Je verraad jezelf.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:28 schreef webfreak het volgende:
[..]
Je hebt verschillende niveaus in VMBO.
'VMBO-Theoretisch, niveau 4' is nét zo hoog als het oude 'MAVO'.
Daarnaast heb je Gemengd en Kader (wat vroeger VBO heette enz.)
Veel meer weet ik er ook niet vanaf
Wat ik nou allemaal zo mooi vindt hier is dat jullie allemaal schoo nievau aan denk niveau/werk niveau koppelen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef ETA het volgende:
trouwens, niet om MBO'ers af te zeiken, maar de kosten voor een opleiding zegt wel degelijk iets (ik iets, dus niet alles) over de waarde van een opleiding. Bij een dure opleiding zal je les krijgen van hoger opgeleide docenten, zal je betere faciliteiten tot je beschikking hebben, toegang tot meer professoren, mogelijk van de betere (voordoen dan) mensen uit het bedrijfsleven, etc.
Dat gebeurt bij elk onderwerp hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:15 schreef Skv het volgende:
Heerlijk om te zien hoeveel MBO'ers over de zeik gaan naar aanleiding van zo'n topicje.!
over de zeik gaan is een hobby.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:15 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Dat gebeurt bij elk onderwerp hoor.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:10 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Wat ik nou allemaal zo mooi vindt hier is dat jullie allemaal schoo nievau aan denk niveau/werk niveau koppelen.
Ook dit is een gave.quote:
Waarom zeikt iedereen hier om opleidingen?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:07 schreef floris.exe het volgende:
Al een aantal keer ben ik in aanraking gekomen met een MBO'er met een air. Deze personen hebben het hoogste woord, weten precies hoe de zaken in elkaar zitten (althans, als zodanig profileren zij zich) en doen net alsof ze op gelijke voet staan met hoger opgeleiden. Natuurlijk, tegenwoordig kunnen ook MBO'ers hoog eindigen, als hun mond maar groot genoeg is en ze maar hard genoeg werken, maar toch kan ik dat soort houdingen niet uitstaan.
Waarom komt deze misplaatste arrogantie vandaan?
En dan ook zo van: "mijn tante heeft een hoge functie hier en daar, mijn neef heeft een succesvol bedrijf zus en zo." Kortom: jezelf opkrikken door het succes van een naaste te etaleren.
Doet er niets toe. De inschrijving bij ons kost een goede 500¤ voor een jaar, en wij hebben docenten die echt wel op toplevel meegedraaid hebben in de industrie (in grote bedrijven). Mensen die dus echt wel weten waar ze mee bezig zijn. 500¤ is gewoon 3x niets voor een heel jaar scholing. Verder hebben wij vaak "uitjes" en bedrijfsbezoeken die amper iets kosten. Dit jaar zijn we een week naar Duitsland geweest, en ik denk dat het maar 150¤ oid was, de school betaalt de rest.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:04 schreef ETA het volgende:
trouwens, niet om MBO'ers af te zeiken, maar de kosten voor een opleiding zegt wel degelijk iets (ik iets, dus niet alles) over de waarde van een opleiding. Bij een dure opleiding zal je les krijgen van hoger opgeleide docenten, zal je betere faciliteiten tot je beschikking hebben, toegang tot meer professoren, mogelijk van de betere mensen uit het bedrijfsleven, etc.
uiteraard,quote:
beetje jeuk aan mijn piemm0lquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:31 schreef JDude het volgende:
[..]
Eh, juist ja. Verder gaat het wel?
gefeliciteerd.quote:
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:47 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Doet er niets toe. De inschrijving bij ons kost een goede 500¤ voor een jaar, en wij hebben docenten die echt wel op toplevel meegedraaid hebben in de industrie (in grote bedrijven). Mensen die dus echt wel weten waar ze mee bezig zijn. 500¤ is gewoon 3x niets voor een heel jaar scholing. Verder hebben wij vaak "uitjes" en bedrijfsbezoeken die amper iets kosten. Dit jaar zijn we een week naar Duitsland geweest, en ik denk dat het maar 150¤ oid was, de school betaalt de rest.
Afhankelijk van de manier waarom je geld pompt in uberhaupt het onderwijs, niet alleen 1 deel/vorm/niveau.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:07 schreef ETA het volgende:
[..]
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:28 schreef dvs- het volgende:
Staat een MBO-er die hierna een HBO studie heeft afgerond dan ook automatisch hoger op de ladder dan een MBO-er die na het behalen van zijn diploma is gaan werken?
Vraag ik me toch wel af, aangezien ze tot aan hun 20e levensjaar dan dezelfde "intellectuele zwakte" hebben gehad (om het voor TS even duidelijk uit te leggen).
het is eerder respect/neerbuigend.quote:nederig
[bijvoeglijk naamwoord]
je niet op de voorgrond plaatsen
vb:wij groeten u nederig
synoniem: bescheiden
tegenstelling: patserig
niet groot, niet veel
vb:zij hebben een nederige woning
synoniem: bescheiden
precies.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijn![]()
Uiteraard, maar het is niet omdat het veel kost, dat het voor de student duur hoeft te zijn. De hogeschool waar ik studeer heeft samenwerkingsverbanden met verschillende bedrijven, en krijgt van die bedrijven uit ook best wat steun (onder de vorm van machine's ed die geschonken worden). Verder zijn veel docenten op onze school 50% bezig met onderwijsactiviteit, en 50% met onderzoek voor bedrijven (dus niet gelijk op de universiteit waar het ook onderzoek is, maar waar het niet op vraag van een specifiek bedrijf is). De school recupereert op die manier een heel groot deel van de loonkost van die docent (zelfs halftime werken kan je makkelijk aan een bedrijf doorrekenen als de fulltime loonkost voor de school). Verder is er in Vlaanderen toch wel een (meer dan) behoorlijke subsidiëring van het onderwijs, dus dat kan de opleiding best betaalbaar / goedkoop maken. Kwaliteit daalt daar zeker niet door, want de personen die je les geven zijn zelf nog in contact met de industrie, en dan kom je niet tegen dat je van die types hebt van rond de 50 jaar die denken dat het nog steeds zo is als toen ze zelf afgestudeerd zijn & les begonnen te geven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:07 schreef ETA het volgende:
ben je het niet met me eens als je meer geld in onderwijs pompt, kwaliteit ook omhoog gaat?
No offense maar weet je zeker dat je je MBO hebt afgemaakt ?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:32 schreef het.ismij het volgende:
[..]
precies.
Ik + 4 jaar werkervaring kan meer dan iemand die net van hbo zelfde functie komt.
Aangezien hbo (zoals eerder gezegt) boekjes slim is, en ja je hebt stage gelopen.
Echter zit de mboér al 2/3/4 jaar in het vak. En wat is een beter leer dan het gewoon doen? Niks! School haald het niet bij praktijk.
dan kunnen ze jou daar meteen opsluitenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:31 schreef Het_Biertje het volgende:
kan er voor dit soort topics een apart subforum in het leven geroepen worden?
Het ' Infantiel " forum ofzo![]()
QFTquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:32 schreef MetalSonic het volgende:
[..]
dan kunnen ze jou daar meteen opsluiten![]()
Typisch dat er zoveel mensen in zwart-wit denken.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
Typisch om te zien dat al die VMBO/MBO'ertjes nu aan komen zetten met de eeuwige uitzondering dat er slimme mensen zijn die geen zin hebben in school en liever gewoon gaan werken. De uitzondering bevestigt de regel vriendjes en vriendinnetjes.
Ja, zo ken ik ook iemand die Atheneum oude stijl op zijn sloffen (cumlaude) heeft gedaan en nu al jaren vakken staat te vullen omdat ie geen interessante studie kon vinden en geen verantwoordelijkheden wil dragen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:53 schreef harrypiel het volgende:
hmmmz, waar zit ik dan ergens: Atheneum oude stijll beta (wiskunde, natuurkunde, scheikunde, ned/eng/dui en eco 2.... OK OK, opschepmodus staat al uit
), HLO (net niet propedeuse, crap
), en MLO (afgerond, ole
). Ik kan je wel vertellen dat arrogantie zowel bij de "omhooggevallen corpsballen" als bij de "debiele mocro-/suri-/ABC-/Lonsdaple-tokkies" voorkomt; had my fair share of crap from both sides.
Ja, een 2de poging voor de BSc chemistry staat al in de pijplijn, maar eerst die 2 jaar werkervaring volmaken. Hoewel... tegen die tijd heb ik mss wel besloten ICT te gaan doen, al was het enkel en alleen maar om van betekenis te zijn voor het ReactOS project. C here I come...
Waar haal jij overigens het gore lef vandaan om minderwaardig te praten over mensen die geen hoge opleiding hebben? Blijkbaar zie jij het hele plaatje niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
Typisch om te zien dat al die VMBO/MBO'ertjes nu aan komen zetten met de eeuwige uitzondering dat er slimme mensen zijn die geen zin hebben in school en liever gewoon gaan werken. De uitzondering bevestigt de regel vriendjes en vriendinnetjes.
Zal het 2e wel zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:33 schreef --- het volgende:
Volgens mij zijn de hoger opgeleiden vergeetachtig? Of ze zijn te autistisch om er maar op door te blijven hameren.
Groet
Hahaha, daar hebben we de eerste dwaas al die in een emotionele opwelling reageert.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:30 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Waar haal jij overigens het gore lef vandaan om minderwaardig te praten over mensen die geen hoge opleiding hebben? Blijkbaar zie jij het hele plaatje niet.
Neerbuigend gedrag misschien (om het je duidelijk te maken de extensie tje maakt het compleet).quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:40 schreef Emimich het volgende:
knip*** al die VMBO/MBO'ertjes***knip
O, wat erg, iemand plakt -tje achter een woord, waar haalt die klootzak het gore lef vandaan!!!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Neerbuigend gedrag misschien (om het je duidelijk te maken de extensie tje maakt het compleet).
En lees het topic eens door, dan zie je de rollen. Dwaas
Jij wilt toch niet beweren dat jij nu aan het promoveren bent voor je doctoraat terwijl je van het MBO komt? Dat zou een schande zijn! Welke malloot op de uni heeft je daarvoor toegelaten? Zeker subsidie te veel ofzoquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ja en hoe zit het met MBOers die aan het promoveren zijn![]()
Jij moet al helemaal je mond houdenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Toeps het volgende:
Ik heb op het HBO een aantal keren samen moeten werken met MBO-doorstromers van het Grafisch Lyceum, en misschien was het toeval, maar de twee waar ik kennis mee heb gemaakt hadden duidelijk op het "Graaaaafies" meegekregen: "Snap je niet waar je over lult? Geeft niet! Doe maar net alsof je weet wat je zegt." En pochen over een "Eigen Bedrijf" schijnt ook hip te zijn, want ja, het is natuurlijk heel wat, die site voor de waterpolovereniging van Bruinisse.Daarnaast wilden ze maar weinig aannemen van de lessen op het HBO, want alles hadden ze al op het "Graaaafies" gehad, en wel beter natuurlijk.
![]()
En dat zegt iemand met zo'n verwerpelijke avatar?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:53 schreef tonks het volgende:
[..]
Jij moet al helemaal je mond houdenverknipt kind.
Iedere klapjostie kan een eigen bedrijf beginnen. Je eigen een baas noemen is niet zo bijzonder meer. Ondernemer is het woord.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:44 schreef Toeps het volgende:
" En pochen over een "Eigen Bedrijf"
Jaja fuifduifquote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:55 schreef floris.exe het volgende:
[..]
En dat zegt iemand met zo'n verwerpelijke avatar?
MY god, nog geeneens de moeite genomen om ondertussen een deeltijd MBO-opleiding te doen zodat hij iig _iets_ om handen heeft?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:29 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Ja, zo ken ik ook iemand die Atheneum oude stijl op zijn sloffen (cumlaude) heeft gedaan en nu al jaren vakken staat te vullen omdat ie geen interessante studie kon vinden en geen verantwoordelijkheden wil dragen.
En wanneer ga je nou gefundeerd wat zeggen? Je toont namelijk geen enkele vorm van iets wat we intelligentie noemen. Dwaas.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:46 schreef Emimich het volgende:
[..]
O, wat erg, iemand plakt -tje achter een woord, waar haalt die klootzak het gore lef vandaan!!!
Ja ....die zijn er genoeg. Maar dat is mijn probleem niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:22 schreef harrypiel het volgende:
[..]
MY god, nog geeneens de moeite genomen om ondertussen een deeltijd MBO-opleiding te doen zodat hij iig _iets_ om handen heeft?![]()
. Van al dat fakkenfullen kun je geen huishouden onderhouden en een toekomst opbouwen, zeker als Balkie 4 besluit de zorgpremie nog maar eens de verdubbelen in het kader van de vergrijzing.
Dat ben ik met je eens, maar alleen maar omdat je op een HBO zit wil niet zeggen dat je niet zelf wat initiatief kan ontplooien.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:32 schreef het.ismij het volgende:
[..]
precies.
Ik + 4 jaar werkervaring kan meer dan iemand die net van hbo zelfde functie komt.
Aangezien hbo (zoals eerder gezegt) boekjes slim is, en ja je hebt stage gelopen.
Echter zit de mboér al 2/3/4 jaar in het vak. En wat is een beter leer dan het gewoon doen? Niks! School haald het niet bij praktijk.
Zoiets bedoelde ik dusquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:34 schreef -Jay-20- het volgende:
TS is overigens niet goed wijs... Ambitie is altijd een postieve karaktertrek, of je nou MBO, HBO of WO hebt gedaan...
Zegt de persoon die zich afvroeg waar ik het gore lef vandaan haalde om zo minderwaardig over mensen te praten naar aanleiding van deze quote van mijzelf:quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:29 schreef Coencordia het volgende:
[..]
En wanneer ga je nou gefundeerd wat zeggen? Je toont namelijk geen enkele vorm van iets wat we intelligentie noemen. Dwaas.
Nee, een MBO verdedigingstopic. Ik voel me nu net Robin Hoodquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:15 schreef dubidub het volgende:
Huh, is dit nou een HBO-verdedigingstopic?
Dus je kijkt neer op jezelfquote:Op donderdag 2 augustus 2007 00:52 schreef Spacehamster het volgende:
Ik kijk neer op mensen die zich verheven voelen boven andere mensen!
Dat is dan inderdaad maar een voorbeeld wat in deze zeer goed opgaat, wat je op school leerd voor in de IT-sector kan je al snel weer vergeten.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:35 schreef Dorkquemada het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar alleen maar omdat je op een HBO zit wil niet zeggen dat je niet zelf wat initiatief kan ontplooien.
Zelf heb ik tijdens de hele opleiding gewoon ook gewerkt in de richting waar ik studeerde (IT) en ik kwam er al snel achter dat ik meer opstak van mijn werk dan school.
Dat maakt ze nou juist ook zo dom.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:26 schreef freud het volgende:
Mijn ervaring is dat domme mensen meestal niet beseffen dat ze dom zijn.
Zo iets heet: onbewust onbekwaam. ( ooit op schoolgehad tijdens psychologie volgens mij was het omnderdeel van Sigmund Freud hoofdstuk)quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:26 schreef freud het volgende:
Mijn ervaring is dat domme mensen meestal niet beseffen dat ze dom zijn. Misschien zelfbeschermingsmechanisme. Zie het bijna dagelijks bewezen hier op fok...
Het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen met weing zelfkennis over het algemeen, gelukkiger zijn dan mensen met veel zelfkennis.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:08 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Zo iets heet: onbewust onbekwaam. ( ooit op schoolgehad tijdens psychologie volgens mij was het omnderdeel van Sigmund Freud hoofdstuk)
Opzich zijn deze mensen gelukkiger met zich zelf dan de bewust onbekwame mensen.
Daarom lijkt het me best prima als mensen gewoon een dagje eens beseffen hoe ze _echt_ zijn...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:08 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Zo iets heet: onbewust onbekwaam. ( ooit op schoolgehad tijdens psychologie volgens mij was het omnderdeel van Sigmund Freud hoofdstuk)
Opzich zijn deze mensen gelukkiger met zich zelf dan de bewust onbekwame mensen.
Dat klopt. Mensen zonder of met heel weinig zelfkennis hebben weinig remming, kunnen vaak niet tegen kritiek en lijden aan een soort vorm van Megalomanie. (Overgens hier hebben sommige hoogopgeleiden ook last vanquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:21 schreef STING het volgende:
[..]
Het schijnt zelfs zo te zijn dat mensen met weing zelfkennis over het algemeen, gelukkiger zijn dan mensen met veel zelfkennis.
Toch vreemd dat depressiviteit dan vaker voorkomt onder mensen die maatschappelijk lager op de ladder staan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dat klopt. Mensen zonder of met heel weinig zelfkennis hebben weinig remming, kunnen vaak niet tegen kritiek en lijden aan een soort vorm van Megalomanie. (Overgens hier hebben sommige hoogopgeleiden ook last van)
Dus zo'n persoon zal zich erg gelukkig voelen ten opzichte van iemand met veel zelf kennis die weet waar zijn grenzen liggen.
Niet iedereen die laag op de ladder staat is onbewust onbekwaam.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat depressiviteit dan vaker voorkomt onder mensen die maatschappelijk lager op de ladder staan.
Voor wat voor problemen zorgen dan deze bewust onbekwamen?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Niet iedereen die laag op de ladder staat is onbewust onbekwaam.
Er zijn een hoop mensen (meer dan het aantal uniek geregistreerde Fok! users) die onder aan de ladder staan die wel degelijk bewust zijn van hun situatie. En dat veroorzaakt nog al eens wat spanningen bij de socialedienst of het zorgloket bij je gemeente
Bij elkaar wonen en twee uitkeringen opstrijkenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:10 schreef STING het volgende:
[..]
Voor wat voor problemen zorgen dan deze bewust onbekwamen?
Waarom dubbel dan? Ik zie maar één ding waar je trots op kan zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:12 schreef nVincible het volgende:
Ik heb ook een eigen bedrijf. Maar ik heb HBO, dus ik mag terecht dubbel-arrogant zijn.
En onbewust onbekwamen zouden dat niet doenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:21 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Bij elkaar wonen en twee uitkeringen opstrijken
Uitkering ontvangen en zwartwerken.
Neen, het is een feit dat depressiviteit vaker voorkomt bij iets minder slimme mensen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Niet iedereen die laag op de ladder staat is onbewust onbekwaam.
Er zijn een hoop mensen (meer dan het aantal uniek geregistreerde Fok! users) die onder aan de ladder staan die wel degelijk bewust zijn van hun situatie. En dat veroorzaakt nog al eens wat spanningen bij de socialedienst of het zorgloket bij je gemeente
Despressiviteit komt ook voort uit het hulpeloos voelen en geen controle hebben over de aspecten in je leven.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch vreemd dat depressiviteit dan vaker voorkomt onder mensen die maatschappelijk lager op de ladder staan.
Dus gaat deze quote niet opquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:08 schreef STING het volgende:
[..]
Despressiviteit komt ook voort uit het hulpeloos voelen en geen controle hebben over de aspecten in je leven.
Dommere mensen hebben over het algemeen minder controle, doordat ze minder problemen zelf kunnen oplossen.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:53 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Dat klopt. Mensen zonder of met heel weinig zelfkennis hebben weinig remming, kunnen vaak niet tegen kritiek en lijden aan een soort vorm van Megalomanie. (Overgens hier hebben sommige hoogopgeleiden ook last van)
Dus zo'n persoon zal zich erg gelukkig voelen ten opzichte van iemand met veel zelf kennis die weet waar zijn grenzen liggen.
Nee nee, ik ben slechts MBO'er zoals eerder in dit topic gemeldquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:10 schreef Het_Biertje het volgende:
gut gut gut, de psychologen zijn opgestaan
Deze HBO-er beaamt dat volledig!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:12 schreef teamlead het volgende:
sinds het HBO van een dermate triest niveau is dat de gemiddelde MBO'er inderdaad meer weet als ie z'n diploma heeft mag dat
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weetquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee nee, ik ben slechts MBO'er zoals eerder in dit topic gemeld
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weet![]()
Waarom zou het een het ander uitsluiten dan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus gaat deze quote niet op
[..]
Nee, maar wel van statistieken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:16 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
en daardoor zegt deze mede MBO-er dat jij er ook geen snars van (manische) depressies af weet![]()
We hebben het over 2 verschillende dingen. Von dingus riep dat domme mensen per definitie gelukkiger zijn wegens nonsens redenen. Waarop ik zeg dat het dan toch vreemd is dat depressiviteit meer voorkomt onder bevolkingsgroepen die in de regel wat minder geestelijke bagage hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:22 schreef STING het volgende:
[..]
Waarom zou het een het ander uitsluiten dan?
Iemand kan depressief zijn, maar toch zichzelf niet goed kennen. Zelfkennis en depressie hoeft m.i. niet met elkaar verbonden te zijn.
Ik denk wel dat een tekort aan zelfkennis een persoon kan verhinderen om zichzelf te verbeteren, op welk vlak dan ook.
Dus het zou een depressief persoon kunnen verhinderen om bewust te worden van bepaalde eigen karaktereigenschappen, die weleens belemmerend zouden kunnen zijn om uit de depressie te komen.
Heb je ook een bron van dit "feit"?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neen, het is een feit dat depressiviteit vaker voorkomt bij iets minder slimme mensen.
We hadden het trouwens over een geluks gevoel, niet over vermeend associaal gedrag bij sociale dienst (mind de spatie) en zorgloket.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:40 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Heb je ook een bron van dit "feit"?
Volgens mij is dat namelijk hlemaal niet zo![]()
Nu kan je twisten over de reden waarom mensen minder hoog zijn opgeleid, maar ik denk dat het een vrij veilige veronderstelling is dat dit in de regel iets met intellect te maken heeft.quote:Naarmate mensen hoger zijn opgeleid, zijn ze minder vaak roker en kampen ze minder vaak met depressiviteit.
bron
In je CBS bron zie ik meer de relatie tussen roken en depressiviteit. En dat was me bekend, dat rokers meer kans op cq hun depressiviteit langer in stand houden door het roken. Gaat het ook op als je roken uitsluit?quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 08:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Nu kan je twisten over de reden waarom mensen minder hoog zijn opgeleid, maar ik denk dat het een vrij veilige veronderstelling is dat dit in de regel iets met intellect te maken heeft.
Gefundeerd...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:06 schreef Rejected het volgende:
Heb alleen de OP gelezen en ben het helemaal met je eens.
Maar nog erger is: Mensen die MBO niet eens hebben afgemaakt en alles beter weten.
Ik denk dat je eerst ff de rest van het topic moet lezen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:06 schreef Rejected het volgende:
Heb alleen de OP gelezen en ben het helemaal met je eens.
Maar nog erger is: Mensen die MBO niet eens hebben afgemaakt en alles beter weten.
Ja zover mij bekend zijn er meerdere statistische onderzoeken die dat aantonen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 09:03 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
In je CBS bron zie ik meer de relatie tussen roken en depressiviteit. En dat was me bekend, dat rokers meer kans op cq hun depressiviteit langer in stand houden door het roken. Gaat het ook op als je roken uitsluit?
Het betekent natuurlijk sowieso niet dat mensen met een hoger intellect NOOIT depressief zijn of mensen met een lager IQ ALTIJD depressief zijn.quote:Anyway, in mijn omgeving zie ik vooral hoger opgeleiden die met depressieve klachten kampen, maar dat kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik eigenlijk niet zoveel laagopgeleiden ken.
Ik vind dat een diploma an sich zowiezo geen flikker zegt. Je kan feitelijk met een diploma nog geen flikker. Ze willen namelijk veel te breed opleiden, omdat iedereen zonodig All-Round moet zijn.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:38 schreef floris.exe het volgende:
Laat ik even duidelijk maken dat ik niets tegen het MBO heb. Natuurlijk heb ik daar niets tegen. Het is toch mooi dat er voor ieder wat wils is. Echter, er zijn ook na het onderwijs rangen en standen en je moet je plaats wel kennen, vind ik. Een beetje denken dat je als MBO'er wel even een academisch geschoolde individu kunt overstijgen is gewoonweg not done.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |