die looping gaat ie ook niet bepaald hard genoeg om door de g-krachten in je stoel te blijven zitten hoor... :squote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:51 schreef thaduck het volgende:
Tering, zoals ik op themepark al zei. Je kind zou erin zitten en de beugel niet dicht kunnen trekken. Of door lengte, door kracht of door niet koelbloedig blijven
De looping overleef je wel zonder beugel, de kurkentrekker wordt lastiger
Hebben ze pas getest voor de grap met bekertjes water geloof ik. In de looping blijft het water in de beker, de kurketrekker met moeite maar het heuveltje na de kurkentrekker is het afgelopen, al het water uit het bekertje.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
die looping gaat ie ook niet bepaald hard genoeg om door de g-krachten in je stoel te blijven zitten hoor... :s
lol als dat karretje niet achteruit gaat in de looping blijf jij ook gewoon zittenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
die looping gaat ie ook niet bepaald hard genoeg om door de g-krachten in je stoel te blijven zitten hoor... :s
tuurlijk wel man, anders zakte dat karretje halfweg terug.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:54 schreef Rnej het volgende:
[..]
Jij was naar bedquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
tuurlijk wel man, anders zakte dat karretje halfweg terug.
Wedden dat er dan weer reacties van tp komen, dat het onnodig is om het nieuwsbericht te plaatsenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 23:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
hmmm tof voor op de FP
Fullscreen kijken en heel goed opletten dan zie je die man van het treintje springenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zie geen fuck, maar blijkbaar ben ik de enige
ohja, maar dan moet je wel héél goed turen hoor, dat heen en weer zwaaien van die telefoon helpt ook niet bepaaldquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Fullscreen kijken en heel goed opletten dan zie je die man van het treintje springen
nee hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:40 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik zie geen fuck, maar blijkbaar ben ik de enige
Gister zelfsquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is dus nog erg recentelijk gebeurd?
Goed dat het zo naar buiten komt dan. De Efteling zelf had het liever stil gehouden.
quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:21 schreef Toeps het volgende:
Oh, gelukkig hebben de inzittenden een vrijkaartje gehad.(Zie FP). Mogen ze nog een keer.
De grote newssites hebben het allemaal via het ANP binnen gekregen, het kan best zijn dat het ANP het op FOK! heeft gelezen en toen zelf een artikel heeft geschreven.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:37 schreef zaans_boefje het volgende:
het staat nu ook op de site van de telegraaf
uiteraard zonder bron vermelding, terwijl ik vermoed dat FOK! de 1e was.![]()
Aannamequote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:46 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is dus nog erg recentelijk gebeurd?
Goed dat het zo naar buiten komt dan. De Efteling zelf had het liever stil gehouden.
Ja, even aandikken, hoort erbijquote:De maker van het filmpje zegt dat het ergste niet is opgenomen. Een van de parkmedewerkers zou op grote hoogte zijn evenwicht hebben verloren en naar beneden zijn gevallen. Volgens de woordvoerder van de Efteling was dat niet het geval.
Iddquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:35 schreef CasB het volgende:
Dat commentaar bij het filmpjewat een kampers
Maar wel een redelijke. Er kwam pas een echt nieuwsbericht en commentaar naar buiten nadat het filmpje op youtube verscheenquote:
ja duh, zo'n filmpje kan je in een half uurtje uiuterlijk online hebben. Een persbericht moeten ze eerst even over nadenken natuurlijkquote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Maar wel een redelijke. Er kwam pas een echt nieuwsbericht en commentaar naar buiten nadat het filmpje op youtube verscheen
Nee, die waren er al uit. Ze waren aan het evacueren snap je?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:57 schreef Borreke het volgende:
Die voorste kan nog net die beugel dichtdoen, en als er in dat laatste karretje lui zatenal die beugels nog open
Het is een dag eerder gebeurd. Meer dan genoeg tijd voor de efteling om er zelf iets over naar buiten te brengenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja duh, zo'n filmpje kan je in een half uurtje uiuterlijk online hebben. Een persbericht moeten ze eerst even over nadenken natuurlijk
Of wachten ze bij ieder hikje in de Vliegende Hollander ook tot er iets op youtube komt te staan?
Mwoa, ik vind het vrij krap aan eigenlijk. Bovendien denk ik niet dat de Efteling in de waan geweest is of had kunnen zijn dat ze ermee weg zouden komen door het onder de pet te houden. Ze weten daar toch ook wel dat 16.000 bezoekers (niet ongebruikelijk op een willekeurige julidag) gelijk staan an 16.000 camera's. Ze weten dat zoiets toch wel naar buiten komt, en het bewust stil (proberen te) houden lijkt me veel schadelijker voor hun reputatie dan zo'n incident zelf. Toch?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:43 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het is een dag eerder gebeurd. Meer dan genoeg tijd voor de efteling om er zelf iets over naar buiten te brengen
20sec? Dan ben je alweer in dat huisje waar je instapt hoorquote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:22 schreef DSS24 het volgende:
Bijna dood, net op tijd de beugel dicht kunnen doen![]()
Dat filmpje gezien, en wat is het toch weer overdreven zeg![]()
Die man had nog 20sec voor de looping kwam. Tijd zat voor de beugel dus.
En dat personeel stapte rustig af toen die zooi in beweging kwam.
SENSATIE HOOR![]()
Dat personeel heeft anders wel een lichte hersenschudding, zo vertelde de baas van de Efteling zelf.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:22 schreef DSS24 het volgende:
SENSATIE HOOR![]()
het punt is ook een beetje dat niet alle efteling bezoekers die de Python in mogen ook zelf de beugel dicht kunnen trekken (denk kinderen van net 1.20). Aangezien ik tevens een bericht las op een forum van een vader die met zijn dochter (die net lang genoeg was) de python in was gegaan (voorste deel van de trein) op dezelfde dag als dit ongeluk mag men dus zeker met mazzel spreken dat er niet zo'n kindje uit de corkscrew is gevallen...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:22 schreef DSS24 het volgende:
SENSATIE HOOR![]()
Wel joh wij gaan lekker in de Python binnenkortquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:57 schreef Kuukske het volgende:
Jézus. En ik durfde al niet in dat ding. Nu zeker niet. Ik kreeg wel een beetje zo'n húúúú gevoel bij het zien van het filmpje.
Idd ik dacht al "Wat doet Bokito daar in de Efteling?".quote:Op woensdag 1 augustus 2007 12:25 schreef classpc het volgende:
Dat geluid ook wanneer er iemand nog snel af springt
Oe oe oe oe
Dat snap ik ook wel. Maar ik walg ervan dat het allemaal altijd zo opgeblazen wordt door de media.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:04 schreef merino het volgende:
[..]
het punt is ook een beetje dat niet alle efteling bezoekers die de Python in mogen ook zelf de beugel dicht kunnen trekken (denk kinderen van net 1.20). Aangezien ik tevens een bericht las op een forum van een vader die met zijn dochter (die net lang genoeg was) de python in was gegaan (voorste deel van de trein) op dezelfde dag als dit ongeluk mag men dus zeker met mazzel spreken dat er niet zo'n kindje uit de corkscrew is gevallen...
Die achtbaan staat heul niet in Utrecht.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel joh wij gaan lekker in de Python binnenkort
Dezelfde baan staat wel in Frankrijk in Viasquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:25 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Die achtbaan staat heul niet in Utrecht.
En de halve variant staat in Hellendoorn, toch?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:01 schreef thaduck het volgende:
[..]
Dezelfde baan staat wel in Frankrijk in Vias
ivetje is er daar in geweest
Op het filmpje zag ik er ook maar 1tje die de beugel omlaag moest doenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 10:23 schreef ach het volgende:
Ik vind het jammer dat je overal leest dat maar 1 persoon die beugel dicht moest trekken, het zijn er 4 of 5.
Ja, daar hebben ze de rails afgezaagd bij het begin van de corkscrew. Kom je daar aan janken met 80 km/h, en veel plezier verderquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:03 schreef Toeps het volgende:
En de halve variant staat in Hellendoorn, toch?
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze de rails afgezaagd bij het begin van de corkscrew. Kom je daar aan janken met 80 km/h, en veel plezier verder
Is dat terug te luisteren?quote:Op woensdag 1 augustus 2007 16:37 schreef DSS24 het volgende:
RADIO 538
een gozer die in het treintje zat is op de radio![]()
GeenStijl klopt het wel weer flink op he. Overdreven figuren daar altijd.quote:
vind je?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:27 schreef DSS24 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel. Maar ik walg ervan dat het allemaal altijd zo opgeblazen wordt door de media.
Als je dat filmpje bekijkt valt het vergeleken met het gemiddelde mediaverhaal reuze mee.
Dat klinkt alsof de mindere parken vanzelfsprekend 'minder veilige attracties' hebben..quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:57 schreef merino het volgende:
[..]
vind je?
wat ik zie is dat een werknemer echt nog net optijd weg springt en dit zeer gevaarlijk is voor de bezoekers die in de python zaten. Dat hoort gewoon in dat soort parken niet te gebeuren, op de veiligheid van heftige attracties baseren dat soort bedrijven ook hun naam imo..
Err, heb je het filmpje wel gezien?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:31 schreef gebrokenglas het volgende:
Als je gewoon goed vastzit in die beugels kan je niks gebeuren.
Bij een evacuatie van een attractie, wordt altijd de beugel per persoon losgekoppeld. Dat houd in dat je altijd maar 1 persoon op een moment heb waarvan de beugel los zit om diegene uit het karretje te halen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 12:32 schreef Toeps het volgende:
[..]
Err, heb je het filmpje wel gezien?
Je mag er vanuit gaan dat een medewerker getraind is op dit soort situaties. Daarvoor ben je tenslotte medewerker en krijg je betaald om er rond te lopen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 23:57 schreef merino het volgende:
[..]
vind je?
wat ik zie is dat een werknemer echt nog net optijd weg springt en dit zeer gevaarlijk is voor de bezoekers die in de python zaten. Dat hoort gewoon in dat soort parken niet te gebeuren, op de veiligheid van heftige attracties baseren dat soort bedrijven ook hun naam imo..
quote:
Toch gek dat je als je er bent zo weer instapt zonder erbij na te denken. Je gaat er automatisch vanuit dat het veilig is (en dat hoort ook zo lijkt me, want het moet aan allerlei eisen voldoen) en je denkt niet meteen van oh ja het ding heeft weleens wat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:47 schreef Mr-Coffee het volgende:
Het is altijd wat met die Python.
De afgelopen 3 keer dat ik in De Efteling was stond ie wel stil, of was er weer een mankement mee.
En nu dit verhaal, wat idd heel verkeerd had kunnen aflopen.
Je gaat je toch serieus afvragen of de Python nog wel veilig is.
Hebben ze en groot dartbord neergezet, en degene die in de roos beland krijgt 2 vrijkaartjes.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze de rails afgezaagd bij het begin van de corkscrew. Kom je daar aan janken met 80 km/h, en veel plezier verder
Ach, massa's mensen stappen ook dagelijks in hun auto terwijl er de hele dag door enorme ongelukken plaatsvinden in het verkeerquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 19:53 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Toch gek dat je als je er bent zo weer instapt zonder erbij na te denken. Je gaat er automatisch vanuit dat het veilig is (en dat hoort ook zo lijkt me, want het moet aan allerlei eisen voldoen) en je denkt niet meteen van oh ja het ding heeft weleens wat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |