook gewogen en ze meten je bloeddruk enzo. Dus het word goed gecontroleerd Mn moeder sport er ook en zij mag bijvoorbeeld de crosstrainer van hem niet meer doen omdat dr hart dan tekeer gaat. Daar word dus echt op gelet!

Ik honger me niet uit en ik ben niet de héle dag in de sportschool Zolang ik nog niet bezwijk voor de groepslessen is er niks aan de hand

Waar ik alleen niet aan kan wennen is die oude vrouwen die gaan douchen na afloop en zich helemaal nergens voor schamen. Gewoon uitgebreid in hun nakie met elkaar praten Sla dan n handdoek om ofzo Ik hoef niet te zien dat werkelijk álles gaat hangen
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dan ga jij niet douchen en doe je dat thuis.. men doe niet zo bekrompen
Ja doei.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:43:40 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_52021220
Ik zie juist graag die ouwe hangveloma's in de douches, dan voel ik me altijd zo lekker sexy
disclaimer
pi_52021344
Straks dus sporten! Ben benieuwd hoe k*t mijn conditie is, ik vrees het ergste.
pi_52021421
Elvi wat ik me ook afvroeg waarom kies je voor het soepdieet?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2007 @ 16:52:10 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52021442
Ik hoop dat het uitruimen en poetsen van mijn huis wat onsjes heeft gekost Morgenochtend weet ik het
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:53:42 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_52021477
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:51 schreef Miss_S het volgende:
Elvi wat ik me ook afvroeg waarom kies je voor het soepdieet?
Doe ik ook, heel mager en lekkerder dan die kleffe shakes of repen
disclaimer
pi_52021527
Mijn eet vanavond niet thuis, en ik heb geen zin om echt te gaan koken voor mezelf, maar ik weet ook niet wat ik anders zou moeten gaan eten, aangezien ik als lunch ook al rauwkost met wat stokbrood heb gehad..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52021634
Goeiemorgen Net mijn ontbijt op: aardbeienkoekjes van Special K. Ze hebben hier echt van alles van Special K, wel grappig.

Rewimo ik las laatst je weblog. Super huis heb je, echt heel mooi!!

Ik ga me zo in de pauze even inlezen op dieetweb Heb al even gekeken, maar de topics nog echt gelezen enzo
pi_52021637
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja ok dat snap ik dan nog
maar waarom voor een dieet kiezen en niet gewoon gezond normaal eten
pi_52021645
Ordinaire tvp
It is your friends who make your world!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:00:02 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_52021667
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:58 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja ok dat snap ik dan nog
maar waarom voor een dieet kiezen en niet gewoon gezond normaal eten
Omdat het wel lekker is om even een weekje een kickstart te krijgen zodat je ff snel resultaat ziet en dus meer zin hebt om er echt voor te gaan.... met gezond eten en sporten en de hele rimram.
disclaimer
pi_52021750
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:55 schreef teigan het volgende:
Mijn eet vanavond niet thuis, en ik heb geen zin om echt te gaan koken voor mezelf, maar ik weet ook niet wat ik anders zou moeten gaan eten, aangezien ik als lunch ook al rauwkost met wat stokbrood heb gehad..
Haal een lekkere maaltijsalade bij de Albert Heijn! Ik eet vanavond weer de zomerfruitsalade met gerookte kip, die is zó lekker!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:06:57 #13
80966 Ryoga
Mada mada dane
pi_52021822
tvp
I was here
here I was
was I here?
Yes, I was
pi_52021918
Kletskousen! Weer een topic vol!
Lees vanavond wel bij... ga nu met SQ zwemmen...
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_52021960

(tvp)
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 augustus 2007 @ 17:24:11 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52022205
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:58 schreef Vogue het volgende:
Rewimo ik las laatst je weblog. Super huis heb je, echt heel mooi!!
Dank je wel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52022337
Ik heb een betere oplossing gevonden Fannetje, er komt hier zo gewoon iemand eten, en dan heb ik wel ineens weer meer motivatie om te koken..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_52022425
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 16:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik vind soep vooral ideaal als 'snack' aan het einde van de middag. Het vult als een idioot en vervult ook echt je hartige trek. En meestal maak ik behoorlijk caloriearme soepjes.
Je hebt er wel een blender of staafmixer voor nodig trouwens. Het werkt bij bijna alle groentes. Je fruit een ui (in heel weinig olie dus), met eventueel wat specerijen, dan doe je daar fijngesneden groente bij en vult aan met bouillon van een blokje totdat de groente onderstaat. Je laat het koken totdat de groente gaar en zacht is, even pureren, klaar! Beetje peper en zout, en als je romig wilt een likje yoghurt.

Bijvoorbeeld Courgettesoep met kerrie, bietjes met komijn en wat versgeperste jus, wortel met gember, spinazie met munt, pompoen.....

Ik vries vaak bakjes met een eenpersoonsportie in.

(of vinden jullie dit geen goeie dieettip?)
pi_52022662
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:30 schreef teigan het volgende:
Ik heb een betere oplossing gevonden Fannetje, er komt hier zo gewoon iemand eten, en dan heb ik wel ineens weer meer motivatie om te koken..
Dat kan natuurlijk ook.

Ik heb mijn eten al op, we gaan zometeen naar de bioscoop, Ratatouille is vandaag in premiere gegaan
pi_52022782
Hoi
pi_52023130
ik ga zo lekker eten vandaag was mijn verzindag, en hoe slecht het ook is, ik ga lekker spareribs (pittige) van de kippie eten, samen met nasi van de kippie (en die nasi is ongelovelijk lekker, is magnetronnasi, en normaal word het dan heel droog, en deze dus niet )
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_52023220
Ik vind alle blote vrouwen in douches mooi Dik, dun, strak, blubberig, jong, oud Ik ben dòl op al die mooie variatie!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52023239
En wat klinkt verzindag lief, gothic-blackie
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_52023580
Net lekker gegeten.. hadden lekkere verse spercibonen..waren goed te eten moet ik zeggen

Zo naar de sportschool toe!
Binnenkort (over 2 weken) komt daar een nieuw cardioapparaat.. ben benieuwd
pi_52023636
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:12 schreef Isabeau het volgende:
En wat klinkt verzindag lief, gothic-blackie
zo leuk is dat helemaal niet scheelt dat mijn schoonouders nu een maandje in hun vakantiehuisje zitten, en we dus maar met zijn 2en zijn, scheelt in het verzinnen (wie wat niet lekker vind) want als we met zijn 4en zijn zeg ik meestal: ik weet het niet
is alleen wel zo dat we hierdoor wat minder gezond eten, maar wel veel gevarieerder, want minimaal 1 keer per week bloemkool met aardappels en een karbonaatje met satesaus gaat wel vervelen, zeg maar en nu hebben we voor deze week al lasagnette, patat met frikandel, gado gado op, en vandaag dus nasi met spare ribs wat het morgen word is nog een verrassing
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')